🔥 دوره‌های 20 میلیونی رو رایگان برنده شو!

بازاریابی شبکه‌های اجتماعی

در سال‌های اخیر، بازاریابی شبکه‌های اجتماعی به سرعت تبدیل به یکی از قوی­ترین استراتژی برای جذب ترافیک و مخاطب و افزایش میزان فروش شده. طبق گفته" Media Examiner"، 92 درصد از بازاریابان می­‌گویند که از طریق بازاریابی شبکه‌های اجتماعی بیشتر در معرض دید مخاطبان قرار­گرفته‌اند و 80 درصد نیز نتایج مثبتی برای جذب ترافیک داشته‌­اند.
بازاریابی در شبکه های اجتماعی

در این مقاله می خوانید

دیده شدن با بازاریابی شبکه‌های اجتماعی

در سال‌های اخیر، بازاریابی شبکه‌های اجتماعی به سرعت تبدیل به یکی از قوی­ترین استراتژی برای جذب ترافیک و مخاطب و افزایش میزان فروش شده. طبق گفته” Media Examiner”، 92 درصد از بازاریابان می­‌گویند که از طریق بازاریابی شبکه‌های اجتماعی بیشتر در معرض دید مخاطبان قرار­گرفته‌اند و 80 درصد نیز نتایج مثبتی برای جذب ترافیک داشته‌­اند.

برای داشتن یک استراتژی موثر بازاریابی شبکه‌های اجتماعی برخی عناصر کلیدی را باید در نظر داشت. در این مقاله از آکادمی دیجیتال مارکتینگ راجع به ده نکته کلیدی برای داشتن یک استراتژی موثر حرف می­زنیم.

  • تهیه محتوای مناسب

برای بزرگتر کردن دایره مخاطبان خود در شبکه‌های اجتماعی و دسترسی به جامعه مخاطب خود باید گستره وسیعی از اطلاعات و محتوای مورد پسند مخاطب را ارائه کنید، پیدا­کردن محتوای مناسب می­‌تواند زمان­بر باشد، مگر اینکه از ابزارهای تولید محتوا مانند Feedly استفاده کنید. این ابزار به شما کمک می­‌کند که مطالب مرتبط با موضوع را براساس کلمات‌کلیدی پیدا کنید و در ضمن به شما امکان نگهداری مطالب را نیز  می­‌دهد و به­ راحتی می‌توانید از داخل این برنامه آن­ها را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید.

  • تاثیرگذاران (Influencers)

اگر به دنبال رشد ویروسی(Viral) در فضای دیجیتال هستید، در استراتژی بازاریابی خود باید از کمک تاثیرگذاران(Influencers) بهره بگیرید. تاثیرگذاران افرادی هستند که در طبقه جامعه مخاطب شما قرار می­گیرند و دنبال­گرهای(Follower) زیادی دارند.

تاثیرگذاران مورد نظر خود را مشخص کنید و آن­ها را برای به‌اشتراک‌گذاشتن مطالب خود تشویق کنید به عنوان مثال آن­ها را در پست جدید خود برچسب‌گذاری(Tag) کنید و بنویسید به نظرم مخاطبین شما از این مطلب استقبال می­‌کنند.  و یا حتی می­‌توانید با استفاده از ایمیل یا پیام مستقیم(Direct message) با آن­ها وارد مکالمه شده و درخواست کنید پست جدید شما را با مخاطبان خود به اشتراک بگذارند.

تاثیرگذاران (Influencers)
  • مدیریت حساب‌­های کاربری

از ابزار­های میزکار(Dashboard) برای مرتب کردن و برنامه‌­ریزی شبکه­‌های اجتماعی خود استفاده کنید. ابزارهایی مانند Buffer  وHootsuite  را می‌توانید برای اتوماسیون در روند به‌روزرسانی حساب­‌های شبکه‌های اجتماعی خود استفاده کنید ، با این کار می­توانید تعداد به‌اشتراک‌گذاری‌ها و میزان درگیری(Engage) مخاطبان خود را به وسیله این گونه ابزارها مشاهده کنید و بر­اساس این مشاهدات بهترین و موثرترین تغییرات را در استراتژی خود به­وجود بیاورید.

  • به‌روز بودن

انسان‌­ها عموما به دو دلیل به شبکه‌های اجتماعی روی می­آورند: کسب‌وکار و اطلاع از آخرین اخبار و اطلاعات و اگر شما بتوانید هر این دو موضوع را در پست‌های خود پوشش دهید به رشد قابل توجهی دست خواهید یافت.

با اطلاع و پیگیری هشتگ‌های مهم روز در توییتر و استفاده از آنها در مطالب خود می­توانید جامعه بزرگتری را مخاطب خود قرار دهید. همچنین می­توانید از موضوعات روز فیسبوک و گوگل ­ترندز برای مطالب خود استفاده کنید به عنوان مثال وبسایت Comiconverse  با استفاده از هشتگ­‌های روز در مورد فیلم‌­ها و بازی‌­های ویدیویی مخاطب بیشتری را در حوزه خود جذب می­‌کند.

  • استفاده از ” اگر این، پس اون”(If This, Then That)

این ابزار را می‌­توانید برای به‌روزرسانی همزمان همه شبکه­‌های اجتماعی خود استفاده کنید و با این کار هوشمندانه زمان زیادی را به دست بیاورید.

با IFTTT  میتوانید نسخه‌ای با شرط‌های مختلف برای به‌روزرسانی مطالب خود بپیچید. برای مثال می‌توانید ترتیبی دهید تا مثلا با به‌روزرسانی مطلب در اینستاگرام همان مطلب در فیسبوک هم بالا بیاید یا مثلا با عوض‌­کردن عکس حساب کاربری فیسبوک عکس حساب تویتر نیز عوض شود.

  • بازی و مسابقه

بازی‌ها و مسابقه­‌ها راه بسیار خوبی برای بالا بردن میزان درگیری مخاطبان می­تواند باشد. به عنوان مثال:

  • رای­ گیری

 از مخاطبین خود بخواهید نظر خودشان را راجع به یک مطلب تصویر و یا ویدیو بگویند وبسایتRecovery Guidance  با انجام یک رای گیری در بین مخاطبینش توانست قدم بزرگی به جلو بردارد او از افراد می‌­خواست که بعد از لایک کردن صفحه به وبسایت وارد شده و در رای­گیری شرکت­ کنند.

  • قرعه‌کشی

اطلاعات قرعه‌کشی را در یک صفحه فرود (Landing Page) در وب‌سایت قرار دهید و از شرکت کننده­‌ها بخواهید برای ثبت‌نام در قرعه‌کشی لینک صفحه قرعه‌کشی را به اشتراک بگذارند.

  • مسابقه عکاسی

از مخاطبین خود بخواهید عکسی با موضوعی مرتبط با فعالیت شما بگیرند و با هشتگ شما بر روی شبکه­‌های اجتماعی به اشتراک بگذارند. برای دیدن نمونه به وبسایت Credit Glory نگاهی بیاندازید .

  • دنبال کردن افراد

بخشی از استراتژی شما جذب مخاطب و دنبال­گر­های متناسب با فعالیت شما باید باشد ولی این امر دلیل نمی­‌شود که منتظر بمانید، برای ساختن مخاطبان خود پیشرو باشید و افراد فعال در این زمینه را دنبال کنید. این کار را به راحتی در توییتر با ابزار Managefiltter می‌توانید انجام دهید، این ابزار به شما در یافتن افرادی که از هشتگ‌­های خاص استفاده می­‌کنند کمک می­‌کند و شما می‌­توانید آن­ها را دنبال کنید و به دنبال­‌کردن خود تشویق کنید.

این هفت نکته کلیدی تنها بخش کوچکی از راه­‌هایی هستند که می‌توانید برای بهتر­کردن استراتژی بازاریابی شبکه‌های اجتماعی خود استفاده کنید.

برگرفته از فوربس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط