🔥 دوره‌های 20 میلیونی رو رایگان برنده شو!

پارتنر گوگل (Google Partner) کیست؟ + راهنمای دریافت گواهینامه

گواهینامه ی گوگل ادز (مدرک گوگل) چیست و چگونه می شود پارتنر گوگل شد؟ گوگل پارتنر چیست ؟ شما به راحتی می توانید در برنامه پارتنر گوگل قرار بگیرید، اما گرفتن گواهینامه رسمی پارتنر گوگل به این سادگی نیست. گرفتن این گواهی بدین معناست که کمپانی شما به سطح و مهارت لازم در تبلیغات کلیکی گوگل و حداقل نرخ هزینه های ادوردز رسیده و موجب پیشرفت و رشد بیزینس مشتری های خود شده است. رسیدن به تمامی این دستاوردها برای شما قطعاً مزایایی دارد، مزایایی که عمدتاً توسط خود گوگل به شما اعطا می شود، همچنین نشان اعتبار پارتنر گوگل بودن که می توانید آن را در وب سایت خود قرار دهید. در این مقاله ما سعی داریم که به ساده ترین شکل ممکن قدم به قدم به شما نشان دهیم که چگونه می‌شود پارتنر گوگل شد؟ چگونه گواهینامه پارتنر گوگل را دریافت کنیم؟ پس با ما همراه باشید. بیایید در ابتدای کار به مزیت های پارتنر گوگل بودن اشاره ای داشته باشیم.

در این مقاله می خوانید

پارتنر گوگل (google partner) تمام مجموعه ها و اشخاص متخصص حقیقی و حقوقی است که توسط گوگل مورد ارزیابی قرار گرفته و تایید شده اند ، با خواندن این مقاله با شرایط و روند آن آشنا می شویم.

گواهینامه ی گوگل ادز (مدرک گوگل) چیست و چگونه می شود پارتنر گوگل شد؟ گوگل پارتنر چیست ؟ شما به راحتی می توانید در برنامه پارتنر گوگل قرار بگیرید، اما گرفتن گواهینامه رسمی پارتنر گوگل به این سادگی نیست. گرفتن این گواهی بدین معناست که کمپانی شما به سطح و مهارت لازم در تبلیغات کلیکی گوگل و حداقل نرخ هزینه های ادوردز رسیده و موجب پیشرفت و رشد بیزینس مشتری های خود شده است. رسیدن به تمامی این دستاوردها برای شما قطعاً مزایایی دارد، مزایایی که عمدتاً توسط خود گوگل به شما اعطا می شود، همچنین نشان اعتبار پارتنر گوگل بودن که می توانید آن را در وب سایت خود قرار دهید. در این مقاله ما سعی داریم که به ساده ترین شکل ممکن قدم به قدم به شما نشان دهیم که چگونه می‌شود پارتنر گوگل شد؟ چگونه گواهینامه پارتنر گوگل را دریافت کنیم؟ پس با ما همراه باشید. بیایید در ابتدای کار به مزیت های پارتنر گوگل بودن اشاره ای داشته باشیم.

مزیت های پارتنر گوگل

نشان پارتنر گوگل

نشانی که گوگل به شما می دهد 2 نوع دارد. نشان پارتنر گوگل و نشان پارتنر ارشد گوگل (premier). شما می توانید این نشان را در وب سایت، دیگر پلتفرم های آنلاین و حتی محصولات فیزیکی و غیر فیزیکی خود قرار دهید.

تخصصی سازی کمپانی

با استفاده از پارتنر بودن با گوگل می توانید تخصص کمپانی خود را در حوزه محصولاتی که تولید می کنید به رخ مخاطبان و رقیبان بکشید.

ارتباط بیشتر با گوگل

زمانی که از سوی گوگل به عنوان پارتنر رسمی شناخته شوید، دعوتنامه های مخصوصی برای ایونت های گوگل دریافت می کنید و به سطوح بالاتری از آموزش ها و پشتیبانی گوگل می رسید. خب، با توجه به مزیت های گفته شده بعید است که ترغیب نشده باشید تا این قابلیت را بدست آورید، پس بیایید ببینیم چه کارهایی باید انجام دهیم.

گواهی

برای گرفتن گواهی ابتدا اکانت مناسب برای این کار را از بین اکانت های خود انتخاب کنید. اگر برای آژانس و یا کمپانی خاصی کار می کنید، نیاز است که از ایمیل کمپانی استفاده کنید.

چگونه گواهی پارتنر گوگل را دریافت کنیم
چگونه گواهی پارتنر گوگل را دریافت کنیم

اما اگر برای خود و بیزینس خودتان کار می کنید، باید ایمیلی را انتخاب کنید که از جنبه های شخصی و عمومی در راستای فعالیت های شما باشد. این ایمیل می تواند جیمیل یا اکانت گوگلی باشد که به اکانت های ای میلی شخصی شما متصل باشد. شما به راحتی می توانید در بخش اکانت های وب سایت گوگل،‌ اکانت جدیدی برای خود بسازید.

به آکادمی ادز بپیوندید

پس از این که اکانت گوگل خود را ساختید، برای ادامه کار از تمامی اکانت های گوگل خود خارج شوید. حواس تان باشد که همانند کار با خدمات دیگری که گوگل به شما ارائه می دهد این پروسه می تواند در صورتی که دارای چند اکانت باشید کمی گیج کننده باشد. حالا با اکانتی که می خواهید برای آن گواهی بگیرید لاگین کنید و به صفحه آکادمی ادوردز وارد شوید.

به آکادمی ادز بپیوندید
با اکانتی که می خواهید برای آن گواهی بگیرید لاگین کنید و به صفحه آکادمی ادز وارد شوید

هنگامی که وارد صفحه شوید، برروی شروع کلیک کنید و قوانین و ضوابط سایت را تایید کنید. پس از وارد شدن شما به صفحه بعدی آپشنی به شما داده می شود که اکانت آکادمی ادزتان را با کمپانی خاصی به اشتراک بگذارید. اگر می خواهید اکانت خود را به اکانت مخصوص گوگل پارتنرتان وابسته کنید، می توانید به سوالی که گوگل در همین مورد از شما در این صفحه می پرسد جواب بله بدهید.

اگر شما هنوز پارتنر گوگل نیستید و یا به کمپانی خاصی وابسته نیستید،‌ برروی گزینه خیر کلیک کنید و از این بخش بگذرید.

( غیراجباری ) به اکانت گوگل پارتنر متصل شوید

اگر می خواهید اکانت شخصی خود را کمپانی خاصی جهت افزایش اعتبارتان در گوگل پارتنر و دیگر مزایای این کار متصل کنید، باید پروفایل خود را آپدیت کنید. برای انجام این کار بر روی آیکون مخصوص تعبیه شده در گوشه بالای راست صفحه کلیک و گزینه پروفایل من را انتخاب کنید. در این پروسه باید اطلاعات اکانت خودتان را برای متصل شدن به کمپانی تکمیل کنید. باید ایمیل کمپانی که با ایمیل ادمین اکانت گوگل پارتنر یکی است را وارد کنید.

بعد از این که پروفایل خود را با موفقیت آپدیت کردید، مطابق همیشه گوگل ایمیلی را برای تایید اکانت برای شما ارسال می کند و با کلیک برروی لینک فرستاده شده اکانت شما با جزییات جدید فعال خواهد شد. با توجه به صحبتهایی که کردیم، به طور خلاصه این بخش نیازمند دو بخش برای فعال سازی است، اول وارد کردن اطلاعات جدید در پروفایل و تایید ادمین اکانت پارتنر گوگل برای همکاری با کمپانی شما.

برای امتحان آماده شوید!

گوگل در محتوای آکادمی خود هم آموزش های پایه و هم پیشرفته را برای شما فراهم می کند. شما می توانید تمامی این آموزش ها را در صفحه اصلی آکادمی گوگل ادز در تب گوگل ادز پیدا کنید. اگر با ادز و امتحان های مخصوص آن آشنایی نسبی ندارید،‌ لازم است که محتواهای ذکر شده مخصوص آکادمی را چک کنید.

اخذ گواهی ادز گوگل
اخذ گواهی ادز گوگل دکتر مهدی دهبان موسس آکادمی دیجیتال مارکتینگ

برای هر مبحثی که گوگل امتحان می گیرد باید حداقل روزی 4 ساعت از زمان خود را برای مشاهده ویدئوها و آموزش های گوگل صرف کنید. اگر پیش از این کمپین های ادوردز را مدیریت می کردید و اطلاعات جامع تری دارید، باز هم بهتر است که به این آموزش ها نگاهی بیاندازید، مخصوصاً که با اطلاعاتی که دارید سریع تر آنها را می توانید بررسی کنید. سوالات نمونه ای که گوگل در این بخش برای شما قرار داده است کمک شایانی به شما می کند،‌ چرا که دقیقاً با همان فرمتی طرح شده اند که در امتحان اصلی خواهید دید. بنابراین توصیه می شود به هیچ عنوان قسمت تمرین را نادیده نگیرید چون مطمئناً در این صورت در ادامه به مشکل برمیخورید.

امتحان پایه را پشت سر بگذارید

برای گرفتن گواهی لازم است که امتحان پایه ادوردز را پاس شوید و پس از پاس شدن این امتحان باید امتحان دیگری را به انتخاب خود برگزیده و در آن هم شرکت کنید. پس از با موفقیت طی کردن این امتحانات گواهی شما در حیطه کاری مخصوصی که انتخاب کردید برایش امتحان بدهید،‌ به شما اعطا خواهد شد. امتحان دومی که انتخاب می کنید شامل حوزه های سرچ، نمایش، موبایل، ویدئو و خرید می باشند.

سرچ و نمایش از گذشته جزو امتحانات گوگل بوده اند، اما امروزه گوگل کاربرانش را به انجام امتحان مخصوص ویدئو و تبلیغات یوتیوب به شدت ترغیب می کند. به یاد داشته باشید که هر کدام از این امتحانات را که انتخاب و پاس کنید گوگل گواهی را به شما خواهد داد و اجباری در انتخاب هیچکدام نیست.

گواهی های گوگل ادز
گواهی های گوگل ادز: سرچ، نمایش، موبایل، ویدئو و خرید دکتر مهدی دهبان موسس آکادمی دیجیتال مارکتینگ

مسلماً‌ پیشنهاد ما این است که حیطه ای را انتخاب کنید که در آن کار تبلیغات خود را با مهارت بیشتری انجام می دهید و علاقه دارید که اطلاعات و دانش خود را در این زمینه روز به روز افزایش دهید تا به ارزشی که بعد از این برای خود و کمپانی که برای آن کار می کنید بیافزایید. اگر انسان کمال گرایی باشید و دوست داشته باشید که گواهی تمامی این حوزه های کاری را دریافت کنید، هیچ کسی مانع شما نخواهد شد. به یاد داشته باشید که اگر امتحانی را مردود شوید، باید مدت زمانی را در لیست انتظار بمانید تا بتوانید دوباره برای پاس شدن آن تلاش کنید. در واقع این تنها تنبیهی است که گوگل برای شما در نظر می گیرد که به مهربان بودن گوگل برمی گردد!

پیشنهاد می دهیم که تمرکز اصلی خود را برروی امتحان پایه ادز بگذارید و کاملاً برای این امتحان آماده شوید چرا که رکن اصلی گرفتن گواهی در واقع امتحان اولیه است و پاس شدن آن اجباری است. چون اگر این امتحان را پاس شوید و بعدی را مردود،‌ باز هم بعد از مدت زمان کوتاهی می توانید برای گرفتن نشان گوگل تلاش کنید.

بعد از این که موفق شدید گواهی خود را دریافت کنید – بگذارید در ابتدا بهتان تبریک بگوییم! – باید تلاش کنید تا توسط بسیاری از مدیران و کمپانی های مورد تایید گوگل نیز گواهی بگیرید که نیازمند صرف زمان برای یادگیری های بیشتر و یا کار کردن با ادوردز در مدت زمان بیشتری است.

علاوه بر ادوردز، امتحان گوگل آنالیتیکس نیز بخشی از پروسه گوگل پارتنر است،‌ که علاوه بر این ها نیز گواهی های جدیدی توسط گوگل در رابطه با سایت های موبایل و فروش دیجیتال قرار داده شده است که باید گذراند. با توجه به نقش و مسیر حرفه ای شما، این گواهی ها تخصص های خوبی را به شما می دهند تا بیزینس خود را بیش از پیش گسترش دهید.

توجه داشته باشید که گواهی هایی که دریافت می کنید دارای تاریخ انقضا هستند بنابراین لازم است که تاریخ گواهی های خود را به یاد داشته باشید تا بتوانید سروقت آن ها را تمدید کنید. سعی کنید همیشه لیست گواهی هایی که گوگل می تواند به شما ارائه بدهد را چک کنید تا در صورتی که توانایی و وقت گرفتن آنها را دارید دریغ نکنید چرا که برروی بیزینس و حرفه شما تاثیر مثبتی خواهند داشت.

نکاتی در مورد گوگل پارتنر

علاوه بر امتحانات و موضوعات گفته شده، پروسه گوگل پارتنر اکانت مدیریتی ادوردز شما را چک می کند تا ببیند به میزان حداقل های گفته شده توسط گوگل برای اکانت ادوردز خود پول خرج کرده اید یا خیر. برای تایید شدن این موضوع توسط گوگل باید در طی 90 روز اکانت ادوردز شما حداقل ده هزار دلار آمریکا ( یا معادل این مقدار در واحدهای پولی دیگر کشورها ) جهت نشان دادن تبلیغات خود خرج کرده باشد. برای گرفتن نشان پارتنر ارشد گوگل (Google Premier-Partner) باید مبالغ بالاتری نیز بپردازید.

نکاتی در مورد گوگل پارتنر
پارتنرهای پریمیر تراکنش های مالی بسیار بالاتری از پارتنرهای معمولی دارند

یکی دیگر از شرایطی که گوگل برای پارتنر شدن با شما برایتان تعریف می کند، کارایی کمپانی و بیزینس شماست. به این منظور گوگل اکانت مدیریتی ادز شما را چک می کند تا ببیند حداقل های مخصوص کارایی گوگل را انجام داده اید یا خیر. برای این کار گوگل معمولاً میزان رشد بیزینس مشتریان شما، میزان ریتنشن مارکتینگ مشتریان تان، میزان رشد تمامی مشتریان تان و میزان افزایش برندها و کمپانی هایی که برایشان تبلیغ می کنید را بررسی می کند. گوگل برای انجام این بررسی ها معمولاً بازه ی 18 ماهه ای را انتخاب می کند. برای پیشرفت امتیاز عملکرد خود نزد گوگل، باید اهداف مارکتینگ مشتریان خود را به خوبی درک کنید و در جهت پیشرفت کمپین های ادز آنها تمامی تلاش خود را انجام دهید.

تا اینجا به شما گفتیم که چگونه می توانید پارتنر گوگل شوید، اگر توجه کرده باشید طی این بحث چندین بار به پارتنر ارشد گوگل یا همان پریمیر پارتنر گوگل اشاره کردیم. در واقع برای آن که بتوانید از پارتنر معمولی به پارتنر پریمیر تبدیل شوید عمده کارهایی که باید انجام دهید تقریباً مشابه پارتنر معمولی است. همانطور که گفتیم پارتنرهای پریمیر تراکنش های مالی بسیار بالاتری از پارتنرهای معمولی دارند و این موضوع یکی از دلایلی است که گوگل به آنها مزایای بیشتری نسبت به پارتنرهای معمولی ارائه می دهد.

در واقع درصد بسیار کمی از آژانس ها و کمپانی های دنیا در دسته پارتنرهای ارشد گوگل قرار می گیرند، اما پارتنر برتر شدن در گوگل چیز دست نیافتنی نیست.

تا اینجا به شما گفتیم که چگونه می توانید پارتنر گوگل شوید، اگر توجه کرده باشید طی این بحث چندین بار به پارتنر ارشد گوگل یا همان پریمیر پارتنر گوگل اشاره کردیم. در واقع برای آن که بتوانید از پارتنر معمولی به پارتنر پریمیر تبدیل شوید عمده کارهایی که باید انجام دهید تقریباً مشابه پارتنر معمولی است. همانطور که گفتیم پارتنرهای پریمیر تراکنش های مالی بسیار بالاتری از پارتنرهای معمولی دارند و این موضوع یکی از دلایلی است که گوگل به آنها مزایای بیشتری نسبت به پارتنرهای معمولی ارائه می دهد.

در واقع درصد بسیار کمی از آژانس ها و کمپانی های دنیا در دسته پارتنرهای ارشد و برتر گوگل قرار میگیرند، اما پارتنر برتر شدن در گوگل چیز دست نیافتنی نیست و حتی می تواند یک هدف بزرگ برای بیزینس شما باشد تا برای رسیدن به این عنوان تلاش و رشد خود را بیشتر کنید. توجه داشته باشید که پارتنر گوگل یا حتی پارتنر برتر گوگل بودن دلیل قاطعی برای انتخاب آن آژانس یا کمپانی برای سپردن بیزینستان به آنها نیست، پارتنرهای پریمیر به دلیل تعدد مشتری که دارند ممکن است باعث شوند در مورد انتخاب خود دوباره فکر کنید چرا که تعدد مشتری همیشه به معنی با کیفیت بودن کار نیست و گاهی وقت ها ممکن استت حتی برعکس عمل کند.

 6 مزیت پریمیر پارتنر های گوگل نسبت به پارتنرهای معمولی

  • نشان داده شدن نشان پارتنر پریمیر در وب سایت و دیگر اکانت های آنلاین
  • توانایی ثبت نشان پارتنر پریمیر برروی محصولات آفلاین و فیزیکی شما
  • داشتن پروفایل مخصوص در پلتفرم سرچ گوگل پارتنر
  • دعوت شدن به ایونت های تخصصی گوگل
  • دسترسی به آموزش های پیشرفته و اختصاصی
  • پشتیبانی مستقیم توسط تیم پشتیبانی گوگل و رسیدگی به مشکلات تخصصی کمپانی شما در حیطه کاری گوگل

برای گرفتن این گواهی از گوگل و برخورداری از مزایای گفته شده، باید بدانید که گوگل پیش از هرچیزی خدمات مشتریان شما را بررسی می کند. آنها بررسی می کنند تا ببینند شما می توانید به مشتریان خود تضمین بدهید که بودجه تبلیغاتی آنها را در بهینه ترین و کارآمدترین صورت در راستای اهداف آنها خرج کنید. باید مطمئن شوید که بهترین و بهینه ترین راه حل های تبلیغاتی را برای مشتریانتان ارائه می دهید،‌ فارق از زمینه شغلی که در آن فعالیت می کنند.

پارتنر گوگل (google partner)
پارتنر گوگل (google partner)

می توانید برای مطمئن شدن از این موضوع اعضای تیم خود را جوری انتخاب کنید و یا ترغیب کنید که آنها هم علاوه بر شما گواهی های مخصوص را بگیرند تا کیفیت کار کل مجموعه خود را بالا ببرید. همانطور که اشاره کردیم شما باید دارای گواهی ها و تخصص های بیشتری نسبت به پارتنرهای معمولی گوگل باشید تا بتوانید به کلاب 3 یا 4 درصدی پارتنرهای پریمیر بپیوندید، به عنوان مثال یکی از آژانس های بزرگ مارکتینگ دارای این عنوان اذعان داشته است که کمپانی آنها تا به اینجا 4 گواهی گوگل شامل گواهی های تبلیغات مبتنی بر جستجو ( سرچ )، موبایل،‌ نمایش و تبلیغات خرید را دریافت کرده اند.

حالا که کاملاً در مورد پارتنرهای گوگل و پریمیر پارتنرها صحبت کردیم، شاید برایتان سوال پیش بیاید که چه شرکت هایی در ایران پارتنر گوگل هستند؟ همانطور که از پارتنرهای گوگل و مزیت هایی که دارند برایتان گفتیم، بدیهی است که در نظر مشتریان آژانس هایی که دارای این اعتبارنامه باشند از رقبای خود جلوترند. به همین منظور آژانس هایی در کشورمان هستند که بدون این که این گواهی را داشته باشند ادعا به داشتن آن می کنند و مشتریان را گمراه می کنند. برای فهمیدن صحت ادعای کمپانی های مارکتینگ می توانید به صفحه رسمی گوگل پارتنرز بروید و نام آژانس را جستجو کنید تا بفهمید ادعای آنها صحت دارد یا خیر.

دکتر مهدی دهبان موسس آکادمی دیجیتال مارکتینگ، پارتنر رسمی گوگل می باشد 

جمع بندی

پارتنر گوگل بودن مزیت بزرگی است که می توانید از آن استفاده کنید، اما همه چیز نیست. اگر به صحبت های ما دقت کرده باشید متوجه می شوید که اگر زمان خود را صرف یادگیری روزانه و توجه و تعامل بیشتر با مشتریان تان بگذارید تقریباً به صورت خودکار راه پارتنر شدن را طی می کنید. چرا که هر چه بیشتر به خواسته ها و اهداف مخاطبان تان بیشتر گوش دهید و برای رساندن آن ها به اهدافشان تلاش بیشتری بکنید، مسلماً از دید گوگل می توانید به سادگی شرایط آن ها را پشت سر بگذارید و هرچه مشتریان شما رضایت بیشتری از خدمات تان داشته باشند قطعاً‌ برندها و شرکت های بیشتری به سمت شما خواهند آمد، که نتیجه آن کمپین های بیشتر ادز و رسیدن سریع تر به میزان هزینه مورد نیاز گوگل برای گرفتن گواهی پارتنر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

می‌خوای تازه شروع کنید؟

دوره دانشگاه تبلیغات

اصولی تبلیغات آنلاین رو یاد بگیرید

  •  مبانی تبلیغات
  • مبانی تبلیغات دیجیتال
  • برندینگ
  • رفتار مصرف کننده
  • تبلیغات در سایت های ایرانی
  • گوگل آنالیتیکس
  • گوگل ادز
  • کپی رایتینگ
  • تبلیغات در شبکه های اجتماعی
  • افیلیت مارکتینگ
  • ویدیو مارکتینگ
  • گیمیفیکیشن
  • و …

دوره مدیریت دیجیتال مارکتینگ

تخصصی ترین دوره دیجیتال مارکتینگ

  • اصول دیجیتال مارکتینگ 
  • طراحی سایت 
  • بازاریابی محتوایی
  • گوگل آنالیتیکس
  • گوگل تگ منیجر
  • گوگل ادز
  • سئو
  • ایمیل مارکتینگ
  • بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی
  • طراحی کمپین های تبلیغاتی
  • استراتژی دیجیتال مارکتینگ

برای مشاهده جزئیات دوره کلیک کنید

آخرین مطالب
مطالب محبوب
مطالب تصادفی