🔥 دوره‌های 20 میلیونی رو رایگان برنده شو!

چگونه بازدیدکنندگان یوتیوب را به مشترک و سرنخ تبدیل کنیم؟

آیا استراتژی بازاریابی کسب و کارتان از طریق یوتیوب جواب می‌دهد؟ آیا می‌خواهید subscriberها و مخاطبان بیشتری بدست آورید؟ در این مقاله قصد داریم نکاتی برای توسعه و بهینه سازی محتوای یوتیوب بیان کنیم که بازدیدکنندگان را به subscriber و سرنخ تبدیل می کند. با رعایت نکاتی ساده ولی در عین حال بسیار کاربردی می توانید تعداد مشترکین کانال خود را افزایش داده و ترافیک به سمت وب سایت خود بیاورید. مشترکین را به سرنخ تبدیل کرده و نرخ تبدیل را افزایش دهید.

در این مقاله می خوانید

آیا از قدرت یوتیوب برای تبلیغات و جذب مخاطب مطلع هستید؟ آیا می دانید چگونه بازدیدکنندگان ویدیوهای یوتیوب تان را به مشترک و سرنخ تبدیل کنید؟

آیا استراتژی بازاریابی کسب و کارتان از طریق یوتیوب جواب می‌دهد؟ آیا می‌خواهید subscriberها و مخاطبان بیشتری بدست آورید؟ در این مقاله قصد داریم نکاتی برای توسعه و بهینه سازی محتوای یوتیوب بیان کنیم که بازدیدکنندگان را به subscriber و سرنخ تبدیل می کند.

با رعایت نکاتی ساده ولی در عین حال بسیار کاربردی می توانید تعداد مشترکین کانال خود را افزایش داده و ترافیک به سمت وب سایت خود بیاورید. مشترکین را به سرنخ تبدیل کرده و نرخ تبدیل را افزایش دهید.

نکات کاربردی برای تبدیل بازدیدکنندگان یوتیوب به مشترک و سرنخ

۱- با استفاده از محتوای مناسب، سرنخ هایی که اشتیاق ندارند را جذب کنید

به هنگام رتبه بندی، مجموع بازدیدهای ویدئو معیار الگوریتم های یوتیوب است؛ به این معنی که هرچه بازدیدهای بیشتری بدست آورید، یوتیوب شما را در رتبه های بالاتر قرار می‌دهد و در نتیجه می‌توانید سرنخ های بیشتری را با محتوای خود بدست آورید. البته باید بدانید هدف به تنهایی افزایش بازدید نیست بلکه این بازدیدها باید از طرف مخاطبان یا افرادی باشد که هدف قرار داده اید زیرا این افراد تمایل بیشتری به خرید از شما دارند. برای این منظور نیاز دارید که آن ها ویدئوی شما را ببینند و برای این که ویدئوی شما را ببینند باید محتوایی را در ویدئوی خود نشان دهید که آن ها می‌خواهند و دوست دارند.

شخصیتی که یک مخاطب ایده آل را نشان می‌دهد بسازید و همه فاکتورها و سلایق او را در نظر بگیرید و سپس خود را بجای او قرار دهید و مسئله را از دید او ببینید. با استفاده از روش طوفان فکری، کلمات کلیدی موردنظر آن ها را بیابید و سپس از دید آن ها، شروع به جست و جوی این کلمات کلیدی کنید.

برای مثال کلمه ” healthy recipes ” به معنی “دستورالعمل سالم” را در نظر بگیرید. به هنگام جست و جوی این کلمه، یوتیوب بر مبنای فاکتورهای بسیاری نتایج زیر را نمایش می‌دهد.

با استفاده از محتوای مناسب، سرنخ هایی که اشتیاق ندارند را جذب کنید

برای اینکه متوجه شوید کدام نوع از ویدئوها به هنگام جست و جوی بالا، بیشترین بازدید را دارند ابتدا بر روی Filter و سپس بر روی View Count کلیک کنید. با این کار می‌توانید بالاترین ویدئو را ببینید و متوجه شوید این ویدئوها چه نوع محتوا و ویدئوسازی دارند. این کار نوعی الگوبرداری است که آن را با نام benchmarking می‌شناسند.

benchmarking

اکنون با نگاهی به نتایج می‌بینید که بیشترین بازدیدها، مربوط به ویئوهایی از نوع لیست هستند که در آن چندین ایده و دستور العمل در یک فیلم واحد به اشتراک گذاشته می‌شوند. این نوع ویدئو با قرار دادن لیستی در اختیار مخاطبان، دستورالعمل مورد نظر را نشان می‌دهد بنابراین بیشترین بازدید را داشته اند. بنابراین برای دریافت بازدیدهای بیشتر برای این کلمه کلیدی (healthy recipes)، می‌توانید از این ویدئوها الهام گرفته و برای ساخت آن ها اقدام کنید.

benchmarking

توجه کنید ویدئوهایی که تعداد به اشتراک گذاری بیشتری دارند، رتبه بهتری نیز دارند بنابراین ویدئو و محتوای آن باید به گونه ای باشد که بر روی پلتفرم های دیگر به خوبی اجرا شود. با استفاده از ابزاری مانند BuzzSumo می‌توانید متوجه شوید که چه نوع ویدیوهای یوتیوب در دیگر شبکه های اجتماعی به خوبی اجرا می‌شوند. البته این ابزار رایگان نیست و برای آن باید هزینه کنید. برای این منظور، لینک ویدیوهای یوتیوب با عملکرد بالا را کپی کنید و آنها را در کادر جستجو در صفحه اصلی BuzzSumo قرار دهید.

در مثال زیر، لینک یکی از ویدئوهایی که در جست و جوی قبلی (healthy recipes) تعداد زیادی به اشتراک گذاری داشته در BuzzSumo قرار داده شده است. نتیجه نشان می‌دهد که ایجاد یک فیلم در موضوع مشابه می‌تواند به طور بالقوه بازدیدهای بیشتری را از طریق روش های رایگان مانند outreach برای شما فراهم کند.

  • فیلم های خود را برای نمایش در یوتیوب بهینه کنید

انتشار ویدئو در یوتیوب و استفاده از outreach به شما کمک می‌کند تا بازدیدهای بیشتری به دست آورید. با این حال، برای این که در طولانی مدت ویدئوهای شما بازدیدهای بیشتری بدست آورند، نیاز دارید این ویدئوهای در معرض دید افراد بیشتری قرار بگیرند.

فراموش نکنید که یوتیوب تنها یک شبکه اجتماعی نیست بلکه دومین موتور جست و جوی بزرگ جهان است. برای بهینه کردن ویدئو برای یوتیوب، باید کلمات کلیدی را در قسمت های title(عنوان)، description(توضیح) و tags قرار دهید.

برای تحقیق و جست و جو درباره کلمات کلیدی، به autosuggestions یا پیشنهادهای خودکار یوتیوب دقت کنید. یک کلمه کلیدی مرتبط با حوزه خوتان را جست و جو کرده و سپس به پیشنهادهای یوتیوب توجه کنید. سپس می‌توانید این پیشنهادها را جست و کرده و بازهم کلمات کلیدی بیشتری بیابید.

فیلم های خود را برای نمایش در یوتیوب بهینه کنید

هنگامی که کلمات کلیدی مورد نظر خود را یافتید، کلمات کلیدی اصلی را در قسمت عنوان یا title قرار داده و مابقی را در قسمت های description و tags قرار دهید. برای یافتن کلمات کلیدی بیشتری که مناسب description و tags باشند، از افزونه  Keywords Everywhere  برای گوگل کروم استفاده کنید. از لینک زیر می‌توانید برای دسترسی به آن استفاده کنید.

نسخه رایگان این افزونه محدودیت هایی دارد و برای دسترسی بیشتر به آن باید پول بپردازید. پس از نصب این افزونه، هربار که یک ویدئوی یوتیوب را تماشا می‌کنید، Keywords Anywhere به شما کلمات کلیدی و تگ های مرتبط با این ویدئو را نشان می‌دهد.

Keywords Anywhere

همچنین می‌توانید با تبلیغ ویدیوهای دیگرتان در YouTube endscreens، بازدیدهای بیشتری بدست آورید. Endscreen محتوایی است که ۵ تا ۲۰ ثانیه طول می‌کشد و می‌توانید آن را به انتهای ویدئوهایتان اضافه کنید. لینک زیر به شما در این موضوع کمک خواهد کرد.

https://support.google.com/youtube/answer/6388789?hl=en

یوتیوب به شما این امکان را می‌دهد تا عناصر زیادی به endscreen اضافه کنید که برای مثال شامل عناصری برای subscribe یا لینک subscribe است. برای بدست آوردن بازدیدهای بیشتر، بر عناصری مانند پیشنهاد یک playlist  یا پیشنهاد یک ویدئوی دیگر تمرکز کنید. یک نکته مهم دیگر این است که تنها ویدئوهای مرتبط خود را پیشنهاد کنید تا شانس بیشتری برای بازدید داشته باشند.

۲- برای کانال کانال یوتیوب خود، فراخوان subscribe کردن ایجاد کنید

ایجاد محتوای مناسب یوتیوب و تاثیرگذاری بر مخاطب شروع خوبی است. اکنون باید این بازدیدکنندگان را به subscriber یا مشترکین خود تبدیل کنید و با پرورش آنها را به مشتری تبدیل کنید.

در ادامه چند نکته برای افزایش شانس تبدیل بازدیدکنندگان به subscriber آورده شده است.

  • از عناصر subscribe در Endscreen استفاده کنید

یکی از راه های افزایش شانس، استفاده از عناصری است که در انتهای ویدئو قرار گرفته و بازدیدکنندگان را به subscribe کردن تشویق می‌کنند.

از عناصر subscribe در Endscreen استفاده کنید

مثال بالا نمونه ای این امر است که از عناصر مذکور به همراه دو پیشنهاد پلی لیست و یک عنصر لینک استفاده کرده است.

  • در انتهای ویدئو از Call to Subscribe یا فراخوان Subscribe استفاده کنید

می‌توانید در پایان از CTA یا فراخوان عمل استفاده کرده و از بازدیدکنندگان بخواهید شما را subscribe کنند.

در انتهای ویدئو از Call to Subscribe یا فراخوان Subscribe استفاده کنید

مثال بالا، استفاده از نکته مذکور را نشان می‌دهد.

  • استفاده از برندسازی واترمارک (Branding Watermark)

یوتیوب به شما این امکان را می‌دهد تا برند یا لوگوی خود را به ویدئوهای تان اضافه کنید اما به جای لوگو، می‌توانید از تصویری به همراه کلمه Subscribe  استفاده کنید. با این کار، بازدیدکنندگان می‌توانند شما را Subscribe  کنند. این موضوع نیز شانس شما را برای تبدیل بالا می‌برد. گزینه افزودن لوگو نیز مناسب است زیرا هر ویدئو در تعداد بالا به اشتراک گذاشته می‌شود و افراد مختلف با دیدن لوگوی شما، به دنبال شما می‌گردند.

استفاده از برندسازی واترمارک (Branding Watermark)

برای افزودن watermark به ویدئو، یوتیوب را باز کرده و بر روی قسمت تنظیمات (Settings) در قسمت چپ کلیک کنید. در صفحه باز شده، روی Channel  در سمت چپ کلیک کرده و سپس در قسمت راست، روی Branding کلیک کنید. تصویری که مدنظر دارید به همراه زمان نمایش آن را انتخاب کنید. انتخاب های شما در ابتدا، انتها و یا به اختیار خودتان است.

افزودن watermark به ویدئو

همکاری با اینفلوئنسرها

یکی دیگر از راه های موثر برای تبدیل بازدیدکنندگان، همکاری با افراد با نفوذ است. افرادی که subscriber ها و نرخ تعامل بالایی دارند را شناسایی کنید و از آن ها بخواهید از فالوورهایشان برای subscribe کردن شما دعوت کنند. در مثالی که در زیر آورده شده، دو کانال زیر به اسم های The Endless Adventure و TJ ، با همکاری یکدیگر را تبلیغ کرده اند. هر دوی آنها در لندن قرار دارند و به شیوه ای مناسب با یکدیگر به همکاری پرداخته اند. آن ها ویدئوهایی که طرف مقابل ساخته است را در کانال خودشان قرار داده و به تبلیغ یکدیگر پرداخته اند.

همکاری با اینفلوئنسرها

The Endless Adventure در ویدئوی خود TJ را تبلیغ کرده و از عناصر SUBSCRIBE کردن در انتهای ویدئوی خود استفاده کرده. همچنین در قسمت description، از لینکی استفاده کرده که با کلیک بر روی آن، به کانال دیگری هدایت می‌شوید. TJ  نیز در ویدئوی خود، Endless Adventure را تبلیغ و در انتها نیز از عناصر مذکور استفاده کرده است. این همکاری به هر دو کانال برای جذب مخاطب بیشتر و البته مرتبط، کمک خواهد کرد.

۳- بازدیدکنندگان یوتیوب را به سرنخ و مشتری تبدیل کنید

گام بعدی و نهایی، تبدیل مخاطبان به مشتری است. در گام های پیش سعی بر جذب بازدیدکننده و SUBSCRIBER بود اما در گام آخر، باید آنها را به مشتری های خود تبدیل کنید. تکنیک هایی برای نیل به این هدف در زیر ارائه شده است.

  • از مخاطبان بخواهید برای محتوای بیشتر ثبت نام کنند

ساده ترین راه این است که از مخاطبان بخواهید وارد وب سایت شما تا بتوانند از محصولات، خبرنامه، پیشنهاد ها و هرچیزی که سعی در عرضه آن دارید استفاده کنند. در مثالی که در زیر آورده شده است، نکاتی پیرامون سئو بیان می‌شود و در انتها از مخاطبین خواسته می‌شود برای عضویت در خبرنامه، وارد وب سایت شده و ثبت نام کنند.

از مخاطبان بخواهید برای محتوای بیشتر ثبت نام کنند

این تاکتیک به این شخص در تولید سرنخ کمک می‌کند زیرا او در این ویدئو نکات ارزشمندی به اشتراک می‌گذارد و افرادی که تمام ویدئو را تا انتها تماشا می‌کنند، به احتمال زیاد به ویدئوی او علاقه مند هستند و می‌خواهند مطالب بیشتری را از او دریافت کنند بنابراین وارد سایت شده و ثبت نام می‌کنند. علاوه بر این، صفحه اصلی وب سایت نیز برای تبدیل بهین هشده است زیرا در بالا کادری وجود دارد که چشم مخاطب به سرعت متوجه آن شده و برای ثبت نام اقدام می‌کند.

یک راه دیگر، استفاده از روش هایی است که برای جذب سرنخ استفاده می‌شوند و می‌تواند شامل کتاب الکترونیک رایگان و هرچیز دیگری که مرتبط با محتوایی که در ویدئو به اشتراک گذاشته اید باشد. از این طریق نیز می‌توانید برای افزایش رغبت به ثبت نام استفاده کنید. از این مشوق ها با نام Lead Magnet یا آهنربای جذب سرنخ یاد می‌شود.

مثال زیر نیز نمونه ای خوب از این موضوع است. در این ویدئو نکاتی پیرامون کپی رایتینگ بیان می‌شود و سپس از بازدیدکنندگان خواسته می‌شود برای شرکت در کلاس های رایگان پیرامون همان موضوع، ثبت نام کنند.

در این ویدئو نکاتی پیرامون کپی رایتینگ بیان می‌شود
  • در Endscreen، یک آهنربای جذب سرنخ را تبلیغ کنید

اگر همانطور که در قسمت قبل بیان شد یکی از این آهنرباها ساخته اید، می‌تاونید با استفاده از یک لینک برای هدایت بازدیدکنندگان و مخاطبان به سمت آن استفاده کنید. به مثال زیر دقت کنید. در عنصر لینکی که در انتهای این ویدئو قرار داده شده، برای تبلیغ کلاس های یک شخص استفاده شده که در آن بیشتر تصورات افراد درباره حافظه را به چالش می‌کشد. در اینجا ذکر شده که چیزی به نام حافظه خوب و بد وجود ندارد. این آهنربای جذب سرنخ است و سپس لینکی برای هدایت به صفحه این شخص وجود دارد که همان عنصری است که در انتهای ویدئو استفاده شده است.

در Endscreen، یک آهنربای جذب سرنخ را تبلیغ کنید

همچنین در قسمت description  نیز این لینک قرار داده شده تا کسانی که در قسمت انتها این لینک را ندیده اند و یا اصلا تمایلی به تماشای ویدئو تا انتها نداشتند باز هم بتوانند این لینک را ببینند و شانس تبدیل افزایش یابد.

description

از لینک های موجود در endscreens زیاد استفاده نکنید زیرا ممکن است برای بازدیدکنندگان ناخوشایند باشند و ویدئوهای شما را تا انتها تماشا نکنند و این موضوع برای الگوریتم های جست و جو، سیگنالی است که رتبه شما را پایین تر ببرد.

  • برای قرار دادن در موقعیت خرید از محتوای ویدیویی استفاده کنید

نیاز نیست همه مخاطبان و بازدیدکنندگان را با روش های سنتی مانند استفاده از روش های تولید سرنخ یا بازاریابی ایمیلی برای تبدیل شدن به مشتری ترغیب کنید. برای این منظور علاوه بر روش های سنتی، باید انواع مختلفی ویدئو بسازید. یک روش غیرمستقیم برای فروش محصول به اشتراک گذاری مطالعه موردی است به این معنا که لازم است یک مطالعه موردی ویدیویی ایجاد کنید و در آن نشان دهید که مشتری ها پس از استفاده از محصول شما چگونه به نتایج بهتری دست یافته اند. سپس در انتها و یا در قسمت description لینکی قرار دهید که بازدیدکنندگان را به خرید ترغیب می‌کند.

برای قرار دادن در موقعیت خرید از محتوای ویدیویی استفاده کنید

به مثال بالا توجه کنید. در این ویدئو، Dropbox نشان داده که چگونه خدمات آن ها به Westchester کمک کرده تا روندکاری خود را بهبود ببخشند. سپس لینکی در قسمت description قرار داده شده تا بازدیدکنندگان بتوانند با یک نماینده صحبت کرده و از نسخه آزمایشی آن ها استفاده کنند.

یک راه دیگر که کمی مستقیم تر برای فروش اقدام می‌کند، ساختن ویدئویی است که محصول را در عمل و کاربردهای عملی آن را نشان می‌دهد. در مثال زیر نوعی از اسپیکر و کابرد آن در عمل نشان داده شده است.

ساختن ویدئویی که محصول را در عمل و کاربردهای عملی آن را نشان می‌دهد.

در قسمت description یک لینک قرار داده شده تا بازدیدکنندگان بتوانند به صفحه خرید محصول منتقل شوند.

جمع بندی

تلاش شده با راهنمایی گفته شده در این مقاله، نکاتی پیرامون تبدیل بازدیدکنندگان به مخاطب و مشتری بیان شود. علاوه بر آنها، راه های بی شمار بسیاری وجود دارد که از طریق تجربه به دست می‌آیند اما برای شروع، استفاده از نکات موجود در ۳ گام مذکور، مفید است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

می‌خوای تازه شروع کنید؟

دوره راه اندازی فروشگاه اینترنتی

درآمد آنلاین چندبرابری داشته باش!

  • راه اندازی سایت فروشگاهی
  • تولید محتوا
  • تبلیغات آنلاین
  • استراتژی فروش 
  • و…

دوره ویدیویی یوتیوب

آموزش یوتیوب برای ایرانی ها

  • شروع تولید محتوا و ساخت تقویم محتوایی
  • فرایند تولید محتوای یک یوتیوبر
  • چه موضوعی برای کانالم انتخاب کنم؟
  • چطور کانال و حساب بسازیم؟
  • تنظیمات و تکمیل اطلاعات کانال
  • درآمدزایی از یوتیوب

آخرین مطالب
مطالب محبوب
مطالب تصادفی