🔥 دوره‌های 20 میلیونی رو رایگان برنده شو!

گوگل ادموب (Google AdMob) چیست؟| کسب درآمد از اپلیکیشن موبایل

تبلیغات در تلفن های همراه، یکی از راه‌های معرفی برندها و کسب درآمد برای سازندگان اپلیکیشن های تلفن همراه است. بسیاری از کسب و کارها، یکی از راه های مهم کسب درآمد خود را استفاده از تبلیغات در تلفن های همراه می‌دانند که سرویس ادموب گوگل، یکی از راه های هموار کردن این بستر است. گوگل ادموب پلتفرمی است که کسب درآمد از اپلیکیشن را برای سازندگان اپلیکیشن بسیار آسان می‌کند. Admob با استفاده از ترکیب سه عامل تبلیغ کنندگان جهانی، فرمت‌های تبلیغاتی خلاقانه و تکنولوژی پیشرفته کسب درآمد از تبلیغات، ارزش هر تبلیغ و بازدید را به حداکثر بازدهی می‌رساند.

در این مقاله می خوانید

آیا می دانستید می توانید از اپلیکیشن‌های موبایل کسب درآمد کنید؟ سرویس گوگل ادموب این اتفاق را امکان پذیر می سازد.


تبلیغات در تلفن های همراه، یکی از راه‌های معرفی برندها و کسب درآمد برای سازندگان اپلیکیشن های تلفن همراه است. بسیاری از کسب و کارها، یکی از راه های مهم کسب درآمد خود را استفاده از تبلیغات در تلفن های همراه می‌دانند که سرویس ادموب گوگل، یکی از راه های هموار کردن این بستر است. گوگل ادموب پلتفرمی است که کسب درآمد از اپلیکیشن را برای سازندگان اپلیکیشن بسیار آسان می‌کند. Admob با استفاده از ترکیب سه عامل تبلیغ کنندگان جهانی، فرمت‌های تبلیغاتی خلاقانه و تکنولوژی پیشرفته کسب درآمد از تبلیغات، ارزش هر تبلیغ و بازدید را به حداکثر بازدهی می‌رساند.

ادموب گوگل Google Admob چیست؟

ادموب گوگل یا google admob، یکی از سرویس‌هایی است که کسب درآمد را برای توسعه دهندگان از طریق تبلیغات در اپلیکیشن های تلفن همراه آسان می‌کند. ادموب گوگل در واقعی پلتفرمی برای تبلیغات از طریق تلفن های همراه است. نحوه کار آن به این صورت است که تبلیغ کنندگان، با پرداخت هزینه و استفاده از واسطه ای با نام ادموب گوگل، محصولات خود را در تلفن های همراه که یکی از شبکه های مناسب برای معرفی، رشد و توسعه برندها می‌باشد تبلیغ می‌کنند و گوگل نیز مبلغی به توسعه دهندگان این اپلیکیشن ها پرداخت می‌کنند. این کار باعث می‌شود تا برندها بتوانند با گروه بسیار بزرگی از مخاطبان ارتباط برقرار کرده و توسعه دهندگان نیز درآمد کسب کنند. گوگل نیز با ارائه این سرویس رایگان، علاوه بر کسب درآمد، دیتابیس های خود را برای جمع آوری اطلاعات و کسب دانش (فرآیند کسب دانش از طریق دیتا) تقویت می‌کند.

برای شما بسیار پیش آمده که در اپلیکیشن های مختلف، با تبلیغات مختلفی روبرو شده اید. این در واقع همان چیزی است که درباره آن صحبت می‌کنیم. همچنین می‌توان از Google Analytics نیز برای افزایش دانش خود نسبت به رفتار کاربران در کنار ادموب گوگل استفاده کرد که در ادامه این موضوع و مزیت های استفاده از آن بیش تر توضیح داده خواهند شد. ادموب از سیستم عامل های اندروید و iOS و همچنین موتورهای بازی سازی Unity و Cocos پشتیبانی می‌کند و با در نظر گرفتن تقاضای زیاد برای تبلیغات، فرمت های مناسبی برای تبلیغات و کسب درآمد با استفاده از تلفن های همراه ارائه می‌کند. طبق ادعای گوگل، ماهانه بیش از ۴۰ میلیارد تبلیغات با استفاده از این سرویس صورت می‌گيرد. گوگل در سال ۲۰۱۳ اعلام كرد كه به كمك ديگر سرويس‌هاي خود مانند AdSense، اقدام به بازسازی پلتفرم ادموب كرده است.

چرا نمایش تبلیغات؟

تبلیغات، رمز ظهور و ماندگاری برندها است. امروزه از بیلبورد های سطح شهر گرفته تا درون تلفن های همراه مملو از تبلیغات است اما این موضوع چه اهمیتی برای توسعه دهندگان اپلیکیشن های تلفن همراه دارد؟

نمایش تبلیغات به کاربران اپلیکیشن ها به شما امکان می‌دهد یک منبع درآمد پایدار ایجاد کنید تا ضمن تمرکز بر ساخت و توسعه اپلیکیشن های با کیفیت، به رشد کسب و کار خود نیز کمک کنید. کسب و کار ها و به ویژه شرکت هایی که بر توسعه اپلیکیشن تمرکز دارند، می‌توانند بر روی درآمد حاصل از این روش حساب باز کنند. تبلیغ کنندگان می‌توانند مشتریان جدیدی پیدا کنند و کاربران نیز می‌توانند محصولات و خدمات مرتبط با اپلیکیشن فعلی را کشف کنند و این در حالی است که از برنامه رایگان نیز لذت می‌برند. بنابراین این موضوع برای همه برد-برد است زیرا تبلیغ کننده به گروه مخاطب جدیدی می‌رسد، توسعه دهندگان اپلیکیشن درآمد کسب می‌کنند و کاربران نیز محصولات مشابه و مرتبط را کشف می‌کنند.

مزیت گوگل ادموب (Google Admob)

ادموب به حداکثر کردن درآمد با استفاده از تقاضای بالای تبلیغ کنندگان کمک می‌کند که منجر به ایجاد CPM بالا و افزایش نرخ تبدیل می‌شود. ادموب به عنوان یک پلتفرم مناسب و اثبات شده، علاوه بر ایجاد درآمد به توسعه دهندگان و تبلیغ کنندگان برای ساده شدن کارها با استفاده از ابزارهایی که در اختیار آن ها قرار می‌دهد کمک بسیاری می‌کند.

مزیت گوگل ادموب (Google Admob)

ادموب برای بسیاری از استارت آپ ها منبع مناسبی محسوب می‌شود زیرا داشتن یک منبع درآمدی پایدار-حتی به صورت کم- برای آن ها کمک بسیاری است.

۱-افزایش درآمد

میانجیگری: ادموب، به توسعه دهندگان این امکان را می‌دهد تا چندین شبکه تبلیغاتی موبایل را راه اندازی، مدیریت و بهینه سازی کنند. کار با چندین منبع تبلیغاتی باعث افزایش رقابت برای تبلیغات در اپلیکیشن شده و به کسب درآمد بیشتر نیز منجر می‌شود. اگر اپلیکیشن مناسبی دارید که به تعداد مناسبی کاربر دسترسی دارد، این دسترسی برای تبلیغات بسیاری از برند ها همچون معدن طلا است. برای مثال یک اپلیکیشن پیام رسان را در نظر بگیرید که برای افزایش تعداد کاربران خود به تبلیغات درون اپلیکیشن ها می‌پردازد. تبلیغ کنندگان با این کار آگاهی از برند خود را افزایش داده و در خود را اختیار گروه وسیعی از مخاطبان قرار می‌دهند.

مناقصه: با تماس همزمان با همه شبکه های تبلیغاتی، منابع تبلیغاتی برای هر نوعی از تبلیغات معرفی شده در قبل در هر بخش از اپلیکیشن، پیشنهادی ارائه دهند که باعث افزایش CPM می‌شود. به زبان ساده تر، در صورتی که صاحب فضای مناسبی برای تبلیغات هستید، مناقصه یا مزایده برای این فضا به نفع شما و برند شما خواهد بود. برند ها به دنبال فضایی مناسب برای شناساندن خود است و چه چیزی بهتر از یک فضای مناسب درون یک اپلیکیشن که هم مرتبط است و هم به تعداد مناسبی از افراد دسترسی دارد.

۲-درگیر کردن کاربران

منظور از درگیر کردن یا Engaging، فرآیندی است که در آن کاربر یا مخاطب با آگهی ارتباط برقرار کرده و این تبلیغ مناسب باعث توجه او می‌شود. ادموب با قالب های تبلیغاتی نوآورانه مانند تبلیغات پاداش و بومی که در ادامه درباره آن ها صحبت خواهد شد، به ایجاد تعادل در کاربر منجر می‌شود و این تعادل باعث بهبود تجربه کاربری و خوشحالی او می‌شود. تصور کنید کاربر پس از هر مرحله از یک بازی اندروید با یک تبلیغات مواجه شود، این موضوع برای او آزار دهنده خواهد شد اما گنجاندن بخشی از تبلیغات در قالب تبلیغات پاداش، این مشکل را برطرف خواهد کرد.

۳-خودکار کردن امور

یکی از قابلیت های خوبی که ادموب دارد، خودکار کردن وظایف و کار ها است تا توسعه دهندگان وقت خود را صرف کار های مهم تری مانند توسعه کسب و کار کنند. این ابزار های برای انجام کار های روزمره و برنامه ریزی آن ها بسیار مناسب می‌باشند. با این امر بخشی از وقت صرف کارهای تکراری و خسته کننده نخواهد شد و تمرکز بر امور مهم تر گذاشته می‌شود.

۴-محافظت از برند

خط مشی‌های تبلیغاتی قوی، کنترل ناشر و بررسی جامع تبلیغات به شما کمک می‌کند باعث کنترل بیشتر بر روی تبلیغاتی می‌شود که ارائه می‌دهد و این موضوع به ویژه برای حفظ ارزش برند شما بسیار مهم است زیرا نمایش هر تبلیغات با هر نوع محتوایی مناسب همه برند ها نیست.

محافظت از برند

برند شما، هویت و شخصیت شما است و اگر با نمایش هر تبلیغ، به ویژه تبلیغات نامناسب به برند خود ضربه بزنید، کسب و کار شما عمری نخواهد داشت. ادموب برای تبلیغات قوانین خاصی دارد و از هر تبلیغاتی پشتیبانی نمی‌کند.

۵-درک دقیق

با یکپارچه سازی با Google Analytics، می‌توانید تجزیه و تحلیل دقیق تر و جزئی تری بر روی رفتار کاربران داشته باشید و با بهینه کردن تجربه کاربری آن ها، علاوه بر افزایش درآمد، به بهبود برند خود نیز کمک کنید. تحلیل رفتار مشتریان به شناخت بهتر آنان منجر می‌شود و شناخت بهتر مشتریان به پیش بینی بهتر منجر می‌شود. اگر بتوانید حدس بزنید که کاربران شما از چه نوع آگهی استقبال خواهند کرد و یا آگهی دهندگان بیش تر به دنبال چه نوع مشتری هستند، می‌توانید در ادامه اپلیکیشن خود را بهتر به روز رسانی کنید و یا حتی اپلیکیشن های دیگری نیز که ایجاد می‌کنید، متناسب با نیاز کاربر و تبلیغ کننده باشد. این بهینه سازی دو طرفه، باعث محبوبیت اپلیکیشن و در نهایت برند می‌شود و همه این ها تنها با یکپارچه سازی با Google Analytics و بررسی رفتار کاربران ممکن شده است. موارد زیر خلاصه ای از تمام این موضوع است:

داشتن داده = داشتن اطلاعات = شناخت کاربران = پیش بینی دقیق تر = ارائه محصولات و تبلیغات مناسب = افزایش درآمد و رشد کسب و کار

گوگل ادموب (AdMob) چگونه کار می‌کند؟

تبلیغات به وسیله کسانی که قصد دارند کالا یا خدمات خود را به کاربران عرضه کنند ایجاد شده و برای نمایش هزینه آن ها پرداخت می‌شود. هنگامی که در اپلیکیشن خود فضایی برای تبلیغات ایجاد کردید، ادموب کار خود را انجام می‌دهد. در این مرحله کسانی که برای نمایش تبلیغات هزینه پرداخت کرده اند، از طریق اپلیکیشن شما اقدام به نمایش تبلیغات خود به کاربران می‌کنند. از آنجا که برای تبلیغات مختلف هزینه های مختلفی وجود دارد، درآمدی که برای توسعه دهندگان نیز ایجاد می‌شود متفاوت است. نیازی به کارهای پیچیده نیست، گوگل تمام مراحل را برای توسعه دهندگان آسان کرده تا آن ها تنها با ساخت یک حساب کاربری، به مجموعه ای از ابزارهای مناسب دسترسی داشته و اقدام به کسب درآمد کنند.

شبکه تبلیغاتی گوگل

به عنوان یکی از بزرگترین شبکه های تبلیغاتی جهانی، ادموب با میلیون ها تبلیغ کننده در حال رقابت برای فضای تبلیغاتی موجود در اپلیکیشن شما می‌باشند، کار می‌کند. از بزرگترین برند های جهانی گرفته تا جدیدترین و استارت آپ هایی که مستقیما با مصرف کننده سر و کار دارند که به معنی تقاضای بیشتر، تبلیغات مرتبط تر برای کاربران و درآمد بیشتر برای شما به عنوان توسعه دهنده اپلیکیشن است.

شبکه تبلیغاتی گوگل

ادموب در واقع مانند مرکزی است که تبلیغ کننده و توسعه دهنده با مراجعه به آن، از جست و جو برای یکدیگر بی نیاز می‌شوند و می‌توانند به راحتی به اهداف مورد نظر خود دست یابند. تصور کنید چقدر سخت بود اگر توسعه دهندگان به دنبال تبلیغ کنندگان بودند و مجبور می‌شدند زمان زیادی را برای این موضوع صرف کنند. عکس این موضوع نیز صادق است و تبلیغ کنندگان نیز تنها باید به واسطه ای به نام ادموب مراجعه کنند.

واسطه تبلیغ

با گسترش تقاضا برای تبلیغات با استفاده از واسطه و اپلیکیشن هایی که به عنوان third-party یا نفر سوم(یا شخص ثالث) شناخته می‌شوند، شبکه تبلیغاتی بیش از گذشته پیچیده شد. ادموب تلاش می‌کند تا تبلیغات علاوه بر این که در شبکه های مرتبط نمایش داده شوند، درآمد را نیز در نظر بگیرد که به این معنی است که ادموب تلاش می‌کند تبلیغات شما را در شبکه های پر درآمد نمایش دهد.

تبلیغ کننده نیاز دارد تبلیغات خود را در شبکه هایی انجام دهد که بازده مناسبی داشته باشند؛ برای مثال تصور کنید یک برند که در زمینه مشاوره سرمایه گذاری فعالیت می‌کند، تبلیغات خود را در بازی های مسابقه ای تلفن همراه نمایش دهد! شاید این موضوع بازدهی مناسبی برای آن ها نداشته باشد اما اگر همین تبلیغ در اپلیکیشن های معروف خرید و فروش و موارد این چنینی نمایش داده شود، قضیه کمی متفاوت شده و بازدهی تبلیغات بالاتر می‌رود. گوگل ادموب نیز تلاش می‌کند این موضوع برقرار باشد و علاوه بر این که تبلیغ کننده به خواسته خود برسد، توسعه دهنده نیز بالاترین درآمد را در هر هزار کلیک (CPM) داشته باشد.

مدل های درآمد هیبریدی

درآمد از طریق تبلیغات درون برنامه، می‌تواند منبع مناسبی باشد اما تنها منبع نیست. در صورتی که این منبع با سایر منابع درآمدی مانند خرید های درون برنامه (IAP) ترکیب شود می‌توان به یک منبع درآمد متعادل و پایدار دست یافت. تركيب مناسبی از اين منابع درآمدي به صورتی كه نه درآمد توسعه دهنده قطع شود و نه كاربران اپليكيشن از تبليغات بيش از حد رنجيده شوند،‌ از اهميت خاصی برخوردار است بنابراين بمباران كردن كاربران با تبليغات هرگز انتخاب خوبی نمی‌باشد.

فرمت های تبلیغات گوگل ادموب

فرمت های تبلیغات گوگل ادموب

با ارائه تبلیغات مناسب به کاربران مناسب و در زمان مناسب، می‌توان دست یابی به درآمد را افزایش داد که باعث بهبود تجربه کاربر نیز می‌شود. طیف گسترده ای از فرمت ها (قالب ها) برای ارائه تبلیغات در ادموب گوگل وجود دارد که این موضوع را تضمین می‌کند و شامل موارد زیر است:

  • پاداش (Rewarded): تصور کنید در یک بازی به سبک فرمول یک، نیاز به سوخت برای ادامه بازی دارید و باید ۵۰ دقیقه صبر کنید تا بازی مجددا به شما سوخت دهد اما با مشاهده تبلیغ می‌توانید به این سوخت دست یابید و یا یک جان اضافی در بازی های اکشن یا ماجراجویی. چنین تبلیغاتی که کاربران می‌توانند در ازای دریافت جایزه درون برنامه ای، مانند امتیاز یا سوخت بیشتر یا یک جان اضافی به آن دست یابند را تبلیغات پاداش می‌نامند.
  • بومی (Native): این نوع از تبلیغات سفارشی، مانند یک قسمت طبیعی از برنامه شما می‌باشند. به عبارت دیگر گویا این تبلیغات بخشی از برنامه و جدایی ناپذیر از آن می‌باشند.
  • بنر (Banner): تبلیغات مستطیل شکل که می‌تواند در قسمت بالا یا پایین صفحه قرار داده شود.
  • بینابینی (Interstitial): تبلیغات استاتیک یا ویدئویی که می‌توانند در زمان وقفه های طبیعی یا نقاط گذار(برای مثال به هنگام باز کردن تنظیمات) ظاهر شوند، بدون این که تجربه استفاده از اپلیکیشن را مختل کنند.

طریقه‌ی استفاده از گوگل ادموب

برای استفاده از تبلیغات درون اپلیکیشن ها، ابتدا باید یک پایگاه مشتری قوی و شناخت خوبی از آن ها داشته باشید. سپس برای شروع نیاز به کار سختی نیست، تنها باید یک حساب ادموب ایجاد کنید و یا اگر حساب گوگل اد دارید از آن استفاده کنید. نماشی تبلیغات از طریق مراحل زیر صورت می‌گیرد:

۱- ایجاد فضای تبلیغات در اپلیکیشن

با ایجاد واحد های تبلیغاتی در ادموب یا ad units. با افزودن این واحدها به کدهای اپلیکیشن، مکان نمایش تبلیغات مشخص می‌شود.

۲- نمایش تبلیغات توسط ادموب

ادموب گوگل، تلاش می‌کند تا با استفاده از شبکه گسترده ای که در اختیار دارد، از یک سو تبلیغاتی که بیش ترین درآمد را برای توسعه دهندگان اپلیکیشن دارد در اختیار آنان بگذارد و از سویی دیگر، تبلیغات را در شبکه های پر بازده نمایش دهد که به این معنی است ک هم توسعه دهنده و هم تبلیغ کننده به ارزشی که می‌خواهند دست می‌یابند. حساب ادموب برای توزیع تبلیغات با حساب AdWords در ارتباط است که به تسهیل فرآیند تبلیغات کمک بسیاری می‌کند. برای مثال مدیریت کمپین های تبلیغاتی، بررسی کلمات کلیدی و یا مقایسه بین کمپین های تبلیغاتی.

۳- دریافت هزینه

هزینه تبلیغات بدون دردسر برای توسعه دهندگان پرداخت می‌شود. تمام کارهای پشت پرده خود ب خو انجام شده است! البته گوگل برای این موضوع و حفظ حریم خصوصی و نحوه پرداخت قوانین خاص خود را دارد.

دریافت هزینه

در ادامه، دستورالعملی آورده شده که همانند چارچوبی مشخص برای استفاده از ادموب است. این دستورالعمل برای توسعه دهندگان اپلیکیشن ها مفید است تا با آگاهی و دقت بیشتری برای استفاده از ادموب اقدام کنند.

گام ۱- انتخاب موضوعی پر درآمد

این گام مهم ترین گام است. در دیدگاه سنتی عرضه و تقاضا، تولید کنندگان (در آن دوران کالاهای فیزیکی و ملموس) ابتدا محصولات خود را در حجم زیاد تولید و سپس به دنبال فروش آن بودند اما دوران این دیدگاه به سر آمده است. اگر قصد دارید با استفاده از ادموب درآمد کسب کنید باید اپلیکیشن مناسبی داشته باشید و یک اپلیکیشن در صورتی مناسب است که کاربران مناسبی داشته باشد. منظور از کاربران مناسب هم تعداد مناسبی از کاربران و هم تناسب اپلیکیشن با سلایق آن ها است بنابراین در همین ابتدای کار، علایق و نیاز های بازار را کشف کرده و از میان آن ها نیز به دنبال مواردی باشید که بیشترین درآمد را برای شما خواهند داشت. این کار مانند یک صافی دو مرحله ای است که در مرحله اول کاربرانی که متناسب با اهداف شما هستند انتخاب می‌شوند و سپس از میان آن ها و موضوع های مورد علاقه آن ها، مواردی که درآمدزا هستند! برای این موضوع ابزارهای مختلفی وجود دارد که فرآیند استفاده از آن ها با نام ASO شناخته می‌شود. در فرآيند ASO سعی می‌شود با ابزارهای مختلف،‌به بهينه سازی اپليكيشن هاي تلفن همراه پرداخته شود.نكته ای كه برخی از كارشناسان بر آن تاكيد دارند اين است كه AdSense‌ نيز كاربردی است زيرا هر موضوع و موردی كه برای آن به دنبال ساخت اپليكيشن هستيد و در AdSense‌ پرطرفدار هستند، به احتمال زياد در ادموب نيز پر طرفدار خواهند بود. پس از انتخاب موضوع و حوزه كاري،‌نوبت به ساخت اپليكيشن می‌رسد. برای مثال تصور كنيد اپليكيشنی داريد كه دستورالعمل های آشپزی در آن موجود است. اين اپليكيشن بهتر است ساده و كاربردی باشد تا در صورت شكست احتمالی،‌ خسارت زيادی متوجه توسعه دهندگان نشود.

گام ۲- اپليكيشن و SDK

همانطور كه گفته شد، ساخت يك اپليكيشن ساده انتخاب بهتری است و نيازی به ماه ها وقت گذاشتن نيست (سادگی به معنای كاهش كيفيت و تجربه كاربری نيست).

 اپليكيشن و SDK

ادموب از كيت هاي توسه نرم افزار (SDK) براي تبليغات موبايل استفاده مي‌كند كه منجر به افزايش درآمد می‌شود و اين SDK ها اطلاعاتی درباره نوع دستگاه و موقعيت جغرافيايي ناشر جمع آوری می‌کنند و این موضوع به این دلیل است تا موقعیت مکانی و منطقه جغرافیایی را نیز لحاظ کند. برای مثال تبلیغاتی که به زبان فارسی هستند را در ایران منتشر کند و یا تبلیغ رستورانی که در شیراز است را بیشتر در دستگاه هایی نشان دهد که موقعیت مکانی آن ها شیراز را نشان می‌دهد(در صورت روشن بودن موقعیت مکانی).

مي‌توان از كيت هاي توسعه نرم افزار زير استفاده كرد:

  • Google Analytics: پيش تر نيز از اهميت آن گفته شد و هدف از استفاده از آن،‌ بررسي و تحليل رفتار كاربران است كه به تصميم گيری با خطای كمتر منجر مي‌شود.
  • Sashido: برای مديريت پايگاه داده احتمالي اپليكيشن بر روی فضاهای ابری
  • OneSignal: براي اتوماسيون سازی اعلان های فشاری يا push notifications.

اپليكيشن آماده است و مي‌توان آن را در گوگل پلی(google play Store) قرار داد اما پيش از آن،‌ يك مرحله ديگر باقی است.

گام ۳- ASO

ASO يا App Store Optimization،‌ فرآيندی برای بهبود و حداكثر كردن سوددهی اپليكيشن ها مي‌باشد. روش هاي مختلفي براي اجراي اين فرآيند وجود دارد كه بستگی به نوع و پروژه اپليكيشن دارد و بحث درباره آن ها در اين مقاله نمي‌گنجد.

گام ۴- بازخورد ها و امتيازها

اگر اپليكيشن شما امتياز خوبي نداشته باشد تعداد نصب آن رشد نخواهد داشت و تبليغ كنندگان و سرويس ادموب، بر آن به عنوان يك كانال مناسب تبليغات حساب باز نخواهند كرد بنابراين مهم است كه اپليكيشن شما، بازخورد مناسبی داشته باشد و در صورتي كه اين طور،‌ فرآيند بهبود را هرچه زودتر آغاز كنيد.

بازخورد ها و امتيازها

گزارش گيري

در نهايت، پس از آشنايی با ادموب و مزايای استفاده از آن و نحوه كار اين سرويس،‌ استفاده از گزارش هاي آن مطرح مي‌شود. اين گزارش ها عملكرد اپليكيشن را مورد ارزيابی قرار داده تا بتوانيد برای تغييرات، بهبود ها و يا كنار گذاشتن آن تصميم گيری كنيد.

گزارش گيري

گزارش ها قابليت شخصي سازي و فيلتر كردن را نيز دارند. برای مثال در شكل زير،‌ گزارش بر اساس درآمد از كشور های خاص فيلتر شده است.

گزارش ها قابليت شخصي سازي و فيلتر كردن را نيز دارند

جمع بندی

ارائه يك سرويس رايگان از سوی گوگل،‌ باعث شده كاربران، توسعه دهندگان و تبليغ كنندگان فضايي در اختيار داشته باند كه به اهداف خود دست يابند. تبليغ كنندگان با بنرهای تبليغاتی مناسب اقدام به معرفی خود می‌كنند و توسعه دهندگان نيز با استفاده از هزينه های دريافتی، به رشد خود می‌پردازند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط