🔥 دوره‌های 20 میلیونی رو رایگان برنده شو!

لزوم استفاده از ایمیل مارکتینگ در کسب وکارهای آنلاین

در مباحث دیجیتال مارکتینگ ما کلا با دو موضوع در ارتباط هستیم. موضوع اول جذب ترافیک و بازدید کننده برای سایت و موضوع دوم انجام تبدیل (تبدیل بازدید کننده به مشتری) و فروش برای سایت است.
ایمیل مارکتینگ

در این مقاله می خوانید

ایمیل مارکتینگ ابزاری است برای ایجاد فروش و بالا بردن نرخ تبدیل در وبسایت شما در این مقاله لزوم استفاده از ایمیل مارکتینگ رو توضیح می‌دهیم.

در مباحث دیجیتال‌مارکتینگ ما کلا با دو موضوع در ارتباط هستیم. موضوع اول جذب ترافیک و بازدید کننده برای سایت و موضوع دوم انجام تبدیل (تبدیل بازدیدکننده به مشتری) و فروش، به این منظورکه با استفاده از تکنیک‌ها و ابزارهایی ترافیک و مخاطب برای سایت ایجاد کنیم و در مرحله دوم با استفاده از ابزارها و تکنیک‌هایی دیگر بازدیدکنندگان و مراجعه‌کنندگان به سایت را تبدیل به خریدار و مشتری نماییم.

توضیح موضوع اول از چارچوب این مقاله خارج بوده و در مباحث بعدی به آن میپردازیم و در این مقاله فقط به موضوع دوم یعنی تبدیل به مشتری خواهیم پرداخت.

ایمیل مارکتینگ روشی است که، امکان جلب اعتماد، علاقه و اطمینان کاربران و مخاطبان را به ما می‌دهد تا در نهایت بتوانیم به فروش محصولات و خدمات خود به آنان بپردازیم.

لزوم استفاده از ایمیل مارکتینگ

طبق مباحث بازاریابی عصبی، خریداران و مشتریان هر کسب‌وکار یا وبسایتی به سه دسته تقسیم می شوند:

  • اولین دسته افرادی هستند که به اشتباه وارد کسب‌وکار و سایت ما می‌شوند.
  • دومین دسته افرادی هستند که قصد خرید فوری و آنی از محصولات و خدمات ما دارند، مانند کسانی که به عنوان مثال اقدام به خرید یک کت‌وشلوار از اولین مرکز خرید برای یک جشن عروسی آخر هفته می‌کنند.
  • سومین دسته افرادی هستند که قصد خرید فوری ندارند و فقط برای دریافت و مقایسه قیمت و یا مقایسه محصول، وارد سایت ما می‌شوند و برنامه‌ریزی خریدشان برای روزها و ماه‌های آینده است. مانند کسانی که قصد خرید تلویزیون کیفیت بالا برای منزل را دارند، قاعدتا این افراد قبل از خرید از چندین فروشگاه استعلام قیمت گرفته و تحقیق کرده و در نهایت با انتخاب بهترین گزینه اقدام به خرید می‌کنند.

نکته جالب در این تقسیم‌بندی این است که تقریبا ۳۰ درصد خریداران ما را مورد اول و دوم و ۷۰ درصد آن را مورد سوم تشکیل می‌دهند.

بنابراین باید کسب‌وکار خود را بگونه‌ای طراحی نماییم تا بتوانیم بیشترین سرویس را به ۷۰ درصد هدف در دسته‌ی سوم ارائه نماییم.

بهترین روش برای فروش به دسته‌ی سوم و یا ۷۰ درصد، جمع آوری اطلاعات تماس آنها می‌باشد تا پس از دریافت اطلاعات بر روی فعالیت‌های بازاریابی خود متمرکز شویم.

در مباحث دیجیتال مارکتینگ برای تحقق این هدف، بهترین کار، جمع‌آوری ایمیل علاقه‌مندان به کسب‌وکار، خدمات و محصولات و در قدم بعدی انجام ایمیل مارکتینگ روی آنها می‌باشد. نحوه دریافت اطلاعات تماس و ایمیل این دسته از مخاطبان را در بخش‌های بعدی مقالات به اشتراک خواهیم گذاشت.

در واقع در ایمیل مارکتینگ بعد از جمع آوری ایمیل‌های مخاطبین این فرصت را خواهیم داشت تا با ارسال ایمیل‌هایی بصورت متوالی، خودکار و در زمان‌های متفاوت بتوانیم بطور آهسته و تدریجی علاقه، اطمینان و اعتماد افراد به کسب‌وکارمان را بیشتر کرده و در نهایت سبب خرید آنها از مجموعه خود شویم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

می‌خوای تازه شروع کنید؟

دوره ایمیل مارکتینگ

راهی ارزان و اثر بخش در تبلیغات

  • طراحی و اجرای کمپین‌ها
  • تحلیل و بررسی نتایج کمپین‌ها
  • یکپارچه‌سازی با سایت
  • فعالسازی ایمیل‌های تراکنشی
  • اتومیشن مارکتینگ
  • بررسی شاخص‌های کلیدی عملکرد
  • برنامه‌ریزی ایمیل مارکتینگ
  • و …
آخرین مطالب
مطالب محبوب
مطالب تصادفی