🔥 دوره‌های 20 میلیونی رو رایگان برنده شو!

تبلیغات کلیکی چیست؟ | 7 مزیت بی نظیر PPC

اگر کسب و کاری دارید و از تبلیغات کلیکی بهره نمی برید احتمالا دارید ترافیک و سود زیادی را از خودتان محروم می کنید. البته این روز ها آنقدر بحث تبلیغات کلیکی و رقابت در میان کسب وکارها داغ است که وقتی برای دست دست کردن نمانده است. اگر شما هم می خواهید شروع کنید این مقاله تمام اصطلاحات و روش کار را به شما آموزش می دهد و می گوید چرا تاکید بر استفاده از PPC اینقدر مهم است.

در این مقاله می خوانید

تبلیغات کلیکی PPC ، یعنی پرداخت به ازای (هر) کلیک. در این روش، شما به ازای هر بار کلیک بر روی تبلیغات‌تان، مبلغی را پرداخت می‌کنید. این روش طرفداران فراوانی دارد. در این مقاله با مزایا و معایب این شیوه آشنا خواهید شد.

تبلیغات کلیکی PPC ، یعنی پرداخت به ازای (هر) کلیک. در این روش، شما به ازای هر بار کلیک بر روی تبلیغات‌تان، مبلغی را پرداخت می‌کنید. این روش طرفداران فراوانی دارد. در این مقاله با مزایا و معایب این شیوه آشنا خواهید شد.

با توجه به گسترش دیجیتال مارکتینگ و تبلیغات آنلاین، بسیاری از کسب و کار ها به دنبال این شیوه از تبلیغات می باشند. تبلیغات کلیکی یک نمونه از آن ها می باشد که اگر به درستی مدیریت و بررسی شود برای رشد و فروش کسب و کارها بسیار موثر خواهد بود . اگر می خواهید از سرویس تبلیغات کلیکی و گوگل ادز برای پیشرفت هرچه سریع تر در داشتن  کسب کار دیجیتال مارکتینگ موفق استفاده کنید با یک نگاه متفاوت مطلب زیر را مطالعه کنید.

  • تبلیغات PPC چیست؟
  • مزایا و معایب تبلیغات کلیکی(PPC)

راهنمای جامع تبلیغات کلیکی

تبلیغات کلیکی چیست؟

تبلیغات کلیکی روشی از تبلیغات است که تبلیغ دهنده تنها زمانی ملزم به پرداخت هزینه می باشد که بر روی تبلیغ کلیک شده و لینک مورد نظر وی توسط بازدید کننده نمایش داده شود. تبلیغات کلیکی معادل “Pay Per Click” و “Cost Per Click” و مخفف آنها به ترتیب PPC و CPC می باشد. این روش همواره در تقابل با سئو و بهینه سازی سایت است.

برای تبلیغات کلیکی (Pay Per Click)، کسب و کارها با ناشران و صاحبان وب سایت ها قرارداد می بندند تا در ازای نمایش تبلیغات آن کسب و کار در وب سایت یا وبلاگ خود، و جذب کلیک بازدید کنندگان و ترافیک بیشتر برای صاحب کسب و کار، مبلغی دریافت نمایند.

به این معنا که تبلیغات کلیکی، صاحبان کسب و کارها را قادر می سازد تا به افراد بیشتری دسترسی داشته باشند، و در همین حال، ناشران و حتی در برخی از موارد بازدید کنندگان نیز می توانند با هر کلیک کسب درآمد داشته باشند.

تبلیغات کلیکی به دو حالت کلی تقسیم می شود: حالت اول اینکه آگهی دهنده یا به طور مستقیم با ناشر تبلیغ در ارتباط است و پس از توافقات لازم تبلیغ بر روی سایت ناشر به نمایش نمایش در می آید، مانند تبلیغات در گوگل یاهمان گوگل ادوردز(google adwords). حالت دوم نیز زمانی اتفاق می افتد که آگهی دهنده به واسطه آژانس های تبلیغاتی، که با تعداد بسیار زیادی از وب سایت ها در ارتباط هستند آگهی خود را به نمایش می گذارد.

در هر دو نیز حالت طرفین مبلغی را به عنوان قیمت هر کلیک در نظر می گیرند که در حالت اول به صورت مستقیم و پس از محاسبه تعداد کلیک ها به نمایش دهنده پرداخت می شود و در حالت دوم مبلغ محاسبه شده به آژانس تبلیغاتی پرداخت و آژانس طبق قرارداد و کسر حق کمیسیون خود مابقی پول را به نمایش دهنده پرداخت می کند.

فاوت تبلیغات کلیکی PPC و CPC

تفاوت تبلیغات کلیکی PPC و CPC
PPC یعنی روش پرداخت که کلیکی است و CPC یعنی ارزش هر کلیک

PPC و CPC اغلب در جامعه تبلیغاتی معدل یکدیگر هستند، با این حال به طور کلی PPC برای توصیف نوع برنامه تبلیغاتی در حال اجرای شما است. CPC، معمولا در ارتباط با آنچه شما در واقع برای هر کلیک در برنامه تبلیغاتی خود پرداخت می کنید استفاده می شود. برای مثال می‌توان گفت: “ما قصد داریم یک کمپین تبلیغاتیPPC را با گوگل اجرا کنیم و می‌خواهیم متوسط CPC ما به 0.75 دلار برسد.” هزینه CPC توسط یک فرآیند مناقصه تنظیم می‌شود.

در دوره دیجیتال مارکتینگ با تمام کانال‌های بازاریابی آنلاین از جمله ایمیل مارکتینگ، سوشال مدیا و… آشنا می‌شوید و در آن‌ها مهارت کسب می‌نمائید.

مزایا تبلیغات کلیکی

1. مقرون به صرفه

استفاده از این شیوه بازاریابی بسیار مقرون به صرفه است و هزینه کمی دارد، چرا که به عنوان صاحب یک کسب و کار، هر بار که یک کاربر بر تبلیغات شما کلیک کرده و از وب سایت شما بازدید می کند، تنها مبلغ کمی بابت آن پرداخت خواهید کرد. از سوی دیگر کنترل کاملی بر میزان پولی که می‌خواهید خرج کنید دارید و می‌توانید مبلغ کم یا زیادی را برای این کار در نظر بگیرید.

2. هدف گیری مخاطبان خاص

در برنامه های کسب درآمد کلیکی، این امکان را دارید که مخاطبان خود را بر اساس عواملی که برای کسب و کار شما مهم است انتخاب نمایید. به عنوان مثال، می توانید مخاطبانی را از یک منطقه خاص، زبان خاص، و دارای دستگاه های خاص انتخاب کنید و تبلیغات خود را تنها به افراد خاصی که پتانسیل خرید از شما را دارند نمایش دهید.

3. دسترسی به مشتریان بالقوه با تبلیغات کلیکی

هنگامی که می خواهید از تبلیغات کلیکی برای رشد کسب و کار خود استفاده کنید، این امکان را دارید که زمان و مکان نمایش آگهی های خود را خودتان انتخاب نمایید. برای مثال می توانید یک کلید واژه خاص را انتخاب کنید و سپس هنگامی که افراد آن کلید واژه را جستجو کنند، تبلیغات شما برای آن ها نمایش داده خواهد شد.

همچنین می توانید تبلیغات خود را در وبسایت ها و بلاگ های مرتبط قرار دهید، تا بتوانید مشتریان بالقوه که ممکن است به خدمات یا کالاهای شما نیاز داشته باشند را به کسب و کار خود جذب نمایید.

4. قابل اندازه گیری و ردیابی

افزایش موفقیت با تبلیغات کلیکی
با تبلیغات کلیکی میزان موفقیت کمپین و میزان سود دهی سرمایه گذاری خود را می توانید بررسی و تعیین نمایید

هنگامی که برای بازاریابی کسب و کار خود، وارد کمپین تبلیغات کلیکی می شوید، این امکان را دارید که از ابزار و برنامه های بسیار زیادی که در خدمات Pay Per Click ارائه می شود استفاده کنید، تا بتوانید به دقت کارایی آن ها را اندازه گیری کنید. به این معنی که می توانید نحوه موفقیت این کمپین و میزان سود دهی سرمایه گذاری خود را بررسی و تعیین نمایید.

5. قابل شخصی سازی

یکی از مهم ترین مزایای کسب درآمد از طریق تبلیغات کلیکی، این است که می توانید سود دهی تبلیغات خود را اندازه گیری کرده و کارآیی این نوع تبلیغات را مورد سنجش قرار دهید. علاوه بر این کار، این امکان در اختیار شما قرار می‌گیرد که تنظیمات کوچک بسیاری نیز انجام دهید، تا کمپین تبلیغاتی خود را توسعه دهید و بهبود ببخشید.

6. مواد و منابع آموزشی و تمرینی در تبلیغات کلیکی

برای استفاده از این شیوه بازاریابی، می‌توانید از بسیاری از دوره ها و منابع آموزشی آنلاین موجود در اینترنت که به صورت رایگان در اختیار شما قرار دارند بهره ببرید تا بتوانید یک کمپین تبلیغاتی موفق راه اندازی کرده و برنامه تبلیغات کلیکی متناسب با نیازهای کسب و کار خود را انتخاب کنید.

7. نتایج سریع

یکی از مهم ترین مزایای تبلیغات کلیکی این است که نتیجه آن در کسب و کار خود را تقریبا بلافاصله مشاهده خواهید کرد. بر خلاف بهینه سازی موتور جستجو (SEO) که به زمان زیادی برای رسیدن به نتیجه نیاز دارد، کسب درآمد کلیکی می تواند باعث رشد بلافاصله و توسعه سریع کسب و کار شوند، و شما می توانید به راحتی شاهد این ماجرا باشید.

8. شناساندن برند

اگر شما به تازگی کسب و کارتان را راه اندازی کرده اید و یا به تازگی برند خود را انتخاب کرده اید، تبلیغات کلیکی می‌تواند از طریق استفاده از کلید واژه های هدف دار مرتبط با صنعت کاری شما، به شما در جهت معرفی کسب و کار و برندتان کمک کند. از این طریق افرادی که این کلید واژه ها را جستجو کنند و علاقه مند به هر آن چه شما ارائه می کنید باشند، می توانند تبلیغات شما را مشاهده نمایند.

شناساندن برند به کمک تبلیغات کلیکی
شناساندن برند به کمک تبلیغات کلیکی

گرچه باید توجه داشته باشید که استفاده از کلید واژه های کلی و عمومی نمی تواند به شما در افزایش فروش کمک کند، اما می توانند به افزایش آگاهی در مورد برند شما کمک شایانی بکنند. هنگامی که مردم برند شما را بشناسند، آن وقت می توانید از کمپین های مختلف متمرکز بر افزایش فروش و توسعه کسب و کارتان استفاده کنید.

9. مناسب برای ارزیابی استراتژی های بازاریابی برند

فرض کنید می‌خواهید بدانید کدام تبلیغات برای محصولتان بهتر است. به راحتی می‌توان تبلیغات مختلف خود را در گوگل راه اندازی کنید و سپس نتایج را ارزیابی کنید. به راحتی می‌توانید تشخصی دهید کدان تبلیغات نتایچ بهتری داشته است.

10. شناساندن خود به مشتری های محلی

افرادی که با تلفن های همراه و یا حتی لب تاب های خود سرچ می‌کنند، می‌توانند تبلیغات شما که در نزدیکی آنها هستید را ببینند. برای این کار می‌توان از سرویس تبلیغات گوگل برای نمایش تبلیغات برای افراد مقیم در محل زندگی خود استفاده کنید.

11. استقلال از سئو و یا تغییرات الگوریتم گوگل

سئو یکی از راه های موفقیت یک کسب و کار به ویژه در دراز مدت است و داتن یک وبسایت سئو شده یک رویکرد عالی برای موفقیت است.

معایب تبلیغات کلیکی

1. نیازمند زمان و تلاش

ممکن است به نظر برسد که استفاده از کمپین تبلیغات کلیکی آسان است و نیاز به صرف زمان خاصی ندارد، اما واقعیت این گونه نیست. نمی توانید وارد این نوع از تبلیغات شوید و سپس آن را به حال خود رها کنید تا خودش به نتیجه دل خواه شما برسد. بلکه باید زمان صرف کنید، نتایج خود را ارزیابی و بررسی کنید و برای بهینه سازی و توسعه کمپین تبلیغاتی خود تلاش کنیدتا بتوانید به بهترین نتیجه ممکن دست پیدا کنید.

2. نیازمند مهارت و دانش

شما باید برای انجام این کار آموزش های لازم را ببینید و به منابع آموزشی مراجعه کنید تا بتوانید روش های برگزاری یک کمپین کارآمد را مشاهده نمایید. همچنین می توانید همانند دیگر کسب و کارها، از یک آژانس متخصص در این زمینه کمک بگیرید. البته این کار نیازمند صرف زمان و پول بیشتر است.

3. افزایش هزینه ها بدون سود در تبلیغات کلیکی

در صورتی که در زمینه بررسی و بهینه سازی کمپین تبلیغاتی خود برای دست یابی به سود ایده آل از تبلیغات و سرمایه گذاری خود شکست بخورید، هزینه شما از دست می رود. در تبلیغات کلیکی شما باید یک بودجه خاص در نظر بگیرید و هزینه های آن را بپردازید، بنابراین اگر به نتیجه مورد نظرتان، که همان توسعه کسب و کار و افزایش فروش است، دست پیدا نکنید، این امر می‌تواند برای شما بسیار بد و ناامید کننده باشد.

افزایش هزینه ها بدون سود در تبلیغات کلیکی
با مدیریت صحیح هیچ کدام از معایب تبلیغات کلیکی به وجود نخواهد آمد

4. کلیک ها همواره به خرید منجر نمی شوند

تبلیغات کلیکی تنها ضمانت می‌کنند که بر روی تبلیغات شما کلیک شده و ترافیک وب سایت کسب و کار شما افزایش یابد، اما آیا تمامی این کلیک ها منجر به خرید مشتریان از شما می شوند؟ البته که نه. هنگامی که مشتری بالقوه وارد وب سایت شما شده و از آن بازدید کند، نوبت شما است که او را برای خرید محصولات یا خدماتی که ارائه می‌دهید قانع نمایید.

5. مردم اسپانسرها و آگهی های تبلیغاتی را نادیده می‌گیرند

بر طبق یکی از تحقیقات گوگل، مردم 85 درصد آگهی های حاویتبلیغاترا نادیده می‌گیرند. باید اعتراف کنیم که درست است و معمولا تبلیغات را نادیده می‌گیریم.

6. انتخاب اشتباه روش تبلیغات PPC

شرکت های بسیاری برای تبلیغات کلیکیوجود دارند اما باید توجه داشت که هر کدام مفید نیستند و نمی‌توانند راه مناسب را به شما نشان دهند. انتخاب یک چارچوب مناسب نیازمند توجه است و انتخاب اشتباه علاوه بر آسیب رساندن به برند شما می‌تواند باعث زیان مالی نیز شود.

نحوه عملکرد گوگل ادوردز

گوگل ادوردز به معنی تبلیغات کلمه ای می باشد که وقتی در گوگل شما کلمه یا عبارتی را جستجو میکنید 10 نتیجه اول گوگل وب سایت هایی هستند که براساس رعایت نکات فنی و اصطلاحا به صورت ارگانیک ربات گوگل انها را نمایش می دهد ولی به کمک گوگل ادوردز میتوان سفارش نمایش لینک های تبلیغاتی را داد به صورتی که شما تعیین میکنید که در زمانی که به طور مثال کلمه موبایل جستجو شد وب سایت من با این ادرس و با این عنوان در معرض دید کاربر قرارگیرد و بعد در این کار با سایر متقاضیان رقابت میکنید که هر کاربری هزینه بالاتری را پیشنهاد بدهد در لینک اول قرار خواهد گرفت و سایر متقاضیان بعداز آن نمایش داده میشوند. گوگل ادوردز، بسته به کلماتی که کاربران انتخاب می‌کنند و میزان سرچ یک کلمه، هزینه‌های را برای آن تخصیص می‌دهد. در حقیقت این روش، رقیبی برای SEO است.

این عدد بسته به شرایطی نظیر کیفیت متن تبلیغ و گیرایی موضوع آن و نسبت مشاهده به کلیک که به آن CTR گفته می‌شود تغییر می‌کند. تبلیغ ادوردز که یکی از بهترین انواع تبلیغات کلیکی است، برای کسب و کارهایی که وضعیت رقابتی دارند، بسیار مؤثر است.

تبلیغات کلیکی موبایل

به گفته گوگل، در سال 2012 در حدود یک چهارم از کلیه تبلیغات کلیکی در گوگل، از دستگاه های تلفن همراه به دست آمده است که این به معنی افزایش 500 درصدی در یک سال است و PPC از تلفن همراه هنوز به طور فزاینده رشد می کند.

به مشتریان بالقوه خود بر روی تلفن های هوشمند در هر کجا که هستند دست پیدا کنید. تبلیغات کلیکی موبایل به شما در بهبود قابلیت مشاهده در تلفن های همراه کمک می‌کند. استفاده از گوشی های تلفن هوشمند و جستجو به وسیله آنها در فضای اینترنت به طور مداوم در حال رشد است و تحقیقات نشان می دهد که در سال های آیندهاین رشد سریع تر نیز خواهد شد. امروز تعداد افرادی که با استفاده از تلفن همراه به اینترنت دسترسی دارند بیشتر از کسانی است که با کامپیوتر دسترسی دارند.

تبلیغات کلیکی موبایل به شما کمک خواهد کرد که به مشتریان بالقوه خود دسترسی پیدا کنید زیرا آنها هر روز از تلفن و تبلت های خود استفاده می کنند. تبلیغات در تلفن همراه، 84 درصد از کاربران گوشی های هوشمند را متوجه خود می‌کند. کمپین های موبایلPPC، آگاهی از برند شما را بهبود می بخشد و با رساندن شما به مشتریان ایده آل برندتان شما را برای کاربران تلفن  های همراه قابل مشاهده می‌کنند.

تبلیغات کلیکی چگونه کار می کنند؟

هر زمان که جای خالی برای تبلیغ کلیکی در صفحه نتایج موتور جستجو وجود داشته باشد در واقع برای کلمه کلیدی جستجو شده یک مزایده صورت می گیرد. البته در این مزایده فقط قیمت تاثیرگذار نیست و عواملی مانند کیفیت تبلیغ (Ad quality) هم تعیین کننده هستند تا مشخص کنند جایگاه تبلیغ به چه کسی تعلق می گیرد. این مزایده ها چرخ تبلیغات کلیکی را می چرخانند.

تبلیغات کلیکی چگونه کار می کنند؟
هدف از تبلیغات کلیکی آن است که کاربر روی وب سایت تبلیغ کننده کلیک کند و وارد لندینگ پیج شود

به بیان ساده تر زمانی که کاربری در موتور جستجو کلمه ای را جستجو می کند، اگر آن عبارت از قبل برای تبلیغ مشخص شده باشد مزایده ای بر اساس کلمه کلیدی صورت می گیرد و هر تبلیغی که در مزایده برنده شد به کاربر نشان داده می شود. برای مدیریت این تبلیغ ها کسب و کارها از کمپین های گوگل ادز استفاده می کنند که بر اساس محصول، لوکیشن، و موارد دیگر بتوانند نتایج را بررسی کنند. خود کمپین ها هم به چندین اد گروپ تقسیم می شوند که شامل تبلیغ بر اساس کلمات کلیدی مختلف است.

کلمات کلیدی

می توان گفت کلمات کلیدی قلب تبلیغات کلیکی هستند و دقیقا کلمات هستند که کاربر را به تبلیغ خاصی متصل می کنند. کلمات کلیدی مختلفی را می توان برای کمپین ها استفاده کرد. کسب و کارها بنا بر نیازشان می توانند دقیق بودن کلمه کلیدی جستجو شده را تعیین کنند. به طور مثال می توانند می توانند ترتیب قرار گرفتن کلمات یا املای مختلف کلمات را مشخص کنند. حتی می توانند از کلمات کلیدی منفی استفاده کنند. یعنی یک سری از کلمات را از دایره کلمات کلیدی شان دور بریزند تا تبلیغ برای این نوع از کلمات نمایش داده نشود و در نتیجه ترافیک غیر مرتبط و هزینه اضافی برای آن ها حاصل نشود.

Ads (تبلیغات)

همراه با مشخص کردن کلمات کلیدی، یک کمپین تبلیغاتی نیاز به Ads یا همان تبلیغات را دارد. Ads در گوگل ادز به همان تبلیغاتی گفته می شود که یک سری کلمات کلیدی مشخص را نشانه می گیرند. Ads همان تبلیغاتی هستند که در مزایده برنده می شوند و به مخاطب نشان داده می شوند. Ads ها شامل موارد زیر هستند:

  • عنوان (Headline)
  • URL
  • توضیحات (Description)

Ads ها معمولا در بالای صفحه نتایج یا در پایین ترین نقطه آن نمایش داده می شوند. برای اینکه بفهمید چه نوع تبلیغی برای شما بیشترین نتیجه را می دهد بهتر است با انواع مختلف نوشته یا همان کپی آن را امتحان کنید.

Ads (تبلیغات)
Ads همان تبلیغاتی هستند که در مزایده برنده می شوند و به مخاطب نشان داده می شوند

سرویس هایی مانند گوگل ادز یا بینگ ادز اکستنشن هایی ارائه می دهند که می توانند مخاطب را بیشتر ترغیب کند این اکستنشن ها شامل:

  • Sitelink extensions: اکستنشن های سایت لینک در واقع پیج هایی از سایت هستند که کاربر می تواند مستقیما وارد آن ها شود.
  • Call extensions: این اکستنشن در ساعات کاری مشخص شماره تلفن بیزینس تان را به کاربر نمایش می دهد.

استفاده از اکستنشن ها باعث می شود تبلیغ شما بزرگتر دیده شود و اطلاعات بیشتری در اختیار مخاطب قرار دهد.

تبلیغات کلیکی موبایل

به گفته گوگل، در سال 2012 در حدود یک چهارم از کلیه تبلیغات کلیکی در گوگل، از دستگاه های تلفن همراه به دست آمده است که این به معنی افزایش 500 درصدی در یک سال است و PPC از تلفن همراه هنوز به طور فزاینده رشد می کند.

به مشتریان بالقوه خود بر روی تلفن های هوشمند در هر کجا که هستند دست پیدا کنید. تبلیغات کلیکی موبایل به شما در بهبود قابلیت مشاهده در تلفن های همراه کمک می‌کند. استفاده از گوشی های تلفن هوشمند و جستجو به وسیله آنها در فضای اینترنت به طور مداوم در حال رشد است و تحقیقات نشان می دهد که در سال های آیندهاین رشد سریع تر نیز خواهد شد. امروز تعداد افرادی که با استفاده از تلفن همراه به اینترنت دسترسی دارند بیشتر از کسانی است که با کامپیوتر دسترسی دارند.

تبلیغات کلیکی موبایل به شما کمک خواهد کرد که به مشتریان بالقوه خود دسترسی پیدا کنید زیرا آنها هر روز از تلفن و تبلت های خود استفاده می کنند. تبلیغات در تلفن همراه، 84 درصد از کاربران گوشی های هوشمند را متوجه خود می‌کند. کمپین های موبایلPPC، آگاهی از برند شما را بهبود می بخشد و با رساندن شما به مشتریان ایده آل برندتان شما را برای کاربران تلفن  های همراه قابل مشاهده می‌کنند.

تعرفه تبلیغات کلیکی

در تبلیغات محیطی سنتی شما بنری طراحی می‌­کنید و در شهر نصب می­‌کنید و آژانس تبلیغاتی از شما به یک میزان دریافت وجه خواهد داشت، چه خوب دیده شوید و چه نه. در روش­‌های بازاریابی آنلاین اما قضیه متفاوت است. شما می‌­توانید کاملاً دقیق بسته به میزان بازخوردی که گرفته‌­اید، هزینه آن را به آژانس­‌های تبلیغاتی دهید. این پرداخت یا بسته به تعداد نفراتی که تبلیغات شما را دیده­‌اند خواهند بود (Cost Per Mile) يا بسته به تعداد نفراتی که تبلیغات شما را دیده‌­اند و به آن علاقه­‌مند شده و روی آن کلیک کرده­‌اند (Cost Per Click).

تعرفه تبلیغات کلیکی

با توجه به نوع کمپین شما می توانید از روش های مختلف پرداخت استفاده نمایید

بسته به هدف اصلی یک کمپین بازاریابی که قصد اجرای آن را دارید می‌­توانید یکی از این موارد را انتخاب کنید. اگر فقط قصد دیده شدن دارید و نه قصد فروش یا هدایت افراد به یک صفحه فرود، پرداخت به ازای هر نمایش برای شما بهتر است ولی اگر می­‌خواهید فقط به ازای کسانی که به سایت شما آمده‌­اند یا خریدی داشته‌­اند پرداخت کنید یا هدف­تان فروش بیشتر است تبلیغات کلیکی بسیار بهتر است.

تبلیغات کلیکی تلگرام

پیشتر تبلیغات کلیکی را بررسی کردیم و توضیح دادیم که تبلیغات کلیکی چیست و همچنین تبلیغات کلیکی موبایل و تعرفه تبلیغات کلیکی را شرح دادیم. حال زمان بررسی تبلیغات کلیکی تلگرام است. تلگرام یکی از پیام رسان های کاربردی است که قابلیت های آن مثل Cloud-Based بودن، بات ها، کانال ها و امکانات دیگر ما را برآن داشته تا تبلیغات کلیکی تلگرام را نیز بررسی کنیم.

در این روش، به ازای تعداد دفعاتی که کاربران بر روی لینک تبلیغاتی کلیک کنند، هزینه پرداخت می‌شود. باید توجه داشت که لینک تبلیغات را باید توسط ابزارهای به خصوص خودش کوتاه و قابل آنالیز کرد تا امکان شمارش تعداد کلیک ها فراهم شود.گروه ها و یا کانال های بزرگ تلگرامی معمولا این روش را نمی‌پذیرند و یا هزینه‌ی سنگینی دریافت می‌کنند که بازدهی خوبی ندارد. همچنین باید به بات هایی که بر روی لینک ها کلیک می‌کنند نیز توجه کرد. این کلیک ها به عنوان کلیک غیر واقعی شناخته می‌شوند و بازدهی ندارند.

تبلیغات کلیکی اینستاگرام

امروزه می‌توان به سرعت و در زمانی کوتاه در اینستاگرام تبلیغات کرد. آمارها نشان می‌دهند تبلیغات کلیکی اینستاگرام موفق تر از تبلیغات کلیکی در دیگر پلتفرم ها مثل گوگل یا فیسبوک هستند.

یکی از اولین شرکت هایی که در اینستاگرام تبلیغاتی شد شرکت SalesForce بود که نتایج دو هفته اول تبلیغات با استفاده از تبلیغات کلیکی اینستاگرام رامنتشر کرد. این شرکت عنوان کرد که میانگین قیمت برای هر آگهی در اینستاگرام90٪بیشتر از فیس بوک(6.29 دلار برای هر هزار آگهی) است. در ابتدا ممکن است فکر کنید ایت تفاوت قیمت هزینه ای سنگین است اما اجازه دهید نگاهی به آمارها بیندازیم.

یکی از دلایل این قیمت، بالاتر بودن نرخ تبدیل در اینستاگرام نسبت به فیسبوک است. “نرخ کلیک به ازای تبلیغات” در اینستاگرام ۱.۵ درصد است درحالی که این آمار برای فیسبوک ۰.۸۴ درصد می‌باشد. پلتفرم اینستاگرام نسبت به فیسبوک کاربران را به سمت کلیک بیشتر سوق می‌دهد ولی اینکه آیا این امر پایدار است و در طولانی مدت جواب می‌دهد یا خیر هنوز مشخص نیست اما با این حال می‌توان آن را از عوامل موفقیت اینستاگرام دانست.

همچنین کاربران اینستاگرام جوان تر هستند و تبلیغات در این پلتفرم جواب گو است، به ویژه تبلیغات کلیکی که محور اصلی ما است. نرخ تبدیل از افراد جوان بهتر از دیگر گروه های سنی است که این از مزیت های اینستاگرام برای راه اندازی یک کمپین تبلیغات کلیکی است. اما همچنین برای این منظور که تبلیغات کلیکی اینستاگرام نسبت به تبلیغات کلیکی گوگل موفق باشد باید چند عامل را مد نظر قرار داد. اول محتوای مطالب است که باید توجه داشت به اندازه کافی اصول تبلیغات صحیح برای افزایش کلیک و یا نرخ تبدیل را رعایت کند. دوم، طراحی تبلیغات و گرافیک های مرتبط با آن است. این عامل همچون پوشش و لباسی مناسب برای یک تبلیغات است.

سرویس تبلیغات کلیکی

شرکت هایی وجود دارند که در ازای دریافت مبلغ، به شما کلیک می‌فروشند. به این صورت که باعث افزایش کلیک در تبلیغات و افزایش شانس برای خرید از شما می‌شوند که در نهیات باعث بالا رفتن نرخ تبدیل شما می‌شود. سرویس های تبلیغات کلیکیتعرفه های مختلفی دارند که با دو روش هزینه ثابت و یا مناقصه ارائه می‌شوند.

همکاری در تبلیغات کلیکی

یکی از راه های کسب درآمد، همکاری در تبلیغات کلیکی است. در این روش افراد می‌توانند به وسیله‌ی همکاری با سرویس های تبلیغات کلیکی و کلیک بر روی لینک ها و یا مشاهده آگهی های مختلف، درآمدی داشته باشند. باید توجه داشت که نحوه‌ی پرداخت به ازای هر آگهی مشاهدده شده و یا هر کلیک است که نیازمند تعداد بالایی از کلیک و یا نمایش آگهی است چرا که تعرفه پایینی دارند.

جمع بندی

با توجه به نکاتی که بیان شد و با توجه به مزایای ذکر شده و معایبی که در صورت بررسی و مدیریت صحیح هیچ وقت به وجود نخواهد آمد ، می توان نتیجه گرفت این شیوه تبلیغات برای کسب و کارها پاسخگو خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

می‌خوای تازه شروع کنید؟

دوره دانشگاه تبلیغات

اصولی تبلیغات آنلاین رو یاد بگیرید

  •  مبانی تبلیغات
  • مبانی تبلیغات دیجیتال
  • برندینگ
  • رفتار مصرف کننده
  • تبلیغات در سایت های ایرانی
  • گوگل آنالیتیکس
  • گوگل ادز
  • کپی رایتینگ
  • تبلیغات در شبکه های اجتماعی
  • افیلیت مارکتینگ
  • ویدیو مارکتینگ
  • گیمیفیکیشن
  • و …

دوره گوگل ادز

صفر تا صد آموزش گوگل ادز

  • نحوه ساخت و راه اندازی اکانت گوگل ادوردز  و اجرای اولین کمپین
  • نکات اولیه نوشتن Ad ها
  • استراتژی انتخاب نوع کمپین
  • ساخت اولین search network campaign
  • ساخت Adgroup
  • و …
آخرین مطالب
مطالب محبوب
مطالب تصادفی