🔥 دوره‌های 20 میلیونی رو رایگان برنده شو!

آموزش کامل IGTV اینستاگرام | ترفندهای استفاده از IGTV

ورود IGTV در اینستاگرام انقلاب بزرگی در این شبکه‌ی اجتماعی برپا شد و بسیاری از پیج ها با کمک IGTV رشدی فزآینده‌ داشتند. همانطور که شاید این موضوع را بدانید، IGTV به برندها اجازه می دهد تا ویدیو های سریالی بلند مدت خود را در اینستاگرام قرار دهند. این یک فرصت عالی برای ساخت تعامل،‌ مشارکت با اینفلوئنسرها و بهبود استراتژی اینستاگرام مارکتینگ است. اما چطور می توان یک کانال IGTV ایجاد کرد؟ بهترین راه های استفاده از این قابلیت به نفع بیزینس شما چطور هستند؟ در این مقاله به این سوالات پاسخ داده و با هم می بینیم که چطور می توان از IGTV به نفع برند استفاده کرد.
آموزش کامل IGTV اینستاگرام

در این مقاله می خوانید

ورود IGTV در اینستاگرام انقلاب بزرگی در این شبکه‌ی اجتماعی برپا شد و بسیاری از پیج ها با کمک IGTV رشدی فزآینده‌ داشتند. همانطور که شاید این موضوع را بدانید، IGTV به برندها اجازه می دهد تا ویدیو های سریالی بلند مدت خود را در اینستاگرام قرار دهند. این یک فرصت عالی برای ساخت تعامل،‌ مشارکت با اینفلوئنسرها و بهبود استراتژی اینستاگرام مارکتینگ است. اما چطور می توان یک کانال IGTV ایجاد کرد؟ بهترین راه های استفاده از این قابلیت به نفع بیزینس شما چطور هستند؟ در این مقاله به این سوالات پاسخ داده و با هم می بینیم که چطور می توان از IGTV به نفع برند استفاده کرد.

IGTV اینستاگرام چیست؟

IGTV یک کانال ویدیویی طولانی مدت است که در اپلیکیشن اینستاگرام و همچنین به عنوان یک اپلیکیشن مستقل در دسترس کاربران قرار دارد. اینستاگرام این قابلیت را در ماه ژوئن ۲۰۱۸ عرضه کرد. این پلتفرم به برندها اجازه ساخت ویدیوهای بیشتر از مدت زمان معلوم برای پست ها و استوری ها را می دهد. در واقع، کاربران دارای تاییدیه حتی می توانند ویدیوهای ۱ ساعته را نیز در این پلتفرم قرار دهند. در حالی که کاربران عادی می توانند حداکثر ویدیوهای ۱۰ دقیقه ای بگذارند که باز هم بسیار بیشتر از مدت زمان محدود استوری و پست های اینستاگرام است.

در سال ۲۰۱۹، اینستاگرام به تولیدکنندگان محتوا این اجازه را داد که پیش نمایش ۱ دقیقه ای از ویدیوی خود را در فید اینستاگرام قرار دهند تا میزان دسترسی ویدیو افزایش پیدا کند. این قابلیت برای جلب توجه بدون نیاز به نصب اپلیکیشن IGTV توسط مخاطبان بسیار عالی است. اینستاگرام اخیراً قابلیت سریالی IGTV را نیز معرفی کرده است،‌ این قابلیت به تولید کنندگان محتوا اجازه می دهد که یک سری ویدیوی مرتبط با یکدیگر را در بازه های زمانی معین (هفتگی، ماهانه و سالانه) منتشر کنند. به این موضوع مانند سریالی که در تلویزیون یا یوتیوب می بینید نگاه کنید.

برندها در وفق پیدا کردن با IGTV از زمان عرضه آن به دلایل مختلفی به کُندی عمل کرده اند که مهم ترین دلیل می تواند نیاز به صرف زمان و هزینه زیاد برای ساخت ویدیوهای طولانی مدت در شبکه های اجتماعی باشد. اما اگر این کار را به درستی انجام دهید، IGTV می تواند یک راه عالی برای ایجاد تعامل با برند شما باشد.

 

چطور یک کانال IGTV ایجاد کنیم؟

قبلاً به این صورت بود که اگر می خواستید ویدیویی را در بخش IGTV قرار دهید باید ابتدا یک کانال برای این کار ایجاد می کردید. اما اینستاگرام مدت زیادی است که این مانع را از سر راه برداشته است. تمام چیزی که برای ساخت یک اکانت IGTV نیاز دارید، در واقع همان اکانت اینستاگرام شماست. اکانت شما به شما این اجازه را می دهد که ویدیوهای مورد نظر خود را از داخل اپلیکیشن اینستاگرام یا اپلیکیشن مخصوص IGTV آپلود کنید. اگر در حال خواندن این مطلب هستید،‌ به احتمال زیاد اکانت اینستاگرام دارید. بنابراین بیایید به بقیه مقاله بپردازیم.

چطور یک ویدیوی IGTV را آپلود کنیم؟

آپلود کردن ویدیو در IGTV بسیار ساده است و راه های مختلفی برای انجام این کار وجود دارد.

  • نحوه آپلود ویدیو در IGTV از داخل اینستاگرام

برای این کار، ابتدا روی علامت + در پایین صفحه ضربه بزنید.

آموزش کامل IGTV اینستاگرام
 IGTV اینستاگرام

ویدیویی که ۶۰ ثانیه یا بیشتر زمان دارد را انتخاب کرده و Next را بزنید.

گزینه Share as Long Video را انتخاب کنید. این به شما اجازه می دهد تا ویدیو کامل را در IGTV آپلود نمایید، در حالی که پیش نمایش کوتاهی از ویدیو نیز در فید اینستاگرام شما قرار خواهد گرفت. ادامه را بزنید.

 IGTV اینستاگرام

در این قسمت می توانید عکس کاور ویدیو را از یکی از قسمت های ویدیو انتخاب کنید یا می توانید عکسی را از گالری عکس های خود انتخاب کرده و به عنوان کاور ویدیو قرار دهید.

عکس کاور

در قسمت بعد شما باید برای ویدیو عنوان و توضیحاتی را بنویسید. شما همچنین در این قسمت می توانید انتخاب کنید که پیش نمایشی از ویدیوی شما در فید اینستاگرام قرار بگیرد یا خیر. همچنین در صورتی که از فیس بوک نیز استفاده می کنید در این قسمت می توانید ویدیو را در این پلتفرم نیز به اشتراک بگذارید.

 IGTV

همچنین در این صفحه شما توانایی این را دارید که ویدیو را به یک سری ویدیو اضافه کنید. اگر در حال حاضر سری ویدیویی در IGTV ندارید نگران نباشید، در ادامه به شما نشان خواهیم داد که چطور می توانید این کار را انجام دهید. زمانی که عنوان و توضیحات ویدیو را نوشتید می توانید Post از قسمت بالا سمت راست صفحه را بزنید. به همین راحتی توانستید که یک ویدیوی IGTV را از درون اینستاگرام آپلود کنید.

 

  • نحوه آپلود ویدیو IGTV در اپلیکیشن IGTV

در این قسمت شما بر روی علامت + در بالا سمت راست صفحه ضربه می زنید.

نحوه آپلود ویدیو IGTV در اپلیکیشن IGTV

حال ویدیویی با مدت زمان ۶۰ ثانیه یا بیشتر را انتخاب می کنید.

نحوه آپلود ویدیو IGTV در اپلیکیشن IGTV

در مرحله بعد می توانید عکس کاور ویدیو را از قسمتی از خود ویدیو یا عکسی در گالری خودتان انتخاب کنید.

نحوه آپلود ویدیو IGTV در اپلیکیشن IGTV

در قسمت بعدی نیز مانند مورد قبل عنوان و توضیحات ویدیو را نوشته و می توانید پیش نمایشی در اینستاگرام قرار دهید و در صورت نیاز ویدیو را در اکانت فیس بوک خود نیز به اشتراک بگذارید.

آپلود ویدیو IGTV

همچنین می توانید ویدیو را به یک سری ویدیو دنباله دار اضافه کنید و یا اگر سری ویدیو ندارید نگران نباشید ما در پایین تر به شما آموزش خواهیم داد که چطور می توانید یک سری ویدیو ایجاد کنید. در نهایت با نوشتن عنوان و توضیحات ویدیو می توانید آن را پست کنید.

نحوه ایجاد سری ویدیو IGTV 

فرقی ندارد که بخواهید سری ویدیوی IGTV خود را در اپلیکیشن IGTV ایجاد کنید یا اینستاگرام، چرا که مراحل هر دو مشابه هم هستند. برای انجام این کار، باید به پنجره ای برسید که بالاتر اشاره کردیم که مخصوص به اضافه کردن ویدیو به سری ویدیوی مشخصی است. از این قسمت برروی Add to Series کلیک کنید.

نحوه ایجاد سری ویدیو IGTV

حالا در صفحه باز شده برروی Create Your First Series ضربه بزنید.

نحوه ایجاد سری ویدیو IGTV

در این قسمت عنوان و توضیحات سری خود را وارد کرده و بعد از اتمام بر روی تیک آبی بالای صفحه ضربه بزنید.

نحوه ایجاد سری ویدیو IGTV

مطمئن شوید سری که می خواهید ویدیوی شما در آن قرار می گیرد انتخاب شده باشد، حال می توانید Done را بزنید و در اینجا سری ویدیوی شما ساخته می شود.

مشخصات ویدیوی IGTV

در این قسمت تمامی اطلاعاتی که باید در مورد مشخصات ویدیوهای IGTV داشته باشید را برای‌تان قرار داده ایم.

  • File Format: MP4
  • مدت زمان ویدیو: حداقل ۱ دقیقه
  • ماکسیمم مدت زمان آپلود ویدیو از طریق موبایل: ۱۵ دقیقه
  • ماکسیمم مدت زمان آپلود ویدیو از طریق وب: ۱ ساعت
  • نرخ ابعاد عمودی: ۹:۱۶
  • نرخ ابعاد افقی: ۱۶:۹
  • حداقل نرخ فریم: ۳۰ فریم بر ثانیه
  • حداقل رزولوشن: ۷۲۰ پیکسل
  • ماکسیمم سایز فایل برای ویدیوهای کمتر از ۱۰ دقیقه: ۶۵۰ مگابایت
  • ماکسیمم سایز فایل برای ویدیوهای حداکثر ۶۰ دقیقه ای: ۶ گیگابایت
  • سایز عکس کاور: ۴۲۰ در ۶۵۴ پیکسل

نکته: شما نمی توانید عکس کاور خود را بعد از آپلود کردن ویدیو ویرایش کنید، بنابراین قبل از انتشار ویدیو از آن اطمینان حاصل کنید.

۵ شیوه استفاده از IGTV  برای بیزینس ها

در این قسمت ۵ ایده برای ساخت ویدیو و حتی سری ویدیو در IGTV برای بیزینس های مختلف وجود دارد.

  • ویدیوهای آموزشی ایجاد کنید

یکی از بهترین راه ها برای ایجاد تعامل از طریق ویدیوهای آموزشی کاربردی است. این ویدیوهای چگونه انجام دهیم می توانند در مورد موضوع های مختلف مرتبط با صنعت شما باشند. مثلاً، فرض کنید شما برندی مرتبط با تناسب اندام دارید. شما می توانید یک سری ویدیو را بر اساس آموزش های تمرینی یا حتی رسپی های سالم تولید کنید. اگر سازمان شما محصولی را به فروش می رساند، می توانید تمرکز خود را به سمت نحوه استفاده از محصولات معطوف کنید. فرصت های بسیار زیادی برای ویدیوهای IGTV برند شما وجود دارد.

به طور مثال آکادمی دیجیتال مارکتینگ IGTV در خصوص دوره های آموزشی خود در پیج اینستاگرام قرار می دهد:

ویدیوهای آموزشی
  • یک جلسه پرسش و پاسخ برگزار کنید

یک جلسه پرسش و پاسخ با مخاطبان می تواند راه عالی برای پاسخگویی به سوالاتی که دنبال کنندگان شما شاید داشته باشند، باشد. همچنین این شیوه می توانید راه عالی برای رونمایی از رهبری افکار شما در صنعت خودتان باشد. برای این کار بهتر است ابتدا پست و استوری را در مورد این جلسه قبل از برگزاری قرار دهید. مطمئن شوید که از فالوورهای خود درخواست سوال پرسیدن در آن زمان را خواهید کرد. شما می توانید از این سوالات در ضبط ویدیوی IGTV خود استفاده کنید.

  • ویدیوهای پشت صحنه بگذارید

این یک راه عالی برای ایجاد شفافیت در برند خودتان است. با نشان دادن شیوه کاری کمپانی خود به مخاطبان، چه به صورت مصاحبه با کارکنان و یا نشان دادن فضای کاری، شما برند خود را برای مخاطبان انسان سازی می کنید. نتیجه این کار اعتماد بیشتر میان شما و مخاطبان شما خواهد بود و اعتماد به برند یکی از حیاتی ترین موارد برای بازاریابی و فروش است.

ویدیوهای پشت صحنه بگذارید
  • رویدادی را پخش کنید

رویدادی مانند سمینار یا یک کنفرانس را برگزار خواهید کرد؟ این رویداد را با مخاطبان خود در کانال IGTV به اشتراک بگذارید. این یک فرصت عالی است که کسانی که در این رویداد حضور نداشته اند، بتوانند به صورت مجازی در آن حضور پیدا کنند. مخاطبان شما از این کار شما قدردان خواهد بود و شما نیز محتوایی دارید که می تواند تعامل بیشتری با دنبال کنندگان ایجاد کند.

  • برنامه تلویزیونی برگزار کنید

تابحال رویای دیدن نام خود در پایین برنامه های تلویزیونی شبانه را داشته اید؟ خوب حالا می توانید به نحوی به رویای خود حقیقت ببخشید. شما می توانید برنامه های شبانه ای را در IGTV برگزار کنید که با محوریت برند شما هستند. می توانید مهمان هایی داشته باشید که اینفلوئنسر یا رهبر افکار در صنعت کاری شما باشند. می توانید به تنهایی در مورد اخبار صنعت خود صحبت کنید. اگر جاه طلبی بالایی دارید، می توانید از همکاران خود استفاده کرده و یک گروه خانگی تشکیل دهید.

 

نکات و ترفندهای استفاده از IGTV

  • ویدیوهای خود را در کانال های مختلف Promote کنید

هر زمان که شروع به پست گذاشتن در کانال جدیدی می کنید؛ بهترین کار این است که برنامه هایی که در نظر دارید را به دنبال کنندگان خود در کانال های دیگر اطلاع رسانی کنید،‌ شاید تمایل داشته باشند که شما را در این کانال نیز دنبال کنند. این موضوع بخصوص در مورد IGTV بسیار صدق می کند، چرا که بعضی از مردم باید اپلیکیشن جدیدی را برای دیدن محتوای شما دانلود کنند. IGTV چندین راه برای معرفی محتوای خود در کانال های دیگر در اختیار شما قرار می دهد:

  • شما می توانید پیش نمایش و لینکی را از ویدیوی IGTV خود در استوری اینستاگرام قرار دهید. (اکانت های بیزینس یا تایید شده)
  • می توانید یک دقیقه پیش نمایش از ویدیو را در فید اینستاگرام و پروفایل خود قرار دهید تا بینندگان را به دیدن بقیه ویدیو در IGTV تشویق کنید.
  • ویدیوهای IGTV را در اکانت فیس بوک متصل شده به اینستاگرام خود به اشتراک بگذارید.
نکات و ترفندهای استفاده از IGTV

در خارج از اینستاگرام نیز سعی کنید مخاطبان خود در کانال هایی مانند فیس بوک، توئیتر و خبرنامه های ایمیلی را به دیدن ویدیوهای IGTV خود تشویق کنید.

  • ویدیوهای خود را برای بازدید بدون صدا بهینه سازی کنید

احتمال این که کسانی که ویدیو شما را در IGTV مشاهده می کنند صدای دستگاه خود را فعال کنند وجود دارد،‌ اما حتی ویدیوهایی که به صورت پیشفرض در این پلتفرم و اینستاگرام اجرا می شوند هم با صدای غیرفعال هستند. اگر در حال به اشتراک گذاری ویدیو در فید اینستاگرام و یا IGTV خود هستید،‌ اکثر مردم با صدای باز آن ها را تماشا نمی کنند. بنابراین مطمئن شوید که ویدیوی شما برای اجرا شدن بدون صدا نیز بهینه سازی شده باشد یا بدون صدا نیز معنی و مفهوم خود را برساند. مثلاً می توانید زیرنویس های خوانا را در پایین ویدیو قرار دهید.

  • مهم ترین اطلاعات را جلوتر قرار دهید
نکات و ترفندهای استفاده از IGTV

مردم در فید خود به سرعت اسکرول می کنند. شما تنها پنجره کوچکی از زمان برای جلب توجه آن ها دارید، اگر خیلی خوش شانس باشید شاید ۱ دقیقه، اما اگر بخواهیم واقع بینانه نگاه کنیم نهایتاً ۱۵ ثانیه. بنابراین مطمئن شوید که ویدیوی IGTV شما به سرعت هرچه تمام تر این توجه را به سمت خود معطوف می کند. نگذارید که این توجه از بین برود یا دلیلی به آن ها برای رفتن به ویدیوی دیگر ندهید. این موضوع مخصوصاً زمانی که پیش نمایشی از ویدیو در فید اینستاگرام خود قرار می دهید اهمیت پیدا می کند، جایی که بینندگان ممکن است تحریک شوند که بقیه ویدیو را در IGTV مشاهده کنند.

به قسمت اول ویدیوی خود به عنوان مقدمه یک پست بلاگ نگاه کنید. مهم نیست که ویدیوی شما چقدر پر زرق و برق و تعامل برانگیز باشد، شما باید به این سوالات توانایی پاسخگویی داشته باشید:

  • ویدیو درباره چیست؟
  • چرا باید به دیدن ادامه دهید؟
  • ویدیو برای چه کسانی است؟
  • طول ویدیو چقدر است؟

پاسخ دادن به این سوالات ضمانت بازدید طولانی تر و با کیفیت تری را از سوی مخاطبان به شما خواهد داد.

  • از هشتگ های مرتبط در توضیحات ویدیو استفاده کنید

کارایی جستجو در IGTV با مقداری انتقاد مواجه شده است. تا آپریل 2020، شما تنها می توانید پروفایل ها را جستجو کنید به جای این که توانایی این را داشته باشید که به دنبال ویدیوهای موضوعات مشخصی باشید. اما اینستاگرام ظاهراً در حال کار کردن برروی تغییر این شیوه است. در این مدت، مطمئن شوید که ویدیوهای شما برای کسانی که شما را دنبال نمی کنند نیز از طریق هشتگ های مرتبط به نمایش دربیایند. ویدیوهای شما در قسمت هشتگ هایی که قرار می دهید در اینستاگرام نمایش داده می شوند، جایی که کسانی که هشتگ مورد نظر را دنبال می کنند می توانند ویدیو را ببینند.

  • تنها محتواهایی با فرمت های طولانی تر پست کنید

IGTV مکانی برای رونمایی کردن از استوری های اکانت شما نیست. اگر می خواهید مردم شما را در هر دو کانال دنبال کنند، باید مطمئن شوید که دلیل کافی برای انجام این کار را به آن ها می دهید.

این به معنی تولید محتوای جدیدی است که فرمت طولانی تری دارد. در حالی که استوری های اینستاگرام شما به گونه ای طراحی شده اند که به صورت کلیپ های ۱۵ ثانیه ای به نمایش دربیایند، اگر می توانستید بیشتر از این ۱۵ ثانیه در اختیار داشته باشید چه کاری انجام می دادید؟ به این موضوع به خوبی فکر کنید و برای ویدیوهای IGTV خود ایده ها را پیاده سازی کنید. درست مانند یوتیوب، محتواهای طولانی مدت آموزشی در IGTV نیز محبوب هستند. بعضی از برندها حتی سری های پرمحتوایی نیز درباره یک موضوع در این اپلیکیشن منتشر کرده اند.

  • از رنگ، فونت، قالب و … برند خود استفاده کنید

فقط بخاطر این که در اپلیکیشن دیگری هستیم بدین معنی نیست که ما برند دیگری هستیم. همین که اپلیکیشینی را ترک کنیم تا بتوانیم با وارد شدن به اپلیکیشن دیگری محتوای مورد نظر را مشاهده کنیم می تواند تجربه آزاردهنده ای باشد، بنابراین شما باید تمام تلاش خود را بکنید تا این تجربه را بهبود بخشید. بگذارید مخاطبان شما بدانند که در این اپلیکیشن نیز شما خودتان هستید و تنها پلتفرم عوض شده است. این به معنی حفظ رنگ ها، لحن و حس همیشگی برند شماست.

جمع بندی

IGTV یک پلتفرم همچنان نوظهور و در حال رشد است و با توجه به پشتوانه بزرگی که از غول شبکه های اجتماعی دنیا یعنی فیس بوک دارد در آینده نیز قطعاً می تواند رشد خیلی بیشتری داشته باشد و به هدف خود یعنی کنار زدن بزرگترین پلتفرم ویدیویی دنیا یعنی یوتیوب دست پیدا کند. بنابراین شما هنوز هم می توانید یکی از اولین کانال های IGTV موفق دنیا باشید و از این موفقیت زودرس در پیشرفت های آینده این پلتفرم بهره ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط