🔥 دوره‌های 20 میلیونی رو رایگان برنده شو!

31 آمار و ترند یوتیوب برای سال 2020

ممکن است شما کارشناس بازاریابی باشید که سعی در قانع کردن رییس خود برای مفید بودن محتوای ویدئویی دارید و یا در سازمانی کار می‌کنید و سعی دارید به یک مشتری یک دنده نشان دهید دنیایی فراتر از اخبار فیس بوک وجود دارد. در هر صورت هر استفاده ای که از یوتیوب دارید، داشتن اطلاعات درباره این پلتفرم به طور یقین به شما کمک خواهد کرد. آمارهای جالب یوتیوب نشان از قدرت این شبکه ی اجتماعی دارد. بسیاری با وایرال شدن ویدیوهای شان در یوتیوب، برند شخصی یا کسب و کارشان را متحول کردند. پس با آمارها و ترندهای یوتیوب با ما همراه باشید.

در این مقاله می خوانید

در این مقاله قصد داریم آمار و ترندهای یوتیوب، این شبکه ی اجتماعی قدرتمند را بیان کنیم.

ممکن است شما کارشناس بازاریابی باشید که سعی در قانع کردن رییس خود برای مفید بودن محتوای ویدئویی دارید و یا در سازمانی کار می‌کنید و سعی دارید به یک مشتری یک دنده نشان دهید دنیایی فراتر از اخبار فیس بوک وجود دارد. در هر صورت هر استفاده ای که از یوتیوب دارید، داشتن اطلاعات درباره این پلتفرم به طور یقین به شما کمک خواهد کرد.

آمارهای جالب یوتیوب نشان از قدرت این شبکه ی اجتماعی دارد. بسیاری با وایرال شدن ویدیوهای شان در یوتیوب، برند شخصی یا کسب و کارشان را متحول کردند. پس با آمارها و ترندهای یوتیوب با ما همراه باشید.

  آمار یوتیوب در سال ۲۰۲۰

به غیر از بحث درباره انگیزه، هر کسی در سال 2020 باید از آمارهای موجود در یوتیوب استفاده کرده و نگاهی عمیق تر به آن ها داشته باشد. این اطلاعات به شما بینش مناسبی می‌دهد و کمک می‌کند بهتر از قبل تصمیم گیری کنید. آمارهای موجود در دسته های زیر تقسیم شده و در ادامه معرفی می‌گردند:

  • آمار عمومی یا General
  • آمار جمعیت شناختی یا demographic
  • آمار بازاریابی یا Marketing

 آمار عمومی یوتبوب

  1.  یوتیوب بیش از ۲ میلیارد کاربر فعال ماهانه دارد.
  2.  بیش از ۷۰ درصد زمان های مشاهده ویدئو در یوتیوب، با استفاده از تلفن همراه صورت می‌گیرد.
  3.  بیش از ۱۰۰ کشور، ورژن یوتیوب مربوط به خود را دارند.
  4.  ۶۰٪ از مردم ویدئو آنلاین را به برنامه های زنده تلویزیون (live TV) ترجیح می‌دهند.
  5.  یوتیوب دومین موتور جست و جوی بزرگ در دنیا می‌باشد.
  6.  بیش از یک سوم ترافیک اینترنت تلفن های همراه مربوط به یوتیوب است.
  7.  روزانه ۵۱٪ از کاربران یوتیوب از وب سایت بازدید می‌کنند.
  8.  هر دقیقه ۵۰۰ ساعت محتوا در یوتیوب آپلود می‌شود.
  9.  روزانه ۱ میلیارد ساعت ویدئو در یوتیوب تماشا می‌شود.
  10.  آرامش و سرگرمی مهمترین دلایل تماشای ویدئو های یوتیوب است.
  11.  امسال، ویدئوی آنلاین ۷۹ درصد از ترافیک اینترنت را به خود اختصاص می‌دهد.
  12.  ۷۵ درصد بزرگسالان، در حال استراحت در خانه با استفاده از تلفن همراه ویدئوهای یوتیوب را تماشا می‌کنند.

نکات اصلی

موبایل، موبایل و موبایل. این کلمه ای است که بیش از هر چیز باید به آن توجه شود و هنگامی که اولویت دسته بندی آمارها را مشاهده می‌کنیم، جلب توجه می‌کند. افراد روزانه محتوای زیادی را با استفاده از تلفن های همراه خود جست و جو می‌کنند و تماشا و جست و جوی محتوای ویدئویی از این قاعده مستثنی نیست و آمار شماره ۱۲، این موضوع را به خوبی روشن کرد و باید بدانید این فعالیتی نیست که آن ها (کاربران) به صورت انحصاری انجام دهند. اکنون وقت آن است که با این موضوع مهم ارتباط برقرار کنید و هر کسب و کاری که دارید، به آن توجه کنید. کاربران و مشتری های بالقوه شما در خانه و یا روی نیمکت پارک نشسته اند و ویدئوهای آنلاین تماشا می‌کنند و چه چیزی بهتر از این، که آن ها را به سرنخ هایی تبدیل کنید که برای شما سودآوری دارند.

معنی تمام این گفته ها این است که به یک قیف بازاریابی استراتژیک برای تلفن های همراه نیاز دارید. قیفی که از همه مزایای یوتیوب بهره مند باشد. ۷۱ درصد مشاهدات ویدئو در یوتیوب با استفاده از تلفن همراه است و ۵۱ درصد اغراد به سایت بازخواهند گشت بنابراین می‌توان با اطمینان گفت که در هر مرحله از سفر مشتری یا customer journey، می‌توانید به مشتریان خود دست پیدا کنید. با استفاده از تبلیغات ۶ ثانیه ای می‌توانید خود را به گروه وسیعی از مردم معرفی کرده و میزان آگاهی از برندتان را افزایش دهید.

در جای دیگر ، می توانید با یک کمپین TrueView for Action (یک فرمت از ایجاد کمپین در یوتیوب برای جذب سرنخ و مشتری) گرو کوچکتری از کاربران را هدف قرار دهید. مشخصات آن از هر کسب و کار به کسب و کار دیگر متفاوت است اما نکته اصلی این است که یوتیوب در هر مرحله از قیف بازریابی، مشتری ها را به خود جلب خواهد کرد.

۷۱ درصد مشاهدات ویدئو در یوتیوب با استفاده از تلفن همراه است

توجه کنید که آمار شماره ۸ و ۹، بیان می‌کنند که در هر دقیقه ۵۰۰ ساعت محتوا آپلود شده و روزانه 1 میلیارد ساعت ویدئو تماشا می‌شود. اگر می‌خواهید با پرداخت پول و تبلیغات و یا باروش ارگانیک به مخاطبان و مشتری های خود دسترسی پیدا کنید، فرقی نمی‌کند و لازم است برای این منظور کاری انجام دهید که کسی انجام نمی‌دهد و یا به عبارت دیگر متفاوت باشید. البته منظور این نیست که نیاز به کارهای عجیب و یا تولید ویدئوهای عجیب کنید زیرا ممکن است با این کار مشتری های خود را برنجانید. چیزی که لازم دارید کمی تفاوت است و این تفاوت می‌تواند برتری در قیمت باشد و یا جذابیت بیشتر ویدئوها و یا هر چیز دیگری.

 آمار جمعیت شناختی یوتیوب

13- ویدئوهای موبایلی یوتیوب بیش از هر شبکه تلویزیونی دیگری به افراد ۱۸ تا ۱۹ ساله می‌رسد.

14- 67 درصد از ویدئوهای تماشا شده مربوط به یوتیوب است یعنی یوتیوب ۶۷ درصد از ویدئوها را به خود اختصاص داده(از لحاظ تماشا و نه حجم و تعداد موجود در فضای مجازی)

15- دو سوم کاربران بیان کرده اند که می‌توانند برای تولید هر نوع محتوا، آموزش پیدا کنند.

16- 81 درصد از کاربران اینترنت آمریکا که بین سنین ۱۸ تا ۲۵ سال هستند، از یوتیوب استفاده می‌کنند.

17- یوتیوب به ۸۹ درصد خانوارهای آمریکایی که درآمد سالانه آن ها بیش از ۱۰۰ هزار دلار است می‌رسد(در این خانوارها ویدئوهای یوتیوب تماشا می‌شود)

18- کاربران یوتیوب بیش از کسانی که از آن استفاده نمی‌کنند به داشتن فرزند تمایل دارند.

19- کاربران یوتیوب بیش از کسانی که از آن استفاده نمی‌کنند به داشتن مدرک لیسانس تمایل دارند.

20- به طور متوسط در هر ماه، یوتیوب به ۹۵ درصد افرادی که بیش از ۵۵ سال دارند می‌رسد.

نکات اصلی

بدیهی است که کاربرانی که در دهه ۲۰ سالگی یا ۳۰ سالگی از عمر خود قرار دارند، بر این پلتفرم برای جست و جو درباره انجام چیزهای مختلف حساب ویژه ای باز می‌کنند. این موضوع برای کسانی که به بازاریابی محتوایی علاقه بسیاری دارند، بینش بسیار خوبی می‌دهد. با ایجاد محتوای آموزشی در کسب و کار خود می‌توانید علاوه بر افزایش آگاهی از برندتان، در میان مشتری ها و مخاطبان خود جایگاه ویژه ای باز کنید و آن ها شما را در این کار خبره بدانند. برای مثال اگر قصد دارید یک رستوران ایتالیایی باز کنید، می‌توانید در ویدئوهای خود دستورالعمل های مختلفی قرار دهید. بنابراین اگر کسی دستورالعمل یکی از انواع غذاهای ایتالیایی را جست و جو کند، به رستوران شما علاقه مند خواهد شد!

نتیجه گیری مهم دیگر این است که یوتیوب فقط مخصوص جوانان نیست. حتی اگر مخاطبان مورد نظر شما گروه های سنی بزرگ تر می‌باشند باز هم می‌توانید از یوتیوب ارزش کسب کنید؛ چه این کار را از طریق تبلیغات پولی انجام دهید و چه از طریق بازاریابی محتوایی. علاوه بر این اگر والدین، ​​فارغ التحصیلان دانشگاه، افراد دارای حقوق بالا یا ترکیبی از این افراد را هدف قرار می‌دهید، یوتیوب باز هم یک کانال با ارزش برای شما و کسب و کارتان است. بار دیگر بیان می‌کنیم که یوتیوب برای همه گروه های سنی ارزش دارد و نه فقط نوجوانان و جوانان.

یوتیوب فقط مخصوص جوانان نیست.

یک توصیه این است که از بازاریابی محتوای ارگانیک برای جذب افراد جدید استفاده کنید و از تبلیغات پولی استفاده کنید تا بتوانید این افراد را مجددا هدف قرار دهید. این کار پیچیده نیست و  همانطور که داده ها نشان می‌دهد، کاربران یوتیوب با تماشای یک ویدئوی آموزشی ساده، کسب ارزش می‌کنند بنابراین می‌توانید با ویدئوهای مناسب، افراد بسیاری را جذب خود کرده و به بالای قیف بازرایابی خود بیاورید و سپس با استفاده از کمپین های پولی مانند TrueView for Actin، برای حرکت به سمت سوددهی استفاده کنید.

آمار بازاریابی یوتیوب

21- درمیان کسب و کارها، یوتیوب دومین پلتفرم محبوب برای قرار دادن ویدئوها می‌باشد.

22- یوتیوب سومین پلتفرم محبوب برای بازاریابی محتوایی اینفلوئنسرها است.

23- دو سوم خریداران از ویدیو به عنوان منبع برای الهام گرفتن برای خرید استفاده می‌کنند.

24- و ۹۰٪ از این خریداران چیز جدیدی را از طریق یوتیوب کشف کرده اند.

25- تقریبا نیمی از بازاریابان در تبلیغات یوتیوب سرمایه گذاری می‌کنند.

26- یک تبلیغ در یوتیوب در تلفن همراه، ۸۴٪ بیشتر از یک تبلیغ تلویزیونی احتمال دارد که توجه مشتری را جلب کند.

27- از سال 2016، کاربران یوتیوب بیش از ۵۰ هزار سال را صرف بررسی محصولات کرده اند(از سال 2016، زمان مشاهده ویدئوهایی که در آن ها یک محصول بررسی می‌شود، مجموعا به بیش از ۵۰ هزارسال رسیده است).

28- میزان علاقه کاربران یوتیوب به مشاهده یک آموزش، 3 برابر بیشتر از خواندن دستورالعمل است.

29- ۸۰٪ از خریدارانی که از ویدئو برای الهام گرفتن برای خرید استفاده می‌کردند اظهار داشتند که آن ها در ابتدای سفر مشتری این کار را انجام داده اند.

30- از سال 2016 تعداد تبلیغات SMB(نوعی تبلیغات که کسب و کارهای کوچک و متوسط را هدف قرار می‌دهد) در یوتیوب دو برابر شده است.

31- در بین کانال های دیجیتال، یوتیوب بیشترین تأثیر را در خرید دارد.

نکات اصلی

چیزهای زیادی برای بیان کردن وجود دارد. در ابتدا شماره ۲۱ را بررسی می‌کنیم: در بین کسب و کارها، یوتیوب دومین مکان محبوب برای ارسال ویدئو است. فیس بوک هنوز حاکم بر این موضوع است. برای رسیدن به نتایج بهتر بسیاری از کسب و کارها در هر دو پلتفرم ویدئو ارسال می‌کنند که این کار توصیه می‌شود. با این حال فیسبوک خیلی برای به اشتراک گذاری مجدد ویدئوهایی که در ابتدا بر روی پلتفرم های دیگر منتشر شده اند مناسب نیست اما صرفا تولید و به اشتراک گذاری ویدئو در فیسبوک بهترین کار ممکن نیست.

توصیه می‌شود داده هایی از مخاطبان خود به دست بیاورید و اگرچه به نظر می‌رسد افراد بسیاری هم از فیسبوک و هم از یوتیوب استفاده می‌کنند، اما بهتر است هر کاربر را به صورت جداگانه در هر کدام از این پلتفرم ها بررسی کنید. با کسب اطلاعات مناسب بررسی کنید که کدام نوع محتوا مناسب یوتیوب و کدام مورد مناسب فیسبوک است و با کسب مخاطب در دو پلتفرم بزرگ به اشتراک گذاری ویدئو، شانس خود را برای کسب مشتری نیز افزایش می‌دهید.

یوتیوب دومین مکان محبوب برای ارسال ویدئو است.

نکته بعدی این است که تبلیغات ویدئویی در تلفن های همراه، ۸۴ درصد بیش از تبلیغات تلویزیونی افراد را درگیر می‌کند. می‌دانید چرا؟ تصور کنید در حال مشاده فیلم هستید و در بین فیلم تبلیغات پخش می‌شود. شما از این فرصت استفاده می‌کنید و به جست و جو در شبکه های اجتماعی می‌پردازید. شاید حتی بدون توجه به تبلیغات تلویزیون. بنابراین، توصیه می‌شود پیام های تبلیغاتی یوتیوب خود را با تبلیغات فیسبوک و گوگل تقویت کنید و به این ترتیب حتی وقتی مخاطبان به جای یوتیوب تلویزیون را انتخاب می‌کنند، می‌توانید ارزش محصول خود را نشان داده و برند خود را در ذهن افراد نگه دارید.

در نهایت این که بررسی کالا یک پدیده قانونی است(بررسی یک کالا با استفاده از محتوای ویدئویی که می‌تواند یک ساعت باشد، یک گوشی تلفن همراه و هر چیز دیگر). اگرچه پرداخت پول به افراد و کاربران یوتیوب برای بررسی محصولات شما در کانال و ویدئوهایشان برای برخی یک کار شاید غیراخلاقی باشد، اما هنوز هم می‌توانید وارد این کار شوید. به طور مرتب در یوتیوب جستجو کنید و در جاهایی که کالای شما بررسی و بازبینی می‌شود، به پرسش ها و ابهامات پاسخ دهید. چه بازخورد مثبتی به محصولات شما داده شده است و چه منفی و ضروری است که پاسخ مناسب و متفرانه ای بدهید. اول و مهمتر از همه، این نشان می‌دهد که بازخورد مشتری را جدی می‌گیرید و در درجه دوم، در حالی که پاسخ دادن به بازبینی های مثبت به کاربران دیگر انگیزه می‌دهد که آن ها نیز فیلم های بازبینی بگذارند، پاسخ دادن به بازبینی های منفی نیز نشان می‌دهد که شما متعهد به پاسخگویی در کسب و کار خود هستید.

جمع بندی

یوتیوب به عنوان مرکزی برای به اشتراک گذاری ویدئو برای بسیاری جنبه تفریح و برای بسیاری جنبه کسب و کاری دارد. در هر صورت هرکدام از این گروه افراد با هر رده سنی و سلیقه ای می‌توانند به شما و کسب و کارتان در پیشبرد اهدافتان کمک کنند. برای مثال ممکن است برای میان سالان ویدئوهای مراقبت های جسمی منتشر کنید. این گروه افراد برای سرگرمی از یوتیوب استفاده می‌کنند اما شما علاوه بر ارزش آفرینی و کمک به آنها که مفهوم بنیادی بازاریابی است، برای خود نیز مخاطبان زیادی جمع آوری می‌کنید و قدم اول در قیف بازاریابی است. استفاده از امکانات یوتیوب با داشتن اطلاعات مناسب درباره آمارهای مختلف یوتیوب به شما کمک دوچندانی می‌کند زیرا این بار فعالیت های خود را به صورت دقیق تر و با شناخت بهتر از فضای آن انجام می‌دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

می‌خوای تازه شروع کنید؟

دوره راه اندازی فروشگاه اینترنتی

درآمد آنلاین چندبرابری داشته باش!

  • راه اندازی سایت فروشگاهی
  • تولید محتوا
  • تبلیغات آنلاین
  • استراتژی فروش 
  • و…

دوره ویدیویی یوتیوب

آموزش یوتیوب برای ایرانی ها

  • شروع تولید محتوا و ساخت تقویم محتوایی
  • فرایند تولید محتوای یک یوتیوبر
  • چه موضوعی برای کانالم انتخاب کنم؟
  • چطور کانال و حساب بسازیم؟
  • تنظیمات و تکمیل اطلاعات کانال
  • درآمدزایی از یوتیوب

آخرین مطالب
مطالب محبوب
مطالب تصادفی