🔥 دوره‌های 20 میلیونی رو رایگان برنده شو!

مزایای دیجیتال مارکتینگ | 13 مزیت اصلی

اگر شما هم می‌خواهید با مهمترین مزایای دیجیتال مارکتینگ آشنا شوید، لازم نیست بیش از این تحقیق کنید تنها کافی است تا پایان این مقاله که خواندن آن کمتر از دو دقیقه از شما زمان می‌برد با ما همراه شوید. رشد روزافزون بازار به سمت دیجیتال شدن با تغییر و تحول روزانه تکنولوژی امری سورپرایز کننده نیست. مزایای دیجیتال مارکتینگ روز به روز در حال افزایش هستند. هرروز تعداد بیشتری از مصرف کنندگان در مورد محصولی که نیاز دارند در اینترنت تحقیق کرده و به صورت آنلاین محصول مورد نظر را خریداری می کنند. طبق تحقیقات نشریه فوربز، 82 درصد از مشتریان قبل از خرید به صورت آنلاین در مورد برندهای ارائه دهنده محصول مورد نظر تحقیق می کنند و همانطور که تک ریپورت گزارش می دهد، 79 درصد از مردم خریدهای خود را به صورت آنلاین انجام می دهند. پس چگونه می توانیم به این درصد بالای مردم دسترسی پیدا کنیم؟ جواب ساده است، دیجیتال مارکتینگ.

در این مقاله می خوانید

دیجیتال مارکتینگ به خاطر داشتن بالاترین اثرگذاری در جلب نظر مشتریان و سادگی استفاده، در بین روش‌های بازاریابی موجود، به سرعت در حال کسب محبوبیت نزد صاحبان کسب‌و کارها است.

اگر شما هم می‌خواهید با مهمترین مزایای دیجیتال مارکتینگ آشنا شوید، لازم نیست بیش از این تحقیق کنید تنها کافی است تا پایان این مقاله که خواندن آن کمتر از دو دقیقه از شما زمان می‌برد با ما همراه شوید. رشد روزافزون بازار به سمت دیجیتال شدن با تغییر و تحول روزانه تکنولوژی امری سورپرایز کننده نیست. مزایای دیجیتال مارکتینگ روز به روز در حال افزایش هستند. هرروز تعداد بیشتری از مصرف کنندگان در مورد محصولی که نیاز دارند در اینترنت تحقیق کرده و به صورت آنلاین محصول مورد نظر را خریداری می کنند. طبق تحقیقات نشریه فوربز، 82 درصد از مشتریان قبل از خرید به صورت آنلاین در مورد برندهای ارائه دهنده محصول مورد نظر تحقیق می کنند و همانطور که تک ریپورت گزارش می دهد، 79 درصد از مردم خریدهای خود را به صورت آنلاین انجام می دهند. پس چگونه می توانیم به این درصد بالای مردم دسترسی پیدا کنیم؟ جواب ساده است، دیجیتال مارکتینگ.

بسیاری از بیزینس های کوچک تاکتیک های دیجیتال مارکتینگ را برای دسترسی و ایجاد تعامل با مخاطبان آنلاین بکار می گیرند. در واقع، طبق پیش بینی های انجام شده تا سال 2021 میزان هزینه انجام شده برای دیجیتال مارکتینگ تنها در امریکا به بیش از 332 میلیارد دلار خواهد رسید. تاکتیک های دیجیتال مارکتینگ کم هزینه ترین تاکتیک ها برای رسیدن به بیشترین تعداد مخاطبان برای بیزینس شما هستند. برای آموزش دیجیتال مارکتینگ میتوانید در یک دوره جامع آموزش دیجیتال مارکتینگ شرکت کنید.

۱۳ مزیت اصلی دیجیتال مارکتینگ

1- نتایج قابل سنجش

در بازاریابی سنتی هیچ راهی برای سنجش تعداد افرادی که بیلبورد شما را دیده‌اند یا به جای دیدن آگهی کاغذی، آن را در سطل زباله‌های بازیافتی انداخته‌اند، وجود ندارد. اما دیجیتال مارکتینگ، گزارش هایی منسجم و قابل اعتماد به شما ارائه میدهد تا برای مثال، تعداد دقیق افرادی که ایمیل شما را باز کرده یا روی لینک خاصی کلیک کرده‌اند را بدانید.

2- قابلیت شخصی‌سازی

 قابلیت شخصی‌سازی

امروزه مصرف کنندگان به دنبال خدمات خصوصی و سفارشی هستند؛ کاری که در بازاریابی سنتی به طرز آشکاری ممکن نخواهد بود، زیرا این نوع بازاریابی دارای ماهیتی عمومی است. اما دیجیتال مارکتینگ با ابزارهای شگفت انگیز خود این امکان را به شما می‌دهد که از علایق و اولویت‌های اشخاص برای سفارشی کردن پیامی که دریافت می‌کنند استفاده کنید. درواقع  شاید بتوان “شخصی سازی” را بزرگ‌ترین مزیت بازاریابی دیجیتال و آنلاین دانست.

3- هزینه پایین برای استفاده

کارهایی که در حوزه بازاریابی سنتی صورت می‌گیرند، مانند بیلبوردها و تبلیغات رادیو و تلویزیونی در حال حاضر بسیار پرهزینه هستند. ولی محصولات دیجیتال مارکتینگ در سایزهایی مقیاس‌پذیر عرضه می‌شوند؛ بدین ترتیب، تمامی کسب‌وکارهای کوچک، متوسط و بزرگ می‌توانند از این محصولات برای دستیابی به مخاطبان با مناسب‌ترین قیمت‌ها استفاده کنند.

4- دستیابی به مخاطبین بیشتر

از آن جایی که دیجیتال مارکتینگ به صورت آنلاین انجام می‌شود، حوزه ای وسیع و جهانی تر از مخاطبین را در بر میگیرد. در حالی که بازاریابی سنتی شما را به یک منطقه جغرافیایی محدود می‌کند، دیجیتال مارکتینگ به شما اجازه می‌دهد تا با نرخ بالایی از اثربخشی به مخاطبین بین‌المللی خود دسترسی داشته باشید.

5- بهینه سازی آسان

دیجیتال مارکتینگ همراه با گزارش است، و این یعنی اگر شما در این نوع از بازاریابی با عملکردی ضعیف تر از میزان مورد رضایت تان مواجه شوید، پیدا کردن جای این مشکل و تغییر دادن آن آسان خواهد بود.

دیجیتال مارکتینگ همراه با گزارش است
دیجیتال مارکتینگ همراه با گزارش است

شما حتی می‌توانید چند چیز متفاوت را امتحان کنید، بسنجید که کدام یک بهترین عملکرد را داشته و همان را به عنوان هدف و رویکرد رو به جلوی خودتان انتخاب کنید.

6- نرخ بالاتر جلب مشتری

یکی دیگر از مزایای دیجیتال مارکتینگ این است که جلب مشتری به صورت آنلاین تنها با چند کلیک صورت می‌گیرد.به جای اینکه مشتریان، گوشی تلفن را بردارند یا سوار ماشین بشوند و تا فروشگاه شما رانندگی کند، می‌توانند از طریق ایمیلی که فرستاده‌اید وارد وبسایت شما شوند و خریدشان را انجام دهند و با آسایش در حالیکه روی مبل لم داده‌اند، درباره سازمان شما اطلاعات کسب کنند.

7- یکی از بزرگترین مزایای دیجیتال مارکتینگ، هدفگیری دقیق خریداران ایده آل شماست

هنگامی که شما تبلیغ بیلبوردی یا تبلیغ در یک مجله را رزرو می کنید، شما در واقع تیری در تاریکی رها کرده اید و فقط می توانید امیدوار باشید که تبلیغ شما به مخاطبان مناسب برسد. البته درست است که راه هایی وجود دارد که به مخاطبان مرتبط تری از طریق شیوه های سنتی بازاریابی دست پیدا کرد، اما این قابلیت ها هیچگاه نمی توانند با هدفگیری های دقیق مخاطبان در دیجیتال مارکتینگ رقابت کنند. با استفاده از دیجیتال مارکتینگ، شما می توانید مطمئن شوید که مخاطبان مورد نظر شما محتوای شما را می بینند. سئو به شما کمک می کند که به مخاطبانی دسترسی پیدا کنید که به دنبال محصولات و موضوعاتی هستند که به بیزینس شما ارتباط دارد.

این در حالیست که تبلیغات کلیکی گوگل، بنرهای تبلیغاتی و شبکه های اجتماعی به شما کمک می کنند تا مخاطبانی را هدفگیری کنید که به احتمال زیاد با توجه به دموگرافیک ها و ویژگی های شخصیتی، به محصولات و خدمات شما علاقه مند هستند.با بهبود بخشی هدفگیری، شما می توانید استفاده بهینه تری از بودجه و منابع خود داشته باشید. با دیجیتال مارکتینگ شما دیگر لازم نیست نگران این باشید که بودجه ای که برای تبلیغات مصرف می کنید به مخاطبانی که به محصولات شما علاقه مند هستند نرسد. با قابلیت های هدفگیری دقیق، تاکتیک های دیجیتال مارکتینگ این تضمین را به شما می دهند که تلاش های بازاریابی شما برروی استراتژی های انجام می شود که واقعاً نتیجه می دهند.

8- مخاطبان شما در شبکه های اجتماعی حضور دارند، و دیجیتال مارکتینگ به شما کمک می کند به آنها دسترسی پیدا کنید

احتمالاً مهمترین مورد ما در لیست مزایای دیجیتال مارکتینگ همین مورد باشد. در استفاده از تکنیک های سنتی بازاریابی، شما مسلماً با یک محدودیت اندازه مواجه می شوید. تبلیغات چاپی محدود به مکان، بازار و زمان هستند و اگر بخواهید که دایره را وسیع تر کنید، باید بودجه هنگفتی را در نظر بگیرید.اما در دیجیتال مارکتینگ، با این که دایره دسترسی شما بسیار وسیع تر است اما باز هم بسیار هدفمندتر می باشد. تنها محدودیت شما در این فضا خلاقیت و استراتژیست.

در دیجیتال مارکتینگ، دایره دسترسی شما بسیار وسیع تر و هدفمندتر می باشد
در دیجیتال مارکتینگ، دایره دسترسی شما بسیار وسیع تر و هدفمندتر می باشد

مهم نیست بیزینس شما در چه صنعتی باشد، شانس زیادی وجود دارد که مخاطبان مورد نظر شما بیشتر وقت خود را در شبکه های اجتماعی مانند فیس بوک، توئیتر و اینستاگرام سپری کنند. با توجه به گزارشات eMarketer، 2.34 میلیارد نفر از مردم دنیا یا به عبارت دیگر بیش از یک سوم جمعیت دنیا به صورت دائمی از شبکه های اجتماعی استفاده می کنند.دیجیتال مارکتینگ به شما کمک می کند به این مخاطبان تعامل برقرار شده دسترسی پیدا کنید. نه تنها شما می توانید با استفاده از پلتفرم ها محتوای منحصر به فرد ایجاد و منتشر کنید، بلکه شما می توانید به مصرف کنندگان بیشتری از طریق تبلیغات در این پلتفرم ها دسترسی داشته باشید.

پلتفرم های مجازی مانند فیس بوک به شما آپشن های هدفگیری دقیقی را ارائه می دهند تا بتوانید دقیقاً به آن دسته از مخاطبانی دسترسی داشته باشید که به محصولات و خدمات شما علاقه مند هستند.علاوه بر موارد بالا شبکه های اجتماعی پلتفرم هایی برای ارتباط با مخاطبان هدف و ایجاد تعامل با آنها را در اختیار شما قرار می دهند. بجای این که تنها محتوای خود را پست کنید و از مخاطبان خود خبری نداشته باشید، شما می توانید ارتباطات تک به تک با ارزشی را با هر نفر ایجاد کنید که می تواند اطلاعات ارزشمندی را در اختیار برند شما قرار دهد. این چیزی است که تاکتیک های بازاریابی سنتی هیچوقت نمی توانند در اختیار شما قرار دهند.

9- سئو و سئوی محلی به شما کمک می کنند به مشتریان احتمالی بیشتری دسترسی پیدا کنید

سئو یکی دیگر از تاکتیک های قدرتمند دیجیتال مارکتینگ است که مزایای گوناگونی را برای شما فراهم می کند.با بهینه سازی محتوای سایت برای موتورهای جستجو، شما می توانید به خریداران آنلاین بیشتری دسترسی داشته باشید. با استفاده از کیووردهای مرتبطی که محصولات و خدمات شما را توصیف می کنند می توانید ترافیک هدفمند بیشتری به وبسایت خود روانه کنید که به مرور زمان نرخ تبدیل مشتری شما را افزایش می دهد.

سئو تنها برای بیزینس های بین المللی نیست. بسیاری از خریداران به دنبال کمپانی های آنلاین محلی هستند، و این جستجوها در نهایت به خرید ختم می شود.در واقع با توجه به اظهارات گوگل، 28 درصد جستجوهای یک محصول در نزدیکی محل جستجوکنندگان، به خرید ختم می شود.سئوی محلی، یا بهینه سازی وبسایت برای نتایج جستجوهای محلی، می تواند یک تاکتیک با ارزش دیجیتال مارکتینگ برای بیزینس هایی که در یک نقطه جغرافیایی مشخص فعالیت می کنند باشد، بیزینس هایی مانند فروشگاه های زنجیره ای، رستوران ها و دیگر بیزینس های خدمات محور.

10- دیجیتال مارکتینگ به شما کمک می کند به مشتریان موبایل دسترسی داشته باشید

یکی دیگر از مزایای بی شمار دیجیتال مارکتینگ این است که به شما این اجازه را می دهد که به مشتریانی که برروی گوشی های هوشمند خود در حال جستجو و خرید هستند دسترسی داشته باشید. بیش از نیمی از کاربران اینترنت از وب برروی گوشی های موبایل خود استفاده می کنند.دیجیتال مارکتینگ به شما کمک می کند به مردمی که برروی موبایل، تبلت و کامپیوترهای دسکتاپ در اینرنت هستند دسترسی داشته باشید.

11- شما می توانید به سادگی و سرعت تاکتیک ها و استراتژی خود را برای گرفتن بهترین نتایج با تغییرات وفق دهید

با تاکتیک های بازاریابی سنتی مانند تبلیغات تلویزیونی و روزنامه ای، شما باید صبر کنید تا کمپین شما به اتمام برسد تا بتوانید نتایج بدست آمده را بررسی کنید. اگرچه با تحلیل نتایج کمپین می توانید بفهمید که برای کمپین های بعدی چه استراتژی را استفاده کنید، اما در زمان راه اندازی کمپین تا انتهای آن شما نمی توانید کاری را برای وفق دادن استراتژی با شرایط ناگهانی پیش آمده انجام دهید.

تحلیل و انالیز وبسایت با دیجیتال مارکتینگ
با ابزارهای آنالیز داده های وبسایت ها، شما می توانید تحلیل های بی نظیری داشته باشید

از آنجایی که تاکتیک های بازاریابی سنتی شما را مجبور کنند تا هفته ها و حتی ماه ها برای فهمیدن این که کدام استراتژی کارامد هست صبر کنید، دیجیتال مارکتینگ این قابلیت را به شما می دهد تا به صورت لحظه ای نتایج را رصد کرده و در صورت بوجود آمدن اتفاقات ناگهانی ناگوار به سرعت استراتژی خود را در جهت وفق دادن با شرایط موجود تغییر دهید تا نتایج بهتری کسب کنید.

با ابزارهای آنالیز داده های وبسایت ها، شما می توانید تعداد کسانی که به سایت شما وارد می شوند، صفحاتی که بازدید می کنند و زمانی که برروی وبسایت شما هستند را بررسی کنید. شما می توانید زمان و روزهای اوج ترافیک وب سایت را ببینید و همچنین نرخ تبدیل را در قسمت های مختلف سایت بررسی کنید.تمام این داده ها به شما اطلاعات ارزشمندی می دهند که می توانید از آنها برای بهبود کمپین و استراتژی های خود استفاده کنید.به عنوان مثال؛ فرض کنید شما چند سری پست بلاگ به عنوان بخشی از استراتژی بازاریابی محتوای خود نوشته اید.

شما می خواهید بدانید که آیا بهتر است این سری بلاگ ها را ادامه دهید و یا تمرکز خود را برروی موضوعات دیگر بگذارید. شما به صورت می توانید با ابزار تحلیل وبسایت پست های بلاگ خود را بررسی کنید و ببینید چند نفر از مخاطبان پست ها را می خوانند و چند نفر از آنها عمل خواسته شده در این بخش را انجام داده و تبدیل می شوند. ردیابی میزان موفقیت در این کمپین بازاریابی محتوایی به صورت لحظه ای به شما اجازه می دهد تا بدانید کدام شیوه بهترین برای استفاده از منابع شماست و از این طریق می توانید بهترین نتایج را برای تاکتیک های کمپین خود بگیرید.

12- دیجیتال مارکتینگ زمین مسابقه را برابر می کند و به بیزینس شما اجازه می دهد تا رقابتی تر شود

معمولاً رقابت با بیزینس های بزرگ به دلیل محدودیت های بودجه و منابع برای بیزینس های کوچک امری دشوار به نظر می رسد. اما، دیجیتال مارکتینگ به برابر سازی شرایط مسابقه کمک می کند و به برندهای کوچک اجازه می دهد تا در فضای آنلاین قابلیت رقابت کردن را داشته باشند. تاکتیک های بازاریابی سنتی مانند تبلیغات چاپی گران هستند و برای موفقیت در آنها نیاز به بودجه هنگفتی دارید. اما در طرف مقابل تاکتیک های دیجیتال مارکتینگ قابل پرداخت بوده و به بیزینس های کوچک و بزرگ این امکان را می دهد تا در معرض دید مخاطبان قرار بگیرند.

رشد برند های کوچک با دیجیتال مارکتینگ
دیجیتال مارکتینگ به برندهای کوچک اجازه می دهد تا در فضای آنلاین قابلیت رقابت کردن را داشته باشند

با دیجیتال مارکتینگ، بیزینس های کوچک می توانند در سطح کشور و حتی در سطح بین المللی محصولات و خدمات خود را بازاریابی و معرفی کنند. اگر بیزینس شما محدود به نقطه مکانی خاصی نیست، شما می توانید با استفاده از دیجیتال مارکتینگ به مخاطبان مورد نظر خود در سراسر دنیا دسترسی پیدا کنید. این امر به بیزینس های کوچک این امکان را می دهد که مخاطبان جدیدی برای محصولات و خدمات خود پیدا کنند.دیجیتال مارکتینگ در زمینه معرفی خود نیز می تواند زمین مسابقه را برابر کند. در حالی که فروشندگان کوچکتر نمی توانند برای ابزارهای معرفی مانند کارهای گرافیکی و لوازم گران قیمت فروشگاه هزینه کنند، آنها می توانند به راحتی و با هزینه کم یک وبسایت منظم و ساده و جذاب را ایجاد کنند که بتواند تجربه کاربری خوبی را برای مخاطبان فراهم کند.

13- بسیاری از مردم مسیر خرید خود را به صورت آنلاین شروع می کنند

به این موضوع فکر کنید که معمولاً برای گرفتن اطلاعات مورد نظرتان چقدر به گوگل و دیگر موتورهای جستجو رجوع می کنید؟ مشتریان شما نیز در این زمینه یعنی هنگامی که به دنبال محصول یا خدماتی هستند که می تواند بزرگترین مشکلات آنها را حل کند، با شما فرقی ندارند. در واقع با توجه به گزارشات ، 93 درصد از تجربیات آنلاین با موتور جستجو شروع می شود. مشتریان حتی قبل از این که بدانند به چه محصول یا خدماتی نیاز دارند، آنها برای گرفتن جواب سوالاتشان به موتورهای جستجو می روند و در مورد چالش هایشان مطالعه می کنند.

طبق تحقیقات انجام شده اخیراً مشخص شد که بیش از 59 درصد مصرف کنندگان ترجیح می دهند قبل از این که در تماس با یک بیزینس قرار بگیرند، چند کانال متفاوت را بررسی کنند. این کانال ها شامل پروفایل های بیزینس ها در شبکه های اجتماعی، ایمیل ها و تبلیغات آنلاین هستند که همگی به صورت دیجیتالی می باشند.این موضوع یک موقعیت خوب برای بیزینس های کوچک ایجاد می کند تا بتوانند با مشتریان احتمالی ارتباط برقرار کرده و آموزش های لازم را در مراحل ابتدایی خرید به آن ها بدهند.

بازاریابی دیجیتال
با توجه به گزارشات ، 93 درصد از تجربیات آنلاین با موتور جستجو شروع می شود

با ایجاد محتوای مرتبط و تعامل برانگیز که برای موتورهای جستجو بهینه سازی شده است، شما می توانید حضور آنلاین خود را بهبود بخشیده و به مشتریان مورد نظر خود در بهترین زمان ممکن دسترسی داشته باشید.

دیجیتال مارکتینگ قوی ترین شیوه بازاریابی است

دیجیتال مارکتینگ پتانسیل این را دارد که نحوه دسترسی شما به مخاطبان و ایجاد تعامل با آنها را تغییر دهد، اما شما برای باور این موضوع فقط نیاز به باور کردن حرف ما ندارید. در اینجا چند مثال برای شما می زنیم تا ببینید تاکتیک های دیجیتال مارکتینگ به چه صورت به بیزینس ها کمک می کند تا به اهداف خود در بازار برسند و نرخ تبدیل خود را بهبود بخشند:

  • کمپانی ای کامرس فروش شمع، به نام Nidhi توانست با استفاده از کانال شبکه های اجتماعی تنها در یک بازه سه ماهه فروش خود را با نرخ رشد 714 درصدی مواجه کند.
  • کمپانی فروش جواهرات Forever Diamonds، توانست به طرفداران جواهرات مورد نظر خود با نرخ هر نفر کمتر از 1 دلار دسترسی و تعامل داشته باشد و این روال را تا یکسال ادامه دهد که این امر موجب افزایش چشمگیر ترافیک ورودی و نرخ تبدیل مشتری بود.
  • یک بیزینس فروشنده موتورسیکلت های برفی که تجهیزات موتورسیکلت را می فروخت با کمک آژانس دیجیتال مارکتینگ LYFE توانست در عرض 5 ماه و با متدهای پیاده سازی سئو 97 هزاردلار فروش خود را افزایش دهد!
  • همچنین طبق گزارشات آژانس دیجیتال مارکتینگ LYFE، یک باشگاه بدنسازی محلی توانست با یک کمپین گوگل ادز که تنها 49 دلار برای آنها هزینه داشت، بیش از 910 مشتری جدید را در یک بازه ی 90 روزه بدست آورد.

جمع بندی

مثال های بالا قدرت دیجیتال مارکتینگ را به راحتی به شما نشان می دهند. با استراتژی های مناسب و پیاده سازی موثر، بیزینس های کوچک می توانند به دسترسی و فروش مورد نظر خود در بازه های کوتاه چند ماهه دست پیدا کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

می‌خوای تازه شروع کنید؟

دوره مدیریت دیجیتال مارکتینگ

تخصصی ترین دوره دیجیتال مارکتینگ

  • اصول دیجیتال مارکتینگ 
  • طراحی سایت 
  • بازاریابی محتوایی
  • گوگل آنالیتیکس
  • گوگل تگ منیجر
  • گوگل ادز
  • سئو
  • ایمیل مارکتینگ
  • بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی
  • طراحی کمپین های تبلیغاتی
  • استراتژی دیجیتال مارکتینگ

برای مشاهده جزئیات دوره کلیک کنید

آخرین مطالب
مطالب محبوب
مطالب تصادفی