🔥 دوره‌های 20 میلیونی رو رایگان برنده شو!

بهینه سازی اپلیکیشن (ASO) برای اپ‌استور ها چیست؟

در حالی که امروزه بیش از ۲ میلیون اپلیکیشن در اپ استورهای بزرگ وجود دارد، فراهم کردن شرایط برای دیده شدن هر چه بیشتر اپلیکیشن به یکی از سخت ترین چالش های سازندگان این برنامه ها تبدیل شده است. اگر در فضای اپلیکیشن های موبایل فعالیت می کنید، داشتن درک درست از متدهای گوناگون بازاریابی اپلیکیشن تان بسیار مهم است. در این مقاله دوست داریم تکنیکی را که بیشتر از بقیه شیوه ها توسط افرادی که به دنبال بازاریابی اپلیکیشن های موبایل می روند نادیده گرفته می شود را به شما معرفی کنیم، App Store Optimization یا بهینه سازی اپلیکیشن. بهینه سازی اپلیکیشن اخیراً با رشد یادگیری ماشین ها و هوش مصنوعی، پیشرفت گوگل در الگوریتم های ایندکس کردن ابتدایی صفحات موبایل و دیگر تغییرات قابل توجه صنعت که توجه هر بازاریابی را به خود جلب می کنند، نادیده گرفته شده است.

در این مقاله می خوانید

آیا در مورد بهینه سازی اپلیکیشن ها چیزی می دانید؟ آیا اپلیکیشن ها هم مثل سایت ها نیاز به بهینه سازی دارند؟

در حالی که امروزه بیش از ۲ میلیون اپلیکیشن در اپ استورهای بزرگ وجود دارد، فراهم کردن شرایط برای دیده شدن هر چه بیشتر اپلیکیشن به یکی از سخت ترین چالش های سازندگان این برنامه ها تبدیل شده است. اگر در فضای اپلیکیشن های موبایل فعالیت می کنید، داشتن درک درست از متدهای گوناگون بازاریابی اپلیکیشن تان بسیار مهم است. در این مقاله دوست داریم تکنیکی را که بیشتر از بقیه شیوه ها توسط افرادی که به دنبال بازاریابی اپلیکیشن های موبایل می روند نادیده گرفته می شود را به شما معرفی کنیم، App Store Optimization یا بهینه سازی اپلیکیشن.

بهینه سازی اپلیکیشن اخیراً با رشد یادگیری ماشین ها و هوش مصنوعی، پیشرفت گوگل در الگوریتم های ایندکس کردن ابتدایی صفحات موبایل و دیگر تغییرات قابل توجه صنعت که توجه هر بازاریابی را به خود جلب می کنند، نادیده گرفته شده است.

بهینه سازی اپلیکیشن ASO چیست؟

ASO در واقع پروسه بهینه سازی اپلیکیشن های موبایل به منظور گرفتن رتبه بالاتر در نتایج جستجوی اپ استور است. هرچقدر رتبه اپلیکیشن شما در صفحه نتایج جستجوی اپ استور بالاتر باشد، مسلماً بیشتر در معرض دید مشتریان احتمالی قرار می گیرد. این دیده شدن بیشتر به صورت ترافیک بیشتر به صفحه اپلیکیشن شما در اپ استور نمود پیدا می کند. هدف از ASO روانه کردن ترافیک بیشتر به صفحه اپلیکیشن شما در اپ استور است، تا جستجوکنندگان بتوانند یک عمل مشخص را انجام دهند: دانلود کردن اپلیکیشن شما.

اما ASO می تواند اهداف ثانویه دیگری نیز داشته باشد، آن ها می توانند شامل:

  • افزایش نمایش برند
  • نمرات و انتقادات مثبت از اپلیکیشن
  • تعامل مخاطبان
  • اضافه کردن به تنوع کانال های بازاریابی

همچنین، پروسه ASO نیازمند داشتن بالاترین سطح شناخت از مشتریان هدف است، که شامل کیووردهایی که مشتریان از آن ها برای پیدا کردن اپلیکیشن های مشابه برنامه شما استفاده می کنند، می شود. زمانی که شناخت بیشتری از کیووردهایی که بیشتر استفاده می شوند پیدا می کنید، درک بهتری از زبان جستجوی مخاطبان خود پیدا می کنید، که خود یک بخش حیاتی در هر برنامه بازاریابی است، و سپس می توانید انتخاب های خود در زمینه کیووردها را بهتر انجام دهید.

دلیل اهمیت یا بهینه سازی اپلیکیشن ASO چیست؟

طبق گزارشات Forrester، ۶۳ درصد از اپلیکیشن های اپ استور توسط جستجوهای انجام شده به وسیله مردم شناسایی می شوند. این آمار باعث می شود تا جستجو، در اپ استور، به عنوان مورد استفاده شده ترین متد برای پیدا و دانلود کردن اپلیکیشن های جدید شناخته شود. اخیراً، یکی از کارمندان گوگل، آنکین جین، گزارش داد که به صورت میانگین، برای هر اپلیکیشن تعداد دانلودهایی که از طریق جستجو بدست می آورد بسیار بیشتر از موارد دیگر است. به زبان ساده این بدین معنیست که ” اگر از ASO برای بالاترین رتبه اپلیکیشن خود در صفحه نتایج جستجوی اپ استور استفاده نمی کنید، شما بزرگترین کانال شناسایی شدن اپلیکیشن خود را از دست داده اید “

دلیل اهمیت یا بهینه سازی اپلیکیشن ASO چیست؟
هر هفته زمانی را صرف بهبود ASO کنید، و به سرعت می توانید تاثیر آن را بر رتبه اپلیکیشن خود آن ببینید

همچنین طبق گزارشات وب سایت ایستاتیستا ۲۷۰ میلیارد اپلیکیشن برای دانلود در سال ۲۰۱۷ در نظر گرفته شدند، و این یک رشد بسیار شدید نسبت به سال ۲۰۱۶ بود که عدد تخمین زده شده ۲۲۴ میلیارد دانلود بود. زمانی که می خواهید این موضوع را در کنار رشد هرچه بیشتر شبکه های اجتماعی و همچنین افزایش استفاده از موبایل ها توسط مردم بگذارید، متوجه می شوید که ASO شاید همان تاکتیکی باشد که باید در اولویت قرار دهید.

در حالی که هزاران اپلیکیشن در اپ استور در نبرد با یکدیگر برای بدست آوردن رتبه های بالاتر هستند، حقیقت فوق العاده این است که بخش بزرگی از تولید کنندگان این اپلیکیشن ها برای بهینه سازی اپلیکیشن هیچگونه سرمایه گذاری انجام نمی دهند. بنابراین این هدیه ما به شماست: ASO سلاح مخفی شماست. هر هفته زمانی را صرف بهبود ASO کنید، و به سرعت می توانید تاثیر آن را بر رتبه اپلیکیشن خود و همچنین عملکرد کلی آن ببینید.

درک بهتر یا بهینه سازی اپلیکیشن ASO

اگر بهینه سازی اپلیکیشن برای شما موضوعی جدید به حساب می آید، باید بدانید که این موضوع یک راهبرد بسیار با مشابه با دیگر فعالیت های بازاریابی آنلاین بیزینس شما دارد، بیشتر از آن چه فکرش را می کنید. در واقع اتفاقاً نقاط مشترک زیادی میان راهبردهای اتخاذ شده برای SEO سنتی و ASO وجود دارد که در ادامه به آن ها خواهیم پرداخت. زمانی که به این موضوع فکر کنید، کاملاً برای تان منطقی خواهد بود. اپ استورها در واقع یک وب سایت بسته شده موتور جستجو هستند، که در واقع به موارد زیر تکیه می کنند:

  • شناسایی ساده محتواها ( محتوای اپلیکیشینی )
  • ایندکس شدن
  • الگوریتم های رتبه دهی اپلیکیشن ها که خود به کیفیت اپلیکیشن، تازگی، مقیاس برند و سیگنال های ارزشی کاربران ( نقدها، نمرات، تعامل و … ) بستگی دارد.

به نظر آشنا نمی آیند؟ باید هم بیایند. این فاکتورها همگی در جستجوی ارگانیک موتورهای جستجو و رتبه دهی آن ها نیز مهم هستند.  متخصصان بازاریابی که برروی ایجاد کردن نرخ بازگشت سرمایه بیشتر توسط اپ استورها تمرکز دارند به صورت دائمی در حال هدفگیری شاخص های کلیدی عملکرد که به بیشتر دیده شدن اپلیکیشن مرتبط هستند هستند:

  • رتبه
  • ایمپرشن ها (تعداد دفعات دیده شدن)
  • به اشتراک گذاری
  • تعامل ( نمرات/نقدها )
  • تعداد دانلودها
درک بهتر یا بهینه سازی اپلیکیشن ASO
رتبه، ایمپرشن، اشتراک گذاری،نظرات و تعداد دانلودها همگی از شاخص های کلیدی عملکرد اپلیکیشن ها هستند

درست همانند سئو، بهینه سازی میزان دیده شدن اپلیکیشن شما یک پروسه دائماً در حال تغییر و پیشرفت است. زمانی که یک اپلیکیشن ایجاد می کنید، هدف شما ترافیک بیشتر است. با تعهد به ASO، ردیابی دائمی و ارزیابی عملکرد و نتایج، می توانید در اپ استور و پلی استور خود را از دیگران متمایز کنید، جایی که محدودیتی برای دسترسی شما به مخاطبان وجود ندارد.

بهینه سازی ارگانیک: بنیان ASO شما

عنصر کلیدی گم شده در از بسیاری از راهبردهای بازاریابی ASO بهینه سازی جستجوی ارگانیک و ترکیب اپ استورها درون میکس بازاریابی گسترده تر است. نقاط اشتراک بیشتری میان ASO و SEO وجود دارد بجای رقابت مستقیمی که میان آن ها است. بسیاری از تاکتیک های سنتی بهینه سازی موتورهای جستجو که برای بهبود سئو استفاده می شوند به صورت مستقیم قابل اجرا برروی ASO هستند که شامل موارد زیر می شوند:

  • نام اپلیکیشن، عنوان و بهینه سازی URL
  • تحقیقات کیوورد برای ASO
  • ایجاد نمرات و انتقادهای مختلف برای اپلیکیشن و مدیریت آن ها
  • لینک زنی عمیق میان اپلیکیشن های موبایل
  • ایندکس شدن اپلیکیشن در SERPهای گوگل
  • بهینه سازی نرخ کلیک
  • و موارد بیشتر!

بزرگترین اشتباه بازاریابی اگرچه زمانی که می خواهیم در مورد ترکیب SEO و ASO صحبت می کنیم، چشم پوشی کردن از نقش وب سایت ها برای فرستادن میزان زیادی از بازدیدهای مرتبط به صفحه اپ استور شما و بخش دانلود اپلیکیشن به صورت مستقیم است. وب سایت شما باید به عنوان نیروی هدایت کننده ای که مردم را درون قیف اطلاعاتی و خریدنی فروش از دارایی آنلاین اصلی شما (وب سایت شما) به سمت یک گروه مخاطب تعامل برقرار شده و آماده به دانلود یا خرید، دیده شود.

بهینه سازی ارگانیک: بنیان ASO شما
بسیاری از تکنیک های بهینه سازی موتورهای جستجو که برای بهبود سئو استفاده می شوند قابل اجرا روی ASO هستند

از آن جایی که سطوح مختلف محتوا در داخل اپ استورها محدود شده هستند، هرچقدر بیشتر بتوانید از محتوای وب سایت برای ایجاد آگاهی بیشتر از اپلیکیشن استفاده کنید تا بتوانید با استفاده از عامل خارجی شهرت و قدرت اپلیکیشن خود را بیشتر کنید، ارزش، ترافیک  و دانلود بیشتری نصیب شما خواهد شد.

ساختار یا بهینه سازی اپلیکیشن ASO چگونه است؟

بیایید با صحبت در مورد اجزای مختلفی که می توانند برروی ASO شما تاثیرگذار باشند شروع کنیم:

  • Title: کیووردی که در عنوان یا همان تایتل قرار می گیرد باید از نظر ترافیکی سنگین ترین کیوورد باشد. برای شناسایی اینچنین کیووردی وقت بگذارید، چرا که تغییر دادن تایتل به صورت مستمر برای شامل کردن کیووردهای مختلف می تواند برایتان مضر باشد. همانطور که اپلیکیشن شما رتبه های بالاتری گرفته و review های بیشتری کسب می کند، اخبار اپلیکیشن شما به صورت دهان به دهان پخش می شود. بنابراین تغییر دادن تایتل می تواند جلوی پخش دهان به دهان نام و آوازه اپلیکیشن شما را بگیرد.
  • Keywords: برای بهبود رتبه جستجوی شما، باید کیووردهای مرتبط را شناسایی کنید و بدانید که کدام کیووردها بیشتر از همه توسط مخاطبان هدف شما استفاده می شوند. همچنین زیر نظر گرفتن رقبا برای این که ببینید هفته به هفته عملکردتان به چه صورت است نیز بسیار کار خوبی است.

علاوه بر فاکتورهای گفته شده بالا که به عنوان فاکتورهای اصلی ASO شناخته می شوند، از آنجایی که تایتل و کیووردها به راحتی تنظیم می شوند بدین معنیست که می توانید آنها را به صورت مستمر به روز رسانی کنید. اما به غیر از فاکتورهای اصلی، فاکتورهای فرعی نیز برای ASO وجود دارد که می توانند موفقیت شما را سرعت بخشند.

  • تعداد دانلودها: تعداد دانلودهای شما برای ASO بسیار اهمیت دارد، اما شما کنترل کاملی برروی این مورد ندارید.
  • امتیازها و نقد و بررسی ها: این موضوع نیز بسیار مهم بوده و به صورت مشابه با تعداد دانلودها، تقریباً از کنترل خارج است. اگرچه، راه هایی برای تشویق مشتریان خوشحال برای امتیاز دادن و نوشتن نقدهای مثبت نیز وجود دارد.

کیووردها درون تایتل، آیا ارزش دارند؟

با یک نمونه گیری از کیووردها، به نظر می رسید که آن ها در ۲۵ رتبه بالا قرار دارند و سپس درصدی از اپلیکیشن ها که این کیووردها را درون تایتل داشتند با آنهایی که نداشتند مقایسه شد. این مقایسه در نهایت نشان می دهد که امتیاز نهایی برای اپلیکیشن هایی که کیوورد را در تایتل خود دارند نسبت به اپلیکیشن هایی که کیوورد را در تایتل خود ندارند بیشتر است.

بر اساس این تست، اپلیکیشن هایی که در تایتل خود کیوورد دارند به صورت میانگین ۱۰.۳ درصد رتبه بالاتری نسبت به اپلیکیشن های بدون کیوورد در تایتل دارند. بنابراین، آیا کیووردها ارزش قرار گرفتن در تایتل را دارند؟ بله.

آیا اپلیکیشن های دارای امتیاز بالاتر رتبه بالاتری نیز دارند؟

این آزمایش با نمونه گیری تصادفی از کیووردها و دسته بندی کردن آن ها با توجه به سختی مرتبط با نتیجه انجام شد. یک کیوورد آسان در کمتر از ۲۵ اپلیکیشن که می خواهند برای آن رتبه بگیرند نتیجه می دهد. کیووردهای متوسط آن هایی هستند که در بین ۲۵ تا ۱۰۰ اپلیکیشن قرار دارند، و کیووردهای رقابتی نیز آنهایی هستند که در بالای ۱۰۰ اپلیکیشن حضور دارند.

آیا اپلیکیشن های دارای امتیاز بالاتر رتبه بالاتری نیز دارند؟

بر اساس این آزمایش، به صورت خیلی واضح دیده می شود که اپلیکیشن هایی که امتیازات بالاتری دارند، برای رتبه بندی کیووردها نیز رتبه های بالاتری کسب می کنند. بنابراین آیا اپلیکیشن هایی که امتیازات بالاتری دارند رتبه بالاتری نیز دارند؟ بله.

آیا دانلودهای بیشتر ارتباطی با رتبه جستجوی اپ استور دارند؟

تنها سازنده اپلیکیشن و خود اپ استور تعداد دفعاتی که اپلیکیشن دانلود شده است را می دانند. از آنجایی که ما تعداد دانلودها را نمی دانیم، ما تعداد امتیازات را بجای آن در نظر گرفتیم. منطق این کار این است که، به صورت میانگین، نرخ دانلود تا امتیازدهی تقریباً در بیشتر اپلیکیشن ها مشابه است. بنابراین، منصفانه است که به تعداد امتیازات به عنوان یک نماینده برای تعداد دانلودها نگاه کنیم.

آیا دانلودهای بیشتر ارتباطی با رتبه جستجوی اپ استور دارند؟

این بار نیز نتایج آزمایش بسیار واضح هستند. نمودار، بدون توجه به سختی کیووردها، نشان می دهد که اپلیکیشن هایی که دانلود بیشتری دارند رتبه بالاتری نیز دارند.

بنابراین آیا اپلیکیشن هایی که دانلود بیشتری دارند رتبه بالاتری نیز دارند؟ بله

دانستن تفاوت میان کیووردهای ” رقابتی ” و دیگر درجه سختی ها بسیار مهم است. اگر کیوورد شما در دسته کیووردهای رقابتی قرار بگیرد، شما تعداد دانلود بسیار زیادی برای گرفتن رتبه بالاتر لازم دارید.

به یاد داشته باشید که یا بهینه سازی اپلیکیشن زمان بر است

ASO پروسه ای است که باید در یک بازه زمانی به صورت مستمر تحت نظر قرار گرفته و بررسی شود. گروهی از کیووردهایی که در ابتدا می خواهید برای اپلیکیشن خود در اپ استور استفاده کنید معمولاً آن کیووردهای درستی نیستند که نتایج مورد نظر را برایتان بوجود بیاورند.

امروزه، رایج ترین راهبرد در زمین ASO این است که اصلاً راهبردی نداشته باشید! برنامه نویسان معمولاً کیووردها را انتخاب می کنند و طی آخرین دقایق ثبت برنامه در اپ استور توضیح مختصری را نیز برایش می نویسند. در بیشتر موارد، تحقیق کم یا تحقیق نکردن به صورت کلی برروی جستجوهای کیووردها قبل از ثبت اپلیکیشن رخ می دهد، و باعث می شود تا بسیاری از اپلیکیشن به صورت کلی پنهان بمانند و یا شانس پیدا شدن آن ها توسط مردم بسیار کم باشد.

ما توانستیم صحبتی را با ایان سفرمن، رئیس MobileDevHQ داشته باشیم، و وی برای ما توضیح داد که چگونه وقت صرف کردن برای ASO برروی مشتریان آن ها تاثیرگذار بوده است. او می گوید:

” ASO تاثیر باورنکردنی برروی اپلیکیشن های مشتری های ما داشته است. برای آن هایی که برای فهمیدن، بازگو کردن و آزمایش کردن وقت می گذارند، دیده ایم که بسیاری از اپلیکیشن ها با افزایش دانلود ۲ تا ۱۰ برابری مواجه شده اند، که در نتیجه باعث افزایش سودآوری چند برابری بیشتر نیز می شود، چرا که تعامل کاربران با استفاده از ASO بالاتر می رود. ASO یک پروسه ساده نیست، شما ممکن است یک شبه تاثیر آن را متوجه نشوید، اما اگر تمایل به سرمایه گذاری برروی آن دارید، نتیجه نهایی بسیار ارزشمند خواهد بود. “

توسعه دهندگان اپلیکیشن ها باید بتوانند به صورت مستمر رتبه های خود و دیگر رقبا را بررسی کنند. به صورت روزانه اپلیکیشن های زیادی منتشر می شوند، و جریان مستمر امتیازات، نقدها و دانلودهای جدید می توانند برروی رتبه جستجوی شما تاثیرگذار باشند. به صورت دائمی کیووردهای خود را آزمایش کنید تا بتوانید همیشه رتبه خوبی داشته باشید و ترافیک بیشتری را به صفحه دانلود خود روانه کنید.

پیشنهاداتی برای بهبود یا بهینه سازی اپلیکیشن ASO

به عنوان یک یادآوری، بیایید نگاهی به اجزای تشکیل دهنده ASO و شیوه هایی که می توانید آنها را بهبود بخشید بیاندازیم.

فاکتورهای اصلی

  • Title: داشتن یک کیوورد در تایتل شما می تواند رتبه جستجوی اپلیکیشن شما برای آن کیوورد را به طور میانگین ۱۰ درصد افزایش دهد. بهترین کار این است که مرتبط ترین کیوورد به خودتان را انتخاب کنید، بدون در نظر گرفتن درجه سختی، و آن را در تایتل خود قرار دهید.
  • Keywords: ردیابی دائمی کیووردهای خود و حرکات رقبا نیازمند تلاش و زمان است. برای داشتن زمان جهت تمرکز برروی اپلیکیشن و نه تنها برروی ASO، می توانید از خدماتی مانند MobileDevHQ برای ردیابی رتبه جستجوی خود، تحلیل و آنالیز کیووردها، انتخاب کیووردهای بهتر و گرفتن اخبار جدید از رقبا استفاده کنید.

فاکتورهای فرعی

  • تعداد دانلودها: حال که احساسی که قبلاً داشتیم توسط داده ها نیز به اثبات رسیده است، چطور می توان تعداد دانلودهای اپلیکیشن را افزایش داد؟ بهبود بخشیدن به ASO می تواند شروع خوبی باشد. علاوه بر آن، همه چیز به بازاریابی برند و اپلیکیشن شما برای بهبود شناسایی، آگاهی و رضایت مردم، از توضیحات اپ استور گرفته تا عکس ها، نمرات و نقدها و حضور در شبکه های اجتماعی، بستگی دارد.
  • نمرات و نقدها: همانطور که بالاتر مشاهده کردیم، اپلیکیشن هایی که نمرات بالاتری داشتند، رتبه بالاتری نیز داشتند. اینجا یک تناقض جالب بوجود می آید؛ شما نمرات و نقدهای بیشتری می خواهید، اما نه آنهایی که منفی هستند. بنابراین شما به راهی برای ارتباط با مشتریان از درون برنامه نیاز دارید، جایی که به آنها این امکان را می دهد تا مستقیماً با سازنده اپلیکیشن صحبت کنند. در طرف دیگر ماجرا، شما می خواهید که مشتریان خوشحال را راهنمایی کنید تا برای شما نقدهای مثبتی را ثبت کنند.

به روز رسانی اپلیکیشن: دانلودها نیازمند تازگی هستند

بهترین اپلیکیشن های اپ استور آن هایی هستند که همیشه در حال تغییر و تحول هستند (فیدبک های کاربران را به کار می گیرند، تکنولوژی ها تغییر پیدا می کند، قابلیت های جدید اضافه می شود و نقاط مختلف بهبود می یابند) و دائماً در حال آپدیت شدن هستند.

به روز رسانی اپلیکیشن: دانلودها نیازمند تازگی هستند

اپلیکیشن هایی که در بازه های زمانی معین آپدیت می شوند به نظر نقدهای مثبت بیشتری دریافت می کنند. بروزرسانی اپلیکیشن خود در بازه های زمانی معین می تواند با خود ارتباط بیشتر با محصولات شما برای مشتریانتان بیاورد و به برند شما این اجازه را می دهد تا به نیازهای متغیر مشتریان و تغییرات رقابت با بهبودسازی و تازه سازی اپلیکیشن واکنش نشان بدهد.

هر دوی App Store و Google Store به عنوان بخشی از الگوریتم رتبه دهی، بازه های عرضه شدن آپدیت های جدید را در نظر می گیرند. بدین معنی که هر چه برند شما بیشتر خود را وقف بهبود سازی اپلیکیشن برای محصولات پیشنهادی می کند، رتبه درون برنامه ای اپلیکیشن شما و عملکرد آن نیز بهتر خواهد بود.

۵ نکته دیگر برای بهینه سازی اپلیکیشن

در این قسمت ۵ تاکتیک اضافه بر موارد گفته شده هم قرار داده ایم تا بتوانید از آن ها برای بهبود رتبه اپلیکیشن خود بهره مند شوید.

  1. اپ استورها از تریگرهای کیوورد در نام اپلیکیشن، تایتل، توضیحات و فیلدهای مرتبط استفاده می کنند، بنابراین مطمئن شوید که برای تحقیق کردن جهت پیدا کردن بهترین کیووردها برای استفاده وقت می گذارید و پس از انجام این کار نیز به صورت مستمر به آن ها سر بزنید تا بتوانید در صورت دیدن فرصت برای بهینه سازی از آن استفاده کنید.
  2. نحوه پرزنت کردن صفحه محصول اپ استور شما تاثیر بسیار زیادی برروی ارزش نرخ تبدیل شما ( دانلودها ) که از صفحه دریافت می کنید خواهد داشت. CRO صفحه محصول باید یک بخش مخصوص متمرکز برای افزایش دانلودها داشته باشد.
  3. عکس های بندانگشتی ( Thumbnail ) و اسکرین شات هایی که برای معرفی اپلیکیشن خود در اپ استور از آنها استفاده می کنید به صورت مستقیم برروی نرخ کلیک ایمپرشن ها در مقایسه با کلیک به صفحات دیگر اپلیکیشن ها دارد.
  4. هر بخش از فیلدهای اپ استور خود را با تست های A/B آزمایش کنید تا بتوانید به صورت دائمی معیارهای کلیدی مرتبط با فیلد را ( CTR، CRO و … ) بهبود بخشید. این مدل از آزمایش کردن و آزمایش های فرضی برای بدست آوردن بیشترین میزان ارزش از بخش های قابل بهینه سازی در اپ استور بسیاری حیاتی هستند.
  5. جستجوی Spotlight اپل را در نظر خود بگیرید. با استفاده از این مدل جستجو کاربران اپ استور می توانند اپلیکیشن هایی را که در حال حاضر برروی گوشی خود نصب دارند را جستجو کنند. زمانی که Spotlight Search اپل را فعال می کنید شما می توانید همچنین برروی استفاده از اپلیکیشن و سطوح مختلف تعامل تاثیر بگذارید چرا که مردم بیشتر با قرار است با اپلیکیشن شما مواجه شوند.

جمع بندی

برای برداشت جوایزی که ASO در اختیار شما قرار می دهد، باید زمان و تلاش خود را وقف آن بکنید. اگر این کار را انجام دهید، شما یک کانال قدرتمند خواهید داشت که ترافیک زیادی را به سمت اپلیکیشن تان روانه می کند. پیدا شدن یکی از سخت ترین چالش ها برای تولیدکنندگان و توسعه دهندگان اپلیکیشن های موبایل است، اما این مشکلی است که با عمل کردن به راهکارها و تاکتیک های این مقاله و داشتن استقامت و صبر در این راه می توانید آن را حل کرده و اپلیکیشن موبایل خود را از دیگر رقبا متمایز کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط