🔥 دوره‌های 20 میلیونی رو رایگان برنده شو!

12 نوع محتوا جذاب برای خوانندگان سایت شما

ولید محتوای جذاب برای مخاطبی که حوصله خواندن یک مطلب را ندارد کار آسانی نیست، ما فرصت زیادی برای جذب خواننده نداریم پس تولید محتوای جذاب و با کیفیت برای کسب و کارمان بسیار حائز اهمیت می باشدبازاریابی محتوا، دائما در حال تغییر و تحول است، کاری که تیم HubSpot درباره آن، پژوهش انجام داده است. بازاریابی محتوا در عین حال که جالب است، به آسانی با یک محتوای نوآورانه و خلاق انجام می پذیرد. در بازاریابی محتوا آگاهی از اینکه چگونه خوانندگان و ترجیحاتشان تغییر می کنند، دارای اهمیت است.
تولید محتوا جذاب

در این مقاله می خوانید

تولید محتوای جذاب برای مخاطبی که حوصله خواندن یک مطلب را ندارد کار آسانی نیست، ما فرصت زیادی برای جذب خواننده نداریم پس تولید محتوای جذاب و با کیفیت برای کسب و کارمان بسیار حائز اهمیت می باشدبازاریابی محتوا، دائما در حال تغییر و تحول است، کاری که تیم HubSpot درباره آن، پژوهش انجام داده است. بازاریابی محتوا در عین حال که جالب است، به آسانی با یک محتوای نوآورانه و خلاق انجام می پذیرد. در بازاریابی محتوا آگاهی از اینکه چگونه خوانندگان و ترجیحاتشان تغییر می کنند، دارای اهمیت است.

طبق پژوهش HubSpot، سال 2016 آغاز یک مرحله جدید از توسعه فن آوری محسوب می شود؛ به عبارتی دیگر، نوآوری ها و ترجیحات جدید مصرف کنندگان، ویژگی های کلی کار بازاریابان و شیوه انجام کارشان را تحت تاثیر قرار داده است. تیم تحقیقاتی ما از بیش از 1000 کاربر اینترنت در سراسر جهان برای اطلاع یافتن از ترجیحات و رفتار آنان نظرسنجی کرد. در این مقاله، این امر که چگونه بازاریابان می توانند استراتژی محتوای خود را با نیاز خوانندگان هماهنگ کنند، مورد بحث قرار می گیرد.

محتوا / مطالب پژوهشی در دیجیتال مارکتینگ

بر مبنای تحقیق و نظر سنجی ما، خوانندگان به دنبال پژوهش هایی هستند که به راحتی قابل فهم و کاملا قابل استفاده باشند. منتشرکنندگان محتواهای پژوهشی، باید به یکسری نکات در بازاریابی محتوای دیجیتال مارکتینگ از قبیل افزایش علاقه افراد به عناصر بصری (مانند ویدئو و تصویر) و تمایل خواننده به دانستن استراتژی پژوهش و کاربردی بودن آن توجه کنند.

بازاریابی محتوا یکی از کانال های موثر دیجیتال مارکتینگ و به عنوان زیر مجموعه بازاریابی اینترنتی است

در مقالات قبلی بازاریابی اینترنتی جذاب ترین نوع محتوا به نقش ویدیو ها و شبکه های اجتماعی در محبوبیت بین مخاطبان وب سایت اشاره کردیم. در این بازار پرهیجان، مقالات رتبه سوم را به خود اختصاص داده اند. همیشه در نظر داشته باشید که بحث محتوا و انواع آن در برنامه بازاریابی اینترنتی و دیجیتال مارکتینگ جایگاه ویژه ای خواهد داشت.

خوانندگان تمایل به مشاهده چه مطالب و محتوایی دارند؟

پژوهش HubSpot نشان داد که رفتار کاربران اینترنت مدام در حال تغییر است و علاقه آنان به مشاهده مطالب و محتوای سمعی و بصری روز به روز افزایش می یابد. همچنین آنها به جای استفاده از وبلاگ های سنتی بیشتر در رسانه های اجتماعی حضور دارند به عبارتی دیگر مکانی که محتوا را در آن مشاهده می کردند نیز تغییر کرده است.

انواع محتوا : محتوای جذاب
محتواهای شبکه های اجتماعی از جذابیت بیشتری برخوردار هستند

به یاد داشته باشید که نتایج این پژوهش بدین معنا نیست که ایجادکنندگان محتوا، باید رسانه هایی همچون وبلاگ نویسی و پادکست را رها کنند؛ این رسانه ها می توانند به تولید ارزش در طول زمان ادامه دهند اما آن چیزی که نمودار بالا پیشنهاد می کند این است که بازاریابان برای پاسخگویی به تقاضای رو به رشد کاربران (نیاز به مشاهده محتواهای ویدئویی و رسانه های اجتماعی)، بهتر است استراتژی متنوع تری را انتخاب نمایند.

چگونه خوانندگان مطالب و محتوا را مشاهده می کنند؟ به صورت اجمالی یا کامل؟

آن چه که برای ایجاد کنندگان محتوا مهم است این است که بدانند خوانندگانشان چه نوع محتوا و مطلبی می خواهند و چگونه می خوانند (نگاه اجمالی یا خواندن محتوا به طور کامل). پژوهش HubSpot نشان داد که محتوای متنوع بیشتر می توانند نظر خوانندگان را جلب نماید. به طور کلی، محتوای سمعی از محتوای نوشتاری جذاب تر است و محتوای بصری نیز از محتوای سمعی جذاب تر است؛ مانند فیلم ها و تصاویر. احتمال مشاهده این گونه محتوا ها بیشتر است

انواع محتوا : ویدیوی جذاب
محتوای ویدئویی همچنان پر مخاطب ترین نوع محتوا می باشد

محتواهای پر مخاطب

10 نوع محتوا که مخاطبان شما بیشتر تمایل به مشاهده آنان دارند و شما می توانید در برنامه بازاریابی اینترنتی خود از آن استفاده کنید.

  1.  ویدئو ها
  2.  رسانه های اجتماعی
  3.  مقالات خبری
  4. محتوا و مطالب پژوهشی
  5.  بازی های آموزشی / کلاس های آنلاین
ویدئوها

ویدئو، بخش عظیمی از بازاریابی محتوا را به خود اختصاص داده است و این روند در آینده نیز در بازاریابی اینترنتی ادامه خواهد داشت. طبق آمار Cisco، در سال 2019، 80% از محتوای وب سایت ها را ویدئو تشکیل داده است که درصد زیادی است. این موضوع در پژوهش اخیر HubSpot نیز مطرح شده بود. در این پژوهش، 45% از شرکت کنندگان در نظرسنجی، حدود 1 ساعت و نیم در هفته از زمان خود را برای تماشای ویدئو در فیسبوک و یوتیوب صرف می کردند.

انواع محتوا ( ویدیو کانتنت )
در سال 2019، 80% از محتوای وب سایت ها را ویدئو تشکیل داده است

کاربرانی را در نظر بگیرید که هر روز، 8 میلیارد ویدئو در فیسبوک و 10 میلیارد ویدئو در اسنپ چت را تماشا می کنند. شایان ذکر است که امروزه رسانه های اجتماعی برای به اشتراک گذاری محتوا مورد استفاده قرار می گیرند. بنابراین برای آن برندهایی که به دنبال پیروزی در رقابت هستند، داشتن استراتژی یکپارچه سازی ویدئو با رسانه های اجتماعی ضروری است.

1) ویدئوهای خوشمزه BuzzFeed

ویدئو های خوشمزه BuzzFeed مثال خوبی از محتواهای ویدئویی هستند که مخاطبان تمایل به مشاهده آن دارند. به عنوان مثال در صفحه فیسبوک BuzzFeed می توانید ویدئوی آموزش تهیه اسنک را مشاهده نمایید. هر ویدئو در این صفحه، شامل دستورالعمل تهیه یک غذا است که این طرز تهیه، با سرعت در ویدئوها نشان داده می شود. در واقع برای یکپارچه سازی این ویدئو ها با فیسبوک و کاهش حجم ویدئو ها، سرعت نمایش طرز تهیه غذا، افزایش یافته است.

ویدئو جذاب buzzfeed
هر ویدئو در این صفحه، شامل دستورالعمل تهیه یک غذا است که این طرز تهیه، با سرعت در ویدئوها نشان داده می شود

چرا این ویدئوها، خوب و جذاب هستند:

این ویدئو ها شیرین و کوتاه هستند: گزارشMini Matters نشان داد که بینندگان یوتیوب، یک ویدئوی 42 ثانیه ای را بیشتر از بقیه دوست داشتند. برای درک محتوای این ویدئو ها نیازی به گوش دادن صدا نیست: طبق گزارش Digiday، 85% از ویدئو ها در فیسبوک بدون گوش دادن به صدا، مشاهده می شوند. این ویدئو ها یک مهارت را به مخاطبان خود آموزش می دهند: طبق گزارش های گوگل جستجو برای یافتن ویدئوهای آموزش مهارت نسبت به سال قبل، 70% افزایش یافته است. تعداد مشاهده این ویدئوها: 1/1 میلیون بار

2) سایت Vox

ویدئو های این سایت، از نوع خبری، سرگرم کننده، آموزش مهارت و توضیحی هستند و مشاهده و به اشتراک گذاری آنان آسان است.

چرا این ویدئو ها خوب و جذاب هستند:

این ویدئو ها 2 دقیقه ای هستند: طبق گزارش Wistia، این زمان (2 دقیقه) برای اطمینان یافتن از اینکه مخاطب همه چیز را مشاهده کرده است، کافی و مطلوب است. این ویدئوها دارای تصاویر و انیمیشن هستند: بنابراین مخاطبان می توانند بدون گوش دادن به صدای ویدئو، محتوای آن را درک کنند. این ویدئوها، اخبار را پوشش می دهند: 64% از کاربران توییتر در یک نظرسنجی، اعلام کردند که تمایل زیادی به مشاهده ویدئوهای خبری و کسب آگاهی از جهان پیرامون دارند.

vox news
ویدئو های این سایت، از نوع خبری، سرگرم کننده و آموزش مهارت هستند و به اشتراک گذاری آن ها آسان است.

تعداد مشاهده این ویدئوها: 2.7 میلیون بار

رسانه های اجتماعی

تعداد مخاطبان رسانه های اجتماعی در سطح جهان، بسیار زیاد است: فیسبوک روزانه، 1.7 میلیارد کاربر فعال، اینستاگرام 500 میلیون کاربر فعال، توییتر 313 میلیون کاربر فعال و اسنپ چت 150 میلیون کاربر فعال دارد. کاربران روز به روز، محتواهای بیشتری را در شبکه های اجتماعی مشاهده می کنند و به همین دلیل تولیدکنندگان محتوا در تیم بازاریابی اینترنتی، مجبورند، استراتژی انتشار محتوای خود را تغییر دهند.

3) Intel (شرکت اینتل)

شرکت اینتل به تولید محصولات در حوزه فناوری اطلاعات و محاسبات ابری مشغول است. توییت ها و پست های این شرکت در رسانه اجتماعی درباره چگونگی تعامل فناوری با نقاط مختلف جهان است.  به عنوان مثال، این توییت یک ویدئو از به پرواز درآمدن 100 هواپیمای بدون سرنشین در شهر سیدنی استرالیا و به میزبانی اینتل را به اشتراک می گذارد.

توییت شرکت اینتل:

#TBT100 هواپیمای بدون سرنشین شگفت انگیز در شهر سیدنی استرالیا به پرواز درآمدند.

#IntelAtVivid pic.twitter.com/z3gLXkZbuC

— Intel (@intel) September 8, 2016

غیر از این مثال، مثال های دیگری نیز وجود دارند که نشان دهنده قدرت بازاریابی محتواهای ویدئویی در پست های رسانه های اجتماعی هستند. همان طور که می دانید، محتوای ویدئویی دارای رتبه دوم در میان محبوب ترین محتواها نزد کاربران است.

چرا این توییت ها خوب و جذاب هستند:

  • این توییت ها مخاطب را به مشاهده ویدئو ترغیب می کنند: 82 درصد از کاربران توییتر، ویدئو ها را مشاهده می کنند. تعداد لایک ها، ارسال مجدد و ریتوییت ویدئوهای توییتر از دیگر رسانه های اجتماعی بیشتر است.
  • این توییت ها از هشتگ های مناسب استفاده می کنند: سایت لوکووایز به این نتیجه رسید که تعداد زیادی از هشتگ های اماده، مخاطب را جذب نمی کنند اما برخی از هشتگ ها مانند TBT # یا هشتگ های معروف می توانند به کاربران در پیدا کردن محتوایی که شما به اشتراک گذاشته اید، کمک کنند و مخاطب را جذب نمایند.

تعداد ریتوییت ها: 190، تعداد لایک ها: 492

4) شرکت فدرال اکسپرس FedEx

شرکت فدرال اکسپرس
شرکت فدرال اکسپرس، عکس های بسیار زیبایی از کامیون ها، هواپیما ها و پاکت ها را به نمایش می گذارد

بخش گسترده ای از پست های اینستاگرام این شرکت را، عکس هایی تشکیل می دهند که توسط دیگر کاربران اینستاگرام گرفته می شود. فدرال اکسپرس به جای اینکه از عکس های خسته کننده استفاده کند، تصویری از هواپیمایی با برند FedEx که در پس زمینه آن یک ماه کامل قرار دارد به نمایش می گذارد.

چرا این پست های اینستاگرام، خوب و جذاب هستند:

  • این پست ها حاوی محتوای تولید شده توسط کاربران هستند و برندها را ترویج می دهند.
  • این پست ها، هشتگ های مختلفی را به نمایش می گذارند: که این امر باعث می شود تا کاربران صفحات اینستاگرام جدیدی برای فالو کردن پیدا کنند. طبق تحقیقی از سوی TrackMaven،  پست های اینستاگرام دارای 4 یا 5 هشتگ هستند.

مقالات خبری

از هر 10 کاربر اینترنتی، 4 نفرشان خبرها را به صورت آنلاین دریافت و مشاهده می کنند و 55 درصد از شرکت کنندگان در یک نظرسنجی محتواهای جدید را با جستجوی مستقیم در وب سایت های منتشر کننده پیدا می کنند. به عبارتی دیگر مجلات و روزنامه های آنلاین بهتر است روند کاری منظمی داشته باشند و محتوا را متناسب با نیاز خوانندگان منتشر کنند.

5) ESPN

طبق تحقیق، بیشتر خوانندگان، تمایل به مشاهده مقالات خبری دارند اما این بدین معنی نیست که آن ها می خواهند خبرها را به طور کامل بخوانند.

شرکت فدرال اکسپرس

37 درصد از افراد مورد مطالعه، اعلام کردند که مقالات خبری را به صورت مرور سطحی و روزنامه وار می خوانند نه به طور جامع و کامل. مقالات خبری ESPN به صورتی تهیه شده اند که این نیاز خوانندگان را برآورده می کند.

چرا این مقالات برای مخاطب خوب و جذاب هستند:

  • این مقالات طولانی، همراه با یک ویدئو به کاربران ارائه می شوند: این امر برای افرادی که وقت زیادی برای خواندن کامل متن ندارند، بسیار مناسب است.
  • این مقالات دارای تصویر هستند: این امر باعث جلب توجه خواننده و پرش از یک پاراگراف به پاراگراف دیگر و مرور سریع تر متن می شود.

تعداد به اشتراک گذاری ها در فیسبوک: 1900 بار

6) Mashable

mashabletesla

ماشابل، مقالات خبری کوتاه تری را ارائه می دهد. این اخبار همه چیز و همچنین مباحثی در حوزه فناوری و زندگی ما را پوشش می دهند. همچنین نیاز بسیاری از مخاطبانش در مورد بازاریابی اینترنتی را تامین می کند. این مقالات، نیاز هر دو گروه از خوانندگان را برآورده می کند (خوانندگان با مرور سطحی و خوانندگانی با مرور جامع).

چرا این مقالات برای مخاطب خوب و جذاب هستند:

  • این مقالات شامل توییت ها و محتواهای خارجی از برنامه ریزی اصلی Elon Musk برای ایجاد تنوع و جذابیت های بصری بیشتر هستند.
  • این مقالات از تصاویر استفاده می کنند. حسن این امر آن است که تصویر از متن به یاد ماندنی تر است.
  • عناوین این مقالات واضح و روشن هستند و محتوای اصلی متن را بیان می کنند. این امر برای خوانندگانی که تمایل به خواندن کامل متن ندارند، بسیار خوب است. به گفته Copyblogger، عناوین مقالات  20 درصد از محتوای متن را به مخاطب می رسانند.

تعداد به اشتراک گذاری در رسانه های اجتماعی: 2200 بار

7) سایت Chartbeat

chartbeat
این مقالات از داده های تصویری استفاده می کنند

اگر شما محتوای پژوهشی تولید می کنید، تعدادی استراتژی در بازاریابی اینترنتی وجود دارد که می توانید برای جذب مخاطبِ بیشتر آن ها را امتحان کنید. این استراتژی ها در عنوان بعدی، ذکر شده اند.

چرا این مقاله ها خوب و جذاب هستند:

  • این مقالات از داده های تصویری استفاده می کنند (مانند نمودار):

تحقیقات بر روی عملکرد مغز نشان می دهد که مشاهده تصاویر هنگام خواندن و یا شنیدن اطلاعات، به یادآوری 65% آن اطلاعات در روزهای بعد، کمک خواهد کرد. اما زمانی که یک متن را بدون تصویر می خوانیم، فقط 10 درصد آن در خاطرمان باقی می ماند.

  • این مقاله ها از رنگ های مختلف استفاده می کنند: رنگ یک عامل مهم در ایجاد جلوه های بصری است. رنگ، قابلیت خوانندن محتوا، میزان جذابیت و باز ارسال آن را تا 80 درصد افزایش می دهد.
  • متن ها پشت سر هم درج نشده اند: متن ها توسط تصاویری که میانشان درج شده است، به چند قسمت تقسیم شده اند که این امر، فهم مطالب را آسان می کند. به عنوان مثال در تصویر بالا مابین هر پاراگراف یک نمودار قرار گرفته است. این موضوع در بازاریابی اینترنتی بسیار مهم است زیرا تحقیقات نشان داده است که خوانندگان، تنها 20 درصد از متن مقاله را کامل می خوانند و باقی را به صورت مروری نگاه می کنند.
  • نتایج این مقالات، عملی و کاربردی است: خوانندگان می خواهند بدانند که از نتایج و یافته های این مقالات چگونه می توانند استفاده کنند.

8) سایت Nielsen

 سایت Nielsen، پژوهش هایی درباره رفتار رسانه ها و مصرف کنندگان در سراسر جهان را ارائه می دهد.

Nielsen
سایت Nielsen، پژوهش هایی درباره رفتار رسانه ها و مصرف کنندگان در سراسر جهان را ارائه می دهد.

چرا این مقاله خوب و جذاب است:

  • عنوان این مقاله طوری نوشته شده است که حس کنجکاوی مخاطب را بر می انگیزاند و میزان تمایل خواننده به کلیک بر روی عنوان و یادگیری اطلاعات جدید را افزایش می دهد.
  • این مقاله پژوهشی از تصاویری استفاده می کند که دارای اطلاعات هستند مانند نمودار که معمولا خواننده به این تصاویر، بیشتر از متن توجه می کند.

برگرفته از هاب اسپات

جمع بندی

در باب بازاریابی محتوایی و این که چه مطالب و محتوایی برای مخاطبان جذاب است صحبت کردیم. در ادمه مثال هایی از شرکت ها و سایت ها و برندهایی سخن گفتیم که از محتواهای باکیفیت و جالب برای مخاطبان استفاده می کنند. پس در هر کسب و کاری که هستید و با استفاده از کانال های مختلفی که در اختیار دارید، محتوای باکیفیت و جذاب تولید کنید. در این صورت مخاطبان شما را همواره دنبال خواهند کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

می‌خوای تازه شروع کنید؟

دوره مدیریت دیجیتال مارکتینگ

تخصصی ترین دوره دیجیتال مارکتینگ

  • اصول دیجیتال مارکتینگ 
  • طراحی سایت 
  • بازاریابی محتوایی
  • گوگل آنالیتیکس
  • گوگل تگ منیجر
  • گوگل ادز
  • سئو
  • ایمیل مارکتینگ
  • بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی
  • طراحی کمپین های تبلیغاتی
  • استراتژی دیجیتال مارکتینگ

برای مشاهده جزئیات دوره کلیک کنید

آخرین مطالب
مطالب محبوب
مطالب تصادفی