🔥 دوره‌های 20 میلیونی رو رایگان برنده شو!

چگونه یک خبرنامه ایمیلی ایجاد کنیم که آزار دهنده نباشد؟

یک خبرنامه ایمیلی، تبلیغی اختصاصی که فقط شامل اطلاعاتی درباره یک پیشنهاد باشد نیست. یک خبرنامه مجموعه فشرده ای نیست که بسادگی اطلاعات جمع بندی شده و منتشر شده شما را خلاصه کرده باشد. یک خبرنامه، ایمیلی معاملاتی که اطلاعاتی درباره سفارش مشتری ارائه کند یا به او هشدارهایی برای تکمیل خریدش بدهد، نیست. بطور کلی یک خبرنامه عالی دارای محتواییست که به طرز موثری ساده سازی و گزینش شده است تا با حذف موارد نامرتبط و کم اهمیت ، ضمن گرفتن کمترین زمان از مخاطب بیشترین ارتباط را با او برقرار سازد.

در این مقاله می خوانید

اگر به دنبال ساختن یک خبرنامه ایمیلی جذاب هستید در این مقاله با ما همراه باشید.

اگر تاکنون خبرنامه های ایمیلی مختلفی را خوانده اید حتما میدانید که بسیاری از آن ها محتوایی مبهم دارند و مخاطب را بسوی هدف مشخصی هدایت نمی کنند. اگر فکر می کنید باید خبرنامه ای بسازید اما از محتوای آن مطمئن نیستید یک گزینه خوب، ایمیلی شامل  بروز رسانی های محصولات، خدمات و اخبار شرکت شماست.

متاسفانه نتیجه اغلب محتوایی کلی و غیرمرتبط است و به مخاطبانی فرستاده میشود که درست تقسیم بندی نشده اند؛ و به تبع آن واکنش مخاطبان به خبرنامه دارای نتایج آماری ضعیف و حذف اشتراک های بسیار خواهد بود و این به معنای لطمه وارد شدن به اعتبار شماست. اما خبرنامه های عالی هم وجود دارند و ما برای پاسخ به این سوال که چگونه میتوان یک خبرنامه ایمیلی موفق ساخت ابتدا باید خبرنامه را تعریف کنیم.

یک خبرنامه، ایمیلی از یک کسب و کار است که درباره آن گزارشهایی مرتبط باهم ارائه میدهد. این گزارش ها درباره محصولات، خدمات، صنعت یا اطلاعات کلی شرکت هستند. خبرنامه مجموعه ای شامل یادآور وقایع، نظرسنجی ها، دانستنی های آموزشی، تبلیغات و غیره هستند.
یک خبرنامه ایمیلی، تبلیغی اختصاصی که  فقط شامل اطلاعاتی  درباره یک پیشنهاد باشد نیست. یک خبرنامه مجموعه فشرده ای نیست که بسادگی اطلاعات جمع بندی شده و منتشر شده شما را خلاصه کرده باشد. یک خبرنامه، ایمیلی معاملاتی که اطلاعاتی درباره سفارش مشتری ارائه کند یا به او هشدارهایی برای تکمیل خریدش بدهد، نیست. بطور کلی یک خبرنامه عالی دارای محتواییست که به طرز موثری ساده سازی و گزینش شده است تا با حذف موارد نامرتبط و کم اهمیت ، ضمن گرفتن کمترین زمان از مخاطب بیشترین ارتباط را با او برقرار سازد.

چگونگی ایجاد یک خبرنامه‌ی ایمیلی جذاب

چرا باید خبرنامه ایمیلی فرستاد؟

ساختن خبرنامه ایمیلی کاری سهل و ممتنع است، دشواری آن از آن رو است که شامل ترکیبی از انواع مختلف مطالب درباره بخش های مختلف کسب و کار شماست و برای رسیدن به یک هدف خاص طراحی نشده است؛ اهدافی مثل یک تبلیغ، چکیده ای از مطلبی که قبلا منتشر شده، ایجاد کردن سرنخ، یا ایمیلی معاملاتی که اطلاعات سفارش را تهیه کند.

چرا باید خبرنامه ایمیلی فرستاد؟
ساختن خبرنامه ایمیلی کاری سهل و ممتنع است

در مجموع خبرنامه ایمیلی برای هدایت خوانندگان به یک “درخواست اقدام فوری” وظیفه دشواری پیش رو دارد. اما این بدان معنی نیست که از ساختن خبرنامه بگذرید. چرا که اگر اینکار را درست انجام دهید، میتوانید قابلیت های مشترکان وفادارتان را توسعه داده آن ها را به مشتریان و سرنخ های شایسته ای تبدیل کنید. حداقل فایده آن اینست که میتوانید مبلغان شرکتتان را بکار بگیرید و آن ها می توانند به کسب و کارتان کمک کنند. مطمئنا این چیزیست که شما نمی خواهید از دست دهید.

مزیت های خبرنامه های ایمیلی

  • گسترش آگاهی از برند: با ایجاد ارتباط منظم با مشترکان ایمیل تان، آن ها را قادر می سازید که برند شما را تشخیص داده و با احساسی مثبت با آن همکاری کنند.
  • نفوذ بیشتر محتوای موجود: بسیاری از شرکتها خلاصه هایی از محبوب ترین پستهای وبلاگ شان و نیز لینکی به مقالات خبرنامه شان را منتشر می کنند.
  • دربرگرفتن انواع مختلف مطالب: برای مثال یک خبرنامه واحد میتواند شامل یک پست محبوب وبلاگ، یک پیشنهاد فروش جدید، یک آگهی از رویدادی در شرف وقوع، اطلاعاتی درباره یک تخفیف و پیوندی به یک نظرسنجی باشد.
  • دسترسی تضمین شده (برخلاف رسانه اجتماعی)

آن چه باید در شروع کار در نظر داشت:

– متن های ویرایش شده و نهایی
– ایجاد گزینه های دعوت به عمل (CTA) متقاعد کننده
– طراحی قالب خبرنامه طوری که با صندوق ها و دستگاه های مختلف همخوانی داشته باشد.
– اجتناب از دام های هرزنامه نویسی
– طرح موضوعات راهگشا که به منابع کامل تر پیوند شده باشند.
– برعکس وبلاگ نویسی، در خبرنامه دکمه ای برای بروزرسانی یا برگشت وجود ندارد.
– برای ساختن یک خبرنامه خوب به مطالب زیاد و ابزارهای دیگر نیاز است. با مقداری تحقیق دریابید که آیا در کسب و کار شما خبرنامه موفقی که مردم مایل به اشتراک آن باشند وجود دارد؟ محتوای آن چیست؟
آیا با منابعی که دراختیار دارید (بودجه، وقت و پشتیبانی داخلی) می توانید موفق شوید؟

ساختار یک خبرنامه عالی

یکی از بزرگترین مشکلات اغلب خبرنامه ها این است که برای پوشش دادن همه ابعاد یک کسب و کار دچار بهم ریختگی  و عدم تمرکز می شوند. یک راه کاهش آشفتگی این است که محتوای خبرنامه را درمورد یک موضوع کاملا اختصاصی نگه داریم.

-محتوای خبرنامه را طوری تنظیم کنید که ۹۰ درصد آموزشی و ۱۰ درصد تبلیغاتی باشد.
از خود تبلیغی خلاص شوید و برای مشترکان بطور منظم اطلاعات آموزشی و مرتبط بفرستید.

محتوای خبرنامه را طوری تنظیم کنید که ۹۰ درصد آموزشی و ۱۰ درصد تبلیغاتی باشد.
محتوای خبرنامه را طوری تنظیم کنید که ۹۰ درصد آموزشی و ۱۰ درصد تبلیغاتی باشد.

بجز در مواردی که واقعا اخبار مهم و مهیجی درباره محصول تان دارید، بخش های تبلیغاتی را رها کنید.

-دورنمای کاری خبرنامه  خود را در صفحه اشتراک ارایه دهید.
به مشترکان بالقوه خود اعلام کنید دقیقا چه نوع مطالبی در خبرنامه خواهد بود، همچنین آنها باید زمانبندی دریافت آنرا تعیین کنند. ارایه  این اطلاعات به کاهش آمار حذف اشتراک و نادیده گرفتن خبرنامه کمک میکند.

– عنوان خبرنامه را خلاقانه انتخاب کنید.
حتی اگر مشترکان برای دریافت ایمیل ثبت نام کرده باشند، تضمینی وجود ندارد که به محض دریافت خبرنامه در صندوق ورودی ایمیلشان، آنرا باز کنند. بهترین رویکرد برای تحریک آنها به باز کردن خبرنامه، انتخاب عنوان متفاوت، خلاقانه و درگیر کننده برای هر خبرنامه است.

– موضوع واحد
موضوعات متعدد و غیر مرتبط باهم خواننده را سردرگم میکند و به ریزش مخاطب می انجامد. به جای تنوع موضوع در یک خبرنامه، خبرنامه های متعددی ایجاد کنید که هر یک دارای موضوع کاملا اختصاصی باشند.

– یک دکمه “فراخوان عمل” (CTA) اصلی برگزینید.
اجازه دهید یک دکمه “دعوت به عمل” اصلی وجود داشته باشد تا فراخوانی باشد برای مهمترین اقدامی که علاقمندید مشترکان تان انجام دهند.

یک دکمه "فراخوان عمل" (CTA) اصلی برگزینید.
یک دکمه فراخوان عمل اصلی برای ایمیل تان قرار دهید

بقیه دکمه های “دعوت به عمل” را اگر فرصت داشتید می توانید تدارک ببینید.

– حجم و فشردگی خبرنامه را به حداقل برسانید.
خبرنامه ها به خاطر ویژگی ذاتیشان به سادگی می توانند شلوغ و بهم ریخته به نظر برسند. شگردی که میتواند یک خبرنامه موفق را از این نقص برهاند بر دو اصل استوار است:

  1. مختصر بودن خبرنامه: این یک اصل است چون نباید از مشترکان انتظار داشت به خبرنامه شما بچسبند و تمام روز آن را بخوانند! مختصر بودن خبرنامه به مشترکان این فرصت را می دهد که بتوانند رویکرد محتوای خبرنامه شما را دریابند. همین که آن ها کلیک کنند و بخواهند بیشتر بدانند کافیست.
    برای مخاطب کلیک روی لینکهای متعدد یکی پس از دیگری زمان بر و دشوار است. پس فقط مهمترین لینک ها و تب های “درخواست اقدام” را نگه داشته بقیه را از خبرنامه حذف کنید.
  2. فشرده نبودن قالب متن: وجود فضای خالی کافی درالگوی متن یک اصل است چون از نظر بصری به کاهش حس آشفتگی خبرنامه کمک می کند و در نسخه موبایلی کلیک کردن روی لینک مورد نظر را بسیار آسان تر می کند.

-برای تصویرها متن مرتبط بگذارید.
وجود محتوای تصویری برای فعالیتهای بازاریابی بسیار مهم است؛ اما دشواری این کار در خبرنامه از آنروست که افراد اکثرا تمایلی به بازکردن عکس ها در ایمیل ندارند. بنابراین وجود متن مرتبط برای هر عکس ضروریست. این متن روی عکسی که باز نشده ظاهر میشود. این مساله مخصوصا زمانیکه تبهای “دعوت به عمل” شما بصورت تصویر هستند بسیار مهم است چون باید مطمئن شوید افراد حتی زمانیکه عکس باز نشده روی آن کلیک میکنند.
عکس های مورد استفاده نباید تصنعی به نظر برسند و منعکس کننده ماهیت  واقعی خدماتی باشند که ارایه میکنید.

-امکان حذف اشتراک را ساده کنید.
این موضوع متضاد با هدف شما به نظر می رسد اما اگر می خواهید یک لیست از مشترکان فعال و مشارکت کننده را حفظ کنید ضروریست.
برای رساندن مشترک به دکمه حذف اشتراک از زبان مبهم استفاده نکنید
مثل: “نوع ارتباط تان با ما را تغییر دهید! “

امکان حذف اشتراک را ساده کنید.
امکان حذف اشتراک را ساده کنید

دکمه حذف اشتراک را پشت عکسی که فاقد متن توضیحی است پنهان نکنید.
داشتن یک فرایند حذف اشتراک شفاف، علاوه بر حفظ یک لیست مفید از مشترکان، کمک میکند تا اطمینان حاصل کنید که ایمیل تان برچسب هرزنامه نخورد.

-محتوای سرگرم کننده
خبرنامه نباید 100% جدی باشد مقداری مطالب تفننی و جذاب به خبرنامه اضافه کنید و واکنش مخاطبان به آن ها را ارزیابی کنید

-گزینه های مختلف را امتحان کنید.
در این مقاله فقط یک دسته کلی از عملیاتی ارایه شده است تا مطمئن شوید خبرنامه را بدرستی ایجاد میکنید. اما علاوه بر آن خودتان باید بفهمید چه چیزهایی برای شرکت و لیست شما موثر است؛ درست مثل اینکه افرادی با فرهنگهای متفاوت، یا گروه هایی متفاوت از مشترکان خبرنامه چیزهای متفاوتی را ترجیح میدهند.

  1. روش سنجش خبرنامه
    برای اطمینان از رسیدن به اطلاعات درستی که راهنمای تصمیمات بازاریابی شما باشد، باید معیارهای زیر را همواره مد نظر داشته باشید. این پارامترها بازده خبرنامه تان را مشخص میکنند و کمک می کنند تا بفهمید که چقدر باید روی آن کار کنید.
  • نرخ کلیک (CTR)

اولین دلیل فرستادن خبرنامه ایمیلی هدایت افراد به کلیک روی پیوندهاست. پس گرفتن آمار کلیک ها، روشی عالی برای سنجش کارایی خبرنامه شماست. اگر این آمار از یک خبرنامه به خبرنامه بعدی به آرامی در حال کاهش است باید در استراتژی خبرنامه خود تجدید نظر کنید.
همچنین از آنجا که افراد می توانند روی اجزای متفاوتی در خبرنامه کلیک کنند، باید ببینید روی کدام پیوندها بیشترین کلیک ها انجام می شود. این اطلاعات به شما کمک می کند تا بر اساس هدفی که انتخاب کرده اید، در انتخاب و مرتب کردن محتوای خبرنامه استراتژی تان را تنظیم کنید. توجه کنید که در اینجا نرخ باز کردن ایمیل قبل از نرخ کلیک مطرح نشده است. آمار باز کردن ایمیل ملاک معتبری برای سنجش نیست. یک ایمیل تنها زمانی باز شده به حساب میاید که دریافت کننده، تصویرهای موجود در ایمیل را هم باز کرده باشد. درحالی که درصد زیادی از کاربران ایمیل شما گزینه بلاک کردن تصویر را در ایمیل شان فعال کرده اند. این یعنی حتی اگر آن ها ایمیل شما را باز کرده باشند، در نرخ بازکردن ایمیل تان محسوب نمی شوند. این موضوع نرخ باز کردن ایمیل را برای بازاریابان پارامتری نادقیق و غیر قابل اعتماد می سازد.

مسلما اگر نرخ باز کردن از خبرنامه ای به خبرنامه بعدی به شدت تغییر میکند، می توانید آن را در نظر بگیرید و به آن واکنش نشان دهید اما این پارامتر خودش به شما اطلاعات قابل اعتمادی نمی دهد. متوسط نرخ کلیک برای صنایع 4.3% است و اگر برای خبرنامه شما کمتر از این است، مشکلی وجود دارد و اگر این وضع مدتی ادامه داشته است، فرستادن خبرنامه را قطع کرده بر ساختن ایمیل های هدفمند که دارای ارزش کلیک کردن باشند متمرکز شوید.

  • تعاملات

شما می خواهید افراد بعد از کلیک روی ایمیل تان کاری انجام دهند؛ که این می تواند استفاده از محتوای خبرنامه باشد یا تبدیل شدن به یک مشتری. باید بفهمید افراد صرف نظر از انتظاری که شما از آنها دارید، بعد از کلیک روی ایمیل تان چه می کنند. ردیابی پارامتر “تعاملات” آسان خواهد بود اگر ابزار ایمیل شما با بقیه نرم افزار بازاریابی تان در ارتباط باشد.

  • رشد تعداد مشترکان

در طول زمان به افراد بیشتر و بیشتری برای کلیک روی خبرنامه تان و تعامل با آن نیاز دارید، چون آن ها هر چه بیشترچنین کنند، احتمال بیشتری برای رسیدن به اهداف ماهانه تان وجود خواهد داشت. افراد بیشتر در لیست مشترکان شما بطور کلی به معنی کلیک بیشتر روی ایمیل تان و تعامل بیشتر با محتوای آن خواهد بود.
مطمئنا رشد تعداد مشترکان به تنهایی کافی نیست اما شما در نخستین گام برای پیشبرد طرح تان به افراد کافی نیاز دارید. اگر لیستی درحال رشد از مشترکان ندارید، مشکلی وجود دارد.

رشد تعداد مشترکان
افراد بیشتر در لیست مشترکان شما به معنی کلیک بیشتر روی ایمیل تان و تعامل بیشتر با محتوای آن خواهد بود

صرفنظر از اینکه هدفتان چه باشد، به لیستی از مشترکان که هر ماهه در حال رشد باشد نیاز دارید. اگر علاقمندید که آنچه دارید را بهبود بخشید، در نخستین گام ببینید افراد برای اشتراک خبرنامه شما چگونه ثبت نام می کنند؟ راههای تازه، خلاقانه و ساده ای برای ثبت نام در نظر بگیرید. اگر تلاش های متفاوت برای ایجاد مشترکان جدید ثمری نداشت، به سرعت از پروژه خبرنامه بگذرید. به هر حال هر چه می کنید هرگز لیستی را نخرید.

  • نرخ ارسال

رشد لیست مشترکان خبرنامه وابسته به امکان ارسال آن توسط مخاطبان به دیگران است. برنامه های بازاریابی ایمیلی نمی توانند بگویند چند نفر روی دکمه ارسال در یک ایمیل کلیلک می کنند اما دو روش برای تخمین نرخ ارسال وجود دارد:
– اگر مطلبی که در ایمیل به آن پیوند داده اید دارای فرم است، میتوانید تعداد عملیات روی آن فرم را ردیابی کنید.
– میتوانید یک دکمه دعوت به عمل را با پیوندی کوتاه و قابل ردیابی برای ارسال ایمیل به یک دوست همراه کرده تعداد کلیک ها روی آن پیوند را ردیابی کنید.

  • نرخ تحویل

این پارامتر برابر است با تعداد کل ایمیل های فرستاده شده منهای تعداد کل ایمیلهای به مقصد نرسیده تقسیم بر تعداد کل ایمیل های فرستاده شده.
ایمیل های به مقصد نرسیده آن هایی هستند که به دلایل مختلف از جمله پر بودن صندوق ورودی یا معتبر نبودن آدرس، نمی توانند فرستاده شوند.
نرخ تحویل باید بالای ۹۵% باشد و اگر متوجه شدید که نرخ تحویل ایمیل های شما درحال نزول به زیر این حد است در صورت امکان لیست ایمیل خود را پاک کنید. اگرمتوجه شدید که یک خبرنامه بطور خاص نرخ تحویل پایینی دارد بررسی کنید که آیا هشدار هرزنامه ای وجود دارد که به خاطر آن یک ISP ایمیلهای شما را بلاک کرده باشد؟ اگر لیست های ایمیل را خریده اید، نرخ هرزنامه هایی که بدست میاورید کاملا حق تان است؛ اما اگر لیست مشترکانتان را بطور اساسی رشد داده اید، تحمل اینکه افراد به ایمیل تان برچسب هرزنامه بزنند بسیار سخت است. هرچه لیست ایمیل شما قدیمی تر و شامل افراد غیرمشارکت کننده بیشتری باشد، احتمال بیشتری دارد که گزارشات هرزنامه به ایمیل تان تعلق گیرد؛ پس لیست تان را فقط با لیستی جدید تر از مخاطبان مشارکت کننده جایگزین کنید. اگر می بینید یک لیست هدفمند تازه در خبرنامه برچسب اسپم می خورد، احتمالا وقت توقف کار است. شاید در عین حال که مشترکان مایل به دریافت ایمیل از شما هستند، خبرنامه در آن موقعیت رویکرد درستی نداشته است.

به منظور اطمینان از اینکه مخاطبان از همان ابتدا نقش فعالانه ای ایفا میکنند، برای مشترکان جدید یک انتخاب دوگانه را فعال سازید. اکثر تهیه کنندگان ایمیل این عملکرد را در ساختار ایمیل قرار می دهند.

  • نرخ بازگشت کلی سرمایه

با ابزارهای تجزیه و تحلیل نرم افزار بازاریابی تان میتوانید محاسبه کنید که محتوای خبرنامه شما چه تعداد بازدید کننده، سرنخ و مشتری بوجود آورده و این ها چه مقدار سودآور بوده اند. قطعا ردیابی این پارامتر ها بسیار دشوار اما درعین حال بسیار حیاتیست.

نرخ بازگشت کلی سرمایه
با ارسال خبرنامه ی جذاب نرخ بازگشت سرمایه را افزایش دهید

در مجموع ۳ واقعیت کلیدی در اینجا نهفته است:

  1. همیشه کارایی خبرنامه تان را زیر نظر داشته باشید.
  2. اگر به هر یک از مرزهای هشدار هنگام ارزیابی خبرنامه رسیدید، تغییراتی را امتحان کنید تا ببینید آیا شاخص ها بهبود میابند یا خیر.
  3.  اگر تغییراتی را امتحان کردید اما بهبودی در شاخص ها حاصل نشد، ارسال خبرنامه را متوقف کنید.

اگرفقط روی شاخص ها تمرکز کنید، خبرنامه تان را ازدست رفته بدانید. بسته به هدف بازاریابی شما ، باید هر بار یک قدم به عقب برگردید و تحقق آن را توسط خبرنامه بررسی کنید. اگر توسط خبرنامه به اهداف کلی بازاریابی تان نرسیده اید، احتمالا وقت تجدید نظر است. شاید لازم است محتوای تدارک دیده شده را با اهداف بازاریابیتان همسوتر و نزدیکتر کنید. با دیدگاهی سختگیرانه ببینید محتوا و شاخص های آن چگونه میتوانند هدف های تان را تامین کنند و بنابراین بهترین محتوای ممکن را به این منظور تدارک ببینید.

اشتباهات رایج

داشتن لیست ایمیلی که خوب تقسیم بندی نشده است:

محتوای خبرنامه ایمیلی باید با علایق مخاطبان مرتبط باشد و این بدون تقسیم بندی لیست محقق نمی شود، در واقع مشکل از آنجاست که غالبا خبرنامه ایمیلی به عنوان یک محتوای عمومی در نظر گرفته میشود.

برای حل این مشکل دو راه وجود دارد:
اول علایق مشترک دسته های مختلف مخاطبان را یافته برآن اساس  برای همه یک خبرنامه تدارک ببینیم که در این حال هر چه تعداد دسته ها بیشتر باشد، تدارک محتوایی واحد که بتوان برای همه فرستاد دشوارتر میشود. در این صورت بهتر است از روش دیگری استفاده کرد.
دوم محتوا را به قسمت هایی که هر یک برای یک دسته از لیست مخاطبان مناسب باشد تقسیم کنید. این کار مترادف آنست که خودتان لیست مخاطبان را تقسیم بندی کرده محتوای متناسب برای هر دسته را تدارک ببینید یا به دریافت کنندگان اجازه دهید تا خبرنامه های مرتبط با یک موضوع مشخص را انتخاب کنند.

هرزمان که در وب سایت تان یک پیوند “دعوت به عمل” برای ثبت نام درخبرنامه ساختید تا حد امکان شفاف باشید. ارایه این انتظارات به شما کمک می کند تا مخاطبان واقعی محتوای خبرنامه خود را بیابید و بقیه را حذف می کند.

ارائه اطلاعات بیش از حد:
یک حالت از این اشتباه ارایه دامنه بسیار گسترده ای از اطلاعات است. اگر خبرنامه دارای موضوعات بسیار زیادی باشد، بسیار نامتمرکز خواهد شد و در مجموع نمی تواند مرتبط با علایق فرد یا افرادی باشد.
صورت دیگر ارایه حجم زیاد اطلاعات در یک زمینه است. دقیقاً همانطور که باید در ایمیل خود موضوعی متمرکز را در اختیار خوانندگان خود قرار دهید ، باید با محدود کردن میزان متن در ایمیل ، به آن ها کمک کنید تا این تمرکز را حفظ کنند. توضیحات مختصری از مطالب را در خبرنامه ایمیل خود بنویسید ، سپس پیوندی برای مطالعه بیشتر در وب سایت خود قرار دهید تا خواننده شما در متن خبرنامه غرق نشود. این روش نه فقط استفاده از خبرنامه را ساده تر می کند، بلکه بازدید کنندگان را به وب سایت شما منتقل کرده فرصت هایی برای تعامل مجدد آن ها و بهبود SEO شما فراهم می کند.  

ارایه اطلاعات بیش از حد
اگر خبرنامه دارای موضوعات زیادی باشد، نامتمرکز خواهد شد و نمی تواند مرتبط با علایق فرد باشد

برای جلوگیری از ارایه اطلاعات غیرجذاب (مخصوصا در تبلیغات) از خود بپرسید این موضوع چه اهمیت و فایده ای برای خوانندگان دارد؟ اگر پاسخ قانع کننده ای نداشتید، آن موضوع را حذف کنید.

گزینه های دعوت به عمل اولویت گذاری نشده

با هر گزینه ” دعوت به عمل” که به خبرنامه می افزایید درواقع اثربخشی هرکدام از آنها را کمتر میسازید. بنابراین بهتر است بسته به هدف خبرنامه، با اولویت گذاری از طریق کلمات و طراحی، یک گزینه دعوت به عمل را به عنوان گزینه اصلی و بقیه را در اولویت های بعدی قراردهید تا گزینه ها به جای رقابت باهم و کم اثر شدن، براساس اهمیت شان مورد توجه قرار گیرند.

طراحی و چیدمان متغیر

ممکن است بخواهید به دلایل مختلف در هرخبرنامه نسبت به خبرنامه قبل از طراحی متفاوتی استفاده کنید، اینکار علاوه بر گرفتن زمان زیاد، خوانندگان را گیج میکند. بنابراین بهتراست برای یک خبرنامه، همواره از یک الگوی استاندارد ثابت در طراحی و چیدمان تمام بخش های خبرنامه استفاده کنید.

عنوان های مبهم
از عناوین کلی و مبهم که به مخاطب ایده ای درباره محتوای خبرنامه نمیدهند دوری نموده با انتخاب عنوان های اختصاصی ، غیرکلیشه ای وتاثیرگذار، خبرنامه را ارزشمند نشان داده مخاطب را به خواندن آن ترغیب کنید.

چک لیست

برای اینکه در ساختن خبرنامه هیچیک از مراحل مهم را نادیده نگیرید، چک لیست زیر را اجرا کنید:

  • جمع آوری مطالب
  • تعیین هدف خبرنامه
  • طراحی الگو
  • افزودن محتوا
  • افزودن علائم شخصی سازی و محتوای هوشمند
  • انتخاب عنوان و نام فرستنده
  • خلاصه سازی متنهای طولانی وتنظیم پیوندها
  • بررسی سازگار بودن خبرنامه از لحاظ قانونی (پیشگیری از خوردن برچسب هرزنامه)
  • آزمایش مرورگرهای مختلف و ارائه دهندگان ایمیل
  • ارسال.
  • آنالیز نتایج وتغییرات جدید براساس این نتایج.

بیشتر بخوانید: رازهای موفقیت بازاریابی ایمیلی

جمع بندی

شاید در ابتدا آماده کردن یک خبرنامه ساده به نظر برسد اما برای اینکه آن خبرنامه جذابیت لازم را داشته باشد و نرخ بازشدن و همچنین نرخ کلیک بالایی داشته باشد، نکات فراوانی باید رعایت شود. توجه به هر کدام از این جزییات می تواند تغییر شگرفی در کمپین های ایمیل مارکتینگ شما ایجاد نماید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

می‌خوای تازه شروع کنید؟

دوره ایمیل مارکتینگ

راهی ارزان و اثر بخش در تبلیغات

  • طراحی و اجرای کمپین‌ها
  • تحلیل و بررسی نتایج کمپین‌ها
  • یکپارچه‌سازی با سایت
  • فعالسازی ایمیل‌های تراکنشی
  • اتومیشن مارکتینگ
  • بررسی شاخص‌های کلیدی عملکرد
  • برنامه‌ریزی ایمیل مارکتینگ
  • و …
آخرین مطالب
مطالب محبوب
مطالب تصادفی