🔥 دوره‌های 20 میلیونی رو رایگان برنده شو!

پلن دیجیتال مارکتینگ: قدم به قدم تا طراحی بوم دیجیتال مارکتینگ حرفه ای

دنیای دیجیتال مارکتینگ دائما در حال تغییر و تحول است. تنها با داشتن استراتژی و پلن دیجیتال مارکتینگ مناسب می توانید در کسب و کار به اهداف خود دست یابید. دیجیتال مارکتینگ دائما در حال تغییر و تحول است. دقیقا زمانی که شما برای هدف خودتان برنامه ریزی می کنید، می بینید که بلا فاصله از هدف خودتان کمی دور تر شده اید. شما دائما احساس می کنید که فضا های اجتماعی دیگری وجود دارند که شما باید آن ها را بشناسید و این موضوع فقط به فضا های اجتماعی خلاصه نمی شود بلکه ابزار های تبلیغاتی دیگر را که شما باید آن ها را به کار بگیرید و یا الگوریتم گوگل را که شما باید به آن پی ببرید را نیز شامل می شود. اگر شما اکنون درگیر موضوعاتی این چنینی هستید پس نگران نباشید و به کار خودتان ادامه دهید چرا که در مسیر درستی قرار دارید.
پلن دیجیتال مارکتینگ: قدم به قدم تا طراحی بوم دیجیتال مارکتینگ حرفه ای

در این مقاله می خوانید

دنیای دیجیتال مارکتینگ دائما در حال تغییر و تحول است. تنها با داشتن استراتژی و پلن دیجیتال مارکتینگ مناسب می توانید در کسب و کار به اهداف خود دست یابید. دیجیتال مارکتینگ دائما در حال تغییر و تحول است. دقیقا زمانی که شما برای هدف خودتان برنامه ریزی می کنید، می بینید که بلا فاصله از هدف خودتان کمی دور تر شده اید. شما دائما احساس می کنید که فضا های اجتماعی دیگری وجود دارند که شما باید آن ها را بشناسید و این موضوع فقط به فضا های اجتماعی خلاصه نمی شود بلکه ابزار های تبلیغاتی دیگر را که شما باید آن ها را به کار بگیرید و یا الگوریتم گوگل را که شما باید به آن پی ببرید را نیز شامل می شود. اگر شما اکنون درگیر موضوعاتی این چنینی هستید پس نگران نباشید و به کار خودتان ادامه دهید چرا که در مسیر درستی قرار دارید.

مواردی که شما برای طراحی بوم دیجیتال مارکتینگ خودتان باید آن ها را در نظر بگیرید عبارتند از: سئو، گوگل آنالیتیکس، تبلیغات آنلاین، جایگاه وب سایت، شبکه های اجتماعی، اهداف، متریک ها و …. . بهره گرفتن از این قسمت ها بدون استراتژی و برنامه ریزی قبلی نه تنها باعث موفقیت نخواهد شد بلکه نتیجه ای معکوس داشته و سبب شکست می شود.

بر طبق بررسی های انجام شده شما باید پس از اتمام کار خودتان این سوال را از خودتان بپرسید که آیا نمونه پلن دیجیتال مارکتینگ شما یک استراتژی واضح و مشخص دیجیتال مارکتینگ را تعریف می کند ؟ در صورتی که پاسخ شما به این سوال منفی باشد و یا اصلا پاسخی برای این سوال نداشته باشید یعنی شما یک جای کار اشتباه کرده اید.

اما مساله اینجاست : اگر شما نمونه پلن دیجیتال مارکتینگ مناسب با چهارچوب های کاری خودتان را در دست نداشته باشید چگونه می توانید انتظار نتایج موفقیت آمیز را داشته باشید؟

اکنون زمان آن است که از نگران بودن درباره ماه بعد و یا سال بعد دست برداشته و شروع به تغیر برنامه امروز خودتان کنید؛ برنامه ای که می تواند شروع یک اتفاق جدید باشد.

تاثیر استراتژی دیجیتال مارکتینگ
یک استراتژی دیجیتال مارکتینگ موثر می تواند به شما برای گرفتن بهترین تصمیم جهت موفق کردن شرکت در فضای آنلاین کمک کند

اما چرا؟ در این قسمت ما به شما می گوییم که چرا شما به یک استراتژی دیجیتال مارکتینگ نیاز دارید.

استراتژی دیجیتال مارکتینگ

ما دیگر در دنیای سنتی که تنها وسایل موجود برای برند ها جهت تبلیغ محصولات جدید خودشان تلوزیون و رادیو باشد زندگی نمی کنیم. اکنون ما در دنیای دیجیتال زندگی می کنیم!

امروزه زمان تاخت و تاز موبایل ها و گوشی های هوشمند است. سال های اخیر گواهی بر درستی این سخنان درباره افزایش استفاده های موبایل است.

  • برنامه: شما باید از داده هایی که دارید برای بررسی میزان تاثیر گذاری دیجیتال مارکتینگ، تحلیل های شخصی سازی شده، تنظیم KPI Dashboard، و موارد هوشمندانه ای که سبب طراحی یک استراتژی برای اولویت های توسعه یافته می شود استفاده کنید. این استراتژِی برای چگونگی گسترش رسانه، تکنولوژی، و داده های دیجیتال مارکتینگ جهت افزایش لید و سرانجام فروش کاربرد دارد.
  • دستیابی: از شش تکنیک آنلاین دیجیتال مارکتینگ که برای سایت شما بازدید های زیادی را به همراه دارد برای ساخت آگاهی از برند مخاطبان استفاده کنید.
  • فعالیت: مخاطبان خود را برای فعالیت در سایت و یا شبکه اجتماعی خودتان اغوا کنید تا بتوانید لید ها را در آینده افزایش دهید.
  • تبدیل: از هدف گذاری دوباره، پرورش و بهینه سازی نرخ تبدیل برای یادآوری و متقاعد سازی مخاطبان خودتان جهت خرید آنلاین و یا آفلاین استفاده کنید.
  • تعامل: فروش خودتان از مشتری های فعلی که دارید را توسط بهبود ارتباطات شخصی با استفاده از وب سایت، ایمیل، و بازاریابی شبکه های اجتماعی افزایش دهید.

به خاطر داشته باشید که یک استراتژی دیجیتال مارکتینگ موثر می تواند به شما برای گرفتن بهترین تصمیم جهت موفق کردن شرکت در فضای آنلاین کمک کند. یک نمونه فرایند استراتژی چهارچوبی را فراهم می کند که یک ترتیب منطقی را برای دنبال کردن جهت مطمئن شدن از وجود تمام فعالیت های کلیدی توسعه و اجرای استراتژی ارائه می دهند. یک استراتژی دیجیتال مارکتینگ باید یک بازدیدی را برای بررسی تمام ظرفیت های موجود شما جهت کمک به سازمان برای مدیریت تمام نقاط دسترسی دیجیتالی قرار دهد. اما کدام یک از ظرفیت ها اهمیت دارند؟ شما به کدام یک برای بازدید نیاز دارید؟ یک استراتژی دیجیتالی خوب باید بر روی بررسی 3 قابلیت اصلی که دستیابی استراتژیکی، فرایند بهبود بخش عملکرد، مدیریت منابع و ساختار، داده ها و زیر بنا استوار شده است، ساخته شود.

تاثیر استراتژی دیجیتال مارکتینگ

مصرف کنندگان پیش از آن که بخواهند چیزی خریداری کنند ابتدا شرکت ها و برند های متفاوت را بررسی کرده سپس تصمیم گیری می کنند. اگر شرکت شما حضوری در فضا های آنلاین ندارد، پس باید این موضوع را بدانید که شما بیش از این شانسی برای دستیابی به مشتریان جدید ندارید. با دانستن این مطلب، اکنون آیا شرکت شما نیازی به داشتن یک برنامه دیجیتال مارکتینگ دارد؟

پاسخ این است: بله، 100% بله. شما به برنامه دیجیتال مارکتینگ نیاز دارید تا:

  1. جذب کنید، متقاعد سازید، و مشتریان خودتان را عاشق برند، محصولات و یا سرویس های قابل ارائه خودتان کنید.
  2. تمام استراتژی ها و فعالیت های مورد نیاز خودتان را طراحی کنید تا به مشتریان هدف خودتان دست پیدا کنید.
  3. کمپین های بازاریابی خودتان را برای فراهم کردن ارزش در هر مرحله تقسیم بندی کنید.

امیدوارم تمام مراحل را تا به این جا به طور واضح برای شما مشخص کرده باشم. اکون زمان گفتن چگونگی ها است.

چگونه یک بوم دیجیتال مارکتینگ حرفه ای بسازیم؟

راهنمای نوشتن برنامه دیجیتال مارکتینگ

مرحله اول: مشخص کردن اهداف، طراحی برنامه مناسب، و انتخاب تیم و زمان بندی

اولین و یکی از مهم ترین کار هایی که شما باید انجام دهید قرار دادن یک سری اهداف مناسب برای خودتان است تا بدانید فعالیت های شما دقیقا به کجا خواهند انجامید. هر کاری که شما انجام می دهید باید برای براورد کردن این اهداف باشد.

مشخص کردن اهداف (پلن دیجیتال مارکتینگ)
اولین و مهم ترین کاری که شما باید انجام دهید قرار دادن یک سری اهداف مناسب برای کسب و کارتان است

مدل برنامه ریزی دیجیتال مارکتینگ SOSTAC

  • ابتدا کسب و کار خودتان را در تمام ابعاد تعریف کنید ؛ دیجیتال مارکتینگ شما باید متناسب با برنامه اصلی شما باشد.
  • به این سوال پاسخ دهید: شما از دیجیتال مارکتینگ خودتان انتظار رسیدن به چه هدفی را دارید ( به عنوان مثال: آیا شما می خواهید که به عنوان یک شرکت توسعه وب سایت B2B عمل کنید؟ ) اگر پاسخ شما مثبت است، پس این ماموریت شما است.

شما می توانید بر روی توسعه این قسمت از برنامه دیجیتال مارکتینگ خودتان با استفاده از اهداف هوشمندانه طبق چهارچوب کاری خودتان کار کنید: اهداف خاص ، براورد پذیر، قابل دستیابی ، مرتبط ، و بجا.

به مثال های زیر توجه کنید:

  1. من می خواهم که بازدید کنندگان سایت خودم را بالا ببرم. ( این یک هدف هوشمندانه نیست )
  2. من می خواهم به تعداد 10000 بازدید در ماه حداکثر ظرف مدت سه ماه برسم . برای این هدف من کار های X،  Y،   و Z را انجام خواهم داد. ( یک هدف هوشمندانه )

به خاطر داشته باشید: شما تنها زمانی می توانید به یک سری اهداف بسیار مناسب دست پیدا کنید که اصلا هدفی وجود داشته باشد.

برنامه ریزی و زمان بندی برای داشتن پلن دیجیتال مارکتینگ

برنامه ریزی و زمان بندی، سنگ بنای کسب و کار دیجیتالی شما است. برنامه شما بسته به این که تا چه حدی توسعه یافته باشد به موفقیت و یا شکست دست خواهد یافت.

اولین چیزی که شما باید در نظر داشته باشید این اسزت که از کدام یک از ابزار ها استفاده خواهید کرد. به عنوان مثال، Hobspot ، فیسبوک، Mailchimp ، و گوگل را در نظر بگیرید. ما با تمام این ابزار های فوق همکاری داشته ایم و از آن ها استفاده می کنیم. یکی از دلایل اصلی کار کردن ما با آن ها این است که آن ها تیم هایی مشابه ما ارائه می دهند و این یعنی فرصتی برای تایید شدن و فهمیدن عمیق تر دسترسی های آینده که می تواند برای هر یک از کمپین ها به کار گرفته شود.

زمانی که ابزار مناسب کار شما انتخاب شد، باید تیمی را برای راه اندازی کمپین جدید دیجیتال مارکتینگ خودتان انتخاب کنید. شما به افرادی نیاز دارید که خودشان را از طریق اجرا و رسیدگی های منظم وقف برنامه شما کنند.

قدم نهایی برای برنامه ریزی، طراحی یک زمان بندی است. هدف خودتان را برای تیم بازاریابی مشخص کنید. این کار باید زمانی که توسعه وب سایت از طریق آن برنامه ها تضمین شد اتفاق بیوفتد.

مرحله دوم: مطالعه و شناخت مخاطبان هدف خودتان

شناخت مخاطبان هدف و پرسونا آنها
مخاطبان هدف خودتان را تحلیل کرده و کاملا بر روی آن ها شناخت پیدا کنید

پس از این که اهداف خودتان را مشخص کردید، باید مخاطبان هدف خودتان را تحلیل کرده و کاملا بر روی آن ها شناخت پیدا کنید ، سپس می توانید بفهمید محل تجمع آنلاین آن ها کجاست. شما بر روی کدام گروه از افراد می خواهید هدف گذاری کنید؟ اگر شما پیش از این وب سایت داشته اید می توانید از گزارشات گوگل آنالیتیکس استفاده کرده و ببینید که چه نوعی از افراد از شما خرید می کنند. اگر شما اولین باری است که این کار را انجام می دهید پس باید مقداری تحقیق و بررسی انجام دهید. شما می توانید رقبای خودتان را بررسی کرده و ببینید که آن ها بر روی چه کسانی هدف گذاری کرده اند اما به خاطر داشته باشید که بر روی مخاطبان آن ها هدف گذاری نکنید، شما باید مخاطبان خودتان را بیابید، مخاطبانی که به شما سود می رسانند و تا حدی به برند شما علاقه مند می شوند که بدون این که شما بخواهید حتی تبلیغ شما را نیز انجام می دهند و برای شما مخاطبان و مشتریان بسیار بیشتری را به ارمغان می آورند. هر کسب و کاری مخاطبان هدف خاص خود را دارد. هدف گذاری و یافتن مخاطبان هدف به لیستی از فاکتور هایی وابسته است که از اطلاعاتی چون آمار های عددی و جغرافیایی گرفته تا رفتارهای شخصی بدست می آیند.  یکی از کار های مهم شما، شناخت مخاطبان هدف بر اساس فضا های مذکور است. این کار به این دلیل است که روش های اصلی بازاریابی آنلاین زمان دست یابی به خانم ها تاثیر گذار تر از آقایان است. شما با شناخت دقیق کسانی که در تلاش برای دستیابی به آن ها هستید، می توانید کمپین های دیجیتال مارکتینگ خودتان را برای ارتباط مستقیم بر قرار کردن با آن ها طراحی کنید.

بخاطر داشته باشید که: یک استراتژی دیجیتال مارکتینگ دقیق، تمایلات مشتری را در صدر جدول اولویت های خویش قرار می دهد.

مرحله سوم: تاکتیک ها و استراتژِی های دیجیتالی

اکنون باید بر اساس اهداف و مخاطبین بر روی مکان های مناسب کار خودمان تمرکز کنیم. شما باید بتوانید استراتژی های دیجیتال مارکتینگ خودتان را انتخاب کنید. با در نظر گرفتن تعداد کانال های در دسترس کنونی، شما باید فقط یکی را برای کار خودتان انتخاب کنید؛ اما به یاد داشته باشید که نه هر کانالی. کانالی که شما باید انتخاب کنید باید مناسب ترین ، موثر ترین ، کاربردی ترین و مرتبط ترین کانال با چهارچوب های کاری شما باشد.

این تاکتیک ها به شما اجازه می دهند تا کمپین هایی با تعداد کلیک های بیشتری طراحی کنید. شما می توانید پیام ها را بر اساس پرسونای خرید خودتان شخصی سازی کرده و کاری کنید که آن پیام ها در مقابل چشمان آن ها بدرخشند.به خاطر داشته باشید: تکنولوژی به یک ابزار بنیادی برای انجام استراتژی های دیجیتال مارکتینگ و ضروری ساختن آن برای خودتان جهت آموختن این مطلب که شما می توانید بیشترین استفاده را از آن داشته باشید تبدیل شده است.

بررسی استراتژی فعلی دیجیتال مارکتینگ

بررسی استراتژِی فعلی دیجیتال مارکتینگ شما می تواند به صورت های متفاوتی وجود داشته باشد. اگر شما به تازگی این کار را شروع کرده اید، پس این کار برای شما خیلی سخت نخواهد بود. اگر شرکت شما تعداد زیادی از کمپین های دیجیتال مارکتینگ را از پیش طراحی کرده است، پس این یک فرصت بی پایان برای شما خواهد بود تا بتوانید نهایت استفاده خود را از آن ها بکنید. در صورتی که برنامه های شما تغیر کرد و این سایت ها باقی ماندند، آسیب های جدی به کسب و کار شما وارد خواهد شد.

استراتژی دیجیتال مارکتینگ
استراتژی دیجیتال مارکتینگ فعلی خود را بررسی کنید

شما باد این سوال ها را از خودتان بپرسید تا متوجه شوید که شرکت شما دقیقا چه فعالیت های آنلاینی دارد:

  • ما در کدام یک از شبکه های اجتماعی صفحات شخصی داریم؟
  • آیا ما یک کانال یوتیوب یا هر فضای دیگری برای پست کردن آنلاین فیلم ها داریم؟
  • کمپین های بازاریابی قبلی ما چه بوده اند؟ چه چیز هاییدر عملکرد آن ها کاربرد داشته اند و چه چیز هایی کاربرد نداشته اند؟

تکمیل این لیست می تواند قدمی نو برای شما جهت آغاز یک استراتژی دیجیتال مارکتینگ جدید باشد. به خاطر داشته باشید که یک وب سایت موفق باید نسبت به مشتریان و مخاطبان خودش تا جایی که می تواند پاسخگو باشد، پس بررسی کنید و ببینید که شما تا چه حد در برابر مشتریان خودتان پاسخگو بوده اید.

پس از این کار ها حال نوبت به راه اندازی کمپین ها می رسد. شاید راحت به نظر برسد اما راه اندازی یک کمپین مناسب بازاریابی آنلاین شما، روز ها و یا شاید هفته ها به طول بی انجامد. شما می خواهید که مطمئن شوید که تمام فرایند های آنلاین شما در بهترین زمان ممکن عمل کرده و تمام نرم افزار ها همانطور که باید کار می کنند. میزان قابل توجهی از راه اندازی های کمپین های دیجیتال مارکتینگ مستقیما بر طبق برنامه انجام نمی شوند. درباره زمان راه اندازی کمپین خودتان واقع بین باشید و در کنار آن مطمئن شوید که یک مکانیزمی برای قرار دادن آن در مکان مناسب خودش در دست دارید. ابزار های بازاریابی آنلاین در دسترس زیادی وجود دارند که به شما برای تشخیص تماس ها ، ایمیل ها ، و پرسش های ساخته شده به خاطر کمپین شما کمک خواهند کرد. زمانی که با مشتریان جدید صحبت می کنید، حتما از آن ها بپرسید که چگونه شما را یافته اند. شما باید همچنین برآورد هایی را از داشته های آنلاین خودتان در نظر بگیرید. این یک کار بسیار عالی برای بالا بردن ترافیک سایت و اندازه گیری تاثیر گذاری کمپین های شما است.

مرحله چهارم: برآورد کردن نتایج و KPI ها

کار شما صرفا به طراحی استراتژی مناسب دیجیتال مارکتینگ محدود نمی شود. قدم بعدی یکی از مهم ترین مراحل است: تحلیل نتایج. بعد از تمام این مراحل، یک استراتژِی چه فایده ای دارد اگر مزیتی را به بار نیاورد؟

آنالیتیکس پایه و اساس بهینه سازی موفق عملکرد و مخارج دیجیتال مارکتینگ است. با همه این ها، هر شرکت نیاز مبرمی برای برآورد هر فعالیت با استفاده از KPI ها برای پی بردن به نسبت درآمد به هزینه دارد ( ROI : Return On investment ) دنبال کردن این مراحل به شما کمک می کند که نقاط ضعف کسب و کار خودتان را بیابید و برای دستیابی به اهداف خودتان بر روی آن ها کار کنید. مطمئن شوید که یک داده تصویر سازی شده موثر را دارا می باشید. دنیای دیجیتال در یک چشم به هم زدن استنتاج می کند، بنابراین شما باید تمام مدت حواس خود را جمع کنید تا بتوانید فرصت ها را شناسایی کنید.

بخاطر داشته باشید: برنامه ریزی ها و استراتژی ها تنها اتلاف وقت هستند اگر شما به نسبت درآمد به هزینه (ROI) خودتان دست نیابید . دنیا پر است از کسب و کار ها و برند های فوق العاده.

پس از راه اندازی کمپین، شما باید به صورت مداوم میزان موفقت آن را از طریق تجزیه و تحلیل های وب سایت بسنجید. هر برنامه خوبی که امروزه وجود دارد، از پس صد ها تغیرات ریز و درشت به وجود آمده تا به این جا رسیده است. در دنیای دیجیتال مارکتینگ این یک روند طبیعی است. کسب و کاری که آمادگی تنظیم شدن و بهینه سازی را ندارد روند دشواری را برای ساخت یک برنامه بازاریابی اینترنتی موفق خواهد پیمود. اجازه ندهید که رشد روز افزون کمپین شما در این راه از بین رفته و فراموش شود. شما با تیمی که خودش را وقف بررسی های پی در پی و تنظیم برنامه ها می کند می توانید به موفقیت های بزرگی از طریق بازاریابی آنلاین و  بهینه سازی موتور جستجو عالی دست پیدا کنید.

یکی کردن تمام موارد

دنبال کردن این مراحل ساده می تواند این کار را برای شما انجام دهد: حداقل برای ما که انجام داد. شما باید یک استراتژی قوی و با ساختاری مناسب را برای پیروزی در رقابتی که فضای دیجیتال امروزه در آن قرار دارد را دارا باشید.

برآورد کردن نتایج و KPI ها

امروزه در دنیای مملو از ارتباطات که دنیا را به فضای کوچکی برای زندگی تبدیل کرده است، کسب و کار شما می تواند به وسیله برنامه منحصر به فرد دیجیتال مارکتینگ شما از بین رفته و یا رونق بگیرد. بسیاری از مشتریان شما مستقیما از فضا های آنلاین به سوی شما خواهند آمد. مهم نیست که این کار از طریق موبایل، کامپیوتر خانگی و یا تبلت باشد، چیزی که اهمیت دارد در دست داشتن یک برنامه منظم برای آن مشتری ها است. یک برنامه دیجیتال مارکتینگ برای برآوردن نیاز های هر یک از مشتری ها به میزان زیادی از کانال های دیجیتالی به هم مرتبط نیاز دارد. شما به یک ابزاری نیاز دارید که تمام این جوانب را با یک دیگر یکی کند. از جمله موارد در دسترسی که می توانید به خوبی از آن ها بهره بگیرید می توان به گوگل، فیسبوک، Hubspot، Mailchimp و …اشاره کرد. هر یک از این ابزار ها کاربرد های خودشان را دارند بنابراین شما باید پیش از آن که اقدام به استفاده از آن ها کنید، بیاندیشید، بررسی کنید و ببینید که کدام یک بهترین کاربرد را برای کار شما دارد.

طراحی بوم دیجیتال مارکتینگ حرفه ای

چهارچوب بوم دیجیتال مارکتینگ شامل قسمت های زیر می باشد: موضوع ارزش گذاری، ماموریت، چشم انداز، بدنه، مخاطبان هدف، بازار، اکتساب، فعالیت، مراجعه، درآمد و نگهداری. در زیر توضیح مختصری راجع به هر قسمت بیان خواهیم کرد:

  • موضوع ارزش گذاری: قول ارزش هایی که باید ارائه شوند (مزایا و تمایزات منحصر به فرد)
  • ماموریت: هدف و دلیل شرکت برای بودن.
  • چشم انداز: اهداف و آرزو های بلند مدت.
  • برند: تعریف کاملی از شرکت که با ایجاد ارتباط، تجربه منطقی و احساسی عموم را بالا می برد.
  • مخاطب هدف: مشتریان (موجود + ایده آل) که یک شرکت به آن نیاز دارد.
  • بازار: موقعیت یک شرکت در بازار که مرتبط با رقابت است.
  • اکتساب: به دست آوردن بازدید کنندگان از کانال های رو به رشد.
  • فعالیت: نخستین تجربه شاد قابل اندازه گیری برای رسیدن به زمان گفتن آها.
  • مراجعه: کاربران به محصولاتی مراجعه می کنند که متناسب با وضعیت آن ها باشد.
  • درآمد: پولی کردن رفتار کاربران
  • نگهداری: برگرداندن کاربران به قسمت AARR (تا حد امکان)
طراحی احی بوم دیجیتال مارکتینگ حرفه ای
نمونه بوم دیجیتال مارکتینگ

تجربه دیجیتال مارکتینگ چگونه به وجود آمد؟ راز این فرمول بسیار ساده است:

مدل کسب و کار + اساس بازاریابی + مدل AARR توسط دیو مکلیور + تجربه نا چیز بنده.

شما می توانید با استفاده از مقالات و منابع ما به ساخت و طراحی تکنیک و استراتژی دیجیتال مارکتینگ خودتان سرعت ببخشید. به اعتقاد ما یک استراتژی دیجیتال مارکتینگ وسیله ای ضروری برای مقتنم شمردن فرصت ها و نهایت استفاده از آن ها است. اگر چه باورش سخت است اما هنوز هم یعنی در سال 2019 بسیاری از شرکت ها حتی یک استراتژی دیجیتال مارکتینگ هم ندارند! تحقیقات اخیر ما نشان می دهد که تقریبا 45% از تمام شرکت ها هنوز هم حتی یک استراتژی دیجیتال مارکتینگ برای خودشان ندارند.

جمع بندی 

یک استراتژی دیجیتالی کامل برنامه ای اساسی را برای تمام فعالیت های بازاریابی آنلاین طبق چهارچوب های کاری شما در اختیارتان قرار می دهد. این استراتژی کامل، تمام فعالیت های چرخه زندگی مشتری را درون بخش های خود جای می دهد، بخش هایی که در این مقاله به طور کامل شرح داده شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

می‌خوای تازه شروع کنید؟

دوره مدیریت دیجیتال مارکتینگ

تخصصی ترین دوره دیجیتال مارکتینگ

  • اصول دیجیتال مارکتینگ 
  • طراحی سایت 
  • بازاریابی محتوایی
  • گوگل آنالیتیکس
  • گوگل تگ منیجر
  • گوگل ادز
  • سئو
  • ایمیل مارکتینگ
  • بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی
  • طراحی کمپین های تبلیغاتی
  • استراتژی دیجیتال مارکتینگ

برای مشاهده جزئیات دوره کلیک کنید

آخرین مطالب
مطالب محبوب
مطالب تصادفی