🔥 دوره‌های 20 میلیونی رو رایگان برنده شو!

چرا نرم افزار CRM برای کسب و کار شما ضروری است؟

نرم افزار CRM به منظور بهبود درآمد و سودآوری، کاهش هزینه ها و افزایش وفاداری مشتری طراحی شده است. فلسفه ی این نرم افزار خیلی ساده است: اولویت اول و اخر یک کسب و کار مشتری است. کسب وکار شما باید همه فعالیت های خود را از دید مشتری بررسی کند! مهم این است مشتری چه حسی در مورد محصول و خدمات شما دارد. اینکار با ارائه تجربه ای بهتر به مشتری، به نوبه خود باعث افزایش وفاداری بیشتر مشتری به کسب و کار شما خواهد شد.

در این مقاله می خوانید

از CRM یا همان مدیریت ارتباط با مشتری به عنوان یک استراتژی جامع در سازمان ها یاد می شود. آیا از اهمیت حیاتی این نرم افزار مطلع هستید؟ این مقاله به موضوعات زیر می پردازد:

  • چگونه سی ار ام می تواند بین بخش فروش، بازاریابی و خدمات پس از فروش هماهنگی ایجاد کند؟
  • چطور به یک شرکت مشتری محور تبدیل شوید؟
  • با چه ابزاری روابط با مشتری خود را بهبود بخشید؟
  • چگونه فروش و درآمد خود را افزایش دهید؟
  • چگونه در مشتریان خود تجربه ای جدید و به یاد ماندنی ایجاد کنید؟

نرم افزار CRM به منظور بهبود درآمد و سودآوری، کاهش هزینه ها و افزایش وفاداری مشتری طراحی شده است. فلسفه ی  این نرم افزار  خیلی ساده است: اولویت اول و اخر یک کسب و کار مشتری است.

کسب وکار شما باید همه فعالیت های خود را از دید مشتری بررسی کند! مهم این است مشتری چه حسی در مورد محصول و خدمات شما دارد. اینکار با ارائه تجربه ای بهتر به مشتری، به نوبه خود باعث افزایش وفاداری بیشتر مشتری به کسب و کار شما خواهد شد.  آمار زیر قابل توجه هستند:

  • 86٪ از مشتریان مایل هستند هزینه بیشتری رفتار بهتر فروشنده و تجربه بهتر خرید بپردازند.
  • شرکتهای مشتری محور 60٪ سود بیشتری بدست می آورند.
  • از هر 3 مشتری، 1 مشتری بعد از تنها یک تجربه منفی، برندی را که سال ها دوست داشته است تغییر می دهد.

فواید نرم افزار سی آر ام CRM چیست؟

نرم افزار CRM ، تمام اطلاعات مربوط به مشتری را به طور جامع گرد آوری می کند تا یک نمایش کامل و جامع از هر مشتری را در هر زمان ارائه دهد. این اطلاعات به پرسنل و کارکنان در قسمت های مختلف سازمان از جمله واحد فروش، بخش بازاریابی و بخش پشتیبانی این امکان را می دهد تا تصمیم بهتر و دقیق تری و سریع تری بگیرند.

فواید نرم افزار سی آر ام CRM چیست؟

همچنین این اطلاعات در بهبود کیفیت ارتباط با مشتری و پاسخگویی، هماهنگی در مدیریت فروش و تصمیم گیری سریع و آگاهانه و نیز در کمپین های بازاریابی کمک کننده هستند.

چرا سی ار ام CRM برای کسب و کار شما ضروری است ؟

مشتری و فروش مهم ترین بخش های هر کسب و کاری هستند. سی ار ام در هر کسب و کاریحرف اول را می زند؛  به این دلیل که می تواند به شما برای بدست آوردن مشتریان جدید و حفظ مشتریانی که دارید کمک کند. آمار و اطلاعات مختلفی که توسط دانشگاه های معتبر دنیا طی سال های اخیر انجام شده است نشان می دهد که کسب و کارهایی که از سی ار ام استفاده کرده اند روند رو به رشدی را طی کرده اند.

چرا سی ار ام CRM برای کسب و کار شما ضروری است ؟

گزارشی از دانشگاه هاروارد نشان می دهد که نرم افزار CRM اکنون از دیگر سیستم های مدیریت بانک اطلاعاتی پیشی گرفته تا به بزرگترین بازار نرم افزاری تبدیل شود!

چطور مشتریان سخت پسند امروزی را وفادار نگه داریم؟

در فضای بسیار رقابتی امروز و با وجود تنوع محصولات و خدمات بسیار، مشتریانسخت پسند شده اند و موضوع وفاداری مشتری دیگر قدیمی شده است. زمانی که محصول جدیدیوارد بازار می شود، تنها چند ماه طول می کشد تا آن محصول یا خدمات ناگهان به یک کالای همه گیر تبدیل شود و مشتریان گزینه های متنوعی را برای انتخاب خواهند داشت، وفادار نگه داشتن یک مشتری خیلی سخت تر از قبل شده است.

چطور مشتریان سخت پسند امروزی را وفادار نگه داریم؟

در این شرایط سخت رقابتی، نرم افزارCRMدر برخورد با گروه های مختلف مشتری به اولویت بندی مشتریان برای واحد فروش و بازاریابی کمک می کند. نرم افزار CRM همچنین به درک بهتر نیازهای مشتری می پردازد. همچنین آگاهی شما را در مورد ترجیجات مشتریان و الگوهای خرید آنها افزایش می دهد تا بتوانید نحوه ارائه محصولات به آن ها با بهبود داده  و پیشنهاد شما مورد اقبال مشتری قرار بگیرد و نظر مشتری را جلب کند CRM در این شرایط سخت رقابتی به شما کمک می کند مشتریان را وفادار نگه دارید.

سی ار ام CRM چگونه کار می کند؟

نرم افزار CRM فقط یک نرم افزار نیست. علاوه بر آن مجموع زیادی از دانش بازاریابی، فروش، علوم کامپیوتر، علوم داده، بانک های اطلاعاتی است. همچنین مجموعه ای از استراتژی ها که شرکت های بزرگ با هزینه های هنگفت جهت بهبود کسب و کار شما در نرم افزار CRM  تعبیه کرده اند. این نرم افزار با ذخیره کلیه اطلاعت در خصوص مشتری، تمامی فعالیت های فروش، بازاریابی، پشتیبانی، مدیریت سرنخ ها، گزارشات، مدیریت کمپین ها و به طور خلاصه تمامی فعالیت های یک کسب و کار را اتوماتیک می کند.

  •  استراتژی مشتری چیست؟

نرم افزار CRM مشتری را در مرکز تمامی فعالیت های یک کسب و کار قرار می دهد. مطابق گزارش دانشگاه MITکه از معتبر ترین دانشگاه های آمریکاست، “بهبود تجربه مشتری” ، یک تجربه ارزشمند و بخشی جدایی ناپذیر از نرم افزار  CRMاست.

 استراتژی مشتری چیست؟
  • چطور برای مشتری تجربه خوشایند ایجاد کنیم؟

نرم افزار CRM  به مشتری این امکان را می دهد تا نظر خود را در مورد محصول، تجربه خرید خود و یا شرکت به راحتی و از هر کانال ممکن اعلام و ثبت نماید. ثبت و پردازش و نمایش این نظرها تجربیات جمعی مشتریان رامی سازد و در ذهن مشتری به نوبه خود، ارزش برند مورد نظر را در ذهن بالا می برد. همچنین نرم افزار CRM به کسب و کار شما کمک می کند تا تجربه مشتری راضی و خشنود حفظ گردد.

  • چطور نرم افزار سی ار ام همه داده های مشتری شما را متمرکز می کند؟

نرم افزار CRM تمام اطلاعات مربوط به فروش، بازاریابی و پشتیبانی را  در یک بانک اطلاعاتی مرکزی نگهداری می کند. این موضوع به شما کمک می کند تا در هر زمان و در هرمکان به راحتی به کل اطلاعات خود دسترسی داشته باشید.

  • نرم افزار CRM چه اطلاعاتی را در مورد مشتریان نگهداری می کند؟

هر آن چه مربوط به مشتریان است مانند شماره تلفن ها، آدرس ها و آخرین تماس، سابقه تماس ها، تاریخ پیگیری بعدی، فاکتورهای مشتری، خرید های آن ، تاریخ اولین و آخرین خرید، تاریخ های مهم در زندگی مشتری مثل تولد، ازدواج، تعداد دفعات خرید مشتری و بسیاری اطلاعات دیگر. این اطلاعات به شما کمک خواهند کرد تا تصمیمات سریع و درستی در آینده برای فروش بهتر بگیرید.

نرم افزار CRM چه اطلاعاتی را در مورد مشتریان نگهداری می کند؟
در CRM همه ی اطلاعات جامع و دقیق مربوط به مشتریان وجود دارد

همچنین مدیریت، ارزیابی و پیگیری فعالیتهای بازاریابی، فروش و خدمات پس از فروش، پشتیبانی با این اطلاعات سهل تر می گردد.  به طور کلی،  باعث ایجاد وفاداری بیشتر مشتری و تجربه بهتر مشتری می شود.

  • چگونه نرم افزار CRM  خطاهای انسانی را کاهش می دهد؟

از آنجا که یک سیستم CRM تمام اطلاعات مربوط به مشتری را در یک جا متمرکز می کند، اشتباهاتو دخالت های انسانی به میزان قابل توجهی کاهش می یابد.واحد فروش نمی تواند بخش بازاریابی را برای اینکه که با آنها ارتباط برقرار نکرده است، مقصر بداند.

بخش بازاریابی نمی تواند واحد  فروش را به دلیل عدم اجرای کمپین های خود مقصر بداند و بخشپشتیبانی نیز نمی تواند واحد فروش را برای مشتریان ناراضی مقصر بداند. اطلاعات به طور کامل در نرم افزار CRM  ثبت شده و توسط مدیران قابل پیگیری است.

  • چطورنرم افزار CRM فعالیت های کسب و کار شما را مکانیزه و الکترونیکی می کند؟

این نرم افزار تمامی فعالیت ها و فرآیندهای یک کسب و کار از قبیل فروش، بازاریابی و پشتیبانی را مکانیزه می کند. جدول فرآیندها و فعالیت های هر یک از این سه بخش را لیست کرده است:

چطورنرم افزار CRM فعالیت های کسب و کار شما را مکانیزه و الکترونیکی می کند؟

کل فرایند CRM از یکسر نخ آغاز می شود، مانندنام کسی که فکر می کنید می توانید چیزی را به آن بفروشید و یا شخصی که فرم وب را پر کرده و اطلاعات تماس خود را در اختیار شما قرار می دهد.

پس از ورود سرنخ به سیستم، نرم افزار تمامی فعالیت های مربوطه تا فروش به این سرنخ را انجام می دهد. به عنوان مثال، این سیستم CRM است که به واحد فروش یادآوری می کند تا در زمان تعیین شده تماس بگیرد. هر بار که با مشتری هدف مناسب تعامل داشته باشید، آن را در سیستم CRM ثبت خواهید کرد و یا حتی در صورتی که شخصیمنصرف شود و مکالمه با شما را قطع کند نیز اطلاعات در نرم افزار ثبت می شوند.

به طور خلاصه ، CRMتمام اقدامات مربوط به مدیریت یک سرنخ را از زمان ورود تا زمان فروش به طور کامل، جامع و شفاف انجام می دهد به نحوی که در آینده قابل پیگیری باشد. در عین حال ، CRM یک کتابخانه بزرگ از  اسناد، تماسهای تلفنی و ایمیل است. هنگامی که تعامل با یک مشتری هدف مناسب آغاز می شود، نرم افزار فرآیندهای لازم برای رسیدن به فروش را به طور اتوماتیک راه اندازی می کند و به تمامی پرسنل که در فرآیند فروش نقش دارند در زمان مناسب اطلاع رسانی می کند.

  • چطور نرم افزار CRM سرنخ ها را مدیریت می کند؟

قبل از اینکه یک سر نخ  منجر به مشتری شود، حتما مراحلی وجود داردکه باید طی شود.شما باید یک سرنخ را مشخص و انتخاب کنید، سپس آن را با فعالیت هایی که انجام می دهد به سرنخ برگزیده تبدیل کرده و پس از آن سر نخ رابه یک فروش تبدیل کنید.

چطور نرم افزار CRM سرنخ ها را مدیریت می کند؟

یک سرنخ می تواند از کانال های مختلفی تهیه شود: یک وب سایت ، تماس سرد ، فروش اجتماعی ، یک رویداد / سمینار ، یا می تواند از محصولات خریداری شده باشد.

نرم افزار CRM  باید بداند که یک سرنخ از چه کانالی ثبت شده است، زیرا نرم افزارCRM فعالیت های متفاوتی را برای سرنخ ها بر اساس کانال های ورودی شان تعریف می کند.  به طور مثال فعالیت هایی که برای یک مشتری از شبکه های اجتماعی وارد شده است با مشتری که از طریق تماس سرد ایجاد شده است متفاوت است.

  • نرم افزار CRM  چطور به شما در مدیریت پشتیبانی کمک می کند؟

نرم افزار CRM  فرآیندهای مربوط به ثبت درخواست های مشتری و روند پیگیری آنها، اولویت بندی و پاسخ گویی به مشتری را مکانیزه می کند. تمامی این جریان به طور خودکار و اتوماتیک با توجه به درخواست های مشتری و قوانین از پیش تعیین شده در سیستم هدایت می شود.

نرم افزار CRM  چطور به شما در مدیریت پشتیبانی کمک می کند؟

در عین حال، سابقه ای از کلیه اطلاعات و درخواست های مشتریان، پاسخ هایی که به آن ها داده شده است، همچنین زمان پاسخ گویی را در خود نگه داری می کند. این اطلاعات علاوه بر امکان سنجش رضایت مشتری مدیریت فعالیت های پشتیانی را سهل تر می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط