🔥 دوره‌های 20 میلیونی رو رایگان برنده شو!

راهنمای گام به گام فراخوان عمل یا CTA و 18 نمونه عملی

فراخوان عمل یا Call To Action، در واقع دعوت از افراد برای انجام کاری می باشد. این مقوله یکی از ضروریات دیجیتال مارکتینگ می باشد. در این مقاله با مثال های عملی آن آشنا خواهید شد. فراخوان عمل یکی از عناصر کلیدی جذب مخاطب هدفمند است و باید در همه ی فنون بازاریابی مانند : ایمیل، به روز رسانی رسانه های اجتماعی، مطالب مطبوعات، تبلیغات بازرگانی و غیره استفاده شود. هر وقت می خواهید مطمئن شوید که تیم تجاریتان در جهت درست گام بر می دارد این سوال را از خود بپرسید :

در این مقاله می خوانید

فراخوان عمل یا Call To Action، در واقع دعوت از افراد برای انجام کاری می باشد. این مقوله یکی از ضروریات دیجیتال مارکتینگ می باشد. در این مقاله با مثال های عملی آن آشنا خواهید شد.

فراخوان عمل یکی از عناصر کلیدی جذب مخاطب هدفمند است و باید در همه ی فنون بازاریابی مانند : ایمیل، به روز رسانی رسانه های اجتماعی، مطالب مطبوعات، تبلیغات بازرگانی و غیره استفاده شود. هر وقت می خواهید مطمئن شوید که تیم تجاریتان در جهت درست گام بر می دارد این سوال را از خود بپرسید :

تابحال چندبار شده که حین خواندن مطلبی برای چیز دیگری در سایت یا پلتفرم دیگری ثبت نام کرده اید؟ تابحال شده فرم خاصی را پر کرده باشید یا فایل اضافه ای را دانلود کرده باشید؟‌ آیا می دانید action button چیست ؟ و یا چگونه یک کال تو اکشن بنویسیم.

هر کدام از این اعمال نتیجه استفاده بجا و درست از یک فراخوان عمل موثر است. بکارگیری استراتژی فراخوان عمل صحیح برای هدایت مشتریان در مسیر خرید یکی از موثرترین راه ها برای رشد شماست. فراخوان عمل می تواند نوعی از یک داستان، صفحه وبسایت و یا بخشی از یک محتوایی باشد که مخاطبان را تشویق می کند که کاری را انجام دهند. در دیجیتال مارکتینگ، فراخوان عمل به شما کمک می کند که یک بازدید کننده و خواننده را به یک سرنخ برای تیم فروش خود تبدیل کنید. فراخوان عمل می تواند معانی مختلفی بر مبنای اهداف محتوای شما داشته باشد.

راهنمای گام به گام فراخوان عمل یا فراخوان عمل

حال که با مفهوم کلی فراخوان عمل آشنا شدید، باید بدانید که دکمه فراخوان عمل چیست. دکمه فراخوان عمل دکمه ای است که شما از آن برروی صفحه اصلی و صفحه فرود وبسایت تان استفاده می کنید تا مردم با کلیک برروی آنها شما را به هدفی که برای نرخ تبدیل مخاطب به مشتری تعیین کرده اید برسانند. به زبان ساده دکمه فراخوان عمل همان دکمه ای است که باید بازدیدکنندگان شما برروی آن کلیک کنند تا عملی که شما از آنها خواسته اید انجام شود. خب حالا بیایید با هم چند مدل از فراخوان عمل های رایج را ببینیم و با هم یاد بگیریم که چگونه یک فراخوان عمل بنویسیم.

دکمه فراخوان عمل
دکمه CTA همان دکمه ای است که بازدیدکنندگان شما برروی آن کلیک می کنند تا عملی که شما از آن‌ها خواسته اید انجام شود
  • ثبت نام

در این مدل فراخوان عمل، مخاطبان به ثبت نام رایگان محدود، کلاس آنلاین، اونتی در آینده و یا حتی محصول نرم افزاری دعوت می شوند. همه ی این موارد بستگی به نوع استفاده از فراخوان عمل و ظاهر آن دارند.

  • اشتراک

این نوع از فراخوان عمل مخاطبان شما را به خرید دعوت نمی کند. بلکه به آنها پیشنهاد می دهد که آپدیت های معینی را درباره کمپانی دریافت کنند. معمولاً از این مدل فراخوان عمل ها در بلاگ ها استفاده می شود.

  • خدمات رایگان

می توان گفت که تقریباً تمامی کمپانی ها و برندهای امروزی بخش خدمات رایگان برای مدت محدود دارند. در این شیوه هدف این است که مخاطبان با استفاده از یک پیش نمایش از محصول شما بتوانند تصمیم بهتری در زمینه خریدن یا نخریدن محصول شما بگیرند.

خدمات رایگان
تقریباً تمامی کمپانی ها و برندهای امروزی بخش خدمات رایگان برای مدت محدود دارند(دانلود رایگان)
  • خدمات استفاده از محصول

در این شیوه فراخوان عمل شما می توانید رفتارهای مختلفی از کمپانی تان در قبال مخاطبان انجام دهید، از خدمات رایگان گرفته تا ایجاد تجربه های واقعیت مجازی.

  • بیشتر بدانید

بعضی اوقات شما فقط می خواهید که اطلاعات بیشتری درباره محصولات و خدمات خود ارائه دهید تا مخاطبان بیشتر به خرید محصول شما مجاب شوند.

  • به ما بپیوندید

اگر شما در یک جامعه آنلاین فعالیت می کنید و محصولات و خدمات شما به نحوه ای تعبیه شده است که مشتریان می توانند از طریق آنها با هم تعامل داشته باشند، پس ممکن است بخواهید که از این فراخوان عمل در وبسایت خود بهره بگیرید. فراخوان عمل هایی که بالا دیدید، تنها فراخوان عمل های استفاده شده در دنیا نیستند، قطعاً مارکترهایی در دنیا وجود دارند که با کمی چاشنی خلاقیت، فراخوان عمل های منحصر به فرد و موثری برای بدست آوردن سرنخ های بیشتر انجام داده اند. فقط مطمئن شوید که فراخوان عملی که انتخاب کردید هدف مشخصی در راستای اهداف محتوایی شما داشته باشد.

برای این که مفهوم فراخوان عمل برای شما ملموس تر باشد،‌ بیایید چند مثال از فراخوان عمل های استفاده شده در وبسایت های مختلف دنیا را با هم ببینیم. این فراخوان عمل ها عمدتاً در 3 دسته دیده می شوند.

  • فراخوان عمل های ساده و موثر
  • اصطلاحات قدرتمند برای فراخوان عمل
  • ایجاد بالانس و تعادل بین چندین فراخوان عمل در یک صفحه

در ابتدا بیایید نگاهی به چند نمونه از فراخوان عمل های ساده ولی موثر مطرح بیاندازیم. 17 اینفوگرافیک درباره Call To Action

17 نمونه عملی فراخوان عمل (CTA)

1- وب سایت Evernote

همانطور که در عکس مشاهده می کنید، فراخوان عملی که در این محتوا استفاده از نوع ثبت نامی است.

وب سایت Evernote
بازدید کنندگان وقتی وارد این صفحه می شوند به سرعت پیام آن را درک می کنند

اما چیزی که این فراخوان عمل را موثر می کند، عنوان آن یعنی ” همه چیز را به خاطر بسپارید ” است؛ بازدید کنندگان وقتی وارد این صفحه می شوند به سرعت پیام آن را درک می کنند، بازدید کنندگان این صفحه به سرعت متوجه می شوند که در صورت استفاده از اپلیکیشن و ثبت نام در آن به چه خدماتی دسترسی خواهند داشت. اگر در طراحی این صفحه نیز دقت کنید می بینید که فراخوان عملی که استفاده شده است به رنگ سبز است، همان رنگی که لوگوی وبسایت در بالای صفحه دارد و این عمل باعث می شود که فراخوان عمل خودش را از دیگر محتوای صفحه جدا کند و بیشتر به چشم بیاید.

2- وب سایت دراپ باکس

دراپ باکس همیشه به طراحی های ساده معروف بوده است، حتی صفحه اصلی سایت آنها نیز بسیار ساده است. با کمک همین سادگی، فراخوان عملی که می بینید که از نوع ثبت نام رایگان است به راحتی با استفاده از رنگ آبی خودش را از بقیه محتویات صفحه جدا کرده است.

وب سایت دراپ باکس
فراخوان عملی که می بینید که از نوع ثبت نام رایگان است که به راحتی با رنگ آبی خودش را از بقیه محتویات صفحه جدا کرده است

همانند مثال قبلی می بینید که فراخوان عمل همرنگ لوگوی بالای صفحه است که باعث می شود مخاطبان به سادگی بفهمند که این فراخوان عمل در واقع ثبت نام رایگان برای دراپ باکس است.

3- وب سایت آفیس وایب

هنگامی که در بلاگ های سایت آفیس وایب بگردید، فراخوان عملی به صورت اسلاید از بالای صفحه به میان صفحه می آید که از نوع اشتراک است. حالا شاید بپرسید کدام قسمت از آن جذاب است؟ قسمتی که توجه ما را جلب کرد سمت چپ آن است که به شما اطمینان می دهد که با عضویت در آن نکاتی را به شما می آموزند که چگونه مدیر بهتری باشید. جالب تر آن است که بلاگی که در حال خواندن آن بودیم نیز در مورد این بود که چگونه به مدیر بهتری تبدیل شوید! در واقع،‌ پیشنهادی که به ما دادند پیشنهادی بود که از قبل می دانستند به آن علاقه مندیم چرا که در حال مطالعه بلاگی با همان موضوع بودیم.

4- NETFLIX

شما به احتمال زیاد با نتفلیکس آشنا هستید. پلتفرم آنلاینی که مجموعه ای از سریال ها و فیلم ها را در وبسایت و اپلیکیشن خود دارد و می توانید آنها را مشاهده کنید.

NETFLIX
اطمینان دادن به مشتریان یکی از مهمترین بخش های فراخوان عمل های شماست

در این عکس در وب سایت نتفلیکس می بینید که فراخوان عملی که از آن استفاده کرده اند از نوع اشتراک یک ماهه رایگان است. یکی از بزرگترین ترس های مخاطبان برای اشتراک در سرویس خاصی، این است که کنسل کردن آن معمولاً‌ پروسه طاقت فرسا و دردآوری دارد. نتفلیکس درست در بالای فراخوان عمل خود در این صفحه به شما می گوید که هر زمانی که دوست داشته باشید می توانید عضویتتان را کنسل کنید. اطمینان دادن به مشتریان یکی از مهمترین بخش های فراخوان عمل های شماست. علاوه بر این، شما قطعاً متوجه همرنگ بودن فراخوان عمل و لوگوی نتفلیکس نیز شده اید.

5-وبسایت SQUARE

طراحی کردن فراخوان عمل چیزی فراتر از فقط طراحی کردن دکمه آن است. شما باید حواستان علاوه بر دکمه به بک گراند، عکس های اطراف و متن های آن نیز باشد.

وبسایت SQUARE
کارت اعتباری در دست خانم سمت چپ رنگ مشابهی با دکمه فراخوان عمل دارد

در این عکس می بینید که اعضای وبسایت اسکور تنها از یک عکس برای نشان دادن سادگی محصولشان استفاده کرده اند، در حالی که دکمه ی ” راهنمای شروع ” نیز در این بین نشان داده می شود. نکته ی جالب این فراخوان عمل این است که اگر با دقت بیشتری نگاه کنید، کارت اعتباری در دست خانم سمت چپ رنگ مشابهی با دکمه فراخوان عمل دارد، که باعث می شود مخاطب با به هم چسباندن تکه های پازل بفهمد که در صورت کلیک انتظار چه نوع محتوایی را داشته باشد.

6-وب سایت PREZI

اعضای وبسایت پرزی نیز جزو افرادی هستند که به طراحی های مینیمالیست در وبسایتشان علاقه زیادی دارند. در کنار دایناسور سبز و قهوه ی قهوه ای، تنها رنگی که طراحی سیاه و سفید مطلق سایت را دربر می گیرد آبی روشن است، همان رنگی که در لوگوی آنها می بینید.

وب سایت PREZI
در این صفحه 2 عدد فراخوان عمل وجود دارد

با کمی دقت می توانید ببینید که در این صفحه 2 عدد فراخوان عمل وجود دارد که هر دو به رنگ آبی روشن هستند، اولی فراخوان عمل اصلی که در وسط صفحه اصلی وبسایت با مضمون ” پرزی را امتحان کنید ” قرار دارد و دیگری در نوار بالایی سایت که راهنمای شروع است و هر دو مشتری را به یک مکان هدایت می کنند.

7-وب سایت PANTHERA

فراخوان عملی که مشاهده می کنید در این وب سایت از نوع پیوستن است.

وب سایت PANTHERA
وب سایت Panthera از جمله زیبایی با مضمون “‌ با افتخار به ما بپیوندید ” استفاده کرده است

وب سایت پنترا در واقع به دنبال افرادی است که برای سلامت و بقای گربه سانان حیات وحش نگران هستند و می خواهند عضو گروهی از افرادی شوند که حس مشترکی با آنها دارند. برای هدفگیری این افراد می بینید که این وبسایت از جمله زیبایی با مضمون “‌ با افتخار به ما بپیوندید ” استفاده کرده است، به همراه 2 عدد فیلد بسیار ساده شامل نام و نام خانواده و – دوباره – استففاده از دکمه ی پیوستن به آن ها.

در مثال های بالا چندین مدل از نمونه فراخوان عمل های ساده و موثر را دیدیم. حال بیایید به نمونه هایی از فراخوان عمل هایی که از اصطلاحات قدرتمند استفاده می کنند را با هم ببینیم.

8- وب سایت EPIC

اعضای وب سایت آژانس اپیک از صفحه اصلی خود برای نشان دادن فعالیت های کاریشان استفاده می کنند. هنگامی که شما این صفحه را باز می کنید با ویدئویی که شامل نمونه کارهای آنها برای مشتریان پیشینشان بوده است پذیرایی می شوید، می توانید دیگر بخش های قابل کلیک صفحه که وبسایت های مشتریانشان را دربر می گیرد ببینید.

وب سایت EPIC
فراخوان عمل EPIC با زبانی دوستانه از شما درخواست می کند که “‌ بیایید پروژه جدیدی را با هم آغاز کنیم “

اما نکته مهم این است که فراخوان عمل آنها بصورت ویدئو دائماً در پس زمینه در حال پخش شدن است. فراخوان عمل آنها با زبانی کاملاً عامیانه و دوستانه از شما درخواست می کند که “‌ بیایید پروژه جدیدی را با هم آغاز کنیم “، که باعث می شود بازدید کنندگانی که به دنبال این  نوع سرویس هستند قانع شوند که در صورت همکاری با این آژانس با تیمی پرانگیزه و پرنشاط کار می کنند.

9- وب سایت Aquaspresso

هدف نهایی هر فراخوان عملی هدایت مشتریان جهت انجام عمل خاصی است و بهترین فراخوان عمل ها طوری طراحی می شوند که آنها را به مسیری هدایت می کنند که به مخاطبان کمک کند و به آنها ارزش ببخشد. در وب سایت آکوا اسپرسو در بخش بلاگ ها فراخوان عملی به صورت پاپ آپ وجود دارند که به مشتریان پیشنهاد می دهد که محصولات آنها را ببینند و امیدوارند که آنها را بخرند. همانطور که می دانید برای این کار راه های زیادی است که اکثراً کلیشه ایست، مانند ” محصولات محبوب ما را چک کنید ” یا امثال اینها، اما در عوض آکوا اسپرسو با جمله ی ” محصولات مخصوص امروز را برای من بفرست! ” به مشتریان پیام ساده و قدرتمندی می دهد، استفاده از پیشنهادات خرید امروز در ازای گرفتن ایمیل آن ها.

فراخوان عمل یا CTA
فراخوان عمل یا CTA

علاوه بر موارد ذکر شده، استفاده از ترفند ” پیشنهادات امروز ” نیز به خودی خود یکی از تاکتیک های روانی بازاریابی است، ایجاد ارزش برای محصولات به صورتی که مشتری فکر کند که دیگر به آنن دسترسی پیدا نخواهد کرد و یا با هزینه ی سنگینی در آینده می تواند آن را بدست بیاورد. ترس از این که محصولی که امروز به مشتریان ارائه می دهید در آینده وجود نخواهد داشت یا هزینه سنگینی خواهد داشت باعث می شود آنها برای خرید این محصول در همان لحظه اشتیاق بیشتری نشان دهند.

10- وب سایت QuickSprout

به صورت غریضی هیچکدام از ما دوست نداریم که در مورد موضوعی اشتباه کنیم و معمولاً از این که اقرار به اشتباه کردن بکنیم پرهیز می کنیم. به همین علت است که فراخوان عمل این وبسایت که به صورت اسلایدی است ارزش کلیک بالایی دارد. این فراخوان عمل از شما می پرسد که ” آیا اصول سئو را اشتباه انجام می دهید؟‌ لینک وبسایتتان را وارد کنید تا متوجه شوید “‌ تنها کاری که باید انجام دهید این است که لینک خود را وارد کنید،‌ همچنین نحوه بیان این فراخوان عمل نیز به صورتی که است مخاطب را مشتاق به کلیک کردن می کند.

فراخوان عمل یا CTA
فراخوان عمل یا CTA

یکی از نکات مهم فراخوان عمل های اسلایدی این است که در واقع برخلاف تصور عموم شیوه بسیار کاربردی است. چرا که مخاطب را قبل از این که از پیج برود به دیدن پیشنهادتان دعوت می کند، احتمالاً در خیلی از وبسایت ها می بینید که فراخوان عمل ها در بخش انتهایی هر بلاگ قرار دارد اما بدانید که طبق تحقیقات انجام شده بر روی این موضوع، بیش از 60 درصد مخاطبان قبل از این که به انتهای مطلب برسند صفحه را ترک می کنند.

11- وب سایت OKCupid

در نگاه اول شاید این فراخوان عمل بسیار ساده و سطحی به نظر بیاید، اما سعی کنید که به جزییات آن دقت کنید، بسیاری از فراخوان عمل ها را جدا از بعد بصری باید از بعد روانی بسنجید.

دکمه ی فراخوان عمل حاوی یک پیام ساده
دکمه ی فراخوان عمل حاوی یک پیام ساده دارد، ” ادامه دهید‌ “

دکمه ی فراخوان عمل به رنگ سبز است که خود را از بک گراند آبی تیره جدا می کند و یک پیام ساده دارد، ” ادامه دهید‌ “. این پیام باعث می شود که مخاطب بفهمد که قرار نیست که پروسه ثبت نام پروسه سختی باشد در عوض نوید یک پروسه بسیار ساده و کوتاه را می دهد. به نظر ما، این فراخوان عمل مانند یک بازی کوچک مفرح است نه یک فرم حوصله سر بر و یا ثبت نام برای موضوعی که ما را به دردسر می اندازد و همه این ها به علت استفاده درست از بعد روانی است.

12 – وب سایت Blogging.org 

هیچ چیزی به اندازه یک تایمر که وقت پایان دارد شما را مجاب به خریدن نمی کند. بعد از گذشت چند لحظه از ورود شما به این وبسایت، فراخوان عملی به صورت پاپ آپ به شما نمایش داده می شود که شامل پیشنهادی فوق العاده به همراه تایمر 2 دقیقه ای است.

همانطور که در مثال سایت آکوا اسپرسو عنوان کردیم، این تاکتیک یکی از تاکتیک های روانی بازاریابی است که به صورت ناخودآگاه باعث می شود مشتری برای محصول ارائه ارزش بیشتری قائل شود از ترس این که پیشنهاد داده شده ممکن است دیگر پیش نیاید. شاید شما هم مثل ما کنجکاوید که بدانید وقتی تایمر تمام شود چه اتفاقی می افتد؟ هیچی! پس از اتمام تایمر پاپ آپ و فرم ارائه شده همچنان برروی صفحه شما باقی می ماند!

13- وب سایتIMPACT Branding & Design

فراخوان عمل ها می توانند در صورت داشتن زبان نامناسب، بسیار آزاردهنده و تحمیل کننده محصول باشند. چیزی که ما در مورد وب سایت ایمپکت دوست داریم، رفتاری است که از خود برای فراخوان عمل نشان می دهند، آنها بازدید کنندگان را با فراخوان عملی که به آنها نشان می دهد که قادر به انجام چه کارهایی هستند، به چالش می کشند. جالب تر اینجاست که آنها برای فراخوان عمل خود حتی از فعل دستوری نیز استفاده نکرده اند و فقط با قرار دادن پیامی با مضمون ” کاری که ما انجام می دهیم ” باز هم می توانند کلیک های زیادی دریافت کنند.

وب سایتIMPACT Branding & Design
سایت IMPACT برای فراخوان عمل خود حتی از فعل دستوری نیز استفاده نکرده اند: ” کاری که ما انجام می دهیم “

در اینجا نمونه هایی از فراخوان عمل های با اصطلاحات خلاقانه و قدرتمند را بررسی کردیم. بیایید نگاهی به چند نمونه از وبسایت هایی بیاندازیم که همزمان از دو یا چند فراخوان عمل برروی صفحات خود استفاده می کنند.

14- UBER

همانطور که می دانید مخاطبان اوبر به 2 بخش تقسیم می شوند و این کمپانی فقط به دنبال این 2 دسته است، رانندگان و مسافران. هرکدام از این 2 دسته به دنبال خواسته های کاملاً متفاوتی هستند اما با این وجود اوبر آنها را به زیبایی به وسیله ویدئویی که در پس زمینه صفحه اصلی که شامل لحظاتی است که رانندگان و مسافران در طول مسیر سفر با هم سپری می کنند است، به هم متصل می کند.

فراخوان عمل یا CTA
اوبر ویدئویی در پس زمینه صفحه اصلی قرار داده که شامل لحظاتی است که رانندگان و مسافران در طول سفر با هم سپری می کنند

نکته دیگری که در این صفحه وجود دارد فراخوان عملی است که در نوار بالای صفحه برای رانندگان وجود دارد، پیامی ساده و شفاف که به عامیانه ترین و مردمی ترین شکل ممکن به مخاطب پیشنهاد می دهد ” از رانندگی کردن پول دربیار!‌ “‌

15- Spotify

به محض این که وارد صفحه اصلی اسپاتیفای شوید، متوجه می شوید که هدف اصلی آنها ترغیب بازدیدکنندگان به خریداری اشتراک پرمیوم است و فراخوان عمل مربوط به ثبت نام رایگان خیلی احساس اولویت دوم بودن را به مخاطب القا می کند.

فراخوان عمل یا CTA
رنگ سبز اشتراک پرمیوم خود را از دیگر عناصر صفحه جدا می کند

نه تنها هدلاین صفحه این موضوع را به شما می فهماند، بلکه حتی رنگ دکمه های فراخوان عمل نیز رنگ های متفاوتی دارند،‌ رنگ سبز اشتراک پرمیوم خود را از دیگر عناصر صفحه جدا می کند در حالی که ثبت نام رایگان با رنگ سفید با پس زمینه سفید ترکیب شده و تقریباً‌ از دید خارج می شود. این نوع از طراحی اطمینان می دهد که بازدیدکنندگان عمدتاً به سمت فراخوان عمل پرمیوم کشیده می شوند.

16- Pinterest

آیا قصد دارید که در پینترست ثبت نام کنید؟‌ شما راه های متفاوتی پیش رو دارید، ثبت نام از طریق اکانت فیس بوک یا ثبت نام از طریق ایمیل.

فراخوان عمل یا CTA
Pinterest ترجیح می دهد که شما با اکانت فیس بوک‌تان ثبت نام کنید

پینترست ترجیح می دهد که شما با اکانت فیس بوکتان ثبت نام کنید. از کجا فهمیدیم؟ ساده است، فراخوان عمل فیس بوک را نگاه کنید و آن را با ایمیل مقایسه کنید، رنگ آبی که خود را از پس زمینه جدا می کند و با لوگو همخوانی بیشتری دارد و در ضمن، جایگاه بالاتری دارد. علاوه بر این ها،‌ قطعاً‌ اگر شما از طریق فیس بوک وارد شوید پینترست می تواند به اطلاعات شما در فیس بوک دسترسی داشته باشد و به این صورت دانش بیشتری نسبت به ثبت نام با ایمیل از شما خواهد داشت.

نمونه CTA در شبکه های اجتماعی

17-اینستاگرام

cta در اینستاگرام چیست ؟ اگر تا اینجای مقاله را دنبال کرده باشید قطعاً‌ برایتان سوالاتی در مورد نمونه CTA در شبکه های مجازی یا “‌ CTA در اینستاگرام چیست ” و سوالات مشابه پیش آمده است و مشتاقید که بدانید در شبکه های مجازی چطور می توان از این قابلیت استفاده کرد، نگران نباشید، در مورد این موضوع نیز صحبت خواهیم کرد.

فراخوان عمل یا CTA
در نسخه ی وب اینستاگرام 4 فراخوان عمل وجود دارد که دوتا از آن ها دانلود اپلیکیشن است

فعلاً بیایید به صفحه اصلی اینستاگرام نگاهی بیاندازیم. همانطور که می دانید اینستاگرام را می توان تقریباً یک اپلیکیشن مخصوص موبایل در نظر گرفت،‌ بنابراین در پایین صفحه 2 عدد فراخوان عمل با رنگ و اندازه مشابه می بینید که یکی بازدیدکننده را به دانلود این برنامه از طریق اپ استور برای گوشی های اپل و دیگری به گوگل پلی برای گوشی های اندروید هدایت می کنند. چرا این دو هم اندازه و هم رنگ هستند؟ چون هیچ تفاوتی برای اینستاگرام ندارد که کاربر کدام یکی از این دو سیستم عامل برنامه ی آن ها را دانلود کند، در واقع یک دانلود یک دانلود است و هیچ تفاوتی ندارد برروی کدام پلتفورم و برندی انجام شود. دیگر فراخوان عمل های این صفحه هم همانطور که می بینید مربوط به لاگین و ثبت نام در اینستاگرام هستند.

18- وب سایت General Assembly

همانطور که در وب سایت General Assembly گشت می زنید، فراخوان عمل های مختلفی را در جای جای وبسایت آنها می بینید که به شما دوره های آموزشی معرفی می کنند که شاید دوست داشته باشید در آنها شرکت کنید و شاید هم میل نداشته باشید. فراخوان عمل مورد علاقه ما در این بخش اسلایدی است که از زیر صفحه می آید و به شما پیشنهاد می دهد که شما با اشتراک در این وب سایت ایمیل هایی حاوی آپدیت های وضعیت سایت و دوره ها را دریافت کنید.

فراخوان عمل یا CTA
فراخوان عمل یا CTA

ممکن است با توجه به عکسی که می بینید این فراخوان عمل به نظر شما به عنوان اولویت دومی به نظر بیاید، اما به نظر ما این فقط یک حقه کوچک از طرف تیم طراحی بوده است چرا که این فراخوان عمل نسبت به آنهایی که مربوط به دوره های آموزشی است، بسیار رنگارنگ تر و در معرض دید تر است.

جمع بندی

با توجه به نمونه هایی که برای‌تان مثال زدیم، تا اینجا باید از اهمیت فراخوان عمل ها با خبر شده باشید، ما نمی توانیم با قاطعیت به شما بگوییم که این مثال ها همه کارایی مد نظر را داشته اند چرا که به اطلاعات وب سایت های مذکور دسترسی نداریم، اما می توانیم به شما بگوییم نمونه هایی که دیدید از نظر استانداردهای مطرح شده توسط ما برای یک فراخوان عمل موثر بسیار خوب عمل کرده اند. سعی کنید فراخوان عمل های‌تان پررنگ تر از دیگر عناصر باشد،‌ جمله بندی جذاب داشته باشد و حتی می توانید از رنگی کاملاً‌ متضاد از رنگ برندتان برای آن‌ها استفاده کنید، هر کاری که بتواند توجه مخاطبان‌تان را به شما جلب کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

می‌خوای تازه شروع کنید؟

دوره مدیریت دیجیتال مارکتینگ

تخصصی ترین دوره دیجیتال مارکتینگ

  • اصول دیجیتال مارکتینگ 
  • طراحی سایت 
  • بازاریابی محتوایی
  • گوگل آنالیتیکس
  • گوگل تگ منیجر
  • گوگل ادز
  • سئو
  • ایمیل مارکتینگ
  • بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی
  • طراحی کمپین های تبلیغاتی
  • استراتژی دیجیتال مارکتینگ

برای مشاهده جزئیات دوره کلیک کنید

آخرین مطالب
مطالب محبوب
مطالب تصادفی