🔥 دوره‌های 20 میلیونی رو رایگان برنده شو!

چگونه ویدیو کلاس های آنلاین (وبینار) را ضبط کنیم؟آموزش 3 روش

کنید و یا اگر خودتان می خواهید محتوایی تولید کنید از صفحه نمایش تان فیلم بگیرید و یا ویدیو آن را ادیت کنید. نکته ی مهم که باید به خاطر داشته باشد این است که اگر وبیناری که دارید مشاهده یا برگزار می کنید با پلتفرم اسکای روم برگزار می‌شود می توانید از افزونه اسکای روم که به آن اشاره خواهیم کرد استفاده کنید.
چگونه ویدیو کلاس های آنلاین (وبینار) را ضبط کنیم؟| آموزش 3 روش

در این مقاله می خوانید

در این مقاله به شما آموزش می دهیم چطور و با چه ابزارهایی می توانید کلاس های آنلاین و یا ویدیوهای آموزشی خودتان را ضبط کنید.

امروز که حال و روز جهان خوب نیست، حضور مردم در کنار هم کمرنگ تر شده و فاصله ها از هر زمان دیگری بیشتر شده است. این شرایط به ما فهماند تا چه حد زندگی انسان مدرن وابسته به اینترنت است. این روز ها که همه ی ما مجبور به ماندن در خانه هستیم بهترین زمان برای آموزش و یادگیری و حتی یاد دادن است. احتمالا شما هم دارید از این زمان استفاده می کنید در وبینار ها و کلاس های آنلاین آکادمی ثبت نام کرده اید و می خواهید از وقت تان استفاده بهینه داشته باشید.

در این مقاله به شما آموزش خواهیم داد چطور ابزارهای مختلف را به کار بگیرید تا بتوانید کلاس های آنلاین تان را ضبط کنید و یا اگر خودتان می خواهید محتوایی تولید کنید از صفحه نمایش تان فیلم بگیرید و یا ویدیو آن را ادیت کنید. نکته ی مهم که باید به خاطر داشته باشد این است که اگر وبیناری که دارید مشاهده یا برگزار می کنید با پلتفرم اسکای روم برگزار می‌شود می توانید از افزونه اسکای روم که به آن اشاره خواهیم کرد استفاده کنید.

۳ روش برای ضبط وبینارها (کلاس های آنلاین)

۱- آموزش نرم افزار کامتازیا (Camtasia)

کامتازیا یکی از قدرتمند ترین و محبوب ترین ابزارهای ضبط صفحه نمایش است و معمولا کسانی که محتوای ویدیویی تولید می کنند و احتیاج دارند از صفحه دسکتاپشان فیلم تهیه کنند از این نرم افزار استفاده می کنند. کامتازیا امکانات فوق العاده ای دارد از جمله فیلم برداری از دسکتاپ، ادیت ویدیو ها، حذف قسمت های اضافی صدا و تصویر، فیلمبرداری دو دوربینه و … . تفاوتی نمی کند برای چه هدفی می خواهید از این ابزار استفاده کنید، چه مبتدی باشید و بخواهید فقط کلاستان را ضبط کنید چه به صورت تخصصی قصد تولید محتوا داشته باشید در هر صورت این نرم افزار به کارتان می آید.

از کجا کامتازیا را دانلود و نصب کنم؟

نرم افزار کامتازیا یک نرم افزار پولی است و فقط به مدت ۳۰ روز می توانید از نسخه ارجینال آن استفاده کنید. اما به لطف منابع ایرانی می توانید نسخه کرک شده این ابزار را از این لینک دانلود کنید و از امکانات نامحدود آن بهره ببرید. پس از نصب نرم افزار بدون اینکه آن را اجرا کنید فایل Patch.exe را در مسیری که نرم افزار نصب شده کپی کنید، روی آن کلیک راست کنید و گزینه Run as administrator را انتخاب کنید و بر روی دکمه Patch کلیک کنید. حالا می توانید نرم افزار را به صورت رایگان اجرا کنید.

  1. آماده کردن کامتازیا برای ضبط صفحه نمایش

نرم افزار کامتازیا قسمت های مختلفی شامل زیر دارد:

  • Timeline: در صفحه تایم لاین می توانید ویدیو های خودتان را ادیت کنید.
  • Tools panel: در قسمت جعبه ابزار همه ی فایل هایی را که ضبط کرده اید ذخیره می شوند.
  • Canvas: در این محل سایز و اندازه خروجی ها را می توانید تعیین کنید و قبل از به اشتراک گذاری فیلم تان را ببینید.

حالا که با قسمت های مهم این نرم افزار آشنا شدید بیایید ابتدا ضبط ساده ی صفحه نمایش را با هم مرور کنیم.

Camtasia

این کار خیلی ساده است اما قبل از اینکه دکمه قرمز و بزرگ rec رکورد را بزنید می توانید تنظیمات برنامه را برای خودتان شخصی سازی کنید.

  1. نرم افزار به صورت پیش فرض از کل دسکتاپ (full screen) فیلم برداری می کند اما اگر می خواهید از قسمت خاصی از دسکتاپ فیلم برداری کنید می توانید با زدن دکمه Custom و جا بجا کردن حاشیه ها پنجره ی قرمز را برای خودتان مشخص کنید.
  2. در قسمت دوم می توانید تنظیمات دوربین و میکروفن را مشخص کنید. در حالت پیش فرض فیلم برداری هم از وبکم و هم در حالت میکروفن خاموش است. اگر می خواهید تصویر وبکم هم فیلم برداری کنید باید Camera را On کنید و اگر می خواهید صدای خودتان را هم ضبط کنید Audio باید on باشد.

بعضی دانشجو ها مایلند وقتی کلاس شان را ضبط می کنند صداهای محیط حذف شود و فقط صدای درون دسکتاپ ضبط شود. برای این حالت فلش کوچک کنار میکروفن را بزنید و گزینه ی Record system audio را انتخاب کنید. اگر مایل نیستید صدای میکروفن خودتان ضبط شود می توانید گزینه Do not record microphone را انتخاب کنید تا صداهای اضافی محیطتان حذف شود.

  1. حالا که تنظیمات دلخواهتان شد دکمه قرمز رنگ رکورد (rec) را بزنید و دسکتاپ تان را ضبط کنید.

در سیستم ویندوز و Mac مراحل به ترتیب زیر می باشد:

تنظیمات در سیستم ویندوز و Mac

بعد از اینکه صفحه شروع به ضبط شدن شد کادر کوچکی مثل زیر گوشه دسکتاپ می آید که مدت زمان ضبط را نمایش می دهد و می توانید از همانجا با دکمه Stop آن را متوقف کنید و یا آن را pause کنید و دوباره ادامه اش را ضبط کنید.

تنظیمات ضبط کردن
  1. ویرایش اشتباهات

برخی افراد هستند که با کامتازیا تولید محتوا انجام می دهند و ممکن است وسط ضبط صدا یا تصویر اضافه ای پیش بیاید و یا قسمتی از ویدیو را بخواهند جدا کنند. خیلی از وقت ها هم ممکن است تکه های ابتدایی و پایانی را لازم نداشته باشید. برای این منظور می توانید وارد تایم لاین تان شوید و ویدیو مورد نظر را آن جا پیدا کنید موس را روی ویدیو نگه دارید با drag کردن ویدیو می توانید هر قسمتی را خواستید جدا کنید. البته خیالتان راحت باشد هر تغییری که در تایم لاین در ویدیوتان ایجاد کردید ویدیوی اصلی و خام در قسمت Media bin می ماند و هیچ تغییری نمی کند و می توانید به آن دسترسی داشته باشید.

اگر بخواهید از وسط ویدیو قسمتی را حذف کنید می توانید با قسمت قرمز رنگ و سبز رنگ که در شکل زیر موس روی آن قرار گرفته محدوده اش را تعیین کنید و بعد از منوی بالا روی آیکون قیچی کلیک کنید تا آن قسمت از ویدیو شما حذف شود.

ویرایش اشتباهات
  1. نام گذاری، یادداشت نویسی و افکت

برای ویرایش حرفه ای تر ویدیو از قسمت جعبه ابزار یا همان Tools panel می توانید افکت های مختلف به ویدیو تان اضافه کنید، زیرنویس برای آن تهیه کنید و یا یادداشت هایی روی آن بنویسید. در قسمت جعبه ابزار امکانات مختلفی هست که میتوانید از آن ها استفاده کنید. برای این کار کافی است افکت مورد نظرتان را از منوی سمت چپ انتخاب کنید، آن را بکشید و روی ویدیو رها کنید.

نام گذاری، یادداشت نویسی و افکت
  1. ذخیره و اشتراک گذاری فایل

بعد از اینکه کارتان به اتمام رسید از قسمت سمت راست بالای صفحه دکمه سبز رنگ Share را انتخاب می کنید در این قسمت می توانید مستقیما فایلتان را روی یوتیوب و شبکه های اجتماعی دیگر آپلود کنید در غیر این صورت اولین گزینه یعنی Local file را انتخاب کنید و فایل را در محل دلخواه خودتان ذخیره کنید.

۲- آموزش نرم افزار اسنگیت (Snagit)

اسنگیت هم یکی دیگر از محصولات کمپانی Techsmith است که بسیار موفق ظاهر شده و از آنجایی که محیط ساده و کاربرپسندی دارد کار با آن خیلی ساده است. این ابزار برای عکس برداری و فیلم برداری صفحه دسکتاپ کاربرد دارد. چند مورد از قابلیت های این نرم افزار کاربردی عبارتند از:

  • امکان ضبط عکس و فیلم از دسکتاپ با انواع فرمت ها
  • امکان افزودن افکت به تصاویر و ویدیوها
  • امکان اضافه کردن متن و زیرنویس
  • تبدیل عکس به Pdf و …

از کجا اسنگیت را دانلود و نصب کنم؟

برای دانلود و نصب این نرم افزار هم می توانید مانند کامتازیا توسط این لینک به نسخه کرک شده آن دسترسی داشته باشید. بعد از اینکه نرم افزار را دانلود کردید آن را نصب و اجرا کنید. در مرحله بعد فایل Kegan را اجرا کنید یک سریال برای شما ساخته می شود که توسط آن می توانید نرم افزار را به طور کامل نصب کنید.

  1. شروع کار با نرم افزار اسنگیت

بعد از اینکه برنامه را نصب کردید وقتی آن را اجرا می کنید صفحه ای ساده مانند زیر به شما نمایش داده می شود.

شروع کار با نرم افزار اسنگیت

این صفحه شامل سه قسمت مختلف است:

  • All in one: این حالت معمولا حالت انعطاف پذیری است و در آن می توانید انتخاب کنید که می خواهید عکس بگیرید یا فیلم بگیرید که معمولا از همین حالت استفاده می شود. اگر بخواهید از تنظیمات پیشرفته تر استفاده کنید باید از موارد بعدی استفاده کنید.
  • Image: اگر مطمئن هستید فقط می خواهید از صفحه عکس بگیرید این گزینه را انتخاب کنید چرا که تنظیمات مختلفی هست که می توانید طبق میل خودتان آن را تنظیم کنید.
  • Video: در این قسمت هم می توانید تنظیمات ویدیو را مشخص کنید.

وسط صفحه نرم افزار تنظیماتی دیده می شود که کارایی آن ها را هم بررسی می کنیم:

  • یکی از تنظیمات Preview in editor است که اگر این حالت فعال باشد می توانید عکس یا فیلمتان را در صفحه ادیتور خود نرم افزار مشاهده کنید.
  • با گزینه copy to clipboard هر عکس یا فیلمی بگیرید به طور اتوماتیک کپی می شود و می توانید هر جایی که خواستید آن را paste کنید.
  • کسانی که فیلم های آموزشی از دسکتاپ شان تهیه می کنند معمولا می خواهند روند حرکت موس مشخص باشد. اگر گزینه Capture cursor را فعال کنید می توانید حرکت موس را هم ضبط کنید در غیر این صورت می توانید آن را غیر فعال کنید.
  • اگر گزینه ۵ Seconds delay را فعال کنید زمانی که دکمه ضبط را می فشارید از ۵ ثانیه بعد شروع به ضبط صفحه نمایش می کند.

**توجه داشته باشید اگر بخواهید تنظیمات خاصی را برای خودتان ذخیره کنید و برای اینکه در هر بار استفاده مجبور نباشید همان تنظیمات قبل را دوباره اعمال کنید می توانید از علامت + کنار Preset در گوشه پایین نرم افزار استفاده کنید و اولین گزینه یعنی New preset from current settings را انتخاب کنید تا تنظیمات برای شما ذخیره شود.

وقتی که تنظیمات را انجام دادید و آماده ی ضبط شدید دکمه قرمز رنگ Capture را بفشارید. می بینید که مربع خط چینی ظاهر خواهد شد که با آن می توانید مرز تصویرتان را مشخص کنید. با جابجا کردن گوشه های خط چین ها محدوده ی مورد نظرتان را انتخاب کنید.

تنظیمات اسنگیت

بعد از اینکه محدوده را انتخاب کردید جعبه ابزار اسنگیت ظاهر می شود که می توانید از طریق آن انتخاب کنید که عکس یا فیلم می خواهید بگیرید.

جعبه ابزار اسنگیت

به همین راحتی می توانید عکس یا فیلم تان را ثبت کنید. بعد از اتمام کار و وقتی ویدیوتان تمام شد و آن را متوقف کردید و یا عکسی از صفحه گرفتید به طور اتوماتیک عکس یا فیلم تان به صفحه ادیتور نرم افزار منتقل می شود و می توانید روی آن ادیت های مختلفی انجام بدهید.

  1. تنظیمات فیلمبرداری از صفحه نمایش

وقتی در صفحه نرم افزار روی گزینه Video کلیک کنید می توانید تنظیمات ویدیویی تان را اعمال کنید. مثلا اگر بخواهید صداهایی که از خود کامپیوتر می آیند (صدای درون سیستم) هم ضبط شود باید گزینه Record system audio را فعال کرده باشید. یا اگر می خواهید صدای میکروفن خودتان هم ضبط شود باید Record microphone را on نگه دارید.

تنظیمات فیلمبرداری از صفحه نمایش

البته تولباری هم که موقع ضبط ویدیو پایین صفحه به شما نمایش داده می شود هم اجازه این را به شما می دهد که تنظیمات را از همانجا هم بتوانید تنظیم کنید. که صدای سیستم به صورت آیکون اسپیکر و صدای میکروفن خودتان به صورت آیکون میکروفن نمایش داده می شود.

کنار دکمه قرمز رنگ هم آیکونی وجود دارد که می توانید با آن انتخاب کنید وبکم تان ضبط شود یا خیر.

انتخاب وبکم
  1. ویرایش ویدیو ها در اسنگیت

در صفحه اصلی یعنی قسمت ادیتور نرم افزار در همان قسمتی که ویدیوتان را می توانید پلی کنید پرچم های کوچک سبز و قرمزی وجود دارد که توسط آن ها می توانید قسمت خاصی از ویدیو را کات کنید.

ویرایش ویدیو ها در اسنگیت
  1. ذخیره و اشتراک گذاری فایل

وقتی ویدیوتان آماده شد از قسمت Share که بالای سمت راست صفحه ادیت قرار دارد می توانید ویدیو را توسط گزینه File در سیستم تان ذخیره کنید و یا حتی مستقیما آن را در یوتیوب، ایمیل تان و حتی نرم افزارهای آفیس به اشتراک بگذارید.

ذخیره و اشتراک گذاری فایل

نحوه ساخت ویدیو با چندین عکس توسط اسنگیت

یکی از کاربردهای جالب اسگنیت توانایی ساخت ویدیو با عکس های مختلف است. مثلا فرض کنید جزوه ای دارید و می خواهید با صدای خودتان روی صفحات مختلف آن صحبت کنید و توضیح بدهید آن وقت است که این ویژگی به کارتان می آید.

برای این کار می توانید از منوی بالای صفحه گزینه Create را انتخاب کنید و بعد روی Video from images کلیک کنید. حتی می توانید از منوی پایین صفحه که عکس های اخیرتان را نشان می دهد انتخاب کنید. به این صورت که با شیفت و کلیک می توانید هر چند تصویر را که می خواهید انتخاب کنید و بعد روی یکی از آن ها راست کلیک کنید و گزینه Video from images را انتخاب کنید.

در این حالت تولبار ضبط ظاهر می شود و می توانید از طریق آیکون میکروفن و وبکم انتخاب کنید صدا و تصویرتان روی تصاویر ضبط شود. با حرکت دادن تصاویر می توانید ترتیب عکس ها را مشخص کنید و یا روی عکس خاصی کلیک کنید.

از منوی سمت راست می توانید روی ویدیوتان متن بنویسید، نشانه گذاری انجام بدهید و یا با فلش های رنگی به قسمت های مختلف اشاره کنید. تمام ادیت های مربوط به ویدیو را می توانید روی این نوع ویدیو ها هم پیاده کنید.

نحوه ساخت ویدیو با چندین عکس توسط اسنگیت

بعد از اتمام کار می توانید ویدیو را متوقف کنید و به روش قبل از طریق دکمه Share آن را ذخیره کنید و یا به اشتراک بگذارید.

۳- آموزش ضبط صفحه نمایش با افزونه اسکای روم (Skyroom)

اگر وبیناری که دارید مشاهده یا برگزار می کنید با پلتفرم اسکای روم برگزار می‌شود می توانید از این افزونه استفاده کنید. اگر از نرم افزار های پر حجم و پیشرفته خسته اید و یک ابزار کم حجم و جمع و جور می خواهید بهتر است از افزونه اسکای روم در مرورگر گوگل کروم استفاده کنید. skyroom یک سرویس ایرانی میزبان رویدادهای آنلاین است و خیلی از آموزش های آنلاین روی این بستر داده می شود. حال اسکای روم افزونه ای برای مرورگر گوگل کروم دارد که بدون حاشیه می توانید فقط با فشردن یک دکمه از مرورگرتان فیلم برداری کنید.

افزونه اسکای روم را از کجا دانلود کنم؟

ابتدا باید مرورگر گوگل کروم تان را باز کنید و وارد این لینک شوید. حالا گزینه Add to chrome را انتخاب کنید تا این افزونه به مرورگرتان اضافه شود. در عکس زیر می بینید که بعد از دانلود افزونه گوشه سمت راست بالا به صورت آیکون آبی رنگی مشاهده می شود.

افزونه اسکای روم

اگر روی آیکون آبی رنگ کلیک کنید صفحه کوچکی باز می شود با انتخاب Start recording می توانید از صفحه نمایش تان فیلم بگیرید. به همین راحتی!

فقط دقت کنید آیکون های اسپیکر و مانیتور فعال باشند تا صدای درون سیستم و تصویر به خوبی ضبط شوند. اگر مایل بودید صدای میکروفن تان را هم ضبط کنید توسط آیکون میکروفن می توانید آن را فعال کنید.

زمان اتمام کار دکمه stop را بزنید. به پنجره ای هدایت می شوید که با کلیک روی گزینه Save video می توانید ویدیوتان را ذخیره کنید.

اسکای روم

از آیکون تنظیمات افزونه می توانید نوع فرمت ویدیو، کیفیت صدا و تصویر و چند تنظیمات دلخواه دیگر را طبق دلخواهتان تغییر دهید. اگر روی افزونه کلیک کنید آخرین آیکون پایین سمت راست که به صورت چند خطی است را می بینید که محلی است که تمام ویدیوهای ضبط شده تان آنجا نگهداری می شود و می توانید به تمام آن ها دسترسی داشته باشید.

**اگر به عنوان استاد از پلتفرم اسکای روم برای آموزش استفاده می کنید و نیاز دارید صفحه ی دسکتاپ تان را با دانش آموزهایتان به اشتراک بگذارید در صورتی که نسخه مرورگر کروم تان قدیمی تر از نسخه ۷۲ باشد نیاز دارید برای اشتراک گذاری دسکتاپ این افزونه را روی مرورگرتان نصب کنید. اگر از نسخه های جدید کروم یا فایرفاکس استفاده می کنید نیازی به نصب این افزونه برای اشتراک گذاری دسکتاپ ندارید.

آموزش ضبط ویدیو در Adobe connect و نحوه دانلود فایل‌های ضبط شده

نحوه ضبط کردن ویدیو را در کلاس‌های ادوبی کانکت:

این روزها که بیشتر کلاس‌ها به صورت آنلاین برگزار می‌شود، پلتفرم Adobe connect مورد استفاده بسیاری قرار می‌گیرد. در این قسمت می‌خواهیم طریقه ضبط ویدیو در Adobe connect و نحوه دانلود فایل‌های ضبط شده در آن را به صورت تصویری و قدم به  قدم به شما آموزش بدهیم.

آموزش تصویری ضبط ویدیو در Adobe Connect

قدم ۱: زمانی که تصمیم به ضبط کلاس یا وبینار در ادوبی کانکت گرفتید، از منوی بالای صفحه در گزینه meeting، گزینه Record meeting را انتخاب کنید.

آموزش تصویری ضبط ویدیو در Adobe Connect

قدم ۲: پنجره‌ای برایتان باز می‌شود که نام وبینار یا کلاستان از قبل در آن تایپ شده است، اگر می‌خواهید می‌توانید نامش را تغییر دهید و یا در قسمت Summary توضیحاتی برایش بنویسید. برای اینکه کلاستان را با بقیه فایل‌هایتان اشتباه نگیرید و راحت‌تر آن را پیدا کنید حتما این دو قسمت را پر کنید.

آموزش تصویری ضبط ویدیو در Adobe Connect

قدم ۳: در گوشه سمت راست بالای صفحه، پنجره کوچکی نمایش داده می‌شود که به شما نشان می‌دهد جلسه در حال ضبط شدن است. از طریق همین پنجره کوچک می‌توانید ضبط را متوقف کنید. اگر دکمه قرمز باشد به این معناست که جلسه در حال ضبط شدن است. برای ذخیره کردن فایل ضبط شده، می‌توانید روی دکمه Stop recording بزنید. اما اگر این دکمه را هم نزدید و مرورگر را بستید به طور اتوماتیک جلسه‌ای که ضبط کرده‌اید ذخیره می‌شود.

ضبط شدن جلسه

قدم ۴: حالا فایلی را که ضبط کرده‌اید در صفحه‌ای که اتاق جلسه شما به آن لینک شده است می‌توانید ببینید. این فایل را بقیه اعضایی هم که در جلسه شما شرکت کرده‌اند می‌توانند مشاهده کنند. برای آنکه بقیه اعضای کلاس هم بتوانند فایل را مشاهده کنند باید از قسمت تنظیمات (Settings) این امکان را فعال کنید.

adobe-connect4-

حالا وقتی روی لینک مورد نظر کلیک کنید می‌توانید کلاس ضبط شده را مشاهده و یا دانلود کنید.

قدم ۵: به منظور ویرایش فایل ضبط شده، وارد Join Meeting بشوید و از تب Meeting، گزینه Manage Meeting Information را انتخاب کنید.

گزینه Manage Meeting Information

قدم ۶: وقتی روی گزینه Manage Meeting Information کلیک کنید، وارد صفحه‌ای به شکل زیر می‌شوید که می‌توانید اطلاعات جلسه ادوبی را مدیریت کنید. حالا روی تب Recording کلیک کنید، وارد صفحه‌ای می‌شوید که لینکی از فایل ضبط شده به شما نشان داده می‌شود.

نمایش فایل ضبط شده

قدم ۷: در تب Recording، می‌توانید فایل ضبط شده‌تان را ویرایش کنید و در آن تغییرات ایجاد کنید. برای این کار باید روی گزینه Action روبروی فایل موردنظر کلیک کنید و گزینه Edit Recording را بزنید. البته در قسمت ویرایش فقط می‌توانید تغییرات جزیی و پایه‌ای به وجود آورید. مثلا می‌توانید قسمتی از ویدیو را که نمی‌خواهید حذف کنید. حتما بعد از انجام تغییرات گزینه Save را بزنید تا ویدیو نهایی شما ذخیره شود.

ویرایش فایل ضبط شده

نحوه دانلود فایل‌های ضبط شده در Adobe Connect

برای دانلود فایل‌های ضبط شده در ادوبی کانکت، باید مثل مرحله قبل وارد تب Recordings شوید. در قسمت Actions گزینه‌ دیگری به نام Make Offline وجود دارد که با آن می‌توانید فایل مورد نظر را دانلود کنید و یا با فرمت MP4 آن را در سیستمتان دانلود و ذخیره کنید.

وقتی روی Make Offline کلیک کنید، پنجره‌ای برایتان باز می‌شود که باید روی Next کلیک کنید. در این حالت می‌توانید محل ذخیره فایل در سیستمتان را انتخاب کنید و پروسه دانلود را شروع کنید.

شروع پروسه دانلود

اما قبل از آن می‌توانید نوع و فرمت فایلی را که می‌خواهید هم انتخاب کنید. فرمت هایی که می‌توانید استفاده کنید FLV و MP4 هستند که پیشنهاد ما فرمت MP4 است.

انتخاب فرمت فایل

در این قسمت، ضبط جلسه در ادوبی کانکت را به صورت تصویری توضیح دادیم و همچنین در مرحله آخر، نحوه دانلود فایل از ادوبی کانکت را آموزش دادیم. امید است که بتوانید کلاس‌های آنلاینتان را به راحتی دانلود و استفاده کنید.

کم کردن حجم ویدیوها بدون افت کیفیت با نرم افزار HandBrake

برنامه HandBrake یک برنامه برای کم کردن حجم ویدیو هست. پس از تبدیل هر فایل ویدئویی، می توانید فایل فشرده آن رو هم که بسیار کم حجم تر شده، تحویل بگیرید، بدون این که کیفیت صدا یا تصویر فیلم افت کرده باشد.

کم کردن حجم ویدیوها بدون افت کیفیت با نرم افزار HandBrake

در مقاله های بعدی به توضیحات کامل در مورد نرم افزارهای کاهنده حجم ویدیو می پردازیم و آموزش کامل آن ها را ارائه می دهیم که لینک آن را برای تان این‌جا قرار خواهیم داد.

جمع بندی

در این مقاله به سه روش مختلف ضبط صفحه نمایش کامپیوتر و هم چنین ویرایش ویدیو های ضبط شده توسط آن ها پرداختیم که دو تای آنها با استفاده از نرم افزار و یکی از آن ها با استفاده از افزونه بود. بسته به نیازتان و اینکه چقدر پیشرفته می خواهید از این نرم افزار ها کمک بگیرید می توانید مطابق سلیقه تان یکی را انتخاب کنید. اگر کلاس آنلاین و یا وبیناری ثبت نام کرده اید از نصب این نرم افزار ها غافل نشوید چرا که برای مرور درس هایتان حتما به آن احتیاج پیدا می کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط