🔥 دوره‌های 20 میلیونی رو رایگان برنده شو!

crazyegg چیست و چه کاربردی در دیجیتال مارکتینگ دارد؟

طراحی یک وب سایت موثر و کارا، چیزی فراتر از یک طراحی زیبا می باشد. شما می توانید از تصاویر زیبا و قالب های عالی استفاده کنید تا ظاهر وب سایت خود را به بهترین شکل ممکن طراحی کنید. اتفاقی که می افتد این است که بازدید کنندگان وب سایت شما به مشتری تبدیل نمی شوند و این یعنی، وب سایت شما به هیچ وجه، به کسب و کار شما کمک نمی کند. هدف اصلی شما از طراحی وب سایت، باید تبدیل مشتریان باشد و این کار نیاز به درک جدی از مخاطبین هدف شما دارد. در واقع این شما هستید که باید بدانید مخاطبین تان به دنبال چه مواردی هستند، کدام صفحات یا کدام المان ها در صفحه موجب ترغیب و تبدیل آن ها می شود. سوالی که ممکن است در اینجا ذهن شما را درگیر کند این است که آیا جمع آوری این همه اطلاعات قابل انجام است یا خیر. پاسخ این سوال قطعا مثبت می باشد. در این مقاله سعی داریم ابزاری را به شما معرفی کنیم که تحلیل های خود را به وسیله ی آن انجام دهید.

در این مقاله می خوانید

crazzyegg ابزارهای بی نظیری را برای تحلیل و آنالیز وب سایت‌ در اختیارتان قرار می دهد.

طراحی یک وب سایت موثر و کارا، چیزی فراتر از یک طراحی زیبا می باشد. شما می توانید از تصاویر زیبا و قالب های عالی استفاده کنید تا ظاهر وب سایت خود را به بهترین شکل ممکن طراحی کنید. اتفاقی که می افتد این است که بازدید کنندگان وب سایت شما به مشتری تبدیل نمی شوند و این یعنی، وب سایت شما به هیچ وجه، به کسب و کار شما کمک نمی کند. هدف اصلی شما از طراحی وب سایت، باید تبدیل مشتریان باشد و این کار نیاز به درک جدی از مخاطبین هدف شما دارد. در واقع این شما هستید که باید بدانید مخاطبین تان به دنبال چه مواردی هستند، کدام صفحات یا کدام المان ها در صفحه موجب ترغیب و تبدیل آن ها می شود.

بسیاری از دارندگان وب سایت، همیشه درحال پیداکردن و اجرای بهترین روش ها برای افزایش فروش و تبدیل مشتریان بیشتری می باشد. نکته مهم این است که این روش ها هرچقدر هم که عالی باشند، توسط مخاطبان شما تست نشده اند. در واقع مخاطبین شما ممکن است نسبت به کارهایی که باعث افزایش فروش در سایت های مختلف شوند، واکنش منفی از خود نشان دهند.

با این حال شما باید مخاطب هدف خود را تست و تحلیل کنید. به این صورت شما می توانید اطلاعات زیادی درباره رفتار بازدید کنندگان وب سایت خود و عکس العمل آن ها نسبت به عناصر مورد نظر، به دست آورید. پس از آنالیز رفتار مخاطبان، شما می توانید با تمرکز به نیازهای آن ها، تصمیمات مهمی در روند بهبود وب سایت خود بگیرید. این کار به شما کمک می کند تا در کنار اینکه وب سایت زیبایی طراحی می کنید، بازدید کنندگان بیشتری را به سایت خود جذب کنید و از طرفی در مورد افزایش نرخ تبدیل و فروش، نقش مهمی ایفا می کند.

سوالی که ممکن است در اینجا ذهن شما را درگیر کند این است که آیا جمع آوری این همه اطلاعات قابل انجام است یا خیر. پاسخ این سوال قطعا مثبت می باشد. در این مقاله سعی داریم ابزاری را به شما معرفی کنیم که تحلیل های خود را به وسیله ی آن انجام دهید.

ابزار crazyegg چیست؟

شما با ابزار Crazy Egg می توانید جمع آوری داده ها و آنالیز رفتار مخاطبین خود را شروع کنید. در ادامه ۷ ویژگی مهم Crazy Egg مورد بررسی قرار می گیرد که شما با استفاده از نتایج دریافتی از این ویژگی ها، می توانید وب سایت خود را بهینه کنید. این ۷ ویژگی عبارتند از:

  • Crazy Egg Snapshots
  •  Crazy Egg Heatmaps
  • Crazy Egg Confetti
  • Crazy Egg Scrollmap
  • Overlay
  • List Report
  • Crazy Egg Recordings

۱– بررسی ویژگی Snapshots در Crazy Egg

همانطور که گفته شد هدف اصلی از بهینه ی وب سایت، افزایش نرخ تبدیل می باشد. بنابراین نظارت بر عملکرد هر صفحه، تغییراتی که انجام می دهید و مهم تر از آن، نتایج حاصل از هر تغییر، از اهمیت بالایی برخوردار است. هم چنین قابل ذکر است، از آنجایی که بهینه سازی نرخ تبدیل در نهایت به بهینه شدن وب سایت شما کمک می کند، پس می توان تشخیص داد که فعالیتی که انجام داده اید ضروری هست یا خیر. این دقیقا همان چیزی است که ویژگی Snapshots به شما ارائه می دهد.

 Snapshots چیست؟

وظیفه ی اصلی Snapshots این است که طی یک دوره زمانی مشخص، روی یک صفحه خاص متمرکز می شود و گزارشات مربوط به آن را به شما ارائه می دهد. اگر به تازگی از این ابزار استفاده می کنید، Snapshots نحوه عملکرد و میزان تعامل کاربران شما با نسخه ی فعلی وب سایت شما را نشان می دهد. زمانی که شما Snapshots های جدیدی درهمان صفحات ایجاد کنید، می توانید تغییرات میزان تعامل کاربران را مشاهده کنید.

نحوه کار Snapshots به چه صورت می باشد؟

Snapshots به شما کمک می کند تا نحوه تعامل کاربران با یک صفحه خاص از وب سایت تان را بررسی کنید. با بهینه سازی سایت خود، Snapshots ها، پیشرفت و تکامل هر صفحه و نتایج حاصل از آن را به شما نمایش می دهد.

نحوه کار Snapshots به چه صورت می باشد؟

به عبارتی Snapshots ها، گزارشاتی از قبل و بعد اعمال تغییرات، به شما ارائه می کند. شما می توانید عکس العمل و پاسخ کاربران را نسبت به تغییرات جدید ببینید و از نتایج به دست آمده، به عنوان راهنما برای تغییرات و آزمایش های بعدی استفاده کنید. شایان ذکر است که Snapshots ها می توانند برای نظارت بر کاربران دسکتاپ و موبایل استفاده شوند.

۲– بررسی ویژگی Heatmaps در Crazy Egg

اگر فکر می کنید از قبل با یکی از ابزارهای Crazy Egg، آشنایی داشتید به احتمال خیلی زیاد، آن ابزار Heatmaps بوده است. Heatmaps به عبارتی امضا و یک نقطه ی شروع برای فرایند بهینه سازی نرخ تبدیل می باشد.

Heatmaps چیست؟

Heatmaps یک نمایش بصری از مکان های مختلف وب سایت شما می باشد که در آن کاربران کلیک می کنند. Heatmaps بازدیدهای واقعی کاربر را به عنوان داده جمع آوری می کند و با استفاده از آن داده ها به شما نشان می دهد که کدام عناصر در صفحه وب سایت شما، جذابیت بیشتری دارد و کدام موارد نادیده گرفته می شوند.در نواحی که کاربران تعداد کلیک بیشتری کرده باشند، در نقشه پر رنگ تر از سایر نواحی نمایش داده می شود. هرچه تعداد کلیک بیشتر باشد، در نقشه پر رنگ تر از سایر نواحی نمایش داده می شوند.

Heatmaps چیست؟

Heatmaps به شما امکان می دهد نحوه ی تعامل کاربران با محتوای وب سایت خود را در یک نگاه بررسی کنید. شما با استفاده از Heatmaps، به جای اینکه صدها مورد از گزارش طولانی را آنالیز کنید، به سادگی با یک نگاه می توانید بفهمید که توجه مخاطبان شما به کدام موارد بیشتر جلب شده است.

دلایل اهمیت Heatmaps

  • Heatmaps به شما نشان می دهد کاربران در وب سایت شما به چه چیزهایی بیشتر اهمیت می دهند.
  • Heatmaps به شما نشان می دهد کدام یک از عناصر موجود در صفحه توجه بیشتری به خود جلب کرده است و تعداد کلیک بیشتری گرفته است و هم چنین کدام عناصر کاملا نادیده گرفته شده اند. بر اساس این اطلاعات شما می توانید بفهمید مخاطبان شما دقیقا چه انتظاری دارند.
  • با استفاده از Heatmaps شما متوجه می شوید که کدام یک از تصاویر و مطالبی که در وب سایت خود استفاده کردید تعداد کلیک بیشتری گرفتند. بنابراین می توان فهمید که تمایل کاربران شما به کدام عنصر بیشتر بوده است.

بنابراین شما می توانید از این اطلاعات در جهت بهبود طراحی وب سایت خود استفاده کنید.

۳– بررسی ویژگی Confetti در Crazy Egg

ابزار Confetti تقریبا مانند Heatmaps می باشد با این تفاوت که مشخص می کند کدام صفحات شما بیشتر مورد توجه قرار گرفته اند و بیشترین تعداد کلیک در کدام صفحات صورت گرفته است.این کلیک ها بر اساس معیارهای مختلف با رنگ بندی خاصی مشخص و نمایش داده می شوند اما به صورت پیش فرض، مکانی که بازدیدکننده وارد سایت شما شده است را نمایش می دهد.

بررسی ویژگی Confetti در Crazy Egg

به عنوان مثال رنگ قرمز نمایانگر کلیک کاربرانی است که از یکی از صفحات مختلف وب سایت به صفحه مورد نظر شما در همان وب سایت مراجعه کردند. رنگ نارنجی نشان دهنده کلیک کاربرانی است که از صفحه google.com وارد صفحه شده اند، نقاط سبز، کاربران google.co.uk و نقاط سفید، کاربران google.es را نشان می دهد.

این ابزار به شما کمک می کند تا بدانید هر کدام از مخاطبان شما از کدام کانال ورودی به وب سایت شما مراجعه کرده اند و نحوه تعامل کاربر با تغییر صفحات به چه میزان بوده است. این ابزار، اطلاعات زیادی را در گزارش خود ارائه می دهند که عبارتند از:

  • کاربران جدید / قدیمی
  • موتور جستجو
  • عبارت جستجو
  • کشور
  • نوع دستگاه
  • سیستم عامل
  • مرورگر
  • زمان کلیک

این معیارها به صورت استاندارد در گزارش های ابزار Confetti وجود دارد و در دسترس همه کاربران قرار می گیرد. توجه داشته باشید اگر از پارامترهای UTM برای تحلیل کمپین های اختصاصی خود استفاده می کنید، این امکان را دارید که گزارش خود را بر اساس آن معیارها ملاحظه کنید. Confetti کلیک ها را بر اساس نام کمپین، منبع ورودی، رسانه، کلمات و محتوا به شما نمایش می دهد.

هر بازدیدی که از طریق url ها صورت می گیرد، به صورت دستی با اطلاعات کمپین برچسب گذاری می شود و به طور خودکار در گزارش Confetti شما پردازش می شوند. بنابراین اگر قبلا از پارامترهای UTM استفاده می کردید، تنها کاری که باید انجام دهید، انتخاب پارامتر مورد نظر شماست. سپس می توانید بر اساس کیفیت جذب ترافیک کمپین های خاص خود و نحوه تعامل کاربران با وب سایت شما، یک نتیجه عالی از تحلیل تان به دست آورید.

۴– بررسی ویژگی Scrollmap در Crazy Egg

یکی دیگر از انواع نمایش بصری اطلاعات کاربر است که به شما نشان می دهد بازدید کنندگان وب سایت شما قبل از ترک صفحه، چند درصد از صفحه را پیمایش می کنند. اگر شما زمان خود را صرف تولید محتوای جذاب برای سایت می کنید و می خواهید مطمئن شوید که مخاطب، محتوای شما را مطالعه و مشاهده می کند، این ابزار، گزینه ی خوبی برای تحلیل می باشد اما در صورتی که محتوای شما نیاز به پیمایش دارد این معیار مناسبی برای سنجش نمی باشد.

بررسی ویژگی Scrollmap در Crazy Egg

در واقع scrollmap یک روش خوب است برای این که بدانید مخاطبان شما چه مقدار از محتوای شما را مشاهده یا مطالعه می کنند. این دقیقا همان چیزی است که scrollmap به شما ارائه می دهد. Scrollmap مانند Heatmaps این امکان را فراهم می کند که گزارش ها را بر اساس رنگ بندی مختلف ببینید تا بتوانید نگاهی هم به میزان علاقه و تعامل کاربر بیندازید.

Scrollmap چگونه می تواند به وب سایت شما کمک کند؟

ساده ترین روش استفاده از Scrollmap این است که میزان بازدید محتوا توسط بازدید کنندگان وب سایت خود را قبل از خروج از صفحه ببینید. Scrollmap با ارائه ی معیار های استانداردی همچون نرخ پرش و مدت زمان حضور بازدید کننده در صفحه خاصی از وب سایت شما، یک ایده کلی در مورد بازدید کنندگان وب سایت شما می دهد. اما توجه داشته باشید که این ابزار نمی تواند به شما نشان دهد که نحوه تعامل و میزان درگیری بازدیدکنندگان وب سایت شما دقیقا به چه صورت می باشد.

در حالی که معیارهای استاندارد مانند میزان گزاف گویی و زمان در صفحه می توانند ایده کلی درباره بازدیدکنندگان شما نسبت به شما ارائه دهند ، آنها نمی توانند به شما نشان دهند که بازدید کنندگان شما با مطالب شما چگونه درگیر هستند. Scrollmap دقیقا به شما نشان می دهد که بازدید کنندگان شما، چگونه صفحات وب سایت شما را بررسی می کنند و کدام بخش از صفحه، بیشترین میزان تاثیر در جلب توجه بازدیدکننده داشته است. در مقابل، این ابزار هم چنین می توانند به شما نشان دهند که بازدیدکنندگان چه جاهایی علاقه خود را از دست می دهند. شما می توانید از این اطلاعات در جهت تعیین طول مناسب صفحات خود استفاده کنید.

بر این اساس در صورتی که آمار به شما نشان دهد تعداد زیادی از بازدیدکنندگان وب سایت شما، به قسمت های پایینی صفحه رجوع نمی کنند یا به عبارتی صفحه را اسکرول نمی کنند، شما متوجه می شوید که کاربران شما به صفحات کوتاه علاقه ی بیشتری دارند و از آن پس صفحات وب سایت خود را به صورت محتوای کوتاه طراحی می کنید.قابل ذکر است که همیشه نتایج به این میزان ساده نخواهد بود و طول ایده آل، از صفحه ای به صفحه ی دیگر متفاوت است. هم چنین طول محتوا می تواند بر اساس منبع ترافیک وب سایت شما نیز متغیر باشد.

Scrollmap چگونه می تواند به وب سایت شما کمک کند؟

به عنوان مثال ، کاربرانی که از طریق لینک موجود در ایمیل وارد وب سایت شما می شوند، از قبل با برند شما و کسب و کار شما آشنایی دارند. در واقع این کاربران به اندازه کافی، به شما علاقمند هستند که آنچه از شما می شنوند را بپذیرند. بنابراین می توانید برای این دسته از کاربران، متون بلند تولید کنید ولی زمانی که کاربران از طریق یک صفحه فرود، به وب سایت شما مراجعه می کنند، احتمال تبدیل شان زیاد نیست. پس برای این دسته از کاربران، با یک تیتر ساده و چند سطر کوتاه، باید هر آن چیزی که در ذهن دارید به ایشان برسانید.

بازدیدکنندگانی که از طریق تبلیغات کلیکی،  وارد همان صفحه فرود می شوند به اطلاعات بیشتری نیاز دارند. در بدترین حالت اگر بازدیدکنندگان هیچ شناخت قبلی از برند شما نداشته باشند و در مورد خدمات و کالاهای شما مطمئن نباشند، بعید است که با متن های کوتاه به مشتری تبدیل شوند. برای این دسته از بازدیدکنندگان، صفحات باید طولانی تر و آموزنده تر، طراحی شود تا احتمال نرخ تبدیل افزایش یابد.

۵– بررسی ویژگی Overlay در Crazy Egg

اگر تحلیل داده های شفاف و واضح را نسبت به روش های نمایش بصری ترجیح می دهید قطعا یکی از طرفداران overlay خواهید بود.

گزارش Overlay چیست؟

Heatmaps و Scrollmap داده ها را برای بخش های مختلف یک صفحه نشان می دهند اما Overlay روی عناصر خاصی متمرکز است. اگر چه گاهی اوقات، Heatmaps هم بین عناصر هم پوشانی دارند اما Overlay برای هر عنصر قابل کلیک، یک صفحه ی مجزا ایجاد می کند. این امر به شما کمک می کند تا فراتر از آن اطلاعات عمومی که در مورد صفحه به دست می آورید، درک بهتری از لینک ها و دکمه های خاص پیدا کنید.

گزارش Overlay چیست؟

در این نوع گزارش، هر عنصری که قابلیت کلیک کردن داشته باشد، دارای نشانگر (+) می باشد و با توجه به تعداد کلیک های دریافت شده، از نظر رنگی کدگذاری می شوند. طرح کدگذاری بر اساس رنگ که در گزارش Overlay به شما ارائه می شود، مشابه همان طرحی می باشد که در گزارشات دیگر هم استفاده شده است. به عنوان مثال یک نشانگر (+) با رنگ آبی، نشان دهنده ی تعداد کمی کلیک بر روی یک عنصر می باشد، در حالی که یک نشانگر (+) با رنگ قرمز، بیانگر این است که عنصر موردنظر تعداد زیادی کلیک دریافت کرده است.

این ابزار، نماهای مختلفی از گزارش را در اختیار شما قرار می دهد. درحالت پیش فرض، Overlay بر روی حالت “live” قرار دارد. در این حالت شما می توانید فقط عناصر قابل کلیک را مورد بررسی قرار دهید. برای مشاهده ی عناصر غیر قابل کلیک همچون پاراگراف ها، می توانید نمای Overlay را بر روی حالت “other” تنظیم کنید. رنگ نشانگر این دسته از عناصر،خاکستری می باشد. در نهایت اگر می خواهید هر دو نوع عنصر اعم از قابل کلیک و غیر قابل کلیک را مشاهده و بررسی کنید، می توانید نمای Overlay را به حالت “Both” تغییر دهید. در این حالت همه عناصر را مشاهده می کنید و البته جدا کردن عناصر از هم دیگر کار ساده ای است چرا که عناصر قابل کلیک دارای رنگ آبی یا قرمز و عناصر غیر قابل کلیک دارای رنگ خاکستری می باشند.

گزارش Overlay چیست؟

به هرحال شما در هر نمایی از Overlay که باشید می توانید تعداد کلیک های دریافت شده توسط یک عنصر خاص و هم چنین درصد کل کلیک ها را مشاهده کنید. این امر به شما دید واضحی از عناصر موجود در صفحه می دهد که کدام عنصر بیشترین میزان توجه و تعامل را از سمت بازدیدکنندگان خود به دست می آورند. این نشانگرها علاوه بر داده های مربوط به عناصر خاص، اطلاعاتی مانند نوع بازدیدکنندگان (جدید یا قدیمی)، سیستم عامل، مرورگر، کشور، موتور جستجو، زمان کلیک و پارامترهای UTM سفارشی را در اختیار شما قرار می دهد.

بررسی این موارد می تواند به شما نشان دهد که کدام یک از بازدید کنندگان شما با چه عناصری درگیر هستند و هم چنین به شما کمک می کند تا از کانال ها و استراتژی هایی که سایت شما را به وضعیت بهینه تری می رساند، درک بهتری پیدا کنید.

چگونه Overlay می تواند به سایت شما کمک کند؟

همانطور که گفته شد Heatmaps و Scrollmap یک نمای کلی و ساده در مورد نواحی پرطرفدار صفحه به شما ارائه می دهد. این در حالی است که Overlay امکان تجزیه و تحلیل عمیق تری را برای شما فراهم می کند. به عنوان مثال در گزارش Heatmaps ممکن است سه دکمه با میزان درخشش یکسان به شما نمایش دهد. در این صورت می توانید از گزارش Overlay استفاده کنید تا یک جواب قطعی بر اساس تعداد کلیک های دریافتی آن عنصر به شما ارائه دهد.

۶– بررسی ویژگی List Report در Crazy Egg

List Report نیز یکی دیگر از گزارشات مبتنی بر اطلاعات می باشد که حتی از Overlay هم دقیق تر و جزئی تر می باشد. این ابزار در اصل یک مکمل بسیار خوب برای گزارشات تصویری می باشد که ترجیحات و علاقمندی های کاربر را به صورت عدد و رقم به شما نمایش می دهد. این ابزار دقیقا مانند overlay عمل می کند اما به جای ارائه رنگ و شیب، اطلاعات را از لحاظ تعدادی واضح نشان می دهد. در واقع List Report به جای استفاده از تصاویر، آن را در قالب یک لیست ساده و قابل مرتب سازی نمایش می دهد.

بررسی ویژگی List Report در Crazy Egg

List Report به سه حالت نمایشی تقسیم می شوند که به ترتیب عبارتند از:

  • Visible (قابل مشاهده): عناصر موجود در این حالت، معمولا عناصر ثابت هستند که در صفحه ی شما قابل مشاهده می باشد.
  • Not Visible (غیر قابل مشاهده): عناصر موجود در تصویر شما قابل مشاهده نیستند و در صورت قراردادن اشاره گر ماوس بر روی گزینه های موجود در منوی کشویی، قابل مشاهده می شوند.
  • Both (هر دو): شامل عناصر قابل مشاهده و غیر قابل مشاهده می باشد.

پس از انتخاب یک نمایه، لیستی از عناصر مربوط به آن نمایه را مشاهده خواهید کرد که این لیست شامل اطلاعاتی اعم از نوع هر عنصر، تعداد کلیک های دریافت شده توسط هر عنصر و درصد کل کلیک های دریافتی عناصر می باشد.

 چگونه گزارش لیست می تواند به سایت شما کمک کند؟

List Report به شما کمک می کند تا در مورد آنچه کاربران تان دوست دارند، پاسخ های مشخص تری دریافت کنند. ساده ترین مزیت این ابزار ، طبقه بندی عناصر خود بر اساس درصد کلیک است. هم چنین می توانید از این نوع گزارش برای تجزیه و تحلیل عناصر متحرک مانند پاپ آپ ها استفاده کنید. در نهایت شما می توانید از این داده ها یک خروجی با فرمتCSV  دریافت کنید و به راحتی فایل را بایگانی کنید.

۷– بررسی ویژگی Recordings در Crazy Egg

در گذشته، اگر می خواستید از نحوه ی برقراری ارتباط کاربران با وب سایت خود مطلع شوید، مجبور به دعوت کاربران در محل شرکت خود بودید. این روش نه تنها ناراحت کننده بود بلکه همیشه نتایج دقیقی را همراه با خود نداست.

Recordings چیست؟

ابزار Recordings به شما امکان دهد تعامل واقعی کاربران با وب سایت خود، از جمله حرکت و کلیک ماوس را مشاهده کنید. شما می توانید ببینید که کاربران چگونه با فهرست و محتوای وب سایت شما ارتباط برقرار می کنند و هم چنین دقیقا چگونگی حرکات در صفحه وب سایت شما را نمایش می دهد.

Recordings چیست؟

برخلاف Heatmaps که مجموعه ای از داده های کاربر را نمایش می دهد، Recordings به شما امکان می دهد تا بررسی کنید که کاربران چگونه در یک صفحه حرکت می کنند. زمانی که شما یک Record از رفتار کاربر مشاهده می کنید و می بینید که کاربر در حال تلاش برای یافتن اطلاعات خاصی می باشد و یا در حال پیمایش عناصر مهم می باشد، شما کاملا متوجه می شوید که چه کارهایی را در جهت بهبود وب سایت خود انجام دهید. با استفاده از این ابزار شما هم چنین می توانید مشاهده کنید که ماوس کاربران به کدام سمت حرکت می کند یا اینکه از کدام بخش اجتناب می کنند.

چگونه record ها می توانند به سایت شما کمک کنند؟

تمرکز اکثر گزارشات داده های کاربر بر روی صفحه خاصی صورت گرفته است اما با استفاده از Recordings می توانید نحوه حرکت کاربران در بین صفحات مختلف را مشاهده کنید. این می تواند تصویر واضح و روشنی از عملکرد قیف فروش شما ارائه دهد. این قیف، بیشتر فرآیند تصمیم گیری، وفاداری به برند ، مکالمات هدفمند و محتوای خاص را مورد توجه قرار می دهد. با استفاده از این ابزار و بررسی record ها، شما می توانید در انتقال بازدیدکنندگان وب سایت خود به مرحله خرید و تبدیل، نقش موثرتری ایفا کنید.

۸– بررسی ویژگی A/B testing در Crazy Egg

ویژگی هایی که تا اینجا مورد بررسی قرار گرفتند، برای تعیین نحوه ی ارتباط کاربران با محتوای وب سایت شما فوق العاده مفید هستند. با استفاده از ابزار A/B testing شما می توانید کارها را یک قدم جلوتر ببرید و بر اساس اطلاعات حاصل از این تست، محتوای وب سایت خود را بهبود بخشید.

A/B testing چیست؟

A/B testing یکی از متداول ترین روش ها برای تعیین میزان اثربخشی حاصل از یک تغییر خاص، در بخش خاصی از وب سایت شماست. روال کار این است که شما یک نمونه از صفحه ای که مدنظر دارید را طراحی می کنید، البته با اعمال تغییراتی که فکر می کنید برای رسیدن به هدف موردنظر، موثرتر واقع می شود. به عنوان مثال شما قصد دارید تعداد کلیک های دکمه ی کال تو اکشن یکی از صفحات خاص وب سایت خود را افزایش دهید و فکر می کنید اگر رنگ دکمه از نارنجی به قرمز تبدیل شود به این هدف دست پیدا می کنید.

برای اطمینان از نتیجه ی این کار، شما یک نمونه از همان صفحه را با دکمه ی قرمز رنگ ایجاد می کنید و ترافیک خود را بین هر دو نمونه تقسیم می کنید. بر این اساس شما می توانید بررسی کنید کدام یک از این صفحات نرخ تبدیل بیشتری داشته است. پس با توجه به تعداد بازدید و نرخ تبدیل تصمیم می گیرد که کدام رنگ برای دکمه های کال تو اکشن شما در آن صفحه ی خاص بهتر است.

A/B testing چیست؟

اگر توجه داشته باشید، یک نسخه به طور قابل توجهی عملکرد بدتری دارد یا حتی به نرخ تبدیل شما نیز آسیب می رساند. این کار باعث می شود قبل از اینکه اثر منفی یک محتوا، به کل وب سایت آسیب بزند، مشکل را برطرف کنید.

نکته قابل توجه دیگر این است که بیشتر پلتفرم های A / B testing، به دانش برنامه نویسی نیاز دارند، اما Crazy Egg با ارائه ویرایشگر تصویری خود امکان تغییر آنچه در نظر دارید را بسیار ساده می کند. شما کافی است قسمتی را که می خواهید انتخاب کنید، تغییر دهید و ذخیره کنید. در نهایت بعد از انجام تست، یکی از نمونه های ارسال شده به عنوان نمونه برنده در نظر گرفته می شود و این نمونه ی برنده به ترافیک بیشتری ارسال می شود. بنابراین حتی اگر وقت کافی برای نظارت بر تست های خود ندارید، می توانید مطمئن باشید که آن ها آسیبی به نرخ تبدیل شما نمی زنند.

testing A/B چگونه می تواند به سایت شما کمک کند؟

زمانی که شما به دنبال راه های مختلفی برای افزایش نرخ تبدیل وب سایت خود هستید، می توانید بهترین روش را پیدا کنید که به شما نشان می دهد، دقیقا چگونه باید وب سایت خود را توسعه دهید. البته توجه داشته باشید همه ی برخی از روش هایی که در ذهن شما می باشد بسیار مفید هستند اما برای هر نوع مخاطبی مناسب نیستند. نکته حائز اهمیت این است که نباید فکر کنید روش هایی که برای بهینه سازی وب سایت دیگران انجام می شود برای شما نیز مناسب خواهد بود. مخاطبان شما از گروه منحصر به فردی از افراد تشکیل شده اند و شما باید علاقمندی آن ها را در نظر بگیرید و چیزهایی که دوست دارند را در اولویت قرار دهید.

testing A/B چگونه می تواند به سایت شما کمک کند؟

خوبی آزمایش A/B، این است که شما نیازی به اعتماد به نتایج دیگران ندارید و از طریق نتایج این آزمون می توانید ببینید مخاطبان خاص شما چه عکس العملی نسبت به عناصر موجود در صفحات شما دارند. در نهایت شما از این اطلاعات برای تغییرات بعدی استفاده می کنید و قطعا در راستای بهبود وب سایت خود فعالیت می کنید.

جمع بندی

همانطور که در ابتدای این مقاله اشاره شد قبل از اینکه ظاهر یک وب سایت مهم باشد، نحوه عملکرد آن اهمیت بیشتری پیدا می کند. در واقع چیزی که باید مورد توجه قرار بگیرد علاقه ی کاربران و تبدیل بازدیدکنندگان به مشتری می باشد. این کار مستلزم این است که ما رفتار کاربر را بررسی کنیم و علاقمندی های او را بیشتر و بهتر بشناسیم و طبق شناختی که از رفتار کاربر به دست می آوریم وب سایت خود را بهبود و محتوای آن را بچینیم. ابزاری که در این مقاله به شما معرفی شد ابزار crazy egg می باشد که انواع گزارشات را در اختیار شما قرار می دهد و شما می توانید با توجه به نیاز خود، از گزارشات مختلف استفاده کنید و به نتیجه نهایی برسید، سپس از این اطلاعات در راستای بهبود وب سایت و فعالیت کسب و کار خود استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

می‌خوای تازه شروع کنید؟

دوره مدیریت دیجیتال مارکتینگ

تخصصی ترین دوره دیجیتال مارکتینگ

  • اصول دیجیتال مارکتینگ 
  • طراحی سایت 
  • بازاریابی محتوایی
  • گوگل آنالیتیکس
  • گوگل تگ منیجر
  • گوگل ادز
  • سئو
  • ایمیل مارکتینگ
  • بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی
  • طراحی کمپین های تبلیغاتی
  • استراتژی دیجیتال مارکتینگ

برای مشاهده جزئیات دوره کلیک کنید

آخرین مطالب
مطالب محبوب
مطالب تصادفی