🔥 دوره‌های 20 میلیونی رو رایگان برنده شو!

6 راهکار برای به کارگیر‌ی گوگل ادز در سال 2020

در این راهنما سعی داریم، گام به گام شما را در راستای به روز رسانی گوگل ادز شما در سال جدید همراهی خواهیم کرد. در صورتی که تمام اقداماتی که در اینجا در اختیار شما قرار داده‌شده است را به دقت موردمطالعه قرار دهید در می‌یابید که به‌روزرسانی حساب کاربری گوگل ادز شما خیلی به طول نخواهد انجامید. شاید بهتر باشد که هر ماه اقدامات لازم برای به روز رسانی حساب کاربری خود در نظر بگیرد. با توجه به بهبود نتایج و کاهش میزان فرصت‌های از دست رفته می‌توان گفت صرف این زمان برای به‌روز‌رسانی حساب کاربری شما ۱۰۰ در صد و سودمند خواهد بود.

در این مقاله می خوانید

حتی بهترین گوگل ادزهای موجود نیز هر از چندگاهی به یک پاکسازی درست و اصولی نیاز خواهند داشت. چه زمانی برای انجام این کار بهتر از شروع سال نو میلادی است؟

در این راهنما سعی داریم، گام به گام شما را در راستای به روز رسانی گوگل ادز شما در سال جدید همراهی خواهیم کرد. در صورتی که تمام اقداماتی که در اینجا در اختیار شما قرار داده‌شده است را به دقت موردمطالعه قرار دهید در می‌یابید که به‌روزرسانی حساب کاربری گوگل ادز شما خیلی به طول نخواهد انجامید. شاید بهتر باشد که هر ماه اقدامات لازم برای به روز رسانی حساب کاربری خود در نظر بگیرد. با توجه به بهبود نتایج و کاهش میزان فرصت‌های از دست رفته می‌توان گفت صرف این زمان برای به‌روز‌رسانی حساب کاربری شما ۱۰۰ در صد و سودمند خواهد بود.

یک تذکر سریع در خصوص کیفیت

قبل از اینکه به شش اقدام ضروری برای به روز رسانی گوگل ادز بپردازیم باید بگویم، هدف شما همواره باید دستیابی به بالاترین سطح کیفی ممکن باشد. اگر تاکنون متوجه این حقیقت نشده‌اید باید بدانید امتیاز کیفیت ادز بالاتر شانس دیده شدن ادز شما را به شدت ارتقا خواهد بخشید. از این گذشته میزان سرمایه گذاری موردنیاز برای به دست آوردن این نتایج نیز به شدت کاسته خواهد شد.

۶ اقدام ضروری برای به روز رسانی گوگل ادز

۱. شما باید فهرستی از کلیدهای شاخص عملکرد را تهیه کنید (البته اگر تا به حال این فهرست را تهیه نکرده باشید!)

شاخص‌های کلیدی عملکرد یا کی پی آی (KPI)، معیارهایی هستند که برای تعیین میزان موفقیت گوگل ادز خود در نظر می‌گیرید. تجارت‌های متفاوت اهداف متفاوتی را برای استفاده از گوگل ادز در نظر می‌گیرند. از این رو کلیدهای شاخص عملکرد نیز در تجارت‌های متفاوت به شیوه‌های متفاوتی تعیین می‌شوند. برای مثال در صورتی که هدف تجارت شما از استفاده از گوگل ادز افزایش ترافیک سایت باشد برخی از شاخص‌های شامل کلیک و میزان کلیک‌ها خواهند شد. اگر اولویت شما میزان دانلود محتوا سایت است، در این صورت شاخص‌های شامل تبدیل، نرخ تبدیل و هزینه هر تبدیل خواهند بود. از این رو تا زمانی که درک درستی از اهداف خود دارید می‌توانید شاخص‌های مناسبی را برای استفاده از گوگل ادز و دستیابی به اهداف خود در نظر بگیرید. آیا هنوز شاخص‌های خود را شناسایی نکرده‌اید؟ شما می‌توانید با استفاده از ابزار درجه‌بندی گوگل (Google Ads Grader) شاخص‌های موردنیاز را شناسایی کنید.

نکته‌ای از اهل‌فن: ستون‌هایی را برای تعیین معیارهایی خود در نظر بگیرید. هنگام مشاهده مجموعه‌ای از داده‌ها، با ستون‌هایی در گوشه بالا سمت چپ جدول مواجه می‌شوید. با کلیک روی این ستون می‌توانید گزینه “تعریف ستون” (Modify Columns) را انتخاب کنید.

اقدام ضروری برای به روز رسانی گوگل ادز

در این قسمت شاخص‌های کلیدی عملکرد و دیگر معیارهای موردنظر خود را اعمال خواهید کرد. هنگامی که تغییرات موردنظر خود را در ستون‌ها اعمال کردید، آن را با نام موردنظر خود ذخیره کنید.

۲. شناسایی کلیدهای شاخص عملکردی که به درستی به اجرا در نیامده‌اند

برای تعیین هدف باید به مزایایی که یک ویژگی خاص برای تجارت شما در پی خواهد داشت، دقت کنید. برای مثال، دانلود محتوا توسط کاربر چه امتیازی برای سایت شما به همراه خواهد داشت؟ تا چه میزان حاضرید برای محتوای خود هزینه کنید؟ اعدادی که به ذهن شما می‌رسد هزینه‌ای است که با نام هزینه به ازای هر کلیک می‌شناسیم (CPA).

در کنار این شاخص هزینه CPA، می‌توانیم به فاکتورهای دیگری از قبیل کیفیت، میزان کلیک، میزان دانلود و اشتراک‌گذاری‌ها نیز اشاره کنیم. شاید با توجه به تاریخچه سایت خود تغییراتی را در این معیارها به وجود آورده باشید اما هرگز اعداد و ارقام مشخصی را به عنوان هدف خود مشخص نکرده باشید. به هر صورت شما باید این شاخص‌های را زیر نظر داشته باشید. شما می‌توانید با نگاهی به میانگین‌های رقبای خود، درک بهتری از شاخص‌های سرنوشت‌ساز در تجارت خود به دست آورید.

مقایسه رقابت صنایع مختلف در گوگل ادز
مقایسه رقابت صنایع مختلف در گوگل ادز

به خاطر داشته باشید، با توجه به محتوایی که در سایت خود ترویج می‌دهید، شاخص‌های شما می‌توانند بسیار متفاوت باشند. برای مثال در صورتی که یک تجارت محتوایی را برای دانلود روی سایت خود بارگذاری کرده باشد، ممکن است سایت دیگری درخواستی را به صورت دمو برای کاربر به نمایش بگذارد. در این صورت سایتی که دارای دمو است، CPA یا کلیک به ازای عمل بالاتری خواهد داشت. شاید هر دوی اینها به نوعی تبدیل به شمار بیایند. از این رو مقایسه تجارت‌ها با یکدیگر می‌تواند سرنخ‌های مهمی از شاخص‌های کلیدی عملکرد در اختیار شما قرار دهد.

  • اگر میزان کلیک شما پایین باشد باید روی کپی کردن آگهی خود بیشتر کار کنید.

در صورتی که همه چیز در حساب کاربری شما خوب به نظر می‌رسد اما میزان کلیک شما پایین است، احتمالاً آگهی تبلیغاتی تجارت شما در ارتباط با مخاطبان شما قرار ندارد. روی این مسئله بیشتر کار کنید.

  • اگر نرخ تبدیل پایین است باید لندینگ پیج خود را ارتقا دهید.

اگر کاربران روی آگهی شما کلیک کرده و وارد صفحه لندینگ پیج شما می‌شوند اما در این صفحه تبدیل خرید یا دانلودی را به انجام نمی‌رسانند، شما باید لندینگ پیج خود را بهبود ببخشید.

نرخ تبدیل در گوگل ادز
نرخ تبدیل در گوگل ادز

به این ترتیب می‌توانید کاربران را ترغیب به خرید یا دانلود محتوا، خدمات و محصولات موجود در سایت خود کنید.

۳. استراتژی‌های قیمت گذاری خود را مجدداً مرور کنید.

همانطور که می‌دانید، تو دسته‌بندی کلی برای قیمت‌گذاری‌های گوگل ادز در نظر گرفته می‌شود: قیمت گذاری دستی و قیمت گذاری اتومات

استراتژی‌های قیمت گذاری در سطح تجارت‌ها کنترل می‌شوند. برای جابه‌جایی این استراتژی‌ها می‌توانید از گزینه تنظیمات (Settings) که زیر هر کمپینی نهادینه‌شده است بهره ببرید. در این بخش و در زیر قسمت قیمت گذاری (Bidding) روی گزینه تغییر استراتژی قیمت گذاری (Change Bid strategy) کلیک کنید. با کلیک روی این گزینه، منو‌ی حاوی گزینه‌های متعددی برای شما به نمایش گذاشته می‌شود. قیمت گذاری اتومات و دستی هردو به نوبه خود دارای مزایا و معایبی هستند. از این رو به شما پیشنهاد می‌کنم هیچ‌یک از این استراتژی‌ها را بدون آزمون و خطا کنار بگذارید. از این گذشته دیگر نیازی نیست که از یک استراتژی ثابت در تمام کمپین‌های خود استفاده کنید.

استراتژی‌های قیمت گذاری خود را مجدداً مرور کنید.

با استفاده از استراتژی قیمت‌گذاری اتومات به گوگل نشان می‌دهید که می‌خواهید: روی تبدیل‌ها، ارزش تبدیل‌ها، کلیک‌ها و اشتراک‌گذاری‌های خود متمرکز شوید. زمانی که یک گزینه را انتخاب می‌کنید، باید اطلاعات مشخصی را در خصوص جامعه هدف خود در اختیار گوگل قرار دهید. از این مرحله به بعد، می‌توانید به الگوریتم‌های گوگل اعتماد کرده و قیمت‌گذاری‌ها ی خود را بر اساس پیش بینی‌های آنها به انجام برسانید.

از سوی دیگر، قیمت گذاری دستی، شما می‌توانید کلمات کلیدی که با قیمت گذاری شما هماهنگ شده است را به شخصاً انتخاب خواهید کرد. به این ترتیب کنترل بیشتری بر قیمت‌گذاری‌های خود خواهید‌داشت. به این ترتیب بر اساس زمان و تلاشی که برای قیمت گذاری خود صرف خواهید کرد، استراتژی شما را مشخص خواهد کرد.

۴. تعدادی کلمه کلیدی منفی نیز به گوگل ادز خود بیفزایید.

استفاده از کلمات کلیدی منفی می‌تواند از اتلاف هزینه‌های شما به شدت بکاهد. از آنجا که شرایط جستجو هایی که به نمایش گوگل از شما می‌انجامند همواره در حال تغییر هستند، باید با نگاهی درست، تأثیرگذارترین شرایط را انتخاب کرده و آنها را به عنوان کلمات کلیدی منفی در گوگل ادز خود به کار ببرید. شاید بخواهید فهرستی از کلمات کلیدی منفی را برای هر یک از کمپین‌های خود در نظر بگیرید.

کلمات کلیدی منفی در گوگل ادز
کلمات کلیدی منفی در گوگل ادز

نکته اهل‌فن: اگر یک موضوع همواره در شرایط جستجوهای شما به نمایش درآمده و در ارتباط با تجارت شما قرار دارد، اما در ارتباط با ادز شما نیست می‌توانید کمپین مجازی را با استفاده از آن کلمه ایجاد کنید.

۵. هدف گیر‌ی مجدد جامعه هدف

تا زمانی که در سایت خود از Google’s Tracking pixel بهره می‌برید و از ترافیک قابل‌قبولی نیز برخوردار هستید می‌توانید جامعه هدف خود را به روز رسانی کنید. هدف گیر‌ی مجدد جامعه هدف، ادزها و آگهی‌ها شماره به مخاطبین که قبلاً از سایت شما بازدید کرده‌اند نشان خواهد داد. شما همواره باید به دنبال ایده‌های خلاقانه‌ای برای بازگرداندن مجدد بازدیدکنندگان سایت خود باشید. از این رو می‌توانید به کاربرانی که به محتوا، خدمات و محصولات شما علاقه‌مند بوده‌اند را در ارتباط با سایت نگه‌داشته و آنها را مجدداً به سایت خود فرا بخوانید.

۶. تنظیم محاسبه قیمت گذاری ها بر روی دستگاه

شما می‌توانید قیمت‌گذاری‌های خود را بر اساس عملکرد دستگاه‌های متفاوت کنترل کنید. به این ترتیب می‌توانید در سطح کمپین‌ها و گروه‌های تبلیغاتی به کنترل قیمت‌ها بپردازید. می‌توانید تغییرات موردنظر خود را از بخش (Devices) به انجام برسانید. برای این منظور باید ستون‌های مربوط به شاخص‌های کلیدی عملکرد و اطلاعات مربوط به عملکرد هر یک از دستگاه‌ها را به دقت مشاهده کنید.

سطح کمپین در گوگل ادز
سطح کمپین در گوگل ادز

به این ترتیب می‌توانید قیمت گذاری‌ها را با توجه به این اطلاعات افزایش یا کاهش دهید. برای مثال دستگاه‌های موبایل کلیک به ازای پرداخت و تبدیل بالاتری خواهند داشت. به این ترتیب شما می‌خواهید قیمت‌گذاری‌های روی دستگاه‌ها موبایل را افزایش دهید یا قیمت گذاری روی کامپیوترها را کاهش دهید.

جمع بندی

برای شروع از تعداد محدودی کمپین شروع کرده و از تمام نکات ضروری یادداشت‌هایی را تهیه کنید. به این ترتیب می‌توانید به وضوح یک شاخص منحصر به فرد را ارزیابی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط