🔥 دوره‌های 20 میلیونی رو رایگان برنده شو!

معرفی 20 وبلاگ‌ دیجیتال مارکتینگ برتر در سال 2020

ما برای کمک، لیست زیر را از ۲۰ وبلاگ‌ برتر بازاریابی دیجیتال برای شما جمع کرده‌ایم تا به شما کمک کنیم در آخرین اخبار سئو و روندهای دیجیتال مارکتینگ در سال ۲۰۲۰ به‌روز باشید. برای خواندن برخی از مطالب فوق العاده بازاریابی، آماده شوید تا بسیاری از آن ها را بیاموزید و ببینید که آیا وبلاگ مورد علاقه شما در زمینه بازاریابی دیجیتال در لیست وجود دارد یا خیر. اگر این طور نیست، لطفا پیشنهاد خود را با ما به اشتراک بگذارید.

در این مقاله می خوانید

در این مقاله لیست ۲۰ مورد از بهترین وبلاگ ها در زمینه دیجیتال مارکتینگ را بیان خواهیم کرد.

هیچ تردیدی وجود ندارد در این موضوع که بازاریابی دیجیتال چشم‌انداز آنلاین را به کل تغییر داده است. از آن جا که فن‌آوری‌های جدید توسعه یافته بر تکامل بازاریابی دیجیتال تاثیر می‌گذارند و استراتژی‌های بازاریابی برای حفظ ارتباط باید به‌طور مداوم رشد و تکامل یابند. حقیقت ساده این است: در چشم‌انداز همیشه در حال تغییر دیجیتال، آنچه امروز کار کرده است ممکن است فردا کار نکند. نکته اصلی ارائه بهترین نرخ بازگشت سرمایه (ROI) این است که با آخرین به‌روزرسانی‌ها و روندهای موجود در این زمینه، از طریق پذیرفتن ذهنیت دانشجوها همگام باشیم. موفق‌ترین بازاریابان دیجیتال، هر هفته زمان خود را برای باقی‌ماندن در بالای منحنی و فهمیدن عوامل موثر در حوزه بازاریابی دیجیتال، اختصاص می‌دهند. اما پیدا کردن زمان برای به‌روز ماندن درباره‌ی به‌روز رسانی‌های الگوریتم ها، ظهور فن‌آوری های جدید و جدیدترین آپدیت ها، حتی برای باهوش‌ترین بازاریابان تقریبا طاقت فرسا است.

ما برای کمک، لیست زیر را از ۲۰ وبلاگ‌ برتر بازاریابی دیجیتال برای شما جمع کرده‌ایم تا به شما کمک کنیم در آخرین اخبار سئو و روندهای دیجیتال مارکتینگ در سال ۲۰۲۰ به‌روز باشید. برای خواندن برخی از مطالب فوق العاده بازاریابی، آماده شوید تا بسیاری از آن ها را بیاموزید و ببینید که آیا وبلاگ مورد علاقه شما در زمینه بازاریابی دیجیتال در لیست وجود دارد یا خیر. اگر این طور نیست، لطفا پیشنهاد خود را با ما به اشتراک بگذارید.

لیست ۲۰ وبلاگ‌ برتر بازاریابی دیجیتال

۱- The Moz Blog

Moz Blog، که به خاطر ابزار سئو (SEO) شناخته شده‌تر است، وبلاگی است که کلیه مباحث مربوط به جستجو و بازاریابی درون گرا (inbound marketing) را دربرمی‌گیرد. این وبلاگ، کارشناسان این صنعت را که تجربه‌ها، مشاوره‌ها، نظرها و موارد دیگر را به اشتراک گذاشته‌اند، جمع‌آوری کرده است. این یکی از بهترین پلت‌فرم‌ها برای به‌دست آوردن آخرین اخبار در مورد بازاریابی آنلاین است. این سایت شامل دیدگاه‌های اثبات شده در مورد کسب مشتری از طریق برنده شدن استراتژی‌های جستجو است.

  • موسس: Rand Fishkin and Gillian Muessig
  • مفید برای : راهنمای گام‌به‌گام برای کمک به یادگیری سئو
  • پست مورد علاقه: ۶ راه برای دریافت ترافیک ارگانیک بدون رتبه وب‌سایت شما
The Moz Blog
وبلاگ ماز (MOZ)

۲- Content Marketing Institute (موسسه بازاریابی محتوا)

موسسه بازاریابی محتوا سازمانی برتر در زمینه آموزش بازاریابی محتوای جهانی است. این موسسه به برندها کمک می‌کند تا از طریق قصه‌گویی قانع‌کننده و چندکاناله، مشتریان را جذب کنند و نگه‌ دارند. در واقع بلاگ آن، بهترین ایده‌ها و تخصص‌ها را برای بازاریابان محتوا هر روز فراهم می‌کند. سایت آن دارای تحقیقات مشتریان است و مباحثی مانند ایجاد مخاطب، اندازه‌گیری و اخبار کلی صنعت را دربرمی‌گیرد. CMI، از بهترین بازاریابان محتوایی، استراتژی‌هایی را فراهم می‌کند و هر کسی که به‌دنبال دریافت بهترین توصیه‌های این صنعت می‌باشد، باید بخواند.

Content Marketing Institute (موسسه بازاریابی محتوا)
نمونه ای از برترین وبلاگ دیجیتال مارکتینگ: وبلاگ Content Marketing Institute

3- Search Engine Journal 

https://www.searchenginejournal.com/

ژورنال موتور جستجو به‌عنوان منبع اصلی برای اخبار سئو به‌طور گسترده دیده می‌شود. این اخبار را مستقیما از گوگل تهیه می‌کند و نکات پیشرفته‌ای را راجع به SEO و PPC به اشتراک می‌گذارد. اگر به دنبال آخرین به‌روزرسانی الگوریتم هستید یا می‌خواهید اطمینان حاصل کنید که شرکت شما بهترین شیوه‌ها را دنبال می‌کند، ژورنال موتور جستجو جزو اولین جاهایی است که تیم شما باید بررسی کند.

  • موسس: Loren Baker
  • مفید برای: آخرین اخبار SEO و به‌روزرسانی‌ها
  • پست مورد علاقه: آیا بین محتوانویسی سئو و کپی‌رایتینگ سئو تفاوتی وجود دارد؟
Search Engine Journal
وبلاگ Search Engine Journal نمونه ای از وبلاگ دیجیتال مارکتینگ برتر

4- Search Engine Land

https://searchengineland.com/

Search Engine Land تمام جنبه‌های بازاریابی دیجیتال و فناوری تبلیغات را در برمی‌گیرد. همچنین این برنامه به اخبار، موضوعات و روندهای پیش‌بینی شده با برنامه‌ریزی داده‌ها اهمیت می‌دهد. همراه با تیم داخلی، Search Engine Land، مقالاتی را از متخصصان ارائه می‌دهد که برای موفقیتشان اثبات شده می‌باشد. نشریه، مقاله‌هایی را منتشر می‌کند که به خواننده اجازه می‌دهد برای بهبود تلاش‌های بازاریابی آنلاین خود، دیدگاه‌های عملی به‌دست آورد.

  • موسس: Danny Sullivan
  • مفید برای: باید اخبار مربوط به بازاریابی موتور جستجو و به‌روز‌رسانی‌های الگوریتم گوگل را بخوانید.
  • پست مورد علاقه: مهمترین مهارت برای CMO
Search Engine Land
وبلاگ Search Engine Land

5- Search Engine Roundtable

Search Engine Roundtable جالب‌ترین بحث‌هایی که در دنیای بازاریابی موتور جستجو اتفاق می‌افتد را گزارش می‌دهد. این موتور جستجو از چندین رهبر فکری در فضای SEM، کمک می‌خواهد تا درباره موضوع‌های ترند، جزئیات را فراهم کنند که هم به افراد مبتدی و هم به افراد باسابقه به تساوی اطلاعات بدهد. این محل را به‌عنوان مکانی برای زمانیکه به‌دنبال اجماع یا بهترین شیوه‌های مرتبط به بازاریابی موتر جستجو SEM هستید، درنظر بگیرید.

  •  موسس: Barry Schwarts
  • مفید برای: به‌دست آوردن جالب‌ترین سرنخ‌هایی که در SEM اتفاق می‌افتد.
  • پست مورد علاقه: آیا باید ۱۰۰ درصد سئو داخلی خود را انجام دهید؟
Search Engine Roundtable
وبلاگ Search Engine Roundtable

6- Blog SEMRush

 اکثر افراد، SEMRush blog را به‌عنوان یکی از ابزارهای برتر صنعت بازاریابی دیجیتال می‌شناسند که در تحقیقات رقابتی تخصص دارد. اما آیا شما می‌دانستید که دارای یک وبلاگ برجسته برای متخصصان بازاریابی جستجو می‌باشد؟ رهبر فکری محتوای آن، مشاوره مفیدی را در مورد همه چیز از بهینه‌سازی وب‌سایت‌ها تا متصل شدن به استراتژی‌ها و هر چیزی که بین آنها باشد، ارائه می‌دهد. همچنین این مقاله به خواننده‌ها کمک می‌کند تا هر تغییر جدید الگوریتم را متوجه شوند تا اینکه برندشان پیشرفت را از دست ندهد.

  • موسس: Oleg Shchegolev
  • مفید برای: نماینده بازاریابان داده محور
  • پست مورد علاقه: یک راهنمایی برای بزرگترین افسانه‌های سئو در وب
Blog SEMRush
بلاگ SEMRush

7- Search Engine Watch

Search Engine Watch، نکته‌ها و اطلاعاتی را برای تمام موارد مرتبط با موتور جستجو ارائه می‌دهد. همچنین شامل تجزیه و تحلیل صنعت می‌باشد و دیدگاه‌هایی را به صاحبان وب‌سایت پیشنهاد می‌دهد تا بازدید سایت را بالا ببرند. بخش نظرات معمولا با نویسنده‌ها و بازدیدکنندگان در حال تعامل است و اغلب در مورد موضوع مقاله بحث می‌کنند.

  • موسس: Danny Sullivan
  •  مفید برای: آخرین داستانهای مربوط به بازاریابی موتورهای جستجو، روند سئو و بازاریابی PPC
  • پست مورد علاقه: از SEO تا CMO
Search Engine Watch
وبلاگ Search Engine Watch

۸- Marketing Land

Marketing Land وsearch Engine Land مکمل هم هستند. آن ها روزانه پست‌هایی از قبیل اتفاقات و خبرها، روندهای صنعت و نکات و ترفندهای جنبه‌های متنوع صنعت بازاریابی دیجیتال را نشر می‌دهند. علاوه بر بهترین روش‌های بازاریابی دیجیتال، مقاله‌هایی هم در زمینه‌هایی مثل ایمیل مارکتینگ، رسانه اجتماعی و موارد دیگر را دربرمی‌گیرد.

  • موسس: Danny Sullivan
  • مفید برای: راه‌اندازی‌های (لانچ) مهم درآینده نزدیک و اطلاعیه‌های بازاریابی دیجیتال
  • پست مورد علاقه: مهمترین مهارت مورد نیاز CMO چیست؟
Marketing Land
وبلاگ Marketing Land

9- Neil Patel

Neil Patel Blog یکی از بازاریاب‌های معتبر در دنیا است که شرکت های موفقی از خود مانند KISSMetrics و CrazyEgg plus ساخته است. او دارای سطحی از تخصص بازاریابی می‌باشد که با بیشتر صنایع غیرقابل مقایسه است. اگر به دنبال دیدگاه‌های عملی هستید که ‌بتواند به کسب نتیجه در برنامه بازاریابی شما کمک کند، سراغ وبلاگی غیر از این نباشید. پست‌های آن دارای محتوای جذاب هستند، در درجه اول در قالب فیلم و پادکست بدون توجه به اینکه از نظر بازاریابی کجا هستید مفیدند.

  • موسس: Neil Patel
  • مفید برای: منابع تاکتیکی درمورد چگونگی انجام کارها
  • پست مورد علاقه: لازم نیست که سئو یک بازی طولانی مدت باشد: راه‌های سریعتری برای به‌دست آوردن نتیجه وجود دارد.
Neil Patel
وبلاگ Neil Patel

10-  HubSpot Blog (هاب‌اسپات)

هاب‌اسپات یک شرکت بازاریابی اتوماتیک است که بازاریابی درونگرا (inbound marketing) را ایجاد کرده است. برای کسانی که با این اصطلاح آشنا نیستند، این استراتژی تجاری برای جلب مشتری از طریق محتوای ارزشمند است. درواقع، هیچ شرکتی به خوبی هاب‌اسپات وجود ندارد که این نوع بازاریابی را بتواند انجام دهد. بزرگترین بخش استراتژی آن، ایجاد محتوای وبلاگ ارزشمند درهر موضوعی است که از دیدگاه بازرایابی قابل تصور باشد. در نتیجه، مقاله HubSpot Blog توسط میلیون‌ها بازاریاب روزانه خوانده می‌شود و برای هر کسی که به دنبال یادگیری استراتژی‌های برتر است منبع در دسترسی می‌باشد.

  • موسس: Brian Halligan
  • مفید برای: بازاریابی درون گرا ( برایان بعد از همه این عبارت را نقد کرد)
  • پست مورد علاقه:  بهترین محتوایی برای بازاریابی B2B
HubSpot
وبلاگ HubSpot (هاب‌اسپات)

11- Google Webmaster Central Blog

این مقاله اخبار رسمی از گوگل درباره هرچیز مرتبط با سایت‌های خزنده و ایندکسینگ را ارئه می‌دهد. برای دریافت آخرین به‌روز‌رسانی‌های مربوط به ایندکس شدن سایت شما در گوگل، این قسمت ایده‌آل می‎باشد. اطلاعات در مقاله‌های این لیست تکنیکی هستند. هرچند، اگر شما درقسمت سئو فنی هستید، گزینه بهتری از خود گوگل برای محتوا وجود ندارد.

  • سردبیر: Gary Illyes
  • مفید برای: وب‌مسترها و سئوکارهای حرفه‌ای
  • پست مورد علاقه: The New Evergreen Googlebot
Google Webmaster Central Blog
وبلاگ Google Webmaster Central Blog

12- Crazy Egg’s The Daily Egg

https://www.crazyegg.com/blog/

 Crazy Egg ابزاری است که ردیابی رفتارکاربر در وب‌سایت و درک نحوه تعامل بازدیدکنندگان با صفحات وب (Heat Map)، اطلاعات مربوط به بازدیدکنندگان در سایت و اینکه کجا توجه مردم را از دست داده‌اید و یا در کجا باید درگیر بازدیدکننده بشوید (scroll map) و گزارش‌های کلیک را فراهم می‌کند تا نحوه واکنش مشتریان به عناصر مختلف سایت را نشان دهد. این مقاله، محتوای اطلاعات محور را نمایش می‌دهد، که شامل نکته‌هایی برای بهبود نرخ تبدیل سایت شما می‌باشد. شما پست‌هایی در مورد  طراحی تاثیرگذار call-to-action، بهبود Landing Page و ایجاد نسخه کپی پیدا خواهید کرد. موسس نیل پتل، پست روزانه‌ای را اینجا ایجاد می‌کند، هرچند که بخش عمده‌ای از مطالب وی هنوز در وب‌سایت شخصی خودش قرار دارد. صرفنظر از این موضوع، این بلاگ یکی از بهترین مراجع برای بهینه‌سازی باقی خواهد ماند.

  • موسس: Neil Patel
  • مفید برای: نکات بهینه‌سازی نرخ تبدیل، راهنمایی‌ها و تحقیقات اصلی
  • پست مورد علاقه: ۲۱ مثال برای call-to-action در نوشتن و ۳ قانون برای CTA های موثر
Crazy Egg’s The Daily Egg
وبلاگ Crazy Egg

13- The Ahrefs Blog

https://ahrefs.com/blog/

وبلاگ Ahrefs به فعالان زمینه بازاریابی کمک می‌کند تا درزمینه سئو با جزئیات و راهنمایی‌های تهیه شده و نظرات بازاریاب‌ها و متخصصان صنایع مشابه، بهتر عمل کنند. تخصص آنها برای مبتدیان و متخصصان ماهر با اطلاعاتی کاربردی درباره فضای سئو، مفید است. پست‌های Ahrefs معمولا پر از طلاعات است و به برخی از ویژگی‌های ابزارها می‌پردازد. زمانیکه، برخی از پست‌های وبلاگ محصولاتشان را انتشار می‌دهند، اکثرشان از تکنیک‌های آزمایش شده و واقعی درباره‌ی فراهم کردن ارزش برای بازاریاب‌ها استفاده می‌کنند.

  • موسس: Dimitra Gerasimenko
  • مفید برای: نکته‌ها و راهنمایی‌هایی درباره ساختن لینک، تحقیق‌های رقابتی و آنالیز بک‌لینک
  • پست مورد علاقه: کلیدواژه‌های بلند: رمز و راز به‌دست آوردن مقدار زیادی ترافیک جستجو
The Ahrefs Blog
وبلاگ The Ahrefs

۱۴- ForwardPMX Blog

تیم ForwardPMX بهترین مهارت ها را برای هر کانال دیجیتال با تخصص فنی عمیق، به اشتراک می‌گذارد. در سال ۲۰۲۰، ForwardPMX آمارها و تجزیه و تحلیل‌های عمیق‌تری را برای کمک به بازاریابان ارائه می‌دهد تا در رقابت پیروز شوند.

  • موسس: تیم بازاریابی ForwardPMX
  • مفید برای: ترکیبی از نکته‌های مفید و راهنمایی‌ها، تجزیه و تحلیل‌های عمیق و محتوا مبنی بر داده‌ها در مورد روند بازاریابی دیجیتال.
  • پست مورد علاقه: انتخاب برچسب راه‌حل مدیریتی:Google Tag Manager vs. Tealium
ForwardPMX Blog
وبلاگ ForwardPMX

۱۵- Backlinko Blog

Backlinko Blog سایتی است که توسط برایان دین ایجاد شده است تا به بازاریاب‌ها، استراتژی‌ها و تکنیک‌هایی را ارائه بدهد تا رتبه‌های بالاتری را به‌دست آورند. بلاگ او منحصرا روی سئو و نکته‌های مرتبط به ترافیک تمرکز می‌کند تا به بازاریابان در بهبود ترافیک جستجوی ارگانیک کمک کند. در حقیقت، وی ادعا دارد که به مشترکین جدید همان نکته‌هایی را که برای دوبرابر کردن ترافیک در دو هفته استفاده می‌کرده است، ارائه می‌دهد. تمام پست‌های او شامل راهنمایی‌های جامع برای کمک به بازاریاب‌ها است تا همه‌ی چیزهایی را که می‌توانستند در مورد یک موضوع خاص به آن نیاز داشته باشند، بشناسند.

  • موسس: Brian Dean
  • مفید برای: نکته‌های کاربردی سئو، استراتژی‌ها و مطالعات موردی در زمینه جستجوگرها
  • پست مورد علاقه:  نحوه ساخت بک‌لینک
Backlinko Blog
بلاگ Backlinko

16- Convince and Convert

طبق گفته موسسه بازاریابی محتوا، Convince and Convert به عنوان وبلاگ شماره یک بازاریابی محتوایی در جهان اعلام شده است. این وبلاگ شامل مشاوره در رابطه با رسانه‌های اجتماعی، بازاریابی محتوایی، بازاریابی دهان به دهان و تجربه مشتری است. وبلاگ بر توضیح “پس چه چیزی؟”برای بیزینس شما تمرکز می‌کند و شامل موضوعاتی مثل بهترین خطوط برای موضوع ایمیل و نحوه بهینه‌سازی وب‌سایت برای جستجوی صوتی می‌باشد. بسیاری از مطالب آنها حتی شامل تعدادی قالب‌ می‌باشند، بنابراین شما می‌توانید به‌سادگی توضیحاتی که ارائه داده شده است را به‌کار ببرید.

  • موسس: Jay Baer
  • مفید برای: بازاریابی محتوا، بازاریابی اینفلوئنسر، بازاریابی دهان به دهان و CX
  • پست مورد علاقه: چگونه می‌توان از طریق بازاریابی محتوا تبلیغات ایجاد کرد؟
Convince and Convert
بلاگ Convince and Convert

17.Unbounce

https://unbounce.com/blog/

اگر تا به حال مجبور به ساخت لندینگ پیج شده باشید، احتمال دارد که unbounce را بشناسید. بنابراین فکرکردن به اینکه کسی صلاحیت بیشتری برای ارائه نکته‌های بهینه‌سازی نرخ تبدیل نسبت به تیمی که فقط به بازاریاب‌ها برای انجام آن کمک می‌کند، دارد، بسیار سخت است. تیم Unbounce آمارها و دیدگاه‎‌های مفیدی درمورد اثربخشی لندینگ پیج و بهترین عملکردها ارائه می‌دهد. برای بازاریابانی که می‌خواهند از بازدیدهای سایت خود اطلاعات بیشتری کسب کنند، unbounce مکانی است که باید به آن رجوع شود.

  • موسس: Rick Perreault
  •  مفید برای:  نکته‌های کپی‌رایتینگ و استراتژی‌های تست A/B برای بهینه‌سازی لندینگ پیج
  • پست مورد علاقه: SaaS با استفاده از صفحات محتوا و لندینگ پیج‌ها، k100 + سرنخ‌هایی را جمع آوری کرده بود
Unbounce
وبلاگ Unbounce

18- Social Media Examiner

https://www.socialmediaexaminer.com/

Social Media Examiner بزرگترین منبع جهانی بازاریابی رسانه اجتماعی می‌باشد که به برندها کمک می‌کند ارتباط بهتری با مشتریان بگیرند و آگاهی ایجاد کنند. این بلاگ به تغییر چشم‌انداز رسانه اجتماعی کمک می‌کند و محتوای اصلی که به بازاریابان حاشیه رسانه اجتماعی کمک می‌کند. محتوای آنها شامل مصاحبه‌های حرفه‌ای، تحقیقات اصلی و مقاله‌های جامع است. جالب است که، این وبلاگ در اواسط رکورد بزرگ(Great Recession) آغاز شد که بناینگذار آن، Micheal Stelzner ، متوجه شد که کمتر کسی در مورد اینکه چگونه کسب و کارها می‌توانند از پدیدار شدن پلت‌فرم‌های رسانه اجتماعی سود ببرند، صحبت می‌کند.

  • موسس: Micheal Stelzner
  • مفید برای: تحقیقات در صنعت، پادکست‌ها و آخرین اخبار رسانه‌های اجتماعی
  • پست مورد علاقه: مرگ ترافیک جستجوی گوگل و معنی آن برای بازاریابان
Social Media Examiner
وبلاگ Social Media Examiner

19- Think With Google

https://www.thinkwithgoogle.com/

اگرچه Think With Google یک وبلاگ رسمی نیست، اما یک رهبر فکری برای استراتژی‌های بازاریابی در سطح پیشرفته مانند برنامه‌ریزی تبلیغات، اندازه‌گیری و تمام کانا‌ل‌ها را دارد. این نشریه علاوه بر آخرین آمارها و دیدگاه‌های مشتری، آخرین تفکر گوگل را هم دارد.

  •  سردبیر: Bethany Poole
  • مفید برای: دیدگاه‌های مشتری، تجسم داده‌ها وتحقیقات اصلی
  • پست مورد علاقه:  چرا شما تبلیغات یوتیوب را به یاد می‌آورید؟
Think With Google
وبلاگ Think With Google

20- Yoast

https://yoast.com/seo-blog/

Yoast روی چندین موضوع مرتبط با وب‌سایت‌ها و تجارت الکترونیکی مانند محتوای سئو، مسائل فنی سئو، سایت‌های تجارت الکترونیکی و آنالیزها کار می‌کند. ماموریت آنها این است که به بازاریابان این امکان را بدهند که با راهنمایی‌های هفتگی در مورد قابلیت استفاده، تبدیل‌ها و البته سئو، در موتورهای جستجو رده‌بندی شوند. آنها همچنین امکان دانلود افزونه‌های رایگان و ویژگی‌های جدید را علاوه بر دوره رایگان برای مبتدی‌ها فراهم کرده‌اند.

  • موسس: Jooset de Valk
  •  مفید برای: نکته‌های اجرای فنی و سئو برای توسعه‌دهندگان
  •  پست مورد علاقه:  سئوی ورد‌پرس
وبلاگ Yoast

و در نهایت

بلاگ های دیگری همچون wordstream نیز یکی از بهترین وبلاگ ها در زمینه تبلیغات آنلاین و گوگل ادز است. بلاگ Vidyard در زمینه ویدیو مارکتینگ، بلاگ iconosquare در زمینه شبکه های اجتماعی، بلاگ kinsta در حوزه وردپرس و بسیاری دیگر از وبلاگ های دیگر در حوزه دیجیتال مارکتینگ وجود دارد که مقالات بسیار کاربردی را منتشر می کنند.

جمع بندی

در این مقاله لیست ۲۰ مورد از برترین وبلاگ های دیجیتال مارکتینگ را بیان کردیم، در این میان بسیاری از وبلاگ های فوق العاده وجود دارند که در این مقاله بیان نشده است، اسم وبلاگ ها و منابعی که برای شما نیز کاربردی بوده است را با ما در میان بگذارید و زیر این مقاله برای ما ارسال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

می‌خوای تازه شروع کنید؟

دوره مدیریت دیجیتال مارکتینگ

تخصصی ترین دوره دیجیتال مارکتینگ

  • اصول دیجیتال مارکتینگ 
  • طراحی سایت 
  • بازاریابی محتوایی
  • گوگل آنالیتیکس
  • گوگل تگ منیجر
  • گوگل ادز
  • سئو
  • ایمیل مارکتینگ
  • بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی
  • طراحی کمپین های تبلیغاتی
  • استراتژی دیجیتال مارکتینگ

برای مشاهده جزئیات دوره کلیک کنید

آخرین مطالب
مطالب محبوب
مطالب تصادفی