🔥 دوره‌های 20 میلیونی رو رایگان برنده شو!

10 دلیل اهمیت استفاده از گوگل ادز (ادوردز)

گوگل ادز (ادوردز) یکی از شناخته شده ترین و موثرترین روش های بازاریابی دیجیتال است که استفاده از آن برای همه انواع کسب و کار حیاتی است. چرا باید از گوگل ادز استفاده کنیم؟ آیا استفاده از گوگل ادز تاثیری در کسب و کار ما دارد؟ این دو سوال، سوال هایی است که به دفعات بسیار در گوگل جستجو شده و همین سوال ها نشان می دهد که کسب و کار ها و افراد زیادی در مورد گوگل ادز شنیده اند اما هنوز مطمئن نیستند که آیا استفاده از این ابزار برای بیزینس شان سود آور هست یا نه و یا اصلا سرمایه گذاری در این ابزار ارزش دارد یا نه؟ البته که جواب این سوال ها را در مقاله زیر خواهیم داد اما در کل باید گفت گوگل ادوردز یکی از قدرتمندترین سیستم های تبلیغات کلیکی یا همان Pay Per Click است که تقریبا برای همه انواع کسب و کار جواب می دهد. البته نتیجه دیدن از این ابزار نیازمند صرف هزینه و زمان است اما میلیون ها بیزینس در سرتاسر دنیا تجربه سود آوری از گوگل ادز را گزارش کرده اند و بهر جهت نمی توان به آن بی اعتنا بود.

در این مقاله می خوانید

گوگل ادز (ادوردز) یکی از شناخته شده ترین و موثرترین روش های بازاریابی دیجیتال است که استفاده از آن برای همه انواع کسب و کار حیاتی است. چرا باید از گوگل ادز استفاده کنیم؟ آیا استفاده از گوگل ادز تاثیری در کسب و کار ما دارد؟ این دو سوال، سوال هایی است که به دفعات بسیار در گوگل جستجو شده و همین سوال ها نشان می دهد که کسب و کار ها و افراد زیادی در مورد گوگل ادز شنیده اند اما هنوز مطمئن نیستند که آیا استفاده از این ابزار برای بیزینس شان سود آور هست یا نه و یا اصلا سرمایه گذاری در این ابزار ارزش دارد یا نه؟ البته که جواب این سوال ها را در مقاله زیر خواهیم داد اما در کل باید گفت گوگل ادوردز یکی از قدرتمندترین سیستم های تبلیغات کلیکی یا همان Pay Per Click است که تقریبا برای همه انواع کسب و کار جواب می دهد. البته نتیجه دیدن از این ابزار نیازمند صرف هزینه و زمان است اما میلیون ها بیزینس در سرتاسر دنیا تجربه سود آوری از گوگل ادز را گزارش کرده اند و بهر جهت نمی توان به آن بی اعتنا بود.

به هر حال اگر تا به حال از گوگل ادوردز استفاده نکرده اید یا هنوز شک دارید که برای آن بودجه اختصاص دهید یا نه ادامه مطلب را مطالعه کنید.

دلایل استفاده از گوگل ادز

چرا باید از گوگل ادز استفاده کنم؟

  1. کلیک های هدفمند و با کیفیت

شاید بتوان گفت اولین و مهم ترین ویژگی تبلیغات کلیکی گوگل استراتژیک بودن آن است. در واقع شما هزینه ای مشخص به ازای هر کلیک پرداخت می کنید تا با کلید واژه های خاص جستجو شوید که این مسئله امکان این را فراهم می کند که کلیک های هدفمند تری دریافت کنید.

مثلا فرض کنید یک رستوران آنلاین دارید و با کلید واژه “رستوران با پیک رایگان” تبلیغ تان را انحصاری تر می کنید. طبق تحقیقاتی که توسط Google Economic روی بیزینس ها انجام شده است به طور متوسط هر 1 دلاری که برای تبلیغات کلیکی هزینه می کنید 2 دلار سودآوری دارید.

  1. نتایج گوگل ادز قابل اندازه گیری است

یکی از چالش هایی که بسیاری از صاحبان کسب و کار با آن دست و پنجه نرم می کنند محاسبه کردن نتایج تبلیغات است. مثلا تبلیغات تلویزیونی یا روزنامه ای را در نظر بگیرید، اگر از این نوع تبلیغات استفاده می کنید نمی توانید دقیقا تشخیص دهید مشتری تان حاصل کدام یک از انواع تبلیغات بوده است. اما تبلیغات کلیکی گوگل ادوردز کاملا قابل اندازه گیری است چه از لحاظ محاسبه تعداد لید، چه از لحاظ میزان برگشت سود و همین مسئله گوگل ادز را برای بیزینس ها بسیار جذاب کرده است.

نتایج گوگل ادز قابل اندازه گیری است
شما به راحتی می توانید آمارهای مختلف حاصل از کلیک های کمپین گوگل ادز خودتان را بررسی کنید

اگر یک کمپین تبلیغات کلیکی در گوگل ادز راه بیندازید به راحتی می توانید آمار های مختلف حاصل از کلیک ها را با هم مقایسه کنید و تشخیص دهید کجاها این ابزار برای شما خوب کار کرده و کجاها دارای نواقص بوده است. اما تجربه در بیشتر بیزینس ها نشان داده که نتایج حاصل از گوگل ادز صعودی است یعنی هر چه بیشتر در این پلتفرم سرمایه گذاری کنید برگشت سود بیشتری خواهید داشت و یا لید بیشتری جذب خواهید کرد.

  1. گوگل ادز از سئو وب سایت سریع تر عمل می کند

برای تعداد بسیار زیادی از بیزینس هایی که تازه وب سایتشان را راه اندازی کرده اند و در کل تازه پا در این راه گذاشته اند نتیجه دیدن از سئو ارگانیک نیازمند صبر و حوصله و زمان بسیار است. تا چند سال پیش خیلی از این تازه وارد ها فکر می کردند مورد جریمه گوگل قرار گرفتند و بخاطر همین هم گوگل از صفحه اول جستجو آن ها را حذف می کند در حالی که واقعیت این است که در دنیای وب سایت ها، رقابت برای رسیدن به صفحه اول گوگل بسیار شدید است و برای اینکه فعالیت های سئو وب سایت به سر انجام قابل قبولی برسد آن وب سایت باید تمام و کمال اعتبار خودش را اثبات کرده باشد، چیزی که ممکن است کسب و کار های نوپا را در طول زمان دلسرد کند.

گوگل ادز از سئو وب سایت سریع تر عمل می کند
گوگل ادز نتیجه ی سریع تری را رقم می زند

پس کاری که هر کسب و کار جدیدی در کنار سئو ارگانیک وب سایت باید انجام بدهد استفاده از گوگل ادوردز است چرا که نتیجه ی سریع تری را رقم می زند. البته همانطور که گفتیم ترکیب سئو ارگانیک و استفاده از گوگل ادز بسیار مهم است. مثلا می توانید در حالی که فعالیت های سئو را انجام می دهید یک کمپین تبلیغات کلیکی راه بیندازید و سریعا کلیک جذب کنید. از آنجایی که گوگل ادز سریع عمل می کند می توانید میزان تاثیر کلمات کلیدی خاص را بسنجید و آن را در سئو ارگانیک تان به کار ببرید و به طور مثال محتوایتان را بر اساس آن تنظیم کنید.

خوشبختانه گوگل برخی اوقات ووچرها و کوپن های تستی رایگان برای تازه وارد ها اختصاص می دهد که به محض اینکه اولین بار در گوگل ادز ثبت نام کنید به وب سایت تان تعلق می گیرد.

  1. به کارگیری گوگل ادز آسان تر از سئو است

ابتدا باید بگوییم که استفاده از هر ابزاری پیچیدگی های خاص خودش را دارد و شاید اصلا بتوان استفاده از گوگل ادوردز را جزئی از فعالیت های سئو به شمار آورد. اما اگر بخواهیم به طور جداگانه به این دو نگاه کنیم باید اعتراف کنیم عملیات سئو عملیات پیچیده ای است که چندین فاکتور را هم زمان در بر می گیرد. معمولا برای افزایش ترافیک ارگانیک یک تیم 3 تا 5 نفره لازم است که باید دائم بر روی تولید محتواهای متفاوت کار کنند و لینک سازی انجام بدهند. البته که قطعا این پروسه بسیار خلاقانه و دلچسب است و وقتی نتیجه بگیرد نتیجه ای عالی خواهد بود. اما اینکه می دانیم ابزاری وجود دارد که خیلی راحت و با استفاده از تبلیغات کلیکی در کمترین زمان باعث افزایش لید وب سایت خواهد شد بسیار دلگرم کننده است خصوصا برای کسب و کارهای نوپا که نتیجه های سریع می خواهند.

  1. گوگل ادز انعطاف پذیری بالایی دارد

گوگل ادز دارای ویژگی های مختلف و بسیاری است به طوریکه می توانید کمپین های تبلیغاتی تان را بر اساس نیازهای کسب و کارتان به طور خاص شخصی سازی کنید و به بازار هدفی که دلخواه تان است برسید.

گوگل ادز انعطاف پذیری بالایی دارد

نمونه های زیر ویژگی هایی هستند که می توانید توسط گوگل ادز روی کمپین تان اجرا کنید:

  • حساس کردن کمپین به کلید واژه: توسط این ویژگی می توانید تبلیغتان را محدود به افرادی کنید که کلید واژه ای که تعیین کرده اید را جستجو می کنند. مثلا اگر آژانس ارائه دهنده تور های مسافرتی هستید کلید واژه “هتل های کیش” می تواند ترافیک هدفمندتری برایتان ایجاد کند.
  • استفاده از اکستنشن های تبلیغاتی گوگل ادوردز: تعداد کاراکترهایی را که می توانید در تبلیغات ادوردز استفاده کنید محدود است اما گوگل ادوردز امکان اضافه کردن اکستنشن یا همان افزونه را فراهم کرده که می توانید توسط آن اطلاعات بیشتری مثل عکس محصول، شماره تلفن و یا لینک و … به آن اضافه کنید.
  • قابلیت دسته بندی مخاطب: با این ویژگی می توانید بازدید کننده ها را بر اساس موقعیت جغرافیایی، زبان و حتی نوع مرورگر او دسته بندی کنید ( مثلا می توانید مشخص کنید بازدید کننده ها فقط از ایران باشند).
  • دسترسی به مخاطبین پلتفرم های مختلف: توسط این ویژگی می توانید تبلیغتان را به کاربرانی که در پلتفرم های مختلف مانند Gmail، Youtube و … حضور دارند نیز نمایش دهید.
  • بهره بردن از شبکه نمایشی : این ویژگی به طور به خصوصی به آگاهی از برند شما کمک می کند و در کل نرخ تبدیل مشتری بیشتری برای شما به ارمغان می آورد. 
  1. گوگل ادز راهی برای رسیدن به صفحه اول گوگل

شاید بسیاری فکر کنند هیچ کس روی لینک های تبلیغاتی گوگل کلیک نمی کند در صورتی که این باور کاملا اشتباه است. طبق آمار به دست آمده از وب سایت های مختلف، از هر 3 کلیک 2 کلیک آن مربوط به لینک های تبلیغاتی است که اگر آن را با سئو ارگانیک مقایسه کنید می بیند که تبلیغات PPC کاملا ارزشش را دارد پس این فرصت را به هیچ عنوان نباید از دست داد.

  1. فرمت های تبلیغات کلیکی برای کاربر بسیار جذاب تر از نتایج معمولی است

گوگل در چند سال گذشته فرمت های متفاوت و متنوعی از تبلیغات را در اختیار کاربرانش قرار داده مثلا تبلیغات لیست محصول، یا تبلیغات میان ویدیویی یوتیوب نمونه هایی از این فرمت ها هستند که طبیعتا مخاطب را بسیار بیشتر از یک لینک ساده درگیر می کنند و نتیجتا نرخ کلیک افزایش پیدا می کند که هم به نفع کسب و کار است و هم خود گوگل نفع بسیاری از آن می برد.

  1. افزایش دو برابری نرخ تبدیل نسبت به ترافیک ارگانیک

باز هم تکرار می کنیم: ترافیک ارگانیک قطعا بسیار ارزشمند است. اما اگر بخواهیم مقایسه ای بین نرخ تبدیل از طریق تبلیغات کلیکی و نرخ تبدیل از طریق ترافیک ارگانیک انجام بدهیم می بینیم که تبلیغات پولی گوگل عملکرد بهتری دارند.

افزایش دو برابری نرخ تبدیل نسبت به ترافیک ارگانیک

طبق تحقیقات انجام شده نرخ تبدیلی که از تبلیغات PPC به دست می آید چیزی حدود 2 برابر نرخ تبدیل حاصل از ترافیک معمولی است. شاید دلیل آن هم این باشد که تبلیغات کلیکی بسیار هدفمندتر انجام می شوند و این نوع تبلیغات بیشتر تجاری است (سرچ ارگانیک بیشتر بر پایه گرفتن اطلاعات است تا اهداف تجاری) البته باید گفت نرخ تبدیل در صنایع مختلف متفاوت است و ممکن است این نسبت برای هر بیزینس فرق کند.

  1. گوگل ادز روشی برای بازاریابی مجدد

نقش گوگل ادوردز به عنوان تکمیل کننده بقیه تلاش های بازاریابی شما بسیار مهم است. مثلا بازاریابی مجدد که توسط گوگل ادوردز انجام می شود باعث می شود تا کاربرهایی را که به کسب و کار شما علاقمند بوده اند و قبلا از وب سایت شما بازدید کرده اند راحت تر پیدا کنید و طبیعتا احتمال خرید در این نوع مشتری ها بیشتر از کاربران دیگر است. گوگل ادوردز می تواند کوکی های این نوع کاربران را ردگیری کند و در یک فرصت مناسب دوباره تبلیغ شما را به او نشان دهد. این اقدامات حتی اگر منجر به خرید نشود نام برند شما را در ذهن مخاطب زنده نگه می دارد.

  1. رقابت یکسان با رقبای بزرگ

بر خلاف سال های دورتر که تلویزیون نقش بسیار پر رنگی در تبلیغات داشت و فقط کمپانی های بزرگ با بودجه های کلان می توانستند در آن تبلیغ کنند امروزه شیوه تبلیغات تغییر کرده و به سمت آنلاین شدن پیش رفته است. همین فرصتی را برای استارت آپ های نو پا ایجاد کرده که بتوانند در محیط آنلاین پا به پای برند های بزرگ فعالیت کنند و دیده شوند چرا که ابزارهای مختلف بستری مساوی ایجاد کرده اند و میزان هزینه برای همه یکسان است. بنابر گزارش Clutch 45 درصد کسب و کارهای کوچک از تبلیغات کلیکی گوگل ادوردز استفاده می کنند. نیازی نیست با بودجه زیادی شروع کنید فقط سعی کنید بودجه ای را برای این کار اختصاص بدهید.

جمع بندی

گوگل ادز یکی از پر کاربردترین ابزارها برای تبلیغات آنلاین است که به خاطر هزینه کم و نتیجه ی سریعش در میان بسیاری از کسب و کار ها چه استارت آپ های نوپا چه کمپانی های بزرگ محبوب است. اما چیزی که صاحب هر کسب و کاری باید در ذهن داشته باشد این است که علی رغم مزیت های بسیار گوگل ادوردز استفاده ی تنها از این ابزار به سودآوری و افزایش نرخ تبدیل منجر نمی شود. بلکه در اولین قدم فعالیت های گسترده سئو ارگانیک و در کنار آن استفاده از ابزار هایی مانند گوگل ادرودز، ایمیل مارکتینگ، شبکه های اجتماعی و… می تواند برند ها را برای رسیدن به اهداف و چشم اندازهای کسب و کارشان یاری کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط