🔥 دوره‌های 20 میلیونی رو رایگان برنده شو!

چگونه یک کمپین ایمیل مارکتینگ موفق اجرا کنیم؟

آیا می دانید که کمپین ایمیل مارکتینگ شما به خوبی کار می کند یا خیر؟ با وجود بیش از 269 میلیارد ایمیلی که به صورت روزانه در سراسر دنیا ارسال می شود، رقابت شما با دیگران برای کسب توجه مخاطبان از این کانال شدیدتر از گذشته است. بعد از اتمام این مقاله شما خواهید توانست نحوه اجرای یک کمپین بازاریابی ایمیل را به صورتی یاد بگیرید که بتوانید توجه، تعامل، مشتری و فروش بیشتری داشته باشید.

در این مقاله می خوانید

آیا می دانید که چطور می توانید یک کمپین ایمیل مارکتینگ موفق را راه اندازی کنید؟

آیا می دانید که کمپین ایمیل مارکتینگ شما به خوبی کار می کند یا خیر؟ با وجود بیش از 269 میلیارد ایمیلی که به صورت روزانه در سراسر دنیا ارسال می شود، رقابت شما با دیگران برای کسب توجه مخاطبان از این کانال شدیدتر از گذشته است.

این ارقام و اعداد در مورد ایمیل ها سیر صعودی دارد. به همین دلیل است که باید بتوانید یادگیری نحوه اجرای یک کمپین ایمیل مارکتینگ موفق را از اولویت های اصلی خود قرار دهید، که بتوانید به مخاطبان هدف خود دسترسی پیدا کرده و آن ها را علاقه مند به خود نگه دارید.

بعد از اتمام این مقاله شما خواهید توانست نحوه اجرای یک کمپین بازاریابی ایمیل را به صورتی یاد بگیرید که بتوانید توجه، تعامل، مشتری و فروش بیشتری داشته باشید.

کمپین ایمیل مارکتینگ چیست؟

یک کمپین ایمیل مارکتینگ فرآیندی است که طی آن از طریق یک بیزینس ایمیل یا ایمیل هایی به یک مشتری یا بیشتر ارسال می شود. یک کمپین ایمیل مارکتینگ موفق باعث می شود که مخاطبان بعد از مشاهده ایمیل ها عملی را انجام دهند، با بیزینس تعامل داشته باشند و به آن کمک کنند تا Leadها و فروش بیشتری داشته باشد.

یکی از بزرگترین مزیت های بازاریابی ایمیل این است که مردم هنوز از ایمیل ها به خوبی استفاده می کنند. در واقع تحقیقات نشان می دهد که هنوز بیش از 90 درصد بزرگسالان و 74 درصد نوجوانان و جوانان به صورت مستمر از ایمیل استفاده می کنند. این موضوع ایمیل مارکتینگ را به یکی از ایده آل ترین کانال ها برای افزایش فروش و تعداد مشتری ها تبدیل می کند. اما قبل از این که بخواهید یک کمپین موفق ایمیل مارکتینگ را راه اندازی کنید، شما باید چند قدم اولیه را بردارید.

۱۱ قدم در طراحی یک کمپین ایمیل مارکتینگ موفق

۱- یک لیست هدفمند ایمیلی درست کنید

یک کمپین موفق ایمیل مارکتینگ همیشه با لیست ایمیلی شروع می شود که شامل Leadهای تایید شده و افرادی است که می دانید به پیشنهادات شما علاقه مند هستند. بهترین راه برای ساخت این چنین لیست ها تبدیل بازدیدکنندگان وبسایت خود به Subscriber یا افرادی است که فرم های ثبت نام وبسایت شما را پر می کنند و به اصطلاح عضو وبسایت شما می شوند.

یک لیست هدفمند ایمیلی درست کنید
یک کمپین ایمیل مارکتینگ موفق همیشه با لیست ایمیلی شروع می شود

اما می دانستید که تقریباً به طور میانگین 80 درصد از بازدیدکنندگان وبسایت شما پس از دیدن سایت آن را ترک کرده و بدون ثبت نام در هیچ خبرنامه ای آن را رها می کنند؟ به همین دلیل است که ما به شما پاپ آپ های مخصوص خروج مخاطب را پیشنهاد می دهیم که به محض تلاش مخاطب برای خروج از سایت نمایش داده شده و شانس بیشتری را برای تبدیل شدن خروجی ها به اعضای سایت فراهم می کنند.

۲- ایمیل ها را برنامه ریزی کنید

وقتی که اهداف خود را شناسایی کردید، متن ایمیلتان معلوم شد و مخاطبان خود را هدف گذاری کردید، زمان برنامه ریزی کمپین ایمیل مارکتینگ فرارسیده است. این کار به شما دید وسیعی در مورد اجرای کمپین ایمیل مارکتینگ طی مراحل 7 تا 9 می دهد.

رویکردهای خوب برای برنامه ریزی به این شکل است:

  • فرکانس ارسال ایمیل که در ادامه بیان می شود
  • انواع ایمیل ها که در مرحله دوم اشاره شد
  • محتوا
  • اصلی ترین اقدامی که از مخاطبان خود انتظار دارید پس از باز کردن ایمیل شما انجام دهند (مانند ثبت نام در یک رویداد، دنبال کردن شما در شبکه های اجتماعی، خرید محصول یا …)

یکی از آژانس های دیجیتال مارکتینگ اوهایو در ایالات متحده، در مورد ایمیل مارکتینگ می گوید که برای اجرای یک کمپین ایمیل مارکتینگ به ایمیل هایی با زمان بندی مناسب، مرتبط با کسب و کار، جذاب و ارزشمند نیاز است. اگر مشترکین خود را با ارسال تعداد زیادی ایمیل خسته کنید، ایمیل بعدی مستقیم در اسپم آن ها خواهد نشست. در عین حال، اگر طبق برنامه ای که به آن ها داده اید عمل کنید قطعاً تا روز موعود انتظار ایمیل شما را می کشند.

۳- انواع مدل های ایمیل را بشناسید

همیشه مهم است که انواع ایمیل هایی را که می توانید برای مخاطبان ارسال کنید بشناسید. این ایمیل ها توسط مردم به دسته بندی های متفاوتی تقسیم می شوند، اما ما به شما سه گروه اصلی ایمیل ها را معرفی می کنیم.

انواع کمپین ایمیل مارکتینگ
از یک دیدگاه انواع کمپین ایمیل مارکتینگ به Promotional،Relational و Transactional تقسیم می شود
  • همه ی ما با ایمیل های Promotional یا معرفی کننده آشنا هستیم، ایمیل هایی که شامل پیشنهادات و آفرهایی می شوند که می خواهید به اعضا در صورت انجام عمل بخصوص ارائه دهید.
  • گروه بعدی ایمیل های مرتبط یا Relational هستند، که مربوط به قول هایی می شوند که شما به اعضای خود هنگام ثبت نام داده اید، مانند خبرنامه هفتگی، هدایای مجانی، اطلاعات مرتبطی که به آنها علاقه دارند و …
  • دسته سوم ایمیل های تراکنشی یا Transactional هستند، که شامل فرم های تایید ایمیل ثبت نام کنندگان، ایمیل های خوشامدگویی،  تایید سفارش یا خرید و ایمیل های خبردهنده در مورد تغییر اطلاعات شخصی اعضا در سایت می شوند. این مدل ایمیل ها معمولاً طی انجام اعمال خاصی از سوی مخاطبان فعال می شوند.

۴- مخاطبان خود را بشناسید

اگر مدتی است که کار بازاریابی ایمیل را انجام می دهید، احتمالاً می دانید مخاطبان شما چه کسانی هستند. اگر تازه می خواهید این کار را شروع کنید، شما باید بتوانید مخاطبان خود را شناسایی کنید تا محتوای خود را بر این اساس هدفگذاری کنید. نگران نباشید؛ به محض این که اولین ایمیل ها را ارسال کنید می توانید اطلاعات مورد نظر خود را برای این کار بدست آورید، بنابراین در دفعات بعد شما با دانش بیشتری این کار را انجام می دهید.

در این مدت نیز می توانید داده های مورد نظر خود را از طریق ابزاری مانند گوگل آنالیتیکس و پروفایل های شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام و فیس بوک بدست آورید. هر دو این منابع داده ها را به صورت دموگرافیک، لوکیشن و علایق و یک سری آمارهای دیگر در خود دارند که به شما کمک می کنند بهتر بهفمید که مخاطبان شما چه کسانی هستند و به چه چیزهایی علاقه دارند.

۵- ایمیل های خود را با لندینگ پیج های مناسب همراه کنید

لندینگ پیج ها یکی از مهمترین بخش های کمپین ایمیل مارکتینگ شما هستند. آنها مانند دروازه ای هستند که تبدیل های ایمیل شما را برعهده دارند. شما باید بتوانید ایمیل های خود را با لندینگ پیج های خوش ساخت همراه کنید تا بتوانید آنها را وادار به ثبت نام در یک فرم، دانلود یک محتوا، ثبت نام برای یک رویداد و خرید یک محصول کنید. به یاد داشته باشید که لندینگ پیج های خوش ساخت و مرتبط با ایمیل می توانند نرخ تبدیل مشتری و فروش را بسیار افزایش دهند.

۶- عنوان مناسب انتخاب کنید

مهم ترین نکته برای شروع یک کمپین ایمیل مارکتینگ موفق، عنوان آن است، چرا که نقشی اساسی در ترغیب افراد برای باز کردن ایمیل شما بازی می کند.

مهم ترین نکته برای شروع یک کمپین ایمیل مارکتینگ موفق، عنوان آن است
مهم ترین نکته برای شروع یک کمپین ایمیل مارکتینگ موفق، عنوان آن است

شما کلمات زیادی در دست ندارید تا عنوان مناسبی را برای ایمیل خود بنویسید، اما طبق مطالعات انجام شده، داشتن 41 تا 50 کاراکتر در عنوان ایمیل بیشتر میزان تاثیرگذاری در افراد برای باز کردن ایمیل را دارد. اما از آنجایی که در گوشی موبایل تعداد کاراکترهای کمتری را نشان می دهد، بهتر است کلمات مهم خود را در ابتدای عنوان قرار دهید.

برای انتخاب عنوان ایمیل موارد زیر را می توانید لحاظ کنید:

  • به مشترکین خود بگویید که در ازای باز کردن ایمیل شما چه ارزشی را بدست می آورند.
  • اگر اسم مخاطبین خود را در عنوان بنویسید تعامل مخاطبان با ایمیل های شما بسیار بالا می رود.
  • از کلماتی که ایمیل شما را به اسپم می برد پرهیز کنید.

۷- بنویسید

وقت آن رسیده که متن ایمیل خود را بنویسید. برای دستیابی به نتیجه بهتر متن خود را کوتاه نگه دارید. همچنین بهتر است مخاطبان خود را با نام خطاب کنید. ایمیل های شخصی سازی شده درصد موفقیت بسیار بالاتری دارند.

رعایت نکات زیر خالی از لطف نیست:

  • داستان شخصی: یک شرکت نه تنها می تواند مانند یک انسان باشد بلکه می تواند موجب این شود که افراد با شرکت ارتباط احساسی نیز برقرار کنند. بسیاری از ایمیل های موفقی که دیدیم از این تکنیک استفاده کرده بودند.
  • ارائه ی ارزش به خوانندگان: این ارزش می تواند یک محتوای خوب یا اطلاعات مفید باشد.
  • استفاده از نظرسنجی، گیف، ویدئو: استفاده از این موارد درصد تعامل بیشتر مخاطبانتان را به همراه خواهد داشت.

البته که شما نباید از همه ی اینها در یک ایمیل استفاده کنید. همانطور که قبلاً هم اشاره شد ایمیل های شما باید کوتاه باشند، فقط دو تا سه مورد از تمام نکاتی که ذکر شد را داشته باشند. آخرین قسمت متن ایمیل که مهم ترین بخش آن نیز هست، دکمه اقدام به عمل یا CTA است. CTA دقیقاً همان چیزی است که شما انتظار دارید مخاطبانتان انجام دهند.

CTA دقیقاً همان چیزی است که شما انتظار دارید مخاطبان تان انجام دهند
CTA دقیقاً همان چیزی است که شما انتظار دارید مخاطبان تان انجام دهند

دکمه CTA معمولاً بهتر است در چندین جای متن ایمیلتان ظاهر شود. معمولاً سه جای ایمیل بهترین مکان‌هایی هستند که شما دکمه CTA را می توانید قرار دهید: در اوایل متن ایمیل، اواسط ایمیل و در انتهای ایمیل.

۸- بر طراحی کمپین ایمیل مارکتینگ تمرکز کنید

طراحی ایمیل در موفقیت کمپین ایمیل مارکتینگ تأثیر بسزایی دارد. اگر ایمیل شما طراحی بدی داشته باشد، تأثیر سوء بر رفتار مخاطبان شما می گذارد. از آنجایی که جمع کثیری از مخاطبان شما احتمالاً ایمیل شما را بر روی گوشی موبایل خود باز می کنند پس باید طراحی ایمیلتان ریسپانسیو باشد تا در گوشی های موبایل به خوبی نمایش داده شود.

جالب توجه است بدانید که ایمیل های خوب ایمیل های هستند که بیشتر متن دارند تا عکس. شکی در آن نیست که عکس در جذابیت ایمیل تأثیر مثبت دارد اما بسیاری از مخاطبان امکان نمایش عکس ها را در ایمیل غیر فعال می کنند، پس باید ایمیل شما با وجود چنین نکته ای بتواند هدف خود را به مخاطب هدف برساند.

نکته: حتماً بر روی عکس های خود از آلت تگ مناسب استفاده کنید تا افرادی که نمایش عکس ها را غیر فعال کرده اند متوجه شوند که عکس ها در چه موردی هستند.

۹- با استفاده از محتوای قوی مخاطبان را دنبال کنید

ایمیل مارکتینگ در مورد توقعات است، و این شما و فقط شما هستید که مشخص می کنید مخاطبانتان چقدر از شما توقع داشته باشند. اگر Call to Actionهای شما قوی هستند و می توانید به خوبی مخاطبان را دنبال کنید، شانس اجرای کمپین موفق ایمیل مارکتینگ شما بالاست. اما، اگر شما به مخاطبان خود قول داده اید که هفته ای یک ایمیل برایشان ارسال کنید و بجای آن هرروز این کار را می کنید، پس شما در حال حرکت به سمت شکست هستید.

 با استفاده از محتوای قوی مخاطبان را دنبال کنید
در ایمیل مارکتینگ مشخص کنید مخاطبان تان چقدر از شما توقع داشته باشند

همچنین اگر مخاطبان از شما توقع آپدیت های روزانه و اطلاعات جدید روزانه از محصولات را دارند، و شما این کار را انجام نمی دهید نیز نتیجه مانند مورد بالا خواهید داشت. به همین دلیل است که اولین ایمیل دنبال کننده نقش به این مهمی را در موفقیت کمپین بازاریابی ایمیل شما دارد. تقریباً تمامی خدمات دهندگان ایمیل در سراسر دنیا این آپشن را در اختیار شما قرار می دهند که یک پروسه اتوماتیک پاسخگویی به ایمیل ها را ایجاد کنید و شما باید بتوانید از این موضوع استفاده لازم را ببرید.

ایمیل دنبال کننده ابتدایی شما باید بلافاصله بعد از ثبت نام فرستاده شود و شما را به مخاطب معرفی کرده و به وی بفهماند که حالا که عضو خبرنامه ایمیلی شما شده است می تواند انتظار دریافت چه اطلاعاتی را داشته باشد. فراموش نکنید که ایمیل دنبال کننده باید جزییات کامل این همکاری را به مخاطبان بگوید. از اینجا به بعد، تنها چیزی که باید شما را نگران کند، براورده کردن انتظارات اعضای لیست ایمیل شماست.

شما یک کمپین ایمیل مارکتینگ را به صورت تفریحی راه اندازی نمی کنید، شما اینجا هستید تا تعامل ایجاد کرده و فروش خود را بالا ببرید. اما تبدیل یک لیست ایمیل از حالتی که ارزش های رایگان را برای اعضا فراهم می کند به لیستی که یک محصول را به ازای دریافت پول معرفی می کند می تواند پروسه خطرناکی باشد. برای انجام این کار با ریسک کم، بهتر است اول در مورد نحوه معرفی محصول به خوبی فکر کنید. قطعاً دوست ندارید به صورت ناگهانی و با یک سخنرانی محصول را معرفی کرده و همه را شوکه کنید. به یاد داشته باشید که کمپین شما بسیار موفق تر خواهد بود اگر مردم انتظار معرفی محصولات از سوی شما را در بازه های زمانی معین داشته باشند. اگر به فروش به صورت دائمی عادت کرده اید، سعی کنید خود را به جای مشتریان و مخاطبان بگذارید.

از خود بپرسید که آیا پیام های شما متناسب با انتظاراتی که برای خود تعیین کرده اید هستند یا خیر. علایقی که مخاطبان قبلاً از خود نشان داده اند را درک کرده و آفرهای مشابهی با آنها برایشان ارسال کنید. در واقع کسانی که با چشمان بسته همه نوع پیشنهادی را ارسال می کنند آنهایی هستند که مخاطبان خود را به سرعت از دست می دهند.

به یاد داشته باشید که هر بیزینس نیازهای خاص خود را دارد، و هیچ قانون سختگیرانه و جهانی وجود ندارد که شما چه زمان معینی می توانید در مورد محصولات خود صحبت کنید و محتوا برای مخاطبان ارسال کنید. فقط فراموش نکنید که یک لیست ایمیل را به چشم اجازه ای که از سوی مخاطبان برای شما صادر شده است تا بتوانید با آنها تعامل داشته باشید ببینید و بهتر است در این زمینه با احتیاط رفتار کنید تا اجازه گرفته شده از شما سلب نشود.

10- تست و کنترل

در پایان، ارسال ایمیل اولین مرحله از موفقیت کمپین ایمیل مارکتینگ است. در واقع، شما باید به جمع آوری اطلاعات ادامه بدهید تا کمپین های بعدی خود را اجرا کنید. به این معنی است که، تمام المان های ایمیل مارکتینگ را تست کنید: طراحی، قالب، متن ایمیل، عنوان، CTA. حتی ایمیل را با بخش های مختلف مخاطبان خود و همچنین زمان های ارسال تست کنید.

تست و کنترل
شما با جمع آوری اطلاعات کمیین قبلی می توانید دریابید با چه مکانیزمی کمپین های بعدی خود را اجرا کنید

از EMP خود یا شرکتی که به شما سرویس ایمیل مارکتینگ ارائه می دهد می توانید آنالیز رفتار مخاطبانتان را دریافت کنید، چه تعداد ایمیل شما را باز کرده اند، چه تعداد اشتراک خود را قطع کرده اند، چه تعداد ایمیل شما را برای دیگران فرستاده اند و … . این کار دید وسیعی در مورد موفقیت یا عدم موفقیت شما در اجرای کمپین ایمیل مارکتینگ ارائه می دهد.

۱۱-تحلیل داده ها و طبقه بندی

حال که با موارد پایه راه اندازی کمپین موفق ایمیل مارکتینگ آشنا شده اید، وقت آن رسیده تا بحث را به مرحله بالاتری ببریم. وقت آن رسیده که با استفاده از تحلیل داده ها و طبقه بندی های مختلف نتایج کمپین خود را بهبود بخشیم و بهتر از کمپین ابتدایی خود عمل کنیم. همیشه در همه مقاله ها در مورد اهمیت بررسی داده ها برای وبسایت ها گفته ایم، باید بدانید که این موضوع برای ایمیل ها نیز صدق می کند.

تقریباً تمامی خدمات دهندگان ایمیلی سراسر دنیا دارای اطلاعات تحلیلی نیز هستند و آنها را در اختیار شما قرار می دهند. البته با این که تمامی این آمارها و متریک ها مهم هستند، اما از نظر من نرخ بازکردن ایمیل، نرخ کلیک ایمیل و لغو عضویت ها از همه مهمتر هستند. بیایید نگاهی به هرکدام از این سه مورد داشته باشیم.

نرخ بازشدن ایمیل به شما تعداد افرادی را که ایمیل شما را باز کرده اند نشان می دهد. این اطلاعات با استفاده از یک پیکسل ردیابی مخفی گرفته می شود که هر زمان که فردی برروی ایمیل شما کلیک کند بارگزاری می شود. هنگامی که به نرخ بازشدن ایمیل نگاه می کنید، معمولاً به شما نشان می دهد که چقدر در ایجاد یک ارتباط با خوانندگان موفق بوده اید و می توانید ببینید که مردم چقدر در مورد ایمیل های شما اشتیاق داشته و آنها را می خوانند.

نرخ بازشدن ایمیل به شما تعداد افرادی را که ایمیل شما را باز کرده اند نشان می دهد
نرخ بازشدن ایمیل به شما تعداد افرادی را که ایمیل شما را باز کرده اند نشان می دهد

اگر نرخ باز شدن ایمیل های شما پایین باشد، معمولاً بدین معنیست که شما اعضای تعامل نشده زیادی دارید. شما باید در ایجاد ارزش و براورده کردن انتظارات مخاطبان سخت تر کار کنید.

مورد بعدی نرخ کلیک برروی ایمیل یا CTR می باشد؛ تعداد افرادی را نشان می دهد که برروی لینکی که درون ایمیل شما وجود دارد کلیک کرده اند. اگر CTR شما پایین باشد، دال بر این موضوع است که به احتمال زیاد پیام شما به اندازه کافی هدفگذاری شده نبوده است. در این صورت شما باید برروی متن ایمیل های خود بیشتر کار کنید.

در نهایت نرخ لغو عضویت نیز تعداد افرادی که برروی دکمه لغو عضویت در پایین ایمیل های شما کلیک کرده اند را نشان می دهد. اگر این نرخ برای شما بالا باشد بدین معنیست که شما در ایجاد ارزش و نوشتن متن های خوب و اغواکننده موفق نبوده اید، و باید یک سری کار واقعاً جدی در این مورد انجام دهید. در واقع ممکن است شما لیستی را ایجاد کنید و مردم پس از عضویت در خبرنامه شما نیز آن را ترک کنند، اگر این اتفاق برای شما رخ می دهد، سعی کنید بفهمید معمولاً در چه زمان هایی این اتفاق رخ می دهد.

اگر مردم پس از دریافت یک ایمیل خودکار پاسخ دهنده شما را ترک می کنند، پس بهتر است دوباره پیام خودکار بهتری را بسازید. اگر بعد از پیام های بازاریابی می روند، نحوه معرفی پیشنهادات خود را عوض کنید.

اگر در مراحل ابتدایی قیف فروش شما را ترک می کنند، شما باید برروی CTAهای خود به نحوه که با پیام های شما هارمونی داشته باشند کار کنید. فراموش نکنید که تحلیل داده های ایمیل ها در صورتی که به آنها توجه کنید خیلی به دردتان می خورند، آنها به شما خیلی دقیق نشان می دهند که چه کارهایی را به صورت اشتباه انجام می دهید. اگر با واژه طبقه بندی ایمیل آشنا نیستید، باید بدانید که طبقه بندی ایمیل به فرایندی گفته می شود که طی آن لیست ایمیل را به گروه های هدفمندشده کوچکتر تقسیم می کنند. شما معمولاً می توانید به 3 شیوه لیست ایمیل های خود را طبقه بندی کنید؛ لیست مشتریان ( در مقایسه با کسانی که هنوز خریدی از شما انجام نداده اند )، اعضای خبرنامه و لیست ایمیل های روزانه ( در مقایسه با ایمیل های هفتگی، ماهانه و غیره. ).

با تقسیم لیست خود به این زیرگروه ها، شما می توانید ارتباطات هدفگیری شده بهتری را ایجاد کنید. به عنوان مثال، بعضی از مشتریان آپدیت هایی در مورد محصولات و فروش می خواهند، اما بعضی از آنها فقط می خواهند از محصولات جدید خبردار شوند.

همچنین شما می توانید ایمیل های مخصوصی را برای کسانی که محصولی را خریداری کرده اند بفرستید و از آنها تشکر کنید. اگر شما به مخاطبان خود شانس انتخاب کردن را ندهید، همه را از دست می دهید. از آنجایی که مشتریان کسانی هستند که به احتمال زیاد باز هم از شما خرید می کنند، بدیهی است که می خواهید آنها را در لیست ایمیلی مشتریان خود داشته باشید.

با تقسیم لیست خود به زیرگروه ها، شما می توانید ارتباطات هدفگیری شده بهتری را ایجاد کنید
با تقسیم لیست خود به زیرگروه ها، شما می توانید ارتباطات هدفگیری شده بهتری را ایجاد کنید

با استفاده از طبقه بندی، شما می توانید یک پیام را فقط برای کسانی که ایمیل قبلی تان را باز نکرده اند ( و سوال کردن علت این موضوع از آنها ) و یا افرادی که به ایمیل قبلی شما علاقه نشان داده اند ارسال کنید. همچنین شما می توانید انواع پیام ها را میان تمامی گروه ها بفرستید تا با علایق و سلایق آنها بیشتر آشنا شوید.

همانطور که می بینید، طبقه بندی علم فیزیک هسته ای نیست، اما کار است. بنابراین به همین علت است که خیلی ها از انجام دادن آن اجتناب کرده و ضرر می بینند. اگر شما این کار را انجام دهید، به سرعت خود را از دیگران متمایز می کنید.

لیست ایمیل شما یکی از باارزش ترین منابع شماست، و اگر یاد بگیرید که چطور از آن استفاده کنید، هزینه انجام این کار به خودی خود جبران می شود. با گذشت زمان شما می توانید میانگین هزینه ای که مخاطبان لیست شما پرداخت می کنند را بدست آورید. این موضوع به شما می گوید که لیست ایمیل شما چه ارزشی دارد.

اگر یک لیست ایمیل 10 هزار نفره 50 هزار دلار برای یک کمپین هزینه کنند، و شما تنها 2 عدد از این کمپین ها را به صورت سالانه اجرا کنید، شما می توانید با گرفتن میانگین به این نتیجه برسید که هر عضو لیست شما به صورت سالانه 10 دلار ارزش دارد. هنگامی که معادلات بیزینسی را به این صورت انجام دهید، به راحتی متوجه می شوید که از دست دادن چند صد دنبال کننده می تواند ضرر جبران ناپذیری برای شما داشته باشد.

اگر تا به امروز ایمیل مارکتینگ را نادیده می گرفتید، شاید زمان آن رسیده که استراتژی خود را بازبینی کنید. امروزه ایمیل مارکتینگ بازگشت سرمایه عظیمی را برای بازاریابانی که به آن اعتماد می کند به ارمغان می آورد. بازاریابی ایمیل کار پیچیده ای نیست.

جمع بندی

اول از همه به یاد داشته باشید که شما یک مهمان در Inbox مخاطبان هستید، ایمیل های شما تنها یک کلیک با از دست دادن مخاطبان فاصله دارند. مودب و با احترام با آنها برخورد کرده و برای مخاطبان خود ارزش ایجاد کنید. بعد از این کار شما باید اجازه مخاطبان را بگیرید که برایشان ایمیل ارسال کنید. سپس تنها کاری که باید انجام دهید دنبال کردن مخاطبان با عملی کرده وعده هاییست که به آنها داده اید، مواردی که به آن ها برای عضویت وعده داده اید را به صورت مستمر اجرا کنید تا بتوانید انتظارات آن ها را برآورده کنید.

هیچ فرمول سری برای این کار وجود ندارد؛ ایمیل مارکتینگ در مورد چیزی که برای شما و استایل و صدای کمپانی شما بهتر است می باشد. در نهایت شما می توانید هنگامی که بر موارد پایه بازاریابی ایمیل مسلط شدید به سراغ تحلیل داده ها و طبقه بندی بروید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط