🔥 دوره‌های 20 میلیونی رو رایگان برنده شو!

آموزش 0 تا 100 اینستاگرام: از آموزش تنظیمات (setting) تا ترفندهای حرفه ای Instagram

به نظر نمی رسد در دنیای امروز کسی وجود داشته باشد که از پلتفرمی به نام اینستاگرام استفاده نکند یا حداقل اسمش را نشنیده باشد. اینستاگرام باعث تحول شگرفی در بسیاری از کسب و کار ها شده است.طی سال های گذشته اینستاگرام به بخشی جدانشدنی از زندگی مردم تبدیل شده است. اگر از خود شما هم بپرسیم که دوران قبل از اینستاگرام را برای ما توصیف کنید احتمالاً چیزی یادتان نمی آید. اینستاگرام در سالهای اخیر رشد چشمگیری داشته و از دسامبر 2010 با 1 میلیون کاربر اکنون در سال 2019 میلادی بیش از یک میلیارد کاربر دارد. اگر شما بین این یک میلیارد نفر کاربر اینستاگرام نیستید،‌ بهتر است در تصمیم خود تجدید نظر کنید.
آموزش اینستاگرام

در این مقاله می خوانید

به نظر نمی رسد در دنیای امروز کسی وجود داشته باشد که از پلتفرمی به نام اینستاگرام استفاده نکند یا حداقل اسمش را نشنیده باشد. اینستاگرام باعث تحول شگرفی در بسیاری از کسب و کار ها شده است.طی سال های گذشته اینستاگرام به بخشی جدانشدنی از زندگی مردم تبدیل شده است. اگر از خود شما هم بپرسیم که دوران قبل از اینستاگرام را برای ما توصیف کنید احتمالاً چیزی یادتان نمی آید. اینستاگرام در سالهای اخیر رشد چشمگیری داشته و از دسامبر 2010 با 1 میلیون کاربر اکنون در سال 2019 میلادی بیش از یک میلیارد کاربر دارد. اگر شما بین این یک میلیارد نفر کاربر اینستاگرام نیستید،‌ بهتر است در تصمیم خود تجدید نظر کنید.

امتیازها و مزیت هایی که این برنامه برای شما فراهم می کند شاید انقدر زیاد باشد که همه را نتوان گفت. شما می توانید با استفاده از این برنامه در جریان روزمرگی دوستان دانشگاه تان قرار بگیرید و ببینید که زندگی آن ها چطور پیش می رود، می توانید سلبریتی ها و شخصیت های سیاسی مورد علاقه تان را دنبال کنید تا ببینید چطور زندگی می کنند.

در کنار این ها، شما می توانید ببینید که برندهای مورد نظرتان چطور کار می کنند؛ به عنوان مثال، ” نایکی‌ ” از استوری های اینستاگرام برای به نمایش گذاشتن داستان های الهام بخش از ورزشکاران تحت قرارداد خود استفاده می کند، چیزهایی که هیچ جای دیگر پیدا نخواهید کرد.

اگر شما در نظر دارید که اکانت خودتان را در اینستاگرام داشته باشید و از مزایای آن بهره مند شوید، یا اکانتی دارید و نمی دانید چطور از اینستاگرام استفاده کنید،‌ امروز روز شانس شماست. چون ما این جا هستیم تا به شما مسائلی چون آموزش ساده اینستاگرام، آموزش گام به گام اینستاگرام و ساخت اکانت در آن، نحوه نصب و کار با اینستاگرام و آموزش کار با اینستاگرام، تحقیق در مورد اینستاگرام را بیاموزیم و شما می توانید با این مقاله از آموزش تصویری پست گذاشتن در اینستاگرام و آموزش تصویری استفاده از اینستاگرام بهره مند شوید تا متوجه شوید که چرا اینستاگرام در دنیای امروز بهترین پلتفرم رسانه ی اجتماعی برای تعامل با مخاطبان است.

آموزش کار با اینستاگرام

ثبت نام در اینستاگرام یا ساخت اکانت اینستاگرام با فیس بوک

ثبت نام در اینستاگرام
  1. برای ثبت نام می توانید به سایت اینستاگرام بروید و یا برنامه را از طریق اپ استور (برای پلتفرم های اپل) و یا گوگل پلی (برای پلتفرم های اندروید) دانلود کنید.
  2. اگر از طریق کامپیوتر یا لپ تاپ می خواهید ثبت نام کنید پس از ورود به سایت، فرم مخصوص را با شماره تلفن یا ایمیل، نام، نام کاربری و پسوورد پر کنید و گزینه ثبت نام را انتخاب کنید.
  3. اگر با گوشی اندرویدی وارد می شوید گزینه ثبت نام از طریق شماره همراه یا ایمیل را انتخاب کنید.
  4. اگر با گوشی آیفون وارد می شوید گزینه ساخت اکانت جدید را انتخاب کنید.
  5. شماره همراه و ایمیل خود را انتخاب کنید و گزینه بعدی را انتخاب کنید، شما می توانید از طریق اکانت فیس بوک خودتان نیز ثبت نام کنید.
  6. هنگامی که نام کاربری و پسورد خود را وارد کردید باید یک سری اطلاعات تکمیلی را نیز کامل کنید و سپس گزینه اتمام را انتخاب کنید.
  7. اگر از طریق فیس بوک اقدام که ثبت نام کنید لازم است که نام کاربری و پسورد فیس بوک خود را وارد کنید.

نوتیفیکیشن ها

آموزش کار با اینستاگرام: بعد از این که اکانت خودتان را ساختید، بهتر از سری به بخش نوتیفیکیشن ها بزنیم تا آن ها را طوری تنظیم کنیم که فقط اطلاعاتی که می خواهیم به ما برسد. به عنوان مثال؛ شما می توانید انتخاب کنید که هر زمان هر کسی پست شما را لایک کرد برای شما نوتیفیکیشن بیاید، می توانید انتخاب کنید که فقط در صورت لایک شدن پست شما توسط افرادی که فالو می کنید برای شما نوتیفیکیشن بیاید و یا کلاً نوتیفیکیشن برای لایک های شما نیاید.

نوتیفیکیشن اینستاگرام

شما می توانید نوتیفیکیشن های خودتان را در بخش های بسیار متنوعی تنظیم کنید. نوتیفیکیشن های مربوط به کامنت ها، لایک های کامنت ها، لایک ها (علامت قلب در اینستاگرام) و کامنت های پست هایی که شما در آنها تگ شده اید، درخواست های فالو، درخواست های فالو قبول شده، دایرکت ها، پست هایی که در آنها تگ شده اید، اولین پست یا استوری، لایوها و بسیاری از موارد مشابه دیگر.

اگر مطمئن نیستید که کدام نوتیفیکیشن ها را غیرفعال کنید، بهتر است ابتدا تنظیمات آن را برروی ” همه ” قرار دهید و بعد از مدتی نوتیفیکیشن هایی که احساس می کنید برایتان آزاردهنده هستند را غیرفعال کنید. وقتش رسیده که به صورت عملی ببینیم چطور می توانیم نوتیفیکیشن هایمان را بهینه کنیم.

  1. برای شروع روی آیکن سمت راست از منوی پایین که مربوط به اکانت هست کلیک کنید. سپس گزینه سه خط موازی در بالای سمت راست صفحه را انتخاب و گزینه تنظیمات را بفشارید.
  2. در منوی نشان داده شده، گزینه پوش نوتیفیکیشن را انتخاب کنید.
  3. در این صفحه می توانید نوتیفیکیشن هایی را که دوست دارید فعال و یا غیرفعال کنید.

اتصال اکانت اینستاگرام به اکانت های شبکه های اجتماعی دیگر

آموزش کار با اینستاگرام: هنگامی که شما عکسی را در اینستاگرام به اشتراک می گذارید،‌ می توانید آن را در دیگر اکانت های اجتماعی خودتان نیز منتشر کنید، مانند فیس بوک و توئیتر.

  1. برای شروع مطابق نوتیفیکیشن ها وارد تنظیمات شوید و گزینه اکانت های لینک شده را انتخاب کنید.
  2. از میان شبکه های اجتماعی نشان داده شده آنهایی را که می خواهید انتخاب کنید و اطلاعات لازم برای اتصال بین دو اکانت را وارد کنید.

و تمام، شما به راحتی اکانت اینستاگرام خود را با اکانت شبکه های مجازی دیگر متصل کردید. در بخش بعدی به شما نشان خواهیم داد که چطور هنگام پست گذاشتن، پست خود را در شبکه های دیگر نیز منتشر کنید.

آپلود، ادیت و پست کردن عکس در اینستاگرام

آموزش کار با اینستاگرام: رسیدیم به مهمترین بخش اینستاگرام، آپلود کردن عکس. اینستاگرام پلتفرمی کاملاً بصری است. برخلاف فیس بوک که به صورت مساوی برروی عکس و تکست تاکید دارد، یا توئیتر که به صورت کلی مبنای خود را برروی تکست گذاشته است، اینستاگرام برروی به اشتراک گذاری عکس و ویدئو تاکید دارد.

در فیس بوک شما می توانید بیش از 100 عکس را برای یک آلبوم انتخاب کنید، اما در اینستاگرام شما باید انتخاب های خود را با وسواس بیشتری انجام دهید. این موضوع چند دلیل دارد؛ اولین دلیل این است که شما معمولاً بیشتر از یک بار در روز نمی خواهید پست بگذارید، قطعاً شما نمی خواهید در یک روز چندین عکس مشابه هم پست کنید. به عنوان مثال، با عقل جور در نمی آید که شما در یک روز 10 تا عکس از تعطیلات ساحلی که داشتید پست کنید. علاوه بر این شما معمولاً دوست دارید که پروفایل تان ظاهر زیبایی داشته باشد و همه عکس ها شبیه به هم نباشند.

حال بیایید با هم ببینیم که چطور می توانیم عکس های مورد علاقه مان را در اینستاگرام منتشر کنیم.

  1. برروی علامت مثبت که در منوی پایین در وسط قرار دارد کلیک کنید.
  2. در اینجا شما 3 انتخاب دارید، می توانید از میان عکس هایی که برروی گوشی خود دارید یکی را انتخاب کنید، می توانید عکس جدیدی بگیرید و می توانید یک ویدئو جدید بگیرید. پس از این که تصمیم گرفتید که کدام را انتخاب کنید، برروی فلش بالا سمت راست کلیک کنید.
  3. برای ویرایش عکس ها 2 دسته بندی وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید. گزینه اول فیلترها و گزینه دوم ادیت است. اینستاگرام به صورت خودکار به شما اول فیلترها را نشان می دهد. اگر تصمیم به استفاده از فیلتری گرفتید اما توناژ آن به نظرتان زیاد بود، می توانید با دوبار فشار دادن فیلتر با استفاده از نوار ظاهر شده توناژ آن را کاهش دهید.
  4. بعد از فیلترها می رسیم به بخش ادیت. در این بخش شما می توانید فاکتورهای مختلفی نظیر کنتراست، روشنایی، ساختار، گرما و موارد مشابه را ویرایش کنید. پس از این که کارتان با این بخش تمام شد وارد بخش بعدی شوید.
  5. در صفحه بعدی شما می توانید متنی را تحت عنوان ” کپشن ” به عکس خود اضافه کنید. علاوه بر آن می توانید افرادی را در عکس تگ کنید و لوکیشن به خصوصی را هم به عکس اضافه کنید. در پایین صفحه نیز می توانید اکانت های دیگر شبکه های اجتماعی متصل شده به اکانت اینستاگرام تان را ببینید که با کلیک برروی آنها عکستان در آن پلتفرم ها نیز منتشر خواهد شد.

انتشار عکس یا ویدئو در استوری اینستاگرام

آموزش کار با اینستاگرام: در سال 2016 اینستاگرام قابلیت جدیدی به نام استوری را به کاربران معرفی کرد، قابلیتی که به شما این امکان را می دهد که عکس ها و ویدئوهایی را منتشر کنید که در عرض 24 ساعت ناپدید می شوند. ایده اصلی این قابلیت را می توان تقریباً الهام گرفته از پلتفرم اسنپ چت از نظر محتوایی دانست، چرا که از طریق استوری کاربران معمولاً کارهای روزانه خود را با عکس و ویدئو به اشتراک می گذارند و محتوای منتشر شده حالت کژوال تر و ساده تری دارد.

انتشار عکس یا ویدئو در استوری اینستاگرام

به عنوان مثال؛ شما معمولاً عکس باکیفیت و ادیت شده زیبایی که از خود کنار دریا گرفته اید را پست می کنید اما ویدئویی که در استادیوم فوتبال در حال تشویق تیم مورد علاقه تان هستید را استوری می کنید. برای این که ببینید چطور می توان عکس یا ویدئو را در استوری منتشر کرد مراحل زیر را انجام دهید:

  1. برروی آیکن دوربین در سمت چپ نوار بالا کلیک کنید.
  2. در صفحه باز شده شما می توانید با استفاده از خود اینستاگرام عکس یا ویدئویی را بگیرید و استوری کنید. اگر می خواهید عکس یا ویدئویی که از قبل در گالری شما بوده است را استفاده کنید برروی مربع کوچک پایین سمت چپ بزنید.
  3. عکس یا ویدئویی را که می خواهید انتخاب کنید.
  4. در این بخش شما در بالا سمت راست چند گزینه می بینید. آیکن خندان برای اضافه کردن لوکیشن، هشتگ، زمان، تاریخ، عکس های مختلف و ایموجی است. علامت خودکار به شما این امکان را می دهد که با استفاده از تاچ خودتان برروی عکس چیزی بنویسید یا بکشید. علامت حرف هم به شما این امکان را می دهد که به عکستان نوشته و تکست با فونت های مختلف اضافه کنید.
  5. اگر آیکون خندان را انتخاب کنید با چنین صفحه ای مواجه می شوید. هر کدام از عکس ها یا ایموجی هایی را که دوست دارید می توانید انتخاب کنید و آنها به عکس شما اضافه می شوند و در صورتی که آنها را دوست نداشته باشید با نگه داشتن دستتان برروی آنها علامت سطل آشغال در پایین صفحه ظاهر می شود که عکس ها را درون آن بیاندازید.
  6. به عنوان مثال؛ ما با استفاده از قابلیت ذکر شده، هشتگ و لوکیشنی را به عکس اضافه کردیم. به یاد داشته باشید که شما می توانید به کشیدن دستتان به چپ و راست صفحه فیلترهای مختلفی برروی عکس یا ویدئوی خود اعمال کنید. هنگامی که کارتان تمام شد می توانید از پایین سمت چپ از گزینه ی ” استوری شما ” استفاده کنید تا عکس برای همه کسانی که شما را دنبال می کنند منتشر شوند و یا از گزینه کناری آن استفاده کنید و عکس را برای شخص بخصوصی ارسال کنید.

فالو کردن کاربران

آموزش کار با اینستاگرام: در اینستاگرام پیدا و فالو کردن کاربران ساده ترین کار ممکن است. با استفاده از قابلیت سرچ اینستاگرام، شما می توانید به راحتی سلبریتی ها، برندها و دوستان خود را پیدا کنید. علاوه بر آن شما می توانید از هشتگ های پربازدید اینستاگرام و مکان ها هم برای پیدا کردن افراد یا بیزینس های بخصوصی استفاده کنید.

در حالی که از این قابلیت استفاده می کنید ممکن است پیج هایی را ببینید که محتوای آنها برای شما جذاب به نظر برسد و می توانید با فالو کردن آنها محتوایشان را در صفحه اصلی خود داشته باشید. برای فالو کردن افراد مراحل ساده زیر را دنبال کنید:

  1. برروی آیکن ذره بین موجود در نوار پایین صفحه که همان سرچ است کلیک کنید.
  2. سپس نام یک شخص یا برند را وارد کنید.
  3. پس از این که شخص مورد نظر در صفحه سرچ پیدا شد با کلیک برروی آن وارد اکانت شخص مورد نظر می شود و گزینه فالو را می بینید. برای اکانت هایی که عمومی هستند با کلیک برروی فالو بلافاصله شما می توانید آنها را دنبال و محتوایشان را ببینید، اما اگر اکانت مورد نظر خصوصی باشد باید صبر کنید تا صاحب اکانت درخواست شما را تایید کند.

تمام! شما با یاد گرفتن این مراحل اولیه و ابتدایی و ساده به راحتی توانستید اکانت خود را در اینستاگرام بسازید و وارد این دنیای زیبا شوید. حالا وقتش رسیده که به شما بگوییم که چطور از یک کاربر ابتدایی به یک استاد اینستاگرام تبدیل شوید و حتی بتوانید بیزینس خود را از طریق این شبکه اجتماعی به دنیا معرفی کنید.

اینستاگرام اکتبر امسال تولد 9 سالگی خود را جشن خواهد گرفت، از سال 2010 که این برنامه به دنیا معرفی شد به سرعت در دل مردم جای گرفت. امروز می توان گفت تقریباً همه ی مردم ( و حتی حیوانات خانگی شان! ) اکانتی در این شبکه اجتماعی دارند. تقریباً همه ی ما تابحال به این فکر افتاده ایم که بیزینس خودمان را در این شبکه اجتماعی راه اندازی کنیم و بتوانیم به کمک بازاریابی در شبکه های اجتماعی باعث بهبود آن شویم اما احتمالاً اکثر ما به اندازه کافی متقاعد نشدیم و فکر کردیم بیزینس ما به درد اینستاگرام نمی خورد و منصرف شدیم. بیایید با هم به چند آمار جزئی از این پلتفرم بپردازیم.

کاربران فعال اینستاگرام
  • اینستاگرام بیش از 800 میلیون کاربر فعال ماهانه دارد.
  • بیش از 60 درصد افراد میانسال دنیا از اینستاگرام استفاده می کنند.
  • بیش از 80 درصد کاربران اینستاگرام غیر آمریکایی هستند.
  • بیش از 25 میلیون اکانت بیزینسی در اینستاگرام وجود دارد.
  • بیش از 50 درصد از کاربران اینستاگرام حداقل یک اکانت بیزینسی را فالو می کنند،‌ و بیش از 60 درصد آنها اذعان داشته اند که از طریق این پلتفرم و اکانت های بیزینسی با محصولاتی آشنا شده اند که قبل از آن از وجود آن ها اطلاعاتی نداشته اند.

از آمار بالا چه نتیجه ای می توان گرفت؟ مهمترین نتیجه ای که می توان گرفت این است که اینستاگرام دیگر فقط یک پلتفرم شخصی نیست. اینستاگرام امروز پلتفرمی است که به برندها و بیزینس ها این امکان را می دهد که محتوای خود را انسان سازی کنند، استعدادهای جدیدی را به خدمت بگیرند، محصولات جدیدشان را به نمایش بگذارند و الهام بخش مخاطبانشان باشند.

کاربران اینستاگرام تنها فعال نیستند، بلکه آن ها تعامل گرا هستند. بیش از 50 درصد کاربران اینستاگرام حداقل روزی یک بار این پلتفرم را چک می کنند و بیش از 35 درصد آن ها روزی چندبار به آن سر می زنند. اینستاگرام به شما کمک می کند که آگاهی برند خود را افزایش دهید و محصولات و خدمات تان را به نمایش بگذارید.  بیش از 70 درصد کاربران اینستاگرام زمان خود را صرف دیدن برندهای مختلف در این پلتفرم می کنند. همانطور که می بینید ما همه تلاشمان را کردیم که شما را هم سوار بر موج اینستاگرام کنیم و اگر موفق بوده باشیم باز هم شما دچار شک و تردید هستید که چطور کارتان را شروع کنید؛ باید به شما بگوییم که امروز خیلی خوش شانس هستید چون ما اینجاییم تا به شما کمک کنیم.

ساخت بیزینس اکانت در اینستاگرام

برای شروع لازم است که بدانید اینستاگرام پلتفرمی است که از رویه محتوای لحظه ای استفاده می کند. به این منظور که شما باید به طور پیوسته و روزانه پست هایی که با مخاطبان شما ارتباط دارد منتشر کنید. پروفایلتان را آپدیت نگه دارید و فالوورهای شما مدام به شما سر خواهند زد و با شما تعامل خواهند داشت.

همان طور که در بخش های قبلی گفتیم، هنگامی که می خواهید اکانتی در اینستاگرام بسازید می توانید از طریق ایمیل و شماره همراه این کار را انجام دهید و یا از طریق اکانت فیس بوک خود وارد شوید. به یاد داشته باشید که برای ساخت بیزینس اکانت بهتر است که با ایمیل بیزینس خودتان ثبت نام کنید تا به فیس بوک شخصی متصل نشود.

بهینه سازی اکانت اینستاگرام

وقتش رسیده تا عکس پروفایل مناسبی را برای خود انتخاب کنید. عکس پروفایل اکانت شما یکی از مهمترین عوامل تاثیرگذاری برای مخاطبان در نگاه اول است. به همین علت عکس پروفایلتان را تا حد امکان همسو با برند و رنگ برند خود انتخاب کنید. اگر لوگو اختصاصی دارید از آن و یا از عکسی مشابه آن استفاده کنید. عکس های پروفایل اینستاگرام به صورت خودکار به صورت یک دایره کراپ می شوند، پس سعی کنید فضای خالی اطراف عکس مورد نظرتان داشته باشید تا عکس اصلی در دایره باقی بماند.

پس از عکس پروفایل به بایو پروفایل اینستاگرام می رسیم؛ در اینستاگرام شما می توانید حداکثر از 150 کارکتر استفاده کنید،‌ پس باید حداکثر تلاش خود را بکنید تا به صورت خلاصه و واضح خود و برندتان را معرفی کنید و به مخاطبان دلیلی برای فالو کردن شما بدهید. بیاد داشته باشید که بایوهای اینستاگرام قابل جستجو نیستند، پس نگران هشتگ ها و کیووردها نباشید.

بهینه سازی اکانت اینستاگرام

در بایو اینستاگرام شما می توانید از مخاطبان تان بخواهید که عمل خاصی را انجام دهند؛ به عنوان مثال به هشتگی که شما در آنجا قرار داده اید مراجعه کنند و یا به وبسایت شما سر بزنند. شما فقط در این قسمت است که می توانید لینکی را قرار دهید تا مخاطبان را به سایت دیگری هدایت کنید. به همین علت بهتر است که این بخش متناسب با هر پستی که می گذارید تغییر کند. شما از طریق منوی ادیت پروفایل در پروفایل تان می توانید لینک ها را به صفحه پروفایل اضافه کنید.

مدیریت تنظیمات اینستاگرام

پیش از این مقداری در مورد بخش تنظیمات اکانت صحبت کردیم، بیایید دوباره نگاهی به این بخش بیاندازیم. وقتی وارد این بخش می شوید گزینه های مختلفی را می بینید. در بخش تنظیمات استوری شما می توانید مشخص کنید که چه کسانی استوری شما را ببینند و چه کسانی می توانند استوری های شما را ریپلای کنند، بهتر این بخش را برای همه باز بگذارید چرا که نرخ تعامل اینستاگرام شما را بالاتر می برد.

در بخش تغییر به بیزینس پروفایل، همانطور که اسمش پیداست شما می توانید پروفایل خودتان را به عنوان یک بیزینس پروفایل به بقیه معرفی کنید. امکاناتی که اینستاگرام به شما برای پروفایل های بیزینسی می دهد باعث می شود که مخاطبان به راحتی با شما در تماس باشند، همچنین اینستاگرام آمارهای تحلیلی بسیار مفیدی در اختیار شما قرار می دهد و به شما این امکان را می دهد که محتوای تان را در همه پلتفرم ها منتشر کنید.

برای تغییر دادن پروفایل تان به بیزینس اکانت برروی این گزینه کلیک کنید، با اکانت فیس بوکتان وارد شوید و به اینستاگرام اجازه بدهید که اکانت های شما را مدیریت کند. یک صفحه فیس بوک که در آن ادمین هستید را انتخاب کنید تا به اکانت اینستاگرام شما متصل شود. بعد از انجام دادن این مراحل اکانت شما یک بیزینس اکانت خواهد بود.

در ادامه بخش های مختلف تنظیمات، شما گزینه اکانت خصوصی را می بینید که اگر آن را فعال کنید اکانت شما از حالت عمومی به خصوصی در خواهد آمد. اما از آنجایی که شما یک بیزینس اکانت دارید، خصوصی کردن پروفایل عمل منطقی نخواهد بود، چرا که شما قطعاً می خواهید کاربران بدون هیچ مانعی محتوای شما را ببینند. در بخش کامنت ها، شما می توانید کیووردها یا اصطلاحات خاصی را بن کنید تا کامنت هایی که حاوی این کلمات هستند به نمایش درنیایند. برای این کار باید این کلمات را وارد کنید و این بخش را فعال نمایید.

در بخش بعدی شما می توانید اکانت های دیگری را نیز به اینستاگرام خود اضافه کنید و بدون این که لاگین یا لاگ اوت کنید بتوانید بین این اکانت ها سویچ کنید. در حال حاضر شما می توانید تا 5 اکانت را برروی یک دیوایس داشته باشید. برای این کار کافی است وارد این بخش شوید و گزینه اضافه کردن اکانت را انتخاب کنید و نام کاربری و پسوورد را وارد کنید.

انواع پست های اینستاگرامی

حالا که تنظیمات اکانت خود را بهینه سازی کردید آماده هستید تا محتوای خودتان را با دنیا به اشتراک بگذارید. اینستاگرام به شما روش های مختلفی برای منتشر کردن محتوا ارائه می دهد که شامل عکس،‌ ویدئو و استوری است. عامیانه ترین مدل پستی همان طور که مشخص است عکس ها هستند. هنگامی که عکس پست می کنید سعی کنید پست ها و عکس هایتان با همدیگر تفاوت داشته باشند و همه شبیه به هم نباشند. این کار به شما کمک می کند تا مخاطبان را به شیوه های مختلفی درگیر کنید. به خاطر داشته باشید که کاربران اینستاگرام به دنبال پست های خاص هستند نه فقط تبلیغ محصولات. بنابراین سعی کنید با استفاده از عکس های شرح دهنده فرهنگ برند شما و همینطور عکس های پشت صحنه کاربران را به سمت خود جذب کنید. سعی کنید از پست کردن بیش از حد عکس محصولات تان خودداری کنید.

یکی از بهترین مثال های این بخش، صفحه اینستاگرام برند نایکی است. اگر به صفحه آن ها سری بزنید می بینید که تعداد کمی از پست های آنها شامل عکس از محصولات است و بجای آن عکس ها و ویدئوهایی از ورزشکاران، کنسرت ها و محتواهای دیگری می بینید که از طریق آن ها شخصیت برندشان را به بقیه نمایش می دهند. برای این که خودتان را بیشتر در دل کاربران جای دهید می توانید از چند مدل پستی بسیار شناخته شده استفاده کنید.

اینستاگرام نایک

پست های آموزشی به شما کمک زیادی خواهند کرد. در این مدل پست ها شما معمولاً‌ به کاربران یاد می دهید که چطور کاری را انجام دهند و یا چیزی درست کنند. این شیوه ها معمولاً شیوه های کوتاه و خلاصه خواهد بود که در عین حال که آموزشی است جنبه سرگرمی و جذابیت بالایی برای مخاطبین نیز دارند.

پست های اینفلوئنسری نیز همیشه کمک حال شما خواهند بود. چرا که شما می توانید با استفاده از یک سلبریتی یا چهره معروف شناخته شده برندتان را به بقیه معرفی کنید. در این مدل پست ها معمولاً فرد مذکور با ضبط ویدئویی که شامل یکی از محصولات شما نیز می شود در مورد محصول و برند شما صحبت می کند. یکی از بهترین مزیت های پست های اینفلوئنسرها آشنا شدن گروهی از مخاطبان است که پیش از این از وجود شما خبر نداشته اند. پست های انگیزشی همیشه مخاطبان زیادی دارند. این پست ها معمولاً شامل یک قالب یا عکس هستند که با یک نقل قول یا متن انگیزشی همراه شده است. این مدل پست ها به مخاطبان شما انگیزه می دهد و ارزش برند شما را افزایش می دهد.

پست های مناسبتی نیز برای شما مفید خواهد بود. در دنیای امروز تقریباً برای هر موجود زنده و غیرزنده ای روز جهانی داریم. از روز جهانی فامیل درجه 1 (!) گرفته تا روز جهانی بستنی و در کمال تعجب هر کدام از اینها می تواند تعامل بی نظیری را برای شما به ارمغان بیاورد. پس همیشه سعی کنید در جریان این نوع ترندها باشید و برروی موج آن ها سوار شوید و از آن استفاده کنید.

جمع بندی

اینستاگرام از 9 سال پیش تا کنون زندگی همه ی ما را تغییر داده است، چه بخواهیم قبول کنیم و چه نخواهیم قبول کنیم. این اپلیکیشن ساده و کاربردی بسیاری از افراد را معروف کرده است، بسیاری را منفور کرده است، بسیاری را پولدار کرده است و بسیاری را به نحوی به خود معتاد کرده است که زندگی واقعی شان را فراموش کرده اند. این به شما بستگی دارد که چطور می خواهید از این فرصتی که پیش روی شماست نهایت استفاده را ببرید. با استفاده از نکاتی که به شما گفتیم می توانید در این شبکه اجتماعی حضور داشته باشید و پیشرفت کنید. به خاطر داشته باشید، اگر هر زمانی سوالاتی در مورد این شبکه اجتماعی به ذهنتان خطور کرد و به دنبال سرچ کردن مواردی مانند ” فیلم آموزش اینستاگرام “، ” آموزش اینستاگرام فارسی “، ” فیلم آموزش اینستاگرام فارسی ” و هر آموزش دیگری در مورد این پلتفرم را لازم داشتید، تنها چیزی که واقعاً به آن نیاز دارید این مقاله است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط