🔥 دوره‌های 20 میلیونی رو رایگان برنده شو!

برنامه تیک تاک Tik Tok چیست؟ راهنمای کامل شبکه‌ی اجتماعی تیک‌تاک

تیک تاک اپلیکیشن اشتراک ویدیو است. برنامه Tik Tok توانسته در مدت بسیار کوتاهی مخاطبان بسیاری را جذب کند و این اپلیکیشن بسیار معروف و محبوب شده است. در تیک‌تاک می توانید ویدیوهایی کوتاه را با استفاده از موزیک و جلوه های ویژه خلق کنید به اشتراک بگذارید. تیک تاک این امکان را به شما می‌دهد تا فیلم های خود را با فیلترهای خاص و جلوه های ویژه و سرگرم کننده، موسیقی و … بگیرید. تعداد بسیاری از ایموجی‌ها و فیلترهای چهره جالب به صورت رایگان در اختیار شما قرار می گیرد تا شما ویدیوهای بسیار سرگرم کننده و جذاب خلق کنید.

در این مقاله می خوانید

آیا از شبکه ی اجتماعی تیک تاک استفاده کرده‌اید؟ اگر تازه می خواهید با این شبکه اجتماعی آشنا شوید با ما همراه باشید.

تیک تاک اپلیکیشن اشتراک ویدیو است. برنامه Tik Tok توانسته در مدت بسیار کوتاهی مخاطبان بسیاری را جذب کند و این اپلیکیشن بسیار معروف و محبوب شده است. در تیک‌تاک می توانید ویدیوهایی کوتاه را با استفاده از موزیک و جلوه های ویژه خلق کنید به اشتراک بگذارید. تیک تاک این امکان را به شما می‌دهد تا فیلم های خود را با فیلترهای خاص و جلوه های ویژه و سرگرم کننده، موسیقی و … بگیرید. تعداد بسیاری از ایموجی‌ها و فیلترهای چهره جالب به صورت رایگان در اختیار شما قرار می گیرد تا شما ویدیوهای بسیار سرگرم کننده و جذاب خلق کنید.

برنامه تیک تاک Tik Tok چیست؟

اپلیکیشن تیک تاک که متعلق به شرکت چینی بایت‌دنس (Bytedance) است، حدود چهار سال پیش و در سپتامبر ۲۰۱۶ شروع به کار کرد. این اپلیکیشن در ابتدای کارش، دویین (DouYin) اما یک سال بعد از آن و وقت معرفی به بازار جهانی، به تیک تاک تغییر نام داد. تیک تاک خیلی زود معروف شد و ترند ساختن و تماشای ویدیوهای کوتاه را بین جوانان، جا انداخت. آمارها نشان می‌دهند که پانصد میلیون جوان و نوجوان این روزها، حسابی مشغول تماشای ویدیوهای پانزده ثانیه‌ای روی تیک تاک هستند. فرقی ندارد که بخواهید معروف شوید، یا فقط قصد لذت بردن از محتوای ویدیویی را دارید، تیک تاک جای شماست. در این مطلب ما چگونگی استفاده از این اپلیکیشن را به شما یاد می‎دهیم، همچنین نشانتان می‎دهیم که چطور باید ویدیوهایی بسازید که لایک می‌گیرند، و البته مقدار زیادی ایده تیک تاکی به شما معرفی خواهیم کرد!

چطور از تیک تاک استفاده کنیم؟

  • اول، باید یک حساب کاربری بسازید: تیک تاک یک اپلیکیشن ساده موبایلی است که هم نسخه اندروید دارد و هم نسخه آی او اس. بعد از دانلود و نصب، طبق راهنمای خود اپلیکیشن حساب تازه‌ای بسازید یا وارد حسابتان شوید. ساخت حساب در تیک تاک می‌تواند از طریق فیس بوک، اینستاگرام یا حتی توییتر انجام بشود. بعد از ایجاد حساب، حتما نام کاربری‌تان را تغییر بدهید و یک نام جذاب برای خودتان انتخاب کنید.
اول، باید یک حساب کاربری بسازید
  • از ویدیوهای بقیه هم لذت ببرید: بعد از ایجاد حساب کاربری، شما به طور خودکار به صفحه تماشای ویدیوها می‏‎روید. اگر ویدیویی را دوست داشتید، روی آیکون قلبی که در سمت راست قرار دارد کلیک کنید. همچنین با کلیک روی دکمه کامنت، وارد بخش کامنت‎ها بشوید و گفتگویی که پیرامون ویدیو شکل گرفته را همراهی کنید. یک دکمه share یا اشتراک‌‍گذاری هم این جا هست که با کلیک روی آن، می‌توانید ویدیو را در شبکه‌‍های اجتماعی هم به اشتراک بگذارید. صفحه را به سمت چپ بکشید و روی پروفایل کلیک کنید. شما حالا وارد صفحه اصلی کسی شده‌‍اید که ویدیو را ساخته. می‌توانید او را دنبال کنید و بقیه ویدیوهایش را هم ببینید. وقتی چند نفر را فالو کردید می‌توانید وارد قسمت following پروفایلتان بشوید و ویدیوها را تماشا کنید.
  • گزینه‎‌های منو: پایین صفحه، پنج آیکون خواهید دید. روی اولی که شبیه خانه است کلیک کنید تا صفحه خانه (همان Home) به روز رسانی شود و بتوانید ویدیوها را ببینید. روی آیکون سرچ کلیک کنید تا بتوانید بین کاربران و انواع ویدیوها، جستجو کنید. آیکونی که با علامت مثبت (+) نشان داده شده، به شما اجازه می‌دهد یک ویدیو بسازید یا ویدیوهایی را از گالری‌تان آپلود کنید.
چطور از تیک تاک استفاده کنیم؟

همچنین آیکونی که شکل یک پیام است، اجازه دسترسی به اعلانات یا نوتیفیکشن‌ها را به شما می‌دهد. آخرین آیکون، شما را به صفحه اصلی خودتان می‌برد و می‌توانید آن جا پروفایلتان را ویرایش کنید، اسمتان را تغییر بدهید و ویدیوهای خودتان را ببینید. تیک تاک به امنیت کاربرانش اهمیت زیادی می‌دهد. سه نقطه افقی را در قسمت راست و بالای صفحه لمس کنید تا امکان خصوصی کردن پروفایل، دانلود کردن ویدیوهای شخصی و ارسال کامنت را داشته باشید.

قدم به قدم، یک ویدیو بامزه برای تیک تاک بسازید

تیک تاک، به شما امکان ساخت و اشتراک‌گذاری ویدیو را می‌دهد، ویدیوهایی که ساختنشان خیلی آسان است. اول باید روی آیکون + کلیک کنید. اگر اولین بار است که فیلمبرداری می‌کنید در این مرحله باید به تیک تاک دسترسی دوربین و ریکورد تلفنتان را هم بدهید. بعد تایمر، سرعت، افکت‌های زیبابی، فیلترها و بقیه گزینه‌ها را طبق دلخواهتان تنظیم کنید و دستتان را روی دکمه قرمز نگه دارید تا فیلمبرداری شروع شود.

قدم به قدم، یک ویدیو بامزه برای تیک تاک بسازید

بعد، یک موسیقی انتخاب کنید تا ویدیوتان جذاب‌تر شود. وقتی فیلمبرداری تمام شد، روی علامت چک قرمز کلیک کنید تا به صفحه ادیت بروید. در قسمت راست و بالای این صفحه، می‌توانید موسیقی‌تان را تغییر بدهید، صدا را تنظیم کنید و حتی قسمتی از موسیقی را ببُرید. یک فریم از ویدیو را به عنوان کاور انتخاب کنید و در قسمت پایین و چپ صفحه، جلوه‌های ویژه و افکت‌های بیشتری به آن اضافه کنید.

 ویدیوهای تیک تاک را این‌طور ادیت کنید

یکی از نکات منفی تیک تاک این است که متاسفانه وقتی ویدیوتان را منتشر کردید، خیلی جایی برای ادیت در خود اپلیکیشن نخواهید داشت. در این شرایط، بهتر است که یک سری ابزار حرفه‌ای ادیت ویدیو داشته باشید. پروفایلتان را باز و ویدیویی که می‌‌خواهید آن را ادیت کنید، انتخاب کنید. روی سه نقطه کنار هم کلیک کنید. حالا ویدیو، روی گوشی شما ذخیره می‌شود  و می‌توانید آن را ادیت کنید. این جا شما به یک کامپیوتر یا لپتاپ، ویدیو مورد نظر، چند موسیقی، عکس یا ویدیوکلیپ (یا هرچیزی که می‌خواهید به ویدیو اضافه کنید) و اپلیکیشن Flexclip نیاز دارید. Flexclip یک اپلیکیشن حرفه‌ای ویرایش ویدیو است که به شما کمک می‌کند در چند مرحله ساده، ویدیوهای خوب بسازید. و البته نکته مثبتش این است که در مقایسه با تیک تاک، کاربری راحت و سریعی دارد.

 ویدیوهای تیک تاک را این‌طور ادیت کنید

علاوه بر این، این اپلیکیشن گزینه‌های زیادی پیش روی شما می‎گذارد. گزینه‌هایی مثل لوگو، صدای روی ویدیو و ترنزیشن (گذار ویدیوها به یکدیگر). همچنین Flexclip موسیقی‌های بدون حق کپی رایت را کاملا رایگان در اختیار شما می‌گذارند. این‌طوری با Flexclip کار کنید:

  1. روی + کلیک و ویدیو کلیپ‌ها را اضافه کنید. در صورت نیاز، ویدیوها و عکس‌هایی از گالری گوشی‌‍تان را هم اضافه کنید.
  2. حالا روی آیکون تکست (text) کلیک کنید تا متن به ویدیوتان اضافه کنید. همچنین می‌توانید لوگو هم اضافه کنید.
  3. حالا روی آیکون موسیقی کنار تکست کلیک کنید و یک آهنگ اضافه کنید. اگر می‌خواهید، می‌توانید دکمه ضبط صدا را فعال کرده و صدای خودتان را به ویدیو اضافه کنید.
  4. اگر دوست دارید جلوه‌های ویژه مثل ترنزیشن و فیلتر اضافه کنید یا سرعت ویدیو را تغییر بدهید.
  5. حالا ویدیوتان را تماشا و دانلود کنید. روی دکمه preview یا پیش نمایش کلیک کنید و به صورت زنده، پیش نمایش ویدیوتان را ببینید. حالا ویدیو را دانلود کرده  یا در تیک تاک به اشتراک بگذارید.

 بهترین ایده‌های تیک تاکی

  • ویدیوهای لیپ سینک یا لبخوانی: یک آواز، می‌تواند برای افراد زیادی الهام‌بخش باشد. اگر خلاقیت آوازی دارید، لبخوانی را امتحان کرده و اجرایتان را با بقیه به اشتراک بگذارید.
  • دوخوانی یا دوئت: یوتوبرها، عاشق دوئت هستند. ویدیویی که می‌خواهید از آن دوئت بسازید را باز کنید و روی آیکون share کلیک کنید، حالا می‌توانید ویدیو را همان طوری که می‌خواهید بسازید.
  • ویدیوهایی با حضور حیوانات خانگی: بیشتر مردم عاشق سگ‌ها و گربه‌های بامزه هستند. لحظات خنده‌دار و شیرین‌کاری‌های حیواناتتان را با همه به اشتراک بگذارید.
 بهترین ایده‌های تیک تاکی
  • تقلید از بقیه ویدیوها: حتما این همه محبوبیتشان دلیلی دارد مگر نه؟ همان موضوعات را کار کنید و اجرایتان را هم شبیه آن‌ها کنید.
  • ترندها را دنبال کنید: روی ترندها سوار شوید. اگر فستیوالی در راه است، محتوایی در مورد آن بسازید. اتفاقات هیجان‌انگیز را در محتواهایتان به کار ببرید و همیشه توجه کنید که بیشتر به آن‌ها توجه می‌شوید.
  • استعدادهایتان را به نمایش بگذارید: بلدید خودتان لباس درست کنید؟ در کارهای خانه مهارت دارید؟ می‎توانید چینی یا ژاپنی صحبت کنید. بگذارید همه استعدادهایتان را ببینند.
  • ویدیوهای بداهه: همیشه دوربینتان را آماده داشته باشید، ممکن است ناگهان به یک سوژه جالب بر بخورید.
  • سفر: سفر خارج کشور می‏روید؟ مناظر زیبا و افراد محلی کشور را به همه نشان بدهید، کاربران عاشق این سوژه‌ها هستند.

چطور در تیک تاک معروف شویم؟

  1. مدام و منظم پست بگذارید. می‌توانید یکی دو بار در هفته ویدیو تیک تاکی آپلود کنید، حتی یک مجموعه دنباله‌دار بسازید.
  2. با اینفلوئنسرها در تماس باشید.
  3. ویدیوهایتان را در دیگر شبکه‌های اجتماعی هم به اشتراک بگذارید تا view آن‌ها رشد کند. می‌توانید لینک پروفایل تیک تاک یا نام کاربری‌تان را هم به اشتراک بگذارید تا فالوور جذب کنید.
  4. مثبت و سر حال باشید. مخاطبان از محتوای منفی بدشان می‌آید.
  5. برای ویدیوهای بقیه کامنت بگذارید تا خودتان هم بیشتر کامنت بگیرید.
  6. به هر کامنت ریپلای بدهید، آن هم با لحنی شاداب و شوخ.
  7. هر روز حداقل سی نفر را فالو و آنفالو کنید. این طوری، ردپایتان را همه جا خواهید گذاشت.
  8. بقیه را به داخل ویدیو بیاورید، دوستان، فرزندان یا حتی حیوان خانگی‌تان را. این‌ها ویدیوهایتان را جذاب‌تر خواهند کرد.
  9. پخش زنده داشته باشید. لایو داشتن، نشان‌دهنده این است که مخاطبانتان را دوست داشته باشید. آن‌ها هم قدر این دوست داشتن را می‌دانند و وفادارتر خواهند بود.
  10. کمی مبالغه کنید و زیاد حرف بزنید. تیک تاک با دیگر شبکه‌های اشتراک‌گذاری ویدیو متفاوت است. باید حسابی جلب توجه کنید.

جمع بندی

در این مقاله در مورد شبکه ی اجتماعی تیک تاک صحبت کردیم که این روزها طرفداران زیادی پیدا کرده است و در شبکه های اجتماعی مختلف ویدیوهای تیک‌تاک بسیار به اشتراک گذاشته می شود. لطفا نطرات خود را در مورد این شبکه ی اجتماعی زیر این مقاله با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط