🔥 دوره‌های 20 میلیونی رو رایگان برنده شو!

تاثیر ویروس کرونا بر دنیای دیجیتال / کمپین های گوگل ادز خود را با شرایط تطبیق دهید!

کووید ۱۹ یا همان ویروس کرونا سال پیش روی ما را دوباره تعریف می کند. همانطور که همچنان شاهد بیشتر شدن تعداد بیماران و رشد این اپیدمی هستیم و پاسخ دولت ها و بیزینس ها را به این بیماری می بینیم، تغییراتی را تقریباً در تمامی جنبه های زندگی خود دیده ایم. حتی در صفحه نتایج جستجوی گوگل، تغییرات بزرگی را در جستجوهای مردم در این بحران می بینیم. تبلیغ کنندگان بسیار خوب می دانند که این اپیدمی برروی کمپین های کلیکی بسیاری از صنایع تاثیرگذار بوده است، اما پیدا کردن درک مناسب از نحوه وفق پیدا کردن با این تغییرات سریع در ترندها می تواند به ما کمک کند تا کمپین ها و بیزینس خود را در این بحران نیز در وضعیت ثابت نگه داریم.

در این مقاله می خوانید

با اپیدمی ویروس کرونا اقتصاد دنیا تحت تاثیر قرار گرفته، ما در این مقاله سعی داریم از تاثیر ویروس کرونا بر دنیای دیجیتال و ترندهای جدید ناشی از آن صحبت کنیم.

کووید ۱۹ یا همان ویروس کرونا سال پیش روی ما را دوباره تعریف می کند. همانطور که همچنان شاهد بیشتر شدن تعداد بیماران و رشد این اپیدمی هستیم و پاسخ دولت ها و بیزینس ها را به این بیماری می بینیم، تغییراتی را تقریباً در تمامی جنبه های زندگی خود دیده ایم. حتی در صفحه نتایج جستجوی گوگل، تغییرات بزرگی را در جستجوهای مردم در این بحران می بینیم. تبلیغ کنندگان بسیار خوب می دانند که این اپیدمی برروی کمپین های کلیکی بسیاری از صنایع تاثیرگذار بوده است، اما پیدا کردن درک مناسب از نحوه وفق پیدا کردن با این تغییرات سریع در ترندها می تواند به ما کمک کند تا کمپین ها و بیزینس خود را در این بحران نیز در وضعیت ثابت نگه داریم.

همانطور که می دانید سازمان بهداشت جهانی کووید ۱۹ را به طور رسمی به عنوان اپیدمی شناخته است. ما در زمانی زندگی می کنیم که خیلی از مسائل هنوز ناشناخته است و در حالی که خیلی از سوالات ما بی پاسخ مانده است، می خواهیم چیزهایی را که می دانیم با شما به اشتراک بگذاریم و پیشنهاداتی را با مشتریان خود و بیزینس های کوچک دیگر که ممکن است از تاثیرات این بحران در امان نمانده باشند در میان بگذاریم.

تاثیر ویروس کرونا بر دیجیتال مارکتینگ

همانطور که این اپیدمی تاثیر زیادی برروی سلامت جوامع گذاشته است، این تاثیرات در زمینه اقتصادی نیز بسیار مشهود هستند. طبق گزارشات گوگل، از هفته اول فبریه، جستجوهای در مورد ویروس کرونا به صورت جهانی رشد ۲۶۰ درصدی داشته اند. در حالی که قله های ترندهای جستجو در زمان رویدادهای در این مقیاس رایج هستند، موج های مرتبطی نیز در زمینه ترافیک برای محصولات و موضوعات مرتبط در پاسخ به این اپیدمی دیده می شود.

ما سعی کرده ایم که به هزاران تبلیغ کننده برای پیدا کردن رابطه صحیح کووید ۱۹ با تبلیغات کلیکی نگاه کنیم. در این مقاله، بررسی می کنیم و می بینیم که در زمان ویروس کرونا چگونه عادت های جستجو تغییر می کنند و تبلیغ کنندگان به چه شیوه هایی باید تبلیغات خود را با این وضعیت تنظیم کنند.

ما اخبار را به دقت دنبال کرده ایم و مشابه کاری که اکثر کمپانی ها و شرکت ها انجام می دهند، کار از راه دور و در خانه را برای کارمندان خود ایجاد کرده ایم. همچنین می توان گفت که هنوز هم قدم های لازم برای داشتن کمترین اثر روی عملیات های سازمان ها و شرکت ها و همچنین مشتریان را حتی در این شرایط می توان برداشت. در حالی که توصیه های سلامتی و پزشکی را باید به متخصصین این حوزه بسپاریم و به آنها عمل کنیم، ما نیز با صحبت با متخصصین حوزه خود، اطلاعاتی را در مورد این که چه کارهایی باید در زمان این بحران انجام شود تا کمترین آسیب ها به بیزینس ها برسد، برای شما فراهم کرده ایم.

جستجوهای مرتبط با کووید ۱۹ در گوگل موج های بزرگ ایجاد کرده اند

در حالی که ویروس کرونا کاملاً دغدغه ها، اخبار، سیاست ها و اقتصاد را تحت سلطه خود درآورده است، در حال به سلطه دراوردن جستجوهای گوگل نیز می باشد. در واقع، امروزه، جستجوهای مرتبط با کووید ۱۹ محبوبترین جستجوهای گوگل هستند، و فاصله بسیار زیادی با مسائل دیگری در زمینه اخبار، آب و هوا، سیاست، گوگل، فیسبوک و آمازون و دیگران دارند.

جستجوهای مرتبط با کووید ۱۹ در گوگل موج های بزرگ ایجاد کرده اند

در پاسخ به این موج بزرگ ایجاد شده در جستجوهای گوگل، گوگل بخش جداگانه ای را به نام Coronavirus Hub ایجاد کرده است تا بتواند این جستجوها را ردیابی کند و در عین حال جستجوهای دیگر که مردم برای مسائل و اخبار دیگر انجام می دهند را نیز تحت نظر داشته باشد. تبلیغ کنندگان باید به صورت مستمر این ترندهای جستجو را بررسی کنند و آماده اضافه کردن کیووردهای نگاتیو جدید به کمپین های خود جهت جلوگیری از هدر دادن بودجه شان باشند.

جستجوهای مرتبط با ویروس کرونا اول صبح و آخر شب به اوج می رسند

همانطور که قابل درک است، این اپیدمی در حال حاضر فکر و ذکر بسیاری از ماست. اما برای افرادی از ما که انقدر خوش شانس هستند که در حال مبارزه با این ویروس در خط مقدم نیستند، ما راه هایی برای پرت کردن حواس خود از این وضعیت در طول روز پیدا می کنیم و سعی می کنیم تا جایی که ممکن است مانند روزهای قبل از کرونا به صورت عادی زندگی کنیم. اما، ترندهای گوگل نشان می دهد که ویروس کرونا همچنان در صدر مسائلی است که به آن فکر می کنیم، مخصوصاً صبح که از خواب بیدار می شویم و شب که به خواب می رویم.

جستجوهای مرتبط با ویروس کرونا اول صبح و آخر شب به اوج می رسند

تفاوت هایی نیز در طول روز وجود دارد، مانند ساعت ۶ عصر، اما دیدن این قله ها در ابتدا و انتهای روز بسیار جالب است. این یک ترند غیررایج است، چرا که شما معمولاً پیک جستجو را در میانه روز و ساعت های کاری یا بعد از شام می بینید، اما ترند ویروس کرونا از این قائله مستثناست و زمانی پیک می زند که دیگر جستجوها سرعت کمی دارند. تمام این صحبت ها بدین معنیست که تبلیغ کنندگان باید با توجه به آمار بالا اکانت تبلیغاتی خود را تنظیم کنند.

تغییرات میزان جستجو به معنی تغییرات Ad Impression است

همانطور که خیلی از ما در این دوران در خانه های خود مانده ایم و یا در صورت لزوم خیلی کم با دیگران ارتباط برقرار می کنیم، به همین دلیل نیز اکثراً شب ها بیشتر بیدار هستیم و همچنین بیشتر از قبل آنلاین هستیم. این موضوع زمانی که با عادت جستجوی آخر شب در مورد کووید ۱۹ ترکیب می شود نشان می دهد که زمان جستجوی آنلاین ما به طور کامل تغییر پیدا کرده است. حتی در جستجوهای مرتبط در صنایعی که بلافاصله تحت تاثیر این ویروس قرار نگرفتند، همچنان قله های بزرگی برای جستجوهای آخر شب و اد ایمپرشن ها در کمپین های کلیکی آن ها مشاهده می کنیم.

تغییرات میزان جستجو به معنی تغییرات Ad Impression است

بسیاری از تبلیغ کنندگان شاهد کم شدن تمایل مردم به جستجو در مورد محصولات آنها در ماه مارچ به دلیل ویروس کرونا بوده اند، مخصوصاً همانطور که گفته شد در زمان های پیک جستجو. در طول روز اما، تاثیر ایجاد شده کمتر قابل توجه است حتی جالب اینجاست که بعد از نیمه شب میزان جستجوها ۱۵ درصد نیز افزایش پیدا می کند.

یک نکته جالب توجه دیگر این است که جستجوها در آخر هفته ها تاثیر کمتری را نسبت به روزهای دیگر هفته از اپیدمی کرونا ویروس دریافت کرده اند. در اکثر ساعات آخر هفته ها، میزان جستجو در فاصله ۱۰ درصدی با قبل از شیوع کرونا قرار دارند و باز هم در ساعات شبانه حتی افزایش نیز پیدا می کنند.

تاثیر ایجاد شده برروی کمپین های تبلیغات کلیکی(PPC)

در نگاه اول، رشد میزان جستجو در ساعات نیمه شب ممکن است کمی تبلیغ کنندگان را آسوده خاطر کند، اما باید مواظب باشید. بسیاری از تبلیغ کنندگان گزارش می دهند که طی این ساعات نرخ تبدیل تبلیغات آن ها بین ۱۰ تا ۲۵ درصد کاهش پیدا می کند.

تاثیر ایجاد شده برروی کمپین های تبلیغات کلیکی(PPC)

متاسفانه، این کاهش شبانه نرخ تبدیل با ترندهای جستجوی کنونی در مورد اپیدمی ویروس کرونا تشدید نیز می شوند. نه تنها جستجوکنندگان شبانه خسته هستند، بلکه اخبار بدی که در جستجوهایشان در مورد اپیدمی دریافت کرده اند نیز برروی وضعیت روانی آنها نیز تاثیرگذار است. بنابراین آن ها نرخ تبدیل بسیار پایین تری از چیزی که باید داشته باشند، دارند. در ساعات شبانه که با نقطه قله جستجوهای در مورد کووید ۱۹ تداخل دارد، تبلیغ کنندگان شاهد کاهش ۳۰ درصدی نرخ تبدیل نسبت به چیزی که انتظار دارند، هستند.

 تبلیغ کنندگان شاهد کاهش ۳۰ درصدی نرخ تبدیل هستند.

در این زمان چه کارهایی می توان انجام داد؟

زمان هایی مانند امروز که بحران های این چنین به صورت ناگهانی ما را درگیر خود می کنند می توانند باعث شوند که همه اضطراب را حس کنند، و احساساتی که در طول روز تجربه می کنیم نیز دائماً تغییر می کنند. کمپین های جستجوهای پرداختی شما نیز می توانند از این شرایط تاثیر بگیرند. در این قسمت چندین راهکار برای کمپین های تبلیغات کلیکی شما برای مقابله با شرایط موجود را ارائه می دهیم.

۱ – تقویم عملکرد تبلیغات کمپین خود را دوباره بررسی کنید

شما به راحتی و با استفاده از گوگل ادز می توانید عملکرد کمپین خود را طبق روزهای هفته یا ساعات روزانه بررسی کنید. به راحتی با کلیک برروی Segment و سپس Time در گوگل ادز این کار انجام می شود. حتی اگر اخیراً به این بخش سر زده اید، عملکرد کمپین شما احتمالاً به خاطر شیوع ویروس کرونا از مارچ تغییراتی را داشته است.

 تقویم عملکرد تبلیغات کمپین خود را دوباره بررسی کنید

۲– استراتژی های Dayparting روزانه خود را دوباره تنظیم کنید

این جستجوهای جدید در بازه زمانی نیمه شب تا ۴ صبح می توانند بودجه شما را به سرعت هدر داده و هیچ تبدیلی را نیز برایتان ایجاد نکنند. برای این که بهترین کارایی را برای بودجه روزانه محدود خود ایجاد کنید، استراتژی های بخش بندی روزانه خود را تغییر دهید و Bid دهی در این ساعات را خاموش کنید و کاری کنید که کمپین های شما تنها در زمان های سودآور اجرا شوند.

۳ – Smart Bidding را امتحان کنید

کرونا ویروس خواه ناخواه در ماه های آینده چالش های جدیدی در زمینه بیزینس و جستجوهای پرداختی پیش روی ما می گذارد. در حالی که این ترندها روز به روز فراگیرتر می شوند، تنظیم کردن کمپین به یک صورت کار سختی خواهد بود. استراتژی های Smart Bidding گوگل ممکن است بتوانند به تبلیغ کنندگان با خلاصه کردن داده های در حال تغییر و تنظیم پیشنهادات هر کلیک آنها در واقعیت برای رسیدن به اهدافشان، به آنها کمک کنند.

همانطور که گفته شد ویروس کرونا علاوه بر این که تهدیدی بزرگ برای سلامت افراد کره زمین محسوب می شود، جنبه های دیگری از زندگی ما را نیز مانند اقتصاد تحت تاثیر خود قرار داده است. بسیاری از سازمان ها، شرکت ها، کارخانه ها و مغازه ها به دلیل جلوگیری از شیوع هرچه بیشتر این ویروس تعطیل هستند و بنابراین ممکن است خسارات شدیدی به آنها وارد شود. اما در این زمان دشوار برای جلوگیری از آسیب ها و ضررهای اقتصادی شاید جبران ناپذیر چه کارهایی می توان انجام داد؟

واکنش گوگل و فیس بوک به کووید ۱۹ چیست؟

برای این که مردم راحت تر بتوانند در جریان علائم بیماری، اطلاعات در مورد واکسن، پیشنهادات برای سفر و غیره باشند، گوگل هرگونه محتوایی در یوتوب که ادعایی در مورد جلوگیری از ویروس کرونا به صورت پزشکی می کند را حذف کرده و همچنین تمامی تبلیغاتی که با محوریت ویروس کرونا ساخته شده اند را نیز حذف می کند. به صورت مشابه، فیسبوک نیز هرکسی را که تبلیغاتی در این زمینه انجام می دهد بلاک می کند.

واکنش گوگل و فیس بوک به کووید ۱۹ چیست؟
برای این که مردم اطلاعات درست در مورد علائم بیماری، واکسن… داشته باشند، گوگل هرگونه محتوای نامعتبر در یوتیوب را حذف کرد

آیا این موضوع برروی شما تاثیری دارد؟ پاسخ کوتاه خیر است. تا زمانی که پیام و متن تبلیغاتی شما هیچ ادعایی مبنی بر درمان و جلوگیری کووید ۱۹ نداشته باشد، این تغییرات کمترین اثر را روی تبلیغات پرداختی شما خواهند داشت. اگرچه سیاست های این پلتفرم ها تاثیری برروی اکانت شما نخواهند داشت، اپیدمی و در نتیجه آن تغییرات بازار، تاثیر لازم را برروی شما و بیزینستان می گذارند. در این قسمت چندین استراتژی پیشنهادی برای آماده سازی و تنظیم اکانت های خود با توجه به شرایط موضوع را به شما خواهیم گفت.

  • اکانت های خود را بازبینی کنید

همیشه پیشگام بودن در برابر تاثیراتی که تغییر بازار ممکن است برروی جستجوهای پرداختی و همچنین تبلیغات پرداختی شبکه های اجتماعی شما داشته باشند مهم است، از تغییرات میزان کلیک و ایمپرشن گرفته تا تغییر هزینه ها.

مایک امیلیانی مدیر ارشد Managed Services در این باره می گوید:” جستجوی پرداختی انعکاسی از بازار است، خود بازار نیست. بنابراین اگر ترندهای جستجوی مردم در این لحظه به جای دیگری رفته اند و اگر دیگر به لباس های رنگارنگ یا جعبه پر از گل فکر نمی کنند، این یک حقیقت است. در گوگل آنالیتیکس و گوگل ادز به دنبال افت کلیک ها، ایمپرشن ها و به طور کلی ترافیک باشید. این موارد معمولاً به شما نشانه ای می دهند که اتفاقی در حال رخ دادن است که نتیجه آن می تواند افت نرخ تبدیل باشد.

یکی از مشتریان من، یک سرویس استریم، شروع به دریافت چندین کوئری در مورد ” لایو استریم ووهان ” کرد. این جستجوها برای اپیدمی خوب نیستند، و برای اکانت ما نیز خوب نیستند. بنابراین ما نگاتیوهای اضافی دیگری را نیز اضافه کردیم.” شاید حتی لازم باشد که نظارت و مراقبت های بیشتری برروی کامنت ها نیز داشته باشید. تایلر وارد مدیر اکانت MS می گوید:” برای فیسبوک و اینستاگرام، نظارت کامنت های پست های شما بسیار بسیار مهم است. اطلاعات غلط زیادی به سرعت در حال پخش شدن هستند و کامنت های ترس محور می توانند حواس مشتریان احتمالی را از خرید پرت کنند. 

  • تغییرات را مخابره کنید

ارتباط برقرار کردن و مخابره کردن به صورت تاثیرگذار و کاربردی یکی از بهترین راه ها برای حفظ روابط با مشتریان است. در تمامی موارد، تبلیغ کنندگان باید به ساخت اعتماد بین خود و مشتریان کنونی و احتمالی از طریق ارتباط برقرار کردن با ایمیل یا اطلاعات موجود روی سایت نگاهی داشته باشند. در مواردی که رویدادها یا مغازه ها باید عملیات خود را به تعویق بیاندازند، بیزینس ها باید به فکر روابط درازمدت با مشتریان باشند و بدانند که بازگرداندن وجه پرداختی یا تعیین تاریخ جدید می تواند به عنوان نقطه آسوده بخشی در زندگی پر استرس و مشکل امروزی آنها باشد.

هالی نیمیک یکی از مدیران اکانت ها توصیه می کند که این تغییرات هرچه زودتر می توانید به اطلاع مشتریان برسانید. اگر بیزینس شما تحت تاثیر شرایط موجود قرار گرفته است، گوگل به شما پیشنهاد می کند که ساعت های کاری و توضیحات لازم را در صفحه Google My Business خود بروزرسانی کنید. به غیر از این که با این کار به مردم اطلاع رسانی می کنید که چه زمانی می توانند به شما سر بزنند، در بخش توضیحات نیز می توانید اطلاعات بیشتری در مورد محافظه کاری هایی که در این زمان در نظر گرفته اید یا تغییراتی که در خدمات ایجاد کرده اید را به اطلاع آنها برسانید. این تغییرات موجب بروزرسانی اطلاعات بیزینس شما در Google Search and Maps می شود.

تغییرات را مخابره کنید
ساعت های کاری و توضیحات لازم را در صفحه Google My Business خود بروزرسانی کنید

علاوه بر آپدیت کردن پروفایل، هالی نیمیک همچنین پیشنهاد می کند که متن تبلیغاتی خود را نیز آپدیت کنید تا پاسخگوی هرگونه تغییری باشید. این موضوع مخصوصاً زمانی بسیار اهمیت پیدا می کند که از اکستنشن Call out که شامل ساعات کاری بیزینس شماست نیز استفاده می کنید.

  • استراتژی خود را تنظیم کنید

اتفاقات خیلی زیادی اخیراً افتاده اند که به صورت مستقیم یا غیرمستقیم به کرونا ویروس مرتبط هستند. همانطور که مراجع مردم را به شستن دست ها به صورت مستمر برای از بین بردن آلودگی ها تشویق می کنند، کمبودهای زیادی در زمینه ضدعفونی کننده های دست، دستمال های ضدعفونی و تمیزکننده و محصولات مشابه به وجود آمده است. بخش بزرگی از فرهنگ کاری به صورت موقت دچار تغییر خواهد شد چرا که کمپانی ها شروع به انجام کار اجباری از خانه کرده اند و همچنین سفر و توریسم نیز از آنجایی که دولت سفر به مناطق مختلف کشور را ممنوع اعلام کرده یا بسیار محدود کرده است تحت تاثیر قرار می گیرند.

بسیاری از این تغییرات می توانند استرس زا باشند، اما بهترین کاری که ما به عنوان بازاریابان می توانیم انجام دهیم نگاه به آینده و آرام کردن وضعیت روانی مصرف کنندگان با پیام های واضح، دقیق و مشخص است. هالی نیمیک در این باره می گوید که تبلیغات خود را با موجودی های انبار خود همیشه هماهنگ نگه دارید. اگر بیزینس شما همه یا تعدادی از اقلامی که امروزه بسیار تقاضا برای آنها بالاست را تولید می کند، مطمئن شوید که محصولاتی را تبلیغ نمی کنید که در انبار خود موجود ندارید! برای جلوگیری از این اتفاق، شما به صورت موقت می توانید این محصولات را از کمپین های خرید خود Exclude کنید، و به این صورت ریسکی در زمینه نشان دادن تبلیغ محصولی که ندارید را نخواهید داشت.

استراتژی خود را تنظیم کنید
استراتژی های دیجیتال مارکتینگ خود را بررسی کنید و بهترین تغییرات با توجه به شرایط را اعمال نمایید

برای بیزینس های فیزیکی، تنظیم کردن استراتژی می تواند به معنی محدود کردن بودجه و متوقف کردن کمپین های مشخص باشد. بعضی از کسب و کارها نگران کاهش مشتریان احتمالی و ترافیک فیزیکی که دریافت می کنند هستند، پیشنهاد ما به آن ها این است که یا بودجه خود را پایین تر بیاورند و یا بعضی از کمپین های غیرحیاتی را متوقف کنند و سپس تمرکز تبلیغاتی خود را معطوف موضوعات برندشده کنند از آنجایی که این محصولات به صورت طبیعی ترافیک با کیفیت بالایی دریافت می کنند.

یادداشتی در مورد صنعت مسافرت

اگر در صنعت مسافرت و توریسم هستید، اوضاع روز به روز در حال تغییر است. به عنوان مثال آمریکا در حال حاضر سفر به کشورهای خطرناک را ممنوع کرده است و بسیاری از کشورهای دیگر نیز همین قانون را اعمال کردند و یا به صورت کلی سفر را ممنوع کرده اند. اگرچه که هنوز هم علاقه به ” سفرهای ارزان ” طی ۳۰ روز گذشته بیش از ۹۰ درصد رشد داشته است. همچنین ” پروازهای ارزان به علت ویروس کرونا ” نیز رشد ۲.۴۵۰ درصدی داشته است!

این به چه معنیست؟ در حالی که بسیاری از مردم در حال حاضر نمی توانند سفر کنند، علاقه بسیار شدیدی در آینده نزدیک به سفر بوجود می آید، مخصوصاً زمانی که هزینه های پرواز پایین باشد. با توجه به دانستن این موضوع، استراتژی خود را برروی دراز مدت متمرکز کنید. سفرها و فعالیت ها در مناطق کم خطر را تبلیغ کنید، و محتواهای بیشتری در مورد این که کدام سفر ها و کدام مناطق هنوز هم امن هستند منتشر کنید.

انتقال دادن پیام با محوریت سفرهای دراز مدت می تواند کمک کند. از یکی از کسب و کار در صنعت سفر شنیدیم که مشتریانش در حال انتقال سفرهای خود از سال 2020 به سال 2021 هستند. بنابراین در حال تغییر پیام های وب سایت و تبلیغات مان هستیم. به نحوی که به مخاطب این پیام را منتقل کنیم: ”سفر سال ۲۰۲۱ خود را امروز رزرو کنید” یا ”آپشن های مسافرتی سال ۲۰۲۱ همین امروز در دسترس هستند”.

جمع بندی

متاسفانه کرونا ویروس تاثیر زیادی برروی سلامت جوامع مختلف در جهان گذاشته است و سالم و امن نگه داشتن این جوامع باید اولویت اولیه تمامی انسان ها باشد. بسیاری، اگر نگوییم همه، از بیزینس ها در حال تجربه تاثیرات کووید ۱۹ هستند و بروز ماندن با اطلاعات می توانید کلید موفقیت این مرحله باشد. واضح است که این ویروس حداقل تا چند ماه آینده زندگی ما را عوض خواهد کرد. بنابراین در حفظ سلامت خود کوشا باشید و فاصله گیری اجتماعی را رعایت کنید. در حالی که در خانه مانده اید، نگاهی به اکانت های تبلیغات کلیکی خود داشته باشید و بلاگ ما را چک کنید. ما به صورت مستمر پست هایی با اطلاعات جدید و استراتژی هایی که بتوانید با استفاده از آن ها از این زمان سخت سربلند بیرون بیایید را منتشر خواهیم کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

می‌خوای تازه شروع کنید؟

دوره راه اندازی فروشگاه اینترنتی

درآمد آنلاین چندبرابری داشته باش!

  • راه اندازی سایت فروشگاهی
  • تولید محتوا
  • تبلیغات آنلاین
  • استراتژی فروش 
  • و…

دوره گوگل ادز

صفر تا صد آموزش گوگل ادز

  • نحوه ساخت و راه اندازی اکانت گوگل ادوردز  و اجرای اولین کمپین
  • نکات اولیه نوشتن Ad ها
  • استراتژی انتخاب نوع کمپین
  • ساخت اولین search network campaign
  • ساخت Adgroup
  • و …
آخرین مطالب
مطالب محبوب
مطالب تصادفی