🔥 دوره‌های 20 میلیونی رو رایگان برنده شو!

Ahrefs چیست؟ آموزش جامع استفاده از ابزار Ahrefs

ما شاهد تغییرات زیادی در تکنیک های سئو سایت در سال های اخیر بودیم. از این رو ابزارهای بسیاری برای کمک به سئومسترها فراهم شده‌اند. یکی از این ابزارها Ahrefs است. Ahrefs وب‌سایتی قدرتمند است که به شما کمک می‌کند سایت خود را بهینه سازید. Ahrefs قسمت‌های مختلفی دارد که با استفاده از آن‌ها می‌توانید وب سایت خود را مورد بررسی قرار دهید. همچنین استفاده از تکنیک‌های ahrefs بسیار ساده است. در این مقاله در مورد Ahrefs و نحوه ی استفاده از آن به صورت کامل توضیح داده می شود. در واقع این مقاله یک راهنمای جامع و گام به گام برای شما می باشد. در ابتدا به تعریف Ahrefs می پردازیم.
Ahrefs چیست؟ آموزش جامع استفاده از ابزار Ahrefs

در این مقاله می خوانید

ابزار Ahrefs چیست؟ و چگونه کار می کند؟ برای آشنایی با این ابزار این مقاله را مطالعه نمایید.

ما شاهد تغییرات زیادی در تکنیک های سئو سایت در سال های اخیر بودیم. از این رو ابزارهای بسیاری برای کمک به سئومسترها فراهم شده‌اند.  یکی از این ابزارها Ahrefs است. Ahrefs وب‌سایتی قدرتمند است که به شما کمک می‌کند سایت خود را بهینه سازید. Ahrefs قسمت‌های مختلفی دارد که با استفاده از آن‌ها می‌توانید وب سایت خود را مورد بررسی قرار دهید. همچنین استفاده از تکنیک‌های ahrefs بسیار ساده است. در این مقاله در مورد Ahrefs و نحوه ی استفاده از آن به صورت کامل توضیح داده می شود. در واقع این مقاله یک راهنمای جامع  و گام به گام برای شما می باشد. در ابتدا به تعریف Ahrefs می پردازیم.

توجه داشته باشید که این مقاله از زبان Brian Dean موسس backlinko می باشد.

Ahrefs چیست؟

Ahrefs مجموعه نرم افزاری SEO است که شامل ابزارهایی برای ایجاد لینک، تحقیق در مورد کلمات کلیدی، آنالیز رقبا، بررسی رتبه و ممیزی سایت می باشد. بسیاری از ویژگی های داخل Ahrefs برای متخصصان بازاریابی طراحی شده است. به طور خلاصه، Ahrefs یکی از ابزار های محبوب سئو است که افراد برای دریافت رتبه های بالاتر گوگل از آن استفاده می کنند.

Ahrefs برای چه مواردی استفاده می شود؟

بیشتر برای تجزیه و تحلیل پروفایل لینک وب سایت، رتبه بندی کلمات کلیدی و سلامتی SEO استفاده می شود.

Ahrefs برای چه مواردی استفاده می شود؟

همچنین می توانید از Ahrefs برای تحقیق در مورد کلمات کلیدی Google، YouTube و Amazon استفاده کنید.

Ahrefs برای چه مواردی استفاده می شود؟


بسیاری از افراد از Ahref برای یافتن مطالبی که عملکرد خوبی دارند (از نظر پیوندها و به اشتراک گذاشتن در شبکه های اجتماعی) در موضوع مورد نظر خود استفاده می کنند.

Ahrefs برای چه مواردی استفاده می شود؟

هنگامی که Ahrefs برای اولین بار در سال 2011 راه اندازی شد، عمدتا ابزاری برای تجزیه و تحلیل لینک های سایت بود. البته مجموعه ویژگی های این ابزار در طول سال ها بسیار زیاد شده است. در طی این مدت، Ahrefs از یک ابزار تجزیه و تحلیل لینک، به یک مجموعه SEO کاملا پیشرفته در حال رشد تبدیل شده است و اکنون هم راستای Moz Pro و SEMrush رقابت می کند.

امروزه از Ahrefs بیشتر برای موارد زیر مورد استفاده قرار می گیرد:

  • صاحبان کسب و کارهای کوچک که SEO را برای وب سایت های خود انجام می دهند.
  • آژانس های تبلیغات و SEO که با مشتری های مختلف کار می کنند.
  • بازاریابان دورکار که بازاریابی را برای سایت کارفرمای خود انجام می دهند.
  • بازاریابانی که به صورت مشارکت در فروش فعالیت می کنند و قصد راه اندازی یا مدیریت چندین سایت مختلف را دارند.
  • مشاوران سئو که به مشتریان خود استراتژی سئو می چینند.

هزینه ی ابزار Ahrefs چقدر است؟

قیمت و تعرفه استفاده از Ahrefs بستگی به طرحی دارد که شما انتخاب می کنید و اینکه صورتحساب ماهانه یا سالانه را انتخاب می کنید. در اینجا پلن های قیمت گذاری Ahref آورده شده است. نمونه ها بر اساس سال و یا ماهانه دسته بندی شده است.

هزینه ی ابزار Ahrefs چقدر است؟

در حالی که Ahref نسخه آزمایشی رایگان ارائه نمی دهد اما شما می توانید با 7 دلار به مدت یک هفته از نسخه آزمایشی استفاده  کنید.

آیا Ahrefs بهتر از SEMrush است؟

اما پاسخ کوتاه این است که من Ahrefs را بیش از SEMrush ترجیح می دهم. هر دو ابزار عالی هستند (در واقع، من در هر دو مشترک هستم). اما من UX Ahrefs را خیلی بیشتر دوست دارم. در غیر این صورت، ابزارها بسیار شبیه به هم هستند. در اینجا سریع توضیح داده می شود که چگونه Ahrefs با SEMrush مقایسه می کنیم:

آیا Ahrefs بهتر از SEMrush است؟

برای روشن شدن: این راهنما یک بررسی Ahrefs نیست. اما بسیاری از مردم از من سؤال می کنند که آیا من Ahrefs را دوست دارم یا SEMrush. بنابراین من می خواستم به سرعت در اینجا جواب بدهم.

اصطلاحات و معیارهای Ahrefs

اگر بیش از 30 ثانیه از Ahrefs استفاده می کنید، متوجه خواهید شد که این ابزار حاوی تعداد زیادی اصطلاحات و معیارهای مختلف است. (مانند “UR”، “Ahrefs Rank” و “توزیع CTLDs”) و راستش را بخواهید، Ahref کار بزرگی برای توضیح اینکه این چیزها به زبان ساده انگلیسی چیست توضیح نمی دهد.

به عنوان مثال، آنها رتبه بندی دامنه را اینگونه توصیف می کنند: “نمایه بک لینک URL هدف در مقیاس لگاریتمی 100 نقطه ای (بالاتر = قوی تر)”. بنابراین قبل از اینکه به همه ویژگی های اصلی Ahrefs بپردازیم، مهم است که یاد بگیریم چگونه “با Ahrefs صحبت کنیم”. من همچنین مطالب فنی را به اصطلاح آسان قابل ترجمه، ترجمه خواهم کرد.

اصطلاحات رایج Ahrefs

در اینجا شرایطی را بیان می کنید که هنگام استفاده از Ahref از آن ها استفاده می کنید.

  • رتبه بندی URL( UR): پیوندی که یک صفحه وب  در اختیار دارد. بعنوان ترکیبی از کیفیت و کمیت لینک های برگشتی که به آن صفحه اشاره دارند محاسبه می شود.
  • رتبه بندی دامنه (DR): رتبه بندی URL که در کل سایت اعمال می شود (این اساساً معادل موسسه دامنه Moz است).
  •  Anchors (لنگر ها): تفکیک متداول ترین متن Anchor (لنگر) در نمایه پیوند یک سایت.
  • مراجعه به دامنه ها: تعداد وب سایت های منحصر به فرد مختلف که به صفحه یا سایت مورد نظر پیوند می زنند. تعداد زیادی دامنه ارجاع با رتبه های بالاتر در Google ارتباط دارد.
  • توزیع CTLD: توزیع لینکهای یک سایت توسط دامنه سطح بالا (.com،  .edu .de و غیره)
  • Ahrefs Rank: رتبه بندی جهانی نمایه پیوند یک سایت. مانند رتبه بندی الکسا،  هرچه این تعداد کمتر باشد،  پروفایل لینک بهتر می شود.
  • Parent topic: مبحث گسترده ای که یک کلمه کلیدی تحت آن قرار می گیرد (برای مثال،  “ساختمان پیوند” تحت عنوان “SEO” در بخش Parent قرار دارد).
  • پتانسیل ترافیک: اگر در مکان شماره 1 برای آن کلمه کلیدی رتبه بندی کنید،  میزان ترافیک دریافت خواهید کرد.
  • مشکل کلمه کلیدی: رتبه بندی در صفحه اول گوگل برای یک کلمه کلیدی معین چقدر سخت (آسان) خواهد بود.
  • همچنین مرتباً رتبه بندی کنید: لیستی از کلمات کلیدی که 10 نتیجه برتر نیز برای آن دسته بندی می شوند (به عنوان مثال،  صفحات که برای “بازاریابی محتوایی” رتبه بندی می کنند نیز می توانند برای “آنچه در بازاریابی محتوایی” رتبه بندی می شود).

تجزیه و تحلیل بک لینک Backlink Analysis

تجزیه و تحلیل بک لینک ویژگی نان و کره Ahrefs است. بسیاری از کارهای جالب وجود دارد که می توانید در اینجا انجام دهید، از تجزیه و تحلیل بک لینک های رقبا گرفته تا یافتن پیوندهای سمی که به وب سایت شخصی شما اشاره دارند.

تجزیه و تحلیل بک لینک Backlink Analysis

پروفایل بک لینک

برای مشاهده پیوندهای یک سایت (یا پیوندهای صفحه)،  کافیست یک صفحه اصلی یا URL صفحه را در “سایت اکسپلورر” قرار دهید:

و یک داشبورد با اطلاعات در زمینه های بک گراند، اندازه گیری ها و ترافیک ارگانیکی آن سایت دریافت خواهید کرد.

پروفایل بک لینک

برای رفتن به پروفایل پیوند آن سایت،  روی “Backlinks” در نوار کناری ضربه بزنید.

پروفایل بک لینک

و شما یک لیست کامل دریافت خواهید کرد.

پروفایل بک لینک

اگر سایتی یک لینک بک لینک دارد، توصیه می کنم به “Link type” – “Dofollow” بروید.

به این ترتیب، شما لازم نیست که به تعداد پیوندهای nofollow نیمه بی ارزش پیوند دهید. به عنوان مثال، سایت backlinko دارای 196.849 بک لینک است.

پروفایل بک لینک
پروفایل بک لینک

اما اگر فقط به لینک های dofollow نگاه کنید،  این تعداد به 163،629 می رسد.

هنوز پیوندهای زیادی وجود دارد. اما مدیریت بسیار ساده تر است.من معمولاً اینجا “دکمه” One link per domain “یا” Group similar links “را ضربه می زنم.

پروفایل بک لینک

به این دلیل است که بیشتر اوقات،  شما نمی خواهید یا لازم نیست هر پیوندی را که یک سایت دارد،  ببینید. بیشتر این است که یک ایده کلی در مورد پیوند WHO به آن سایت و دلیل پیوند آنها به این سایت کسب کنید و هنگامی که فیلترهای ” One link per domain” یا ” Group similar links” را اضافه می کنید،  این اطلاعات را دریافت می کنید … بدون نیاز به سر و صدای زیاد. بنابراین: اکنون که لیست کاملی از بک لینک های dof در سایت دارید، با این اطلاعات چه کاری می توانید انجام دهید؟

کاری که می توانید با این گزارش انجام دهید:

در اینجا دو کار اصلی وجود دارد که می توانید با گزارش بک لینک های Ahrefs انجام دهید.

  1. شما می توانید صفحاتی را پیدا کنید که به رقیب خود پیوند دارند … ممکن است به شما پیوند دهند.

به عنوان مثال، وقتی به لینک های اشاره به Ahrefs.com نگاه کردم،  این صفحه را پیدا کردم:

Ahrefs

و وقتی به صفحه نگاه می کنم،  می بینم که به بسیاری از وب سایت های مختلف پیوند دارد:

Ahrefs

(به ویژه وب سایت هایی که در مورد SEO فنی می نویسند)

بنابراین اگر من یک مقاله در سایت خود در مورد SEO فنی داشتم،  می خواهم پست خود را به شخصی که صفحه را راهنمایی می کند،  ارسال کنم. این روند را تکرار کنید تا زمانی که تمام پروفایل لینک رقیب خود را پشت سر نگذارید.

  1. می توانید از پروفایل پیوند آنها استفاده کنید تا ایده ای از ارتباط افراد با آن سایت به دست بیاورید.

به عنوان مثال،  اجازه دهید نمایه پیوند Moz را بررسی کنیم:

Ahrefs

من فوراً متوجه می شوم که بخش خوبی از پیوندهای آنها به مطالعاتی که در وبلاگ MOZ منتشر کرده اند اشاره دارند:

بنابراین اگر می خواستم از همین سایتها پیوند بگیرم (که این کار را انجام می دهم)،  فقط یاد گرفته ام که داده ها و تحقیقات اصلی راهی عالی برای انجام آن است.

Ahrefs

اکنون که نمایه پیوند کلی سایت را مشاهده کرده اید،  زمان آن رسیده است که با استفاده از برخی از ویژگی های بسیار جالب Ahref،  شروع به حفاری عمیق تر در داده ها کنید.

“تقاطع پیوند” Link Intersect

این یک ویژگی عالی است که بسیاری از مردم از آن خبر ندارند. در اینجا نحوه عملکرد آن آورده شده است: در فهرست ناوبری بالا “More” – “Link Intersect”.

"تقاطع پیوند" Link Intersect

سپس، دو یا چند سایت رقیب را در قسمت ها قرار دهید:

"تقاطع پیوند" Link Intersect

شما لیستی از سایتهایی را می بینید که به کلیه سایتهایی که قرار داده اید پیوند دارند.

چرا این کار مفید است؟

خوب، اگر کسی با یکی از رقبای شما پیوند برقرار کند، چیز زیادی به شما نمی گوید. این ممکن است به این دلیل باشد که آنها با آن سایت خاص ارتباطی دارند. یا شاید آنها خوش شانس بودند اما اگر سایتی به سه رقبای شما (و نه شما) پیوند دارد، این نشان می دهد که آنها تمایل به پیوند به وب سایتهای موجود در جایگاه شما دارند و اگر از همان روشی استفاده می کنید که از رقیب خود برای به دست آوردن پیوندهای خود استفاده کرده اید، ممکن است آنها نیز مایل به پیوند با شما باشند.

بهترین پیوندها

“بهترین پیوندها” = صفحه ای در سایت که دارای بیشترین بک لینک است. این یکی از بهترین ویژگی ها در کل ابزار ابزار Ahrefs است.من با یک مثال توضیح خواهم دادچند سال پیش، Moz را به Ahrefs انداختم و گزارش “Best By Links” را بررسی کردم.

بهترین پیوندها

بخش خوبی از صفحات مرتبط با Moz، راهنمای نهایی عالی بودند. در واقع، 2 صفحه معتبرترین آنها، راهنمای  SEO برای مبتدی ها است. این صفحه پیوندهای بیشتری نسبت به ابزارهای SEO رایگان آنها، وبلاگ محبوب آنها … تعداد صفحات دیگر دارد که فکر می کنم پیوندهای بیشتری را در این زمینه داشته باشد. در حقیقت، این صفحه تنها دارای 114K  بک لینک است.

بهترین پیوندها

این بیشتر از کل وب سایتهای موجود است و چند ماه بعد، Backlinko مقاله اولین راهنمای بزرگ را منتشر کرد: “راهنمای قطعی برای تحقیقات کلمات کلیدی”. تا به امروز، این راهنما دارای بک لینک های 4.45K از دامنه های 1.47K است:

بهترین پیوندها

در حقیقت، بسیاری از سایت هایی که به راهنمای Moz پیوند دارند هم اکنون به راهنمای تحقیق برای کلید واژه Backlinko پیوند دارند:

بهترین پیوندها

این رویکرد به قدری خوب عمل می کند که Backlinko در مورد راهنماهای قطعی دو برابر کرد. که این یکی از اصلی ترین دلایلی است که میزان ترافیک ارگانیک Backlinko طی 8 ماه گذشته 19/19٪ رشد داشته است و همه اینها از بینشی که از گزارش “بهترین توسط پیوندها” شروع شد.

بک لینک های جدید

این ویژگی لیستی از سایتهایی را نشان می دهد که تازه به سایت شما (یا سایت رقیب) پیوند داده شده اند.

بک لینک های جدید

چرا این کار مفید است؟

زیرا به شما نشان می دهد فرصتهای ساختمانی که اکنون کار می کنند را پیوند می دهید. به عنوان مثال، در اینجا بک لینک قدیمی به سایت backlinko است:

بک لینک های جدید

backlinko این لینک را بیشتر از 5 سال پیش دریافت. شما ممکن است بتوانید از آن صفحه پیوند دریافت کنید. اما با گذشت زمان، کمتر و کمتر احتمال می رود که شخص بخواهد به یک صفحه قدیمی برگردد و پیوند اضافه کند. بعلاوه، تکنیک های SEO همیشه تغییر می کند. به طور خاص، استراتژی ها بیش از اندازه مورد استفاده قرار می گیرند و دیگر کار نمی شوند. این بدان معناست که کاملاً ممکن است که رویکردی که backlinko برای ساختن آن پیوند استفاده کرد دیگر کار نکند. از طرف دیگر، در اینجا پیوندی وجود دارد که تنها یک ماه است.

بک لینک های جدید

شخصی که مقاله جدید را نوشت، بسیار بیشتر خواهد بود که پیوند شما را در مقابل شخصی که 5+ سال پیش منتشر کرده است، پیوند شما را اضافه کند. خط پایین؟ بک لینک های جدید می توانند به شما در شناسایی فرصت های ایجاد لینک جدید کمک کنند که فوراً به آن ضربه بزنید. آنها همچنین به شما کمک می کنند در حال حاضر بهترین کارها را از نظر پیوند ساختن ببینید.

بک لینک های “گمشده”

پیوندهای از دست رفته دقیقاً به نظر می رسد: لیستی از صفحاتی را دریافت می کنید که قبلاً به شما پیوند می دادند … اما اخیراً پیوند خود را حذف کرده اید.

بک لینک های "گمشده"

این کار برای “بازآفرینی پیوندها” … یا برگرداندن لینک های از دست رفته مفید است. به عنوان مثال، backlinko اخیراً این پیوند را از دست داده:

بک لینک های "گمشده"

خوب، اگر می توانم دریابم که چرا آن شخص پیوند من را حذف کرده است، می توانم گاهی اوقات آن لینک را پس بگیرم. طبیعی است که پیوندها را از دست بدهید. بعضی اوقات سایتهای اسکرابر صفحه ای را حذف می کنند. یا شخصی یک پست را به روز می کند و پیوند شما را حذف می کند زیرا دیگر مرتبط نیست. ایده در اینجا نباید در مورد پیوندهای از دست رفته وسواس داشته باشد. در عوض، از این به عنوان روشی برای برگرداندن پیوندهای از دست رفته قانونی استفاده کنید.

توجه: گاهی اوقات Ahrefs با وجود پیوند هنوز “پیوند حذف شده” را نشان می دهد. بنابراین حتماً به صفحه نگاه کنید تا تأیید کنید که پیوند شما واقعاً حذف شده است.

جستجوی کلمات کلیدی Keywords Explorer

کلید واژه Explorer ابزاری برای کلمات کلیدی Ahrefs است و این به شما مقدار غیرقابل انکاری از داده ها در مورد هر کلمه کلیدی را می دهد. مانند قرار دادن یک ذره بین (یا میکروسکوپ) بر روی یک کلمه کلیدی معین است و در این قسمت نحوه استفاده از Ahrefs برای تحقیقات کلمات کلیدی را به شما نشان خواهم داد.

نمای کلی کلمات کلیدی

وقتی یک کلمه کلیدی را درجستجو گر کلمات کلیدی وارد می کنید، یک دسته کارت در بالای صفحه مشاهده می کنید:

جستجوی کلمات کلیدی Keywords Explorer

این بخش “بررسی اجمالی” است که مروری بر سطح بالای اصطلاحی که تازه جستجو کرده اید به شما می دهد. اگر قبلاً از ابزار کلید واژه استفاده کرده اید، بیشتر این موارد (مانند حجم جستجو و رقابت با کلمات کلیدی) باید برای شما آشنا باشد.

جستجوی کلمات کلیدی Keywords Explorer

این مرور کلی هنگام انتخاب یک کلمه کلیدی برای SEO… یا تصمیم گیری سریع بین دو کلمه کلیدی مختلف مفید است. اما آنچه جستجوگر کلمات کلیدی را منحصر به فرد می کند این است که می توانید “نرخ بازگشت” یک کلمه کلیدی را مشاهده کنید (هر چند وقت یکبار مردم بیشتر از یک بار به جستجوی یک کلمه کلیدی می پردازند):

 Keywords Explorer

تعداد کلیک:

جستجوی کلمات کلیدی Keywords Explorer

درصد افرادی که بر روی نتایج ارگانیک در مقابل پرداخت،کلیک می کنند:

جستجوی کلمات کلیدی Keywords Explorer

و “کلیک در هر جستجو”:

جستجوی کلمات کلیدی Keywords Explorer

چرا این مسائل مهم است؟

یا، یک روش دیگر: با دیدن حجم جستجوی کلمه کلیدی چه اشتباهی دارید؟

در اینجا توضیح داده شده است: همانطور که احتمالاً متوجه شده اید، Google هر ساله ویژگی های SERP بیشتری را به نتایج اضافه می کند. مواردی مانند جعبه های ویژه، جعبه های “مردم نیز می پرسند …”، تبلیغات اضافی، چرخ فلک های ویدیویی و موارد دیگر. به لطف Sparktoro، به لطف این ویژگی های SERP جدید، “جستجوهای بدون کلیک” نسبت به سال گذشته به میزان قابل توجهی افزایش یافته است.

این بدان معناست که دیگر نمی توانید از حجم جستجوی کلید واژه استفاده کنید. همچنین باید بدانید که در واقع چند نفر روی نتایج ارگانیک کلیک می کنند. زیرا در بسیاری از موارد، این دو عدد کاملاً متفاوت هستند.

جستجوی کلمات کلیدی

برای مثال، یک کلمه کلیدی مانند “ارتفاع کوه اورست” بگیرید.

طبق گفته های جستجوگر کلمات کلیدی، این اصطلاح در هر ماه 4.5K جستجو می کند.

 Keywords Explorer

اما این جستجوهای 4.5K فقط با 763 کلیک انجام می شوند.

جستجوی کلمات کلیدی Keywords Explorer

به همین دلیل هم اکنون بسیاری از متخصصان سئو بیشتر بر “کلیک” بر حجم جستجوی سنتی متمرکز شده اند.

ایده های کلمات کلیدی

این لیستی از ایده های کلمات کلیدی بر اساس کلمه کلیدی اصلی است که شما جستجو کرده اید.

ایده های کلمات کلیدی

به نظر من جستجو گر کلیدواژه در تولید ایده های جدید برای کلید واژه ها عالی نیست. تمایل دارد تغییرات ساده ای از کلید واژه اصلی شما را حذف کند:

ایده های کلمات کلیدی

اما اگر می خواهید نسخه های کلمات کلیدی خود را پیدا کنید، این ویژگی بد نیست. به علاوه، می توانید به پیوند ” All keyword ideas” در نوار کناری ضربه بزنید:

ایده های کلمات کلیدی

که بعضی اوقات تعداد انگشت شماری از کلمات کلیدی جالب را حباب می کند.

ایده های کلمات کلیدی

بررسی اجمالی SERP

در پایین صفحه اطلاعاتی را در صفحاتی که در SERP قرار دارند برای کلمه کلیدی مورد نظر خود مشاهده می کنید. اول، شما “تاریخ SERP” دارید.

بررسی اجمالی SERP

این یک تغییر نحوه رتبه بندی از زمان شروع به کار Ahrefs برای جمع آوری داده ها در این اصطلاح است (این در سال 2016 برای بیشتر کلمات کلیدی شروع می شود). به این ترتیب، در مورد نحوه ورود و رفتن صفحات از صفحه اول، به برخی زمینه ها می پردازید. همچنین می توانید ببینید که نتایج به مرور زمان در نوسان است. همانطور که در بالا مشاهده می کنید، کلمه کلیدی “Link building” طی 3+ سال گذشته بسیار پایدار بوده است. (و نسبت به سال گذشته بسیار پایدار بوده است).

اما اگر به یک کلمه کلیدی مانند “creatine” نگاه می کنید، نتایج در همه جا قرار دارد.

بررسی اجمالی SERP

چرا این کار مفید است؟

خوب، اگر SERP را مشاهده می کنید که در طول 12 ماه گذشته برنامه ریزی نشده است، احتمال ورود به سیستم و مخلوط کردن چیزها بسیار کم است.(مگر اینکه دامنه فوق العاده معتبری داشته باشید

از طرف دیگر، اگر با SERP ناپایدار روبرو شوید، این بدان معنی است که Google هنوز 10 نتیجه ی را که دوست دارد پیدا نکرده است. این بدان معنی است که شما احتمال شکستن 10 مورد برتر را دارید. علاوه بر تاریخ SERP، Ahref همچنین 10 نتیجه را بر اساس رتبه بندی دامنه، رتبه بندی URL، تعداد بک لینک ها و موارد دیگر تجزیه می کند.

بررسی اجمالی SERP

این تجزیه و تحلیل معمولی SERP برای سئو است. تنها ویژگی جالب اینجا ستون ” Top keyword” است.

بررسی اجمالی SERP

این کلمه کلیدی را به شما نشان می دهد که آن صفحه ارگانیک ترین ترافیک را ایجاد می کند. در بیشتر موارد، این کلمه کلیدی است که شما در حال تحلیل هستید. اما در بسیاری موارد، یک کلمه کلیدی را کشف خواهید کرد که حتی فکرش را هم نمی کردید به جستجو در بیاورید.به عنوان مثال، هنگامی که من به جستجوی ” SEO tips” می پردازم، به معنای واقعی کلمه 10 از 10 نتیجه تمام ” SEO tips” را به عنوان ترم برتر خود دارند.

بررسی اجمالی SERP

فوق العاده مفید نیست. اما هنگامی که من به جستجوی ” how to do SEO” می پردازم، لیستی از کلمات کلیدی برتر را که ممکن است در غیر این صورت پیدا نکرده ام دریافت می کنم.

بررسی اجمالی SERP

تحقیقات کلمات کلیدی برای سایر موتورهای جستجو

ابزار کلمه کلیدی Ahrefs اکنون از مجموعه ای از موتورهای جستجوگر مختلف پشتیبانی می کند. مانند بسیاری از ابزارهای تحقیق در مورد کلمات کلیدی، می توانید داده های کلمات کلیدی را برای یک دسته از کشورهای مختلف (مانند آلمان و انگلیس) جستجو کنید.

اما شما می توانید برای موتورهای جستجو مختلف از جستجوگر کلمات کلیدی استفاده کنید، از جمله:

  • YouTube
  • Amazon
  • Bing
  • Yahoo
  • Yandex
  • Baidu

بنابراین اگر SEO را برای هر یک از این موتورهای جستجوگر غیر Google انجام دهید، تحت پوشش قرار گرفته اید.

جستجوگر کلمات کلیدی Mini-Case Study

به طور کلی، جستجوگر کلمات کلیدی به یکی از ابزارهای کلید واژه من تبدیل شده است … به خصوص در مراحل بعدی که تصمیم می گیرم بین کلمات کلیدی مختلف تصمیم بگیرم. بگذارید شما را از طریق یک مثال از زندگی واقعی پیاده کنم. چند ماه پیش در حال بحث و گفتگو در مورد هدف قرار دادن یا نبودن کلید واژه “Audito SEO” یا نبودم.و برای کمک به تصمیم گیری، من آن کلمه کلیدی را در Ahrefs کردم.

جستجوگر کلمات کلیدی Mini-Case Study

این صفحه تنها تقریباً هر آنچه را برای تصمیم گیری لازم داشتم به من داد. به طور خاص، من به حجم جستجوی کلمات کلیدی نگاه کردم:

جستجوگر کلمات کلیدی Mini-Case Study

(که حداقل مطابق با Ahrefs دقیق تر از سایر ابزارهای موجود در بازار است)

و در صنعت من (B2B)، جستجوهای 4.8K بسیار خوب است. این نشانه خوبی بود. در مرحله بعد، من دیدم که مشکل کلمه کلیدی 61 بوده است. و به رتبه های بعدی از “134 وب سایت” نیاز دارم تا در رتبه 10 قرار بگیرم. بنابراین کلمه کلیدی رقابتی بود. بعد، من به “کلیک” و “کلیک در هر جستجو” نگاه کردم.

جستجوگر کلمات کلیدی Mini-Case Study

و این دو معیار به من گفتند كه 91٪ افرادی كه آن واژه را جستجو می كنند در نهایت بر روی نتیجه ارگانیكی كلیك می كنند.

جستجوگر کلمات کلیدی Mini-Case Study

یکی دیگر از نشانه های عالی. سپس، من دیدم که متوسط هزینه هر کلیک برای SEO audit نوزده دلار بود. این به من گفت که این کلمه کلیدی قصد تجاری قوی دارد. به عبارت دیگر: افرادی که این کلمه کلیدی را جستجو می کنند احتمالاً تبدیل می شوند. و بر اساس این شماره ها، backlinko پستی را بهینه سازی شده درمورد “Audito SEO” ایجاد کند.

کلید واژه های ارگانیک و ترافیک جستجوی ارگانیک

این ویژگی فوق العاده Ahrefs میلیون ها نتیجه Google را خراشیده می کند تا ببیند چه کسی برای چه کلمات کلیدی رتبه بندی می کند و هنگامی که تقریباً هر دامنه یا URL را در Ahrefs وارد می کنید، می توانید لیست دقیقی از اصطلاحات رتبه بندی آنها را مشاهده کنید (و جایی که برای آنها رتبه بندی می شود). این به شما امکان می دهد سرعت سایت شما با رقابت را به سرعت اندازه دهید.

شما همچنین می توانید از آن برای نگه داشتن زبانه ها در مورد نحوه انجام سایت خود استفاده کنید (داده ها اغلب به روز می شوند که اساساً من آن را به جای ردیابی مرتبه سنتی استفاده می کنم). بیایید این ویژگی مفید را با جزئیات تفکیک کنیم.

کلمات کلیدی و ترافیک ارگانیک

ویژگی های “کلیدهای ارگانیک” و “ترافیک جستجوی ارگانیک” Ahrefs کلمات کلیدی را که یک دامنه برای … رتبه بندی می کند، نشان می دهد و میزان ترافیک موتور جستجو در آن سایت در حال حاضر چقدر است.

کلمات کلیدی و ترافیک ارگانیک

همچنین می توانید ببینید که چگونه این اندازه ها با گذشت زمان با این نمودار عالی تغییر کرده اند:

جستجوگر کلمات کلیدی Mini-Case Study

تخمین ترافیک ارگانیک آنها چقدر دقیق است؟ خوب، من تصمیم گرفتم که یک آزمایش کوچک را اجرا کنم. طبق گفته های اهرف، سایت من هر ماه 303K بازدیدکننده را از Google بهارمغان می آورد.

شماره واقعی (طبق Google Analytics)؟ 342K

کلمات کلیدی و ترافیک ارگانیک

خیلی نزدیک. صادقانه بگویم، چیزهای عملی زیادی وجود ندارد که بتوانید با این داده ها انجام دهید. محک زدن بیشتر سایت در مقایسه با سایت شما یا سایر رقبا، بیشتر است. مقدار واقعی از لیست کامل کلمات کلیدی که یک رقیب برای آن ها رتبه بندی می شود حاصل می شود:

شما حتی تخمینی از میزان ترافیک هر ترم را دریافت می کنید:

کلمات کلیدی و ترافیک ارگانیک

بنابراین اگر سایت شما دارای یک Domain Authority مشابه است، شما نیز برای رتبه بندی این کلمات کلیدی عکس خوبی دارید. از بسیاری جهات، این کل فرآیند تحقیق کلمه کلیدی را کوتاه می کند. به جای وارد کردن یک دسته از کلمات کلیدی تصادفی در یک ابزار، کل نمایه کلمات کلیدی یک سایت را به شما ارائه می دهد.

ارزش ترافیک

این ویژگی کم ارزش مقدار تقریبی کلیه ترافیکی را که یک وب سایت از جستجو بدست می آورد، به شما نشان می دهد. هرچه این تعداد بیشتر باشد، ترافیک با ارزش تر است.

ارزش ترافیک

چرا توجه به این مهم است؟

خوب، این یک چیز است که 1 میلیون بازدیدکننده در ماه از Google دریافت کنید. اما اگر بیشتر این ترافیک ناشی از کلمات کلیدی با قصد تجاری کم به هیچ وجه باشد، بنابراین فوق العاده با ارزش نیست. از طرف دیگر، اگر سایتی فقط 10K بازدیدکننده در ماه داشته باشد، اما این ترافیک توسط افرادی انجام می شود که قصد خریدار بالایی دارند، در گزارش ارزش ترافیک نشان داده می شود. در حقیقت، من تمایل دارم بیشتر از هر چیز به شماره Traffic Value خود توجه کنم. تا زمانی که این مسئله بالا برود، می دانم که کیفیت ترافیک جستجوی من در حال افزایش است.

نمونه ای از نحوه استفاده از این ویژگی برای یافتن یک کلمه کلیدی عالی

همانطور که می دانید سایت backlinko در سئو و جایگاه بازاریابی دیجیتال قرار دارد. و به دلیل اینکه سایت backlinko به مدت 6 سال است، تقریباً کلمات کلیدی اصلی در فضای من را پوشش داده (مانند “ایجاد لینک” و “در صفحه جستجوگرها”)….

به همین دلیل من همیشه در جستجوی کلمات کلیدی بازاریابی هستم که کاملاً واضح نیستند. با تشکر از ویژگی های کلمات کلیدی Organic در Ahref، توانستم یکی از آنها را پیدا کنم. اول، من یک سایت رقیب را در Ahrefs قرار دادم.

Ahrefs

و هنگامی که من به کلمات کلیدی بالای آنها نگاه کردم، اصطلاحی را یافتم که از حجم جستجوی بالا و یک CPC بالا برخوردار باشد. بنابراین backlinko تصمیم گرفت تا یک پست وبلاگ بهینه سازی شده در مورد اصطلاح ایجاد کند: “نحوه نوشتن یک بیانیه مطبوعاتی”. حتی اگر انتشار مطبوعات مربوط به SEO باشد، این یکی از آن دسته از کلمات کلیدی است که هرگز به ذهنم خطور نمی کند بدون اینکه بتوانم مهندسی کلمات کلیدی سایت دیگری را مهندسی کنید.

کاوشگر محتوا

اکسپلورر محتوا Ahrefs به گونه ای طراحی شده است که محتوا را نشان می دهد که تعداد زیادی از سهام اجتماعی را بدست می آورد … لزوماً بک لینک نیست و در این قسمت نحوه عملکرد این ویژگی را می آموزید.

محتوای کاملاً مشترک را پیدا کنید

این دلیل اصلی استفاده مردم از Content Explorer است. تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که یک کلمه کلیدی یا موضوعی را در Content Explorer پاپ کنید.… و لیستی از مقاله هایی را دریافت خواهید کرد که سهم زیادی در رسانه های اجتماعی دارند:

محتوای کاملاً مشترک را پیدا کنید

اگر یک شبکه رسانه اجتماعی خاص برای شما مهم است، می توانید با اشتراک گذاری در آن سایت خاص مرتب سازی کنید:

در غیر این صورت، شما فقط می خواهید لیست را اسکن کنید تا یک ایده کلی در مورد کار کردن داشته باشید. یا برای پیدا کردن یک محتوای خاص برای استفاده از تکنیک The Skyscraper.

مرتب سازی بر اساس مقدار ترافیک

همانطور که در قسمت قبل به آن اشاره کردم، من طرفدار بزرگی از استفاده از Traffic Value به عنوان معیاری برای عملکرد SEO سایت هستم و نکته جالب در مورد Content Explorer این است که می توانید نتایج را با استفاده از Traffic Value مرتب کنید. به این ترتیب، شما فقط محتواهایی را مشاهده نمی کنید که سهام زیادی به دست آورده اند … اما محتوایی که امروز ترافیک ارزشمندی را به همراه دارد.

پست های منتشر شده را پیدا کنید

در پایین گوشه سمت چپ بالای صفحه، یک قطره کوچک وجود دارد که به شما امکان می دهد محتوایی را که منتشر شده است بیابید.

پست های منتشر شده را پیدا کنید

(به عبارت دیگر: محتوایی که شخصی در همان URL به روز کرده است).

این می تواند به شما ایده بهتر دهد که چرا یک قطعه خاص از مطالب به خوبی این کار را انجام داده است. به عنوان مثال، هنگامی که من به جستجوی مطالب مرتبط با “نکات SEO” پرداختم، متوجه شدم که این نتیجه هزاران share به دست آورد.

پست های منتشر شده را پیدا کنید

و هنگامی که من به ویژگی “منتشر شده” رسیدم، آن پست هنوز نتیجه شماره 1 در Content Explorer است. که به من می گوید این صفحه به مرور مرتب به روز شده و دوباره راه اندازی می شود.

ویژگی های مفید Ahrefs

اکنون زمان آن رسیده که چند ویژگی Ahrefs تصادفی را پوشش دهیم که متناسب با هیچ یک از دسته هایی که تاکنون درباره آنها صحبت نکرده ایم، متناسب نیست.

  • آنالیز سایت SEO
  • پیدا کردن رقبا
  • ویژگی های PPC
  • مقایسه دامنه ها به طور مستقیم
  • و بیشتر

بیایید آن ها را بررسی کنیم:

دامنه های رقابتی

این گزارش لیستی از دامنه هایی را که سعی در رتبه بندی با همان شرایط دارند به شما می دهد. به عنوان مثال، این گزارش به من اطلاع می دهد که کدام سایت ها در نتایج جستجوی ارگانیک Google با من رقابت می کنند:

دامنه های رقابتی

اما به طور جدی، این ویژگی برای استفاده برای سایت شما فوق العاده نیست. از این گذشته، احتمالاً شما هم اکنون رقبای SEO خود را مانند قسمت پشت دست خود می شناسید. اگر به تازگی یک سایت جدید راه اندازی کرده اید یا مشتری جدیدی را به خود اختصاص داده اید، رقابت دامنه ها بسیار مفیدتر است. به این دلیل است که این گزارش در چند دقیقه می تواند چشم انداز سئو را برای آن سایت نشان دهد.

به عنوان مثال، می توانید ببینید که آیا رقبا وبلاگ های بدخیم دزدکی هستند … یا شرکت های Fortune 500. همچنین می توانید گزارش “بهترین توسط پیوندها” را برای برخی از سایت های رقیب بررسی کنید.

دامنه های رقابتی

از این طریق می توانید بیاموزید که در این فضای چه نوع مطالب به بهترین وجه کار می کند.

شکاف محتوا

محتوا شکاف به شما کلمات کلیدی را نشان می دهد که رقبای شما برای آنها رتبه بندی می کنند … اما شما نمی کنید. در تجربه من، این بیشتر از تجزیه و تحلیل یک وب سایت واحد مفید است. زیرا اگر سایتهای رقابتی TWO را پیدا کنید که برای یک کلمه کلیدی رتبه بندی می شوند، یک فرصت عالی برای شما نیز وجود دارد.

به عنوان مثال، دو سایت رقبای خود را در این ویژگی قرار داده ام:

شکاف محتوا

و همچنین اطمینان حاصل کردم که سایت خود را در قسمت “اما هدف زیر رتبه بندی نمی کند” را وارد کنید و بوووم!

شکاف محتوا

لیستی از 12،000+ کلمه کلیدی دریافت می کنم که احتمالاً می توانم برای آنها رتبه بندی کنم.

بررسی سایت

این در اصل یک نسخه مبتنی بر وب Screaming Frog است. برای استفاده از آن، در صفحه اصلی سایت خود پاپ کنید:

Screaming Frog

و به بررسی سایت فرصت دهید تا کار خود را انجام دهد. (بسته به چند صفحه سایت شما، این کار می تواند چند دقیقه تا چند ساعت طول بکشد) پس از اتمام، گزارش فنی کاملی را در تمام صفحات سایت خود دریافت کنید:

Screaming Frog

از جمله صفحاتی که تغییر مسیر داده می شوند، توسط Robots.txt مسدود شده اند یا دارای برچسب noindex هستند.

جستجوی پرداخت شده Paid Search

حتی اگر Ahrefs برای اولین بار و مهمتر از همه برای SEO طراحی شده است، اما شامل چندین ویژگی برای کمک به فعالیتهای PPC است. برای استفاده از آن، یک سایت رقیب را در Ahrefs قرار دهید. و ” Paid Search” را بزنید:

جستجوی پرداخت شده Paid Search

و می توانید ببینید که کدام تبلیغات بیشترین ترافیک را برای آن سایت ایجاد می کندو کلمات کلیدی که بیشترین هزینه را برای آنها ارسال می کند:

جستجوی پرداخت شده Paid Search

و صفحات فرود که بیشترین بازدیدکنندگان با هزینه را در پایان دارند:

 Paid Search

هشدارها

اگر می خواهید در بالای پیوندها و رتبه بندی سایت قرار بگیرید، هشدارها مفید هستند. به این دلیل است که شما می توانید از Ahrefs بخواهید که هر بار که یک سایت رقیب بک لینک جدیدی به شما ارسال کند، ایمیل بفرستد … یا شروع به رتبه بندی برای یک کلمه کلیدی جدید می کند.

مقایسه دامنه

در اینجا جایی است که 2-5 سایت را سر به سر مقایسه می کنید.

مقایسه دامنه

چرا این مفید است؟

این یک روش عالی برای دیدن نحوه مقایسه سایت شما با رقابت است. به عنوان مثال، وقتی بعضی از رقبای اصلی خود را در ابزار Domain Comparison قرار می دهم، می توانم ببینم که وقتی صحبت از “حوزه های ارجاع” است عقب مانده ام:

Domain Comparison

بنابراین به جای فاش کردن مطالب بیشتر، ممکن است بخواهم زمان بیشتری را برای ایجاد لینک بگذرانم. اگر فقط به خلاء لینک های سایتم نگاه کردم، می بینم که من دامنه هایی با 14k را ارجاع می دهم و فکر می کنم: “این خیلی زیاد است!” اما در یک فضای رقابتی دیوانه کننده مانند سئو و بازاریابی دیجیتال، دامنه های ارجاع 14k خوب است … اما برای تسلط بر نتایج جستجو کافی نیست.

نکات پیشرفته در مورد Ahrefs

در اینجا موارد جالبی وجود دارد که می توانید با Ahrefs که من در طول سال ها برداشت کردم، انجام دهید. بنابراین اگر می خواهید حتی بیشتر از اشتراک Ahrefs خود فشار بیاورید، این قسمت برای شما مناسب است.

به راحتی پیوندهای خراب را پیدا کنید

Ahrefs بسیاری از کارهای ناسزا را از ساختمان Broken Link می گیرد. به این دلیل است که Ahrefs همه پیوندهای شکسته یک سایت را به شما نشان می دهد. (بنابراین نیازی نیست میلیون ها بار پیوندهای من را اجرا کنید)

تجزیه و تحلیل متن Anchor

متن Anchor غنی از کلمات کلیدی می تواند رتبه گوگل شما را بهبود ببخشد … اگر متن Anchor شما بیش از حد بهینه شده است، می توانید خود را با یک مجازات گوگل پیدا کنید.بنابراین گزارش “Anchors” را بررسی کنید تا مطمئن شوید که بیشتر متن های Anchor شما از Anchor های عمومی و مارک دار ساخته شده است:

تجزیه و تحلیل متن Anchor

بهترین رشد از طریق لینک ها

این به شما صفحاتی را نشان می دهد که در حال حاضر پیوند می گیرند (به طور خاص، در آخرین روز، هفته یا ماه)

بهترین رشد از طریق لینک ها

فوق العاده برای تشخیص اینکه افراد صنعت شما به چه مواردی پیوند می دهند بسیار مفید است.

تجزیه و تحلیل دسته ای

اگر SEO را در هر مقیاس انجام می دهید، تجزیه و تحلیل دسته ای برای شما مناسب است. به جای تجزیه و تحلیل URL ها یک به یک، می توانید حداکثر 200 URL را به صورت یکجا تجزیه و تحلیل کنید:

تجزیه و تحلیل دسته ای

مطالب برتر Top Content

این در اصل “بهترین توسط لینک ها” برای سهام اجتماعی است. به عبارت دیگر، می توانید مشاهده کنید که کدام صفحات بیشتر در رسانه های اجتماعی به اشتراک گذاشته می شوند:

تجزیه و تحلیل دسته ای

یک تفاوت بزرگ بین محتوا که به آن مرتبط می شود و محتوا به اشتراک گذاشته می شود (منبع) وجود دارد. بنابراین اگر هدف شماره یک شما این است که در رسانه های اجتماعی و ترافیک مراجعه به وبلاگ ها و سایت های خبری به اشتراک بگذارید، این ویژگی ای است که توصیه می کنم آن را بررسی کنید.

جمع بندی

در این مقاله راهنمای گام به گام استفاده از Ahrefs و هم چنین کاربرد ها و مزایای آن به زبان ساده و مرحله به مرحله توضیح داده شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

می‌خوای تازه شروع کنید؟

دوره دانشگاه سئو

صفر تا صد آموزش سئو با برترین اساتید

  • اصول و مبانی سئو
  • تدوین سند استراتژی سئو
  • تدوین استراتژی محتوا
  • سرچ کنسول
  • لینک سازی دستی
  • نحوه جذب پروژه، گزارش دهی و
  • بررسی محتوای اصلی یا بدنه از دید گوگل
  • انکرتکست
  • تعامل با کارفرما
  • ساختار URL ها
  • و …

برای مشاهده جزئیات دوره کلیک کنید

آخرین مطالب
مطالب محبوب
مطالب تصادفی