🔥 دوره‌های 20 میلیونی رو رایگان برنده شو!

تبلیغات نمایشی (Cost Per Mile) چیست؟

تبلیغات نمایشی یا Cost per mile یکی از روش های تبلیغات آنلاین می باشد که به تبلیغات به ازای بازدید گفته می شود. در ادامه با چگونگی این نوع تبلیغات بیشتر آشنا خواهید شد. اگر از ما بپرسند تبلیغات چیست؟ چه جوابی می دهیم شاید بنظر برسد که تبلیغات تعریف ساده و بدیهی دارد، اما در عمل تعریف مشخصی نمی توانیم ارائه بدهیم. بنظر می رسد تبلیغات نیز مفهمومی انتزاعی مثل شادی و خلاقیت دارد که علیرغم اینکه بسیار ساده و قابل فهم بنظر می رسند اما در تعریف، پیچیدگی هایی دارند. در ادامه مقاله با ما همراه باشید تا بدانید کسب درآمد به ازای نمایش تبلیغات و تبلیغات کلیکی چیست؟
تبلیغات نمایشی (Cost Per Mile) چیست؟

در این مقاله می خوانید

تبلیغات نمایشی یا Cost per mile یکی از روش های تبلیغات آنلاین می باشد که به تبلیغات به ازای بازدید گفته می شود. در ادامه با چگونگی این نوع تبلیغات بیشتر آشنا خواهید شد. اگر از ما بپرسند تبلیغات چیست؟ چه جوابی می دهیم شاید بنظر برسد که تبلیغات تعریف ساده و بدیهی دارد، اما در عمل تعریف مشخصی نمی توانیم ارائه بدهیم. بنظر می رسد تبلیغات نیز مفهمومی انتزاعی مثل شادی و خلاقیت دارد که علیرغم اینکه بسیار ساده و قابل فهم بنظر می رسند اما در تعریف، پیچیدگی هایی دارند. در ادامه مقاله با ما همراه باشید تا بدانید کسب درآمد به ازای نمایش تبلیغات و تبلیغات کلیکی چیست؟

وینستون فلچر از استادان بنام حوزه تبلیغات در کتاب خود تعریف ساده ای از تبلیغات ارئه می دهد.

تبلیغات یکی از شیوه های ارتباط با مشتریان بالقوه و بالفعل در بازاریابی است.

با توجه به تعریف بالا می بینیم که تبلیغات نوعی از ارتباط است که برای آن هزینه پرداخت شده و هدف آن آگاه کردن یا متقاعد کردن یک نفر یا گروهی از انسان‌هاست. تبلیغاتی اثر بخش محسوب می وشد که بتواند تا جای ممکن فاصله بین تبلیغات دهنده و مخاطب را کم کند و مخاطب را با ارزش های ذهنی، ارزشی و علاقه و سلیقه تبلیغات دهنده همراه کند. پس چنانچه تبلیغات نتواند ارتباط صحیحی با مشتری برقرار کند، اثربخشی ندارد.

همانطور که گفتیم صاحبان برندها و شرکت ها برای تبلیغات و رساندن پیام خود به گوش مخاطبان، در بودجه بندی خود هزینه هایی را در نظر می گیرند. البته در دنیای امروز تبلیغات، نوعی سرمایه گذاری محسوب می شود و شرکت ها برای تحت تاثیر قرار دادن مشتریان هزینه های زیادی را پرداخت می کنند. تبلیغات، از یک سو می‌کوشد با شناخت بهتر جامعه، اثربخشی خود را افزایش دهد و از سوی دیگر، با انتخاب راهکارهای تبلیغاتی، عملاً بر جامعه تاثیر می‌گذارد و سلیقه‌ی جامعه را شکل می‌دهد.

تبلیغات نمایشی یا cost per mile

انواع رسانه های تبلیغاتی

گفتیم در تبلیغات قصد داریم پیام های مشخص را برای مخاطبان خود ارسال کنیم. برای ارسال پیام از ابزارهای مختلفی کمک می‌گیریم، هر ابزاری که بتواند در انتقال پیام به ما کمک کند به عنوان یک رسانه تبلیغاتی محسوب می شود.

نشریات و مجله ها و کاتالوگ ها

نشریات مکتوب جز اولین رسانه های تبلیغاتی محسوب می‌شوند. حتی تراکت ها و بروشورهای تبلیغاتی نیز جز نشریات مکتوب تبلیغاتی به حساب می آیند. برخی از صاحبان مشاغل به صورت تخصصی تبلیغات خود را در غالب ماهنامه ها و یا کاتالوگ های تجاری و صنعتی چاپ می کنند.

تبلیغات نمایشی یا cost per mile

شبکه های رادیویی

یک سال پس از آغاز پخش برنامه توسط رادیوها در سال 1920، مدیران شبکه های رادیویی متوجه بستر جدید و درآمدزایی به نام تبلیغات رادیویی شدند. بهترین شیوه کسب درآمد و استقلال مالی شبکه‌های رادیویی، تبلیغات است.

شبکه های تلویزیونی و ماهواره ای

اگر چه امروز تبلیغات اینترنتی نقش بسیار گسترده ای دارد و بنظر می رسد مخاطبین تلویزیون کمتر شده اند، اما باز هم بسیاری از مردم و شرکت های ارائه دهنده تبلیغات، نقش تبلیغات تلویزیونی را بسیار اثر بخش می دانند، حتی اگر تبلیغات در شبکه های تلویزیونی در جذب مخاطب تاثیر زیادی نداشته باشد اما اعتبار زیادی نصیب تبلیغات دهندگان می کند.

تبلیغات اینترنتی و آنلاین

گسترده ترین رسانه ای که امروز مورد استفاده قرار می گیرد اینترنت و فضای آنلاین است. اینترنت به مرور زمان با هزینه پایین در دسترس همگان قرار گرفته است و افراد زیادی بیشتر وقت خودرا در این فضا می گذرانند.با توجه به این موضوع این رسانه، برای تبلیغات بسیار مورد توجه شرکت ها قرار گرفته است. تبلیغ در سایت و تبلیغات در سایت های خبری از این دسته می باشند

تبلیغات اینترنتی و آنلاین

عمر استفاده از اینترنت به عنوان یک بستر تبلیغاتی به کمتر از 10 سال می رسد. ارسال ایمیل‌های گروهی به مخاطبان یا همان ایمیل مارکتینگ، استفاده از انواع تبلیغات بنری در سایتها، تبلیغات در شبکه های اجتماعی، قرار دادن تبلیغات در سایت‌های خبری، بخشی از کارکردهای فضای آنلاین در دنیای تبلیغات امروز است.

تبلیغات موبایلی و ارسال پوش نوتیفیکیشن

اگرچه موبایل را می توان بخشی از فضای انلاین در نظر گرفت ولی به دلیل کارکردهای مستقلی که دارد می تواند به عنوان یک بستر جداگانه تبلیغات در نظر گرفته شود. امروزه آژانس های تبلیغاتی زیادی را می بینیم که به طور انحصاری بر تبلیغات در فضای موبایل تمرکز کرده اند. علاوه بر تبلیغات موبایلی بسیاری از سایت ها با ارسال پوش نوتیفیکیشن بر روی موبایل از کارکردهای مثبت این بستر کمال استفاده را می کنند.

استفاده از بنرهای محیطی

تبلیغات محیطی انواع مختلفی دارد. از پارچه ها و نوشته های روی ساختمان ها گرفته تا بیلبورد های بزرگ تبلیغاتی و استرابوردها که عموما در محل رفت و آمد مردم و اتوبان ها یا پل های عابر پیاده و به طور کلی در محل های پر رفت و آمد نصب می شوند و در معرض دید عموم قرار می گیرند. رسانه های محیطی برای هر سه گروه آژانس های تبلیغاتی، تبلیغ کنندگان و مخاطبان بسیار جالب توجه هستند و عموما شرکت ها هزینه های بسیار گزافی را صرف این نوع تبلیغات می کنند.

بسیاری از برندها، از تبلیغات محیطی به عنوان ابزار هدایت کننده برای راهنمایی مردم و مشتریان و مسافران و نیز تثبیت موقعیت برند، در نزدیکی محل استقرار برند استفاده می‌کنند.رستوران‌ها، هتل‌ها، پمپ بنزین‌ها و بسیاری از مکان‌های مشابه، در صورت طراحی هوشمندانه می‌توانند از این نوع تبلیغات محیطی مستقیماً‌ برای افزایش فروش استفاده کنند. البته به این نکته توجه داشته باشید که تبلیغات محیطی فقط شامل بنر و بیلبورد نمی شود و تبلیغات روی بدنه اتوبوس های شهری، مترو، ایتسگا ههای اتوبوس هم فضاهایی هستند که امروزه برای تبلیغات نمایشی مورد اقبال آژانس های تبلیغاتی قرار گرفته اند، البته در کشورهای دیگر موارد خلاقانه تری از این نوع تبلیغات به چشم می خورد.

ارسال نامه‌ها و تبلیغات مکتوب به صورت پستی

اگر چه این نوع تبلیغات بسیار کم مورد استفاده قرار می گیرد اما هنوز به طور کامل از بین نرفته است و شرکت های زیادی همچنان از ارسال بسته های پستی تبلیغاتی استفاده می کنند.

ارسال نامه‌ها و تبلیغات مکتوب به صورت پستی

برخی از شرکت ها از قبض های تلفن یا آب و برق به عنوان محلی برای نوشتن تبلیغات خود و بعضی ها از تراکت استفاده می‌کنند. با توجه به اینکه در حال حاضر استفاده از بستر اینترنت برای تبلیغات بسیار رایج شده است، در ادامه مقاله همراه ما باشید تا با انواع روش های تبلیغات اینترنتی آشنا شوید.

انواع روش های تبلیغات اینترنتی

روش های تبلیغ اینترنتی از رویکردهای مختلفی بررسی می شوند و بر حسب رویکرد، به دسته بندی های مختلفی تقسیم می شوند. دسته بندی ها بر اساس هدفمندی مخاطبان، روش پرداخت، روش استاندارد تقسیم بندی می شوند.

دسته بندی بر اساس هدفمندی مخاطبان

  • تبلیغات در سایت هایی که محتوای مشابه تبلیغات شما دارند.
  • تبلیغات برای مخاطبان با ویزگی های خاص مثلا زنان تحصیلکرده در رده سنی 30 سال
  • تبلیغات برای مخاطبانی که در یک جغرافیای خاص مستقر هستند.
  • تبلیغات برای کاربرانی که از یک سیستم عامل خاص استفاده می‌کنند.
  • استفاده از ابزارهایی که محتوای شما را همزمان در چند شبکه و کانال اجتماعی به اشتراک می گذارند.
  • ارسال تبلیغات برای مشتریانی که قبلا در معرض تبلیغات شما قرار گرفته اند.

تبلیغات بر اساس روش پرداخت هزینه:

در تبلیغات محیطی مثل بنر ها و همینطور تبلیغات کاغذی مثل روزنامه ها و کاتالوگ ها، معمولا روش پرداخت هزینه فقط به یک صورت، انجام می گیرد. اما در روش های اینترنتی تبلیغات بر اساس پرداخت هزینه، انواع متفاوتی برای پرداخت وجود دارد.

  • روش قیمت ثابت
  • بازاریابی مشارکتی

روش قیمت ثابت

در این روش عموما تبلیغات رهنده، از طریق آژانس تبلیغاتی ، بخشی از فضای یک وبسایت را به صورت ماهیانه اجاره میکند و بنرهای تبلیغاتی خود را در آن قسمت قرار می دهد. افرادی که از آن وب سایت بازدید می کنند با کلیک بر روی بنر وارد صفحه مورد نظر آگهی دهنده می شوند. برای سنجش میزان اثر بخشی این نوع تبلیغات فاکتور هایی وجود دارد که در ادامه این فاکتور ها را مورد بررسی قرار می دهیم. فاکتورهای مهم برای سنجش میزان اثربخشی تبلیغات اینترنتی عبارتند از:

CPM/Cost Per Mile یا ( هزینه در برابر هر 1000 نمایش)

تبلیغات CPM نوعی تبلیغات نمایشی یا تبلیغات کلیکی است که در ازای تعداد نمایش هزینه پرداخت می شود. معمولا در این مدل پرداخت هزینه به ازای هر 1000 بار نمایش تبلیغات، هزینه ای پرداخت می گردد. دقت کنید کلمه Mile در واقع به معنی ۱۰۰۰ است .در این حالت به ازای تعداد نمایش های ثبت شده از یک بنر نمایشی در یک وب سایت هزینه محاسبه می گردد. در شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام این روش کاربرد زیادی دارد.در واقع در این مدل هزینه زمانی از شارژ تبلیغ دهنده کم می شود که کاربر تبلیغ مورد نظر را مشاهده کرده باشد. تعرفه تبلیغات بنری و تعرفه تبلیغات نمایشی متفاوت می باشد.

کسب درآمد به ازای نمایش تبلیغات

تبلیغات CPM یکی روش های مرسوم برای قیمت‌گذاری تبلیغات آنلاین است. در این نوع تبلیغات بر اساس تعداد نمایش و بازدید پرداخت صورت می گیرد. تبلیغ‌دهندگان معمولا موفقیت کمپین‌های CPM را براساس CTR یا نرخ کلیک اندازه‌گیری می‌کند این نرخ کلیک در واقع درصد افرادی است که از نسبت تعداد کلیک‌ها به تعداد نمایش بنرها مشخص می‌شود.

شاید اصطلاح تبلیغات cpi هم شنیده باشید. CPI یکی از انواع تبلیغات CPA هست و مخفف Cost Per Install می باشد که برای نصب اپلیکیشن ها محاسبه می شود.

تبلیغات نمایشی CPM چه مزایایی دارد؟

  • آگاهی برند

مهمترین مزیت تبلیغات CPM را می توان در افزایش آگاهی عموم مخاطبان از برند عنوان نمود. این روش تبلیغ برای معرفی برند بسیار تاثیرگذار است و از انجایی که در ازای بازدید از صفحه پرداخت صورت می گیرد تبلیغ دهندگان مطمئن هستند که تبلیغ آنها دیده شده است.

  • افزایش فروش

همانطور که در مورد یک اشاره کردیم در تبلیغات بر اساس نمایش، از انجایی که مطمئنیم مخاطب تبلیغ ما را دیده است، پس احتمال بیشتری وجود دارد که مخاطبان ما به مشتریان تبدیل شوند و کالای یا خدمات مورد نظر ما را خریداری نمایند.

  • کاهش هزینه تبلیغات

تبلیغات CPM یکی از انواع تبلیغات کلیکی به شمار می آید. همانطور که می دانید از تبلیغات کلیکی می توان خروجی های خوبی گرفت و قابلیت سنجش جذب مشتری و نرخ تبدیل مخاطب به مشتری را راحت تر می توان محاسبه نمود. تبلیغات به ازای نمایش نیز با توجه به اینکه به ازای هر 1000 نمایش هزینه پرداخت می شود، می توانید با اطمینان بگویید که تبلیغات شما حداقل 1000 بار دیده شده است.

تبلیغات نمایشی CPM چه معایبی دارد؟
  • صفحه مورد نظر وجود ندارد

گاهی اوقات مخاطبین بر روی بنر نمایشی کلیکی میکنند ولی به صفحه ای وارد می شوند که با محتوای تبلیغات نشان داده شده همخوانی ندارد. در این حالت بررسی میزان تبدیل مخاطبین به مشتریان یا همان نرخ کلیک قابل بررسی نیست و تبلیغات بی نتیجه خواهد بود، اگرچه به تعداد 1000 بار بازدید برسد.

  • انتظار بازدهی خیلی بالا نداشته باشید

درست است که مخاطب روی صفحه مورد نظر ما کلیک کرده است ولی ممکن است صرفا وارد صفحه مورد نظر ما شوند ولی برای خرید محصول یا خدمات یا هر کار دیگری که انتظار داریم اقدام نکنند. برخی از کمپین ها که برای جذب مشتری انتظار خدمات زودبازده را دارند از این مدل تبلیغات نمایشی بهره خوبی نمی برند.

  • ممکن است تقلب صورت بگیرد

با توجه به اینکه در تبلیغات نمایشی روی تعداد بازدید متمرکز شده است، ممکن است تبلیغ شما به کسانی نشان داده شود که جز جامعه هدف برند شما نباشند و صرفا رسیدن به تعداد بازدید مورد نظر هدف قرار گرفته شود و کیفیت مخاطبین در نظر گرفته نشود.

CTR /Click Through Rate یا نرخ کلیک

تبلیغات cpi

این فاکتور در واقع نرخ کلیک روی لینک تبلیغات، نسبت به تعداد کل بازدیدهای انجام شده است. از انجایی که گفتیم تعداد بازدیدها براساس ۱۰۰۰ نمایش محاسبه می‌شود، در نتیجه اگر لینک ما ۲۰ بار کلیک گرفته باشد، نرخ کلیک آن ۲ درصد است. این روش یک روش پرکاربرد سنجش موفقیت یک کمپین تبلیغاتی آنلاین است.

CPC/Cost Per Click هزینه به ازای کلیک

در این مدل پرداخت به ازای تعداد کلیک های هر بند هزینه پرداخت می شود و برای تبلیغات بنری کاربرد بسیاری دارد.

CPA/Cash Per Action هزینه به ازای عمل مورد انتظار

این فاکتور دز مانی مورد استفاده قرار می گیرد که از مخاطب انتظار یک عمل داریم. مثلا خریدی انجام دهد یا در بخش مورد انتظار ما ثبت نام کند. در این حالت بر اساس تعداد تراکنش های صورت گرفته به ازای کلیک هزینه پرداخت می شود.در نظر داشته باشید که به این روش Cost Per Lead و Cost Per Event هم می‌گویند که به ترتیب به منظور این هستند که هزینه بابت موقعیت فروش ایجاد شده یا اینکه به خاطر رخ دادن رویداد مورد نظر آگهی‌دهنده، پرداخت می‎‌شود.

تبلیغات CPM و تبلیغات CPC چه تفاوتی دارند؟

اگرچه تبلیغات CPM و تبلیغات CPC هر دو از زیرمجموعه‌های تبلیغات کلیکی CTR هستند اما با هم تفاوت‌هایی دارند. هر دو این تبلیغات ها برای برندسازی و نمایش تبلیغات به مخاطب هدف مورد انتظار هستند، اما به طور کلی باید تبلیغات CPM را یک مرحله جلوتر از تبلیغات CPC بدانیم.

تبلیغات ارزان قیمت


در تبلیغات نمایشی هزینه به ازای بازدید پرداخت می‌شود و در تبلیغات کلیکی نمایش تبلیغات ملاک نیست و صرفا کلیک روی لینک مبنای محاسبه هزینه است.

  • درآمد حاصل از CPM بهتر از CPC و باثبات‌تر است.
  • هزینه تبلیغات CPM از تبلیغات CPC بیشتر است.
  • سودآوری کمپین تبلیغاتی با توجه به افزایش نرخ کلیک در تبلیغات CPC بیشتر است.
  • هدف‌گذاری در تبلیغات CPC اثرگذاری بیشتری دارد؛ چون هدف کلیک روی لینک راحت‌تر محقق می‌شود.

روش بازاریابی مشارکتی: هزینه به ازای فروش‌های صورت گرفته

در این مدل پرداخت هزینه، آگهی دهنده به ازای فروش هر محصول یا ارائه خدمات، هزینه ثابتی به نمایش دهنده تبلیغات پرداخت می شود. در این مدل پرداخت همیشه بازگشت سرمایه مثبت است.

روش تبلیغ اینترنتی استاندارد

  • نمایش تبلیغات به صورت تبلیغات بنری banner advertising

تبلیغات بنری چیست؟ در این حالت بنر تبلیغاتی آگهی دهنده در وب سایتی نمایش داده می شود (تبلیغ درسایت). تبلیغات بنری یک پیام تبلیغاتی جذاب است که با طراحی زیبا و جذاب به مخاطبین نمایش داده می شود.تبلیغات بنری با هدف آگاهی از برند و شناخت برند و تثبیت برند در ذهن مخاطبین صورت می گیرد. ارتقای رتبه برند در گوگل، جمع آوری لید،افزایش مشتری، برگرداندن مشتریان از دست رفته از اهداف به‌کارگیری این روش تبلیغاتی اثربخش هستند.

  • نمایش تبلیغات به صورت تبلیغات ویدیویی

در این روش ویدیو تبلیغاتی تبلیغات دهنده در وب سایت، یا اپلیکیشن به نمایش در می آید.

  • تبلیغات نمایشی به صورت جعبه لینک

در این حالت تبلیغات در یک کادر خاص در وب سایت به نمایش در می آید که از طریق این لینک مخاطب به مطالب مورد نظر ما هدایت می شود. تبلیغات کادری معمولا به صورت چمشک زن و با رنگ هایی جذاب به نمایش در می آید.

  • ایمیل مارکتین‍گ

در این روش ایمیل هایی به صورت روزانه، هفتگی یا ماهانه برای مخاطبین هدف با در نظر گرفتن پرسونای مخاطب ارسال می شود. در واقع با استفاده از پنل های ارسال ایمیل سگمنت های مختلف در نظر گرفته می‌شود. این روش معمولا بازگشت سرمایه خوبی دارد و بسیار مورد توجه اگهی دهنده ها قرار گرفته است.

  • بهینه‌سازی برای موتورهای جستجو و بازاریابی در موتورهای جستجو

Seo یا بهینه سازی موتورهای جستجو یکی از روش‌های بازاریابی اینترنتی محسوب می‌شود که وب‌سایت‌ها را بواسطه نمایش آنها در نتایج موتورهای جستجو نیز تبلیغ می‌کند و معمولا بابت نمایش‌ها، هزینه‌ای توسط ارائه‌دهنده این سرویس دریافت می‌شود.

  • استفاده از ویجت ها در سایت یا اپلیکیشن ها

این روش جدیدی است که به تازگی در برخی از سایت ها مورد استفاده قرار می گیرد و به آگهی دهنده این اجازه را می دهد که برخی از محتوای مورد نظر خود را در بخشی از سایت به گونه ای به نمایش بگذارد که کاربر برای کلیک و مشاهده جزئیات بیشتر ترغیب شود.

جمع بندی

برای برگزاری یک کمپین تبلیغاتی، نیازمند تعیین اهداف تبلیغاتی و همچنین تعیین تعرفه تبلیغاتی هستیم. اعداف تبلیغاتی می تواند به صورت یک واکنش خاص از طرف مخاطب مثلا خرید یا ثبت نام و یا صرفا وارد شدن در یک صفحه فرود تعریف شود. روش های مختلفی برای تبلیغات نمایشی و اینترنتی وجود دارد که در این مقاله آنها را توضیح دادیم. بطور خاص در مورد تبلیغات نمایشی  CPM صحبت کردیم و گفتیم در این حالت بیشتر دنبال معرفی برند و شناساندن برند به مخاطبان، نمایش تبلیغات به جامعه هدف مخاطبین، افزایش نرخ تبدیل لید به مشتری هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

می‌خوای تازه شروع کنید؟

دوره دانشگاه تبلیغات

اصولی تبلیغات آنلاین رو یاد بگیرید

  •  مبانی تبلیغات
  • مبانی تبلیغات دیجیتال
  • برندینگ
  • رفتار مصرف کننده
  • تبلیغات در سایت های ایرانی
  • گوگل آنالیتیکس
  • گوگل ادز
  • کپی رایتینگ
  • تبلیغات در شبکه های اجتماعی
  • افیلیت مارکتینگ
  • ویدیو مارکتینگ
  • گیمیفیکیشن
  • و …
آخرین مطالب
مطالب محبوب
مطالب تصادفی