🔥 دوره‌های 20 میلیونی رو رایگان برنده شو!

مزرعه لینک چیست؟ اهمیت Link Farm در سئو

مزرعه لینک تنها با هدف لیست کردن لینک ها به سایت های دیگر ساخته می شوند. آن ها توسط افراد واقعی استفاده نمی شوند چرا که محتوای خود آن ها معمولاً خیلی ضعیف است و بسیاری از سایت هایی که به آن ها در لیست خود لینک می زنند کیفیت خیلی کمی دارند. بنابراین چرا این مزرعه وجود دارند و از آن ها استفاده می شود؟ نتایج صفحه‌ای جستجوی گوگل پیوسته درحال تغییر بوده است. مزرعه لینک را می‌توان به‌عنوان یکی از تکنیک‌های سئو کلاه سیاه توصیف کرد که در آن، گروهی از وب‌سایت‌ها به‌طور مشترک به یکدیگر لینک می‌دهند و به‌طور مصنوعی و غیرطبیعی لینک دریافت می‌کنند.

در این مقاله می خوانید

مزرعه لینک چیست و چه تاثیر بر سئو دارد؟

مزرعه لینک تنها با هدف لیست کردن لینک ها به سایت های دیگر ساخته می شوند. آن ها توسط افراد واقعی استفاده نمی شوند چرا که محتوای خود آن ها معمولاً خیلی ضعیف است و بسیاری از سایت هایی که به آن ها در لیست خود لینک می زنند کیفیت خیلی کمی دارند. بنابراین چرا این مزرعه وجود دارند و از آن ها استفاده می شود؟ نتایج صفحه‌ای جستجوی گوگل پیوسته درحال تغییر بوده است. مزرعه لینک را می‌توان به‌عنوان یکی از تکنیک‌های سئو کلاه سیاه توصیف کرد که در آن، گروهی از وب‌سایت‌ها به‌طور مشترک به یکدیگر لینک می‌دهند و به‌طور مصنوعی و غیرطبیعی لینک دریافت می‌کنند.

مزرعه لینک چیست؟

مزرعه لینک اولین بار توسط سئوکارها در سال 1999 برای استفاده از استقلال موتور جستجوی Inktomi در زمینه محبوبیت لینک ها توسعه یافتند. اگرچه که محبوبیت لینک ها توسط بعضی از موتورهای جستجو برای ایجاد یک ترتیب رتبه دهی در صفحه نتایج جستجو استفاده می شود، اما موتور جستجوی Inktomi در آن زمان دو ایندکس را نگهداری می کرد. نتایج جستجو از ایندکس اصلی که به 100 میلیون لیست محدود می شد ایجاد می شدند. صفحاتی که لینک های اینباند کمی داشتند به صورت ماهانه از لیست اینکتومی به بیرون رانده می شدند.

به همین دلیل Inktomi هدف فریب سئوکارها از طریق مزرعه لینک قرار می گرفت چرا که در آن زمان توسط چند موتور جستجوی مستقل اما محبوب استفاده می شد. Yahoo!، که در آن زمان محبوب ترین موتور جستجو بود نیز از نتایج اینکتومی برای نشان دادن نتایج جستجو استفاده می کرد. مزرعه لینک به ثبات بخشیدن به لیست های اصلی برای وب سایت های بیزینسی که لینک های طبیعی کمی از سایت های بزرگ تر و شناخته شده تر نسبت به خود در ایندکس اینکتومی داشتند، کمک می کرد.

معاوضه های مزرعه لینک در ابتدا به صورت دستی انجام می شد اما کم کم یک سری کمپانی ایجاد شدند که می توانستند Registration خودکارسازی شده به همراه دسته بندی و به روز رسانی لینک های صفحات را به مخاطبان خود ارائه دهند.

زمانی که موتور جستجوی Google محبوب شد، سئوکاران متوجه شدند که الگوریتم رتبه دهی گوگل به بخشی از یک الگوی وزن کشی لینک ها به اسم PageRank بستگی دارد. به جای این که به صورت یکسان تمامی لینک های اینباند را حساب کند، الگوریتم PageRank متوجه می شود که بعضی از لینک ها ممکن است از لینک های دیگر با ارزش تر باشند، بنابراین وزن بیشتری را به آن ها نسبت به دیگران نیز می دهد. مزرعه لینک ها نیز با این تغییرات خود را وفق داد تا بتواند PageRank مخاطبان را افزایش دهد.

مزرعه لینک چیست؟

در طول زمان محصولات جایگزین زیادی در زمینه مزرعه لینک به وجود آمد، مخصوصاً نرم افزارهای لینک یاب که پارتنرهای احتمالی تعویض لینک را پیدا کرده و به آن ها یک قالب ایمیل یکسان را می فرستند به پیشنهاد تعویض لینک را می دادند و یک Directory از لینک صفحات وب سایت ها ایجاد می کردند، با این امید که محبوبیت لینک بیشتری پیدا کرده و PageRank بهتری بگیرند. این مزرعه لینک بعضی اوقات به عنوان یکی از استراتژی های سئوی کلاه سیاه در نظر گرفته می شوند.

تا به اینجا گوگل نیز خیلی در امر کنترل و از بین بردن مزرعه لینک موفق نبوده است، اما آن ها سریعاً شروع به کار کرده و اعلام کردند که دایرکتوری هایی که تنها با هدف ارائه Backlink وجود دارند به عنوان مزرعه لینک شناسایی خواهند شد. اگر شما لینکی از این جا داشته باشید، محسوب نخواهد شد. این تصمیم تا به امروز نیز پا بر جاست.

سوال اینجاست که گوگل چطور می تواند یک دایرکتوری بدون مشکل را از یک مزرعه لینک تشخیص دهد؟ در واقع خیلی ساده است. اگر صفحات دسته بندی ها با یکدیگر ترکیب شده باشند یک نشانه خیلی قدرتمند از این است که این یک دایرکتوری خیلی بی کیفیت و به احتمال زیاد یک مزرعه لینک است. اگر هیچکس به این دایرکتوری ها بک لینک نزند، به جز افرادی که باید این کار را انجام می دادند تا بتوانند ورود کنند، این هم یک نشانه دیگر است که ظاهر امر به مزرعه لینک می خورد.

چطور یک دایرکتوری را از یک مزرعه لینک تشخیص دهیم؟

  • آیا این دایرکتوری مدیریت می شود یا هر چیزی را قبول می کنند؟ بلافاصله قبول شدن بدون این که فرقی داشته باشد که چه چیزی ثبت می کنید به معنی مزرعه لینک است.
  • اگر نام دایرکتوری را جستجو کنید آیا فرد واقعی در اینترنت که به آن اشاره کند را می بینید؟ اگر افراد واقعی در حال صحبت کردن در مورد آن نیستند، یک مزرعه لینک است.
  • آیا لیست ها واقعاً اطلاعات کاربردی و زیادی را ارائه می دهند که خیلی بیشتر از تنها یک لینک است؟ اگر لینک بخش اصلی این لیست را تشکیل می دهد، مزرعه لینک است.
  • آیا به شما لیست شدن در هزاران دایرکتوری در ازای هزینه ناچیزی شده است؟ مزرعه لینک منتظر شماست!

حال که تقریباً فهمیدیم که Link Farmها چه هدفی دارند و چطور ایجاد شده اند، بیایید دوباره نگاهی به تعریف بهتری از آن ها داشته باشیم.

هدف مزرعه لینک چیست؟

مزرعه لینک یک وب سایت (یا گروهی از وب سایت ها) است که تنها با هدف افزایش محبوبیت لینک یک سایت دیگر با افزایش تعداد لینک های ورودی ساخته شده است. یک مزرعه لینک معمولاً ظاهری شبیه به یک صفحه معمولی دارد، اما عمده محتوای روی آن Hyperlinkهایی معمولاً تصادفی و نامرتبط به دیگر وب سایت ها هستند.

مزرعه لینک را می توان به عنوان سرویس هایی برای تولید محتوای شما تبلیغات کرد. آن ها معمولاً با ایجاد یک شبکه راه اندازی می شوند؛ شبکه ای که تنها به هدف جمع آوری تعدادی موقعیت مکانی برای اشاره کردن به یک وب سایت استفاده می شود. از آن جایی که گوگل از لینک های میان سایت های نا مرتبط خوشش نمی آید، بعضی از مزرعه لینک، لینک های خود را به دسته بندی ها یا دایرکتوری های مختلف تقسیم می کنند.

وب سایت هایی که مزرعه لینک ایجاد می کنند ممکن است توسط گوگل و دیگر موتورهای جستجو Penalty شوند. استفاده از مزرعه لینک به عنوان یک شیوه سئوی کلاه سیاه محسوب می شود چرا که محتوای روی سایت هایی که به یک دیگر لینک می زنند به هم ربطی ندارند، توسط یک انسان ایجاد نشده اند و معمولاً کیفیت خیلی پایینی دارند. موتورهای جستجو می توانند به راحتی مزرعه لینک را شناسایی کنند و بنابراین نباید به این شیوه به عنوان یک شیوه معتبر بهینه سازی موتور جستجو در طولانی مدت نگاه کرد.

جمع بندی

لینک سازی در مزرعه لینک یکی از راه های قدیمی است که فقط هدفش افزایش تعداد لینک های ورودی و فریب موتورهای جست و جو است. این روش نتیجه ی کوتاه مدتی دارد. در سال های اخیر با به روز رسانی الگوریتم های گوگل به محض استفاده از این حقه ها با جریمه روبرو خواهید شد. در این میان روش هایی وجود دارند که اگرچه به زمان و مدیریت بیشتری نیاز دارند، اما پایدارتر هستند و لینک های با کیفیت تری را هم برای شما ایجاد می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

می‌خوای تازه شروع کنید؟

دوره دانشگاه سئو

صفر تا صد آموزش سئو با برترین اساتید

  • اصول و مبانی سئو
  • تدوین سند استراتژی سئو
  • تدوین استراتژی محتوا
  • سرچ کنسول
  • لینک سازی دستی
  • نحوه جذب پروژه، گزارش دهی و
  • بررسی محتوای اصلی یا بدنه از دید گوگل
  • انکرتکست
  • تعامل با کارفرما
  • ساختار URL ها
  • و …

برای مشاهده جزئیات دوره کلیک کنید

آخرین مطالب
مطالب محبوب
مطالب تصادفی