🔥 دوره‌های 20 میلیونی رو رایگان برنده شو!

اهمیت تصویرسازی داده ها | 10 راهبرد Data Visualization

اگر از قدرت تصویرسازی داده ها بی خبرید این مقاله را تا انتها بخوانید.
اهمیت تصویرسازی داده ها

در این مقاله می خوانید

اگر از قدرت تصویرسازی داده ها بی خبرید این مقاله را تا انتها بخوانید.

بر هیچکس پوشیده نیست که داده های می توانند قدرتمند باشند، مخصوصاً زمانی که متوجه شوید که در حال گفتن چه چیزهایی به شما هستند. درآوردن نکات کلیدی تنها با نگاه کردن به یک سری آمار و ارقام کار خیلی ساده ای نیست. شما باید داده ها را به صورت منطقی و قابل فهم رونمایی کنید تا بتوانید یافته های خود را به شیوه موثر اعمال کنید. مغز انسان اطلاعات تصویری را بهتر از اطلاعات متنی پردازش می کند؛ بنابراین استفاده از چارت ها، گراف ها و المان های طراحی یا به صورت کلی تصویرسازی داده ها به شما در توضیح دادن ترندها و آمار به شیوه ساده تر کمک می کند. البته تمامی تصویرسازی های داده ها به صورت یکسان نیستند و باید این موضوع را در نظر داشته باشید.

در این مقاله ما به شما شیوه های مختلفی برای اعمال تصویرسازی داده ها به صورت موثر ارائه می دهیم، به ابزارهای موجود برای این کار نگاهی داریم و در آخر نیز مثال هایی از تصویرسازی های موفق داده ها را با هم می بینیم.

تصویرسازی داده ها چیست؟

تصویرسازی داده ها به شما اجازه سازماندهی داده ها به صورتی که جذاب و قابل فهم باشد را می دهد. این کار به معنی رونمایی کردن از داده ها در حالت تصویری است، مانند یک چارت یا نقشه، برای این که به هر کسی که در حال مشاهده آن است در فهم آسان تر آن داده ها کمک کنیم.

تصویرسازی داده ها چطور کار می کند؟

از آن جایی که داده های به اشتراک گذاشته شده توسط متن می توانند گیج کننده باشند، داده ای که با فرمت تصویری نشان داده می شود می تواند به مردم در درک سریع تر و راحت تر آن کمک کند. تصویرسازی داده به شما در پیدا کردن الگوها، ترندها و ارتباط هایی که ممکن است در متدهای دیگر غیرقابل پیدا شدن باشند، کمک می کند.

تصویرسازی داده ها چطور کار می کند؟
تصویرسازی داده به شما در پیدا کردن الگوها، ترندها و ارتباط ها کمک می کند

تصویرسازی داده آماری و تعاملی

تصویرسازی داده ها می تواند به صورت آماری و تعاملی باشد. برای قرن ها، مردم از تصویرسازی داده ها به صورت آماری مانند چارت ها و نقشه ها استفاده می کردند. تصویرسازی داده ها به صورت تعاملی روشی جدیدتر است؛ این شیوه به افراد اجازه تمرکز کردن و پرداختن بر روی جزئیات عمیق این چارت ها و گراف ها با استفاده از کامپیوتر یا موبایل خود را می دهد و سپس می توانند به صورت تعاملی داده هایی را که می بینند تغییر دهند و نحوه پردازش آن ها را بررسی کنند.

تصویرسازی در بازه های زمانی

علاوه بر تصویرسازی داده ها به صورت آماری و تعاملی، ممکن است در مورد تصویرسازی به شیوه بازه زمانی هم چیزهایی شنیده باشید. این شیوه همان طور که از نامش پیداست در مورد تصاویری است که داده ها یا عملکرد را در بازه های زمانی معین ردیابی می کند. این روش مهمی است چرا که یکی از بزرگترین دلایلی که مردم می خواهند روی تصویرسازی داده ها تمرکز کنند نشان دادن تغییرات در متغیرها در طول زمان است.

راه های زیادی برای استفاده از تصویرسازی در بازه زمانی وجود دارد که می توانید در لیست خلاصه پایین مواردی که به شما درک بهتری از این که کدام تصاویر به عنوان تصویرسازی بازه زمانی محسوب می شوند نوشته شده است.

  • Line Chart
  • Bar Chart
  • Area Chart
  • Bullet Graph

بهترین تمرین ها برای اجرای تصویرسازی داده ها

در حالی که باید تعیین کنید چطور می خواهید داده ها را تصویرسازی کنید، یکی از اولین کارهایی که باید انجام دهید در نظر داشتن این فعالیت های گفته شده در لیست است.

  1. بهترین تصویر را برای داده ها و هدفی که دارند انتخاب کنید.
  2. مطمئن شوید که داده های شما به راحتی قابل فهم و تماشا هستند.
  3. اطلاعات ضروری را برای مخاطبان خود در داخل و اطراف تصویر خود ارائه دهید.
  4. تا جایی که ممکن است تصاویر خود را ساده و قابل فهم کنید.
  5. به مخاطبان خود با تصاویرتان آموزش دهید.

با در نظر داشتن این موارد، شاید حال به این فکر افتاده باشید که چطور داده های خود را به شیوه موثر نمایش دهید. زمانی که صحبت در مورد تصویرسازی داده ها می شود شما چندین انتخاب پیش روی خود دارید:

  • چارت ها
  • جدول ها
  • گراف ها
  • نقشه ها
  • اینفوگرافیک ها
  • دشبوردها

در داخل هر کدام از این دسته بندی ها راهکارهای تخصصی تری برای تصویرسازی داده ها وجود دارد. اگر لیست 10 راهکار تصویرسازی داده هایی که در ادامه خواهید دید تمامی آپشن های موجود را پوشش نمی دهد، اما باید به اندازه کافی برای شروع کردن شما خوب باشد.

نحوه تصویرسازی داده ها: 10 راهبرد

1 – چارت خطی (Line Chart)

از یک چارت خطی برای نمایش داده های خود در یک بازه زمانی استفاده کنید تا ترندها و وقفه ها را تشخیص دهید. شما می توانید این کار را با داده های تک یا چند نقطه ای انجام دهید.

 چارت خطی (Line Chart)

2 – چارت میله ای (Bar Chart)

از چارت میله ای برای مقایسه گروه ها یا دسته بندی ها استفاده می شود در حالی که ارزش های مشخص نیز نمایش داده می شود.

چارت میله ای (Bar Chart)

3 – چارت پراکنده (Scatter Chart)

از چارت پراکنده برای نشان دادن ارزش دو متغیر متفاوت به عنوان نقاطی از چارت استفاده می شود.

چارت پراکنده (Scatter Chart)

4 – چارت ناحیه ای (Area Chart)

از چارت ناحیه ای به همان صورتی که از چارت خطی استفاده می شود، استفاده می کنند. تفاوت میان این دو این است که ناحیه زیر خط رنگ آمیزی می شود. هر دو چارت خطی و ناحیه ای تغییرات ارزش را نشان می دهند.

چارت ناحیه ای (Area Chart)

5 – نقشه (Map)

از نقشه ها برای نشان دادن داده هایی که به صورت جغرافیایی مکان یابی شده اند و همچنین برای نشان دادن توزیع و تناسب داده ها در مناطق مشخص استفاده می شود.

نقشه (Map)

6 – نشانگر (Indicator)

از نشانگرها زمانی استفاده کنید که می خواهید داده های خود را با تصاویری مانند وسایل اندازه گیری یا تیکر نشان دهید که به شما مسیر حرکتی موارد مختلف در طول زمان را نشان می دهند.

نشانگر (Indicator)

7 – جدول محوری (Pivot Table)

از جدول محوری برای خلاصه سازی مقدار زیادی از اطلاعات در حالی که به صورت مشخص حیاتی ترین داده ها برای مخاطبان هایلایت می شوند استفاده می شود.

جدول محوری (Pivot Table)

8 – گراف گلوله ای (Bullet Graph)

از گراف گلوله ای به همان صورتی استفاده می شود که از چارت میله ای استفاده می کنند. تفاوت اصلی میان این دو این است که گراف گلوله ای به شما اجازه شامل کردن اطلاعات پرجزئیات تری را می دهد به صورتی که خیلی شلوغ و غیرقابل فهم نباشد.

گراف گلوله ای (Bullet Graph)

9 – طرح جعبه ای (Box Plot)

از طرح جعبه ای برای دیدن توزیع داده ها استفاده می شود. شما برای هر ویژگی که نشان می دهید یک طرح جعبه ای مخصوص به خود را خواهید داشت.

طرح جعبه ای (Box Plot)

10 – ماتریس (Matrix)

از ماتریس ها برای نشان دادن روابط میان صدها هزار نقطه داده ها، متغیرها و موارد دیگر برای درک تعاملات میان آن ها همگی در یک مکان استفاده می شود.

ماتریس (Matrix)

فرقی نمی کند که در حال نوشتن یک پست بلاگ باشید، آماده کردن یک ارائه یا کار کردن بر روی یک گزارش کامل، استفاده از داده ها در استراتژی بازاریابی محتوای شما امری کاملاً ضروری است.

استفاده از داده ها به شما در افزایش اعتبار شما با جذاب تر کردن نوشته هایتان کمک می کند و به پشتیبانی از ادعا هایتان می پردازد. با وجود این موارد، اگر خودتان تخصصی در استفاده از داده ها ندارید، دانستن این که کجا باید دنبال آن ها بگردید و نحوه نمایش دادن آن ها بعد از این که پیدا شدند می تواند کار سختی باشد.

گاهی اوقات، بهترین شیوه برای نمایش دادن داده ها به صورت تصویری است. برای کمک به شما در تصویرسازی داده ها ما لیستی از منابع موجود برای این کار را برایتان فراهم کرده ایم. در این لیست شما می توانید ابزارهای لازم برای بدست آوردن داده های معتبر را ببینید تا تصاویر خیره کننده ای ایجاد کنید.

معرفی چند منبع معتبر برای جمع آوری داده های معتبر

زمانی که به دنبال داده ها می گردید، پیدا کردن اعدادی که نه تنها به نظر خوب می آیند، بلکه قابل اعتماد و اتکا هم هستند بسیار ضروری است. منابعی که در ادامه می بینید شما را به سمت داده های معتبری برای شروع می برند، اما فراموش نکنید که میزان اعتبار و حقیقت داشتن هر چیزی که به آن برخورد می کنید را بسنجید. همیشه از خود بپرسید: “آیا این داده ها اصیل، قابل اتکا، جدید و یکپارچه هستند؟”

1 – Statista

Statista پرتالی از آمار، مطالعات و پیش بینی های متمرکز بر روی تحقیقات بازار و نظرسنجی عمومی است. این سایت که برای بیزینس ها و دانشجویان ایجاد شده است، پیدا کردن داده های مرتبط با بازار بر اساس صنعت، موضوع یا کشور را ساده تر می کند.

Statista

یکی از بهترین قابلیت های Statista سادگی گشت و گذار در رابط کاربری آن و قابلیت های تصویرسازی اتوماتیک است. شما به راحتی می توانید آمار و چارت هایی را که پیدا می کنید با فرمت های PDF، PNGیا فرمت های مخصوص فایل های Office دانلود کنید، تا بتوانید آن ها را شخصی سازی کرده و برای خود استفاده کنید.

2 – Google Trends

تا به حال شده که دنبال داده های مربوط به موضوعات محبوب، ترندهای آنلاین و رویدادهای کنونی باشید؟ اگر تا به حال به این مورد برنخورده اید، گوگل ترندز می تواند منبع جدید مورد علاقه شما باشد.

Google Trends

گوگل ترندز به شما داده های مربوط به این که مردم در مورد چه چیزهایی جستجو می کنند، ترندها چطور در طول زمان تغییر می کنند و چطور علاقه به جستجو در نواحی، استان ها و کشورها تغییر پیدا می کند می دهد. جستجو کردن برای ترندهای مشخص کار ساده ای است و همچنین می توانید موضوعات ترند شده کنونی را بررسی کنید. بهترین بخش گوگل ترندز این است که کار با آن بسیار ساده بوده و 100 درصد رایگان است.

3 – Zanran

گوگل زمانی که به دنبال مقدار زیادی اطلاعات گسترده هستید عالی است، اما زمانی که می خواهید چارت های اختصاصی یا نقاط داده ها را پیدا کنید، بهتر است استفاده از Zanran را امتحان کنید.

Zanran

Zanran یک موتور جستجو است که به صورت اختصاصی برای پیدا کردن جداول، چارت ها و گراف های آنلاین طراحی شده است. در نظر داشته باشید که Zanran با بررسی عکس هایی که به صورت آنلاین یافت شده اند و نه متون کار می کند. به زبان دیگر، این موتور جستجو تنها اطلاعات پیدا شده در جداول، گراف ها و چارت های واقعی نمایش می دهد. این شیوه شما را به سرعت به داده های خام و اصیل می رساند اما اگر به دنبال حقایق و ارقام کوتاه و به خوبی تفسیر شده هستید شاید این موتور جستجو به درد شما نخورد.

4 – Pew Research Center

این سایت که یکی از سردمداران فکری در امریکاست، میزان خیلی زیادی اطلاعات و داده ها را در زمینه عقاید عمومی، مشکلات اجتماعی و دموگرافیک های در امریکا و جهان را منتشر می کند.

Pew Research Center

این سایت یک منبع عالی برای پیدا کردن داده های معتبر درباره موضوعاتی مانند سیاست، رسانه، اینترنت و تکنولوژی، ترندهای اجتماعی و موارد دیگر است. زمانی که می خواهید به دنبال داده های تخصصی باشید این صفحه را فراموش نکنید، همچنین سعی کنید آن ها را در شبکه های اجتماعی نیز دنبال کنید. این یک راه عالی برای بروز ماندن در مورد ترندهای کنونی و گرفتن ایده های جدید برای محتوا می باشد.

5- SocialMention

این پلتفرم که کاربرد مشابهی با گوگل ترندز دارد، یک ابزار جستجو و تحلیل است که به شما اجازه نظارت بر ترندهای آنلاین محتواهای تولید شده توسط کاربران را می دهد. اگر تا به حال خواسته اید که بر روی چیزهایی که مردم در مورد برند شما می گویند نظارت داشته باشید، SocialMention ابزاری عالی برای این کار است.

SocialMention

قدرت اصلی این ابزار در قابلیت تحلیل آن است. به راحتی کافیست هر کیووردی را تایپ کنید و این ابزار به شما قدرت (احتمال صحبت شدن در مورد آن)، احساس (نرخ صحبت های مثبت نسبت به منفی)، علاقه (احتمال تکرار شدن منشن ها) و دسترسی (ارزیابی تاثیرگذاری نویسنده های منحصر به فرد) در مورد آن کیوورد را به شما خواهد داد. جمع آوری این مدل داده ها در مورد برند شما می تواند به صورت داخلی بسیار مفید باشد و همچنین می توانید از آن ها برای پیدا کردن داده های مربوط به محتواهای مربوط به جامعه استفاده کنید.

6 – Think with Google

بر همگان آشکار است که گوگل اطلاعات بسیار زیادی برای به اشتراک گذاری با مردم دارد. خوشبختانه، گوگل یک ابزار برای بازاریابان جهت پیدا کردن آخرین داده های مربوط به ترندهای کنونی به نام Think with Google ایجاد کرده است.

Think with Google

این یک ابزار عالی برای گشت و گذار است و به شدت سابسکرایب کردن برای این ابزار را به شما پیشنهاد می کنیم. از آن جایی که این ابزار به صورت اختصاصی برای بازاریابان ایجاد شده است، کار بسیار عالی در به روز نگه داشتن شما درباره جدیدترین اطلاعاتی که باید بدانید انجام می دهد.

7 – HubSpot Research

یک منبع عالی دیگر برای بازاریابی، فروش و داده های بیزینسی رایگان ابزار HubSpot Research است. این ابزار جایی است که گزارش ها، آمار، چارت ها، و ایده های رهبری افکار منتشر می شوند.

HubSpot Research

اگر به دنبال آمار و چارت های تخصصی هستید، گشت و گذار بر اساس دسته بندی ها یا استفاده از موضوعات جستجو شده برای پیدا کردن داده ای که به دنبالش هستید راحت تر است. اگر موضوعات مشخصی هستند که می خواهید در مورد آن ها بیشتر بشنوید، این ابزار به شما ایمیل هایی را زمان منتشر شدن گزارش های جدید یا داده های جدید در مورد موضوع مورد نظر خواهد داد.

منابع مناسب برای تصویرسازی داده ها

حال که می دانید باید از کجا داده های معتبر را پیدا کنید، وقت فکر کردن به این رسیده که چطور قرار است این داده ها را نمایش دهید که برای مخاطبان شما قابل فهم باشد. در اساسی ترین شکل ممکن، تصویرسازی داده ها پروسه تبدیل حقایق و ارقام ساده به یک تصویر قابل فهم است، فرقی نمی کند که چارت باشد یا گراف، بازه زمانی، نقشه، اینفوگرافیک یا دیگر مدل های تصویری.

در حالی که درک تئوری و منطق پشت تصویرسازی داده ها اهمیت دارد، شما همچنین به ابزار و منابع لازم برای امکان پذیر کردن تصویرسازی داده های دیجیتال نیاز دارید. در ادامه ما 10 ابزار قدرتمند برای شما جهت گشتن، بوکمارک کردن یا دانلود کردن را معرفی می کنیم تا به شما و بیزینس شما در امر تصویرسازی داده ها کمک کنند.

8 – Excel

احتمال این که شما نرم افزار اکسل را بشناسید و بر روی کامپیوتر خود داشته باشید خیلی زیاد است. مایکروسافت اکسل یک ابزار کلاسیک است که هم برای تحلیل و هم تصویرسازی داده ها استفاده می شود. فرقی نمی کند که کار تحلیل را خودتان انجام بدهید یا تنها سعی می کنید که داده ها را به صورت تصویری دربیاورید، اکسل یک ابزار بسیار قدرتمند برای تولید انواع مدل های گراف ها، چارت ها و جداول است.

Excel

کار کردن با اکسل برای تازه کارها ممکن است در ابتدا کمی سخت و گیج کننده به نظر برسد، بنابراین اگر می خواهید از این طریق کار تصویرسازی داده ها را پیش ببرید بهتر است در مورد کار با اکسل آموزش ببینید.

9 – Infogr.am

اینفوگرافیک ها یکی از بهترین شیوه های ممکن برای تفسیر داده های شما با تبدیل کردن آن ها به یک داستان تصویری و بیاد ماندنی هستند.

Photoshop & Illustrator

اگر تجربه کمی در طراحی دارید، اینفوگرام یک ابزار عالی برای شماست. این ابزار به شما قالب های مختلف اینفوگرافیک و ابزارهای لازم جهت شخصی سازی آن ها را ارائه می دهد. شما می توانید از چارت ها، گراف ها، نقشه ها، تصاویر و آیکن ها برای جذاب کردن داده ها به صورت تصویری استفاده کنید.

10 و 11 – Photoshop & Illustrator

اگر تجربه بیشتری در تصویرسازی داده ها یا طراحی دارید، استفاده از محصولات ادوبی می تواند یک روش عالی برای ایجاد تصویرسازی داده ها به صورت خلاقانه تر و حرفه ای تر باشد. هر دوی نرم افزارهای فوتوشاپ و ایلاستریتور به شما اجازه ایجاد چارت ها و گراف ها را می دهند و هر دو برای ایجاد مدل های طولانی تر اینفوگرافیک ها عالی هستند.

Photoshop & Illustrator

12 – Tableau

اگر به دنبال قابلیت های پیچیده تصویرسازی داده ها هستید، Tableau نرم افزار تصویرسازی داده ها به این صورت است. با متصل شدن به دیگر ابزارهای داده ها مانند اکسل، این نرم افزار داده های خام شما را به تصاویر خیره کننده ای تبدیل می کند.

Tableau

در نظر داشته باشید که این نرم افزار نمی تواند نرم افزاری باشد که دائماً برای تصویرسازی داده ها از آن استفاده کنید. این یک ابزار قدرتمند و گران قیمت است که برای استفاده سازمان هایی که با مقدار زیادی از داده های خام کار می کنند ساخته شده است. در هر صورت اگر به دنبال یک آپگرید از قابلیت های تصویرسازی اکسل هستید، این ابزار قطعاً شما را فرا می خواند.

13 – Databox

اگر سعی در تصویرسازی داده های عملکرد بازاریابی خود برای ارائه دادن یا گزارش دادن به رئیس خود، موکلان یا دیگر شرکا را دارید، دیتا باکس قالب های استاندارد گزارش نویسی را برای بیش از 50 محصول نرم افزاری محبوب بازاریابی شامل گوگل آنالیتیکس، هاب اسپات، ادوردز و فیس بوک ادز ارائه می دهد.

Databox

اگر می خواهید گزارشات خود را شخصی سازی کنید، می توانید این کار را در بخش Report Designer این ابزار انجام دهید. اگر فنی تر هستید، می توانید از کوئری ساز آن ها برای فیلتر کردن داده ها یا متصل شدن به دیتابیس SQL اگر داده های شما در آن جا ذخیره شده اند، استفاده کنید. شما می توانید به بقیه اجازه مشاهده و دسترسی به داده های به روز خود را از دستگاه مختلفی مانند کامپیوتر، اپلیکیشن موبایل دیتاباکس، یک تلویزیون یا حتی اپل واچ را بدهید.

14 – Zing Chart

تا به حال خواسته اید که طرح های گرافیک و چارت های انیمیشنی بسازید، اما مطمئن نبودید که باید از کجا شروع کنید؟ Zing Chart می تواند در این زمینه به شما کمک کند. با استفاده از جاوا اسکریپت، زینگ چارت به شما کتابخانه کاملی از انواع چارت ها، گراف ها و نقشه ها را می دهد که می توانید انیمیشن سازی کرده و برای ساختن تصاویر فوق العاده برای وب سایت و پست های بلاگ استفاده کنید.

Zing Chart

بهترین نکته در مورد زینگ چارت انعطاف پذیری و قابلیت های وفق پذیری آن است. تمامی چارت های این ابزار طراحی واکنش گرا داشته و اطمینان حاصل می کنند که چارت های شما بر روی تمامی صفحه نمایشگرها به خوبی به نمایش درمی آیند.

15 – Timeline JS

یکی از مدل های تصویرسازی داده ها که معمولاً بیشتر از بقیه نادیده گرفته می شود تایم لاین ها هستند. آن ها شیوه ای عالی برای به نمایش گذاشتن داده با نگاه کردن به تغییرات یا رویدادها در طول زمان هستند.

Timeline JS

در حالی که شما می توانید تایم لاین ها را در پلتفرم های طراحی بسیار مختلفی مانند ایلاستریتور ایجاد کنید، این ابزار رایگان ایجاد تایم لاین های اسلاید شو محور را که بر روی سایت یا بلاگ شما کد گذاری می شوند راحت می کند.

16 و 17 – Google Charts & Google Sheets

اگر به دنبال ابزاری مانند زینگ چارت هستید که به شما اجازه کدگذاری گراف ها و چارت ها را در سایت بدهد، گوگل چارتز مناسب شماست. گوگل چارتز یک ابزار API است که به شما اجازه ساخت چارت های دلخواه برای کدگذاری را می دهد. این چارت ها می توانند انیمیشن سازی شوند، اما ظاهر و احساس مشابهی با چارت های .PNG که می توانید در گوگل شیتز ایجاد کنید خواهند داشت.

Google Charts & Google Sheets

اگر ظاهر و احساس گوگل چارتز را دوست دارید، اما نیاز به طرح های گرافیکی برای فایل های .JPEG یا .PNG دارید، می توانید همچنین از Google Sheets برای ایجاد گراف ها و چارت های خیلی شبیه به چیزی که در اکسل ایجاد می کردید استفاده کنید.

18 – Piktochart

ابزاری مشابه با Infogr.am، پیکتوچارت ساخت و شخصی سازی اینفوگرافیک را به وسیله قالب هایش برای شما آسان می کند. این ابزار برای کاربرانی ایجاد شده است که تجربه طراحی کمی دارند و می خواهند اینفوگرافیک های فوق العاده ای را ایجاد کنند.

Piktochart

در نظر داشته باشید که اگر قرار است به مقدار زیادی از یکی از این دو ابزار استفاده کنید، سعی کنید آن ها را با یکدیگر ترکیب کنید. این کار به شما دسترسی به قالب های بیشتری را می دهد که می توانید جهت تنوع دادن به محتوای خود از آن ها استفاده کنید.

در ادامه مقاله، ما 16 مثال از تصویرسازی داده ها را برای شما آماده کرده ایم که به دو بخش اصلی تقسیم شده اند: تصویرسازی تعاملی و آماری.

مثال های تصویرسازی داده

1 – Why Buses Bunch

در این مثال شما تصویری از داده های پیچیده را می بینید که به طوری تصویرسازی شده اند که ظاهر و احساسی شبیه به یک بازی دارند. در این تصویرسازی، Setosa نشان می دهد که دسته دسته شدن اتوبوس ها اتفاق می افتد، به زبان دیگر زمانی که یک اتوبوس دچار تاخیر می شود و در نتیجه باعث می شود تا اتوبوس های دیگر در یک زمان با هم به یک ایستگاه برسند.

Why Buses Bunch

گفتن این داستان تنها توسط اعداد کار سختی بود، به جای این کار، آن ها این داستان را به یک بازی تعاملی تبدیل کرده اند تا درک این داده ها ساده تر شود. در حالی که اتوبوس در یک مسیر می چرخند، شما می توانید با کلیک کردن و نگه داشتن بر روی یک اتوبوس باعث تاخیر آن شوید. سپس تنها کاری که باید انجام دهید تماشا کردن این است که چطور یک تاخیر کوتاه باعث جمع شدن اتوبوس ها در یک ایستگاه می شود.

2 – Languages in the World

این تصویرسازی تعاملی که توسط Density Design طراحی شده است بسیاری از زبان های دنیا را به کسانی که از زبان شناسی اطلاعات زیادی ندارند معرفی می کند، تمامی 2678 زبان زنده دنیا!

Languages in the World

این قطعه به شما اجازه بررسی شباهت های رایج میان زبان ها را می دهد و می توانید ببینید که کدام زبان ها بیشتر صحبت می شوند و همینطور در کجای دنیا از این زبان ها استفاده می شود. به این مثال داستان سرایی تصویری می گویند؛ برداشتن یک سوژه عمیق و تفکیک آن به شیوه قابل درک.

3 – درصد جمعیت امریکا توسط Age Group

این مثالی از نحوه رونمایی از داده یگانه به شیوه جذاب است. Pew Research یک GIF انیمیشن سازی شده را برای نمایش دادن انتقال دموگرافیک جمعیت در طول زمان ایجاد کرده است. این یک شیوه موثر برای گفتن یک داستان بزرگ تر به صورت یک پکیج مرتب است.

درصد جمعیت امریکا توسط Age Group

علاوه بر این، این مدل محتوای میکرو برای به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی یا کدگذاری کردن در بلاگ ها که نتیجه آن افزایش دسترسی محتواست بسیار راحت تر است.

4 – تاریخچه کامل NFL

در تصویرسازی تعاملی پایین، یک نرخ ELO؛ که در واقع مقیاسی از قدرت بر اساس نتایج بازی به بازی است، برای هر بازی انجام شده در تاریخ NFL محاسبه شده است.

تاریخچه کامل NFL

نتیجه آن بیش از 30 هزار نمره در طول زمان است. بینندگان می توانند ELO هر تیمی را با تیم های دیگر مقایسه کنند تا متوجه شوند که هر تیم در طول دهه ها مسابقات چطور بازی کرده است.

5 – شکرگزاری امریکا در Google Flights

این تصویرسازی با کمک گوگل ترندز انجام شده است. این تصویر پروازهای انجام شده در امریکا را با توجه به مقصد، مبدا و در طول امریکا در روز قبل از شکرگزاری ردیابی کرده است. تصویرسازی از ساعات اولیه روز شروع می شود و همان طور که زمان می گذرد مانند یک فیلم پخش می شود و پروازهای در حال حرکت در طول کشور را در طول روز نمایش می دهد.

شکرگزاری امریکا در Google Flights

بدون نشان دادن هیچ عددی در کنار زمان، بینندگان می توانند ببینند که کدام زمان ها محبوبیت بیشتری برای پروازهای خارجی و داخلی داشته اند و همینطور مقصدها و مبدا های محبوب در سراسر کشور را رصد کنند.

6 – چه چیزی واقعاً باعث گرمای کره زمین می شود؟

تا به حال این پیشنهاد که می گوید “هیچ وقت تنها داده را نشان ندهید، همراه با آن یک داستان بگویید.” را شنیده اید؟ این دقیقاً کاری است که این تصویرسازی طراحی شده توسط Bloomberg Business انجام می دهد و بخش تعاملی آن است باعث می شود داستان از ابتدا تا انتها حرکت کند. این تصویر تئوری هایی که می گویند گرمایش جهانی را می توان از طریق بلایای طبیعی توضیح داد را رد می کند.

 چه چیزی واقعاً باعث گرمای کره زمین می شود؟

اولین چیزی که خواهید دید مشاهدات دمایی افزایش یافته از سال 1880 تا به امروز است. همان طور که پایین تر می روید، تصویرسازی به شما نشان می دهد که چقدر فاکتورهای مختلف روی گرمایش جهانی در مقایسه با مشاهدات انجام شده تاثیر دارند، که باعث ایجاد یک لایه غنی از داستان سرایی می شود. نتیجه ای که تولیدکنندگان این طرح از بینندگان می خواهند که بگیرند خیلی واضح نشان داده شده است.

7 – راهنمایی برای فهمیدن طرف های دعوا در سوریه

روابط میان گروه های مختلف می تواند برای فهمیدن سخت باشد؛ مخصوصاً زمانی که 11 گروه مختلف وجود دارد که بسیاری از آن ها در یک طرف هستند در حالی که در دیگر شرایط روبروی همدیگر قرار می گیرند. با استفاده کردن از یک فرمت جدول مانند و تصاویر و رنگ های آشنا، Slate این داده ها را به صورت یک فرمت ساده، قابل فهم و تعاملی درآورده است. بیننده ها می توانند با کلیک کردن بر روی هر یک از صورت ها اطلاعات بیشتری در مورد رابطه موجود در میان دو طرف بدست بیاورند.

راهنمایی برای فهمیدن طرف های دعوا در سوریه

8 – با ارزش ترین فرانچایزهای ورزشی

این یک مثال از گفتن داستانی عمیق تر با اضافه کردن داده هاست. این تصویر تعاملی به کاربران اجازه دیدن تعداد سال هایی که هر تیم رقابت کرده است، به همراه تعداد قهرمانی های برده شده را می دهد.

با ارزش ترین فرانچایزهای ورزشی

این یک دید یکپارچه تر در زمینه تاریخچه هر تیم و موفقیت آن ها به عنوان یک فرانچایز را به کاربران می دهد.

9 – نقشه باد امریکا

این یک تصویر مشابه است که نشان دهنده سرعت باد و مسیر آن در امریکا به صورت زنده در سال 2015 است.

نقشه باد امریکا

این یک مثال عالی از طراحی شهودی است؛ سرعت توسط خطوطی که کندتر یا سریع تر حرکت می کنند نشان داده می شود و مسیر توسط راهی که خطوط در آن حرکت می کنند نشان داده می شود. تشخیص دادن ترندهای کلی بدون نیاز به هیچ عددی بلافاصله انجام می شود مگر این که بر روی خود نقشه کلیک کنید تا اعداد برای شما ظاهر شوند. علاوه بر این، رند کردن تعداد متغیرها نسبت به دو دنبال کردن آن را بسیار ساده تر می کند.

مثال های تصویرسازی داده آماری

10 – مکان قرارگیری مخاطبان جدید در طیف سیاسی

این تصویر داده ها را به صورت سازماندهی شده در یک پلات توزیع نشان می دهد؛ این یک انتخاب تصویری موثر است چرا که به بیننده اجازه می دهد تا ببینند که خروجی هر رسانه در کجای طیف قرار می گیرد.

مکان قرارگیری مخاطبان جدید در طیف سیاسی

در یک طیف، فاصله میان هر خروجی رسانه قابل توجه است. اگر این خروجی ها فقط در کنار هم در یک جدول لیست می شدند، بینندگان نمی توانستند ببینند که هر کدام در چه جایگاهی قرار دارند.

11 – عادت های روزانه افراد خلاق مشهور

با استفاده از اطلاعات گرفته شده از کتاب Daily Rituals نوشته Mason Currey، این سایت تقویم روزانه افراد مشهور خلاق را بر اساس زمان و فعالیت نمایش می دهد.

عادت های روزانه افراد خلاق مشهور

نه تنها این تصویر مثالی از داده تعامل برانگیز است، بلکه یک قطعه ویرایشی خوب برای برند شماست.

12 – سال در اخبار

سال در اخبار

Echelon Insights این تصویر را برای تفسیر اخباری که بیشترین صحبت ها در مورد آن ها در سال 2014 در توئیتر شده است ایجاد کرد. 184.5 میلیون توئیت چه شکلی هستند؟ مانند تصویر پایین!13 – عمق مشکل

زمانی که می خواهید مقیاس را تصویرسازی کنید، تصویرسازی داده ها به صورت آماری می تواند شیوه عالی برای رساندن منظور شما باشد. اینفوگرافیک پایین که توسط The Washington Post ایجاد شده است خیلی طولانی است، اما قرار بوده که این طور باشد!

در این مورد، آن ها نشان می دهند که عمق یک اقیانوس چقدر به طرز شگفت انگیزی از یک هواپیما فاصله دارد و این عمق را می توان با مقایسه کردن آن با ساختمان های بلند، بیشترین ارتفاع پستانداران شناخته شده، عمق لاشه تایتانیک و موارد دیگر متوجه شد. این یک استفاده عالی از تصاویر ساده و گرادینت های رنگی است. در نهایت، اضافه کردن داده ها به یک داستان خبری، محتوای ضروری را فراهم می کند.

14 – سرمایه گذاری روی Final Frontier

در حالی که اینفوگرافیک نشان داده شده در مثال قبل خیلی ساده بود، شیوه هایی برای ایجاد اینفوگرافیک های خوب طراحی شده که مقدار زیادی از داده ها را ارائه می دهند وجود دارد. راز موفقیت در این زمینه؟ یک فرمت ساده و واضح که باعث می شود درک داده ها برای بینندگان راحت شود.

سرمایه گذاری روی Final Frontier

این اینفوگرافیک که توسط مجله GOOD و Column Five طراحی شده است، بودجه 5 ساله ناسا را تفکیک می کند تا نشان دهد که پول چطور و چگونه هزینه خواهد شد. علاوه بر این، طراحی قالب این اینفوگرافیک هم بسیار مناسب موضوع آن است.

15 – گزارش سالانه Caritas Kontaktladen

تمامی تصویرسازی داده ها نیازمند انیمیشن سازی شدن نیستند. زمانی که داده های واقعی جهان از طریق مثال های زندگی واقعی تصویرسازی می شوند، نتایج می تواند خیره کننده باشد. طراح این تصویر یک راهکار منحصر به فرد را برای داده های قرار داده شده در گزارش سالانه اتخاذ کرده است.

گزارش سالانه Caritas Kontaktladen

این سازمان از معتادان به مواد مخدر در اتریش حمایت و پشتیبانی می کند، بنابراین Luttenberger بر روی مخابره کردن ماموریت از طریق تصاویری از زندگی واقعی تمرکز کرده است. به عنوان مثال، این تصویر کارت خرید نشان دهنده مقدار موارد ضروری برای زندگی است که یک بیمار تحت درمان می تواند در طول روز تهیه کند.

16 – گزارش خورشیدی سالانه اتریش

در حالی که شیوه های مختلفی برای تصویرسازی داده ها وجود دارد، استفاده از سوژه اطلاعاتی برای ایجاد تصویرسازی داده ها می تواند اثر خوبی داشته باشد. این گزارش سالانه ارائه شده توسط Austria Solar از انرژی خورشیدی برای زندگی بخشیدن به داده های شرکت از طریق پنل های خورشیدی روی صفحه استفاده می کند.

گزارش خورشیدی سالانه اتریش

مثال های خوب تصویرسازی داده ها در بالا برای زمانی که می خواهید راهکار خود را بسازید و به مثال های الهام بخش نیاز دارید بسیار عالی هستند. اگرچه همچنین بسیار مهم است که همیشه راه های با اثرگذاری کمتر را تصویرسازی داده ها امتحان کنیم تا بدانیم که از چه چیزهایی باید اجتناب کنیم،

پس بیایید نگاهی به چند مثال بد هم بیاندازیم:

راه های زیادی برای این که تصویرسازی داده ها اشتباه پیش برود وجود دارد. به عنوان مثال، به این تصویرسازی انجام شده توسط MLS Salaries در سال 2013 نگاه کنید. اطلاعات بسیار زیاد موجود در این چارت خواندن آن را سخت می کند.

 MLS Salaries

علاوه بر این، مقیاس متغیرها باعث می شود که مخاطبان مجبور به زوم کردن برای خواندن اطلاعات به صورت واضح شوند. بعضی از باکس ها که از آن ها برای تفسیر داده ها استفاده می شود به نظر عمودی می آیند در صورتی که اکثر آن ها افقی هستند. این موضوع نیز خواندن اطلاعات را سخت و گیج کننده می کند.

زمانی که شما تعدادی از متغیرهای کاملاً متفاوت را در یک تصویر شامل می کنید، برای مخاطبان هم فهمیدن آن پیچیده می شود؛ این چارتی که می بینید مثالی از این مورد است.

 MLS Salaries

موضوع دیگری که باید انجام دهید اطمینان حاصل کردن از این که تصویر خود را از آن چیزی که هست پیچیده تر نکنید، می باشد. به عنوان مثال، این چارت تعداد متغیر دارد که توسط میله های سه بعدی تصویرسازی شده اند. این گراف نیازی به سه بعدی بودن ندارد، در واقع این کار تنها باعث می شود که درک و خواندن اطلاعات سخت تر شود.

 MLS Salaries

جمع بندی

با تصویرسازی داده ها، شما می توانید بر اساس اطلاعاتی که شناسایی و بحث می کنید عمل کنید، آن هم به شیوه ای موثرتر و راحت تر. بنابراین، از مثال های بالا به عنوان منابع الهام بخش استفاده کنید و ابزارهای در دسترس متفاوت را امتحان کنید تا متوجه شوید که چه چیزی برای نیازها و اهداف شما بهترین عملکرد را دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

می‌خوای تازه شروع کنید؟

دوره استراتژی دیجیتال مارکتینگ

با استراتژی هدفمند درآمدت رو بیشتر کن

  • کنترل
  • بررسی تاکتیک ها
  • تدوین استراتژی
  • مشخص کردن اهداف
  • تحلیل موقعیت
  • پیاده سازی و اجرا
  • و …

دوره مدیریت دیجیتال مارکتینگ

تخصصی ترین دوره دیجیتال مارکتینگ

  • اصول دیجیتال مارکتینگ 
  • طراحی سایت 
  • بازاریابی محتوایی
  • گوگل آنالیتیکس
  • گوگل تگ منیجر
  • گوگل ادز
  • سئو
  • ایمیل مارکتینگ
  • بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی
  • طراحی کمپین های تبلیغاتی
  • استراتژی دیجیتال مارکتینگ

برای مشاهده جزئیات دوره کلیک کنید

آخرین مطالب
مطالب محبوب
مطالب تصادفی