🔥 دوره‌های 20 میلیونی رو رایگان برنده شو!

15 ابزار عالی برای خبرنامه ایمیلی در 2020

استفاده از بهترین ابزارها برای داشتن خبرنامه ایمیلی یکی از بایدهای وب‌سایت است. با یک ابزار خوب ایمیل‌مارکتینگ می‌توانید زیباترین و گیراترین ایمیل‌ها را طراحی کنید و آن را برای مشترکان خبرنامه‌تان بفرستید. علاوه بر این با کمک ابزار ایمیل‌مارکتینگ می‌توانید تست A/B انجام دهید، از محتواهای پیشنهادی استفاده کنید و در نهایت خبرنامه‌تان را مانیتور و آنالیز کنید تا ببینید چطور عمل کرده و چقدر موفقیت‌آمیز بوده است. از طرفی همه ابزارهای ایمیل‌مارکتینگ شبیه به هم نیستند و در امکانات ابزار، قیمت و … تفاوت دارند. به همین خاطر انتخاب از میان این ابزارها ممکن است کمی سخت باشد، به خصوص برای ما ایرانی‌ها که ممکن است بسیاری از ابزارها در حال حاضر برای ما تحریم باشد و به سختی بتوان از آنها استفاده کرد.

در این مقاله می خوانید

در این مقاله به معرفی بهترین ابزارهای ایمیل‌مارکتینگ برای خبرنامه ایمیلی می‌پردازیم.

یکی از مهم‌ترین اجزای استراتژی بازاریابی خوب، استفاده از ایمیل‌مارکتینگ است. طبق آمار، شرکت‌ها برای هر ۱ دلاری که در جهت ایمیل‌مارکتینگ هزینه می‌کنند، ۴۴ دلار برگشت سرمایه دارند. اما خبرنامه‌های ایمیلی در استراتژی ایمیل‌مارکتینگ اساسی‌ترین اجزا هستند چرا که دنبال‌کنندگان شما را با اطلاعات مرتبط به روز نگه می‌دارند و در نهایت لید بیشتری برای شما به ارمغان می‌آورند.

اگر وب‌سایتتان دارای وبلاگ باشد احتمالا از آن دسته‌ای هستید که مقالات جدید را به ایمیل کاربر ارسال می‌کنید، یا ممکن است از طریق خبرنامه، خبرهای جدید مربوط به کسب‌وکارتان را برای کاربر ایمیل کنید. هدفتان هر چه که باشد، داشتن خبرنامه مهم و ضروری به نظر می‌رسد.

چرا باید از ابزارهای ایمیل‌مارکتینگ استفاده کنیم؟

استفاده از بهترین ابزارها برای داشتن خبرنامه ایمیلی یکی از بایدهای وب‌سایت است. با یک ابزار خوب ایمیل‌مارکتینگ می‌توانید زیباترین و گیراترین ایمیل‌ها را طراحی کنید و آن را برای مشترکان خبرنامه‌تان بفرستید. علاوه بر این با کمک ابزار ایمیل‌مارکتینگ می‌توانید تست A/B انجام دهید، از محتواهای پیشنهادی استفاده کنید و در نهایت خبرنامه‌تان را مانیتور و آنالیز کنید تا ببینید چطور عمل کرده و چقدر موفقیت‌آمیز بوده است. از طرفی همه ابزارهای ایمیل‌مارکتینگ شبیه به هم نیستند و در امکانات ابزار، قیمت و … تفاوت دارند. به همین خاطر انتخاب از میان این ابزارها ممکن است کمی سخت باشد، به خصوص برای ما ایرانی‌ها که ممکن است بسیاری از ابزارها در حال حاضر برای ما تحریم باشد و به سختی بتوان از آنها استفاده کرد.

در ادامه بهترین انواع ابزارهای ایمیل‌مارکتینگ، به خصوص برای فرستادن خبرنامه ایمیلی را معرفی می‌کنیم و ویژگی‌ها و امکانات آن را با شما در میان می‌گذاریم.

بهترین ابزارها برای ارسال خبرنامه ایمیلی در ۲۰۲۰

۱- HubSpot

هاب‌اسپات یکی از آن برندهایی است که اگر اسمش را بشنوید ناخودآگاه به یاد مقالات پربارش می‌افتید. هاب‌اسپات ابزاری برای ایمیل‌مارکتینگ دارد که بسیار کاربردی است و با آن می‌توانید طراحی ایمیل زیبا داشته باشید. با ابزار هاب‌اسپات بدون اینکه نیاز به طراح یا متخصص IT داشته باشید می‌توانید ایمیل‌های شخصی‌سازی شده‌ای طراحی کنید که کاملا مناسب برند شماست و با رنگ و لوگوی سازمانی‌تان متناسب می‌شود.

علاوه بر این هاب‌اسپات امکان تست A/B را فراهم کرده و گزارشی که از عملکرد ایمیل ارائه می‌کند کامل و تخصصی است به صورتی که نیازی به محاسبه هیچ چیزی ندارید. با این ابزار می‌توانید ببینید چه کسی بیشتر با چه ایمیلی تعامل انجام داده و این تعامل در چه ساعتی صورت گرفته و حتی دستگاه مورد استفاده کاربر چه بوده است.

HubSpot

البته یکی دیگر از مزایایی که ابزار ایمیل هاب‌اسپات دارد این است که با دیگر ابزارهایش مانند ابزار CRM آن که اتفاقا ابزاری رایگان هم هست به خوبی متصل می‌شود و از همین طریق می‌تواند به راحتی ایمیل‌ مشتریان را در سریع‌ترین زمان ممکن جمع‌آوری کند و در کل آمار خوبی در اختیارتان بگذارد.

به عنوان مثال با اتصال این ابزارها می‌توانید چرخه عمر مشتری، لیست اعضا، و در کل هر چیزی را که در تاریخچه مشتری ثبت شده است را ببینید و بر اساس آن استراتژی ایمیل‌مارکتینگ کارآمدتر و شخصی‌سازی شده‌ای داشته باشید. پس اگر از ابزارهای دیگر هاب‌اسپات استفاده می‌کنید توصیه می‌شود برای کارآمدی بیشتر از ابزار ایمیل‌مارکتینگ آن استفاده کنید. استفاده از این ابزار رایگان است و نسخه پیشرفته‌تر آن پولی است.

۲- Benchmark

یکی دیگر از ابزارهای لیست Benchmark است که استفاده از آن بسیار ساده است و محیط کاربری راحتی دارد. اگر از لحاظ تکنیکی آنقدرها حرفه‌ای نیستید این ابزار می‌تواند به دیزاین‌های زیبای خبرنامه شما کمک کند. علاوه بر اینکه خودتان می‌توانید از صفر تا صد ایمیل را بسازید، قالب‌های پیش‌‌فرض هم وجود دارند که به زیبایی طراحی شده و می‌توانید از آنها هم استفاده کنید.

Benchmark

چند تا از مزایایی که Benchmark را ارزشمند می‌کنند:

  • آنالیز دقیق عملکرد کمپین‌های ایمیلی
  • قابلیت استفاده از تست A/B برای انتخاب بهترین نسخه از ایمیل
  • تکنولوژی تشخیصی که مانع از ارسال ایمیل شما به فولدر اسپم کاربر می‌شود
  • طراحی ریسپانسیو و سازگار با هر نوع دستگاه
  • امکان پاسخ اتوماتیک

ابزار Benchmark در ازای ثبت ۲۰۰۰ کاربر و ۱۴۰۰۰ ایمیل در ماه رایگان است.

3- GetResponse

ابزار بعدی لیست Getresponse است که امکانات بسیاری را در اختیار شما می‌گذارد. این ابزار برای افراد از مبتدی گرفته تا حرفه‌ای قابل استفاده است و برای هر کدام ویژگی‌های خاصی دارد. به عنوان مثال نسخه حرفه‌ای آن وبینار را هم شامل می‌شود و قابلیت ساخت لندینگ‌پیج اختصاصی را دارد.

GetResponse

با این ابزار به راحتی یک درگ اند دراپ می‌توانید خبرنامه‌های زیبا بسازید، کاربران را دسته‌بندی کنید،کمپین بسازید و از تست A/B بهره ببرید. علاوه بر این تعداد بسیاری قالب آماده برای ایمیل در آن وجود دارد که می‌توانید از بین آنها متناسب با رنگ و لوگوی برندتان انتخاب کنید. ابزار GetResponse هیچ نسخه رایگان مادام‌العمری ندارد و فقط به مدت ۳۰ روز می‌توانید به صورت رایگان آن را تست کنید، بعد از آن قیمت سرویس از ۱۵ دلار در ماه شروع می‌شود.

۴- SendInBlue

به جرات می‌توان گفت یکی از ابزارهای ایمیل‌مارکتینگی که بیشتر کسب‌وکارهای ایرانی هم از آن استفاده می‌کنند SendInBlue است. چرا که با این ابزار با مشکلات و محدودیت‌های کمتری مواجه می‌شوید. البته هیچ ابزاری همیشگی نیست و احتمال آنکه به زودی جایگزین بهتری پیدا شود ممکن است وجود داشته باشد. سندین‌بلو هم از آن ابزارهایی است که مهارت تکنیکال خاصی نیاز ندارد و با درگ اند دراپ ساده می‌توانید از آن استفاده کنید. قابلیت ویرایش HTML و گالری قالب‌های آماده آن از ویژگی‌های بسیار خوب این ابزار به شمار می‌روند.

SendInBlue

با سندین‌بلو می‌توانید طراحی خبرنامه‌تان را کاملا شخصی‌سازی کنید و حتی فیلدهای فرم ایمیل‌تان را به دلخواه خودتان انتخاب کنید. علاوه بر این قابلیتی دارد که بر اساس آن می‌توانید بر اساس اکشن‌های خاصی که توسط کاربرانتان انجام می‌شود ایمیل‌های مخصوصی به صورت اتوماتیک در ازای آن برایشان بفرستید.

یکی از معایب سندین‌بلو نداشتن ابزار CRM است و به همین خاطر ممکن است برای تیم‌های خیلی بزرگ انتخاب خوبی نباشد. با سندین‌بلو روزانه می‌توانید ۳۰۰ ایمیل رایگان بفرستید ( تا سقف ۶۰۰۰ در ماه). در نسخه پولی آن با پرداخت ۲۵ دلار ماهانه می‌توانید تا سقف ۴۰ هزار ایمیل در ماه بفرستید.

۵- Mailjet

اگر جزو حرفه‌ای‌ها هستید و نیاز به یک ابزار پیچیده دارید Mailjet می‌تواند انتخاب خوبی باشد. این ابزار به خصوص در اروپا به وفور استفاده می‌شود و کمپانی‌های بزرگ به آن علاقه دارند. این ابزار کاملا باب میل توسعه‌دهندگان وب است و با API قدرتمندی که دارد بهترین گزینه برای مهندسین و برنامه‌نویس‌هاست که بتوانند هر طور که می‌خواهند در آن تغییر ایجاد کنند. یکی از ویژگی‌های جالبی که Mailjet دارد قابلیت شخصی‌سازی محتوا بر اساس اسم و موقعیت جغرافیایی کاربر و دیگر دیتاها است.

Mailjet

علاوه بر این Mailjet به خاطر داشتن ابزارهای مکمل دیگر، مثل ابزارهای مدیریت تیم، شرایط خوبی را برای افرادی فراهم می‌کند که برای تصمیم‌گیری نیاز به نظرات تیم دارند به عنوان مثال می‌توانید نسخه آزمایشی از ایمیل درست کنید و آن را در ابزار مدیریت تیم با دیگران به اشتراک بگذارید تا اگر ویرایشی نیاز دارد روی آن انجام شود و بعد فرستاده شود. همه این کارها از طریق اپلیکیشن mailjet امکان‌پذیر است.

Mailjet روزانه ۲۰۰ ایمیل رایگان (تا سقف ۶۰۰۰ ایمیل در ماه) ارائه می‌کند و در نسخه پولی آن با پرداخت حدود ۹ دلار در ماه می‌توانید تا ۳۰ هزار ایمیل ارسال کنید.

۶- MailChimp

یکی دیگر از ابزارهای رایگان لیست MailChimp است که تعداد بسیار زیادی قالب از پیش آماده شده برای استفاده در خبرنامه ارائه می‌دهد. این ابزار بر خلاف ابزار قبل برای کسب‌وکارهای کوچک و متوسط مناسب‌تر است و از آنجایی که سیستم بخش‌بندی و اتوماسیون قدرتمندی ندارد به کسب‌وکارهای بزرگ توصیه نمی‌شود.

اما این ویژگی از ارزشمندی این ابزار کم نمی‌کند به خصوص اینکه دست‌ و دلبازترین ابزار این لیست به شمار می‌رود، به طوری که به شما اجازه ارسال ۱۲۰۰۰ ایمیل رایگان در ماه را می‌دهد و تقریبا رایگان به حساب می‌آید و می‌تواند نیاز کسب‌وکارهای کوچک را به خوبی حل کند. علاوه بر این، گالری ایمیل‌های از پیش آماده‌ای دارد که هر کدام را بخواهید می‌توانید استفاده و یا حتی به میل خودتان ویرایش کنید. همانطور که گفتیم ارسال ۱۲ هزار ایمیل در ماه با MailChimp رایگان است و می‌توانید تا ۲۰۰۰ کاربر را به آن اضافه کنید. در نسخه پولی به ازای هر ۵۰۰ کاربر اضافه ۱۰ دلار باید بپردازید.

۷- Constant Contact

یکی دیگر از ابزارهای لیست Constant Contact است که برای هر نوع کسب‌وکاری از کوچک گرفته تا بزرگ مناسب است. این ابزار محیط کاربری ساده‌ای دارد و برای افرادی که هر چه زودتر می‌خواهند ایمیل‌مارکتینگ را شروع کنند توصیه می‌شود. اگر نیاز به ویژگی‌های حرفه‌ای‌تری دارید احتمالا این ابزار زیاد مناسب‌تان نخواهد بود.

Constant Contact

با این ابزار هم می‌تواند به صورت جداگانه و دلخواه ایمیل‌تان را بسازید و هم می‌توانید از بین قالب‌های از پیش آماده شده مناسب برندتان انتخاب کنید و حتی قالب‌ها را ویرایش کنید. اگر سیستم‌های اتوماسیون پیچیده‌ای نیاز دارید پیشنهاد ما این است که این ابزار را به هیچ وجه انتخاب نکنید چرا که در مورد اتوماسیون دچار ضعف است. این ابزار تا ۶۰ روز نسخه آزمایشی رایگان دارد و پس از آن برای یک لیست ۵۰۰ کاربره باید ۲۰ دلار در ماه بپردازید.

۸- MailUp

تقریبا هر آنچه که از یک سرویس ایمیل‌مارکتینگ انتظار دارید را MailUp می‌تواند برآورده کند. به عنوان مثال سیستم ایمیل ساز درگ اند دراپ، قالب‌های ایمیل آماده و قابلیت ویرایش HTML همگی ویژگی‌هایی هستند که این ابزار دارد. اما نکته‌ای که در مورد این ابزار وجود دارد این است که قیمت سرویس آن با توجه به میزان ارسال روزانه محاسبه می‌شود بنابراین اگر کسب‌وکاری هستید که تعداد کمی مشتری دارید و در طول روز تعداد ایمیل زیادی نمی‌فرستید این سرویس می‌تواند برایتان مناسب باشد.

MailUp

اگر وب‌سایتتان وردپرسی است، پلاگینی هم مخصوص این ابزار وجود دارد که می‌تواند به جمع‌آوری ایمیل در وبسایت و فرستادن آن به ابزار ایمیل‌مارکتینگ کمکتان کند. این ابزار فقط یک نسخه آزمایشی رایگان ۳۰ روزه دارد و بعد از آن قیمتش از ۴۹ دلار در ماه شروع می‌شود.

۹- Zoho Campaigns

اگر از دسته کسب‌وکارهایی هستید که اتوماسیون ایمیل برایتان خیلی مهم است، Zoho Campaigns ابزار مناسب شماست. البته Zoho ابزار CRM هم دارد که به خوبی به ابزار ایمیل‌مارکتینگ آن متصل می‌شود و استفاده هم‌زمان این دو ابزار با هم بسیار کارتان را راحت می‌کند.

Zoho Campaigns

گالری Zoho پر از قالب‌های آماده‌ای است که با طراحی‌های مدرن و زیبا ساخته شده‌اند و علاوه بر این اگر نگران ریسپانسیو بودن این قالب‌ها هستید، Zoho قابلیتی دارد که می‌توانید خبرنامه‌تان را برای دستگاه‌های مختلف مثل گوشی موبایل، تبلت، دسکتاپ و … قبل از ارسال آن امتحان کنید تا مطمئن باشید با هر دستگاهی سازگار است. این ابزار تا ۱۲ هزار ایمیل در ماه را با ۲۰۰۰ کاربر به صورت رایگان پوشش می‌دهد و بعد از آن پلن‌های مختلفی برای پرداخت وجود دارد که متناسب با بودجه‌تان می‌توانید یکی را انتخاب کنید.

۱۰- AWeber

ابزار Aweber هم در نوع خودش یکی از کامل‌ترین ابزارهای ایمیل‌مارکتینگ است که امکانات بسیاری در اختیار مخاطب قرار می‌دهد، از جمله قالب‌های دیزاین آماده و قابل ویرایش، دسته‌بندی مخاطبین، ابزارهای اتوماسیون و گزارش‌های دقیق و جزیی. علاوه بر این Aweber بیش از ۶۰۰۰ عکس رایگان دارد که می‌توانید از آنها در خبرنامه ایمیلی‌تان استفاده کنید. (البته امکان آپلود عکس و گیف‌های خودتان را هم دارید).

AWeber

اگر از سیستم وردپرس استفاده می‌کنید Aweber یکی از بهترین ابزارهایی است که کاملا با این سیستم سازگار است و پلاگین‌های مختلفی برای آن ارائه شده است. اما یکی از نقاط ضعف این ابزار نداشتن سیستم اتوماسیون قدرتمند است. Aweber نسخه رایگان ندارد اما یک نسخه آزمایشی ۳۰ روزه ارائه می‌دهد و بعد از آن ماهانه برای هر ۵۰۰ مخاطب با تعداد نامحدود ایمیل باید ۱۹ دلار بپردازید.

۱۱- Campaigner

اگر تیم در حال رشدی دارید و یا از کسب‌وکارهای بزرگ هستید Campaigner به دلیل داشتن سیستم اتوماسیون قوی می‌تواند کمک حالتان باشد. با این ابزار می‌توانید زمانی که کاربر فرم خاصی را پر کرد، خریدی انجام داد و یا اکشنی در ایمیل‌های قبل انجام داد به طور اتوماتیک خبرنامه را برایش ارسال کنید.

Campaigner

مانند دیگر گزینه‌های این لیست، Campaigner هم محیط کاربری ساده و آسانی دارد و گالری آن پر از قالب‌های از پیش آماده است. علاوه بر این، تیم پشتیبانی این ابزار بسیار کمک کننده هستند و هر زمان به چالش فنی بر بخورید تیم پشتیبانی آنها آماده پاسخگویی هستند. این ابزار یک نسخه آزمایشی ۳۰ روزه رایگان در اختیارتان می‌گذارد (البته نیاز به اطلاعات کردیت کارد دارد) و بعد از آن برای ۵۰۰۰ مخاطب باید هزینه‌ای حدود ۲۰ دلار در ماه بپردازید.

۱۲- Drip

اگر از باتجربه‌های دیجیتال‌مارکتینگ هستید و محیط کاربری ساده شما را خسته می‌کند و به ابزار پیچیده‌تری نیاز دارید می‌توانید از Drip استفاده کنید. به عنوان مثال در این ابزار تعداد محدودی قالب آماده وجود دارد و در نتیجه باید خودتان برای طراحی ایمیل‌تان وقت بگذارید. اما در عوض سیستم اتوماسیون بسیار قوی دارد و به خصوص به فروشگاه‌های آنلاین توصیه می‌شود.

Drip ابزار CRM هم دارد که با اتصال به ابزار ایمیل مارکتینگ تاریخچه خرید مشتریان و در کل اطلاعات مربوط به مشتری جمع‌آوری می‌کند و برای هر کدام می‌توانید ایمیل‌های شخصی‌سازی شده‌ای در نظر بگیرید. این ابزار یک نسخه آزمایشی ۱۴ روزه رایگان دارد و بعد از آن قیمت‌هایش از ۴۹ دلار در ماه به ازای ۲۵۰۰ مخاطب و تعداد ایمیل نامحدود شروع می‌شود.

۱۳- Postcards

می‌خواهید بدانید برند نایک، دیزنی و T Mobile از چه سرویس ایمیل‌مارکتینگی استفاده می‌کنند؟ از Postcards.

Postcards

این ابزار برای ساخت خبرنامه بسیار کاربردی است به طوری که با درگ اند دراپ می‌توانید ایمیل‌تان را خودتان بسازید. قالب‌های از پیش آماده‌ای هم دارد که البته قابل ویرایش هستند و می‌توانید با توجه به رنگ و لوگوی خودتان آن را شخصی‌سازی کنید. این قالب‌ها شامل هدر، فوتر، گزینه‌های منو و CTA هستند. علاوه بر این، از طریق همین ابزار می‌توانید طراحی ایمیل را با دیگر هم‌تیمی‌هایتان هم در میان بگذارید تا باب میل همه باشد و یک تاریخچه ۳۰ روزه هم از فعالیت‌ها در اختیارتان می‌گذارد. این ابزار برای استفاده تنها یک کاربر رایگان است، برای کسب‌وکارهای کوچک ماهانه ۱۵ دلار و برای آژانس‌های بزرگ ماهانه ۲۵ دلار قیمت دارد.

۱۴- Campaign Monitor

یکی دیگر از ابزارهای لیست Campaign monitor است که امکان ساخت خبرنامه‌های با کیفیت و تعاملی برای شما فراهم می‌کند و با یک درگ اند دراپ ساده می‌توانید ایمیل‌تان را بسازید. علاوه بر این، این ابزار شامل فرم‌های ثبت‌نامی است که می‌توانید آن را روی صفحات وبلاگتان قرار دهید (امبد کنید) تا خواننده ترغیب به ثبت‌نام در خبرنامه و دریافت محتواهای روزانه بشود.

Campaign Monitor

علاوه بر اینکه می‌توانید از بین قالب‌های زیبا و قابل ویرایش انتخاب کنید، Campaign monitor گزارش مفصل و دقیقی از عملکرد خبرنامه در اختیارتان قرار می‌دهد که می‌توانید با آن موفقیت کمپین‌هایتان را آنالیز کنید. با دانستن نرخ تعامل می‌توانید کارتان را برای تعامل بیشتر تقویت کنید. این ابزار هیچ نسخه رایگانی ندارد، پلن بیسیک آن ۹ دلار در ماه، پلن نامحدود ۲۹ دلار در ماه و پلن حرفه‌ای آن ۱۴۹ دلار در ماه قیمت دارد.

۱۵- BEE Pro

اگر به عنوان یک فریلنسر طراح کار می‌کنید یا در آژانس خدمات ایمیل مشغول به کار هستید این ابزار برای شما مناسب است. با استفاده از امکانات طراحی هوشمند این ابزار می‌توانید سریعا ایمیل‌های مخصوص موبایل درست کنید و علاوه بر این می‌توانید برای مشتری‌های خاص‌تان طراحی‌های به خصوص ارائه کنید. با این ابزار امکان آن را دارید که مشتری یا همکارهایتان را دعوت به نظرخواهی کنید و حتی می‌توانند روی نسخه آزمایشی ایمیلی که ساختید کامنت بگذارند. این ابزار نسخه رایگان ندارد، پلن فریلنس آن ۱۵ دلار در ماه، پلن تیمی آن ۲۵ دلار در ماه و پلن آژانسی آن ۴۵ دلار در ماه قیمت دارد.

۴ نوع از خبرنامه های ایمیلی

۱ – مدل ” نامه ای از نویسنده ” و یا ” مقاله ویژه “

این مدل خبرنامه بهترین کارایی را برای اهداف زیر دارد:

  • برندهایی که حرفی برای گفتن یا نتیجه ای برای رسیدن دارند
  • کمپانی هایی که آماده اتفاق افتادن یک پدیده بزرگ در صنعت خود هستند ( نقطه نظر دارند، می خواهند پیشنهادهای تاکتیکی جدید برای مخاطبان فراهم کنند و … )
  • بیزینس هایی که تمایل به وقت گذاشتن بیشتر و استفاده از منابع بیشتر برای افزایش ارزش خبرنامه های خود دارند.

برای این مدل خبرنامه، شما باید یک نویسنده توانا باشید و یا یک نویسنده توانا را استخدام کنید. در حالی که همانطور که خواهید دید مدلهای دیگر نیازمند نویسنده خیلی خوب نیستند، این مدل دقیقاً به یک نویسنده خبره و حرفه ای نیازمند است. با در نظر داشتن این نکته بیاد داشته باشید که فقط بخاطر این که شما نویسنده هستید نیازی نیست تا ابد بنویسید. این مدل خبرنامه می تواند بین ۲۰۰ تا ۲۰۰۰ کلمه باشد؛ با توجه به موضوع و حوصله مخاطبان شما برای خواندن ایمیل های طولانی.

در عکس پایین می توانید نمونه یک خبرنامه با این مدل را ببینید. این ایمیل کمتر از ۲۰۰ کلمه است، اما همچنان به عنوان یک ایمیل ” نامه ای از نویسنده ” تاثیرگذار می باشد.

مدل نامه ای از نویسنده
مدل نامه ای از نویسنده

تا زمانی که موارد پایین را رعایت کنید، مخاطبان شما عاشق خواندن ایمیل های شما هنگامی که از خواب بیدار شده و صبحانه می خورند خواهند بود.

  • چرا این ایمیل برای اعضای شما مهم است؟
  • آیا این ایمیل ارزش کافی را برای اعضای خبرنامه دارد؟
  • آیا موضوع این ایمیل مرتبط با صنعت کاری ما است؟
  • آیا متن ایمیل انقدر تعامل برانگیز هست که بتواند خوانندگان را به خواندن ایمیل تا انتها ترغیب کند؟

۲– مدل ” لینک ” یا ” محتوای شخصی سازی شده “

این مدل خبرنامه بهترین کارایی را برای اهداف زیر دارد:

  • برندها و بیزینس هایی که می خواهند ارزش سریعی را برای خوانندگان فراهم کنند.
  • کمپانی هایی که برای قدرت و زمان مردم ارزش قائل می شوند.

این خبرنامه در واقع برای بیزینس ها و برندهایی است که یا نمی خواهند از شیوه قبلی استفاده کنند و یا منابع کافی برای انجام این کار را ندارند. اصل موضوع این است؛ فقط بخاطر این که شما خبرنامه های طولانی و داستان دار نمی نویسید، دلیل بر این نیست که خبرنامه های شما بد هستند!

شما هنوز هم می توانید با استفاده از این مدل خبرنامه ارزش مورد نیاز را برای مخاطبان ایجاد کنید. اما باید بدانید که در این مدل یک نکته وجود دارد که شما به هیچ وجه نمی توانید آن را نادیده بگیرید. اگر زمانی تصمیم گرفتید که از این استایل خبرنامه استفاده کنید، باید بتوانید برای هر لینکی که قرار می دهید محتوای مناسب آن را ایجاد کنید. فقط فرستادن لینک ها تفاوتی ایجاد نمی کند؛ شما باید به مخاطبان خود بفهمانید چرا باید به محتوای لینکی که برای آن ها قرار داده اید، اهمیت قائل شوند.

مدل محتوای شخصی سازی شده
مدل محتوای شخصی سازی شده

این لینک ها می توانند داخلی و خارجی باشند. در تصویر پایین می توانید یک مثال از این مدل خبرنامه را ببینید.

۳ – مدل ” بلاگ “

این مدل خبرنامه بیشتر برای اهداف زیر کارایی دارد:

  • برندهایی که بلاگ و مجموعه محتوای قدرتمندی دارند.
  • کمپانی هایی که می خواهند ترافیک خیلی زیادی را به سمت محتوای خود روانه کنند.

این مدل خبرنامه تنها و تنها یک هدف دارد. با این مدل شما می خواهید که ترافیک زیادی را به سمت سایت های مشخصی روانه کنید. این مدل نوشته های کوتاه و تاثیرگذاری دارد که باعث می شوند مردم برای کلیک کردن برروی لینک هایی که قرار می دهید ترغیب شوند.

نکته ای که باید در نظر داشته باشید این است که شما حتماً لازم نیست در این خبرنامه ها به یک بلاگ لینک بزنید، تنها لینک زدن به هرجایی که محتوایتان را در آن نگه می دارید مهم است. ممکن است این مدل خبرنامه را یک ترکیب از دو مدل قبلی در نظر بگیرید، از آنجایی که شما با این که از ۲۰۰۰ کلمه برای متقاعد کردن مردم برای کلیک برروی لینک خود استفاده نمی کنید، همچنان می توانید ارزش مورد نیاز برای کلیک برروی لینک ها را به مخاطبان بدهید.

مدل بلاگ
مدل بلاگ

در عکس بالا می توانید مثال خوبی از این مدل خبرنامه را ببینید.

۴ – مدل ” فشاری ” Hustle

این مدل خبرنامه برای اهداف زیر کارایی بیشتری دارد:

  • برندهایی که دارای تیم محتوای قوی هستند
  • کمپانی هایی که در دنیای بازاریابی وابسته (Affiliate Marketing) حرفی برای گفتن دارند
  • بیزینس هایی که می خواهند خود را تبدیل به پیشرو در صنعت خود کنند

این مدل خبرنامه شما را مجاب به داشتن نویسنده های قوی در تیم می کند. شما از خبرنامه خود برای لینک زدن به محتواهای خارجی و داخلی که همگی برروی مخاطبان شما متمرکز هستند استفاده می کنید. در عکس زیر می توانید مثالی از این مدل خبرنامه مشاهده کنید.

مدل فشاری
مدل فشاری

این استایل وابستگی شدیدی به داستان سرایی دارد، همانطور که مدل اول این وابستگی را داشت. شما می توانید به این مدل به چشم ترکیبی از چند ایمیل مدل ” نامه ای از نویسنده ” نگاه کنید که با هم میکس شده و این خبرنامه را ایجاد کرده اند.

بیشتر بخوانید: لزوم استفاده از ایمیل مارکتینگ در کسب وکارهای آنلاین

جمع‌بندی

زمانی که استراتژی ایمیل‌مارکتینگ‌تان را مشخص کردید سه مرحله باقی می‌ماند؛ باید در وبسایت ایمیل بازدیدکنندگان را جمع‌آوری کنید، یک عنوان و محتوای خوب با طراحی عالی آماده کنید و در نهایت به طور مداوم مثلا هفته‌ای یکبار برای کاربران ایمیل بفرستید. در این مقاله ۱۵ تا از بهترین ابزارهای ایمیل‌مارکتینگ معرفی شد که بنابر ویژگی‌های خاص هر کدام می‌توانید از آنها استفاده کنید و خبرنامه ایمیلی‌تان را به زودی شروع کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط