🔥 دوره‌های 20 میلیونی رو رایگان برنده شو!

همه چیز در مورد اپلیکیشن های برتر ایران و جهان

این روزها استفاده از "اپلیکیشن" های مختلف بسیار متداول شده است و روز به روز نیز در حال افزایش است. بسیاری از کسب و کارها موفق با ارائه اپلیکیشن خود به این مهم دست یافتند. امروزه موبایل و تلفن های همراه جایگاه مهم و دائمی در زندگی افراد دارند و بیشتر افراد بدون گوشی های همراه خود از خانه خارج نمی شوند. این حضور پر رنگ باعث شده که بیشتر مردم تا جایی که بتوانند نیاز خود به تکنولوژی را از طریق ابزارها و برنامه هایی که روی گوشی نصب می کنند برطرف کنند.
همه چیز در مورد اپلیکیشن های برتر ایران و جهان

در این مقاله می خوانید

این روزها استفاده از “اپلیکیشن” های مختلف بسیار متداول شده است و روز به روز نیز در حال افزایش است. بسیاری از کسب و کارها موفق با ارائه اپلیکیشن خود به این مهم دست یافتند. امروزه موبایل و تلفن های همراه جایگاه مهم و دائمی در زندگی افراد دارند و بیشتر افراد بدون گوشی های همراه خود از خانه خارج نمی شوند. این حضور پر رنگ باعث شده که بیشتر مردم تا جایی که بتوانند نیاز خود به تکنولوژی را از طریق ابزارها و برنامه هایی که روی گوشی نصب می کنند برطرف کنند.تحقیقات نشان داده است که اپلیکیشن ها و برنامه های کاربردی که روی موبایل نصب می شوند محبوب تر از وب سایت ها هستند و در حال حاضر بیشتر شرکت ها و بیزینس های دیجیتالی و حتی غیر دیجیتالی متوجه اهمیت این مساله شده اند و سعی می کنند اپلیکیشن  های خود را به صورتی طراحی کنند که تا حد ممکن مشتری پسند یا به اصطلاح user friendly  باشد.

اپلیکیشن ها خدمات مفیدتر و در دسترس تری به نسبت وب سایت ها در اختیار مشتریان قرار می دهند. اپلیکیشن ها به مدت طولانی تری روی صفحه موبایل افراد و همینطور در خاطر مخاطبان می مانند و استفاده از آنها آسان تر است. شاید فردی که از یک صفحه وبسایت استفاده می کند در مرور مجدد به خاطر نیاورد که از کدام وب سایت استفاده کرده است اما در مورد اپلیکیشن ها اینطور نیست.

از دیدگاه دیجیتال مارکتینگ هم اپلیکیشن ها جایگاه مهمی در توسعه کسب و کار دارند. استفاده از خدمات اپلیکیشن ها باعث کاهش هزینه های بازاریابی دیجیتالی می شود. هزینه های تبلیغات بیلبوردی را با تبلیغات پوش نوتیفیکیشن موبایل مقایسه کنید. تبلیغات اپلیکیشن توسط افراد بیشتری دیده می شود و با دقت بیشتری دنبال می شود.

در این مقاله ابتدا به مزایای اپلیکیشن ها می پردازیم و سپس تعدادی از بهترین  اپلیکیشن های 2019 را به شما معرفی کنیم. این اپلیکیشن ها در حوزه های مختلف هستند: از اپلیکیشن های مالی گرفته تا اپلیکیشن های آموزش زبان.

در سال 2015، توسعه دهندگان یاهو گزارشی را ارائه دادند که بر اساس آن 90 درصد از وقت مردم در هنگام استفاده از تلفن همراه ، برای برنامه های نصب شده بر روی موبایل صرف شده است. امروزه این حقیقت را نباید نادیده گرفت که سایت شما باید بگونه ای طراحی شود که برای تمامی دستگاهها از جمله موبایل به درستی نمایش داده شود در غیر اینصورت باعث حذف شما از بازار رقابت می شود.

همه چیز در مورد اپلیکیشن

مزایای اپلیکیشن ها از دیدگاه دیجیتال مارکتینگ

  • با اپلیکیشن برندسازی کنید

حضور دائمی اپلیکیشن کسب و کار شما بر روی موبایل مشتریان باعث ماندگاری برند شما در ذهن مخاطب و تاثیر گذاری و برندسازی می شود. اپلیکیشن ابزار مهم و تاثیرگذاری در دیجیتال مارکتینگ است. تبلیغات موبایلی که هر روز تکرار می شود باعث می شود مخاطب به حضور برند شما عادت کند و برای خرید سایر محصولاتتان هم مقاومت کمتری نشان دهد.

  • با مشتریان ارتباط مستقیم برقرار کنید.

در مقاله وفاداری مشتریان گفتیم که تداوم ارتباط مستقیم با مشتریان باعث افزایش وفاداری مشتری می گردد. با اپلیکیشن می توانید یک کانال ارتباطی مستقیم با مشتریان ایجاد کنید و نظرات و انتقادات و پیشنهادات آنها را به راحتی دریافت کنید. همچنین اطلاع رسانی در مورد اخبار، رویدادهای مهم، تخفیف ها ، کمپین ها به سادگی از طریق نوتیفیکیشن انجام می شود.

  • با اپلیکیشن شانس دیده شدن خود را بالا ببرید.

تا به حال دقت کرده اید که روزانه چند بار قفل گوشی خود را باز می کنید و پیام ها و نوتیفیکیشن های خود را چک می کنید. چندین بار دیده شدن در روز با صرف کمترین هزینه رویای هر دیجیتال مارکتری است. با ساخت اپلیکیشن کسب و کارتان شانس دیده شدن مداوم توسط مشتری را به دست آورید. هرچند اکثر کاربران بیشتر از اپلیکیشن های شبکه های اجتماعی استفاده می کنند و ممکن است بیشتر برنامه هایی که روی گوشی خود نصب کرده اند را به کلی فراموش کنند اما این حضور دائمی روی صفحه موبایل و دیده شدن مداوم توسط کاربر باعث شکل گیری یک تصویری ذهنی از برند شما می شود و مشتریان آیکن اپلیکیشن را به خاطر می سپارند.

با اپلیکیشن شانس دیده شدن خود را بالا ببرید.
با ساخت اپلیکیشن کسب و کارتان شانس دیده شدن مداوم توسط مشتری را به دست آورید
  • با اپلیکیشن نیازهای مشتریان را رصد کنید.

استفاده آسان تر از اپلیکیشن باعث می شود که مشتریان ارتباط بیشتری با آن برقرار کنند و رصد فعالیت های مخاطبین ساده تر انجام میگیرد در نتیجه نیازها و انگیزه های مشتریان بیشتر قابل شناسایی است. وقتی با توجه به خواست مشتریان امکانات جدید به اپلیکیشن اضافه می کنید به مشتری احساس ارزشمندی می دهید و ارتقای اپلیکیشن باعث افزایش وفاداری مشتریان می شود.

  • با اپلیکیشن از رقبا فاصله بگیرید.

فرض کنید بین رقبایتان اولین شرکتی هستید که برای کسب و کار خود اپلیکیشن طراحی می کنید. این مساله تبلیغات بسیار خوبی برای شما خواهد بود و آینده نگری شما را به مشتری نشان می دهد و شما را در بین رقباتان متمایز خواهدکرد.همچنین مشتریان ساده تر و راحت تر به خدمات شما دسترسی خواهند داشت و ساده تر با شما ارتباط برقرار می کنند.شما می توانید با طراحی اپلیکشن اختصاصی در حوزه کاری خود محصولات و خدماتتان را برای کاربران به اشتراک گذاشته ،بطوریکه همیشه این سرویس ها در دسترس کاربران شما باشد.

در ادمه مقاله همراه ما باشید تا تعدادی از پر دانلود ترین اپلیکیشن های ایرانی را به شما معرفی کنیم. این اپلیکیشن ها با بیش از یک میلیون بار دانلود در راس لیست اپلیکیشن های برتر ایرانی قرار دارند.

  • اپلیکیشن اسنپ
اپلیکیشن اسنپ
اسنپ سامانه درخواست تاکسی آنلاین است

اسنپ سامانه درخواست تاکسی آنلاین است که برای سیستم عامل اندروید و ios طراحی شده است . از طریق این اپلیکیشن مسافر درخواست تاکسی خود را ثبت کرده و مبدا و مقصد را مشخص می کند، پس از اینکه راننده درخواست را قبول کرد به ساده ترین صورت فرآیند سفر و پرداخت هزینه تکمیل می شود. محیط این اپلیکیشن بسیار ساده و کاربر پسند است و از آنجایی که یک نیاز روزمره را برطرف می کند محبوبیت بسیار زیادی دارد.

  • اپلیکیشن دیجی کالا

این برنامه اپلیکیشن فروشگاه اینترنتی دیجی کالا است که امکان خرید و فروش هرگونه محصول از طریق گوشی تلفن همراه را فراهم می سازد. محبوبیت سایت دیجی کالا و نقدهای بسیار کامل در مورد محصولات باعث شده که اقبلا به این اپلیکیشن هم بسیار زیاد باشد. اپلیکیشن دیجی کالا همگام با سایت ان به روز رسانی میشود و مشتریان می توانند تقریبا تمام خدمات مورد استفاده در سایت را روی صفحه گوشی خود هم داشته باشند.

  • اپلیکیشن دیوار

اپلیکیشن دیوار یکی از پر دانلود ترین اپلیکیشن ایرانی به شمار می رود و به عنوان اولین اپلیکیشن انتشار اگهی خرید و فروش اجناس دست دوم با فاصله زیادی از رقبا توانسته به محبوبیت بسیار بالایی دست پیدا کند. دیوار در شرایطی وارد بازار شد که رقیبی نداشت و توانست کاملا خود را به مخاطب بشناساند. این اپلیکیشن کتگوری های زیادی برای فروش اجناس دارد و مخاطبین ارتباط خوبی با آن برقرار کرده اند

  • اپلیکیشن آپ
اپلیکیشن آپ
اپلیکیشن آپ جز محبوب ترین و معروف ترین  اپلکیشن های مالی است

این برنامه جز محبوب ترین و معروف ترین  اپلکیشن های مالی است که باعث راحتی در پرداخت اینترنتی شده است. با اپلیکیشن آپ به آسانی می توانید شارژ بخرید، قبوض خدماتی، قبض موبایل و قبض جریمه پرداخت کنید، کارت به کارت کنید، بلیت قطار و هواپیما بخرید، بیمه شخص ثالث خود را تمدید کنید، بسته اینترنتی بخرید و در کلوپ آپ با شرکت در جشنواره‌ ها و مسابقات آپ برنده جوایز ارزنده شوید.  برنامه آسان پرداخت یا همان اپلیکیشن آپ امکان استعلام موجودی از بانک را هم فراهم نموده است.

  • اپلیکیشن آپارات

این اپلیکیشن رایگان توسط سایت رسمی آپارات در بازار عرضه شده است که در واقع جایگزین یوتیوپ در ایران است. این برنامه برای اشتراک گذاری و مشاهده ویدیوهای اشتراکیاست و تاکنون بیش از ۳میلیون بار دانلود شده است

  • اپلیکیشن ایرانسل من

این اپلیکیشن با بیش از 9 میلیون نصب فعال جز اپلیکیشن های محبوب خدمات موبایلی محسوب می شود. از این برنامه می توانید برای خرید و تمدید بسته اینترنتی، افزایش اعتبار و سایر خدمات مربوط به مشترکین ایرانسل استفاده کنید.

حالا که با اپلیکیشن های محبوب ایرانی آشنا شدید بد نیست نگاهی هم به پردانلود ترین اپلیکیشن های دنیا داشته باشم. اپلیکیشن هایی که در ادامه معرفی می شوند، جز بهترین اپلیکیشن های 2019 هستند.

7 اپلیکیشن برتر 2019

  • اپلیکیشن Weather

اپلیکیشن پیش بینی وضعیت آب و هوا که به همراه مشاهده توئیت‌های دیگران درباره وضعیت آب و هوای منطقه شما طراحی شده است.این برنامه به شکل زیبا و منحصر به فردی اوضاع آب و هوا را نشان می‌دهد.به گفته سازنده اطلاعات این برنامه هر دقیقه به روز می‌شوند. همچنین دارای نقشه های متحرک و رادار است.قابلیت جالب دیگر این نرم افزار، هشدار برای روز‌هایی است که هوا مطابق میل شما نیست! این برنامه به عنوان محبوب ترین اپلیکیشن نمایش آب و هوا در پلی استور معرفی شده است.

  • اپلیکیشن Bouncer

برنامه Bouncer یک ابزار بسیار جذاب است که با استفاده از آن می توانید به برنامه ها دسترسی های موقتی بدهید. در نسخه های اندروید شش به بعد سیستم عامل دسترسی های محدودی را به برنامه ها اعطا می کند تا بتواند امنیت گوشی شما را تضمین کند. اما این شما هستید که می توانید به برنامه ها مجوز دسترسی به بخش های مختلف گوشی مانند دوربین و مخاطبین را بدهید. گاهی اوقات در هنگام استفاده از برنامه ای مجبور به دادن دسترسی می شوید اما نمی خواهید این دسترسی همیشگی باشد و تداوم پیدا کند. با استفاده از این برنامه این امر امکان پذیر خواهد بود. بدین صورت که با مشخص کردن دسترسی های هر برنامه بعد از دادن دسترسی موقتی به آن برنامه مجددا دسترسی ها را از برنامه می گیرد.

اپلیکیشن Bouncer
Bouncer یک ابزار بسیار جذاب است برای مجوز دسترسی موقت به برنامه ها
  • اپلیکیشن Google Drive

Google Drive به فارسی گوگل درایو یکی دیگر از بهترین خدمات کمپانی گوگل، یک سرویس ابری تحت وب برای عموم افراد جهان است که امکان نگهداری، اجرا و همگام سازی فایل های شما با دیگر کاربران جهان را در اختیارتان قرار می دهد! این سرویس قدرتمند که از افزوده های گوگل داک می باشد به کاربران این امکان را می دهد که به راحتی انواع فایل های مختلف را در یک فضای ابری بسیار امن ذخیره نمایند و در صورت مایل بودن آن ها را با دیگر کاربران به اشتراک بگذارند. با نصب اپلیکیشن رسمی Google Drive برروی تبلت و یا گوشی اندرویدی تان قادرید در محیطی ساده، زیبا و بدون تبلیغات حساب کاربردی گوگل درایو خود را مدیریت کرده و در محیطی جالب تر نسبت به سایت، کارهای مختلف مدیریتی تان را انجام دهید!

  • اپلیکیشن Waze

این برنامه یکی از محبوب ترین برنامه های جهت یابی و مکان یابی هوشمند اندروید و از پر دانلود ترین اپلیکیشن دنیا است.  Waze بزرگترین جهت یاب مبتنی بر جمعیت جهانی می باشد که دارای بیشترین استفاده در میان کاربران اسمارت فون ها است. کاربران با نصب این برنامه می توانند موقعیت مکانی خود را به اشتراک بگذارند و لحظه به لحظه از وضعیت ترافیک منطقه مورد نظر باخبر شوند.

اپلیکیشن Waze
Waze بزرگترین جهت یاب مبتنی بر جمعیت جهانی می باشد
  • اپلیکیشن Google Assistant

برنامه دستیار گوگل که در سیستم عامل اندروید 5 به بالا و حتی ios 9 در دسترس است.شما می توانید با دستورات صوتی از دستیار گوگل در مورد وضعیت آب و هوایی، فیلم های مشهور، بازیگران مطرح و غیره سوال کنید و بدون تایپ کردن با این برنامه ارتباط برقرار کنید.

  • اپلیکیشن Google Play Music

این اپلیکیشن پخش‌کننده موسیقی آندروید امکان دسترسی سریع به فولدرهای موسیقی شما را فراهم می آورد.از امکانات دیگر این برنامه می توان به امکان جستجو سریع، ذخیره آهنگ از روی PC و ایجاد یک کتابخانه شخصی موسیقی اشاره نمود. جالب است بدانید که موزیک پلیر گوگل تا به این لحظه در مارکت گوگل بیش از یک میلیارد بار دانلود شده است.

  • اپلیکیشن LassPass Password Manager

اپلیکیشن مدیریت پسورد LassPass برای ذخیره کاربران اینترنتی بکار می رود. با استفاده از این اپلیکیشن هر پسوردی را یکبار وارد می کنید و این برنامه ان را در سرور خود ذخیره می کند و در مراجعه های بعدیبه سایت های مورد نظر، بخش های مربوط به نام کاربری و کلمه عبور را به صورت خود کار برای شما پر میکند.

اپلیکیشن LassPass Password Manager
اپلیکیشن مدیریت پسورد LassPass برای ذخیره کاربران اینترنتی بکار می رود

همانطور که مشاهده کردید اپلیکیشن ها تمام حوزه های زندگی را تحت پوشش قرار می دهند و تمام نیاز های افراد را برطرف می کنند. از اپلیکیشن های مالی نظیر اپلیکیشن پات IOS  برای پرداخت امن گرفته تا اپلیکیشن های به اشتراک گذاری فیلم نظیر یوتیوب.

جمع بندی

اپلیکیشن ها در تمام بخش ها به یاری کاربران اینترنتی آمده اند و زندگی را به نوعی آسان تر کرده اند. امروزه سایت های زیادی به وجود آمده اند که همه چیز در موردساخت اپلیکیشن را در اختیار کاربر قرار می دهند و به کاربر اجازه می دهند خدمات مورد نیاز خود را در اپ مورد نظر خود پیاده سازی کند. در مقالات بعدی همه چیز در مورد ساخت اپلیکیشن را نیز بیان خواهیم کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط