🔥 دوره‌های 20 میلیونی رو رایگان برنده شو!

حتی روزنامه‌نگار هم برای بازاریابی محتوا احتیاج به آموزش دارد

شما تصمیم گرفته‌اید که یک روزنامه‌نگار را به تیم بازاریابی خود اضافه کنید - تبریک می‌گویم! همه شواهد حاکی از آن است که شما دنبال یک فرد سخت کوش برای ارایه مقاله با کیفیت بالا در مهلت‌های زمانی تنگ هستید. آموزش روزنامه نگار برای بازاریابی محتوا از اهمیت زیادی برخوردار است. همه ی روزنامه نگاران نمی‌توانند در این زمینه به خوبی فعالیت کنند. تغییر از روزنامه نگاری به بازاریابی محتوا کمی دشوار است یعنی روزنامه نگارانی که سرشان برای تغییر و کارهای چالش برانگیز درد نمی‌کند مناسب این کار نیستند.

در این مقاله می خوانید

شما تصمیم گرفته‌اید که یک روزنامه‌نگار را به تیم بازاریابی خود اضافه کنید – تبریک می‌گویم! همه شواهد حاکی از آن است که شما دنبال یک فرد سخت کوش برای ارایه مقاله با کیفیت بالا در مهلت‌های زمانی تنگ هستید. آموزش روزنامه نگار برای بازاریابی محتوا از اهمیت زیادی برخوردار است. همه ی روزنامه نگاران نمی‌توانند در این زمینه به خوبی فعالیت کنند. تغییر از روزنامه نگاری به بازاریابی محتوا کمی دشوار است یعنی روزنامه نگارانی که سرشان برای تغییر و کارهای چالش برانگیز درد نمی‌کند مناسب این کار نیستند.

مواردی که در زیر اشاره می‌شود مواردی از چالش‌های روزنامه نگاران برای بازاریابی محتوا است که برای هر کدام پیشنهادات و راه حل هایی ارائه می‌گردد:

1- مشکل خود بزرگ بینی

روزنامه نگاری یک حرفه و شغل است. از اولین روز ورود به دانشگاه تا آخرین روز شغلی، به طور خستگی ناپذیری رقابتی است. برای موفقیت، یک روزنامه نگار باید واقعا آن را بخواهد. این حرفه و شغلی است که در بین دولتمردان، شرکت ها و حتی افراد در مقامی ویژه قرار دارد.

اعتماد به نفس روزنامه نگاران در تولید محتوا بسیار بالا است اما برای برخی خبرنگاران این مساله می‌تواند مشکل باشد. برخی از این روزنامه نگاران فکر می کنند به قدر کافی خوب هستند که در حوزه بازاریابی محتوا فعالیت کنند اما، شما به عنوان فردی که آنها را استخدام می کند باید تشخیص دهید که همکاری خود را با این افراد ادامه دهید یا خیر.

اولین نشانه ای که آن‌ها نمی توانند از روزنامه نگار به بازاریاب محتوا تبدیل شوند این است که آن ها صرفاً یک کپی کار هستند. آن‌ها ممکن است که یک متن سرسری تحویل شما دهند که فاقد خلاقیت و جذابیت به لحاظ بازاریابی محتوایی است و شما مجبور می‌شوید متن را رد کنید چون حداقل معیارهای مورد نظر شما را ندارد.

( این یک دلیل برای این است که خبرنگاران مستقل را قبل از استخدام آزمایش کنید.)

قبل از شروع به نوشتن، آن‌ها را در مورد محصول و خدمات تان و چیزی که می‌خواهید به آن دست یابید (یا آنچه مشتری شما سعی دارد به آن دست یابد) آگاه کنید. به آن‌ها فرصت تجربه بخش های مختلف کسب و کارتان را بدهید تا به جای اینکه همیشه پشت میز نشسته باشند از فروشگاه یا کارخانه شما بازدید کنند؛ این باعث می‌شود درک بهتری از کسب و کار شما داشته باشند.

آن‌ها را وادار به صحبت کردن با اکثر کارمندان خود کنید. آن‌ها را در معرض جنبه‌های سرگرم‌کننده آموزش کارکنان خود قرار دهید. بگذارید آن‌ها شور و شوق شما و تیم شما را برای کاری که انجام می‌دهید، حس کنند.

اگر، بعد از آن، آن‌ها با برنامه های شما مطابق نبودند، ” با آن ها قطع همکاری کنید.

۲- کمک به آن‌ها در مورد اصول روزنامه‌نگاری

در بعضی موارد گزارشگران خبری عادت های عجیب غریبی دارند که البته در حوزه کاری خودشان روش های جا افتاده ای است اما در بازاریابی محتوایی موضوعیت ندارد. مثلا:

 عدم ایجاد تعادل ( دو یا چند برداشت از یک داستان) یکی از آن ها است. اجازه دادن به افرادی که در موردشان در حال نوشتن هستند پیش از چاپ مورد دیگر است و دیگری اجازه می‌دهند که منابع  نقل قول های خود را عوض کنند تا آن‌ها بهتر به نظر برسند.

به دلایلی واضح، برخی از این اصول اولیه روزنامه‌نگاری واقعا به بازاریابی محتوی ترجمه نمی‌شود.

برای این تغییر نگرش از روزنامه نگاری به بازاریابی محتوی، روزنامه نگاران باید متوجه شوند که کارشان نوشتن خبر به صورت سنتی نیست، بلکه کارشان نوشتن عالی، تعاملی، از همه مهتر صادقانه و دقیق است. چرا که شما نمی خواهید به مخاطبانتان اطلاعات بد و غلط بدهید.

3- محتوای خود را آماده کنید و CTA داشته باشید

محتوایی که بدون چماغی بالاسر خواننده با یک پیام خشن تبلیغاتی باشد، هنر است. این معمولا از الزامات یک روزنامه نگار نیست چون اکثراً جوری کار می کنند که از عمد از هر چیزی که شبیه تبلیغ باشد دوری می کنند یا حذفش می کنند.

برای آنها مقالاتی محض نمونه نشان دهید که پیام تبلیغاتی نرمی دارند. آن قدر توانایی دارند که تکنیک موجود در آن مقاله ها را دریافت کنند. همچنین به آن ها CTA یا اقدام به عمل را یاد بدهید. چون روزنامه نگاران هیچ ایده ای در مورد CTA ندارند.

۴- به آن‌ها کمک کنید با قدرت پویا سازگار شوند

روزنامه نگاران همیشه در مسند قدرت بوده اند. آن‌ها منابع را فرا می خوانند و پاسخ به سوالاتشان را در خواست می کنند – و سپس منتشر می‌کنند که آیا آن فرد پاسخ می‌دهد یا نه. روزنامه نگاران می‌گویند بپرید، و مردم می‌پرسند، ” چقدر بالا بپریم؟”با کمی اغراق گفتیم، اما شما منظور را درک می‌کنید.

اما در بازاریابی محتوایی از این خبرها نیست. اینجا قدرت طور دیگری تعریف می‌شود. قدرت در پویایی و خلاقیت است نه در به چالش کشیدن افراد مهم کشور.

5- روند تایید را تکرار کنید

کارفرمایان، اغلب باید پیش از انتشار مطلب روزنامه نگاران، مطالب را تایید کنند. گاهی اوقات آن‌ها بر تغییرات اصرار دارند. گاهی اوقات شما واقعا این تغییرات را دوست نخواهید داشت. گاهی اوقات شما می‌خواهید سرتان را به روی میز بکوبید و فریاد بزنید: ” این افراد احمق هستند. خوب، این افراد الان مسئول هستند.

حتی برایشان کمی ناخوشایند است که با این تجربه، شخصی که هیچ سررشته ای از روزنامه نگاری ندارد به آن‌ها بگوید چگونه بنویسند.

۶- یک راهنمای سبک به آن‌ها بدهید

روزنامه نگاران شما با مهارت‌های نوشتاری پیشین خود به پیش می‌روند. این چیزی است که در مورد آن‌ها خیلی زیاد است. اما فراموش نکنید که یک راهنمای سبک به آن‌ها بدهید. اگر شما یک آژانس هستید، این می‌تواند برای هر مشتری متفاوت باشد.

اما روزنامه نگاران دقیقا برای رعایت همین دستورالعمل های مرتبط با هر برند است که استخدام شده‌اند نه برای اینکه طبق روال شخصی خودشان بنویسند. پس همان اول سنگ هایتان را وا بکنید تا همه را از درد سر ویرایش‌ها و بازنویسی‌های چندباره خلاص کنید.

7- تن صدا و مخاطبان را تعیین کنید

اکثر روزنامه نگارانی که در اطراف چنین تله هایی بوده اند، بلدند که برای مخاطبان متفاوت با چه تن صدایی و لحنی بنویسند. نوشتن برای صفحات هنری قطعا متفاوت از گزارش ورزشی است. روزنامه نگاران در تطبیق سبک برای مخاطب و لحن خوب هستند. اما اگر به آن‌ها نگویید، به احتمال زیاد به هر شکلی که با آن آشنا هستند، می‌نویسند – که ممکن است برای اهداف شما مناسب نباشد.

۸- فراموش نکنید که آن‌ها را به چالش بکشید

روزنامه نگاران می‌توانند به طور وحشتناکی دچار ملال و خستگی شوند. اگر از یک اتاق خبر شلوغ و پر جنب وجوش آمده باشند، می‌توانند سرعت هر جای دیگری را به شدت کند تصور کنند ( به خصوص هر جای بروکراتیک، مانند ادارات دولتی و آژانس‌ها). اجازه ندهید که خبرنگاران شما خسته شوند. آن‌ها را به چالش بکشید. آن‌ها را به تکالیف مختلفی علاقه‌مند نگه دارید. به آن‌ها مسئولیت‌های اضافی بدهید. آن‌ها را با مهارت‌های جدید تربیت کنید. از همه مهم‌تر، آن‌ها را مشغول نگاه دارید.

منبع: content marketing institute

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط