🔥 دوره‌های 20 میلیونی رو رایگان برنده شو!

چگونه لایو اینستاگرام جذاب داشته باشیم؟

آیا می دانید Live streaming از فوریه تا مارس سال جاری ۷۰٪ در اینستاگرام در سراسر آمریکا افزایش یافته است؟ ۷۰%! میلیون­ ها نفر در سراسر جهان با دنبال کردن دستورات فاصله گذاری اجتماعی و گذراندن وقت بیشتر در خانه ، بسیاری به لایو اینستاگرام به عنوان روشی جدید برای تعامل و برقراری ارتباط با دیگران روی­ آوردند. از تمرینات روزانه POPSUGAR Fitness گرفته، تا نمایش کمدی پنج شنبه شب کمدین Ziwe، تا آموزش آشپزی روزانه Bread Ahead ، هیچ کمبودی از سرگرمی های زنده که بتوانید هنگام قرنطینه به آن روی آورید وجود ندارد و این فقط برندهای مشهور و آدم ­های معروف نیستند که لایوهای بیشتری را به اشتراک می­ گذارند بلکه صاحبان مشاغل کوچک نیز این کار را می­ کنند.

در این مقاله می خوانید

آیا با گذاشتن لایو اینستاگرام مشکل دارید؟ اگر بله این مقاله را تا انتها مطالعه کنید.

آیا می دانید Live streaming از فوریه تا مارس سال جاری ۷۰٪ در اینستاگرام در سراسر آمریکا افزایش یافته است؟ ۷۰%! میلیون­ ها نفر در سراسر جهان با دنبال کردن دستورات فاصله گذاری اجتماعی و گذراندن وقت بیشتر در خانه ، بسیاری به لایو اینستاگرام به عنوان روشی جدید برای تعامل و برقراری ارتباط با دیگران روی­ آوردند. از تمرینات روزانه POPSUGAR Fitness گرفته، تا نمایش کمدی پنج شنبه شب کمدین Ziwe، تا آموزش آشپزی روزانه Bread Ahead ، هیچ کمبودی از سرگرمی های زنده که بتوانید هنگام قرنطینه به آن روی آورید وجود ندارد و این فقط برندهای مشهور و آدم ­های معروف نیستند که لایوهای بیشتری را به اشتراک می­ گذارند بلکه صاحبان مشاغل کوچک نیز این کار را می­ کنند.

کمپانی مد انگلیسی Never Fully Dressed اخیراً لایوهای مختلفی را در مورد موضوعات شمع سازی، شفا یافتن توسط کریستال و لباس پوشیدن نوزاد به اشتراک گذاشته است و business coach ،Fleur Emery ،اغلب در لایو زنده با مهمانان ویژه­ای برای سری لایو های خود به نام Brain Biscuits وFemale Founders مصاحبه می­ کند. بنابراین با رفتن همه به سمت لایو اینستاگرام – آیا این کاری است که شما هم باید انجام دهید؟ بله ، شما درست حدس زده ­اید! چون که لایو گذاشتن برای ایجاد سرگرمی ، ارتباط مستقیم با فالوورهایتان و ایجاد برند شما فوق العاده است. اما اگر فکر لایو گذاشتن شما را مضطرب می­ کند(“اگر من اشتباه کنم چه؟ اگر کسی در لایو من حاضر نشود چه؟!) – من درک می­ کنم و به همین دلیل است که من این مقاله را برای شما نوشتم.

راهنمای گام به گام برای داشتن لایوهایی سرگرم کننده دراینستاگرام

قبل از اینکه به “چگونه” ایجاد کردن لایوی جذاب در اینستاگرام بپردازیم ، ابتدا اجازه دهید “چرا”ی آن را بررسی کنیم. در اینجا فقط برخی از مزایا آورده شده: Instagram Live موجب پیشرفت برند شما می­ شود و به مردم این فرصت را می ­دهد تا صدای شما را بشنوند و ویژگی های خاص برند شما را درک کنند. پس از شروع کردن لایو، موقعیت شماره یک را در فید Story خواهید داشت که افزایش دید و احتمال بازدید بیشترمخاطبان برای تماشای آن وجود خواهد داشت.

لایو رفتن یک اعلان را برای فالوورهای شما ارسال می­ کند و فرصتی دیگر برای افزایش دید را به شما می ­دهد. لایو اینستاگرام پیوند قوی­تری بین شما و مخاطبان شما برقرار می­ کند. لایو فاکتورهای شناخت، علاقه واعتماد را با فالوورهایتان تسریع می­بخشد – و بگذارید با آن روبرو شویم ، این USP شما هنگام رودررو شدن با رقیبی است که محصول/خدمات بسیار مشابهی را مانند شما ارائه می­ دهد. حال بیایید ببینیم که چگونه به صورت گام به گام باید لایو بعدی اینستاگرام خود را بسازید.

قبل از شروع لایو اینستاگرام:

۱- برنامه ریزی کنید

بهترین راه برای اینکه با اعتماد بنفس در لایو اینستاگرام به نظر برسید و محتوایی داشته باشید که مخاطب از ابتدا تا انتهای لایو همراه شما باشد چیست برنامه ریزی کنید. اگرچه ممکن است به سرعت لایو رفتن و شروع به صحبت در مورد تجارت تان از همان ابتدا، وسوسه‌انگیز باشد اما بعید است که این محتوایی جذاب و موثر واقع شود. به یاد داشته باشید: حتی اگر فرمت لایو اینستاگرام نسبت به ویدئویی که از قبل برای فید اصلی یا IGTV ساخته­ اید، متعادل ­تر و صمیمی ­تر باشد ، اما شما هنوز هم باید مطمئن شوید که لایو شما نظم دارد.

لایو اینستاگرام
شما باید مطمئن شوید که لایو شما نظم دارد

با داشتن صحبت های از پیش برنامه ریزی شده و یک شروع مشخص ، میانه و پایان ، خطر از دست دادن قطار فکری یا صحبت بیش از حد درباره یک موضوع خاص را برطرف خواهید کرد. این بدان معنا نیست که شما باید یک فیلمنامه سفت و سخت را دنبال کنید. تمام آنچه شما باید در برنامه خود بگنجانید یک مقدمه جذاب است که توجه افراد را به خود جلب کند ، ۳ تا ۵ نکته در صحبت خود و یک فراخوان عمل برای به پایان رساندن لایو است. برنامه ریزی از قبل نه  تنها به اعتماد به نفس شما بسیار کمک می ­کند بلکه فاکتور ترس مرتبط با پخش لایو را نیزاز بین می­ برد.

۲- اجازه دهید فالوورهای تان از قبل مطلع شوند

قبل از شروع لایو، با یک story Instagram یا یک پست در فید اصلی راجب محتواهایی که می­ خواهید در مورد آن ها صحبت کنید اطلاع رسانی کنید،هیجان را در میان دنبال کنندگان خود بالا ببرید وبه مردم دلیلی دهید تا به لایو شما ملحق شوند. به عنوان مثال، مجله Ebony طرفداران خود را برای گفتگوی زنده یک به یک با بازیگر سریال بازی تاج و تخت ناتالی امانوئل با یک پست فید اصلی هیجان زده کرد و از استیکر شمارش معکوس اینستاگرام Stories استفاده کنید که ابزاری مناسب برای جلب توجه و حضور در live stream شما است.

مثال عالی دیگر از شخصی که اعلان­های هیجان انگیز قبل و بعد از لایو ایجاد می­ کند ، content creator Serena Kerrigan است که لایو دوستیابی اینستاگرام “Let’s F*cking Date” را در حین قرنطینه راه اندازی کرده است.

اجازه دهید فالوورهای تان از قبل مطلع شوند

هر هفته، Kerrigan به یک blind date مجازی در Live می­ رود در حالی که فالوورها در همان حین به لایو می ­پیوندند و کامنت می­ گذارند. او قبل از هر پخش زنده ، محتوا را در اینستاگرام Stories به اشتراک می ­گذارد، از جمله جزئیات برنامه و استیکرشمارش معکوس برای اطمینان از اینکه هیچ کس آن را از دست ندهد.

نکته ارزشمند! آیا در پیدا کردن ایده برای لایو های اینستاگرام خود به مشکل بر خورده ­اید؟ مطمئن نیستید که مخاطبان شما چه می­خواهند؟ استرس را از خود دور کنید و فالوورهایتان را دراین کارسهیم کنید! به آنها گزینه­ هایی را برای انتخاب بدهید تا از طریق اینستاگرام استوری انتخاب کنند و از استیکرهای نظرسنجی و سؤال استفاده کنید. به این ترتیب می ­توانید میزان علاقه نسبت به موضوعات خود را اندازه گیری کنید و به طرفداران خود این احساس را بدهید که نظرات آن ها ارزش دارد.

۳- اطمینان حاصل کنید که اتصال اینترنتی خوبی دارید

یکی ازدردسرهایی که ممکن است هنگام رفتن روی لایو با آن روبرو شوید ، اتصال اینترنتی ضعیف است. برای جلوگیری از این اتفاق، به طورموقت اتصال دستگاه های دیگر را به WiFi خود قطع کنید یا تلفن خود را مستقیماً از طریق کابل اترنت به روتر اینترنت خود وصل کنید. با این کار احتمال قطع شدن لایو شما یا پایین آمدن کیفیت آن به حداقل می ­رسد و احساس سردرگمی و استرس شما کمتر می ­شود­.

۴- تلفن خود را در حالت Do Not Disturb قرار دهید.

یکی دیگر از نکات بسیار مفید برای Instagram Live بدون وقفه ، تنظیم تلفن خود بر روی حالت Do Not Disturb است. بعد از ساختن یک برنامه قوی, چک کردن اتصال اینترنت خود و جمع شدن فالوورهایتان در یک مکان تنها چیزی که نمی­خواهید این است که هنگام لایو گوشی شما زنگ بخورد.این کار در اولویت قرار خواهد گرفت ولایو شما توقف یا به طور کلی قطع خواهد شد . تحمل فکر کردن به آن سخت است،مگر نه؟  در عوض ، عملکرد Do Not Disturb را بر روی دستگاه خود روشن کنید و اگر قصد دارید به طور منظم لایو بروید, برای اینکه هرگز فراموش نکنید،انجام این کار را به یک چک لیست کوچک قبل از استارت لایو خود اضافه کنید.

۵- با یک اکانت ساختگی تمرین کنید

نکته ­ای کاربردی در صورتی که واقعاً فکر لایو اینستاگرام شما را دست پاچه می ­کند ،درست کردن یک اکانت فرعی است. این اکانت (که می­ توانید آن را خصوصی کنید) به شما امکان می­ دهد لایو خود را تمرین کنید و بررسی کنید که صدا همانطورکه باید کار می­کند و نورپردازی خوب به نظر می ­رسد. پس از اتمام کار با زدن دکمه دانلود در گوشه بالا سمت چپ ،پخش برنامه­ های خود را ذخیره و آن را بررسی کنید.

در طول لایو اینستاگرام

۱.خودتان باشید

در حالی که دانستن قالب لایو شما و آنچه را که می­ خواهید در مورد آن صحبت کنید مهم است ،لایو  اینستاگرام خواندن اسکریپت نیست. دلیل اینکه مردم با لایو اینستاگرام همراه می­ شوند, بخاطرآن ارتباط فوری ای که با انسانی دیگر ایجاد می­ شود  است و این هرگز بیش از الان, هنگام یک همه گیری جهانی که مردم طالب ارتباط و تعامل ۱: ۱ با دیگران هستند، درست ­تر نبوده است. بله، این ارتباط هنوز از طریق صفحه نمایش تلفن­ های هوشمند انجام می­ شود، اما هرچه به عنوان پخش کننده لایو صادق­ تر باشید می­ توانید تأثیر بیشتری روی مخاطبان خود بگذارید.

بنابراین چگونه می توانید به بهترین شکل به این هدف دست یابید؟

مایل به آسیب پذیربودن باشید ، مانند صحبت کردن با یک همکار با دوربین صحبت کنید و از نشان دادن شخصیت خود نترسید. این بدان معنا نیست که هنگام لایو باید گریه کنید یا در مورد چیزهای دنیوی صحبت کنید که کاملاً برای مخاطب شما بی­ ربط است – قطعاً اینطور نیست! – اما از ابراز احساسات نترسید و درباره اینکه واقعاً چه احساسی دارید صحبت کنید. چه این مسئله راجب تأثیر Covid-19 در تجارت شما،چگونگی برقراری تعادل در زندگی کاری و زندگی شخصی شما ، یا بحث کردن راجب اینکه چگونه از سلامت روانی خود مراقبت می کنید باشد – اگر از صحبت کردن در مورد آن احساس راحتی می کنید ،ازاشتراک گذاشتن آن با مخاطبان خود خودداری نکنید.

۲. مخاطبان را با خود همراه کنید

یکی از نکات جالب در مورد Instagram Live مکالمه در زمان واقعی است که می توانید با شرکت کنندگان خود داشته باشید. برای جلوگیری از این که خسته کننده نشود ، این امکان را دارید که “کامنت ها را خاموش کنید” و همچنین “turn off requests to go live” را فعال کنید. این نکته را از کسی که مادرش بارها درخواست شرکت در لایو را بهش داده به یاد داشته باشید … می تواند بسیار حواس پرت کننده باشد!

مخاطبان را با خود همراه کنید
در لایو اینستاگرام مخاطبان را با خود همراه کنید

با گفتن این موضوع تا حد امکان سوالات و ورودی مخاطبان خود را ترغیب کنید. پاسخ دادن به سؤالات و تشکر از بینندگان برای اظهار نظرهای خود ، ارتباط فوری ایجاد می­ کند و باعث می­شود مخاطب شما احساس قدردانی و ارتباط با برند شما کند. اگر فکر دریافت سوالات بیش از حد شما را نگران کرده است ، می­توانید همیشه در ابتدای پخش به دنبال کنندگان خود اطلاع دهید که در پایان فرصتی برای سؤال وجود دارد.

نکته ارزشمند! اگر میزبان یک Q&A Live هستید ، پیش از پخش مستقیم ، استیکر سؤال را در استوری اینستاگرام خود به اشتراک بگذارید. سپس بعد از اینکه لایو را شروع کردین ، می توانید بر روی علامت سوال  در پایین صفحه خود ضربه بزنید و شروع به پاسخگویی به سؤالاتی که وارد شده کنید.این روشی آسان برای بررسی پاسخ ها است و Q&A شما را یکپارچه نشان خواهد داد!

۳. به اشتراک گذاری تصاویر/فیلم ها

یک راه عالی برای جذاب تر کردن لایو اینستاگرام شما با استفاده از برخی تصاویر یا اسلایدهای تکمیلی است تا نکات لایو شما را پررنگ­تر کند. می توانید با ضربه زدن روی نماد camera roll در گوشه سمت راست صفحه ، به راحتی یک تصویر یا فیلم را در صفحه پخش خود به اشتراک بگذارید. اگر یک Instagram Live آموزنده یا حاوی اطلاعات را به اشتراک می گذارید ، می توانید اسلایدهای توضیحی یا صفحه­ ای رکورد شده­ از تلفن همراه خود را به اشترک بگذارید. این کارلایو اینستاگرام شما را به محتوائی جذاب و آن را آماده برای به اشتراک گذاری در IGTV می­کند که باعث می­شود افراد سراسر با آن همراه شوند.

۴. قرار دادن CTA

چه لایو اینستاگرام شما یک Q&A همراه با یک مهمان ، یک معرفی برای شما و تجارت شما یا یک آموزش کوتاه باشد ، مطمئن شوید که مخاطبان شما در آخر کاری را انجام دهند. گاهی ممکن است مناسب باشد که مخاطبان خود را به سمت محصول یا خدمات خود سوق دهید. با این حال ، سعی کنید از ­Instagram Live­ای که آشکارا برای فروش است پرهیز کنید. درعوض ، تعامل را تشویق کنید. از مردم بخواهید ویدیوهای دیگر را در مجموعه IGTV شما بررسی کنند یا یک DM را با سؤالات دیگری درباره موضوعی که مورد بحث خود قرار داده­اید برای شما ارسال کنند.

این نوع تعامل واقعی باعث می شود که طرفداران شما برای کسب اطلاعات بیشتر بازگردند. آنها احساس نخواهند کرد که لایو شما فرصتی برای جنجال درست کردن است و منتظر فرصتی برای یادگیری از شما و ارتباط بهتر با شما هستند. به عنوان مثال، در پایان این لایو برای بینندگان کامنتی را پین کنید که به آن ها بگویید چگونه می­ توانند با شما درارتباط باشند و  آن ها را تشویق کنید که دیگر لایوها را نیز بررسی کنند.

5. لذت ببرید!

با برنامه ای در دست ، مهمترین چیزی که باید به خاطر بسپارید این است که لذت ببرید! وقتی طرفداران شما برنامه اینستاگرام خود را باز می­ کنند و می ­بینند که شما روی لایو هستید ، آن ها انتظار دارند که بیشتر شما ، شخصیت و محتوای ارزشمند شما را ببینند. دور محتوای یکنواخت و صرفا برای فروش بیش از حد ، خط بکشید.درعوض ،با یک نگرش مثبت و مطمئن رفتار کنید ، زیرا این امر فالوورهایتان را ترغیب می­ کند تا آخر لایو همراه شما باشند و اگر شما یک اشتباه کوچک کردید یا به هنگام صحبت کردن تپق زدید ، نگران نباشید و استرس نداشته باشید … این اتفاق برای بهترین­ های ما نیز رخ می ­دهد! به علاوه مخاطبان شما از صحت و قابل اطمینان بودن شما قدردانی می­ کنند.

این دقیقاً تمام چیزی است که لایو اینستاگرام را می­ سازد. نکته مهم! به یاد داشته باشید ،لایو اینستاگرام شما لازم نیست طولانی باشد. اگر می توانید مقدار زیادی ازمحتوای با ارزش را در یک Live session  ۱۰یا ۱۵ دقیقه‌ای جای دهید ،خارق العاده است! مختصر بودن مخاطب شما را برای مدت طولانی همراه شما نگه خواهد داشت.

بعد از لایو اینستاگرام

۱- تبلیغ کردن را فراموش نکنید

رفتن به لایو اینستاگرام یک اتفاق بزرگ است ، بنابراین فراموش نکنید که پس از پایان کار ، تا جای ممکن آن را تبلیغ کنید. درست مثل زمانی که قبل از لایو فضا را پرشور می کردید، می توانید نکات کلیدی و جالب لایو را بعد از لایو در استوری های اینستاگرام به اشتراک بگذارید!

نکات برجسته، لحظه های خنده دار، سؤالاتی که فکر را بر می­انگیزد – می­توانید همه این موارد را در یک “round-up” درلایو اینستاگرام به اشتراک بگذارید تا توجه هر کسی که تماشای آن را در زمان مقرر از دست داده است را جلب کنید. Serena Kerrigan را از Let ‘F * cking ، که در بالا به آن اشاره شد را به یاد دارید ؟ خوب نه تنها او یک کار درخشان از به هیجان در آوردن مخاطبان خود قبل از Live را انجام می دهد ، بلکه در اشتراک گذاری مقدار بیشماری از محتوا پس از Live نیز کارش عالیست.

او از همه DM ها ، نظرات وstoryهایی که مخاطبان او بعد از لایوی تازه به اشتراک می­ گذارند و برای او ارسال می­ کنند ، برای حفظ هیجان بیشتر screenshot می­گیرد ودرStory های خود به اشتراک می ­گذارد.

۲- لایوها را در IGTV خود ذخیره کنید

تا همین اواخر، لایو اینستاگرام فقط ۲۴ ساعت در دسترس بود. و اگر برای دانلود آن سریع اقدام نمی­ کردید ، دیگر راهی برای دسترسی به آن محتوا نداشتید. با این حال ، در یک بروزرسانی بسیار جالب اخیر ، اینستاگرام اکنون به کاربران امکان می­ دهد Lives Instagram را به طور دائم در IGTV ذخیره کنند (بله !).

لایوها را در IGTV خود ذخیره کنید
لایوهای اینستاگرام را در IGTV خود ذخیره کنید

این روند تولید محتوا را ساده­تر می­کند و برندها و مشاغل دیگر نیار به صرف کردن وقت بیهوده برای ساختن ایده های جدیدی در IGTV ندارند. درعوض، اگر همچنان درلایو اینستاگرام خود را نشان دهید و به تدریج اعتماد به نفس خود را بالا ببرید، می ­توانید آن لایو ها را در IGTV ذخیره کنید تا مردم در آینده نیز از آن لذت ببرند. تا زمانی که آن ویدئوهایی که در IGTV ذخیره می­کنید در یک سری قرار بگیرند و دارای یک شروع ،میانه و پایان جذاب باشند، این روش برای ترکیب استراتژی لایواینستاگرام و استراتژی IGTV می تواند واقعاً برای شما مناسب باشد.

نکات اضافی: چگونه می توانید لایو اینستاگرام خود را(که بعداً در IGTV به اشتراک گذاشته می­شود)آماده کنید. اگر می­خواهید لایواینستاگرام را در استراتژی IGTV خود بگنجانید ،اینجا چند نکته برای اطمینان از آمادگی شما و ساختن محتوایی که برای هر دوی آن ها مناسب باشد ذکر شده است.

  1. عنوان و توضیحات ویدیو را در برنامه یادداشت­های خود قبل از لایو مستقیم ذخیره کنید ، تا بتوانید پس از آماده شدن برای IGTV ، به راحتی آن را کپی و جایگذاری کنید. و به یاد داشته باشید ، می­توانید لینک قابل کلیک را در توضیحات خود اضافه کنید ، بنابراین از این فرصت برای برای گفت و گو­­­­­­های هوشمندانه استفاده کنید. 😊
  2. قبل از شروع لایو ،ازخودتان (با چهره ای رسا) عکس بگیرید یا یک گرافیک چشم نواز روی Canva ایجاد کنید تا بتوانید پس از آماده شدن ، این مورد را در کنار عنوان و توضیحات اضافه کنید.
  3. مطمئن شوید که عنوان Live را در کلیپ بورد خود کپی کرده­اید ، به محض اینکه Live را شروع کردید ، می­توانید آن را کپی کرده و در عنوان جایگذاری کنید و آن را به کامنت Pinned شده تبدیل کنید.
  4. به محض اتمام پخش لایو، آن را در IGTV انتشار دهید.
  5. ویدیو را در فید و استوری خود به اشتراک بگذارید و تا می­ توانید تبلیغ کنید!

جمع بندی

بنابراین آیا احساس آمادگی برای شروع استفاده از لایو اینستاگرام را دارید؟ وقتی فرایند را به مراحل ساده تقسیم می ­کنید ، ترس و دست پاچگی روند را برطرف می ­کند. رفتن بر روی “لایو” به معنای روشن کردن دوربین بدون آمادگی نیست. این یعنی استفاده از این فرصت طلایی برای به اشتراک گذاشتن تخصص و شخصیت خود با جامعه خود در زمانی که آنها در خانه گیر کرده ­اند و اشتیاق به ارتباطات انسانی دارند. با برنامه ریزی و تمرین پیشرفته، در زمانی کوتاه در لایو اینستاگرام حرفه ای خواهید شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط