🔥 دوره‌های 20 میلیونی رو رایگان برنده شو!

خرید پیج اینستاگرام: مزایا و معایب + نکاتی که باید قبل از خرید بدانید

امروزه بحث جذب فالوور در اینستاگرام بسیار داغ شده است چرا که این شبکه در کنار جذابیت های سرگرم کننده اش تبدیل به بستر سود آور و کم هزینه ای برای کسب و کارها شده است از طرفی افزایش فالوور ارگانیک پروسه ای طولانی و نیازمند تلاش های بازاریابی بسیار است. اگر صاحب کسب و کاری باشید یا قصد فعالیت پر رنگ و شناخته شدن در این شبکه را داشته باشید احتمالا به روش میان بر "خرید پیج اینستاگرام" فکر کرده اید. اما آیا این اقدام تا چه اندازه درست است؟ مزایا و معایب خرید پیج چیست؟ چه نکاتی را باید قبل از خرید مد نظر قرار دهیم؟ آیا خرید پیج های اینستاگرام قانونی هست؟ خرید فالوور چه مضراتی دارد؟

در این مقاله می خوانید

امروزه بحث جذب فالوور در اینستاگرام بسیار داغ شده است چرا که این شبکه در کنار جذابیت های سرگرم کننده اش تبدیل به بستر سود آور و کم هزینه ای برای کسب و کارها شده است از طرفی افزایش فالوور ارگانیک پروسه ای طولانی و نیازمند تلاش های بازاریابی بسیار است. اگر صاحب کسب و کاری باشید یا قصد فعالیت پر رنگ و شناخته شدن در این شبکه را داشته  باشید احتمالا به روش میان بر “خرید پیج اینستاگرام” فکر کرده اید. اما آیا این اقدام تا چه اندازه درست است؟ مزایا و معایب خرید پیج فیک اینستاگرام چیست؟ چه نکاتی را باید قبل از خرید مد نظر قرار دهیم؟ آیا خرید پیج های اینستاگرام قانونی هست؟ خرید فالوور چه مضراتی دارد؟

اگر ابهامات بالا برای شما هم پیش آمده است با مطلب زیر همراه باشید تا به مزایا، معایب و مسائل پنهان این کار پی ببرید.

آیا خرید خرید پیج واقعی قانونی است؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم که خیر. اساسا طبق قوانین اینستاگرام خرید و فروش پیج هیچ تعریفی ندارد. در واقع شما باید با ریسک خودتان اقدام به این کار کنید و هیچ ضمانت رسمی در قبال آن وجود ندارد. به این ترتیب باید بپذیرید که اگر هرگونه مشکلی برای پیج تان به وجود آمد اینستاگرام آن را پیگیری نمی کند. پس، قبل از خرید حتما تمام جوانب را در نظر بگیرید.

آیا فالوور بخریم؟

قبل از هر چیزی باید بدانید خرید فالوور باخرید پیج فیک اینستاگرام کاملا متفاوت است. فالوور خریدن در اینستاگرام یکی از بدترین اقدامات ممکن جذب فالوور است. اولا که بسیاری از فالوورهای خریدنی واقعی نیستند به این معنا که متعلق به هیچ شخص حقیقی نیستند و در واقع Bot هستند. فراموش نکنید که کاربران شبکه ی اجتماعی اینستاگرام هوشمند شده اند و بر اساس نرخ اینگیجمنت و تعامل یک پیج تفاوت فالوور واقعی از Bot را تشخیص می دهند و ممکن است به چشم یک متقلب به شما نگاه کنند. Bot ها می توانند ضربات بدی به وجه ی برند شما وارد کنند. گرچه حتی پیج خریداری شده هم می تواند شامل فالوور های ربات و غیر واقعی باشد که در ادامه بیشتر توضیح خواهیم داد.

آیا فالوور بخریم؟

مزایای خرید اکانت اینستاگرام چیست؟

  • شروع با قدرت

معمولا کسب و کارهای کوچک به محض ورود به اینستاگرام دنبال بیشتر دیده شدن و فروش محصولاتشان هستند از طرفی وجود رقبای زیاد ممکن است شما را دلسرد کند. اگر به صورت ارگانیک دنبال جذب فالوور باشید ممکن است لازم باشد مدت زمان بیشتری را صرف شناخته شدن بکنید اما خرید پیج اینستاگرام روشی سریع است که می تواند وجه ی شما را تا حد زیادی معتبر و قدیمی نشان دهد. هم چنین بدون تلاش و با صرف کمی هزینه توانسته اید ظاهر پیج خود را چند پله بالاتر، در سطح رقبایتان بکشانید.

  • صرفه جویی در زمان

قطعا جذب فالوور در اینستاگرام کار ساده ای نیست و شاید ماه ها طول بکشد تا بعد از تلاش های بازاریابی زیاد و تبلیغات، عدد فالوورهای شما به رقم قابل قبولی برسد. در نتیجه خرید اکانت اینستاگرام باعث می شود در زمان خود صرفه جویی کنید و در واقع وقت تان را بر روی فعالیت های دیگری که  برای بهبود کسب و کارتان ضروری اند صرف کنید.

  • گسترش زنجیره ی فالووری

فالوور، فالور می سازد! اینستاگرام هم مانند خیلی از شبکه های اجتماعی دیگر بر پایه ارتباط پایه گذاری شده است. اگر فالوئرهای پیجی که خریده اید واقعا فعال باشند زمانی که پست تان را لایک و یا برایتان کامنت می گذارند اینستاگرام فالوئرهای آنها را نیز با خبر می کند و همین باعث افزایش زنجیره فالوئری شما می شود.

  • افزایش اعتبار برند در کوتاه مدت

طبیعتا وقتی صفحه اینستاگرامی را باز می کنید اول به تعداد فالورهای آن پیج نگاهی می اندازید، اگر صفحه ی مورد نظر پیج بیزینسی باشد حتی اگر محصول دلخواه شما را داشته باشد در نگاه اول تعداد انگشت شمار فالوئر شما را از خرید منصرف می کند چرا که احتمال می دهید پیج تازه راه اندازی شده یا به اندازه کافی محبوب نبوده و یا حتی آنقدر معتبر نیست که سفارشتان را نهایی کنید. داشتن تعداد زیاد فالور از همان ابتدای امر به برند شما کمک می کند که در صحنه رقابتی کسب و کارهای اینستاگرامی دوام بیاورید و اعتبار برندتان را تا حد قابل قبولی بالا می برد. شاید مزایای خرید پیج اینستاگرام در سرعت بالای شناخته شدن در اینستاگرام و عدم نیاز به تلاش برای جذب فالور خلاصه شود اما به دلیل ریسکی بودن این اقدام معایب بسیاری را می توان برشمرد که قابل چشم پوشی نیست و حتما باید قبل از خرید در نظر گرفته شود.

معایب خرید پیج اینستاگرام چیست؟

  1. فالور فیک و غیر واقعی نرخ تعامل engagement rate را کاهش می دهد

برخی از شرکت ها وجود دارند که با ادعای فروش پیج اینستاگرام 1m و یا خرید پیج واقعی پیشنهادهای هوس انگیزی ارائه می دهند. اما اگر واقعیت پشت پرده را بدانید ممکن است حتی حاضر به خرید پیج اینستاگرام 5K  فالوور هم نشوید.

حقیقت این است که در هنگام خرید پیج اینستاگرام دو نوع فالور می تواند وجود داشته باشد. دسته اول اکانت هایی هستند که متعلق به اشخاص حقیقی هستند و در ازای میزان اندکی پول با شرکت ها توافق کرده اند که اتوماتیک به لیست پیج های کم فالوئر اضافه شوند. طبیعتا این دسته از فالورها با اینکه حقیقی هم هستند ممکن است به خودشان زحمت لایک زدن یا کامنت گذاشتن برای شما را ندهند.

دسته دوم فالوئر هایی هستند که متعلق به شخص حقیقی نیستند و در واقع ربات یا Bot هستند. در واقع شما با دسته ای از کدها سر و کار دارید نه فالوور واقعی! البته این ربات ها توانایی کامنت گذاشتن برای شما را هم دارند اما کامنتی که مشخص است با محتوای خاصی که منتشر کرده اید تناسبی ندارد و هیچ جزییاتی از محتوا درک نشده است . مثلا فقط توسط ایموجی ها کامنت را پر می کنند و یا از جمله ای خاص مثل “پست های جالبی دارید” و یا “به پیج ما هم سر بزنید” استفاده می کنند حتی ممکن است زیر پست شما به تبلیغات وسیع و پوچ بپردازند.ربات ها آنقدر مصنوعی و سریالی جلوه می کنند که کاربر سریعا متوجه غیرواقعی بودن آن می شود.

فالور فیک و غیر واقعی نرخ تعامل engagement rate را کاهش می دهد
تنها فالور واقعی و ارگانیک است که می تواند اینگیجمنت اساسی ایجاد کند

یادتان نرود هدف از فعالیت یک کسب و کار در اینستاگرام جذب مشتری است. هیچ کدام از این ربات ها به تنهایی نمی توانند به سودآوری شما کمکی کنند.

  1. عدم تناسب اینگیجمنت ریت با تعداد فالوور

واقعیت این است که نرخ اینگیجمنت ریت تا حدی از روی تعداد فالور ها قابل پیش بینی است و این مسئله را کاربران اینستاگرام هم به خوبی متوجه شده اند.  الگوی مشخصی برای این تناسب ارائه شده که تقریبا در بیشتر موارد هم خوانی ایجاد می کند. تناسب ها به شرح زیر است:

  • تعداد فالور < 1000 باید حدودا 8% نرخ اینگیجمنت داشته باشد
  • 1000 تا 10،000 فالوئر حدود 4% اینگیجمنت
  • 10،000 تا 100،000 فالوئر حدود 2.4% اینگیجمنت
  • 100،000 تا 1 میلیون فالوئر حدود 1.8% اینگیجمنت
  • 1میلیون به بالا حدود 1.7% اینگیجمنت

با احتساب اعداد بالا مثلا پیجی با تعداد 1000 فالوئر باید تقریبا حدود 40 تا 80 لایک داشته باشد. البته این اعداد کاملا حدودی است و ممکن است در مواردی کمتر یا بیشتر شود اما فالوورهای فیک با این تناسب ها فاصله بسیار زیادی دارند و این مسئله کاملا قابل تشخیص است چرا که فالور فیک به جز در مواردی رندوم و برنامه ریزی شده، توانایی ارتباط برقرار کردن ندارد.

  1. خطر اسپم

ممکن است در مواردی لازم باشد ایمیل خود را بر روی صفحه اینستاگرام تان قرار دهید. اگر فالوئرهای پیجی که خریداری کرده اید فیک باشند ممکن است موجی از ایمیل های اسپم به آدرس ایمیل تان بفرستند. یکی از دلایل پنهان کسانی که پیج با فالوئر غیرواقعی به شما می فروشند ممکن است همین دسترسی به ایمیل آدرس باشد.

با پذیرفتن داشتن تعداد فالوئر بالا اما فیک شما در واقع به آنها این اجازه را می دهید که به صفحات فالوئرهای اصیل تان هم دسترسی پیدا کنند. فالوئرهای فیک به عنوان اسپمر فالوئر های اصیل تان را فالو می کنند و وقتی موجی از این اتفاق افتاد فالوئر های اصیل به ستوه می آیند و ممکن است با آنفالو کردن آنها پیج منبع که خود شما بوده اید هم آنفالو کنند.

  1. اینستاگرام فالوورهای فیک را حذف می کند

اینستاگرام اخیرا برای مقابله با بی نظمی و برای فراهم کردن آرامش کاربران واقعی اش فالوئر های فیک را حذف می کند. فرض کنید جدیدا پیجی را خریداری کردید، بعد از مدتی متوجه می شوید تعداد فالوئر هایتان رو به ریزش است. این دقیقا به خاطر عملکرد سر سختانه اینستاگرام برای مقابله با فالور های غیر واقعی است. در نتیجه تمام هزینه ای که برای خرید پیج با تعداد فالور بالا کرده اید بی نتیجه خواهد ماند.

اینستاگرام فالوورهای فیک را حذف می کند
اینستاگرام اخیرا برای مقابله با بی نظمی فالوور های فیک را حذف می کند

  1. کاهش اعتبار برند در بلند مدت

تشخیص اکانت با فالوئر فیک از تشخیص اکانت اورگانیک اصلا سخت نیست. خصوصا اگر اینفلوئنسر هستید باید بدانید که برند های معتبر و کسب و کارها این مسئله را به سادگی تشخیص می دهند و در انتخاب اینفلوئنسر برای تبلیغ برندشان با حساسیت و دقت عمل می کنند. این به آن معنا است که اگر کسی با هدف اینفلوئنسر شدن در اینستاگرام دست به خرید پیج با فالوئر فیک می زند باید از این مسئله آگاه باشد که نمی تواند در بلند مدت تصویر ماندگاری از خودش به جا بگذارد چرا که کسب و کارها به دنبال اینفلوئنسر هایی می گردند که نرخ تعامل بالایی با فالوئرهایشان دارند و می توانند آن ها را به خرید محصولی خاص ترغیب کنند. و پر واضح است که فالوئر غیر واقعی اینگیجمنت ریتی برای شما ایجاد نمی کند و اعتبار شما را در بلند مدت به خطر می اندازد.

  1. فالوور غیر واقعی از محصول شما استقبال نمی کند

واقعیت این است که نباید به این دسته از فالوئر ها امیدی داشته باشید. حتی اگر مجبور به خرید پیج اینستاگرام با فالوئر غیر واقعی شوید باید این واقعیت را بدانید که تنها ظواهر امر را دست کاری کرده اید. فالوور های از پیش برنامه ریزی شده محصول شما را نمی خرند و از طرف آنها هیچ گونه سودی نباید انتظار داشته باشید چرا که نقش آن ها مانند مجسمه هایی است که فقط حضور دارند تا فضا را جذاب تر کنند!

  1. مشکلات حقوقی و امنیتی

پیج اینستاگرامی که می خرید ممکن است دارای مشکلات حقوقی بوده باشد و یا حتی تحت پیگیری باشد. شما نمی توانید تمام کامنت هایی که این پیج قبلا زیر پست های گوناگون گذاشته را ردیابی کنید. اما ممکن است این کامنت ها شامل محتواهای غیر اخلاقی و یا دردسر سازی بوده باشد که حالا با نام شما تمام می شود این مسئله هم می تواند وجهه شما را خراب کند هم در موارد مهم تر پای شما را به پلیس فتا باز کند. قبل از هر گونه خریدی باید از محتواهای قبلی پیج و زمینه فعالیتی که داشته است اطلاعات کسب کنید تا نا خواسته وارد بازی دیگران نشوید.

از طرفی دیگر باید توجه داشته باشید که حتی اگر تمام اطلاعات خود را از جمله رمز ورود تغییر دهید باز هم شخص اولی که اکانت را ایجاد کرده است می تواند رمز شما را بازیابی کند و یا حتی به راحتی آن را هک کند و این ممکن است بزرگترین مشکل موجود خرید پیج در اینستاگرام باشد. با این امکان حتی در مواردی پیش آمده که فردی یک پیج اینستاگرام به تعداد افراد زیادی بفروشد و باید مراقب این گونه کلاهبرداری در خرید پیج اینستاگرام باشید. با توضیحات بالا مشخص است که کفه ی معایب خرید پیج اینستاگرام نسبت به مزایای آن سنگینی می کند اما انتخاب و تصمیم گیری نهایی بسته به نوع کسب و کار شما می تواند متفاوت باشد و ممکن است انتخاب شما باز هم خرید پیج اینستاگرام باشد. در این میان باید مراقب كلاهبرداري فروش پيج اینستاگرام باشیدبا تمام این تفاسیر چه نکاتی را باید رعایت کنیم تا در معرض ریسک کمتری قرار بگیریم؟

چه نکاتی را قبل از خرید پیج اینستاگرام باید در نظر بگیریم؟

در دو حالت ممکن است شما پیجی را خریداری کنید :

  • از یک شخص مستقل بخرید
  • از یک شرکت فعال در این زمینه بخرید

معمولا خرید از شرکت های فعال در این زمینه ریسکی تر است چرا که باید حجم بسیاری از پیج های آماده با فالورهای فیک را آماده در سبدشان داشته باشند. اما خرید از اشخاص حقیقی که از سابقه فعالیت آنها اطلاع دارید می تواند ریسک این موضوع را کاهش دهد.

به هر حال از هر روشی که متمایل به خرید هستید نکاتی وجود دارند که باید به آن ها توجه کنید.

  1. سابقه پیج را بررسی کنید

اول از همه باید اطمینان حاصل کنید که یک شخص واقعی مالک صفحه مورد نظر است و رباتی در کار نیست. بعد از این مرحله به فالوورها نگاهی بیندازید تا مبادا Bot و غیر واقعی باشند. این مسئله حتی از میان کامنت ها نیز قابل فهمیدن است همانطور که در بالا گفتیم روند کامنت ها باید طبیعی باشد.

  1. تناسب اکانت با هدف تان را بررسی کنید

خیلی از کسب و کارها قبل از اینکه از موضوع پیج قبل اطلاعاتی کسب کنند اقدام به خرید پیج می کنند در حالی که حتی اگر فالوئر ها واقعی باشند ممکن است متناسب با اتمسفر پیج قبل بوده باشند و به محتوای فعلی شما علاقه ای نداشته باشند. مثلا فرض کنید قصد خرید پیج پوشاک را دارید و در حوزه فروش لباس کار می کنید در حالی که فعالیت قبلی پیجی که می خواهید بخرید در حوزه املاک بوده است. طبیعتا تناسب زیادی میان دنبال کنندگان این دو بخش ممکن است وجود نداشته باشد و هزینه ای که صرف کرده اید بی نتیجه بماند.

  1. نکات امنیتی خرید پیج اینستاگرام را رعایت کنید

توصیه می شود که با خریدار به طور مستقیم در ارتباط باشید اما اگر امکان آن را نداشتید در پرداخت های تان با احتیاط عمل کنید.

نکات امنیتی خرید پیج اینستاگرام را رعایت کنید
باید صفحه خریداری شده را از صفحه فیسبوک صاحب قبل در بیاورید و به فیسبوک خودتان لینک کنید

بعد از خرید پیج فروشنده یک یوزرنیم و پسورد در اختیار شما قرار می دهد. بعد از دریافت و ورود به صفحه حتما پسورد را تغییر دهید. نکته ای که خیلی مهم است و ممکن است توجه ای به آن نکنید این است که باید صفحه خریداری شده را از صفحه فیسبوک صاحب قبل در بیاورید و به فیسبوک خودتان لینک کنید تا کنترل کامل بر صفحه را به دست آورید.

  1. از ابزارهای اعتبار سنجی اکانت اینستاگرام استفاده کنید

ابزارهایی وجود دارند که می توانند در زمینه تشخیص فالور فیک یک پیج به شما کمک کنند که در ادامه به بررسی بعضی از آنها می پردازیم:

  • وب سایت IG Audit

IG Audit یک ابزار رایگان است که به شما کمک می کند اعتبار اکانت های اینستاگرام را محک بزنید. به عنوان مثال اگر به اعتبار صفحه ای تردید پیدا کرده اید فقط کافی است یوزر نیم اکانت مورد نظر را وارد سرچ باکس این وب سایت کنید. این وب سایت یک نسبت تقریبی از فالوئرهای اصیل به فالورهای فیک را به شما ارائه می دهد. این وب سایت هم چنین میانگین تعداد لایک ها و کامنت های پیج مورد نظر را در اختیار شما می گذارد. مثلا اگر اکانت “جاستین بیبر” را توسط این وب سایت محک بزنید می بینید که 30% فالور های اکانت اینستاگرام این خواننده معروف فیک است.

  • وب سایت HypeAuditor

این ابزار نیز شما را قادر می سازد یک پیج اینستاگرام را از لحاظ فالوورها و لایک ها تحلیل کنید. این وب سایت شاخصی به نام امتیاز کیفیت مخاطب (AQS) در اینستاگرام تعریف می کند.

وب سایت HypeAuditor
سایت HypeAuditor برای آنالیز پیج آینستاگرام شما از نظر نرخ تعامل و فالوورهای فیک می باشد

این ابزار نه تنها برای بررسی پیج قبل از خرید مناسب است بلکه برای کسب و کار ها و اینفلوئنسرهایی که قصد همکاری با یکدیگر را دارند مناسب می باشد. این شاخص از 100 محاسبه می شود و برآیندی از اینگیجمنت ریت اکانت و تعداد فالوئر های واقعی است. پیج هایی که امتیاز 80 به بالا را کسب می کنند جزو دسته معتبر قرار می گیرند.

  • وب سایت Social Audit Pro

توسط این ابزار نیز می توانید میزان فعال بودن یک پیج اینستاگرام را بسنجید و در صورتی که پیج متعلق به خودتان باشد فالوور های فیک را تشخیص و توسط همین نرم افزار آنها را از لیست فالورهای تان حذف کنید. Social Audit Pro علاوه بر وب سایت دارای اپلیکیشن موبایل نیز هست.

  1. قرار داد ببندید

بعد از اینکه از اعتبار شخص صاحب پیج، اکانت اینستاگرام و فالوورهایش اطمینان حاصل کردید یک قرار داد خرید تهیه کنید. البته برای اطمینان بیشتر اگر قصد پرداخت مبالغ بالایی را دارید از یک وکیل برای مشاوره بهره ببرید. در کل قرار داد شما باید  شامل موارد زیر باشد:

  • هویت شخص فروشنده
  • تاریخ دقیق قرارداد و تاریخ دقیق تحویل پیج
  • توضیحات محصول یا خدمات ارائه شده
  • نوع پرداخت
  • نحوه تحویل پیج
  • توافقات متفرقه

سعی کنید از یک درگاه امن پرداخت را انجام دهید تا در صورت مشکلات بعدی قابلیت پیگیری داشته باشد. در ضمن پرداخت هایتان را در مراحل مختلف انجام دهید تا در صورت بروز هر نوع کلاهبرداری اینترنتی از ضررهای هنگفت جلوگیری کرده باشید.

جمع بندی 

در نهایت در نظر داشته باشید که هر خریدی از این نوع یک ریسک محسوب می شود. کسانی هستند که فکر می کنند با خرید یوزرنیم اینستاگرام آماده با فالوور های فیک می توانند یک شبه اعتبار بالایی به دست آورند در حالی که این ریسک هم می تواند ریسک مالی هم ریسک چهره برند شما باشد. واقعیت این است که اگر یک استراتژی جامع افزایش مخاطب چه در اینستاگرام چه در هر پلتفرم دیگری نداشته باشید نه خرید پیج اینستاگرام و نه خرید فالوئر هیچ گونه کمکی نمی تواند به شما بکند چرا که برند سازی تحت یک زیر ساخت فکر شده و تلاش شده است که صورت می گیرد.

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط