🔥 دوره‌های 20 میلیونی رو رایگان برنده شو!

پرفورمنس مارکتینگ (Performance Marketing) | بازاریابی عملگرا چیست؟

ین روزها در تبلیغات آنلاین، از پرفورمنس مارکتینگ به عنوان بهترین روش برای تبلیغات هدفمند و به صرفه یاد می‌شود که در این مقاله به این مطلب خواهیم پرداخت.در سال 2016، بیزینس اینسایدر از نتایج تحقیقی رونمایی کرد که مشخص می کرد بیش از ¾ مردم امریکا قبل از این که بخواهند خریدی انجام دهند 2 یا 3 وب سایت غیر خرده فروشی را بررسی می کنند، همچنین 16 درصد این افراد بیش از 4 وب سایت را قبل از انجام خرید بررسی می کنند.
پرفورمنس مارکتینگ (Performance Marketing) | بازاریابی عملگرا

در این مقاله می خوانید

این روزها در تبلیغات آنلاین، از پرفورمنس مارکتینگ به عنوان بهترین روش برای تبلیغات هدفمند و به صرفه یاد می‌شود که در این مقاله به این مطلب خواهیم پرداخت.در سال 2016، بیزینس اینسایدر از نتایج تحقیقی رونمایی کرد که مشخص می کرد بیش از ¾ مردم امریکا قبل از این که بخواهند خریدی انجام دهند 2 یا 3 وب سایت غیر خرده فروشی را بررسی می کنند، همچنین 16 درصد این افراد بیش از 4 وب سایت را قبل از انجام خرید بررسی می کنند. این ارقام هنگامی که به اکوسیستم خریدارن نگاهی بیاندازید بسیار مهم هستند، چرا که این موضوع باعث می شود که توجه به پرفورمنس مارکتینگ یا همان بازاریابی عملگرا در زمینه های پیدا کردن مشتریان جدید، دسترسی به مشتریان، تعامل و استراتژی های تبدیل به صورت روزانه بیشتر شود.

این توجه در حال رشد را می توانید به تنهایی در میزان صرف هزینه برای پروژه های بازاریابی وابسته تنها در امریکا ببینید که پیش بینی می شود تا سال 2020 به بیش از 6.82 میلیارد دلار برسد.

اگر به دنبال این هستید که وارد دنیای پرفورمنس مارکتینگ شوید و مهارت های خود را در این زمینه افزایش دهید، باید به شما بگوییم که به جای درستی آمده اید. در این مقاله راهنمای جامعی در مورد پرفورمنس مارکتینگ برای مبتدیان تدارک دیده ایم که با خواندن آن در کسری از زمان احساس می کنید که یک حرفه ای هستید!

پرفورمنس مارکتینگ چیست؟

همانطور که از اسمش پیداست، پرفورمنس مارکتینگ در مورد کارایی ها و عملکردها است. این کارایی ها (پرفورمنس) می توانند لیستی از نتایج دلخواه شما مانند مشتریان احتمالی، فروش ها، کتاب ها یا دانلودها باشند. اگر بخواهیم تعریف کامل تری از پرفورمنس مارکتینگ ارائه دهیم باید گفت: “پرفورمنس مارکتینگ تلفیقی از تبلیغات پولی و بازاریابی برند است اما فقط زمانی اقدام به دادن پول می کند که نتیجه مورد نظر حاصل شده باشد. “

این موقعیت بازاریابی برد-برد برای یک خرده فروش و تاجر و یا یک بازاریاب وابسته و یک ناشر است، چرا که به هر 2 طرف این اجازه را می دهد تا بتواند کمپین های استراتژیک و با نرخ بازگشت سرمایه بالایی را با توجه به کارایی ها را به صورت جدی اجرا کنند.

پرفورمنس مارکتینگ
پرفورمنس مارکتینگ در مورد کارایی ها و عملکردها است

با پول دادن به بازاریاب افیلیت یا ناشر زمانی که یک نتیجه خاص حاصل شد، یک تاجر می تواند مطمئن باشد که پولش در جای درست و بعد از این که مخاطبان هدفش شناسایی و تبدیل شدند، خرج می شود. علاوه بر این، از آنجایی که تاجران تنها زمانی پول را خرج می کنند که نتیجه دلخواه شان حاصل شود، آنها می توانند از مزیت های رایگانی همچون آگاهی از برند و کلیک های هدفمند نیز بهره مند شوند. مطمئن باشید که هیچ استراتژی جذب مشتری و موقعیت بازاریابی مانند این دیگر در دنیای امروز وجود ندارد.

آیا سیستم همکاری در فروش (افیلیت مارکتینگ|Affiliate Marketing)  همان پرفورمنس مارکتینگ است؟

افیلیت مارکتینگ را می توان به عنوان پرفورمنس مارکتینگ نیز جایگزین کرد، اما عکس آن امکان پذیر نیست، چرا که پرفورمنس مارکتینگ در واقع زیرمجموعه ای از افیلیت مارکتینگ است. افیلیت مارکتینگ در واقع شامل اینفلوئنسر مارکتینگ، بازاریابی ایمیل، بازاریابی جستجو و هر نوع بازاریابی دیگری که در آن یک طرف افزایش میزان فروش (یا یک نتیجه دلخواه) را در ازای دریافت کمیسیون برای طرف دیگری فراهم می سازد.

افیلیت مارکتینگ موضوعی است که قبل از پرفورمنس مارکتینگ نیز وجود داشته است و امروزه نیز از آن استفاده می شود. البته که در گذر زمان و طی سالهای اخیر از آن برای نشان دادن تصویر بزرگتری از بازاریابی های عمل گرا و غیرسنتی استفاده می شود، بازاریابی هایی مانند استفاده از اینفلوئنسرهای شبکه های اجتماعی، تبلیغ کنندگان بومی، برنامه نویسان اپلیکیشن های موبایل، پارتنرهای بهینه سازی جستجوهای جغرافیایی، بازاریابان ایمیلی و غیره.افیلیت مارکتینگ همانطور که از نامش پیداست، برندهای وابسته و بازاریابی محصولات است که امروزه به شیوه های خلاقانه و عمل گرایانه تبدیل شده است که به عنوان یکی از نیروهای اصلی برای افزایش میزان فروش، جذب کردن مشتریان جدید، گسترش بازار، هدفگیری طبقه بندی شده مشتریان و کمپین های افزایش نرخ بازگشت سرمایه محسوب می شود.

پرفورمنس مارکتینگ که شامل بخش های سنتی تر بازاریابی وابسته است  در طول زمان به عنوان روشی برای افزایش فروش از طریق سایت های کمیسیون بگیر و کوپنی شناخته می شده است، اگرچه طی سالهای اخیر روش های استفاده از آن خیلی پیشرفت کرده است.

نوشتن یک مقاله در مورد یک محصول یا کمپانی که می تواند از طریق کانال های محتوایی مختلف به اشتراک گذاشته شود، مانند بلاگ های شخصی، یا نشان دادن بررسی محصول یا لایف استایلی با استفاده از محصول در شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام یا یوتیوب مثال هایی از تغییرات بوجود آمده در پرفورمنس مارکتینگ از بازاریابی وابسته هستند.

پیشرفت های امروزه تکنولوژی به اپلیکیشن های مختلف این اجازه را می دهد که محصولات دیگری را از طریق اپلیکیشن های دیگر به خریداران پیشنهاد دهند و برای هر کدام از آن تراکنش ها کمیسیون دریافت کنند. ابزارهای بهینه سازی مکالمات، اینفلوئنسرهایی با لیست مخاطبین پرشمار و یا حتی پلاگین هایی که می توانند تجربه خرید کاملاً شخصی سازی شده ای را در اختیار مشتریان قرار دهند همگی مثال هایی از پیشرفت پرفورمنس مارکتینگ در طی سال های اخیر هستند چرا که فقط زمانی از میزبان پول دریافت می کنند که تراکنش انجام پذیرد.

افیلیت مارکتینگ|Affiliate Marketing
پرفورمنس مارکتینگ به صاحبان برندها کمک می کند تا آگاهی از برند خود را بدون هزینه اضافی افزایش دهند

این متد جدید بازاریابی که بر اساس داده هایی که از دستگاه های مختلف دریافت می شود هم آنلاین و هم آفلاین، و همچنین در تمامی کانال های بازاریابی دنیای جدیدی از بازاریابی با ارزش های جدید را پیش روی شما قرار می دهد که هیچ برند، تبلیغ کننده و تاجری نمی تواند در جای دیگری به آن دست پیدا کند.

بودجه های بازاریابی ممکن است در مواقعی دچار محدودیت های خاصی شوند و اینجاست که بازاریابی داخلی باید با کمبود بودجه مقابله کند و در همین نقطه با بازاریابی وابسته می توان خلا بودجه را به راحتی جبران کرد و میزان دسترسی به مخاطب، تعامل و مکالمات و نرخ تبدیل را بهبود بخشید به طوری که حتی شاید نتایج حاصل شده بسیار بهتر از چیزی باشند که برند با تبلیغ به دنبال رسیدن به آنها می بود.

پرفورمنس مارکتینگ به صاحبان برندها کمک می کند تا آگاهی از برند و محصولات خود را بدون هیچ هزینه اضافی افزایش دهند در حالی که می توانند نتایجی مانند بالا رفتن میزان تعامل، بالا رفتن میزان نرخ تبدیل، بالا رفتن نرخ حجم سبد خرید و بالا رفتن همکاری با دیگر برندها را حاصل کنند  که در نهایت به افزایش چشمگیر فروش، وفاداری به برند و نرخ بازگشت مشتری ختم می شود.

همانطور که شاید به نظر شما هم آمده باشد، تا به اینجا پرفورمنس مارکتینگ و افیلیت مارکتینگ به نظر خیلی شبیه به هم می آیند، اما برای پیشروی در هر کدام روش های متفاوتی وجود دارد و باید بدانید که امروزه پرفورمنس مارکتینگ کمی بیشتر از افیلیت مارکتینگ به درد شما می خورد.

اما به صورت خلاصه در نهایت هر دو مورد به گرفتن کمیسیون توسط فرد وابسته و یا پارتنر بازاریابی وابسته شما در صورت حاصل شدن نتایج ختم می شوند.

پرفورمنس مارکتینگ چطور کار می کند؟

پرفورمنس مارکتینگ شامل 4 گروه اصلی است: خرده فروش ها یا تاجران، بازاریابان افیلیت یا ناشران، شبکه های افیلیت یا پلتفرم های ردیابی، مدیران افیلیت

نحوه کار پرفورمنس مارکتینگ
پرفورمنس مارکتینگ شامل 4 گروه اصلی است

1 – خرده فروش ها یا تاجران

این افراد به نام تبلیغ کنندگان نیز شناخته می شوند. این ها بیزینس هایی هستند که به دنبال معرفی محصولات و خدمات خود از طریق بازاریابان وابسته یا ناشران هستند. خرده فروش ها کمپانی های ای کامرس با حوزه های کاری متفاوت از مد و فشن گرفته تا غذا و نوشیدنی، محصولات آرایشی و بهداشتی و کالاهای ورزشی می توانند با پرفورمنس مارکتینگ خیلی موفق باشند.

علت اصلی این موضوع این است که در دنیای امروز، مصرف کنندگان به دنبال اینفلوئنسرها و خریداران دیگر برای پیشنهاد دادن محصولات می روند، آنها به دنبال نقدها و بررسی ها و تخفیف ها هستند قبل از این که بخواهند خریدی انجام دهند، مخصوصاً زمانی که در فاز تحقیق کردن قبل از خرید قرار دارند.

برنامه های افیلیت مارکتینگی که بهترین کارایی را در پرفورمنس مارکتینگ دارند عموماً برنامه هایی هستند که برند آنلاینی را ثبت کرده و در کانال های بازاریابی مختلفی حضور دارند و وب سایت آن ها حداقل نرخ تبدیل مورد نیاز برای جلب اعتماد دیگران را دارد.

2 – همکاران فروش یا ناشران

این گروه از افراد به عنوان شریک های وابسته (پارتنر فروش) در پرفورمنس مارکتینگ محسوب می شوند. این گروه می تواند شامل بخش های مختلفی باشد: سایت های کوپنی، سایت های وفاداری و سودبگیر، سایت های نقد و بررسی محصولات، بلاگ ها، مجلات آنلاین و غیره. وقتی به دنبال بهترین برنامه های وابسته که سریعاً نتیجه می دهند باشیم، سایت های کوپنی و وفادار بهترین گزینه برای افزایش فروش در ازای گرفتن کمیسیون پایین هستند، مخصوصاً در امریکا.

اما با حرکت کردن بازاریابی وابسته به سمت متدهای پرفورمنس مارکتینگ اعم از اینفلوئنسرهای شبکه های اجتماعی، سایت های محتوا محور، سایت های نقد و بررسی محصولات، اپلیکیشن های موبایل، اپلیکیشن های شخصی سازی، هوش مصنوعی، مدیریت ریمارکتینگ تبلیغات، لازم است که یک استراتژی جامع وجود داشته باشد و همچنین باید ادراک کاملی از نیازهای این شیوه های بازاریابی وجود داشته باشد که یک تاجر یا خرده فروش می تواند با آنها از طریق یک ناشر موفق باشد.

همکاران فروش با اینفلوئنسرها
اینفلوئنسرها ناشرانی هستند که معرفی ها را از طریق بلاگ و کانال های شبکه های اجتماعی انجام می دهند

به عنوان مثال اینفلوئنسرها ناشرانی هستند که عمدتاً معرفی ها را از طریق بلاگ و کانال های شبکه های اجتماعی خود انجام می دهند و تمرکز اصلی آنها ارائه دادن پیشنهادات قابل اعتماد برای خرید محصولی خاص است، بخصوص اگر آنها اولین نفری باشند که محصول تازه تولید شده را معرفی کنند.

3 – شبکه های افیلیت و پلتفرم های ردیابی عملکرد شخص ثالث

این گروه از افراد برای گروه ناشران عضوی حیاتی به شما می آیند. آن ها فروشگاهی از ابزارها و اطلاعاتی نظیر بنرها، لینک های متنی، بازخوردهای محصولات، معرفی ها و لینک های پرداخت هستند. این شبکه ها در واقع جایی هستند که تاجران و مدیران بازاریابی وابسته استراتژی و ساختار کمیسیون ها، جوایز اضافی، ایمیل ها و نرخ بازگشت سرمایه را برنامه ریزی می کنند.

برای هر دو طرف معامله؛ این پلتفرم ها و شبکه ها مکانی برای ردیابی مشتریان احتمالی، کلیک ها و تبدیل ها هستند. بدیهی است که پلتفرم ها و شبکه های متفاوت نقاط ضعف و قوت متفاوت، ساختار متفاوت و کاست متفاوتی دارند و با تحقیق و پرسیدن از خبرگان این زمینه می توانید بهترین آنها را شناسایی و استفاده کنید.

4 –  مدیران افیلیت یا OPMs 

مدیران بازاریابی افیلیت یا آژانس های همکاری در فروش، به عنوان واسطه اصلی میان تاجران و ناشران به حساب می آیند. در حالی که مدیران افیلیت عمدتاً کار خود را در خانه انجام می دهند، ممکن است تاجران به سراغ آژانس های همکاری در فروش بروند به این دلیل که می توانند کل پروژه را مدیریت کنند و همچنین به احتمال زیاد افراد مخصوصی برای انجام افیلیت مارکتینگ (ناشران) را در لیست خود دارند.

مدیران افیلیت
مدیران بازاریابی افیلیت به عنوان واسطه اصلی میان تاجران و ناشران به حساب می آیند

کار کردن با یک آژانس افیلیت مارکتینگ بدین معنیست که برندها می توانند برنامه ی با افیلیت مارکتینگ یا پرفورمنس مارکتینگ خود را بهتر و با نرخ بازگشت سرمایه بالاتری به انجام برسانند. حال که در مورد گروه های تشکیل دهنده پرفورمنس مارکتینگ را صحبت کردیم، وقتش رسیده تا در مورد 4 مدل پرداختی معروف این شیوه بازاریابی نیز صحبت کنیم.

4 مدل پرداختی در پرفورمنس مارکتینگ

1 – پرداخت به ازای فروش

همانطور که از نامش پیداست، در این روش تاجر یا خرده فروش زمانی به ناشر پولی پرداخت می کند که تراکنش فروش انجام شود. در بیزینس های ای کامرس این مدل از دیگر مدل ها بیشتر استفاده می شود.

2 – پرداخت به ازای مشتری احتمالی (سرنخ)

مشتری احتمالی یا سرنخ؛ کسی است که فرم های ثبت نام سایت را پر کرده و اطلاعاتی در مورد خود و علایقش را در اختیار شما قرار داده است تا با استفاده از آنها و متدهای مختلف بازاریابی بتوانید آنها را به مشتری تبدیل کنید.

این اطلاعات می توانند نام فرد، آدرس ایمیل، شماره همراه، میزان درآمد، اطلاعات شغلی، سلایق و علایق و غیره باشند. سرنخ ها می توانند به سادگی یک نام و ایمیل باشند، و گاهی هم ممکن است به پیچیدگی یک فرم 3 صفحه ای از اطلاعات باشند که در ازای آن خواهان دریافت وام باشند. بنابراین هرچه اطلاعات بیشتر، میزان پرداخت نیز بیشتر.

3 – پرداخت به ازای کلیک

در این شیوه یک تاجر به ازای هر کلیکی که فرد را به لندینگ پیج دلخواه تاجر هدایت می کند، به ناشر پول پرداخت می کند. البته این متد پرداختی در دنیای پرفورمنس مارکتینگ کمتر استفاده می شود.

4 –  پرداخت به ازای ” ایکس “

در این مدل پرداختی، ایکس می تواند هر فاکتور متفاوتی به دلخواه تاجر باشد، ممکن است سرنخ، کلیک، فروش یا هر فاکتور دیگری مانند دانلود، فروش از طریق اپلیکیشن و ثبت نام در فرم های سایت باشد.

از پرفورمنس مارکتینگ در چه بخش هایی استفاده می شود؟

هنگامی که به پرفورمنس مارکتینگ برمی خوریم، بخش های زیادی از دیجیتال مارکتینگ هستند که می توانند از آن بهره مند شوند که هر کدام از دیگری متفاوت هستند. ممکن است تاجری با یک کانال از پرفورمنس مارکتینگ و برنامه ریزی استراتژی قوی از این شیوه استفاده کند و ممکن است تاجر دیگری از تمامی کانال ها و ظرفیت های پرفورمنس مارکتینگ برای رسیدن به موفقیت استفاده کند.

پرفورمنس مارکتینگ
پرفورمنس مارکتینگ، بخش های زیادی از دیجیتال مارکتینگ هستند که می توانند از آن بهره مند شوند

سی آر ام مارکتینگ، افیلیت مارکتینگ، تبلیغات بنری، شبکه های اجتماعی و بازاریابی از طریق موتورهای جستجو از جمله کانال های مناسب برای پرفورمنس مارکتینگ مجموعه شما می‌باشند.

در این قسمت بخش هایی از دیجیتال مارکتینگ که می توانند از پرفورمنس مارکتینگ بهره مند شوند را با هم بررسی می کنیم:

1 – همکاری در فروش | Affiliate marketing

همانطور که در بالاتر هم در مورد تشابهات و تفاوت های این 2 نوع بازاریابی صحبت کردیم، افیلیت ملرکتینگ به هر نوع بازاریابی گفته می شود که در آن فردی با قرار دادن تبلیغی از برند و محصول خود در سایت یا کانال های فرد دیگر در ازای رسیدن به نتیجه دلخواه به وی کمیسیون پرداخت می کند.

2 – تبلیغات بومی (Native)

تبلیغات بومی مدل پرداختی رسانه ای است که علی رغم نشان دادن تبلیغات و بنرهای تبلیغاتی، شبیه به تبلیغات نیست. این مدل تبلیغات درست همانند مدل سایت هایی که در آن قرار می گیرند دیده می شوند و به عنوان اخبار و سایت های اجتماعی محسوب شده و می توانند برای افراد مختلفی که محتوای سایت را مشاهده می کنند به شیوه های مختلف نمایش داده شوند.

3 – محتوای اسپانسرشده

این شیوه که بیشتر توسط اینفلوئنسرها و سایت های محتوا محور استفاده می شود، شامل قرار دادن یک پست یا مقاله در مورد محصول یا خدمات خاص در ازای دریافت پاداش است. این پاداش ممکن است گاهی وقت ها به شکل یک محصول رایگان یا تجربه رایگان باشد و گاهی وقت ها ممکن است به شکل پرداخت به ازای فروش یا پرداخت به ازای کلیک باشد.

4 – بازاریابی شبکه های اجتماعی

این شیوه پرفورمنس مارکتینگ مربوط به استفاده از شبکه های اجتماعی برای افزایش میزان ترافیک و آگاهی از برند است که شامل به اشتراک گذاری محتوا در فیس بوک، اینستاگرام و دیگر شبکه های اجتماعی می شود. معیارهایی که در پرفورمنس مارکتینگ در شبکه های اجتماعی مورد بررسی قرار می گیرند عمدتاً میزان تعامل، لایک ها، کامنت ها، کلیک ها و فروش هستند.

5 – بازاریابی موتورهای جستجو

بازاریابی موتورهای جستجو می تواند از طریق دو بخش پرداختی و ارگانیک انجام شود. بازاریابی جستجوی پرداختی وقتی اتفاق می افتد که یک تبلیغ کننده با پرداخت پول به ازای هر کلیکی که برروی تبلیغش می شود خود را در معرض نمایش می گذارد. جستجوی ارگانیک دقیقاً در نقطه عکس این موضوع قرار دارد و فرد با متدهای غیرپولی مانند تکنیک های سئو و تکیه کردن بر الگوریتم های موتورهای جستجو سعی می کند تا رتبه بالایی را در نتایج کسب کند.

مزیت های پرفورمنس مارکتینگ چیست؟

مزیت های زیادی برای اضافه کردن پرفورمنس مارکتینگ به پروژه های بازاریابی شما وجود دارد. به غیر از معرفی کردن برندتان به مخاطبان هدف دیگر افراد، افزایش سهم بازار و بودجه و دسترسی به مشتریان، ترافیک هدفگیری شده و تعامل مخاطبان، شما می توانید میزان ریسک را کاهش دهید، دسترسی به بازار را افزایش دهید و در حالی که بودجه خود را کاهش می دهید بتوانید برند خود و کانال های درآمدی آن را رشد دهید.

مزیت های پرفورمنس مارکتینگ
از مزیت های پرفورمنس مارکتینگ این است: در حالی که بودجه خود را کاهش می دهید کانال های درآمدی تان را رشد می دهید

فراموش نکنید که پرفورمنس مارکتینگ به صورت کلی قابل ردیابی است و می توانید رفتارهای مشتریان هنگام خرید کردن و خرید نکردن را زیر نظر بگیرید تا بفهمید که در کدام بخش ها نیاز به سرمایه گذاری بیشتری دارید و کدام پارتنرها و کانال ها نتایج بهتری را برای شما به ارمغان می آورند.

نکاتی برای موفقیت در پرفورمنس مارکتینگ

1 – برروی پیشنهاد و لندینگ پیج خوب تمرکز کنید

هنگامی که به سراغ پرفورمنس مارکتینگ می روید، یک لندینگ پیج نامناسب ممکن است از تبدیل مشتریان جلوگیری کند همانطور که یک پیشنهاد نامناسب باعث جلوگیری از میل مخاطبان به کلیک می شود.

علاوه بر این اگر به این دو مورد توجه خوبی نداشته باشید باعث می شود تا پارتنرهای دیگر با شما همکاری نکنند و دیگر تمایلی به معرفی برند و محصولات شما نداشته باشند. به همین دلیل به عنوان یک تبلیغ کننده مطمئن باشید که با پیشنهاد های مناسب به سراغ ناشران می روید تا این افراد برای معرفی برند و محصولات و خدمات شما اشتیاق بیشتری داشته باشند و همچنین لندینگ پیج مناسبی داشته باشید تا مخاطبان آنها پس از کلیک کردن و وارد شدن به وبسایت شما، به مشتری تبدیل شوند.

2 –  از A/B تست ها برای بهینه سازی میزان سود استفاده کنید

همانطور که هر بازاریابی می داند، تست کردن و اندازه گیری برای بهینه سازی تمامی استراتژی های بازاریابی مفید است. هنگامی که به پرفورمنس مارکتینگ می رسید، از تکنیک های متفاوت برای بهینه سازی نرخ های تبدیل و کلیک استفاده کنید، و با تست های ای و بی میزان ترافیک دریافتی را بسنجید تا متوجه شوید که چه شیوه هایی جواب می دهد و کدام شیوه ها خیر.

3 – منابع ترافیک خود را مشخص کنید

در پرفورمنس مارکتینگ انتخاب منابع ترافیک و مکان های ترافیکی اهمیت بسیار زیادی دارد. هنگامی که منابع غیر معتبری شما را تبلیغ می کنند، مشتریان در مورد اعتماد به شما به عنوان یک برند به شک و تردید می افتند و ممکن است از خرید کردن از شما و بازدید سایت شما امتناع کنند.

4 – تا جایی که می توانید فعالیت ها را بررسی و ردیابی کنید

میزان قابل دسترس بودن، عملکرد در دسکتاپ در مقابل موبایل، نرخ پرش و غیره همگی اطلاعات مهمی را در اختیار شما می گذارند تا بتوانید تشخیص دهید کدام فعالیت ها به پیشرفت شما کمک می کنند.

بررسی و ردیابی فعالیت ها
بدون آنالیز کردن کار و شناسایی نقاط ضعف، فروش شما رشد نخواهد داشت

درست مانند تست کردن، ردیابی و اندازه گیری موفقیت ها و شکست ها مهم ترین فعالیت ها برای پیش بردن پرفورمنس مارکتینگ شما و موفقیت در آن است. بدون آنالیز کردن کار و شناسایی نقاط ضعف و بهینه سازی آنها، برنامه و فروش شما رشد نخواهد داشت.

5 – فروتن باشید

پرفورمنس مارکتینگ کاملاً در مورد ایجاد رابطه بین برندها و ناشران برای دستیابی به دسترسی بیشتر، تعامل و تبدیل مخاطبان دیگران به مشتریان شما برای ساختن برند و فروش است. برای موفقیت در این زمینه هر دو طرف برند و ناشر باید از قوانین پیروی کنند. به صورت کلی، پرفورمنس مارکتینگ برای همه ی برندها، ناشران و خرده فروش ها به یک اندازه در حال رشد است. میزان سرمایه گذاری برروی این کانال در حال افزایش است و افراد بیشتری با تکنولوژی های جدیدتر به دنبال بهینه سازی و سرعت بخشی برای رسیدن به نتیجه هستند.

همانطور که گفته شد پرفورمنس مارکتینگ به شما کمک می کند میزان دسترسی، تعامل و تبدیل را زیر نظر داشته باشید و با بودجه محدودتر وارد بازارهای بیشتری بشوید، ریسک کمتری بپذیرید و نرخ بازگشت سرمایه خود را بهبود بخشید. با این شیوه بازاریابی شما می توانید برند خود را در بازار جا بیاندازید و آگاهی از محصولات را بالاتر ببرید بدون این که نیاز باشد از بودجه اضافی استفاده کنید و یا وارد کانالهای مختلف و پیچیده بازاریابی شوید.

همچنین همکاری با ناشران و مدیران وابسته می تواند شما را به دنیای جدید از مخاطبان هدفی که پیش از این به آنها دسترسی نداشته اید وارد کند و موقعیت های جدیدی را پیش روی شما و برند شما قرار دهد.

جمع بندی

مهم نیست که شما و برندتان در کجای پرفورمنس مارکتینگ ایستاده اید، همیشه جا برای رشد و پیشرفت وجود دارد. متوجه شوید که چه شیوه هایی به شما کمک می کنند و کدام شیوه ها نیاز به تغییر از سوی شما و ناشران شما دارند. هنگامی که اهداف خود را تعریف کردید، وارد گود شوید و روابط خود را بسازی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط