🔥 دوره‌های 20 میلیونی رو رایگان برنده شو!

19 فیلم الهام بخش برتر برای بازاریابان

بسیاری از مردم فیلم ها را برای فرار از دنیای واقعی تماشا می کنند، مخصوصاً به عنوان راهی برای از بین بردن خستگی ناشی از کارهای شان. اما همیشه بعضی از فیلم ها می توانند الهام بخش ما برای بهتر بودن در شغل خود باشند. این فیلم ها نکاتی را به ما نشان می دهد که با الهام از آن ها و پیاده سازی شان در کارها، می تواند پیشرفت و موفقیت را به همراه داشته باشد. در این مقاله لیستی از ۱۹ فیلم برتر الهام بخش برای بازاریابان را جمع آوری کرده ایم و امیدواریم که با دیدن آن ها انگیزه مضاعفی برای موفقیت در شغل خود در شما بوجود بیاید.

در این مقاله می خوانید

آیا فیلم هایی را دیده اید که تاثیر شگرف در شما ایجاد کرده باشند و با الهام گرفتن از آن ها تغییراتی مثبت در کار و زندگی تان ایجاد کرده باشید؟

بسیاری از مردم فیلم ها را برای فرار از دنیای واقعی تماشا می کنند، مخصوصاً به عنوان راهی برای از بین بردن خستگی ناشی از کارهای شان. اما همیشه بعضی از فیلم ها می توانند الهام بخش ما برای بهتر بودن در شغل خود باشند. این فیلم ها نکاتی را به ما نشان می دهد که با الهام از آن ها و پیاده سازی شان در کارها، می تواند پیشرفت و موفقیت را به همراه داشته باشد.

در این مقاله لیستی از ۱۹ فیلم برتر الهام بخش برای بازاریابان را جمع آوری کرده ایم و امیدواریم که با دیدن آن ها انگیزه مضاعفی برای موفقیت در شغل خود در شما بوجود بیاید.

لیست ۱۹ فیلم برتر و الهام بخش برای بازاریان

۱ – The Social Network

امتیاز Rotten Tomatoes: ۹۸%

این فیلم که توسط دیوید فینچر کارگردان افسانه ای هالیوود ساخته شده و توانست چندین و چند جایزه معتبر مانند اسکار بهترین فیلمنامه اقتباس یافته را کسب کند، درباره وبسایتی صحبت می کند که توانست تمامی معادلات دنیای دیجیتال مارکتینگ را بهم بزند، فیس بوک!

به عنوان یک بازاریاب، داشتن نگاهی عمیق تر به چیزهایی که الهام بخش ایجاد فیسبوک بود، افکاری که در ذهن سازندگان این وب سایت می گذشت، قدم هایی که برای رسیدن به این وبسایت برداشته شد و تمامی بالا و پایین هایی که فیس بوک از زمان پیدایش با آن ها دست و پنجه نرم کرد تا به غول شبکه های اجتماعی که امروز است تبدیل شود، شگفت انگیز است. از شروع بدون سر و صدا تا رشد سریع آن، شبکه اجتماعی به شما نشان می دهد که شروع و رشد فیسبوک هیچوقت بدون مشکل و دردسر نبوده است.

The Social Network

۲ – Moneyball

امتیاز Rotten Tomatoes: ۹۴%

تیم Oakland A بیشترین تعداد برد را در بیسبال کسب کردند، که در طی آن توانستند با رکورد ۲۰ پیروزی پشت سر هم رکورد قبلی لیگ بیسبال امریکا را بشکنند. آن ها همچنین از نظر میزان حقوق پرداختی در میان کمترین ها قرار داشتند. در صنعتی که توسط تیم هایی با حقوق های پرداختی سرسام آور اداره می شد، چطور آنها توانستند بهترین تیم شوند؟ آن ها تصمیمات داده محور گرفتند.

Moneyball شروع راهبرد برنده تحلیلی را یادآوری می کند که امروزه بسیار امری است. در واقع تیم Oakland شیوه استعدادیابی سنتی و غریزی را با شیوه ای که در آن زمان بسیار خارج از عرف بود عوض کرد. با قرارداد بستن با بازیکنان ارزان و آنهایی که قیمتشان از ارزشان پایین تر بود، و بر اساس سیگنال هایی که نشان دهنده موفقیت آنها بودند،  Oakland توانست بیشترین اثرگذاری را برای هر دلاری که خرج می کرد بدست آورد.

Moneyball

در این بخش، بازاریابی و بیسبال بسیار شبیه به هم هستند. قبل از این که داده ها تصمیمات مهم را تعیین کنند، شواهد این کار را انجام می دادند. سپس وقتی چندین نفر پیشنهاد جایگزین شدن داده ها با شواهد را دادند، انتقادات زیادی روانه آن ها شد. اما در نهایت داده ها ارزش خود را ثابت کردند، و امروزه در هردو این صنایع داده ها به جزئی بسیار حیاتی در تصمیم گیری تبدیل شده اند.

۳ – Up in the Air

امتیاز Rotten Tomatoes: ۹۱%

امروزه به نظر می آید که تمامی مردم به دنبال زندگی متعادلی هستند. اما قطعاً رایان بینگهام، کرکتر جورج کلونی در این فیلم اینطور نیست. رایان در یک شرکت مشاوره HR کار می کند که به کمپانی ها در امر اخراج کردن کارکنان خود کمک می کند. وی تقریباً هرروز با هواپیما به نقاط مختلف کشور سفر می کند تا کارمندان شرکت های مشتری آنها را اخراج کند، بنابراین رایان یک آدرس دائمی یا خانواده ندارد. البته که او عاشق این زندگی است! رایان معتقد است که روابط با انسان ها و اشیا بی ارزش است، آنها بیش از حد غیرقابل تحمل هستند. او حتی حاضر است سخنرانی های انگیزشی زیادی نیز انجام دهد تا بتواند مردم را پیرو سبک زندگی خود کند.

 Up in the Air

اما زمانی که رایان رابطه ساده ای را با یک همسفر دیگر برقرار می کند، مربی فردی می شود که دائماً ارزش های وی را به چالش می کشد، و همچنین تجربیات سختی را با آن ها سپری می کند، کم کم درباره فلسفه زندگی خود دچار شک و تردید می شود. Up in the Air به ما یاداوری می کند که سخت کار کردن و تعهد می تواند شما را به قله های بلندی برساند. اما خاطره انگیزترین لحظات در زندگی همیشه حول اشخاصی هستند که دوستشان دارید، نه شغل شما.

۴ – Steve Jobs

امتیاز Rotten Tomatoes: ۸۶%

استیو جابز، خالق کمپانی اپل، را تقریباً می توان به عنوان الهام بخش ترین طراح محصول و بازاریاب نسل ما محسوب کرد. در این فیلم بایوگرافیک وی، شخصیت بد استیو جابز دائماً در حال نمایش است. این فیلم تلاش می کند تا دلایل پیچیده اعصاب ضعیف جابز را نشان دهد، که می تواند دلیلی بر رفتار بی رحمانه با کارکنانش، مدیریت بسیار وسواسی وی و همچنین رفتار سرد با افراد مورد علاقه اش باشد. از همه مهمتر، شما می بینید که وی چه تاثیری بر اپل، تکنولوژی و دنیا به صورتی که الان می شناسیم داشته است.

۵ – Thank you for Smoking

امتیاز Rotten Tomatoes: ۸۶%

نیک نیلر، یک عضو پارلمان تنباکو، استعداد منحصر به فردی در متقاعد سازی دیگران دارد. در طول فیلم، شما می بینید که وی با هوش و ذکاوت از صنعت تنباکو در کلاس های درسی، برنامه های تلویزیونی، و حتی در مجلس سنا دفاع می کند. بعضی از مردم شاید فکر کنند ” ممنون که سیگار می کشید ” تنها یک فیلم برای تبلیغ سیگار باشد. اما باید بدانید که پیام مرکزی این فیلم بسیار پیچیده تر از این حرف هاست.

Thank you for Smoking

این فیلم نشان می دهد که داشتن دانش در مورد این که چگونه می توان باورها را در مورد یک محصول طوری چرخاند که دیگران متقاعد شوند که آن محصول برای شان خوب است، اگرچه که می تواند آن ها را بکشد، چقدر مهم است و این بخش شجاعت طلب و در عین حال خطرناک بازاریابی است، مردم می خواهند که به مردم دیگر اعتماد کنند و می خواهند که عقیده ای داشته باشند. این شرط انسان ها می باشد.

۶ – The Founder

امتیاز Rotten Tomatoes: ۸۳%

این فیلم داستان ری کراک، یک فروشنده ماشین میلک شیک ساز ۵۲ ساله را روایت می کند که در واقع سازنده مک دونالد است، یک فروشگاه کوچک همبرگر، که امروز به بزرگترین امپراطوری فست فود در سراسر دنیا تبدیل شده است. اگرچه ثبات و تعهد کراک برای رساندن مک دونالد به قله رستوران های زنجیره ای قابل تحسین است، رفتار و اعمار ناپسند و کارهای خلاف او نکوهش پذیر است.

The Founder

در طول این فیلم، شما می بینید که امپراطوری مک دونالد بر اساس چند حرکت بیزینسی بحث برانگیز بنا شده است. این فیلم شما را به این فکر وامی دارد که کجا باید خطی را تعیین کنید که میان انجام هر کاری که می توانید بکنید تا به رویای خود برسید، و انسان خوبی نیز باشید، تعادل ایجاد می کند.

۷ – The Pursuit of Happyness

امتیاز Rotten Tomatoes: ۶۷%

کریس گاردنر یکی از الهام بخش ترین زندگی های تاریخ بشر را دارد. طی مشاهده فیلم بیوگرافیک وی، شما بلندی های مسرت بخش و پستی های شکننده زندگی وی را به عنوان یک اینترن بی خانمان و بی پول در تلاش برای بزرگ کردن پسر ۵ ساله خود می بینید. اما جاه طلبی، پشتکار و عشق وی به پسرش در نهایت او را به سمت موفقیت روانه می کنند و به این فیلم یک پایان خوش را هدیه می دهند.

۸ – The Joneses

امتیاز Rotten Tomatoes: ۶۳%

The Joneses خانواده فوق العاده ای هستند. آنها ظاهر زیبایی دارند و زندگی خوبی نیز دارند. چقدر بد که تمامی اینها قلابی است! آنها در واقع یک گروه از فروشندگان حرفه ای هستند که از تاثیر خود برای معرفی محصولاتشان به جامعه استفاده می کنند. تا زمانی که این فیلم را ندیده باشید، نمی توانید ادعا کنید که در مورد اینفلوئنسر مارکتینگ چیزی می دانید!

۹- What Women Want

این فیلم یک فیلم تقریباً قدیمی درباره یک بازاریاب است که به سبب برخورد تصادفی الکتروشوک به وی، می تواند افکار بانوان را بخواند. در ادامه وی یاد می گیرد که چطور به صدای زن ها و خواسته های آن ها گوش دهد و از این قابلیت در زندگی شخصی و حرفه ای خود استفاده کند. تماشای این فیلم جهت ایده گرفتن از شیوه های بازاریابی کسانی که می خواهید به آنها دسترسی داشته باشید و راضی کردن آن ها برای خرید از شما بسیار مناسب است.

۱۰- How to lose a guy in ۱۰ days

ممکن است این فیلم را پیش از این دیده باشید، اما اگر هم دیده اید آن زمان با دید یک بازاریاب به موضوع نگاه می کردید؟

این فیلم درباره مردی است که می خواهد زنی را عاشق خود کند تا بتواند در یک مسابقه برنده شود. موضوع مورد بحث فیلم این است که این مرد ادعا می کند که می تواند همه چیز را بفروشد، حتی خودش. چرخش داستانی جالب فیلم اینجاست که آن زنی که مرد داستان ما به دنبال وی است، خود نیز درگیر پروژه ای است، که مرد را با قصد و نیت قبلی، از خود متنفر کند. این فیلم درباره شیوه هایی است که می توانید با استفاده از آنها به افکار و احساسات دیگران با فشار دادن دکمه های مناسب تاثیر بگذارید.

How to lose a guy in ۱۰ days

۱۱- Crazy People

یک تبلیغ کننده پراسترس و همیشه نگران از دروغ گفتن خسته شده است. وی در نهایت سر از حیاط مخصوص تیمارستان درمی آورد و با کمک دیگر افراد حاضر در آنجا، متوجه می شود که بهترین تبلیغات در واقع آن هایی هستند که حقیقت را می گویند. بنابراین، همیشه حقیقت را بگویید و با مخاطبان صادق باشید.

۱۲- Quiz Show

این فیلم که بر اساس یک داستان واقعی ساخته شده است، به یک برنامه تلویزیونی کوئیز مانند نگاه می کند که صنعت تبلیغات به صورتی که می شناختیم را برای همیشه تغییر داد. زمانی که در آن روزها توجه مردم به برنامه های مسابقاتی بیشتر شد، تهیه کنندگان شروع به پول دادن به شرکت کنندگان کردند که در این مسابقات شرکت کنند و به آنها وعده این را می دادند که از شرکت کنندگان تنها سوالاتی پرسیده می شود که آنها جوابشان را بدانند.

 Quiz Show

کم کم مردم متوجه شدند که شاید این مسابقات از قبل برنامه ریزی شده هستند، و اینجاست که هرج و مرج ایجاد شد. این فیلم به شما در مورد اخلاق و پول چیزهای زیادی یاد می دهد. تاثیر پول روی کارهای شما و همچنین تفاوت های بسیار زیادی که میان افراد مختلف وجود دارد. در آخر، شاید همه چیز آنطور سیاه و سفید که به نظر می آیند نباشند!

۱۳- The Ides of March

یکی از فیلم های محبوبی که در مورد کمپین های ریاست جمهوری در امریکا ساخته شده است. این فیلم درباره مدیر کمپینی است که اجازه می دهد غرور و اعتماد به نفس فوق العاده بالایش جای اخلاق و کار درست را بگیرند. طبق گفته های خودش در فیلم ” اگر به چیزی اعتقاد داشته باشم هرکاری را انجام می دهم و هرچیزی را می گویم، اما اول باید به جنبش اعتقاد داشته باشم. “

The Ides of March

این فیلم نشان می دهد رنگ آمیزی خارج از خط زمانی که فکر می کنید می توانید از آن قصر در بروید چقدر آسان است. هنگامی که درباره عمل کردن ” در لحظه اوج داستان ” صحبت می شود، درس های زیادی وجود دارند که می توانند از این فیلم گرفته شوند.

۱۴-The Circle

این فیلم درباره زنی است که شغلی را در یک کمپانی تکنولوژی در سیلیکون ولی بدست می آورد، و در واقع جزئی از آزمایش آن ها برای از بین بردن زندگی شخصی به صورت کلی می شود. مقایسه کمپانی درون این فیلم با مثال های زندگی واقعی ما مانند گوگل، فیسبوک و اپل خیلی دور از ذهن نیست! شاید داستان این فیلم در بخش های مختلف خیلی هم دور از زندگی واقعی ما نباشد.

۱۵- Boiler Room

در این فیلم می بینیم که یک دانشجوی اخراجی از دانشگاه، که می خواهد انتظارات بالای پدرش از خودش را برآورده کند، شغلی به عنوان یک دلال سهام در یک شرکت سرمایه گذاری در حومه شهر پیدا می کند که وی را در مسیر سریعی به سمت موفقیت قرار می دهد. اما نکته اینجاست که شاید شغل وی به آن صورت که در ابتدا به نظر می رسید، قانونی نباشد.

۱۶- Wall Street

یک دلال سهام جوان و بی حوصله حاضر هست هرکاری که لازم است انجام دهد تا به قله موفقیت برسد، که این هرکاری ممکن است شامل مبادله اطلاعات داخلی غیرقانونی که از طریق یک همکار حریص و بی رحم که وی را زیر پر و بال خود گرفته است، نیز بشود.

۱۷- Tommy Boy

بعد از این که پدر پولدار و با نفوذ خانواده فوت می کند، پسر دست و پا چلفتی و اضافه وزن دار خانواده با یک حسابدار زرنگ و حقه باز تیم می شوند تا سعی کنند که بیزینس خانوادگی شان را نجات دهند.

Tommy Boy

۱۸- The Wolf of Wall Street

شاید معروفترین فیلم لیست ما گرگ وال استریت با بازی لئوناردو دی کاپریو و کارگردانی یکی از بزرگترین کارگردانان تاریخ سینما یعنی مارتین اسکورسیزی باشد. گرگ وال استریت داستان واقعی زندگی جوردن بلفورت، از زمان بی پولی تا زمانی که دلال سهام شده و به بالاترین قله های موفقیت می رسد را روایت می کند و در نهایت نیز به انتهای زندگی شاهانه او می پردازد و دلایل سقوط وی که شامل جرم و جنایت، فساد و دولت فدرال می شود را می توانید ببینید.

۱۹- Jerry Maguire

هنگامی که یک مدیربرنامه ورزشی اخلاقیات و اعتقادات مخصوصی دارد و می خواهد که آن را به بقیه نیز نشان دهد، وی تصمیم می گیرد که فلسفه جدید خود را به عنوان یک مدیر برنامه مستقل که تنها یک ورزشکار و همکار قبلی خود را دارد آزمایش کند.

 Jerry Maguire

جمع بندی

در این مقاله لیست ۱۹ تا از فیلم های الهام بخش برای بازاریابان را ذکر کردیم. در این فیلم ها نکات آموزشی قابل توجهی از کسب و کار وجود دارد که لذت تماشای فیلم را با لذت یادگیری برای شما همراه می کنید. این فیلم ها را ببینید و در بخش نظرات پایین همین صفحه بنویسید که چه چیزهایی از این فیلم ها یاد گرفتید. همچنین اگر فیلمی که مورد علاقه ی شما بوده ولی در این مقاله ذکر نشده را برای مان در نظرات بنویسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط