🔥 دوره‌های 20 میلیونی رو رایگان برنده شو!

معروف ترین شبکه های اجتماعی در سال 2016- قسمت دوم

در مقاله قبلی به معرفی 10 شبکه اجتماعی پر طرفدار در بین کاربران اینترنتی پرداختیم. در این مقاله به معرفی 10 شبکه اجتماعی که در رده دوم قرار دارد می پردازیم. به خاطر داشته باشید برای موفقیت در برنامه جامع دیجیتال مارکتینگ خود باید در بعضی از این شبکه های اجتماعی حضور داشته باشید.
معروف ترین شبکه های اجتماعی در سال 2016

در این مقاله می خوانید

در مقاله قبلی به معرفی 10 شبکه اجتماعی پر طرفدار در بین کاربران اینترنتی پرداختیم. در این مقاله به معرفی 10 شبکه اجتماعی که در رده دوم قرار دارد می پردازیم. به خاطر داشته باشید برای موفقیت در برنامه جامع دیجیتال مارکتینگ خود باید در بعضی از این شبکه های اجتماعی حضور داشته باشید.

– اسنپ چت(Snappchat)

اسنپ چت اپلیکیشن پیام رسانی با عکس (MMS) است که توسط دانشجویان دانشگاه استنفورد به نام های راگی برون (Reggie Brown) ، اوان اسپیگل (Evan Speigel) و بابی مورفی (Bobby Murphy) ساخته شد. اپلیکیشن در سپتامبر 2011 رسما به بازار عرضه شد و در زمان کوتاه، رشد زیادی کرد و در مه 2015، 100 میلیون کاربر فعال روزانه داشت. بیش از 18 درصد از کاربران رسانه های اجتماعی از اسنپ چت استفاده می کنند.در صورتی که علاقمند به استفاده از این اپلیکشین هستید می توانید آموزش نصب اسنپ چت جدید را مطالعه نمایید.

– واتس آپ(Whatsapp)

مسنجر واتس آپ برای پیام رسانی در گوشی های هوشمند، کامپیوترهای شخصی و تبلت استفاده می شود. با استفاده از این اپلیکیشن می توانید عکس، متن، مدارک، پیام های صوتی و ویدئو را برای دیگر کاربران بفرستید. واتس آپ در ژانویه 2010 به بازار عرضه شد. این مسنجر در 19 فوریه 2004 توسط شرکت فیسبوک با قیمت 19.3 بیلیون دلار خریداری شد. امروزه بیش از 1 بیلیون نفر از این سرویس برای ارتباط با دوستان و حتی مشتریانشان استفاده می کنند.

در دوره دیجیتال مارکتینگ با تمام شاخه‌های بازاریابی دیجیتال از جمله شبکه‌های اجتماعی آشنا می‌شوید و با استفاده از آن‌ها درآمد کسب و کارتان بالا می‌رود. برای مشاهده این دوره در آکادمی دهبان کلیک کنید.

– کورا (Quora)

کورا در ژوئن 2009 به بازار عرضه شد. این وبسایت توسط دو کارمند سابق فیسبوک به نام های چارلی چیور (Charlie Cheever) و آدم دی آنجلو (Adam D’Angelo) تاسیس شد. کورا ادعا می کند که در ماه بیش از 80 میلیون بازدیدکننده ی خاص دارد که نصف آنها آمریکایی هستند. این وبسایت 141 دلار سرمایه دارد ولی هنوز آماده ی عرضه به اجتماع نیست.

– واین(Vine)

واین بیش از 40 میلیون کاربر دارد و اپلیکیشنی است که در آن ویدئوی 6 ثانیه ای به اشتراک گذاشته می شود. این زمان برای اشتراک ویدئو بسیار کم است ولی نتایج خوبی به همراه داشته است. واین در ژوئن 2012 تاسیس شد و قبل از عرضه ی رسمی آن به بازار، در اکتبر 2012 توسط شرکت توئیتر خریداری شد.

– پریسکوپ(PRiscope)

 پریسکوپ قابلیت به اشتراک گذاشتن ویدئوی زنده را دارد. پریسکوپ توسط جو برنتسیتین (Joe Bernstein) و کیون بیکپور (Kayvon Beykpour) توسعه یافت. این دو نفر شرکت پریسکوپ را در فوریه  2014 تاسیس کردند و در مارچ 2015 آن را به قیمت 100 میلیون دلار به شرکت توئیتر فروختند. 4 ماه بعد از عرضه ی دوباره ی پریسکوپ، بیش از 10 میلیون اکانت در پریسکوپ ساخته شد و در دسامبر همان سال شرکت اپل فهمید که پریسکوپ، اپلیکیشن سال است.

– بیزشوگر(Bizsugar)

بیزشوگر رسانه اجتماعی مفیدی برای صاحبان تجارت کوچک، موسسان شرکت و مدیران است. بیزشوگر در سال 2007 توسط شرکت DBH ساخته شد و در سال 2009 توسط شرکت های کوچک LLC خریداری شد. این پلت فرم به کاربران اجازه می دهد تا ویدئوها، مقالات، پست های وبلاگ، پادکست (صدا یا ویدئوی ضبط شده) محتواهای دیگر را به اشتراک بگذارند وهمچنین به کاربران اجازه ی دیدن و دادن رای به پست های کاربران دیگر را می دهد.

– استامبل آپن (StumbleUpon)

استامبل آپن محتواهای متفاوتی را به کاربران معرفی می کند. بیش از 25 میلیون نفر از استامبل آپن برای سرگرمی و به دست آوردن اطلاعات استفاده می کنند. علاوه بر آن، بیش از 80000 ناشر، برند و بازاریاب از استامبل آپن برای ارتقای تجارتشان استفاده می کنند. استامبل آپن از مه 2007 تا آپریل 2009 توسط شرکت eBay خریداری شد و بعد گارت کمپ (Garret Camp) جیاف اسمیت (Geoff Smith) و چند سرمایه گذار دیگر آن را دوباره خریدند. اکنون استامبل آپن، استارتاپ مستقلی است.

– دلیشز (Delicious)

دلیشز یک سرویس بوکمارک (Bookmark) اجتماعی است که بوکمارک های وب را کشف، ذخیره وبه اشتراک می گذارد. این سایت توسط پیتر گارجوکو (Peter Gadjokov) و جوشوآ اسکاچتر (Joshua Schachter) در سال 2003 تاسیس شد و در سال 2008  توسط شرکت یاهو خریداری شد. در آخر سال 2008 دلیشس ادعا کرد که 180 میلیون آدرس اینترنتی را بوکمارک کرده است و بیش از 5.3 میلیون کاربر دارد. این سرویس در آپریل 2011 به سیستم های AVOS فروخته شد و بعد از آن به شرکت علم (Science) فروخته شد.

– دیگ (Digg)

دیگ بیش از یک دهه پیش (در نوامبر 2004) تاسیس شد. دیگ رسانه ی اخبار اجتماعی است که مطالبی مخصوص مخاطبان اینترنت را به اشتراک می گذارد. تاپیک های دیگ بسیار متفاوت است از مسائل سیاسی تا ویروسی شدن کامپیوتر. دیگ از اشتراک گذاشتن محتوا در رسانه های اجتماعی دیگر مانند فیسبوک و توئیتر حمایت می کند. در سال 2015 این شرکت ادعا کرد که ماهانه حدود 11 میلیون کاربر فعال دارد.

– وایبر(Viber)

وایبر اپلیکیشن تماس و پیام رسانی است. وایبر در 2 دسامبر 2010 به بازار عرضه شد. این اپلیکیشن امکان تبادل صوتی، ویدئو و تصیری را بین کاربران فراهم می کند. وایبر در آپریل 2014 بالای  600 میلیون کاربر و 230 کاربر فعال ماهانه داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط