🔥 دوره‌های 20 میلیونی رو رایگان برنده شو!

انواع اینفلوئنسر در شبکه های اجتماعی | مگا، ماکرو، میکرو، نانو

شاید اگر به چندین سال قبل نگاهی بیندازید زمانی که هنوز خبری از محبوبیت شبکه های اجتماعی نبود کلمه اینفلوئنسر فقط برای سلبریتی ها و افراد معروف به کار برده می شد. اما امروزه با ظهور شبکه های اجتماعی، مفهوم اینفلوئنسر به کلی تغییر کرده به این معنی که حتی یک فرد عادی هم فقط با یک پلتفرم مثل اینستاگرام می تواند یک اینفلوئنسر باشد. اینفلوئنسر ها نقش بسیار مهمی در پروموت کردن بیزینس ها دارند به طوری که صنعت اینفلوئنسر مارکتینگ در سال ۲۰۲۰ به ۱۰ میلیارد دلار رسید. اما آیا هر اینفلوئنسری مناسب برند ما هست یا نه؟

در این مقاله می خوانید

امروزه شبکه های اجتماعی پر از اینفلوئنسر های گوناگون است. اما چطور عملکرد آن ها را ارزیابی کنیم؟ آیا همه آن ها مناسب بیزینس ما هستند؟

شاید اگر به چندین سال قبل نگاهی بیندازید زمانی که هنوز خبری از محبوبیت شبکه های اجتماعی نبود کلمه اینفلوئنسر فقط برای سلبریتی ها و افراد معروف به کار برده می شد. اما امروزه با ظهور شبکه های اجتماعی، مفهوم اینفلوئنسر به کلی تغییر کرده به این معنی که حتی یک فرد عادی هم فقط با یک پلتفرم مثل اینستاگرام می تواند یک اینفلوئنسر باشد. اینفلوئنسر ها نقش بسیار مهمی در پروموت کردن بیزینس ها دارند به طوری که صنعت اینفلوئنسر مارکتینگ در سال ۲۰۲۰ به ۱۰ میلیارد دلار رسید. اما آیا هر اینفلوئنسری مناسب برند ما هست یا نه؟

در این مقاله راهنمای جامع اینفلوئنسر مارکتینگ و انواع آن ها را مطالعه کنید.

انواع اینفلوئنسر در شبکه های اجتماعی: مگا، ماکرو، میکرو، نانو

قبل از هر چیزی باید با انواع اینفلوئنسر ها در دنیای مجازی آشنا شویم. خیلی از کسب و کارها فکر می کنند عدد لایک و فالوئر به تنهایی کافی است. این فکر را از همین حالا دور بریزید و با انواع اینفلوئنسر ها آشنا شوید تا متوجه شوید کدام یک بیشتر مناسب شما هستند. در کل اینفلوئنسر ها به 4 دسته تقسیم می شوند:

  • مگا اینفلوئنسر: ۱ میلیون فالوئر به بالا
  • ماکرو اینفلوئنسر: ۱۰۰ هزار تا ۱ میلیون فالوئر
  • میکرو اینفلوئنسر: ۱۰ هزار تا ۱۰۰ هزار فالوئر
  • نانو اینفلوئنسر: ۱۰ هزار فالوئر و کمتر
انواع اینفلوئنسر در شبکه های اجتماعی: مگا، ماکرو، میکرو، نانو

در ادامه تک به تک این انواع را بررسی می کنیم.

  1. مگا اینفلوئنسر ها

احتمالا با این انواع اینفلوئنسر بیشتر از همه آشنایی داشته باشید چرا که این اینفلوئنسر ها از ۱ میلیون به بالا فالوئر دارند و خیلی معروف هستند. این انواع معمولا از بین سلبریتی ها و بازیگران و خوانندگان تلویزیون و سینما هستند اما در میان این ها افرادی هم انگشت شمار وجود دارند که فقط اینفلوئنسر شبکه های مجازی هستند که اخیرا شناخته شده و معروف شده اند.

این اینفلوئنسر ها به دلیل قیمت های زیاد همکاری و گران بودن معمولا توسط برند های بزرگ انتخاب می شوند و برای آگاهی برند در سطح وسیع مناسب هستند و از آنجایی که احتمالا کانال های دیگری به جز اینستاگرم دارند شانس دیده شدنتان بیشتر می شود و در سریع ترین زمان می توانید از طریق آن ها صدای خودتان را به حجم وسیعی از مخاطب برسانید.

اما نکته منفی که در همکاری با این اینفلوئنسر ها وجود دارد این است که معمولا این افراد به دلیل حجم بالای مخاطب رابطه صمیمی کمتری با دنبال کننده هایشان دارند و وقتی صحبت از تبلیغ در پلتفرم آن ها می شود ممکن است کمی برای مخاطب غیر قابل اعتماد به نظر برسند و مخاطب با عنوان یک تبلیغ عادی از کنار برند شما عبور کند. پس هنگام همکاری با این نوع افراد حتما باید در نظر داشته باشید که تک تک رفتارهای اینفلوئنسر توسط مخاطب زیر نظر گرفته می شود و باید با برنامه ریزی و استراتژی مناسب پیش بروید.

بعضی وقت ها اشتباهات جبران ناپذیری هم پیش می آید که وجهه ی برند را به طور کلی خراب می کند. مثل برند LMwishmaker که یک برند معروف عطر و ادکلن است و در سال ۲۰۱۶ تبلیغ محصولشان را به یکی از سلبریتی های معروف بریتانیایی با فالوئر میلیونی سپردند. سلبریتی متن تبلیغ را به همراه صحبت های هماهنگ کننده تبلیغ، به اشتباه در پست اینستاگرامی اش کپی پیست کرد و هم اعتبار برند و هم اعتبار خودش را زیر سوال برد.

مگا اینفلوئنسر ها

اشتباهاتی از این قبیل پیامدهای منفی بلند مدتی بر اعتبار و شهرت برند می گذارد و دقیقا به همین دلیل است که انتخاب اینفلوئنسر مناسب مسئله ی بسیار مهمی تلقی می شود.

مزایای همکاری با مگا اینفلوئنسر ها

  • مخاطب بیشتر: مگا اینفلوئنسر ها مخاطب وسیعی دارند و از طریق آن ها می توانید صدایتان را به گوش میلیون ها نفر برسانید.
  • حرفه ای بودن: مگا اینفلوئنسر ها معمولا به خاطر تجربیات بیشتری که دارند حرفه ای تر برخورد می کنند و از لحاظ کیفیت تبلیغ می تواند تا حدود زیادی خاطرتان جمع باشد.
  • انحصاری بودن: از آنجاییکه اینفلوئنسر های مهم و بزرگ با هر برندی همکاری نمی کنند درجه انحصاری که برای شما به وجود می آید خیلی بیشتری از اینفلوئنسری خواهد بود که پیشنهاد هر تبلیغی را می پذیرد. بنابراین تبلیغتان در جایگاه بالاتری قرار می گیرد و ارزشش بیشتر است.
در همکاری با مگا اینفلوئنسر ها مراقب چه نکاتی باشیم؟
  • در دسترس بودن: باید در نظر داشته باشید که معمولا سر مگا اینفلوئنسر ها آنقدر شلوغ است که ممکن است هر زمانی که شما اراده کنید در دسترس نباشند. اگر قصد همکاری با این نوع از افراد را دارید در سریعترین زمان ممکن و چند ماه قبل از شروع کمپین تان برای همکاری برنامه ریزی و گفتگو کنید.
  • هزینه: حتما بودجه تان را بررسی کنید. مگا اینفلوئنسرها بسته به تعداد فالوئرشان از ۵ میلیون تا ۳۰ میلیون از شما دستمزد دریافت می کنند.
  • ریسک: از آن جایی که تمام رفتار و حرکات این اینفلوئنسر ها زیر ذره بین مخاطبینشان است اگر فقط یک اشتباه کوچک پیش بیاید ممکن است شهرت و اعتبار برند شما به کلی زیر سوال برود. (مثل محصول گیاهی که توسط یکی از بازیگران مشهور ایرانی با عنوان ضد ویروس کرونا تبلیغ شد و پای آن سلبریتی را به دادگاه کشید و اعتبار برند مورد نظر را هم خدشه دار کرد.)
  • مرتبط بودن: پست هایی که به صورت اسپانسر شده منتشر می شوند ممکن است زیاد مورد اعتماد کاربر قرار نگیرند. به همین دلیل بسیار مهم است که حوزه فعالیت اینفلوئنسر با محصول شما همخوانی داشته باشد تا همه چیز طبیعی به نظر برسد.
نمونه ای از مگا اینفلوئنسر

یکی از نمونه های خوبی که به عنوان مگا اینفلوئنسر می توانیم نام ببریم “نگین میر صالحی” فشن اینستاگرامر و کارآفرین موفق ایرانی است که در هلند به دنیا آمده است و اینستاگرامش حدود 5.7 میلیون کاربر دارد. نگین مالک برند “گیسو” است و همکاری اش با برند های معروفی مانند دولچه گابانا و دیور او را تبدیل به یک سلبریتی اینستاگرامی کرده است.

نمونه ای از مگا اینفلوئنسر
  1. ماکرو اینفلوئنسر ها

همانطور که قبل هم اشاره کردیم ماکرو اینفلوئنسر ها در حدود ۱۰۰ هزار تا ۱ میلیون مخاطب دارند. برای بسیاری از برند ها این نوع از اینفلوئنسر ها بهترین و ایده آل ترین گزینه هستند. اول اینکه تعداد بسیار زیادی مخاطب با نرخ تعامل بالا دارند و معمولا این اینفلوئنسر ها در زمینه تخصصی خاصی فعالیت می کنند و در آن زمینه خاص تبحر دارند. دوم اینکه فالوئر های این نوع اینفلوئنسر ها معمولا بسیار نزدیک به حوزه فعالیت شان هستند و افرادی هستند که در طی زمان دور هم جمع شده اند و بکر ترین بازار هدف هستند.

ماکرو اینفلوئنسر ها به خوبی مخاطبشان را می شناسند و طی سال ها درک بسیار خوبی نسبت به آن ها بدست آورده اند. به همین دلیل است که دقیقا علاقه مخاطبشان را به خوبی میشناسند و دوست ندارند اعتماد مخاطبشان را با یک پست اسپانسر شده ی بی ربط به پیج از بین ببرند. پس هرگز از این اینفلوئنسر ها درخواست همکاری های غیر مرتبط نکنید.

این اینفلوئنسرها بسته به میزان مخاطبشان ممکن است از ۲۵۰ هزار تومان تا ۱۰ میلیون تومان از شما هزینه دریافت کنند.

مزایای همکاری با ماکرو اینفلوئنسر ها:

  • مرتبط بودن: ماکرو اینفلوئنسر ها بازار هدف بسیار دقیقی دارند که برندهایی که حوزه فعالیت شان با آنها مرتبط باشد را به بهترین نحو می توانند پاسخگو باشند.
  • دسترسی: بسیاری از ماکرو اینفلوئنسر ها علاوه بر مخاطب هدف بالا، نرخ تعامل بالایی هم دارند و این مسئله برای برند هایی که در مرحله برند اورنس هستند بسیار ایده آل می باشد.
  • حرفه ای بودن: این نوع اینفلوئنسر ها معمولا به دلیل کار کردن با برند های مختلف، در ساختن محتواهای با کیفیت حرفه ای هستند و می توانید دستشان را برای نحوه اجرای کمپین باز بگذارید و به حرفه ای بودنشان اعتماد کنید.
در همکاری با ماکرو اینفلوئنسر ها مراقب چه نکاتی باشیم؟
  • اعتبار: حتما قبل از شروع همکاری، اینفلوئنسر مورد نظر را اعتبار سنجی کنید و همکاری های قبلی شان با برند های دیگر را تحت نظر قرار بدهید و حتی اگر برایتان ممکن است از برند های قبلی در مورد اینفلوئنسر مورد نظر فیدبک بگیرید.
  • اینگیجمنت: نرخ تعامل یکی از مهم ترین فاکتورهای تاثیر گذار است. اینفلوئنسر هایی با ۸۰۰ تا ۹۰۰ هزار فالوئر ممکن است نرخ تعامل خیلی پایینی داشته باشند و اصلا با مخاطبشان ارتباط برقرار نکنند. پس در این زمینه هم حواستان را جمع کنید.
  • هزینه: ماکرو اینفلوئنسر ها از محبوب ترین انواع اینفلوئنسر ها هستند و احتمالا پیشنهادهای همکاری بسیار زیادی دارند. به همین خاطر ممکن است هزینه ای که از شما دریافت می کنند از متوسط هزینه صنعت بالاتر باشد.
نمونه ای از ماکرو اینفلوئنسر
نمونه ای از ماکرو اینفلوئنسر

“والولند” یکی از بهترین نمونه های ایرانی از ماکرو اینفلوئنسر ها است که حدود ۱۰۰ هزار فالوئر دارد و در زمینه ی دیزاین داخلی فعالیت دارد که می توانید محتواهای جالب بسیاری در زمینه هوم دکور در آن پیدا کنید. پیج والولند تا کنون با بسیاری از برند های موفق لوازم خانگی ایرانی همکاری داشته است.

  1. میکرو اینفلوئنسر ها

در سطح پایین تر میکرو اینفلوئنسر ها با تعداد فالوئری از ۱۰ هزار تا ۱۰۰ هزار قرار می گیرند که بسیار هم در بین برند های کوچکتر تقاضا دارند. تفاوت بزرگی که این نوع از افراد با همکارانشان یعنی ماکرو اینفلوئنسرها دارند در میزان بازدید هاست. با این حال این نوع از اینفلوئنسر ها معمولا در تخصصشان با تمرکز بیشتری عمل می کنند و به دلیل نرخ تعامل بالایی که با مخاطبین خود دارند بسیار مورد اعتماد فالوئرهایشان هستند.

به دلیل همین نرخ تعامل بالا با کاربر و تمرکز در تخصص، در همکاری با این نوع اینفلوئنسر ها احتمال اینکه لید بیشتری جذب کنید نسبت به ماکرو اینفلوئنسر ها خیلی بیشتر است. اگر بازار هدف مرتبطی با فالوئرهای میکرو اینفلوئنسر مورد نظر دارید بهترین گزینه برای همکاری هستند.

مزایای همکاری با میکرو اینفلوئنسر ها

  • اعتبار: بسیاری از میکرو اینفلوئنسر ها در حوزه فعالیت شان تمرکز دارند و محتوای مرتبط برای آن می سازند. بنابراین از لحاظ اعتبار روی بیشتر آن ها می توان حساب کرد.
  • هزینه: از لحاظ هزینه ی همکاری با اینفلوئنسر ها می توانید نگرانی کمتری بابت هزینه ها داشته باشید و حتی می توانید بودجه تان را پخش کنید و به جای یک ماکرو اینفلوئنسر با چند میکرو اینفلوئنسر کار کنید.
  • اینگیجمنت: میکرو اینفلوئنسر ها نرخ تعامل بیشتری با مخاطبینشان نسبت به مگا و ماکرو اینفلوئنسر ها دارند و بعضا خودشان می توانند پاسخ بسیاری از کامنت هایشان را بدهند.
  • نرخ تبدیل: به دلیل نرخ تعامل بالا با مخاطب و صمیمیت و اعتمادی که بین اینفلوئنسر و آنها وجود دارد معمولا نرخ تبدیل لید به مشتری در این نوع بالا است.
  • در دسترس بودن: این نوع از اینفلوئنسر ها معمولا فعال تر هستند و در هر مرحله که به آنها احتیاج داشته باشید به راحتی میتوانید به آن ها دسترسی داشته باشید.
در همکاری با میکرو اینفلوئنسر ها مراقب چه نکاتی باشیم؟
  • زمان: بسته به نوع کمپینی که می خواهید اجرا کنید ممکن است بخواهید به جای یک فرد با چند میکرو اینفلوئنسر همکاری کنید تا بیشترین نتیجه برایتان حاصل شود. طبیعتا این مسئله به مدیریت زمان بیشتری احتیاج دارد و باید بررسی کنید که به چه فاصله زمانی می خواهید محصولتان را پروموت کنید.
  • کیفیت: از آنجایی که میکرو اینفلوئنسر ها از شبکه های اجتماعی شان ممکن است درآمد زیادی نداشته باشند احتمال آن می رود که مشاغل دیگری داشته باشند و به دلیل ضیق وقت روی محتوای شما زیاد کار نکنند و کیفیت آن پایین بیاید. برای جلوگیری از چنین مشکلاتی بهتر است که در قرار داد همه جنبه های محتوایی را در نظر بگیرید و از همان ابتدا همه خط داستانی را مشخص کنید تا تناقض پیش نیاید.
  • بازدید: از آنجاییکه میکرو اینفلوئنسر ها مخاطب کمتری دارند بازدید تبلیغ شما هم محدود تر می شود. در نظر داشته باشید که اگر هدف کمپین تان برند اورنس (آگاهی از برند) است بهتر است از مگا یا ماکرو اینفلوئنسر ها استفاده کنید.
  • خلاقیت: بر خلاف مگا یا ماکرو اینفلوئنسر ها که بیشتر تمایل دارند بر اساس خط مشی های دقیق حرکت کنند، میکرو اینفلوئنسر ها دوست دارند خلاقیت به خرج بدهند و داستان را طبیعی جلوه بدهند. بنابراین بهتر است در کنار اینکه خط قرمز های برند و اهداف کمپین را برایشان تشریح می کنید در اجرای کمپین زیاد وسواس به خرج ندهید و توپ و میدان را به دست خودشان بدهید. بسیاری از آنها نشان داده اند که خلاقیت خودشان برای کمپین و باز بودن دستشان در اجرا نتیجه های بهتری به بار می آورد.
نمونه ای از میکرو اینفلوئنسر

فیل سرآشپز (علی مروی) یکی از میکرو اینفلوئنسر هایی است که حدود ۵۰ هزار فالوئر دارد و پیجش از زیبایی بصری جالبی برخودار است. این پیج اینگیجمنت 8.5 درصدی دارد که در نوع خودش نرخ تعامل بالایی محسوب می شود.

  1. نانو اینفلوئنسر ها

در مرحله آخر نانو اینفلوئنسر ها قرار می گیرند که تعداد فالوئری کمتر از ۱۰ هزار دارند. نانو اینفلوئنسر ها معمولا فقط در منطقه جغرافیایی خودشان تاثیر گذار هستند و به اینفلوئنسرهای محلی هم معروفند. اگرچه ممکن است همکاری با این افراد بازدید و نتیجه خیلی زیادی به همراه نداشته باشد اما یک نکته مثبت وجود دارد و آن هم این است که نانو اینفلوئنسرها معمولا با تک تک فالوئرهایشان صحبت می کنند و صمیمیت بسیار زیادی بینشان وجود دارد. حتی ممکن است قرار بگذارند و همدیگر را ملاقات کنند. این نشان می دهد که نرخ تعامل بسیار زیادی بین مخاطب و اینفلوئنسر وجود دارد و برند های نوپا و کوچک که بودجه کمی برای تبلیغات دارند می توانند از این نوع اینفلوئنسرها بهره بگیرند چرا که در این مرحله حتی یک مشتری هم برای برند های کوچک می تواند مفید باشد.

قسمتی از یک مقاله در گاردین وجود داشت که در آن نوشته بود: ” احتمال اینکه شما تور مسافرتی که دوستتان به شما پیشنهاد کرده رزرو کنید خیلی بیشتر است تا همین تور مسافرتی را یک سلبریتی تبلیغ کند”

این جمله دقیقا می تواند به اهمیت بهره گیری از نانو اینفلوئنسر ها اشاره داشته باشد. به اعتمادی که میان یک نانو اینفلوئنسر و مخاطبش وجود دارد نمی توان شک کرد. مخصوصا اینکه مخاطب امروزی به اندازه کافی باهوش شده و فرق میان تبلیغ و پیشنهاد طبیعی را به راحتی متوجه می شود. پس با همه این تفاسیر نمی توان نانو اینفلوئنسر ها را نادیده گرفت.

مزایای همکاری با نانو اینفلوئنسر ها

  • اینگیجمنت: نانو اینفلوئنسرها نرخ تعامل خیلی بیشتری نسبت به همکاران دیگرشان دارند چرا که به راحتی برای هر کامنت وقت می گذارند و خودشان پاسخگوی مخاطب هستند.
  • هزینه: نانو اینفلوئنسرها به دلیل هزینه های کم دریافتی، بسیار مورد توجه برند های کوچک قرار می گیرند و گزینه های بسیار عالی برای استارت آپ ها با بودجه محدود هستند.
  • اعتبار: بسیاری از نانو اینفلوئنسرها اکثر مخاطبینشان را می شناسند و یک رابطه صمیمی و دوستانه با آن ها برقرار می کنند. بنابراین می توانید اطمینان حاصل کنید که محصولتان به خوبی معرفی می شود.
  • نرخ تبدیل: همانطور که بالاتر هم اشاره کردیم، مردم به پیشنهادات دوستان و آشنایان خودشان بیشتر اعتماد می کنند تا سلبریتی ها! بنابراین پیشنهادی که توسط یک نانو اینفلوئنسر به مخاطب صورت می گیرد با احتمال بالاتری تبدیل به اکشن می شود.
  • موقعیت جغرافیایی: قبل تر اشاره کردیم که به نانو اینفلوئنسرها اینفلوئنسر های محلی نیز گفته می شود. بنابراین بهترین گزینه برای برند های محلی کمک گرفتن از چند نانو اینفلوئنسر در همان محل جغرافیایی خاص است. مثلا فرض کنید می خواهید ایونتی در شهر شیراز برگزار کنید. مخاطب هدف شما افراد شیرازی هستند بنابراین به جای اینکه از یک سلبریتی که مخاطبینش افراد از همه شهر ها هستند کمک بگیرید، بهتر است از چند نانو اینفلوئنسر که لوکیشن شیراز را دارند بهره بگیرید که دقیقا به هدف زده باشید.
در همکاری با نانو اینفلوئنسر ها مراقب چه نکاتی باشیم؟
  • میزان بازدید: اگر هدف کمپین تان برند اورنس است بهتر است که در کنار همکاری با نانو اینفلوئنسرها به گزینه های دیگری (مگا، ماکرو و میکرو) هم فکر کنید. چون بازدید نانو اینفلوئنسر ها محدود است و ممکن است با هدف کمپین شما متناسب نباشد.
  • تجربه: طبیعی است که نانو اینفلوئنسرها به اندازه دیگر همکاران بزرگترشان تجربه کافی در همکاری با برند ها ندارند. مثلا ممکن است این نوع افراد نحوه استفاده حرفه ای از هشتگ ها را به خوبی ندانند. بنابراین از همان ابتدا اهدافتان را مشخص کنید و ریز به ریز نحوه اجرای کمپین و جزییات آن را با آنها در میان بگذارید تا از مشکلات بعدی جلوگیری بشود.
  • کیفیت: دقیقا مانند نکته قبلی که توضیح دادیم باید گفت که نانو اینفلوئنسر ها ممکن است تجربه کافی در تولید محتوا برای برند ها را نداشته باشند و اگر همه چیز را در اختیار خودشان بگذارید کیفیت محتوایی که برای برندتان تولید شده با ارزش نباشد و یا حتی مطابق با اصول و خط مشی برند شما نباشد. که در این مورد هم باید از ابتدا در مورد جزییات محتوا، زمان بندی انتشار، نحوه اجرا و … با اینفلوئنسر مورد نظر صحبت کنید و در قراردادتان آن را قید کنید.
نمونه ای از نانو اینفلوئنسر
نمونه ای از نانو اینفلوئنسر

هژیر فرهمند نمونه ای از نانو اینفلوئنسر با حدود ۵ هزار فالوئر است که به طور تخصصی در زمینه ورزشی محتوا تولید می کند و در هم رده های خودش نرخ اینگیجمنت به نسبت بالایی هم دارد. لی اوت صفحه و با ارزش بودن و یکسو بودن محتواها و هم چنین ورزشکار بودن خود فرد نشان می دهد این نانو اینفلوئنسر کاملا در کارش حرفه ای و جدی است.

چطور برای کمپین بعدی مان بهترین اینفلوئنسر انتخاب کنیم؟ (راهنمای سریع)

  1. مگا اینفلوئنسر: اگر هدف کمپین تان افزایش آگاهی نسبت به برند و به اصطلاح برند اورنس (معرفی) است و در میزان بودجه محدودیتی ندارید بهتر است از مگا اینفلوئنسر ها کمک بگیرید.
  2. ماکرو اینفلوئنسر: اگر هدف کمپین تان این است که بازار هدف تان را گسترده کنید و به مخاطب بیشتری دسترسی داشته باشید از ماکرو اینفلوئنسرها استفاده کنید. هم زمان ROI تان را بسنجید. ماکرو اینفلوئنسرها از نرخ تعامل بیشتری نسبت به مگا اینفلوئنسر ها برخودارند.
  3. میکرو اینفلوئنسر: اگر هدف از کمپین افزایش لید و نرخ تبدیل در میان نوع خاصی از مخاطب هدف است میکرو اینفلوئنسر ها بهترین گزینه هستند.
  4. نانو اینفلوئنسر: استارت آپ ها و برند های نوپا که بودجه کمتری دارند و هم چنین برند های محلی که می خواهند در نقطه جغرافیایی خاصی تبلیغ انجام دهند بهتر است از نانو اینفلوئنسر ها بهره بگیرند.

جمع بندی

همانطور که در مقاله فعلی مطالعه کردید می بینیم که با تنها در نظر گرفتن تعداد فالوئر از یک اینفلوئنسر، موفقیتی نمی تواند ایجاد شود. نکات حساسی وجود دارد که قبل از همکاری با اینفلوئنسر باید تحت نظر قرار بدهید. اولین و مهم ترین آن، این است که هدف کمپین تان را بدانید، مخاطب هدف تان را بشناسید، بودجه تان را مشخص کنید و بعد با توجه به آن اینفلوئنسر مناسب را انتخاب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط