🔥 دوره‌های 20 میلیونی رو رایگان برنده شو!

ضرورت داشتن وب سایت برای کسب و کارهای كوچك | 14 دلیل

چرا هر کسب و کار كوچك به وب سایت نیاز دارد؟ امروزه کمتر کسی در دفتر تلفن و دیگر روش های سنتی به دنبال آدرس و شماره تلفن کسب و کار ها (از رستوران گرفته تا شرکت حمل و نقل و هر کسب و کار و سرویس خدمات دیگری) است اما در اين باره چه بايد كرد؟ داشتن یک وب سایت باعث افزایش اعتبار تجارت شما می شود. از آن جا که کاربران زیادی از اینترنت استفاده می کنند و روز به روز بر تعداد آن ها افزوده می شود تجارت شما هر چقدر هم که کوچک باشد از این طریق تبدیل به یک برند شناخته شده خواهید شد.

در این مقاله می خوانید

آیا به ضرورت داشتن وب سایت برای کسب و کارتان آگاه هستید؟ آیا مزایای داشتن وب سایت را می دانید؟

چرا هر کسب و کار كوچك به وب سایت نیاز دارد؟ امروزه کمتر کسی در دفتر تلفن و دیگر روش های سنتی به دنبال آدرس و شماره تلفن کسب و کار ها (از رستوران گرفته تا شرکت حمل و نقل و هر کسب و کار و سرویس خدمات دیگری) است اما در اين باره چه بايد كرد؟

داشتن یک وب سایت باعث افزایش اعتبار تجارت شما می شود. از آن جا که کاربران زیادی از اینترنت استفاده می کنند و روز به روز بر تعداد آن ها افزوده می شود تجارت شما هر چقدر هم که کوچک باشد از این طریق تبدیل به یک برند شناخته شده خواهید شد.

وب سايت براي هر كسب و كار، حتي كسب و كار هاي كوچك

بیشتر افراد با جست و جوی آنلاین به دنبال محصولات و خدمات مورد نیاز خود هستند و بیشتر مصرف کنندگان نیز از اینترنت استفاده می‌کنند بنابراین طبیعی است که حتی دفترهای تلفن و سرویس هایی مانند yellow pages (کتابی است که برای اولین بار در بریتانیا منتشر شد و اطلاعات کسب و کارها و خدمات در آن موجود است. برای مثال رستوران ها، سرویس های پست و…) نیز به صورت آنلاین در دسترس قرار گرفته اند اما مشاغل و کسب و کارهای کوچک چگونه باید خود را در این مسیر جدید قرار دهند؟

رفتار مشتريان در اين دوره‌ي ديجيتال تغييرات زيادي كرده است و مصرف كنندگان خود را با تغييرات جديد مطابقت داده اند. به مثالي قبل توجه كنيد. Yellow Pages تا دهه ۱۹۳۰ محبوبيت زيادي داشت و مصرف كنندگان زيادي از آن استفاده مي‌كردند و صاحبان كسب و كار ها نيز به اهميت تبليغات پي برده بودند و تلاش مي‌كردند تا با پرداخت هزينه هاي مربوط به اين كتاب،‌ خود را تبليغ كرده و در معرض ديد عموم قرار دهند. سپس با ظهور وب سايت همه چيز تغيير كرد و فناوري ديجيتال، بر همه ابعاد زندگي از جمله تبليغات تاثيرات عمده اي گذاشت.

وب سايت براي هر كسب و كار، حتي كسب و كار هاي كوچك
فناوري ديجيتال، بر همه ابعاد زندگي از جمله تبليغات تاثيرات عمده اي گذاشته است

مصرف كنندگان متوجه شدند كه مي‌توانند خدمات و محصولاتي كه به دنبال آن هستند را به صورت آنلاين بيابند. در سال ۲۰۱۱ در آمريكا، بيش از ۵۹ درصد مصرف كنندگان حداقل يك بار به صورت آنلاين به دنبال خدمات مورد نياز خود در سطح محلي بوده اند و در سال ۲۰۱۷، ۷۰ درصد آن ها به ندرت و يا هرگز از دفتر تلفن هاي چاپي استفاده نمي‌كردند و در سال ۲۰۱۹ نيز ۹۷ درصد مصرف كنندگان خدمات محلي را به صورت آنلاين جست و جو مي‌كردند. اگر صاحب يك كسب و كار مي‌باشد بايد مصرف كنندگان بتوانند شما را به صورت آنلاين پيدا كنند كه به اين معني است كه بايد يك وب سايت داشته باشيد. به طور خلاصه باید گفت کسب و کارهایی که وب سایت دارند خود را بیشتر در معرض دید عموم قرار می‌دهند و قطعا مزایای بیشتری نصیب آن ها خواهد شد، اما چگونه؟

در هر صنعتي كه باشيد نياز به يك وب سايت داريد

همان روزي كه كسب و كار خود را شروع كرديد به وب سايت نياز داشتيد و اگر هنوز صاحب يك وب سايت نمي‌باشد، بهتر است هم اكنون براي ساخت آن اقدام كنيد. دير شروع كردن بهتر از هرگز شروع نكردن است! هر صنعتي حتي صنايع توليدي و سنگين نيز به يك وب سايت نياز دارند زيرا وب سايت اولين گام در تبليغات و بازاريابي ديجيتال است. اگر اين دليل براي شما قانع كننده نيست،‌ در زیر چندين دلیل براي قانع كردن شما آورده شده است.

۱۴ دلیل ضرورت داشتن وب سایت

۱- اعتبار

معمولا داشتن وب سایت برای کسب و کار ها از نداشتن آن ها معقول تر است و مشتریان معمولا از کسب و کار هایی که وب سایت ندارند دوری می‌کنند. این موضوع به تنهایی از مهم ترین دلایلی است که چرا هر کسب و کار کوچک به وب سایت نیاز دارد.

اعتبار

یک وب سایت نه تنها کسب و کار را رونق می‌دهد، بلکه باعث بیشتر شناخته شدن آن نیز می‌شود و از به این دلیل که مصرف کنندگان جدید انتظار وب سایت دارند، به سرعت به کسب و کار اعتبار می‌دهد.

  • مصرف کنندگان انتظار حضور در وب سایت را دارند

حتی کسب و کار هایی که وب سایت دارند نیز می‌توانند باعث آزار مشتری شوند. برای مثال تصور کنید وارد یک وب سایت تاریخ مصرف گذشته شده اید! طرح وب سایت قدیمی است. رنگ های استفاده شده چندان دل نشین نمی‌باشند، خطاها و غلط های املایی زیادی به چشم می‌خورد و این وب سایت، همه آیتم های لازم برای تبدیل شدن به یک وب سایت ضعیف را دارد.

احتمالا هربار که با چنین وب سایتی رو به رو می‌شوید ترجیح می‌دهید آن را ترک کنید و متاسفانه بسیاری از کسب و کار های کوچک دچار چنین ایرادی هستند زیرا نه وقت و نه توانایی طراجی یک وب سایت مناسب را دارند. خوشبختانه این موضوع قابل حل است و طراحان وب سایت مختلفی وجود دارند که می‌توانند در این راه به کسب و کار ها کمک کنند. به علاوه امروزه دوره های غیر حضوری آموزشی فراوانی وجود دارد که به نسب سودی که به کسب و کار می‌رسانند، هزینه های آن ها معقول به نظر می‌رسد.

۲- توسعه برند

برند موجودیت و هویت یک کسب و کار است و چیزی است که در ذهن مصرف کنندگان باقی می‌ماند. برند نه تنها باعث می‌شود که یک کسب و کار از بقیه متمایز شود، بلکه هویتی است که مصرف کنندگان آن را می‌شناسند و به آن اعتماد دارند. وقتی مردم به یک برند فکر می‌کنند اولین چیزی که به ذهن آن ها می‌رسد لوگو است. لوگو بخش بزرگی از تصویری که مشتری ها و مردم از یک برند در ذهن خود دارند را شامل می‌شود اما این تصویر تنها محدود به این موضوع نیست.

  • یک روایت قوی، باعث فروش و ایجاد سرنخ بیشتری می‌شود

وب سایت مناسب ترین و مفیدترین بستر برای شناخته شدن این هویت است و باید بدانید که محدودیتی در توسعه آنلاین برند وجود ندارد. کسب و کارها برند خود را با استفاده از طراحی، چیدمان مناسب و محتوا به دیگران نشان می‌دهند اما راه مهم تر و ساده تر، داستان گویی است. مردم داستان را دوست دارند و شما می‌توانید از مشتریان برای این موضوع استفاده کنید.

یک روایت قوی، باعث فروش و ایجاد سرنخ بیشتری می‌شود
وب سایت مناسب ترین و مفیدترین بستر برای شناخته شدن هویت برند شما است

فرض کنید محصولات و خدمات شما به صورت شفاهی بین مردم نقل شود و از کیفیت آن ها سخن آورده شود. این داستان سرایی علاوه بر افزایش میزان آگاهی از برند شما باعث افزایش اطمینان و افزایش جذابیت (زیرا مردم داستان را دوست دارند) نیز می‌شود.

۳- بازاريابي

دوران تبليغات بيلبورد و راديو گذشته است. وقتي شخصي به دنبال كالا يا خدمات خاصي به صورت آنلاين است،‌با ليست بزرگي از وب سايت هاي مختلف روبرو مي‌شود. اين موضوع براي وب سايت هايي كه رتبه بالايي دارند خبر خوبي است اما براي آن هايي كه ژايين تر هستند خبر خوبي نمي‌باشد و كسب و كار هاي كوچك معمولا از اين نوع هستند.

هنگامي كه يك كسب و كار كم تر ديده شود شانس كمي براي افزايش ترافيك دارد و رقابت كردن دشوار مي‌شود اما با استفاده از سئو(SEO) و بازاريابي ديجيتال يا ديجيتال ماركتينگ، رتبه وب سايت آن ها بهتر خواهد شد.

  • سئو يك محرك بازاريابي است

هنگامي كه كاربران با وب سايت هايي كه پر از خطاهاي 404 است و يا زمان بارگذاري آن ها زياد است روبرو مي‌شوند، به احتمال زياد اين صفحات را ترك خواهند كرد و به سراغ وب سايت بعدي خواهند رفت. اين موضوع يكي از مهم ترين عواملي است كه بر رتبه بندي وب سايت ها تاثير گذار است و موتورهاي جست و جو وب سايت هايي كه ترافيك بيشتري دارند و همچنين اين ترافيك را حفظ مي‌كنند را بالاتر قرار خواهند داد.

همچنين وب سايت هايي كه كلمات كليدي استرتژيك در محتواي خود قرار مي‌دهند نيز رتبه بالاتري خواهند داشت. اين كلمات و عبارات بيشتر توسط كاربران جست و جو مي‌شوند. توضيحات بالا همگي سئو است! ساده اما نياز به وقت گذاشتن و داشتن دانش فني. امروزه سئو يكي از اصلي ترين مشخصه هاي رقابت بين كسب و كار ها به صورت آنلاين است.

  • محتوا همانند یک کالا است

اينترنت گنجينه اي از اطلاعات است و به همين دليلي اطلاعات به كالايي تبديل شده كه هم براي مشتري و هم براي كسب و كار ارزشمند است. محتوا يكي از اصلي ترين دلايل نياز كسب و كار هاي كوچك به وب سايت است و وب سايت مطلوب ترين فضا براي قرار دادن محتوا است.

محتوا همانند یک کالا است
محتوا يكي از اصلي ترين دلايل نياز كسب و كار هاي كوچك به وب سايت است

با ارائه اطلاعات در قالب محتواي مناسب و استفاده از كلمات كليدي، كسب و كار ها بهتر مي‌توانند خود را به مشتري عرضه كنند و اگر مشتري اطلاعات يك كسب و كار را بخرد(منظور پرداخت پول نيست. همين كه مشتري ايميل خود را براي دريافت خبرنامه در اختيار كسب و كار قرار دهد و يا روزانه مطالب آن ها را بررسي كند و در نهايت همين كه اين مطالب براي او قابل قبول باشد،‌به معني خريد است)، احتمالا محصولات و خدمات آن را نيز خريداري خواهد كرد.

كلمات كليدي يكي از مهم ترين مولفه هاي در الگوريتم هاي جست و جوي گوگل است و استفاده از آن ها در محتواي وب سايت، به ميزان بسيار زيادي بر رتبه وب سايت تاثير گذار است.

۴- رقابت

در اين روز ها رقابت بسيار شديد شده است و همين موضوع نيز از دلايل اصلي نياز كسب و كار هاي كوچك به وب سايت است. بسياري از كسب و كار هاي كوچك فعاليت آنلاين دارند،‌ چه وب سايت باشد و چه يك حساب در شبه هاي اجتماعي و يا هر دو اما آن هايي كه وب سايت ندارند قابليت رقابت پذيري با ديگر شركت هايي كه وب سايت دارند را كم مي‌كنند.

شايد بسياري از مشتري ها و مصرف كنندگان به دنبال كالا يا محصولات آنلاين نباشند اما بسياري از آن ها از اين روش استفاده مي‌كنند كه به اين معني است كه كسب و كارهاي بدون وب سايت بخش بزرگي از مصرف كنندگان را از دست مي‌دهند بنابراين كسب و كار هايي كه وب سايت دارند شانس خود را براي افزايش مشتري بيشتر مي‌كنند.

  • كسب و كار هاي کوچک باید با انتظارات مصرف کننده رقابت کنند

علاوه بر مواردي كه گفته شد، كسب و كار ها بايد در وب سايت خود حضور داشه باشند؛ حضور مناسب و پر رنگ. مصرف كنندگان اگر با وب سايت ضعيفي روبرو شوند به اين نتيجه مي‌رسند كه كسب و كار در اين وب سايت سرمايه گذاري نكرده و آن را جدي نخواهند گرفت. به علاوه بسياري ممكن است در اولين حضور خود هنوز به اين وب سايت اعتماد نداشته باشند و اگر طراحي و استفاده از رنگ و نگارش و ديگر اصول طراحي وب سايت مناسب در آن رعايت نشده باشد اين بي اعتمادي دو چندان مي‌شود.

كسب و كار هاي کوچک باید با انتظارات مصرف کننده رقابت کنند
با داشتن یک وب سایت ایده‌آل از رقبا پیشی بگیرید

مصرف كنندگان تمايلي به پرداخت براي كالاي بي كيفيت ندارند. پيشتر گفته شد كه آن ها حتي وقت خود را وب سايت هاي كم سرعت نمي‌گذرانند چه برسد به اين كه بخواهند هزينه اي نيز براي كالاها يا خدمات آن پرداخت كنند. در عوض ترجيح مصرف كنندگان اين است كه سرمايه خود را در جايي ارزشمند تر مصرف كنند.

۵- كنترل

با استفاده از وب سايت،‌كسب و كار ها خود را در جريان حركت قرار مي‌دهند. با وب سايت آن ها مي‌توانند كاربران را درك كرده و رفتار آن ها را حتي پيش بيني كنند. همچنين داده هاي زيادي در وب سايت وجود دارد و از آن ها مي‌توان اطلاعات زيادي استخراج كرد. اطلاعات زير نمونه اي از آن ها است:

كاربران از چه منطق جغرافيايي وارد وب سايت مي‌شوند، در چه ساعاتي بيشتر آنلاين مي‌شوند و سفارشات آن ها بيشتر در چه ساعاتي ثبت مي‌شود، بعد از اين وب سايت به چه وب سايتي رجوع مي‌كنند و… . اين موضوع به صاحبان كسب و كار كمك بسياري مي‌كند زيرا مي‌توانند كار خود را با خطاي كمتر و بر اساس الگوهاي موجود پيش ببرند و بر اساس حدس و گمان زيرا اين داده هاي اطلاعاتي را در اختيار آن ها قرار مي‌دهد تا بتوانند رفتار مشتريان را شناسايي كنند.

شبكه های اجتماعی و انجمن های بحث و گفتگو نیز درک مخاطبان را آسان تر کرده اند و صاحبان كسب و كار مي‌توانند محتوايي را ارائه دهند كه مطابق با سليقه مخاطبان خود باشد. شبكه هاي اجتماعي مخاطبان زيادي براي شما فراهم مي‌كنند كه مي‌توان همه آن ها را به وب سايت كه به نوعي مركز اصلي مي‌باشد هدايت كرد.

  • یک كسب و كار کوچک می‌تواند فراتر از مرزهاي محلي توسعه يابد

با ابزارهای وب مانند Google Analytics مي‌توان موقعيت مكاني كابران وب سايت را مشاهده كرد. با دانستن اين موضوع حتي كسب و كاري كه در يك منطقه كوچك فعاليت مي‌كند مي‌تواند در مناطق بزرگ تر و حتي خارج از كشور نيز مشتري به دست آورد. اگر افراد زيادي وب سايت شما را ديده اند بنابراين فرصت توسعه زيادي وجود دارد.

۶- ۳۰ درصد مصرف كنندگان كسب و كار بدون وب سايت را ناديده مي‌گيرند

امروزه مصرف كنندگان ۲۳.۶ ساعت در هفته آنلاين مي‌باشند (در كشور هاي مختلف كم تر و بيش تر مي‌باشد) و ۵ ساعت در روز با تلفن هاي همراه خود آنلاين هستند. وب سايت اولين ابزار در ديجيتال ماركتينگ مي‌باشد و در اين دوره ديجيتال مصرف كنندگان كسب و كاري كه وب سايت ندارد را ناديده گرفته و آن را غير حرفه اي تلقي مي‌كنند.

۷- مردم به صورت آنلاين به دنبال يافتن شما هستند

يكي از مزاياي داشتن وب سايت اين است كه در جايي كه مشتريان هستند حضور داريد زيرا آن ها به صورت آنلاين به دنبال شما هستند.

مردم به صورت آنلاين به دنبال يافتن شما هستند
مشتری ها را در فضای آنلاین از دست ندهید

در طول روز ۳.۵ ميليارد نفر در گوگل به جست و جو مي‌پردازند و تعداد زيادي از آن ها دقيقا به دنبال كالا يا خدمات شما هستند و اگر يك وب سايت نداريد،‌ رقيب شما اين مشتري را جذب مي‌كند. به همين دليل است كه شركت هاي هزينه زيادي در وب سايت و سئو مي‌پردازند.

۸- عمده مصرف کنندگان با استفاده از وب سایت ها به دنبال يافتن و تعامل با كسب و كارها هستند

طبق يكي از مطالعات LSA،‌ ۶۳ درصد مصرف كنندگان از وب سايت براي يافتن كسب و كارها و تعامل با آن ها استفاده مي‌كنند كه شامل تعداد زيادي مصرف كننده است. حال با رياضيات حساب كنيد كه چه تعداد زيادي مشتري در اختيار شما قرار دارد. معمولا مصرف كنندگان پيش از خريد از ۳ منبع براي تصميم گيري درباره خريد يا عدم خريد از يك كسب و كار استفاده مي‌كنند كه ۳۰ درصد آن ها با بررسي وب سايت به اين موضوع مي‌پردازند.

9- تراكنش هاي هر صنعت از جمله B2B، صنايع سنگين و توليدي توسط وب سايت تحت تاثير قرار مي‌گيرد

بيش تر كسب و كارهايي كه وب سايت ندارند، دليل اين موضوع را اين گونه بيان مي‌كنند كه صنعت آن ها آنلاين نيست. صنايع B2B، و توليدي بيشترين گروه اين كسب و كار ها را تشكيل مي‌دهند. ۷۵ درصد از مشتريان كسب و كارهاي B2B می‌گویند که محتوای وب سایت دیجیتال به طور قابل توجهی بر تصمیم خرید آن ها تأثیر می‌گذارد و ۶۲ درصد هم بيان مي‌كنند كه تنها بر اساس محتواي وب سايت مي‌توانند براي تصميم به خريد اقدام كنند.

اين گروه از مشتريان پيش از خريد از يك فروشنده به طور متوسط ۱۲ جست و جو انجام مي‌دهند و ۶۷ درصد خريد ها در اين نوع صنايع از تكنولوژي ديجيتال تاثير مي‌پذيرد كه وب سايت نيز بخشي از آن مي‌باشد و نیمی از مشتریان آن ها انتظار دارند وب سایت کانال ارتباطی موثری با آن ها باشد.

۱۰- ۷۵ درصد مشتریان اعتبار یک کسب و کار را بر اساس طراحی وب سایت آن ها قضاوت می‌کنند

هرچند که آمار بالا مربوط به آمریکا است اما باز هم در کشور ما و بسیاری از کشور ها نیز این موضوع صادق است. نداشتن وب سایت باعث کاهش اعتماد مشتری می‌شود. مردم تمایل دارند با کسب و کار هایی تعامل کنند که به آن اطمینان دارند و وب سایت اولین مکانی است که آن ها برای اطلاع از اعتبار، بازخورد ها و جوایز آن کسب و کار بررسی می‌کنند.

باید این را هم بدانید که وب سایت ضعیف کمکی به شما نخواهد کرد زیرا تنها ۱۰ ثانیه فرصت دارید بر کاربران و مشتریان خود تاثیر مثبتی بگذارید . به آن ها نشان دهید از این وب سایت چه ارزشی نصیب آن ها می‌شود. در غیر این صورت آن ها وب سایت را ترک خواهند کرد.

۱۱- باید به سرعت به سؤالات اساسی پاسخ دهید

این مورد به ویژه برای شرکت های B2B صادق است. هنگامی که مشتریان یا مخاطبان قصد دارند چیزی درباره شما بدانند و یا کاری با شما انجام دهند به وب سایت شما مراجعه می‌کنند و همچنین باید بدانید بازدیدکنندگان وب سایت شما باید در طول ۳ ثانیه پس از فرود به وب سایت شما بتوانند به ۳ سوال پاسخ دهند:

  • شما کی هستید؟
  • چه کاری انجام می دهید؟
  • چگونه می‌توان با شما تماس گرفت؟

ما در عصری زندگی می‌کنیم که مردم به دنبال “حالا” هستند که به این معنی است که اطلاعات موردنظرشان را بلافاصله جست و جو می‌کنند و وب سایت کسب و کار شما باید بدون نیاز به پیمایش یا scroll کردن به این سوالات پاسخ دهد.

۱۲- باعث رقابت با پیشتاز صنعت شما می‌شود

اگر وب سایت شما بهینه باشد این امر شدنی است. البته باید بدانید کسب و کار یا شرکتی که پیشرو است نیز مسلما یک شبه و بدون تلاش این جایگاه را بدست نیاورده است اما می‌توانید با آن رقابت کرده و جایگاه خود را به دست آورید.

۱۳- شبکه اجتماعی کافی نیست

ممکن است فکر کنید چون یک حساب فیس بوک یا اینستاگرام دارید دیگر نیازی به وب سایت نیست اما متاسفانه این عقیده درست نیست زیرا باز هم به یک وب سایت نیاز خواهید داشت. البته كه استفاده از شبکه های اجتماعی برای رشد کسب و کار و کمک به آن مهم و مفید است اما کافی نیست.

 شبکه اجتماعی کافی نیست
حضور در شبكه هاي اجتماعي بسیار مفید است ولی بدون داشتن پایگاه اصلی (سایت) هیچ فایده ای ندارد

فیس بوک را در نظر بگیرید. مردم به نسبت سال هاي گذشته وقت كم تري در این پلتفرم وقت می‌گذرانند (۵۰ میلیون ساعت کاهش در یک سال) و الگوریتم های جست و جوی آن با تغییرات زیادی روبرو شده است. همچنین این پلتفرم و هر شبکه اجتماعی دیگری ممکن است با تغییر قوانین مجبور به بستن حساب کاربری شما شود. آن وقت چه کار خواهید کرد؟ به همین دلیل برخی وب سایت را پایگاه اصلی کسب و کار می‌دانند. اين پايگاه همچون مركزي براي جمع آوري و مرتب كردن همه چيز است. به علاوه مي‌توانيد ميزان موثر بودن كمپين هاي شبكه هاي اجتماعي خود را ابزارهاي مختلفي كه وجود دارد از طريق وب سايت بررسي كنيد.

دلايل نياز كسب و كار هاي كوچك به وب سايت بيش تر نيز مي‌باشد. براي مثال با هزينه اي كم در ديد طيف وسيعي از افراد قرار مي‌گيريد و يا بدون نياز به دانش فني پيچيده به رقابت با كسب و كار ها و شركت هايي مي‌پردازيد كه همگي يك وب سايت دارند. به علاوه هيچ وقت بسته نخواهيد بود! ممكن است كسب و كار شما مكان فيزيكي داشته باشد،‌يك فروشگاه باشد و يا مواردي از اين قبيل اما به احتمال زياد نمي‌توانيد 24 ساعت باز باشيد. اگر هم بتوانيد هزينه هاي اضافه كاري و روشنايي بالا است اما يك وب سايت ۲۴ ساعت در اختيار مخاطبان است،‌ حتي در نيمه شب.

۱۴- هزينه و كارآيي بيشتر

به نسب روش هاي سنتي تبليغات،‌استفاده از وب سايت در دراز مدت كارآيي بيشتري دارد(زيرا تبليغات شما را جهت دار كرده و به سرانجام مي‌رساند) و همچنين هزينه هاي آن بسيار كمتر است.

بهانه های مشترک صاحبان کسب و کارها

بسیاری از صاحبان کسب و کار های کوچک، به بهانه های مختلف از داشتن وب سایت دوری می‌کنند. برخی عقیده بر این دارند که نیزی به آن نیست و میزان فروش آن ها خوب است و برخی دیگر نیز دلایل دیگر را بهانه می‌کنند. در زیر تعدادی از این دلایل که در بین بسیاری از آن ها مشترک است آورده شده.

۱- کسب وکار من بسیار کوچک است و بودجه ساخت وب سایت ندارم

شایع ترین موردی که با آن مواجه می‌شویم همین مورد است. نداشتن بودجه برای وب سایت همانند نداشتن بودجه برای شروع کسب و کار است! علاوه بر این امروزه دانش همه جا در دسترس است و ساخت یک وب سایت مناسب چندان طول نمی‌کشد. اگر هم خودتان وقتش را ندارید، تیم ها و افراد زیادی هستند که با هزینه معقول این کار را برای شما انجام خواهند داد. اگر برای شروع یک وب سایت نداشته باشید با گذر زمان به مشکل خواهید خورد.

۲- به اندازه کافی کسب و کارم را دارم!

بسیاری از صاحبان کسب و کارها نیز این مورد را بهانه می‌کنند. مثال زیر درباره یکی از رستوران های آمریکا است.

شخصی که تلاش داشت یک وب سایت را به یک رستوران دار بفروشد، وارد رستوران شد و پس از صرف غذا با او مشغول صحبت شد. صاحب رستوران گفت: “ما در ابتدا تنقلات می‌فروختیم و سپس به درخواست مشتری ها قهوه را اضافه کردیم و سپس ساندویچ و سپس میز و صندلی برای راحتی آن ها و سپس شام و سپس بالکن رستوران که مشرف به دریاچه ای زیبا است. ما به اندازه کافی مشتری داریم و وب سایت مشتری های بیشتری را به اینجا خواهند کشاند و ما دیگر از پس آن بر نخواهیم آمد!”

 به اندازه کافی کسب و کارم را دارم!
اگر شما کسب و کار بزرگی دارید ولی وب سایت ندارید، مطمئن باشید رقبا در فضای آنلاین جای شما را خواهند گرفت

ممکن است شما صاحب بزرگترین کسب و کار در صنعت خود باشید اما اگر وب سایت نداشته باشید چه می‌شود؟ رقبای شما با سرعت زیاد حرکت می‌کنند و شما با سرعت کمتر. حتی اگر میزان زیادی هم از آن ها فاصله داشته باشید بالاخره یک روز آن ها به شما خواهند رسید زیرا سرعت رشد شما کمتر از آن ها است.

۳- فردی به من قول ساخت وب سایت رایگان داده است

این ایده، ایده خوبی نیست. طراحی و قالب وب سایت های هر صنعت با هم تفاوت دارد. برای مثال وب سایت حوزه سلامت با لوازم آرایشی متفاوت است. طراحی وب سایت به تنهایی نیز کافی نیست و باید موارد دیگری از جمله سئو رعایت شود. ساخت وب سایت مانند ساخت پایه و اساس یک آسمان خراش است بنابراین مطمئن شوید آن را به دست فرد مناسبی می‌سپارید و این فرد تخصص و تجربه ساخت وب سایت در صنعت شما را داشته باشد.

۴- مشتریان ما زیاد اهل کامپیوتر نیستند

فردی که این حرف را می‌زند باید یک نکته را به خاطر داشته باشد و آن این است: تلفن همراه= کامپیوتر

شاید فرد با کامپیوتر کار نکند اما استفاده از وب سایت و مرورگر وب در تلفن های همراه نیز وجود دارد و امروزه افراد بسیاری از تلفن های همراه هوشمند استفاده مي‌كنند كه تعداد بسياري را شامل مي‌شود.

۵- صنعت كاري ما به وب سايت نياز ندارد/ من بازارياب يا كارآفرين اينترنتي نيستم

اين حرف بهانه خوبي نيست زيرا حتي شركت هاي B2B نيز به وب سايت نياز دارند. گروه هاي مشتريان شما هر نوعي كه باشند به شما اعتماد دارند و داشتن وب سايت خوب نيز مي‌تواند اين موضوع را تقويت كند. آن ها به دنبال اخبار كالاها و خدامات جديد شما هستند و چه راهي بهتر از وب سايت براي يافتن آن ها؟

هزینه یک وب سایت چقدر است؟

هزینه یک وب سایت چقدر است؟
سرمايه گذاري روي وب سايت ارزش هزينه كردن را دارد

هزينه وب سايت دامنه گسترده اي دارد و بسته به كيفيت و امكاناتي كه به آن مي‌افزاييد قيمت آن بيش تر مي‌شود. چيزي كه مهم است اين موضوع مي‌باشد كه برچسب قيمت نباشد شما را فريب دهد و بدانيد سرمايه گذاري روي وب سايت ارزش هزينه كردن را دارد.

هزينه هاي يك وب سايت شامل موارد زير است:

  • هزينه هاست يا Host: هزينه سرويس براي شركتي است كه براي شما فضاي وب فراهم مي‌كند.
  • نام دامنه: اين هزينه به صورت ساليانه پرداخت مي‌شود و مبلغ زيادي نيست.
  • طراحی يا Design: طراح هاي رايگان بسياري موجود است.
  • پلاگين و افزونه: هرچه بيش تر باشد، ‌هزينه هم بالا تر است.
  • افزونه ها و افزونه ها – به طور معمول ، هر چه افزونه های بیشتری بخواهید ، وب سایت گران تر می شود.
  • پیچیدگی طراحی: هرچه وب سایت شما سفارشی تر باشد، گران تر است.

ساخت و ايجاد وب سايت خود نيازمند مقاله مفصل ديگري است اما دانستن اين چند نكته مذكور ضروري است. استفاده از پلتفرم هاي وردپرس، SquareSpace،‌ Unbounce و Drupal گزينه مناسبي براي مبتديان است.  براي وب سايت خود يك خانه يا “Homepage”، يك صفحه “ارتباط با ما” و يك صفحه “درباره ما” ايجاد كنيد. پس ايجاد وب سايت،‌ ليستي از مخاطبان خود نيز تهيه كنيد.

جمع بندی

دلايل متعدد نام برده شده در بالا براي قانع كردن هر صاحب كسب و كاري در هر صنعتي كافي است تا در عقايد خود تجديد نظر كرده و اگر وب سايت ندارد يك وب سايت ايجاد كند. فراموش نكنيد كه وب سايت بد نتيجه بدتري به دنبال دارد بنابراين ساخت وب سايت كافي نيست،‌ بلكه ساخت وب سايت خوب بايد مورد توجه باشد. همچنين وب سايت نياز به مديريت نيز دارد(كار پيچيده اي نيست پس نگران نباشيد). پس زودتر دست به كار شويد،‌وب سايت خود را بسازيد!

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

می‌خوای تازه شروع کنید؟

دوره راه اندازی فروشگاه اینترنتی

درآمد آنلاین چندبرابری داشته باش!

  • راه اندازی سایت فروشگاهی
  • تولید محتوا
  • تبلیغات آنلاین
  • استراتژی فروش 
  • و…

دوره مدیریت دیجیتال مارکتینگ

تخصصی ترین دوره دیجیتال مارکتینگ

  • اصول دیجیتال مارکتینگ 
  • طراحی سایت 
  • بازاریابی محتوایی
  • گوگل آنالیتیکس
  • گوگل تگ منیجر
  • گوگل ادز
  • سئو
  • ایمیل مارکتینگ
  • بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی
  • طراحی کمپین های تبلیغاتی
  • استراتژی دیجیتال مارکتینگ

برای مشاهده جزئیات دوره کلیک کنید

آخرین مطالب
مطالب محبوب
مطالب تصادفی