🔥 دوره‌های 20 میلیونی رو رایگان برنده شو!

اینستاگرام به کاربران اجازه کنترل بیشتر داده‌های‌شان را می دهد

اینستاگرام یک قابلیت درون برنامه ای برای کمک به کنترل بهتر داده هایی که برای افراد خارج از برنامه به اشتراک می گذارید معرفی کرده است. اگرچه این قابلیت شاید در خدمت استراتژی بازاریابی اینستاگرام شما نباشد، اما نقش بسیار مهمی در مراقبت از داده های کاربری شما و کاهش ردپای دیجیتالی که از خود در شبکه های اجتماعی به جای می گذارید ایفا می کند. اگر می خواهید بدانید که چرا اینستاگرام به کنترل داده ها اهمیت می دهد و چطور می توانید از این قابلیت برای حفاظت از داده های برون برنامه ای در اینستاگرام استفاده کنید، به خواندن این مقاله ادامه دهید!

در این مقاله می خوانید

برای حفظ امنیت داده های اینستاگرام ، راهکارهای مفیدی را در این مقاله ارائه خواهیم کرد.

اینستاگرام یک قابلیت درون برنامه ای برای کمک به کنترل بهتر داده هایی که برای افراد خارج از برنامه به اشتراک می گذارید معرفی کرده است. اگرچه این قابلیت شاید در خدمت استراتژی بازاریابی اینستاگرام شما نباشد، اما نقش بسیار مهمی در مراقبت از داده های کاربری شما و کاهش ردپای دیجیتالی که از خود در شبکه های اجتماعی به جای می گذارید ایفا می کند.

اگر می خواهید بدانید که چرا اینستاگرام به کنترل داده ها اهمیت می دهد و چطور می توانید از این قابلیت برای حفاظت از داده های برون برنامه ای در اینستاگرام استفاده کنید، به خواندن این مقاله ادامه دهید!

چرا باید به داده های اینستاگرام خود اهمیت بدهید؟

اگر با دنیای دیجیتال آشنایی داشته باشید، قطعاً در مورد فیس‌بوک و Cambridge Analytica شنیده اید. اگر به صورت خلاصه بگوییم، این آژانس مشاوره ای بریتانیایی از استخراج داده ها، دلالی داده ها و تحلیل داده ها استفاده می کرد تا هدفگیری سایکوگرافیک تبلیغات فیس‌بوک را طی پروسه های گزینشی انجام دهد.

این یک موضوع بزرگ بود. مارک زاکربرگ مجبور شد که در مقابل کل کنگره شهادت بدهد، و فیس‌بوک به پرداخت جریمه ۵ بیلیون دلاری که بیشترین میزان جریمه برای یک کمپانی در طول تاریخ است، به دلیل تخطی از قوانین حفاظت از داده ها محکوم شد. فیسبوک به صورت عمومی بخاطر این شکاف داده ها عذرخواهی کرد و از آن زمان قول داده است که حفاظت از داده ها را بسیار جدی تر بگیرد. سوال اینجاست که کمبریج آنالیتیکا چطور توانست به این همه اطلاعات دسترسی پیدا کند؟ از طریق اپلیکیشن های برون برنامه ای. موضوع اینجاست که هر زمان که شما از طریق فیسبوک وارد یک برنامه دیگر می شوید و لاگین می کنید یا برنامه را به فیس‌بوک متصل می کنید، شما اطلاعات فیس‌بوک خود را با آن اپلیکیشن ها به اشتراک می گذارید، و آنالیتیکا راهی پیدا کرد که می توانست بدون این که فیس‌بوک بفهمد به آن اطلاعات دسترسی پیدا کند.

در مورد اینستاگرام نیز همین موضوع صدق می کند. هر زمان که با اینستاگرام به یک اپلیکیشن دیگر متصل می شوید، آن اپلیکیشن به صورت اتوماتیک به اطلاعات شما دسترسی پیدا می کند. چیزی که رسوایی کمبریج آنالیتیکا به ما نشان داد این بود که این اطلاعات می توانند به راحتی توسط دیگران استفاده شوند و علت اصلی این اتفاق عدم اجازه کنترل داده های کاربران توسط خودشان از طریق برنامه است. در عصر امروزی داده ها، بسیار مهم است که بتوانید کنترل داده های خود را داشته باشید و بتوانید از حقوق خود در شبکه های اجتماعی محافظت کنید.

حفاظت از داده هh
در عصر امروزی داده ها، بسیار مهم است که بتوانید کنترل داده های خود را داشته باشید

حال که کمبریج آنالیتیکا به ما فهماند که محافظت از داده ها چقدر مهم است، بیایید یکم عمیق تر به نحوه عملکرد وب سایت ها و اپلیکیشن های برون برنامه نگاهی داشته باشیم و ببینیم که چطور آن ها با شبکه اجتماعی مورد علاقه شما مانند اینستاگرام اتصال پیدا می کنند.

همانطور که توسط خود اینستاگرام توضیح داده شده است، وب سایت ها و اپلیکیشن های برون برنامه ای معمولاً آپشن هایی مانند ” Import Photos from Instagram  ” یا ” Connect/Link to Instagram ” را برایتان فراهم می کنند. همچنین اپلیکیشن هایی وجود دارند که به شما اجازه می دهند تا براحتی عکس های اینستاگرام خود را پرینت بگیرید یا به ساخت وب‌سایت کمک کنید. بعد از این که وب سایت خود را به یک سرویس برون برنامه ای متصل کردید، ممکن است لازم باشد به آن‌ها اجازه دسترسی به بعضی از اطلاعات پروفایل خود را بدهید، مانند یوزرنیم، عکس ها، بایو اینستاگرام شما و …

چطور می توانید داده های اینستاگرام خود را کنترل کنید؟

اینستاگرام مدیریت سرویس های برون برنامه ای که به اینستاگرام متصل هستند را برای کاربران ساده تر کرده است. شما به راحتی می توانید وارد اینستاگرام شوید و به بخش تنظیمات بروید، سپس وارد Security شده و Apps and Websites را انتخاب کنید.

چطور می توانید داده های اینستاگرام خود را کنترل کنید؟

در این قسمت می توانید دو بخش Active و Expired مربوط به اجازه دسترسی اپلیکیشن های برون برنامه ای که به اینستاگرام شما متصل هستند را مشاهده کنید.

Active و Expired

اگر برروی Active کلیک کنید، لیستی از تمامی وبسایت ها و اپلیکیشن هایی را خواهید دید که با استفاده از اکانت اینستاگرام خود از آن‌ها اخیراً استفاده کرده اید. این اپلیکیشن ها می توانند اطلاعاتی که شما انتخاب می کنید که با آن ها به اشتراک بگذارید را از شما درخواست کنند. شما می توانید از طریق اینستاگرام هر اتصال اپلیکیشن برون برنامه ای را که دیگر نمی خواهید متصل باشد از بین ببرید. زمانی که این سرویس برون برنامه ای را حذف می کنید، دیگر به داده های جدید اکانت شما دسترسی نخواهند داشت.

بخش Active

علاوه بر این، اینستاگرام به شما این اجازه را می دهد تا دقیقاً بدانید که این اپلیکیشن های برون برنامه ای چه اطلاعاتی را از شما می خواهند. بزودی باید بتوانید یک صفحه اجازه دهی آپدیت شده را ببینید، که لیستی از تمامی داده هایی که توسط اپلیکیشن های برون برنامه ای برای دسترسی از شما درخواست شده است را به شما نشان خواهد داد. در آن قسمت شما می توانید به صورت مستقیم این دسترسی را کنسل و یا تایید کنید.

چطور می توانید داده های اینستاگرام خود را کنترل کنید؟

فیس‌بوک چطور؟

احتمالاً برای‌تان سوال پیش آمده است که فیس‌بوک چطور می خواهد این تمهیدات امنیتی را انجام دهد؟

در واقع سرویس Single Sign-On فیسبوک لاگین کردن و ساخت اکانت برای اپلیکیشن ها و سرویس ها را ساده کرده است. در حالی که این قابلیت بسیار راحت و مورد پسند کاربران است، با استفاده از آن، شما به اپلیکیشن های برون برنامه اجازه دسترسی به داده های فیس‌بوک خود را می دهید، مانند نام شما، موقعیت مکانی و حتی زندگی کامل دوستان فیس‌بوک شما. اما یک راه ساده برای کاهش میزان اطلاعات داده شده توسط فیس‌بوک که با این اپلیکیشن ها به اشتراک می گذارید وجود دارد.

به وب سایت فیس‌بوک بروید و از منوی سمت راست بالا تنظیمات را انتخاب کنید.

تنظیمات  فیس‌بوک

به بخش تنظیمات اکانت بروید و Apps and Websites را انتخاب کنید.

Apps and Websites

اگر برروی ” Logged in with Facebook ” کلیک کنید، می توانید لیستی از تمامی برنامه هایی که برای لاگین کردن در آنها از فیسبوک استفاده کرده اید می بینید. شما می توانید به سادگی با کلیک کردن برروی آن ها و سپس کلیک برروی گزینه Remove، حذفشان کنید.

Logged in with Facebook

با این کار شما نمی توانید از طریق فیس بوک در این برنامه ها لاگین کنید، اما بیاد داشته باشید که آن ها نیز نمی توانند به اطلاعات شما دسترسی داشته باشند. بنابراین انتخاب تنها و تنها در اختیار شماست. مهم این است که شما قدرت عوض کردن این شرایط را دارید. اگر می خواهید که دسترسی تمامی برنامه ها را به صورت یکجا ببندید، به همان بخش Apps and Websites بروید و از این قسمت می توانید به صورت کلی لاگین کردن به تمامی اپلیکیشن ها از طریق فیسبوک را غیرفعال کنید.

 Apps and Websites

همچنین به شما پیشنهاد می کنم که نگاهی به تنظیمات کلی Privacy خود نیز بیاندازید. فیس‌بوک واقعاً در زمینه آموزش های مربوط به Privacy کاربران جدی کار کرده است، بنابراین می تواند به راحتی برای شما مشخص کند که چه مواردی وجود دارد که می توانید برروی آنها کنترل کامل داشته باشید. آیا می خواهید که فیسبوک از تشخیص چهره برای شناسایی شما استفاده کند؟ می خواهید بقیه مردم ببینند که شما آنلاین هستید یا خیر؟ آیا می خواهید که چند نفر را از دیدن پست هایتان محروم کنید؟ تمامی این موارد را می توانید در بخش Privacy کنترل کنید.

جمع بندی

قابلیت کنترل داده های جدید اینستاگرام به صورت کامل طی شش ماه آینده راه اندازی می شود و باید به مردم نهایت کنترل را در مورد داده هایی که به اشتراک می گذارند بدهد. همانطور که جامعه بیشتر و بیشتر در مورد ردپای کربنی که هنگام سوار هواپیما شدن از خود جای می گذاریم آگاه می شود، ما نیز بیشتر و بیشتر در مورد ردپای دیجیتالی که با هر جستجو در وب یا فعالیت های شبکه های اجتماعی از خود به جای می گذاریم، آگاه می شویم. حال که اینستاگرام و فیسبوک داشتن کنترل بیشتر برروی اطلاعاتتان را ممکن می کنند، به شما پیشنهاد می کنم که از این فرصت استفاده کنید. در هر صورت، درجه سلامتی دیجیتال شخصی ما نیز به مسئولیت پذیری خود ما بر می گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط