🔥 دوره‌های 20 میلیونی رو رایگان برنده شو!

وبلاگ نویسی | 17 نکته برای وبلاگ نویسان

17 نکته برای وبلاگ نویسان!! در این مقاله، ما چندتا از نکات کلیدی وبلاگ نویسی که همه تازه کارها آرزو می کنند از ابتدا آن ها را بدانند را به شما خواهیم گفت.
نکات بلاگ نویسی

در این مقاله می خوانید

در این مقاله با ما همراه باشید تا با نکات کلیدی وبلاگ نویسی آشنا شوید.

در سال 2015، Si Quan به همراه دوستانش یک وبلاگ در زمینه Dance ایجاد کرد. در حالی که هیچ اطلاعاتی از وبلاگ نویسی و سئو نداشتند، توانستند در بهترین حالت بیش از سه هزار بازدید کننده ماهانه برای بلاگ خود داشته باشند. Si Quan اکنون در Ahrefs کار می کند، جایی که وبلاگ آن ها به صورت ماهانه 270 هزار جستجو از طرف بازدیدکنندگان طی سال های گذشته دریافت کرده است. طی این گونه تجربه ها شما می توانید نکات بسیار زیادی در مورد نحوه به دست آوردن ترافیک بیشتر و خواننده برای بلاگ ها به دست بیاورید. در این مقاله، ما می خواهیم چندتا از نکات کلیدی وبلاگ نویسی که همه تازه کارها آرزو می کنند از ابتدا آن ها را بدانند را به شما خواهیم گفت. همچنین در صورتیکه قصد ورود به دنیای بازاریابی دیجیتال را دارید، مقاله دیجیتال مارکتینگ شما را با تمام شاخه‌های این حوزه آشنا می‌نماید. مطالعه آن‌را از دست ندهید!

 17 نکته وبلاگ نویسی

1 – نیچ‌سازی کنید

Statista برآورد می کند که تعداد بلاگرها در آمریکا به 31.7 میلیون نفر تا پایان سال 2020 برسد. این آمار تنها مربوط به امریکاست! بدین معنی که اگر امروز می خواهید یک بلاگ راه اندازی کنید، رقابت خیلی زیادی وجود دارد. خوشبختانه، راهی برای متمایز شدن و جذب خوانندگان به بلاگ شما وجود دارد: نیچ‌سازی کردن. این کار به چه معنیست؟ نیچ سازی به معنی متمرکز شدن روی یک موضوع بسیار مشخص و تبدیل شدن به یک متخصص حرفه ای در این موضوع است.

به عنوان مثال، اگر می خواهید یک بلاگ در مورد سفر ایجاد کنید، شاید بهتر باشد تنها بر روی سفر در بریتانیا متمرکز شوید. اگر می خواهید یک وبلاگ در مورد بیزینس ایجاد کنید، شاید راه اندازی یک بیزینس موفق خانگی برای والدینی که زمان آزاد زیادی ندارند بتواند راه موفقیت شما باشد. بعداً زمانی که بلاگ شما مقداری توجه به سمت خود جلب کرد، شما می توانید به شاخه های دیگر رفته و در مورد موضوعات گسترده تری نیز صحبت کنید. بلاگ نویسی یکی از موارد متعددی است که در دوره دیجیتال مارکتینگ آکادمی دهبان می‌آموزید، در این دوره با تمام حوزه های بازاریابی دیجیتال آشنا می‌شوید.

نکات مقاله نویسی

این در واقع کاری است که Ahrefs و بسیاری از بلاگ های دیگر انجام دادند. Ahrefs با تمرکز دقیق روی مبحث سئو شروع کرد و سعی کردند که این کار را بهتر از هر کس دیگری انجام دهند. این باعث شروع رشد اولیه آن ها شد. در سال 2018 آن ها تصمیم گرفتند در مورد موضوعات گسترده تری مانند ایده های بازاریابی و تبلیغات پادکست نیز صحبت کنند.

بلاگ Mark Manson در ابتدا در مورد مسائل مردان و قرارهای عاشقانه بود. Ramit Sethi، بنیان گذار I Will Teach You To Be Rich، بلاگ خود را با نوشتن در مورد تداخل روانشناسی و وضعیت مالی فردی شروع کرد. بنابراین درس این قسمت کاملاً واضح است، اگر می خواهید توجهات را به خود جلب کنید، Niche سازی کنید.

2 – در مورد موضوعاتی بنویسید که مردم آن ها را جستجو می کنند

51 درصد از تمامی ترافیک وب سایت ها از جستجوی ارگانیک می آید. بدین معنی که برای این که بلاگ شما خوب کار کند، باید در مورد موضوعاتی بنویسید که مردم در مورد آن ها جستجو می کنند. سوال اینجاست که چطور می توان این موضوعات را پیدا کرد؟ پاسخ این است که از ابزارهای تحقیقات کیوورد برای گرفتن ایده در این باره باید استفاده کرد.

به عنوان مثال، شما می توانید یک کیوورد را در سایت AnswerThePublic وارد کنید و این ابزار به شما سوالات مرتبط با کیوورد که مردم در گوگل تایپ می کنند را نشان می دهد.

مقاله نویسی

ابزارهای کیوورد رایگان متعددی در دنیا وجود دارند که می توانید از میان آن ها یکی را انتخاب کنید. متاسفانه، در حالی که این ابزارهای برای ایده گرفتن عالی هستند، اکثر آن ها متریک های مربوط به کیووردها مانند حجم جستجوی ماهانه را نشان نمی دهند. این یک مشکل مهم است. چرا که هیچ فایده ای در نوشتن در مورد چیزی که کسی برای آن جستجو نمی کند وجود ندارد.

راه حل، از یک ابزار تحقیق کیوورد حرفه ای مانند Keyword Explorer مربوط به Ahrefs استفاده کنید، جایی که ایده های بسیار بیشتر به همراه متریک های مهم در مورد کیووردها را خواهید دید.

ahrefs

3 – موضوعاتی که رقبای شما بهترین عملکرد را در آن ها دارند در نظر بگیرید

عالی نمی شد اگر می توانستید ببینید که کدام یک از مقالات رقبای شما بیشترین ترافیک را دریافت می کنند تا شما هم سعی کنید این موفقیت آن ها را تکرار کنید؟ شما می توانید! بسیاری از بلاگ ها بهترین مقالات خود را نشان می دهند، مانند تصویر پایین:

مقالات رقبا

از اینجا فهمیدن این که رقیب شما سعی می کند برای کدام کیوورد رتبه بگیرد با نگاه کردن به URL و تیترها کار ساده ای است. به عنوان مثال، من می توانم بر روی این مقاله کلیک کنم – The Ultimate Guide to Men’s Hair Products – می توانم حدس بزنم که این برند مربوط به ریش مردان در حال هدفگیری موضوع “محصولات مربوط به موی مردان” یا “محصولات مو” است.

اگرچه این کار یک پروسه مبتنی بر داده محسوب نمی شود. ما نمی دانیم که برند مربوط به ریش مردانه این پست های محبوب را چطور انتخاب کرده است و نمی توانیم بدانیم که آیا منجر به ایجاد ترافیک بیشتر شده اند یا خیر. یک راه بهتر این است که دامین رقیب خود را در Site Explorer مربوط به Ahrefs وارد کنید، سپس به بخش Top Pages رفته تا ببینید که کدام مقالات بیشترین ترافیک ارگانیک سایت را برای آن ها در پی داشته اند.

Ahrefs

به عنوان مثال می توانیم ببینیم که مقاله BeardBrand در مورد استایل های ریش تقریباً 8717 بازدید ارگانیک در ماه دریافت می کند و از میان 3260 کیووردی که برای آن ها رتبه می گیرد، استایل ریش بیشترین ترافیک را برای آن ها ارسال می کند. این یک راه عالی برای پیدا کردن موضوعات خوب برای نوشتن در مورد آن ها می باشد.

4 – به قصد از جستجو فکر کنید

گوگل همیشه سعی می کند که مرتبط ترین نتایج را برای کوئری های جستجو شده توسط کاربران ارائه کند. بدین معنی که اگر می خواهید رتبه بالایی در گوگل بگیرید و ترافیک ارگانیک و غیرفعال بیشتری دریافت کنید باید در مرتبط ترین حالت نتیجه برای کوئری های مورد نظر قرار داشته باشید. ترجمه این عبارت این می شود که باید محتوایی را تولید کنید که با قصد از جستجو یا نیت جستجوی کاربران هم راستا باشد.

چطور باید نیت جستجو را فهمید؟ خوشبختانه، از آن جایی که گوگل سعی می کند که مرتبط ترین نتایج را نشان دهد، شما می توانید از این موضوع به نفع خود استفاده کنید. تنها کافیست نگاهی به 10 نتیجه برتر برای موضوع مورد نظر خود بیاندازید و ببینید که کدام مدل صفحه ها در حال حاضر در حال گرفتن رتبه هستند.

به عنوان مثال، نگاهی به بهترین نتایج برای “قهوه ساز” داشته باشید.

به نظر می آید که بیشتر صفحات رتبه برتر صفحات دسته بندی هستند که انواع مختلفی از قهوه سازها را می فروشند. در این مورد، مهم نیست که محتوای شما چقدر خوب باشد، رتبه گرفتن برای یک پست بلاگ در این مورد کار بسیار سختی خواهد بود.

مقاله نویسی

ین موضوع را با “قهوه فرنچ پرس” مقایسه کنید. می توانید ببینید که بیشتر صفحات برتر مقالاتی در مورد نحوه درست کردن قهوه به وسیله فرنچ پرس هستند. برای رتبه گرفتن برای این کیوورد، شما نیز احتمالاً باید یک مقاله مشابه با آن ها را بنویسید، یعنی یک مقاله در مورد نحوه درست کردن قهوه فرنچ پرس.

5 – محتوایی تولید کنید که ارزش مرجع بودن را داشته باشند

چهار سال پیش، رئیس بخش مارکتینگ Ahrefs یک مقاله 5 هزار کلمه ای فوق العاده در مورد نوشتن استراتژیک تولید کرد. وی سپس با Rand Fishkin، یک اینفلوئنسر در زمینه سئو و بازاریابی تماس گرفت که در مورد مقاله به وی بگوید به امید این که این مقاله را با مخاطبان خود به اشتراک بگذارد. Rand این پیشنهاد را رد کرد. دلیلش چه بود؟ پست طولانی بود، اما هیچ نکته منحصر به فردی نداشت. در واقع این مقاله یک جمع بندی از نکات مختلف کنونی بر روی وب بود.

چهار سال بعد، Rand پست Ahrefs در مورد تبلیغات پادکست را توئیت کرد، اگرچه که آن ها هیچ چیزی در مورد این پست به وی نگفته بودند. چرا این دفعه پست را به اشتراک گذاشت؟ دلیلش ساده است؛ چرا که Ahrefs تلاش خود را انجام داد، در مورد تمامی بالا و پایین های اسپانسرینگ پادکست ها خبر داشت و می توانست یک دیدگاه منحصر به فرد که هیچ کس دیگری آن را نداشت را ارائه کند. به صورت خلاصه، مقاله ارزش ارجاع دادن را داشت.

به شما گفتن در مورد این که محتوای عالی تولید کنید کار عملی نیست، اما مطمئن شدن از این که محتوای شما ارزش اشاره کردن را دارد یک الگوی منطقی تر برای کار کردن برای آن می باشد. همچنین اگر شما واقعاً یک چیز خارق العاده در دستان خود داشته باشید، تشخیص دادن این موضوع بسیار ساده تر می شود.

  • آیا مقاله شما منحصر به فرد است؟
  • آیا شما ایده ها، نقطه نظرها یا دیدگاه هایی که هیچ کس دیگری در مورد آن ها صحبت نکرده بود را ارائه دادید؟
  • آیا مردم مقاله شما را نقل و قول یا لینک می کنند؟
  • آیا مردم مقاله شما را به اشتراک گذاشته و در مورد آن صحبت می کنند؟

اگر پاسخ شما یک بله مستحکم است، عالیست! اگر این طور نیست، برگردید به کارگاه خود و دوباره بر روی آن کار کنید. شما همیشه می توانید یک دیدگاه منحصر به فرد را با شامل کردن داده ها، انجام دادن نظر سنجی ها کسب تجربه اضافه کنید.

6 – خواندن پست های خود را ساده کنید

رئیس بخش بازاریابی Ahrefs یعنی تیم سولو می گوید:”هیچکس خواندن را دوست ندارد. آن ها فقط به دنبال اطلاعات هستند. اگر آن ها بتوانند این اطلاعات را مستقیماً روی مغز خود دانلود کنند، این کار را انجام خواهند داد.” هیچکس بی صبرانه منتظر خواندن مقاله شما نیست. آن ها به جای خواندن مقاله شما ترجیح می دهند سریال مورد علاقه خود را از نتفلیکس تماشا کنند.

بنابراین، کار شما به عنوان یک نویسنده این است که به آن ها در تصمیم گیری برای شروع خواندن کمک کنید. همان طور که یکی از معروف ترین کپی رایترهای دنیا یعنی Bond Halbert می گوید:”نوشتن خوب باعث ایجاد خواندن راحت می شود.” برای انجام این کار، شما باید بدانید که چطور متن خود را ویرایش کنید تا خواندن آن ساده باشد. بهترین کتابی که ما در این باره پیدا کرده ایم کتاب باند هالبرت در مورد ویرایش است.

بیایید نگاهی به چند نکته که خود ما نیز بر روی نوشته های خود بعد از خواندن این کتاب پیاده سازی کرده ایم داشته باشیم.

  • از پاراگراف های کوتاه استفاده کنید: باند به این موضوع “ایجاد فضای راحت برای چشم” می گوید. تکه های بزرگ متن خوانندگان را می ترساند، اما پاراگراف های کوتاه آن ها را به داخل دعوت می نماید. ابزارهایی نظیر Hemingway به شما در انجام ساده تر این کار کمک می کنند.
  • جملات طولانی را بشکنید: مردم معمولاً با صدای ذهن خود می خوانند. بنابراین دنبال کردن جمله های طولانی به این سرعت سخت می شوند. این جملات را با پیدا کردن جایگزین برای جاهایی که از “و”، “چرا که” و “بدین صورت” استفاده کرده اید، بشکنید.
  • مالتی مدیا وارد کنید: ویدیوها، عکس ها، GIFها و … می توانند به شما در تصویرسازی بیشتر نکات کلیدی بدون این که لازم باشد کلمات بیشتری اضافه کنید، کمک کنند.
  • از فرمت دهی استفاده کنید: فونت های Bold و Italic، نقل و قول ها و لیست ها تکه های بزرگ متن را در هم شکسته و تاکید اضافی را بر روی نکات کلیدی ایجاد می کنند.
  • متن خود را با صدای بلند بخوانید: این کار به شما کمک می کند تا بخش هایی که محتوای شما جریان روانی ندارد یا خسته کننده شده است را شناسایی نمایید.

7 – تیترهای فوق العاده بنویسید

به صورت میانگین، مردم 5 برابر تیترها را بیشتر از متن اصلی می خوانند. بیشتر مردم محتوا را از طریق جستجو یا شبکه های اجتماعی پیدا می کنند و معمولاً با توجه به عنوانی که محتوای مورد نظر دارد، تصمیم می گیرند که آن را مطالعه کنند یا خیر. این موضوع باعث می شود که عناوین حیاتی ترین بخش محتوای شما باشند. شما باید یاد بگیرید که چطور تیترهای جذابی که توجه مخاطب را به خود جلب می کند بنویسید و باعث شوید که آن ها بخواهند بیشتر در مورد موضوع مورد نظر مطالعه کنند.

اگرچه که شما نباید به دنبال نوشتن طعمه های کلیکی باشید اما این بدین معنی است که باید متوجه باشید که عناوین خوب چطور کار می کنند.

  • محبوب ترین بلاگ های اینترنتی را چک کرده و نحوه ایجاد تیترهای آن ها را مشاهده کنید: Tim Ferris ممکن است خود را به عنوان یک بازاریاب اینترنتی برندسازی نکرده باشد، اما او قطعاً می داند که چطور می توان تیترهایی نوشت که بر روی مخاطبان تاثیرگذار باشند.
  • از قالب ها استفاده کنید: بیشتر تیترها متغیرهایی از فرمول های اثبات شده هستند. شما باید بدانید که آن ها چه هستند و چطور می توان بهترین استفاده را از آن ها کرد.
  • از Headline Analyzer مربوط به CoSchedule استفاده کنید: اگر در مورد عنوانی که نوشته اید خیلی مطمئن نیستید، می توانید از این ابزار رایگان برای ارزیابی آن استفاده کنید.

8 – مقدمه خوبی بنویسید

کار عنوان این است که باعث شود خواننده اولین جمله را بخواند. سپس، نوبت به مقدمه شما می رسد تا آن ها را میخکوب کرده و باعث شود که ادامه پست را مطالعه کنند. بنابراین اگر مقدمه شما طولانی و خسته کننده باشد یا مانند یک نوشته رسمی باشد، وقت آن رسیده که شیوه نوشتاری خود را تغییر دهید.

Ahrefs در زمینه نوشتن مقدمه فرمولی تحت عنوان APP دارد. ابتدا آن ها همراستا سازی (Align) می کنند. با یک یا دو جمله، به خوانندگان خود نشان دهید که مشکلی که با آن مواجه هستند را درک می کنید. بیایید یک مثال از یکی از پست های آن ها ببینیم.

مقدمه مقاله

با این کار، خوانندگان شما احساس می کنند که شما با آن ها و چالش هایی که دارند احساس همدردی می کنید. سپس، وقت رونمایی (Present) مقالات خود به عنوان یک راه حل می رسد.

به آن ها بگویید که شما راه حل این مشکل را پیدا کرده اید. همچنین شما می توانید راه حل را به خلاصه ترین حالت ممکن بدون این که همه چیز را افشا کنید توضیح دهید. همیشه یک جای خالی را دست نخورده بگذارید تا مردم تمایل به خواندن بیشتر داشته باشند. بیایید خط بعدی مثال قبل را ببینیم.

عنوان مقاله

در نهایت ما مدرک (Proof) را داریم.

این جا جائیست که شما توضیح می دهید که چرا مخاطبان باید به شما اعتماد کنند. چرا که باید همیشه این احتمال را بدهید که خوانندگان شما برای اولین بار است که بلاگتان را می بینند. شما باید موفقیت، تجربه یا تخصص خود را تصویرسازی کنید.

به عنوان مثال:

عنوان مقاله

9 – سئوی داخل صفحه ای انجام دهید

سئوی درون صفحه ای عمل بهینه سازی محتوا برای گرفتن رتبه بالاتر در صفحه نتایج جستجو می باشد.

در واقع این موضوع شامل فعالیت های ساده مانند:

  • قرار دادن کیووردهای هدف در عنوان، Meta Description و تگ های H1: این کار به شما کمک می کند که به جستجوکنندگان نشان دهید که صفحه شما مرتبط ترین نتیجه برای کوئری جستجو شده آن هاست.
  • استفاده از URLهای توضیح دهنده و کوتاه: یک URL توضیح دهنده به شما می گوید که چه انتظاری از صفحه مورد نظر خود داشته باشید. (مثلاً، https://ahrefs.com/blog/seo-tips مسلماً یک پست در مورد نکات سئو است) جستجوکنندگان معمولاً روی نتایجی که به آن ها می گوید چه انتظاری از صفحه داشته باشند کلیک می کنند.

سئوی درون صفحه ای فراتر از تنها اضافه کردن کیووردها برای تطابق دقیق در متن شماست. حضور کلمات و جملات مرتبط نیز اهمیت زیادی دارد. گوگل این موضوع را تایید کرده و در این مورد می گوید:

“به این فکر کنید: زمانی که در مورد “سگ ها” جستجو می کنید، احتمالاً به دنبال صفحه ای نیستید که صد بار کلمه “سگ ها” درون آن نوشته شده باشد. با در نظر داشتن این موضوع، الگوریتم ها صفحه ها را ارزیابی می کنند تا ببینند آیا آن ها شامل دیگر محتواهای مرتبط با کیوورد “سگ ها” ، مانند عکس سگ ها، ویدیوها و حتی لیستی از نژادهای آن ها هستند یا خیر.”

سوال اینجاست که چطور می توان برای چنین چیزی بهینه سازی کرد؟

اگر در مورد چیزی می نویسید که از قبل اطلاعات زیادی در مورد آن دارید، شاید لازم نباشد این کار را انجام دهید. چرا که احتمال این که شما کلمات و جملات مرتبط را بدون این که حتی متوجه شوید اضافه کنید، بسیار زیاد است. در غیر این صورت اگر شما یک متخصص در مورد موضوعی که می نویسید نیستید، این ترفند را اجرا کنید. چندتا از صفحه های برتر کیوورد مورد نظر خود را در ابزار Ahrefs Content Gap قرار دهید و مطمئن شوید که حالت URL را از منوی پایین رونده انتخاب کرده باشید.

به عنوان مثال چند صفحه برتر برای کیوورد “بهترین پودر پروتئین” را مشاهده کنید.

قرار دادن کیووردهای هدف در عنوان

حال جستجو را بزنید و سپس کیووردهایی که یک یا تعداد بیشتری از این صفحات برای آن ها در 100 صفحه برتر رتبه گرفته اند را خواهید دید.

کیوورد

با نگاه کردن به این لیست، شما می توانید کلمات، جملات و زیرموضوعاتی را که احتمالاً لازم باشد به آن ها در پست خود در مورد بهترین پودرهای پروتئین اشاره کنید را انتخاب نمایید. به یاد داشته باشید، این موضوع هیچ ربطی به بیش از حد قرار دادن کیووردها در محتوای شما ندارد. این موضوع کاملاً به پیدا کردن چیزهایی که مردم انتظار دیدن آن ها را در یک صفحه در مورد موضوعی که جستجو کرده اند دارند، مرتبط است.

10 – در مورد نوشته های خود فیدبک بگیرید

ahref برای نوشتن اولین پست بلاگ خود، یک ماه زمان صرف کرد.نه به این دلیل که کار را به تعویق می انداختند. به این دلیل که پیش نویس های من پشت سر هم توسط ویرایشگرهای تیم ما پاره می شدند. تمامی پست های بلاگ باید به این صورت موشکافانه بررسی شوند. اعضای تیم باید به نوبت محتواهای تولید شده توسط یکدیگر را بخوانند و فیدبک خود را ارائه کنند. آن ها باید نواحی که باید حذف یا اضافه شوند، نقاطی که باید شفاف سازی بیشتری صورت گیرد، جملاتی که می توانند به صورت بهتری سرهم بندی شوند و … را شناسایی کنند.

به همین دلیل است که بعضی از بلاگ ها توسط مردم به صورت مستمر به دیگران پیشنهاد می شوند. شما همچنین باید مطمئن شوید که خوانندگان شما می دانند که مقاله ای که در حال خواندن آن هستند کار تنها یک نفر نیست، بلکه تعداد زیادی از افراد با یکدیگر کار کرده اند تا این مقاله عالی به نظر برسد.

این پیشنهاد را تنها به این دلیل که به تنهایی در حال کار کردن روی یک بلاگ هستید نادیده نگیرید. Ryan Holiday به خوبی در این باره صحبت می کند: “هیچکس به پیش نویس های اولیه فوق العاده اهمیت نمی دهد. هیچکس بدون دخالت یک شخص دیگر نمی تواند پیش نویس های ثانویه بهتری نسبت به پیش نویس های اول بنویسد.”

اگر می خواهید کار خارق العاده ای انجام دهید، باید شخص دیگری را نیز وارد کار کنید. این شخص می تواند همکار یا شریک زندگی شما باشد. می توانید در شبکه های اجتماعی بپرسید که آیا کسی علاقه مند به کمک کردن به شما هست یا خیر یا همچنین می توانید به جامعه هایی که برای بهبود پیش نویس ها ایجاد شده اند بپیوندید. حضور این افراد باعث می شود که کار شما خیلی خیلی بهتر شود.

11 – با افرادی که تحسین می کنید تماس برقرار کنید

تابحال برایتان سوال نشده است که چرا بلاگرهای معروف همدیگر را می شناسند؟ این موضوع تصادفی نیست. وبلاگ نویسی کار سختی است. تنها به سراغ این کار رفتن واقعاً چالش برانگیز است اما با کمک دیگران، وبلاگ نویسی قابل مدیریت کردن می شود. به همین دلیل است که بلاگرهای باهوش با یکدیگر تماس گرفته و با هم همکاری می کنند. آن ها به یکدیگر پیشنهاد می دهند، کمک می کنند و یکدیگر را در پلتفرم های مختلف به مخاطبان خود معرفی می کنند. به این صورت است که شما می توانید روز به روز بیشتر رشد کنید. شما نیز باید این کار را انجام دهید.

هرچقدر افراد بیشتری شما را بشناسند، کار شما نیز بهتر می شود. افراد با تجربه تر می توانند ورودی های بهتری به محتوای شما ارائه کنند. آن ها نکات را به شما می گویند، شما را معرفی می کنند یا به شما لینک می زنند و می توانند محتوای شما را با دنبال کنندگان خود به اشتراک بگذارند. از اعتبار یا تعداد زیاد دنبال کنندگان آن ها نترسید. تمامی بلاگرهای معروفی که می شناسید نیز زمانی ناشناخته بودند. چیزی که آن ها را از دیگران متمایز کرد تمایل به کنار گذاشتن ترس ها و غرور و تماس با کسانی بود که از آن ها شناخته شده تر بودند. این بلاگرها این موضوع را درک می کنند. آن ها خیلی خوشحال می شوند که بتوانند به شما کمک کنند، اما تنها زمانی که از استراتژی های درستی استفاده کنید.

12 – یک لیست ایمیل بسازید

یک فن پیج در فیس بوک دارید؟ موفق باشید، چرا که فیس بوک هر لحظه ممکن است آن را از بین ببرد. یک کانال یوتیوب دارید؟ آن ها هر زمان که بخواهند می توانند شما را حذف کنند. اگر دنبال کنندگان خود را تنها بر روی یک پلتفرم خارجی ایجاد می کنید، تعجب نکنید اگر آن ها شما را حذف کردند یا دسترسی شما را محدود کردند. بهترین شیوه برای مبارزه با این اتفاق ایجاد یک لیست ایمیل است.

تا زمانی که طرفداران شما عضو لیست شما شده باشند، شما هر زمان که بخواهید می توانید با آن ها ارتباط برقرار کنید. چطور می توان یک لیست ایمیل ساخت؟ شما به دو جزء نیاز دارید؛ ترافیک و یک چیز با ارزش.

اگر نکات گفته شده در این پست را دنبال کنید، به احتمال خیلی زیاد مشکلی در جذب ترافیک به بلاگ خود نخواهید داشت. پس قدم بعدی این است که آن ها را ترغیب به عضو شدن در لیست خود کنید. برای انجام این کار، شما باید یک چیزی را به ازای عضو شدن پیشنهاد دهید. به عنوان مثال در Ahrefs، آن ها با نشان دادن یک باکس افقی در پایان مقاله این کار را انجام می دهند.

لیست ایمیل

از آن جایی که خواننده از مقاله لذت برده است (چرا که تا پایان آن پایین آمده است)، آن ها به وی پیشنهاد دریافت محتوایی که دوست دارد آن هم در اینباکس ایمیل های خود را می دهند. به یاد داشته باشید که در این زمینه هر کاری که بخواهید می توانید انجام دهید، می توانید یک کتاب الکترونیکی رایگان پیشنهاد کنید، یا نسخه پی دی اف یک پست، یا یک دوره ایمیلی رایگان و … تنها چیزی که نیاز دارید کمی خلاقیت است.

13 – محتوای خود را در جوامع آنلاین پروموت کنید

جوامع آنلاین مرتبط آن هایی هستند که مخاطبان هدف شما وقتشان را در آن جا می گذرانند. آن ها می توانند جوامعی مانند گروه های فیس بوک، اینستاگرام، Slack، Reddit، انجمن های گفتگو و … باشند. این استراتژی اصلی Si Quan زمانی که به دنبال جلب توجه به سمت بلاگ خود بود، طبق گفته های خودش بود.

محتوای خود را در جوامع آنلاین پروموت کنید

بر اساس کامنت هایی که می بینیم، خیلی خوب جواب داده است. به نظر ساده می آید، درست است؟

خیلی هم این طور نیست، چرا که چیزی که دیده نمی شود تصویری از تلاش های سخت وی برای ثبت کردن یک پست بوده است. برای داشتن توانایی ثبت کردن یک پست شبیه به تصویر بالا، شما باید به یک کاربر فعال تبدیل شوید، در بحث ها شرکت کنید و به بقیه کمک کنید. تنها آن زمان است که محتوا شما مورد قبول واقع می شود. اگر تمام کاری که می خواهید انجام دهید ملحق شدن به چند گروه، قرار دادن لینک و خارج شدن از آن هاست، اگر بَن شدید و پیام های شما پاک شد تعجب نکنید.

14 – برای دیگر بلاگ ها پست های مهمان بنویسید

Ramit Sethi از پست مهمان خود در بلاگ Tim Ferris به عنوان پستی که باعث شد کتابش تبدیل به پرفروش ترین کتاب شود یاد می کند. اگر می خواهید توجهات را به سوی خود جلب کنید، تنها برای بلاگ خود ننویسید. از این اعتبار دیگران استفاده کرده تا بتوانید ترافیک و لینک های بیشتری به سمت خود گرفته و برند خود را بسازید. شاید برایتان سوال پیش آمده باشد که چرا آن ها باید بگذارند شما این کار را انجام دهید؟

ساده است، بیشتر بلاگ های محبوب بر پایه محتوای عالی ساخته شده اند، اما ایجاد محتوای عالی آن هم به صورت مستمر کار سختی است. بنابراین اگر شما پیشنهاد نوشتن یک مقاله عالی برای آن ها به صورت رایگان را بدهید، چرا باید به شما نه بگویند؟

امروزه بیشتر افراد به همین صورت فرصت های بلاگ نویسی مهمان را پیدا می کنند. آن ها از اپراتورهای جستجوی پیشرفته مانند این موارد در گوگل استفاده می کنند:

  • ]موضوع_شما[ “برای ما بنویسید”
  • ]موضوع_شما[ “پست مهمان”
  • ]موضوع_شما[ “مقاله مهمان”
  • ]موضوع_شما[ “نویسنده شدن”
  • ]موضوع_شما[ inurl:contribute

این دستورها بلاگ هایی که به صورت فعال به دنبال پست های مهمان هستند را نشان می دهند. اگرچه که شما نباید تنها به سراغ سایت هایی بروید که صفحه “برای ما بنویسید” دارند. اگر یک بلاگ قبلاً در مورد موضوعات مرتبط نوشته است، آن ها به احتمال زیاد پذیرای پست های مهمان در مورد موضوعات مشابه هستند، حتی اگر یک صفحه “برای ما بنویسید” نداشته باشند.

برای پیدا کردن این سایت ها، یک کلمه یا جمله مرتبط را وارد Content Explorer کنید، سپس گزینه “one article per domain” را فعال کنید تا از تماس برقرار کردن با یک سایت برای دو بار اجتناب نمایید.اگر نگران این هستید که سایت های معتبر به شما اجازه همکاری نمی دهند کافیست از فیلتر Domain Rating برای کوچک تر کردن لیست به آن هایی که در نوشتن برایشان راحت هستید استفاده کنید.

پست مهمان

با تمرکز روی بلاگ های در محدوده DR 21-70 شروع کنید. زمانی که تجربه بیشتری کسب کردید و چند پست مهمان نوشته بودید، به سراغ بلاگ های بزرگ تر بروید.

15 – محتوای قدیمی را آپدیت کنید

همان طور که در مسیر بلاگ نویسی پیشرفت می کنید، افکار، نقطه نظرها و دانش شما نیز تغییر پیدا می کند. بیشتر در مورد صنعت خود یاد می گیرید، چیزهای جدید یاد می گیرید و استایل نوشتاری خود را بهبود می بخشید. اگر محتوای قدیمی خود را به منظور منعکس کردن دانش جدید و ایده های جدیدی که یاد گرفته اید آپدیت نکنید در حق مخاطبان خود اجحاف خواهید کرد. علاوه بر این، آپدیت کردن محتوا دارای مزیت سئو نیز می باشد.

به این فکر کنید: حتی اگر رتبه یک را داشته باشید، رقبای شما در حال تلاش برای رسیدن به جایگاه برتر هستند یا گوگل ممکن است رتبه شما را از بین ببرد چرا که تصور می کند تاریخ مصرف محتوای شما گذشته است. بنابراین شما باید سعی کنید که همیشه محتوای به روز و تازه داشته باشید. بسیاری از بلاگ های بزرگ این کار را انجام می دهند.

به عنوان مثال، Ahrefs اخیراً پست خود در مورد نحوه گرفتن ترافیک برای وب سایت را آپدیت کرده است و ترافیک ارگانیک کسب شده از این آپدیت بسیار زیاد بوده است. اگر از گوگل آنالیتیکس استفاده می کنید، می توانید صفحاتی که ترافیک آن ها رو به کاهش است را به راحتی پیدا کنید. در غیر این صورت، یک سری از صفحات قدیمی تر خود را در ابزار Site Explorer مربوط به Ahrefs قرار دهید و به گراف ترافیک ارگانیک در گزارش Overview نگاهی داشته باشید.

معمولاً این اتفاق به این دلیل رخ می دهد که تاریخ مصرف محتوای شما گذشته باشد. راه حل این مشکل تازه کردن بخش های منقضی شده می باشد. اگرچه که در بعضی از موارد، ممکن است متوجه شوید که لازم است به کل مقاله را دوباره بنویسید.

16 – یک دفترچه همگانی داشته باشید

طبق گفته های Ryan Holiday، دفترچه همگانی در واقع:

” یک منبع مرکزی یا انباری برای ایده ها، نقل و قول ها، حکایت ها، مشاهدات و اطلاعاتی که در طول زندگی خود و آموزش های خود به آن ها برمی خورید. هدف از این دفترچه ضبط و سازماندهی این موارد مفید برای استفاده در آینده در زندگی، بیزینس، نوشته ها، صحبت ها یا هر کار دیگری که انجام می دهید برای شماست.”

چرا باید چنین چیزی را داشته باشید؟

به دو دلیل:

  • متوجه شدید که ما در این مقاله چندین نقل و قول از افراد مختلف را قرار دادیم؟ یک دفترچه همگانی این کار را ساده تر و سریع تر می کند.
  • روزهایی هستند که شما هیچ پیشرفتی در کار خود نمی کنید. جایی که شما به برگه خالی خود ساعت ها زل می زنید و هیچ چیزی برای نشان دادن ندارید، یک بررسی سریع از دفترچه همگانی شما می تواند در الهام بخشیدن به شما و جرقه زدن ایده ها برای چیزی که باید نوشته شود کمک کند.

چطور می توان یکی از این دفترچه ها را ایجاد کرد؟ به عنوان مثال ما این کار را به وسیله Notion، یک اپلیکیشن مدیریت پروژه انجام می دهیم.

تولید محتوا

همان طور که یک کتاب را می خوانیم، مقدار زیادی هایلایت ایجاد می کنیم. بعد از این که کارمان تمام شد، آن ها را به یک صفحه جدید در دسته بندی مناسب منتقل می کنیم. اگر به چیزی احتیاج داشتیم، به راحتی می توانیم به هر دسته بندی که می خواهیم رفته یا چیزی که می خواهیم را جستجو کنیم.

17 – هر روز بنویسید

چطور James Clear به یکی از مشهورترین بلاگرها و همچنین یک نویسنده پرفروش مستمر تبدیل شد؟ تمرین.

به مدت چهار سال، وی به منتشر کردن یک مقاله در روزهای دو شنبه و پنجشنبه هر هفته متعهد بود. این پروسه باعث نشان داده شدن مهارت های نوشتاری وی شد، وبلاگ او را محبوب کرد و در نهایت یک معامله برای کتابش تحت عنوان Atomic Habits ایجاد کرد. چرا که بر هیچ کس پوشیده نیست که وبلاگ نویسی، نوشتن است، اما برای خوب نوشتن، شما باید به صورت مستمر تمرین کنید.

لازم نیست خیلی مورد خاصی باشد. تنها روی ایجاد عادت قرار دادن قلم در مقابل کاغذ به صورت روزانه تمرکز کنید. حتماً لازم نیست یک پست بلاگ باشد، می توانید یک توئیت، پست اینستاگرام، کامنت بلاگ، ایمیل یا هر چیز دیگری باشد. هر چقدر بیشتر تمرین کنید، محتوای شما نیز بهتر خواهد بود.

منبع: https://ahrefs.com/blog/blogging-tips/

جمع بندی

وبلاگ نویسی کار سختی است. شما باید به صورت مستمر بلاگ منتشر کنید، مقالات خود را پروموت کنید، شبکه سازی و کارهای بسیار دیگری انجام دهید. خبر خوب این است که شما تنها نیستید. بسیاری از بلاگرها این بالا و پایین ها را تجربه کرده اند و با این تجربه به سختی به دست آمده، آن ها این راه را برای شما بسیار ساده تر کرده اند. حال تنها کاری که باید انجام دهید پیاده سازی این نکات وبلاگ نویسی بر روی کار خودتان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط