🔥 دوره‌های 20 میلیونی رو رایگان برنده شو!

سرویس تبلیغات گوگل یا گوگل ادوردز چیست؟

سیستم تبلیغات گوگل یا گوگل ادوردز این امکان را به صاحبان کسب‌و کار و بسایت می دهد تا سریعترین زمان ممکن به معرفی کالا و خدمات خود بپردازند.با گوگل ادوردز

در این مقاله می خوانید

سیستم تبلیغات گوگل یا گوگل ادوردز این امکان را به صاحبان کسب‌وکارهای آنلاین می‌دهد تا در سریعترین زمان ممکن به معرفی کالا و خدمات خود بپردازند.

همانطور که می‌دانید شما برای معرفی کسب‌وکار یا کالا و خدمات خود در موتورهای جست‌وجو مانند گوگل، یاهو و … دو راه پیشرو دارید:

روش اول انجام سئو یا بهینه‌سازی صفحات سایت‌تان برای موتورهای جست‌وجو می‌باشد  که به آن سئوی ارگانیک یا طبیعی گفته می‌شود.
در این روش شما با اجرا و پیاده‌سازی نکات و دستورالعمل‌هایی سایت خود را سئو کرده و باعث قرارگیری آن در صفحات ابتدایی و رتبه های بالاتر موتورهای جست‌وجو می‌شوید و درنتیجه بعد از سرچ کلید واژه های مربوط به کسب‌وکارتان توسط کاربران، چون شما در صفحات نخست و رتبه‌های بالاتر موتور جست‌وجو قرار گرفته‌اید می‌توانید ترافیک زیادی برای سایت خود ایجاد کرده و به این طریق بازدید کننده‌های فراوانی را وارد سایت خود کنید.

از معایب و نکات منفی جذب بازدیدکننده برای سایت‌تان به این روش بحث زمانبر بودن و طولانی بودن به نتیجه رسیدن و محقق شدن اهدافتان است. چرا که برای قرار گرفتن در رتبه‌های بالای موتور جست‌و جو(گوگل، یاهو و …) به این روش همانطور که گفتیم باید ابتدا دستوالعملها و ملاحظاتی را در سایتتان رعایت کرده و پیاده‌سازی کنید و در مرحله بعد نیز باید زمانی را جهت اثبات کسب‌وکار خود به موتورهای جست‌وجو(گوگل، یاهو و …) صرف نمایید تا با آنها نشان دهید شما یک متخصص در آن حوزه کسب‌وکار و کالاها و خدمات می‌باشید.

کار بهینه‌سازی با این روش بسیار سخت و پر هزینه‌تر خواهد بود خصوصا اگر رقابت در حوزه کسب‌وکار و کلید واژه‌های مربوط به شما بصورت شدیدتر و فشرده‌تر برقرار باشد که در نتیجه باید تلاش دو چندانی برای موفق شدن در این فضای رقابتی انجام دهید.

در واقع اصول بهینه سازی با این روش ، اجرا و پیاده سازی نکات و دستورالعمل‌هایی است که باید بطور منظم و مستمر در سایت‌تان پیاده‌سازی شود.

گوگل ادز

ویژگی‌های سیستم گوگل ادوردز

در مقابل این روش موتور جست‌و‌جوی گوگل سرویسی را قرار داده به نام گوگل ادوردز یا سیستم تبلیغات گوگل که دیگر مشکل زمانبر بودن و فرآیند طولانی روش قبل را ندارد و وبسایت شما را ظرف مدت کوتاهی در رتبه‌های بالای صفحات موتور جست‌وجو قرار می‌دهد.
مکانیزم کار در گوگل ادوردز اینگونه است که شما به ازای پرداخت برای هر کلیک(CPC) یا فروش(CPR)، کاربران را به سایت خود جذب می‌کنید یعنی در ابتدا اکانت خود را شارژ کرده و بعد از آن گوگل با توجه به رقابت‌پذیری روی واژه‌هایی که شما انتخاب می‌کنید، قیمتی کلیکی را برای هر واژه در نظر می گیرد و نرخ آن را از اعتبار اکانت‌تان به ازای هر کلیک کسر می‌کند.

از مزایای کار با سیستم گوگل ادوردز جدا از نتیجه‌گیری در زمان سریع و کوتاه می‌توان به مشخص کردن مکان دقیق بازار هدف کسب‌وکار شما و همینطور زمان قرارگیری سایت در رتبه‌های اول موتور جست‌وجو اشاره کرد، به صورتی که رتبه شما حتی قبل‌تر از کسانی که با سئو سایت خود را معرفی کرده‌اند قرار می‌گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط