🔥 دوره‌های 20 میلیونی رو رایگان برنده شو!

3 عامل موفقیت ایمیل در ایمیل مارکتینگ – قسمت اول

ایمیل مارکتینگ

در این مقاله می خوانید

برای تشخیص عوامل موفقیت ایمیل ، اول باید بدانیم هدف از ایمیل مارکتینگ چیست و هدف از ایمیلی که می‌فرستیم، چیست؟ به طور خیلی ساده، هدف از هر ایمیلی که می‌فرستیم، فقط یک موضوع است: هدایت مخاطبان به صفحه‌ای از سایتمان. بنابراین کل هدف ایمیل مارکتینگ در همین موضوع خلاصه می‌شود که ما ایمیلی را بفرستیم و مخاطب را آنقدر ترغیب کنیم که ایمیل را باز کند و لینک داخل ایمیل را کلیک کند و در نهایت به یک صفحه از سایت ما برسد و قدم‌های بعدی مثل فروش محصول و اتفاقات خوبی که قرار است بیفتد، در وب سایت ما اتفاق می‌افتد و نه داخل ایمیل یا متن ایمیلهایمان.

پس تا الان فهمیدیم که موفقیت ایمیل می‌تواند همین باشد که مخاطب از ایمیل به سایت ما برسد، یا اگر دقیق‌تر بگوییم به صفحه‌‌ی خاصی از سایت ما برسد. با این مقدمه که هدف ایمیل مارکتینگ صرفاً هدایت یک مخاطب به صفحه‌ای از سایت است، به سه عامل موفقیت ایمیل می‌پردازیم.

اولین عامل موفقیت ایمیل در ایمیل مارکتینگ: فرستنده ایمیل

اولین مورد، فرستنده ایمیل است. بسیار مهم است که شما در ایمیل‌هایی که می فرستید، نام فرستنده‌ی ایمیل را چه چیزی انتخاب می‌کنید. افراد حرفه‌ای و افرادی که زیاد از ایمیل استفاده می‌کنند و اینباکسشان هر روز ایمیل‌های زیادی را دریافت می‌کند، اول به فرستنده‌های ایمیل توجه می‌کنند و اول نگاه می‌کنند که چه کسانی برایشان ایمیل فرستاده‌اند و بعد چک می‌کنند که موضوع این ایمیل چی هست و آیا ایمیلشان را باز کنند یا باز نکنند.

بنابراین، خیلی‌ مهم است که در انتخاب فرستنده نام ایمیل دقت کافی به خرج دهید. یک ایده خوب، این است که تا حد ممکن از نام شخصی خودتان استفاده کنید. افراد معمولاً ایمیل‌هایی را بیشتر باز می‌کنند که فرستنده آن ایمیل یک شخص باشد و نه یک سازمان و نه یک مجموعه شرکت. البته در مواردی شاید صلاح بدانید که از نام شخصی خود استفاده نکنید، چون نمی‌خواهید که خیلی معروف شوید و یا دردسرهایی ایجاد شود و ترجیح می‌دهید که تیمتان کارها را انجام دهند. در آن صورت، می‌توانیم از نام شرکتمان یا کسب و کارمان استفاده کنیم. البته بهتر است از نامی استفاده کنیم که برای مخاطبانمان، آشنا است. مثلاً اگر اسم شرکت شما، آموزشگاه و آکادمی دیجیتال مارکتینگ است ولی مخاطبانمان ما را به اسم آکادمی می‌شناسند، خیلی کار عاقلانه‌ای نیست که ما ایمیل‌هایمان را به اسم آموزشگاه و آکادمی دیجیتال مارکتینگ بفرستیم.

چرا که در این‌صورت خیلی استقبال نخواهد شد. حتی شاید بعضی‌ها تشخیص ندهند که ما، همان شرکت آکادمی دیجیتال مارکتینگ هستیم. بنابراین، یا از نام شخصی خودتان استفاده کنید که مسلماً باعث توجه بیشتری می‌شود و یا بجای نام شخصی خودتان، از نام شرکت یا برندتان استفاده کنید، البته از نامی که دیگران و مخاطبان می‌شناسند و آشناتر است.

دومین معیار این است که بهتر است فرستنده ایمیل را به فارسی تایپ کنید. معمولاً در اینباکس اغلب افراد، ایمیل‌های زیادی وجود دارد که فرستنده‌های آن‌ها با نام‌های انگلیسی ایمیل می‌فرستند. بنابراین اگر شما از نام فارسی استفاده کنید، احتمال این‌که ایمیلتان دیده شود و مورد توجه قرار گیرد، بیشتر است.

سومین نکته که یک نکته فنی است و رعایت آن خیلی مهم می‌باشد، این است که سعی کنید همیشه از یک آدرس واقعی ایمیل، ایمیل‌های خود را بفرستید. ما دو تا موضوع داریم: ما یک فرستنده داریم و آدرس ایمیل فرستنده و یک نام فرستنده. مثلاً آدرس ایمیل فرستنده، [email protected]/blog است، در واقع آن، آدرس ایمیل واقعی‌ایی است که ایمیل‌ها را می‌فرستیم ولی چیزی که مخاطب در اینباکس یاهو (Yahoo) یا جی‌میلش (Gmail) می‌بیند، نامی است که ما برای این ایمیل انتخاب کردیم؛ مثلاً ما برای ایمیلهایمان، اسم آکادمی دیجیتال مارکتینگ را انتخاب کردیم.

نکته‌ایی که وجود دارد، این است که بهتر است شما همیشه با یک آدرس واقعی ایمیل، ایمیل بفرستید. حالا شاید شما ایمیل‌های مختلفی را می فرستید. یکسری ایمیل‌ها، ایمیل‌های بخش پشتیبانی شماست. یکسری از ایمیل‌ها، ایمیل‌های بخش فروش شماست. نام این ایمیل‌ها می‌تواند متفاوت باشد. مثلاً اگر از بخش پشتیبانی ایمیل می‌فرستید، می‌توانید نام فرستنده را بگذارید: dmacourse support. شخص با دیدن آن متوجه می‌شود که از بخش پشتیبانی، یک ایمیل فرستاده شده است. ولی ایمیل واقعی که پشت این وجود دارد، همان [email protected]/blog است. اگر برای واحد فروش ایمیل می‌فرستید، می‌توانید اسم ایمیلتان را بگذارید: dmacourse sales. ولی در واقعیت، باز از همان آدرس [email protected]/blog ایمیل می‌فرستید.

مزیت اینکه تمام ایمیل‌هایی که می‌فرستیم، ممکن است با نام‌های مختلف باشد ولی آدرس ایمیل واقعی پشتش یکسان باشد این است که اگر یک بار آدرس ایمیل ما وارد اینباکس شود، دفعات بعد با هر اسم دیگری هم که بفرستیم، احتمالاً وارد اینباکس می‌شود. بنابراین اگر یک بار مخاطب از ما ایمیلی دریافت کند و وارد اینباکسش شود یا حتی اگر وارد اسپم (spam) شده باشد و خودش آن ‌را به اینباکس وارد کند، دفعات بعد هر ایمیلی که می‌فرستیم به طور خودکار وارد اینباکس خواهد شد و این، یک مزیت بسیار بزرگ است. بنابراین، سرورهایی مانند جی‌میل یا یاهو به نام فرستنده ایمیل کاری ندارند و برایشان مهم نیست که نام فرستنده ایمیل، چه چیزی انتخاب شده است و برایشان، آدرس ایمیلی که ما نوشتیم، مهم است. بنابراین وقتی که یک ادرس ایمیل مثلاً [email protected]/blog  وایت‌لیست (white list) می‌شود یا وارد اینباکس می‌شود، به احتمال زیاد دفعات بعد هم این اتفاق خواهد افتاد.

بنابراین بطور خلاصه در 3 عامل موفقیت ایمیل ، دیدیم که اولین عامل موفقیت، انتخاب درست فرستنده ایمیل است. حالا، فرستنده ایمیل را چطور انتخاب کنیم یا نامش را چطور وارد کنیم و سوالاتی مثل این، در مقالات بعدی پاسخ داده خواهد شد و درباره ارسال ایمیل، مفصل صحبت خواهیم کرد.

دومین عامل موفقیت ایمیل در ایمیل مارکتینگ: عنوان ایمیل

دومین عامل موفقیت ایمیل ، عنوان ایمیل است یا همان سابجکت (subject) ایمیل است. مسلم است که بعد از این‌که افراد نام فرستنده را دیدند، با دیدن عنوان ایمیل است که انتخاب می‌کنند ایمیل را باز کنند یا نه و این، یکی از مهم‌ترین تصمیم‌گیری‌های مخاطب ما است که با دیدن عنوان ایمیل، تصمیم می‌گیرد که ایمیل ما را باز کند یا نه و کافی است که مخاطب تصمیم بگیرد ایمیل ما را باز نکند، در این صورت تمام تلاش‌های ایمیل مارکتینگ ما شکست خورده است و هیچ وقت متن داخل ایمیل را نخواهد دید و لینک را کلیک نخواهد کرد و هدفی که از ایمیل مارکتینگ تعریف کرده بودیم، شکست خواهد خورد، چون شخص به سایت ما هدایت نشده است.

پس انتخاب عنوان ایمیل، بسیار بسیار مهم و حیاتی است و در مقالات بعدی، نوشتن عنوان ایمیل را به شما آموزش خواهیم داد. ولی، همین الان بهتر است که این دو نکته را بدانید که عنوان ایمیل باید طوری باشد که مخاطب را ترغیب کند تا ایمیل را باز کند و همین‌طور، مخاطب را ترغیب کند که همین الان ایمیل را باز کند، نه این‌که بعداً در یک فرصت مناسب برگردد و ایمیل را باز کند.

بنابراین، عنوان ایمیل دو هدف دارد:

  • ترغیب مخاطب به باز کردن ایمیل
  • ترغیب مخاطب به باز کردن لحظه‌ای ایمیل

یعنی همین الان تشویق و مجاب شود که ایمیل شما را باز کند. اگر این اتفاق افتاد و ایمیل شما باز شد، به سومین عامل موفقیت ایمیل می‌رسیم که بدنه ایمیل است.

در مقاله بعدی به معرفی سومین عامل می پردازیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

می‌خوای تازه شروع کنید؟

دوره ایمیل مارکتینگ

راهی ارزان و اثر بخش در تبلیغات

  • طراحی و اجرای کمپین‌ها
  • تحلیل و بررسی نتایج کمپین‌ها
  • یکپارچه‌سازی با سایت
  • فعالسازی ایمیل‌های تراکنشی
  • اتومیشن مارکتینگ
  • بررسی شاخص‌های کلیدی عملکرد
  • برنامه‌ریزی ایمیل مارکتینگ
  • و …
آخرین مطالب
مطالب محبوب
مطالب تصادفی