🔥 دوره‌های 20 میلیونی رو رایگان برنده شو!

تبدیل شدن از یک کارمند به یک کارآفرین: ابتدا ذهنیت خود را تغییر دهید

لازم نیست که تبدیل شدن به یک کارآفرین را یک افسانه در نظر بگیریم، چرا که این طور نیست. اما قطعاً کارآفرینی با کارمندی اختلاف زیادی دارد. اگر هنوز هم راه اندازی بیزینس خود را به تعویق انداخته اید چرا که نمی توانید ذهنیت لازم برای کارآفرینی را در خود ایجاد کنید، این مقاله برای شماست. در این مقاله کارهایی که برای تغییر ذهنیت از کارمند به کارآفرین لازم است را برای شما لیست کرده ایم.

در این مقاله می خوانید

برای اینکه از یک کارمند به یک کارآفرین تبدیل شوید باید تفکر یک کارآفرین را داشته باشید.

لازم نیست که تبدیل شدن به یک کارآفرین را یک افسانه در نظر بگیریم، چرا که این طور نیست. اما قطعاً کارآفرینی با کارمندی اختلاف زیادی دارد. اگر هنوز هم راه اندازی بیزینس خود را به تعویق انداخته اید چرا که نمی توانید ذهنیت لازم برای کارآفرینی را در خود ایجاد کنید، این مقاله برای شماست. در این مقاله کارهایی که برای تغییر ذهنیت از کارمند به کارآفرین لازم است را برای شما لیست کرده ایم.

از یک کارمند به یک کارآفرین تبدیل شدن

1 – تفکر افقی را یاد بگیرید نه عمودی!

این بخش صحبت ما بیشتر با کسانی است که در شرکت های بزرگ مشغول به کار هستند. کمپانی های بزرگ کارمندان خود را در شرایط حساسی قرار می دهند که باید با احتیاط بسیار زیادی کار کنند. تغییر در تفکر کلی شما بسیار سخت است مخصوصاً زمانی که به مدت طولانی در کمپانی های بزرگ و یا حتی سازمان های دولتی کار کرده باشید. در این شرایط شما آموزش داده شده اید که یک کار را انجام دهید بجای این که یاد بگیرید چطور یک سازمان به طور کلی فعالیت می کند.

اگر شما به عنوان یک لوله کش در یک کمپانی کار کرده باشید، احتمالاً کار لوله کشی را به نحو احسن انجام می دهید، اما آیا درک درستی از اهمیت خدمات مشتریان، پرداخت قبوض، مدیریت منابع انسانی و … دارید؟

ما همیشه به مردم این پیشنهاد را می دهیم که بیزینس یک نفره خود را شروع کنند، چرا که در این صورت زمان لازم برای تفکر کلی، به جای تفکر تنها برروی یک نقش، را دارند. همچنین، منابع مطالعاتی بسیار زیادی وجود دارند که به شما کمک می کنند هنگامی که می خواهید بیزینس خود را راه اندازی کنید، بتوانید گسترده تر و عریض تر فکر کنید. ما کتاب Paul Hawken به نام Growing a Business را پیشنهاد می کنیم.

۲ – تنها بودن را یاد بگیرید.

این موضوع شاید در ابتدا مبهم به نظر برسد، اما یک امر بسیار حیاتی است. زمانی که در یک کمپانی کار می کنید، شما در کنار دیگران کار می کنید. شما به یک موضوع بزرگ تر از خودتان وابسته هستید. این موضوع بسیار شبیه به مدرسه رفتن است. نمی توان آن را به درستی توضیح داد، اما بودن در کنار دیگران یک بخش از واقعیت ما است، بنابراین باید به صورت ذهنی برای نبود آن آماده شویم.

به شما پیشنهاد می کنیم که به گروه ها یا انجمن های کارآفرینی بپیوندید تا بتوانید در جریان احساساتی که برای ایجاد بیزینس خود و قرنطینه کردن شما به شما دست می دهد باشید. همچنین، استخدام یک مربی که خود کارآفرین است نیز می تواند به شما کمک زیادی بکند.

۳ – مواردی را که باید برروی آن ها تمرکز کنید شناسایی کنید.

این موضوع به نظر پیش پا افتاده می آید، اما اگر همیشه بتوانید مشتریان را جذب کنید و آن ها را خوشحال نگه دارید، شانس زیادی برای موفقیت خواهید داشت.

مواردی را که باید برروی آن ها تمرکز کنید شناسایی کنید.
هنگامی که کارمند هستید، تنها یک فیش در ماه وجود دارد و معمولاً ثابت و قابل پیش بینی است

هنگامی که یک کارمند هستید، قطعاً از فیش حقوقی بدتان نمی آید، اما می دانید که تنها یک فیش در ماه وجود دارد و معمولاً ثابت و قابل پیش بینی است. اما مشتریان، آنها هیچوقت ثابت و قابل پیشبینی نیستند و می توانند به سرعت افزایش پیدا کنند.

4 – منبع انرژی اصلی شما، خود شما هستید.

این یکی از سخت ترین مسائل، و در عین حال دقیق ترین و اصلی ترین مسائل ممکن است. نمی توان گفت که زمانی که شما یک کارمند هستید با احساسات و سختی های مختلف روبرو نمی شوید، اما قطعاً می توان گفت که به عنوان کارمند شما انرژی بسیار کمتری را نسبت به یک کارآفرین صرف می کنید.

همانطور که این متن نوشته می شود، من دوست دارم یک چرت بزنم، چرا که به عنوان یک کارآفرین شما همیشه باید در همه شرایط فعال باشید. مشتریان و کارمندان شما به شما برای انرژی و ماموریت های مختلف تکیه می کنند. حقیقت این است که این موضوع بعضی مواقع می تواند بسیار خسته کننده باشد، و البته درک آن برای افراد دیگر بسیار سخت است مگر این که در این شرایط قرار بگیرند.

” دلیل این که من کمپانی قبلی خود را فروختم این بود که احساس می کردم یک باتری هستم که شارژ زیادی درون آن نمانده، احساس می کردم که برای کمپانی خودم تبدیل به یک بار اضافی می شوم. کارآفرین ها زمان استراحت زیادی ندارند. به همین دلیل راه اندازی بیزینس در صنعتی که واقعاً به آن علاقه دارید بسیار مهم است. به عنوان یک پیشنهاد بدردبخور، اگر به شما نیز کمک بکند، من یک طرفدار پروپا قرص ورزش کردن برای افزایش انرژی و افزایش انگیزه در زمان هایی که حس کار کردن ندارید، هستم. به یاد داشته باشید که اگر احساس آماده بودن و ایجاد این تغییرات در ذهنیت خود را دارید، آماده راه اندازی بیزینس خود هستید. ” Brian Hamilton موسس و بنیان گذار کمپانی Brian 

جمع بندی

همان طور که در این مقاله اشاره شده برای اینکه به یک کارآفرین تبدیل شوید باید طرز تفکر و دیدگاه خود را تغییر دهید. با این کار قدم در راه کارآفرینی خواهید نهاد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط