🔥 دوره‌های 20 میلیونی رو رایگان برنده شو!

عامل موفقیت ایمیل در ایمیل مارکتینگ – قسمت دوم

ایمیل مارکتینگ

در این مقاله می خوانید

در مقاله “3 عامل موفقیت ایمیل در ایمیل مارکتینگ – قسمت اول” به معرفی 2 عامل موفقیت ایمیل در ایمیل مارکتینگ پرداختیم. دراین مقاله به معرفی آخرین عامل می پردازیم.

سومین عامل موفقیت ایمیل در ایمیل مارکتینگ: بدنه ایمیل

در این مقاله، بارها از بدنه ایمیل یا متن ایمیل صحبت خواهیم کرد. این دو عبارت، معنی یکسانی دارند. اصطلاح فنی و دقیق‌تر آن، بدنه ایمیل است. و اینکه چرا متن ایمیل نمی‌گوییم، چون فقط متن نیست، بلکه بدنه ایمیل می‌تواند شامل متن، دکمه، المان‌های گرافیکی، عکس و چیزهای دیگر باشد ولی رایج است که بدنه ایمیل گفته نشود و معمولاً همه ایمیل مارکترهای حرفه ای، متن ایمیل می‌گویند.

هدف بدنه ایمیل چیست یا بدنه یا متن ایمیل چطور باید نوشته شود؟

هدف بدنه ایمیل، ترغیب مخاطب به کلیک است، کلیک یک لینک در داخل متن ایمیل ما و باز دقیقاً مثل عنوان ایمیل، ما باید کاری کنیم که افراد تشویق شوند که کلیک کنند و همین‌طور تشویق شوند که همین الان، کلیک کنند نه بعداً.

این، نکته بسیار بسیار مهم و کلیدی است چون اغلب مخاطبان شاید ایمیل شما را باز کنند ولی کلیک نکنند، چون نوع نوشتار و ترغیبی که انجام شده است، کافی نیست و شخص به این نتیجه می‌رسد که این موضوع خوبی است ولی بعداً سر فرصت و اگر فرصتی پیش آمد، کلیک می‌کنم و اطلاعات بیشتری را دریافت خواهم کرد.

خلاصه و جمع بندی

بنابراین، تا این‌جا 3 عامل موفقیت ایمیل را بررسی کردیم.

 همین‌طور که در سمت راست تصویر می‌بینید، اولین عامل موفقیت ایمیل ، فرستنده ایمیل است. هدف از نام فرستنده و انتخاب نام درست و دقیق آن این است که جلب توجه کند و باعث شود تا مخاطبمان به سراغ عنوان برود و عنوان را ببیند.

دومین عامل موفقیت ایمیل ، عنوان ایمیل یا subject ایمیل است. هدف و توقع ما از عنوان ایمیل این است که باعث شود که ایمیل ما باز شود. یعنی عنوان باید آنقدر جذاب و جالب باشد که مخاطب با دیدن عنوان حاضر شود روی آن touch یا کلیک کند و وارد بدنه ایمیل شود.

سومین عامل موفقیت عامل موفقیت ایمیل در ایمیل مارکتینگ، بدنه ایمیل می‌باشد. هدف بدنه ایمیل این است که مخاطب را ترغیب کند تا لینکی را کلیک کند و وارد صفحه‌ای از وب‌سایت ما شود.

همین موضوعات ساده، که هدف فرستنده و عنوان ایمیل و بدنه ایمیل چه چیزهایی می باشد، توسط خیلی از ایمیل ‌مارکترها اشتباه برداشت شده و اشتباه استفاده می‌شود. نتیجه‌‌ی هر اشتباهی را که در این مدل انجام دهیم،  این خواهد شد که موفقیت ما، فروش ما و برندسازی ما کاهش خواهد یافت.

مثلاً ما در عنوان ایمیل، لازم نیست حتی اصل موضوع را بگوییم، لازم نیست که کاری کنیم تا شخص ترغیب شود به سایت ما برود.

هدف عنوان ایمیل این است که فقط فرد را ترغیب کند تا ایمیل باز شود. یا در بدنه ایمیل، به هیچ ‌وجه نباید سعی کنیم محصولی یا خدماتی را بفروشیم. بسیاری از ایمیل‌ مارکترهای غیرحرفه‌ای، کاری که می‌کنند این است که در بدنه ایمیل، محصولی را معرفی می‌کنند، قیمتش را می‌نویسند، توضیحات کافی می‌دهند و شخص با دیدن آن موارد، تصمیم می گیرد که آن محصول را می‌خواهد یا نمی‌خواهد و متاسفانه تقریباً در تمامی موارد، چون چند ثانیه بیشتر فرصت نیست، تصمیم نهایی مخاطب این می شود که آن محصول را نمی‌خواهد.

بنابراین بدنه ایمیل اصلاً جایی نیست که ما محصولی را بفروشیم. فقط باید آنقدر حرفه‌ای و خوب نوشته شده باشد که مخاطب را ترغیب کند که کلیک کند و به سادگی وارد صفحه‌ای از سایت ما شود و در وب‌سایت باید فرد را ترغیب کنیم که خریدش را انجام دهد یا هر اقدامی دیگری که دوست داریم باید در وب‌سایت انجام شود.

در ادامه مقاله با ذکر مثالی بررسی خواهیم کرد که اگر یک مقدار نرخ باز شدن ایمیل‌های خود را و همین‌طور نرخ کلیک ایمیل‌هایتان را بهبود دهیم، چقدر تاثیرگذار است و موفقیت ما را بیشتر می کند.

برای مثال، فرض کنید که شما فهرستی دارید که شامل 10 هزار عضو است. فرض کنید به 10 هزار نفر ایمیل می‌فرستید و نرخ باز شدن ایمیل‌های شما 10 درصد است. یعنی هزار نفر ایمیل‌های شما را باز خواهند کرد و همین‌طور فرض کنید نرخ کلیک ایمیل‌های شما 30 درصد است، یعنی از هزار نفری که ایمیل شما را باز کردند، 30 درصد آن‌ها کلیک کنند و وارد سایت شوند و ورودی سایت شما 300 نفر باشد.

یعنی یک ایمیل نسبتا خوب، اگر عالی و حرفه‌ای نوشته نشده باشد، باعث می‌شود که از 10 هزار نفر فهرست شما، حدود 300 نفر وارد صفحه‌ای از سایت شما شوند و مسلماً از این 300 نفر، یک درصد کمی خرید و یا اقدام بعدی که شما دوست دارید را انجام خواهند داد.

حالا اگر یک مقدار عنوان خود را بهبود دهیم و حرفه‌ای‌تر بنویسیم و کاری کنیم که نرخ باز شدن ایمیل به 20 درصد برسد، یعنی از هر 10 هزار نفر، 2 هزار نفر ایمیل ما را باز کنند و همین‌طور متن ایمیل را مطابق مطالبی که در مقالات بعدی خواهیم گفت، بهبود دهیم و باعث شود که 40 درصد کسانی که ایمیل را باز کردند، کلیک کنند، می‌بینیم که800 نفر وارد سایت شما خواهند شد و نتیجه چقدر متفاوت خواهد شد؟

بنابراین، می بینید که شما پیشنهادتان یا محصولتان را در سایت عوض نکردید بلکه فقط با انتخاب هوشمندانه‌‌تر یک عنوان و همین‌طور نوشتن حرفه‌ای‌تر یک متن ایمیل باعث شدید که از یک ایمیل، بجای این‌که 300 نفر وارد سایت شما شوند، 800 نفر وارد سایت شما شوند.

البته شما اگر خیلی حرفه‌ای و خوب عمل کنید، می‌توانید از این عددها فراتر روید و افراد خیلی بیشتری را وارد وب‌سایت خود کنید. بنابراین مشاهده می کنید که چقدر مهم است که فرستنده ایمیل را درست انتخاب کنید؛ (البته این موضوع یک بار است، شما یک بار فرستنده ایمیل را انتخاب می‌کنید و همیشه از همان استفاده خواهید کرد) دو عامل دیگر همیشه در حال تغییر هستند: عنوان ایمیل که در هر ارسال باید فکر کنید و بهترین عنوان را پیدا کنید و همین‌طور متن ایمیل است و در مقالات بعدی، به صورت اختصاصی به این دو تا موضوع خواهیم پرداخت که عنوان ایمیلتان را چطور انتخاب کنید تا بالاترین نرخ باز شدن را داشته باشد و همین‌طور متن ایمیلتان را چطور بنویسید که بالاترین نرخ کلیک را داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

می‌خوای تازه شروع کنید؟

دوره ایمیل مارکتینگ

راهی ارزان و اثر بخش در تبلیغات

  • طراحی و اجرای کمپین‌ها
  • تحلیل و بررسی نتایج کمپین‌ها
  • یکپارچه‌سازی با سایت
  • فعالسازی ایمیل‌های تراکنشی
  • اتومیشن مارکتینگ
  • بررسی شاخص‌های کلیدی عملکرد
  • برنامه‌ریزی ایمیل مارکتینگ
  • و …
آخرین مطالب
مطالب محبوب
مطالب تصادفی