🔥 دوره‌های 20 میلیونی رو رایگان برنده شو!

آموزش دانلود ویدیو از اینستاگرام (آموزش قدم به قدم)

افراد فعال در اینستاگرام با هر هدفی ممکن است نیاز به دانلود عکس یا ویدیو پیدا کنند. ممکن است بخواهید آن محتوا را روی صفحه‌ی خودتان منتشر کنید و یا در فولدری به صورت آفلاین ذخیره کنید تا برای همیشه آن را داشته باشید. اینجاست که روش‌های دانلود از اینستاگرام به فریاد ما می‌رسند و کار را ساده می‌کنند. به هر حال ممکن است با خودتان فکر کنید اپلیکیشن‌های بسیاری برای دانلود از اینستاگرام وجود دارند و با یک سرچ ساده موضوع حل می‌شود. اما واقعیت این است بسیاری از این اپلیکیشن‌ها غیر قابل اعتماد هستند و مهم‌تر از همه به تایید خود اینستاگرام نرسیده‌اند. ما در این مقاله می‌خواهیم روش‌های امن و بدون ریسکی را به شما معرفی کنیم تا بر روی هر نوع دستگاهی اعم از دسکتاپ، اندروید و IOS بتوانید از اینستاگرام دانلود انجام دهید.

در این مقاله می خوانید

اگر هنوز با دانلود امن از اینستاگرام مشکل دارید با این آموزش قدم به قدم همراه باشید.

افراد فعال در اینستاگرام با هر هدفی ممکن است نیاز به دانلود عکس یا ویدیو پیدا کنند. ممکن است بخواهید آن محتوا را روی صفحه‌ی خودتان منتشر کنید و یا در فولدری به صورت آفلاین ذخیره کنید تا برای همیشه آن را داشته باشید. اینجاست که روش‌های دانلود از اینستاگرام به فریاد ما می‌رسند و کار را ساده می‌کنند.

به هر حال ممکن است با خودتان فکر کنید اپلیکیشن‌های بسیاری برای دانلود از اینستاگرام وجود دارند و با یک سرچ ساده موضوع حل می‌شود. اما واقعیت این است بسیاری از این اپلیکیشن‌ها غیر قابل اعتماد هستند و مهم‌تر از همه به تایید خود اینستاگرام نرسیده‌اند.

ما در این مقاله می‌خواهیم روش‌های امن و بدون ریسکی را به شما معرفی کنیم تا بر روی هر نوع دستگاهی اعم از دسکتاپ، اندروید و IOS بتوانید از اینستاگرام دانلود انجام دهید.

آیا دانلود از اینستاگرام قانونی است؟

قبل از اینکه شروع به آموزش کنیم باید بدانیم اصلا اینستاگرام در مورد دانلود از شبکه‌اش چه قوانینی دارد؟ در حالت عادی دانلود محتوایی که دارای حق‌ کپی‌رایت است غیر قانونی است و باید ابتدا از صاحب اثر اجازه گرفته باشید.

شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که موزیکی را روی ویدیویی (حتی ویدیوی خودتان) قرار داده باشید و اینستاگرام آن پست شما را حذف کرده باشد. این مسئله دقیقا به خاطر همین قوانین سختگیرانه‌ی اینستاگرام در حق صاحب اثر است و احتمالا موزیکی که برای ویدیوتان استفاده کرده‌اید دارای حق کپی‌رایت بوده که معمولا اگر منبع و اسم صاحب اثر را در پست قید کنید و او را تگ کنید این مسئله تا حدودی برایتان حل می‌شود.

آیا دانلود از اینستاگرام قانونی است؟

پس تا اینجا با قوانین اینستاگرام آشنا شدیم و دیدیم که سخت‌گیری آن مرز و کشور نمی‌شناسد. اما در مورد محتواهایی که حق کپی‌رایت ندارند چه؟ قانون نانوشته‌ای وجود دارد که می‌گوید برای اجحاف نشدن در حق صاحب اثر (حتی اگر حق کپی‌رایت نداشته باشد) در صورت دانلود محتوا و بازنشر آن، حتما از منبع محتوا نام ببرید و یا مستقیما او را تگ کنید.

به خصوص در کشور عزیز ما ایران، که قوانین کپی‌رایت آنطور که باید رعایت نمی‌شود، بسیار پسندیده است که این عادت زیبا را در خودمان به وجود بیاوریم و برای اینکه زحمات صاحب اثر را بی نتیجه نکنیم، در کنار بازنشر محتوایش از او نامی ببریم و این حق را در قبال هنرمندان و تولید‌کنندگان محتوا به جا بیاوریم.

انواع روش‌های دانلود از اینستاگرام

۱– دانلود از اینستاگرام در دسکتاپ

اولین روشی که می‌خواهیم به شما آموزش بدهیم دانلود از اینستاگرام از طریق دسکتاپ است (با هر نوع مرورگری). برای این روش شما باید کد مرجع (Source Code) محتوا را پیدا کنید که اصلا کار سختی نیست و به راحتی از پیج خود محتوا، به نحو زیر، می‌توان آن را پیدا کرد:

  • مرورگرتان را باز کنید و ویدیویی را که می‌خواهید در اینستاگرام باز کنید.
دانلود از اینستاگرام در دسکتاپ
  • روی آن راست‌کلیک کنید و گزینه‌ی “Inspect” را انتخاب کنید. در بعضی مرورگرها این گزینه می‌تواند تحت عنوان “View Page Source” هم باشد پس هر کدام از این دو را دیدید آن را انتخاب کنید.
Inspect
  • دکمه‌های ترکیبی “Ctrl + F” را بزنید تا گزینه‌ی جستجوگر برایتان فعال شود و در آن کلمه‌ی “.mp4.” را جستجو کنید. قسمتی از کدها برایتان نمایش داده می‌شود که شما لینکی را که با “src=” شروع می‌شود باید انتخاب و کپی کنید.
دانلود از اینستاگرام در دسکتاپ
  • حالا لینک انتخابی را کپی کنید و آن را در یک تب مرورگر پیست کنید. می‌بینید که ویدیو نمایش داده می‌شود و آماده‌ی دانلود است. فقط کافی است روی ویدیو راست‌کلیک کنید و گزینه‌ی “Save Video As…” را انتخاب کنید.
Save Video As…

به همین راحتی ویدیو در هر فولدری که در کامپیوتر انتخاب کنید ذخیره می‌شود و هر زمان که بخواهید می‌توانید به صورت آفلاین به آن دسترسی داشته باشید.

۲– دانلود از اینستاگرام در موبایل (اندروید و ios)

  • دانلود از اینستاگرام در اندروید

یکی از ویژگی‌هایی که سیستم عامل اندروید دارد این است که زمانی که ویدیویی را در مرورگر موبایل یا هر اپلیکیشنی نگاه می‌کند به صورت اتوماتیک در دستگاهتان ذخیره می‌شود. بعد از آن فقط کافی است از قسمت مدیریت فایل‌ها، یعنی محلی که ذخیره شده آن را بازگردانی کنید. برای این کار باید مراحل زیر را طی کنید:

  • ویدیویی که می‌خواهید دانلود کنید را در اپلیکیشن اینستاگرام یا در مرورگر کامل نگاه کنید. باید توجه کنید که فقط همان قسمتی از ویدیو را که تماشا کردید در فایلها ذخیره می‌شود به همین دلیل باید ویدیو را تا آخر تماشا کنید که ناقص دانلود نشود.
  • در مرحله‌ی بعد وارد قسمت “File Manager” دستگاهتان شوید.
  • به فولدر “Android” و بعد “Data” بروید و از قسمت سرچ‌بار “com.instagram.android” را سرچ کنید.
com.instagram.android
  • حالا باید به فولدر “Cache” و بعد “Videos” بروید. می‌بینید که تمام ویدیوهایی که در اینستاگرام تماشا کرده‌اید آنجا با پسوند “.clean” وجود دارند توجه داشته باشید که ویدیوها به ترتیب از آخر به اول لیست می‌شوند یعنی ویدیوهایی که اخیرا تماشا کردید بالای لیست قرار می‌گیرند.
  • حالا پسوند ویدیو را به جای”.Clean” به“MP4.” تغییر دهید یا اینکه آن را در حالت ویدیو باز کنید تا هر زمانی که بخواهید حتی آفلاین آن را تماشا کنید. حالا دیگر تا زمانی که کش دستگاهتان را پاک نکردید این ویدیو در این قسمت خواهد ماند.

**نکته: شاید به نظر شما هم این روش کمی پیچیده به نظر برسد و زمان زیادی طلب کند. در حالی که اپلیکیشن‌های بسیاری برای دانلود از اینستاگرام مانند Instasave یا Fastsave وجود دارد یا حتی یک اسکرین گرفتن ساده از صفحه نمایش می‌تواند ساده‌تر باشد. اما برای افرادی که هر نوع اپلیکیشنی را روی دستگاهشان نصب نمی‌کنند یا از داشتن اپلیکیشن‌های زیاد روی دستگاهشان خسته شده‌اند می‌تواند گزینه‌ی مستقیم و مناسبی باشد.

برنامه های دانلود از اینستاگرام
  • دانلود از اینستاگرام در ios

دانلود در ios هیچ‌زمان به سادگی دانلود در اندروید نبوده است و در زمینه‌ی اینستاگرام هم همین قانون برای آن وجود دارد. اما راهی میانبر وجود دارد و آن استفاده از ضبط صفحه نمایش خود دستگاهتان است، بدون آنکه مجبور باشید ابزار مکمل دیگری نصب کنید.

برای این روش باید از مراحل زیر استفاده کنید:

  • وارد “Control Center” شوید و روی “Record button” بزنید.
  • ضبط صفحه نمایش بعد از ۳ ثانیه شروع خواهد شد.
  • برای متوقف کردن ضبط باید دوباره وارد “Control Center” شوید و روی دکمه‌ی قرمز رنگ بزنید تا ضبط به اتمام برسد.
دانلود از اینستاگرام در ios

ویدوی نهایی در “Camera Roll” ذخیره می‌شود و می‌توانید به آن دسترسی داشته باشید.

**نکته: اگر این روش ساده را هم دوست نداشتید می‌توانید از اپلیکیشن‌های مکملی مثل Downloadgram یا Instadownload استفاده کنید.

۳– دانلود استوری‌ها (مناسب اندروید و ios)

زمانی که یک ویدیو در استوری‌های اینستاگرام می‌سازید گزینه‌ای در بالای آن قرار می‌گیرد که حتی قبل از منتشر کردن آن می‌توانید در آلبومتان ذخیره‌اش کنید. (با هر ادیتی که با اینستاگرام در آن انجام داده‌اید) برای این کار فقط کافیست روی دکمه‌ی دانلود که بالای عکس قرار گرفته کلیک کنید.

دانلود استوری‌ها (مناسب اندروید و ios)

حتی بعد از اینکه استوری‌تان را منتشر کردید هم می‌توانید آن را دانلود کنید. برای این کار باید از پایین سمت راست صفحه‌ی استوری روی آیکون سه نقطه‌ای کلیک کنید که در این قسمت دو حالت برای شما وجود دارد:

  • “Save Video” : اگر این گزینه را انتخاب کنید ویدیوی مورد نظر بدون فیلترهای اعمال شده در گالری ذخیره می‌شود.
  • “Save Story”: اگر این گزینه را انتخاب کنید ویدیو همراه تمام فیلترها و استیکرهایی که روی آن اعمال کردید به شکل همان استوری در گالری شما ذخیره می‌شود.
Save Story

اگر بخواهید تمام این مراحل را اتوماتیک کنید، یعنی هر ویدیویی که با اینستاگرام می‌گیرید به طور اتوماتیک در گالری هم ذخیره شود و نیازی به ذخیره‌ی دستی نداشته باشید، باید مراحل زیر را طی کنید:

  • در اپلیکیشن اینستاگرام وارد “Settings” و بعد “Privacy” شوید.
  • “Story Controls” را باز کنید.
  • گزینه‌ی “Save to Camera Roll” را انتخاب کنید.

حالا هر زمان که استوری می‌سازید و منتشر می‌کنید به صورت اتوماتیک در گالری شما هم ذخیره می‌شود.

Save to Camera Roll

۴– اپلیکیشن‌های مکمل برای دانلود از اینستاگرام (اندروید و ios)

اگر مایل به استفاده از هیچ‌کدام از تکنیک‌های بالا نبودید، میتوانید از اپلیکیشن‌های مکمل برای دانلود از اینستاگرام استفاده کنید که اتفاقا یکی از سریع‌ترین روش‌ها هم هستند و برای هر دو سیستم عامل موجود یعنی اندروید و ios اپلیکیشن‌های مکمل فراوانی ساخته شده است.

اما مسئله‌ای که اینجا وجود دارد این است که هیچ‌کدام از این اپلیکیشن‌ها مورد تایید شرکت اینستاگرام نیستند و برای استفاده از آن‌ها باید به آن‌ها اجازه‌ی دسترسی به گالری را بدهید که این دسترسی به اطلاعات ممکن است به مذاق بسیاری از کاربران خوش نیاید و حریم خصوصی آن‌ها را تحت خطر قرار دهد. پس اگر دیتای مهمی روی گوشی موبایلتان دارید تا حد امکان سعی کنید از روش‌های امنی که در این مقاله گفته شد استفاده کنید و هر نوع اپلیکیشنی را روی دستگاهتان نصب نکنید. اما در آخر همه چیز بستگی به میل و انتخاب شما دارد.

جمع‌بندی

بسیاری از افراد یا شرکت‌ها وجود دارند که به دلیل داشتن دیتای مهم روی دستگاهشان قادر به دانلود هر نوع اپلیکیشینی نیستند و از طرفی برای کسب‌وکارشان به اینستاگرام وابسته‌اند. در این مقاله روش‌های مختلفی برای انواع دستگاه‌ها اعم از دسکتاپ، اندروید و Ios گفته شد که کاربران می‌توانند با حفظ حریم خصوصی‌شان به امن‌ترین شکل ممکن از اینستاگرام دانلود داشته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط