🔥 دوره‌های 20 میلیونی رو رایگان برنده شو!

تحلیل عملکرد پروفایل لینکدین با استفاده از دشبورد لینکدین

به دنبال داده های تحلیلی برای آنالیز عملکرد پروفایل لینکدین خود هستید؟ آیا تابحال نگاهی به دشبورد لینکدین برای پروفایل ها انداخته اید؟ در این مقاله، شما نحوه استفاده از دشبورد لینکدین برروی پروفایل شخصی لینکدین خود برای تحلیل و بهبود دیده شدن پروفایل خود، مخاطبان و استراتژی محتوا را یاد خواهید گرفت.

در این مقاله می خوانید

با استفاده از داشبورد لینکدین می توانید داده های بسیار مفیدی را به دست بیاورید و پروفایل تان را آنالیز کنید.

به دنبال داده های تحلیلی برای آنالیز عملکرد پروفایل لینکدین خود هستید؟ آیا تابحال نگاهی به دشبورد لینکدین برای پروفایل ها انداخته اید؟ در این مقاله، شما نحوه استفاده از دشبورد لینکدین برروی پروفایل شخصی لینکدین خود برای تحلیل و بهبود دیده شدن پروفایل خود، مخاطبان و استراتژی محتوا را یاد خواهید گرفت.

Your Dashboard در لینکدین چیست؟

هر پروفایل لینکدین یک قسمت با این نام دارد که اطلاعاتی در مورد میزان دیده شدن پروفایل در سراسر پلتفرم را ارائه می دهد. این اطلاعات شامل:

  • کسانی که پروفایل شما را دیده اند
  • بازدیدهای پست ها و مقالات
  • دیده شدن در جستجوها

می شود. برای پیدا کردن دشبورد، که برای هر دو نسخه موبایل و دسکتاپ نیز قابل دسترسی است، بالای پروفایل لینکدین خود و زیر بخش About را ببینید. بیاد داشته باشید که دشبورد شما را فقط خودتان می توانید ببینید، هیچکس نمی تواند به این اطلاعات بجز خود شما دسترسی داشته باشد.

Your Dashboard در لینکدین چیست؟

بدون شک دیده شدن برای مشتریان ایده آل شما در لینکدین امری حیاتی برای رشد بیزینس تان است. در این بخش به شما نشان می دهیم که چطور می توانید با استفاده از اطلاعات ارائه شده در صفحه دشبورد عملکرد پروفایل خود را ارزیابی کنید.

چگونگی تحلیل عملکرد پروفایل لینکدین با استفاده از دشبورد لینکدین

1 – میزان دیدن شدن در جستجوهای لینکدین را ارزیابی کنید

حضور داشتن در صفحه نتایج لینکدین یکی از کلیدی ترین راه ها برای رسیدن به اهدافتان در این پلتفرم است. برای این که بدانید چند بار پروفایل شما طی هفته اخیر در  این صفحه نتایج نشان داده شده است، برروی Search Appearances در صفحه دشبورد لینکدین کلیک کنید.

 میزان دیدن شدن در جستجوهای لینکدین را ارزیابی کنید

علاوه بر تعداد جستجوها، لینکدین حوزه کاری جستجوکنندگان را نیز به شما نشان می دهد.

حوزه کاری جستجوکنندگان

اگر پایین تر بروید جزییات بیشتری نیز از جستجوکنندگان خواهید یافت

جزییات بیشتر

همچنین اگر اشتراک Premium لینکدین داشته باشید، می توانید ببینید که با استفاده از چه کیووردهایی به شما دسترسی پیدا کرده اند.

اشتراک Premium

هنگامی که به این اطلاعات نگاه می کنید، این سوالات را از خود بپرسید:

  • آیا کارمندان جستجو کنندگان با مدل های بیزینسی که شما دوست دارید با آن ها کار کنید مشابه هستند؟
  • آیا جزییات شغلی آنها با مدل افرادی که معمولاً با آنها در ارتباط هستید مشابه هستند؟
  • اگر یک مشتری کنونی را در لیست دیدید، آیا باید با وی تماس برقرار کنید؟ آیا دیگر مخاطبانی در بیزینس هستند که نیاز دارید با آن ها صحبت کنید؟

تحلیل اطلاعات جستجوی این افراد می تواند موقعیت های توسعه بیزینس را در اختیار شما قرار دهد. لیستی از بیزینس هایی که می خواهید در موردشان تحقیق کنید و افرادی که می خواهید با آنها تماس برقرار کنید درست کنید. نقاط را به هم وصل کرده و از جستجوی لینکدین استفاده کنید، حال سرنخ ها را دنبال کنید تا بتوانید مکالمه ای را برای توسعه بیزینس خود ترتیب دهید.

اگر به لیست کیووردهایی که جستجوکنندگان استفاده کرده اند دسترسی دارید، ببینید آیا این کیووردها نمایش دهنده محصولات یا بیزینس شما هستند؟ اگر کیووردهایی که می خواهید بر اساس آنها پیدا شوید در این لیست نیستند، درباره دوباره شکل دهی پروفایل خود فکر کنید. این لیست ها ممکن است موارد اضافی را نشان دهد که بخواهید به پروفایل خود اضافه کنید.

بیاد داشته باشید که مردم معمولاً پروفایل لینکدین خود را براساس مشاغلی که در گذشته داشته اند ایجاد می کنند، بنابراین ممکن است برای جستجوهای مربوط به صنایعی دیده شوند که دیگر در آن ها مشغول به کار نبوده و مهارت های مربوط به آنها را استفاده نمی کنند. اگر پروفایل لینکدین شما بر اساس کارهایی که امروز انجام می دهید و کارهایی که می خواهید در آینده برای انجام دادن آنها دیده شوید، احتمال این که توسط مشتری ایده آل خود پیدا شوید بسیار بیشتر است و در نتیجه فرصت هایی را در اختیار شما قرار می دهد که بیزینس خود را توسعه دهید.

زمانی که پروفایل شما در صفحه نتایج نشان داده می شوند، شما باید بیشترین استفاده را از این موضوع ببرید. برای این کار، مطمئن شوید که شما یک عکس حرفه ای و هدلاین قوی دارید که باعث می شود جستجوکنندگان به کسب اطلاعات بیشتر در مورد شما ترغیب شوند. طبق گزارشات لینکدین، اعضایی که دارای عکس پروفایل هستند 21 بار بیشتر از بقیه دیده می شوند. بهترین عکس های پروفایل از شانه به بالا و رو به دوربین هستند. یک پس زمینه ساده نیز بسیار تاثیرگذار است.

Job Title پیش فرض و هدلاین نام کمپانی را تغییر داده و در مورد بیزینس خود حرف بزنید. اگر می توانید افراد و بیزینس هایی که می توانید به آنها کمک کنید و همچنین شیوه های کمک کردن خود را توضیح دهید. پیدا شدن در لینکدین اولین قدم است، قدم بعدی چک کردن افرادی که برروی پروفایل شما کلیک می کنند و از پروفایل شما بازدید می کنند می باشد.

2 – ببینید چه کسانی پروفایل شما در لینکدین را مشاهده می کنند

اطلاعاتی که لینکدین در مورد افرادی که پروفایل شما را دیده اند در صورتی که اکانت رایگان داشته باشید محدود است. با داشتن یک اکانت Premium، تمامی اطلاعات قابل دسترسی هستند. در نظر داشته باشید که میزان دسترسی به اطلاعات پروفایل بازدیدکنندگان بستگی به تنظیمات خصوصی اکانت آنها دارد، نه اکانت شما. همچنین این موضوع ارتباطی با مدل اکانت بازدیدکننده – رایگان یا Premium – ندارد.

هنگامی که برروی گزینه Who viewed your profile  در دشبورد کلیک می کنید، یک گراف می بینید که نشان دهنده تعداد بازدیدها طی ۹۰روز اخیر است.

ببینید چه کسانی پروفایل شما در لینکدین را مشاهده می کنند

بدنبال ترندهایی در تعداد بازدید پروفایل که ارتباطی با فعالیت های شما در لینکدین دارند باشید. آیا قله هایی وجود دارد که ارتباطی با فعالیت بیشتر شما در آن بازه زمانی در لینکدین داشته باشد؟ رشد چند درصدی طی هفته گذشته می تواند نشان دهنده کاری باشد که اخیراً انجام داده اید و ظاهراً جواب داده است. همچنین نزول بازدیدهای پروفایل می تواند نشان دهنده این باشد که باید فعالیت بیشتری داشته باشید.

البته که شما باید خارج از ترندهای احتمالی به این اطلاعات نگاه کنید. به پایین تر بروید تا اطلاعات بیشتری در مورد بازدیدکنندگان پروفایل خود بدست آورید. آیا ارتباط از قبل ایجاد شده ای می بینید؟ آیا ارتباطات درجه دوم یا سومی وجود دارد که با مشتری ایده آل شما همراستا باشد؟ این اطلاعات می تواند شامل Leadهای بسیار مهمی باشد.

همانقدر که دیده شدن پروفایل شما توسط افراد مناسب مهم است، تعداد بینندگان نیز مهم است. اگر افرادی که پروفایل شما را می بینند برای بیزینس شما مناسب نیستند، ممکن است لازم باشد پروفایل خود را دستکاری کرده تا به افراد درستی نشان داده شود.

اگر ارتباطات قبلی اخیراً پروفایل شما را دوباره دیده اند، می توانید با فرستادن پیامی با آنها در ارتباط باشید. اگر بازدیدکننده پروفایلی وجود دارد که هنوز با آن ارتباطی برقرار نکرده اید، پروفایل آنها را چک کنید تا اطلاعات بیشتری در موردشان بدست آورید. اگر آنها را به عنوان یک مشتری ایده آل یا یک پارتنر احتمالی شناسایی کردید، می توانید باز هم پیامی در این باره برایشان ارسال کنید.

علاوه بر این، می توانید یک درخواست ارتباط برایشان ارسال کنید. این کار را با استفاده از پروفایل بجای دکمه Connect انجام دهید چرا که در این صورت می توانید دعوت شخصی سازی شده ای را ایجاد کنید. کلیک برروی دکمه Connect به صورت پیشفرض پیغامی مبنی بر این که ” سلام، من دوست دارم به شبکه لینکدین شما ملحق شوم ” را برای مخاطبان ارسال می کند.

فرستادن دعوت شخصی سازی شده فرصتی برای ایجاد یک مکالمه ایجاد کرده و از سخنرانی در مورد خود جلوگیری می کند. وقت گذاشتن برای طی کردن پروسه شناخت، علاقه مندی و اعتماد در دراز مدت نتایج بسیار بهتری را برای شما به ارمغان می آورد.

3 – عملکرد پست ها و مقالات خود را تحلیل کنید

دشبورد لینکدین شما علاوه بر موارد بالا اطلاعاتی در مورد محتوایی که در این پلتفرم منتشر کرده اید مانند مقالات و پست هایتان را به شما نشان می دهد.

در صفحه دشبورد برروی Post Views کلیک کنید تا بتوانید اطلاعات منحصر به فردی در مورد محتواهایی که دارای بیش از ۱۰ بیننده منحصر به فرد بوده اند را ببینید. هنگامی که به این اطلاعات نگاه می کنید این چند مورد را به بخاطر داشته باشید:

  • تحلیل پست ها تا ۶۰ روز پس از انتشار آن ها قابل دسترسی است. هر View زمانی محسوب می شود که کسی پست شما را در Feed لینکدین خود ببیند.
  • تحلیل مقالات تا ۲ سال پس از انتشار آن ها قابل دسترسی است. یک View زمانی به حساب می آید که شخصی برروی مقاله شما در مرورگر و یا اپلیکیشن موبایل خود کلیک کرده باشد. همچنین کلیک کردن و دیدن مقاله خودتان نیز به عنوان یک View محسوب می شود.
  • بازدیدهای ویدیو براساس تعداد زمان هایی که پست ویدیویی شما حداقل 3 ثانیه در Feed کاربران لینکدین و یا با کلیک برروی ویدیو شما دیده شده باشد، محسوب می شوند.

اگر به اطلاعات زیر نگاه کنید، اطلاعات برای Post Views شامل اطلاعاتی در مورد مکانی که بازدیدکنندگان در آن کار می کنند، کاری که انجام می دهند و موقعیت مکانی آنها می شود. اگر ارتباطات کنونی و یا مشتریان ایده آل خود را در لیست بازدیدکنندگان پست هایتان نمی بینید، باید در مورد محتوایی که پست می کنید تجدید نظر کرده و موضوعاتی را پیدا کنید که مرتبط تر با این موارد باشند.

هر زمان که کسی با پست شما تعاملی ایجاد می کند فرصتی است که یک مکالمه را شروع کنید. به عنوان مثال، شما می توانید پیامی مبنی بر تشکر از علاقه آنها به مطلب شما ارسال کنید. می توانید این کار به صورت عمومی و یا خصوصی انجام دهید.

 عملکرد پست ها و مقالات خود را تحلیل کنید

با استفاده از تحلیل های دشبورد لینکدین خود برای دیدن موضوعاتی که مردم را راضی می کند، شما می توانید محتوایی را منتشر کنید که نتایج خوبی برای شما و بیزینستان فراهم می سازد. به عنوان بزرگترین شبکه حرفه ای با بیش از ۶۷۳ میلیون کاربر در بیش از ۲۰۰ کشور در سراسر جهان، لینکدین جای خوبی برای متخصصین بیزینس هایی که می خواهند دیده شوند است.

این به منزله داشتن یک پروفایل حرفه ای شخصی که نشان دهنده تجربیات، مهارت ها، دستاوردها و دانش شما است، می باشد. علاوه بر این، شما باید همیشه حضور فعال خود را حفظ کرده، محتوا پست کنید و با محتوایی که توسط شبکه ارتباطات شما منتشر می شود تعامل برقرار کنید.

جمع بندی

دشبورد شخصی لینکدین شما می تواند اطلاعات با ارزش و مفیدی را در اختیار شما قرار دهد که با استفاده از آن پروفایل و فعالیت خود را بهبود بخشید. مشتری یا مخاطب ایده آل شما همانقدر منحصر به فرد است که اطلاعات دشبورد شما می باشد بنابراین از این اطلاعات به عنوان نقاطی برای شروع بهبود یافتن خود استفاده کنید. فعال ماندن در لینکدین و به اشتراک گذاری محتوای مناسب شانس شما برای پیدا شدن توسط مشتریان و پارتنرهایی که به دنبال شخصی مانند شما و محصولات و خدماتی که ارائه می دهید هستند را افزایش می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط