🔥 دوره‌های 20 میلیونی رو رایگان برنده شو!

چگونه برای سایت‌مان درگاه پرداخت اینترنتی بگیریم؟ | درگاه‌های بانکی اصلی و واسطه‌ای

ورت آنلاین تراکنش های مالی را انجام داد، بیش از پیش احساس شد. از این رو بیشتر از هر زمان دیگری توجه ها به سمت درگاه های پرداخت اینترنتی جلب شد، تا به توان از طریق آن ها در کوتاه ترین زمان ممکن و در هر نقطه از کشور، تراکنش های مالی را با موفقیت به انجام رساند. با راه‌اندازی پرداخت آنلاین برای سایت امکان دریافت وجه آنلاین از مشتریان فراهم می شود. در این مقاله با ما همراه باشید تا با مراحل گرفتن درگاه پرداخت اینترنتی برای سایت آشنا شوید.

در این مقاله می خوانید

با راه‌اندازی پرداخت آنلاین برای سایت امکان دریافت وجه آنلاین از مشتریان فراهم می شود. در این مقاله با ما همراه باشید تا با مراحل گرفتن درگاه پرداخت اینترنتی برای سایت آشنا شوید. با افزایش روز افزون کسب و کارهای اینترنتی در کشور، نیاز به بستری امن که بتوان از طریق آن با اطمینان خاطر و به صورت آنلاین تراکنش های مالی را انجام داد، بیش از پیش احساس شد. از این رو بیشتر از هر زمان دیگری توجه ها به سمت درگاه های پرداخت اینترنتی جلب شد، تا به توان از طریق آن ها در کوتاه ترین زمان ممکن و در هر نقطه از کشور، تراکنش های مالی را با موفقیت به انجام رساند. اگر قصد دارید که یک کسب و کار اینترنتی راه اندازی کنید و یا اگر به دنبال آشنایی بیشتر با درگاه های پرداخت هستید، این مقاله را تا پایان مطالعه کنید.به طور کلی درگاه های پرداخت اینترنتی به دو گروه مستقیم و واسطه ای تقسیم می شوند که در ادامه به شرح آن ها می پردازیم.

درگاه پرداخت اینترنتی (آنلاین)

درگاه های پرداخت اینترنتی مستقیم یا IPG 

اگر تراکنش های مالی کسب و کار شما بالاست، درگاه پرداخت اینترنتی مستقیم (Internet Payment Gateway) می تواند گزینه ایده آل تری باشد. البته که برای دریافت این درگاه پرداخت، داشتن نماد الکترونیکی ضروری است، چون در غیر این صورت درگاه مستقیم به شما تعلق نمی گیرد. در درگاه پرداخت اینترنتی مستقیم، با شرکت طرف قرارداد بانک در ارتباط خواهید بود. این شرکت ها که اصطلاحا به آن ها شرکت های psp می گویند، نقش واسطه را میان بانک و مشتری تجاری ایفا می کنند.

یکی از مهم ترین مزایای این درگاه این است که از پولی که به حساب شما واریز می شود، کارمزدی برداشت نمی کند و مبلغ واریز شده مستقیما در حساب شما قرار می گیرد. اما اگر بخواهیم به سراغ معایب آن برویم، مهم ترین مورد زمان بر بودن دریافت آن است. چون برای دریافت درگاه مستقیم باید مدتی را منتظر باشید. پس در ابتدای کار امکان استفاده از این درگاه پرداخت امکان پذیر نیست. یکی دیگر از نکات قابل توجه درباره این درگاه این است که می توانید چند حساب را به یک درگاه وصل کنید. نمونه هایی از درگاه های پرداخت مستقیم عبارت اند از: درگاه بانک سامان، درگاه بانک ملی و ….

چگونه درگاه پرداخت اینترنتی مستقیم دریافت کنیم؟

همان طور که گفته شد برای داشتن درگاه پرداخت اینترنتی مستقیم، حتما باید نماد الکترونیکی داشته باشید. پس برای دریافت این درگاه لازم است مدارک خودتان و کسب کارتان را همراه با نماد الکترونیکی به بانک مورد نظر ارائه کنید و مراحل اداری را پشت سر بگذارید. یکی از معایب قابل توجه درگاه پرداخت آنلاین مستقیم نسبت به درگاه پرداخت آنلاین واسطه ای که در ادامه بیشتر در رابطه با آن توضیح خواهیم داد، موضوع اتصال درگاه پرداخت به سایت است. زیرا برای درگاه پرداختم مستقیم پس از سپری کردن تمامی مراحل زمان بر، شما نیاز دارید که یک برنامه نویس، با نوشتن ماژول، درگاه پرداخت مستقیم را به سایت شما متصل کند.

درگاه پرداخت اینترنتی واسط

درگاه پرداخت اینترنتی واسط بیشتر از درگاه پرداخت مستقیم مورد استقبال قرار گرفته است. زیرا نسبت به درگاه مستقیم، دریافت آن سریع تر انجام می شود و ضرورتی هم به داشتن نماد الکترونیکی نیست. از این رو اکثر کسب و کارهای اینترنتی، از درگاه پرداخت واسطه ای برای انجام تراکنش های مالی خود استفاده می کنند. اما از معایب این نوع درگاه می توان به این مورد مهم اشاره کرد که معمولا درصدی را به عنوان کارمزد از مبلغ واریز شده برای شما توسط کاربر، برداشت می کنند. به این معنا که اگر برای تسویه حساب عجله داشته باشید و بخواهید به صورت آنی تسویه انجام شود، کارمزد از حساب شما کسر خواهد شد. اما اگر عجله چندانی نداشته باشید و صبر کنید تا تسویه به صورت پایا صورت گیرد، نیازی به کم شدن کارمزد نیست. مدت زمان تسویه به صورت پایا بین ۶ تا ۸ ساعت است و صرفا در ساعات اداری انجام می شود.

درگاه پرداخت اینترنتی واسط

البته که در صورت استفاده از درگاه پرداخت واسطه ای می توانید به صورت روزانه درخواست تسویه حساب داشته باشید. مزایای درگاه پرداخت اینترنتی واسطه ای نسبت به درگاه پرداخت اینترنتی مستقیم، بسیار قابل توجه است. اولین مورد این که شما برای دریافت درگاه واسطه ای نیازی به سپری کردن زمان خاصی ندارید و از همان ابتدای کار می توانید از این درگاه پرداخت آنلاین برای کسب و کار خود بهره مند شوید. مزیت دیگر این که بر خلاف این که برای اتصال درگاه پرداخت اینترنتی مستقیم به کد نویسی نیاز دارید، متصل شدن درگاه پرداخت اینترنتی واسطه ای به سایت احتیاجی به کد نویسی ندارد.

علاوه بر این درگاه پرداخت آنلاین واسطه ای این امکان را در اختیار شما قرار می دهد تا بتوانید محصولات خود را از طریق شبکه های دیگری مثل اینستاگرام به فروش برسانید. اگر نگران مطمئن بودن درگاه های پرداخت واسطه ای هستید، جالب است بدانید که با کنترل قانونی که بر شرکت های ارائه دهنده این خدمات انجام شد، شرکت ها و درگاه های متخلف فیلتر شدند و در حال حاضر تنها درگاه های مجاز و قانونی قادر به ارائه خدمات به شما عزیزان هستند.

چگونه درگاه پرداخت اینترنتی واسط دریافت کنیم؟

بر خلاف درگاه پرداخت آنلاین مستقیم که نیاز به ارائه مدارک به بانک مورد نظر و سپری کردن مراحل اداری بود، دریافت درگاه پرداخت واسطه ای بسیار آسان تر و سریع تر انجام می شود. برای این کار کافی است به سایت شرکت ارائه دهنده خدمات درگاه پرداخت آنلاین واسطه ای مورد نظر بروید و از طریق همان سایت، ثبت خود را انجام دهید. در این روش با ارائه کد ملی احراز هویت شما انجام می شود. سپس باید شماره حساب بانکی خود را وارد کنید تا مشخص شود، مبالغ به چه حسابی واریز شود.

بعد از آن شرکت مورد نظر برای بررسی سایت شما و اطمینان از نوع محتوای آن، به آدرس سایت شما نیاز دارد تا مرحله تایید سایت نیز به پایان برسد. مرحله نهایی دریافت درگاه پرداخت اینرنتی واسطه ای، اتصال درگاه پرداخت اینترنتی واسطه ای به سایت است. این شرکت ها اغلب افزونه هایی را ارائه می دهند که با نصب آن ها بر روی سایت، درگاه پرداخت آنلاین به راحتی به آن متصل می شود و همان طور که گفته شد برای درگاه پرداخت آنلاین واسطه ای نیازی به کد نویسی نیست. تمامی این مراحل ذکر شده، شاید در نهایت در حدود یک ساعت زمان نیاز داشته باشند و همین مسئله مهم موجب محبوبیت بیشتر درگاه پرداخت اینترنتی واسطه ای نسبت به درگاه پرداخت آنلاین مستقیم شده است.

چگونه درگاه پرداخت اینترنتی واسط دریافت کنیم؟

برای مثال اگر شما هم مثل اکثریت کسب و کارهای اینترنتی  از ووکامرس استفاده می کنید، کافی است، افزونه درگاه پرداخت واسطه ای مربوطه را دانلود کنید و آن را بر روی سایت خود نصب نمایید. سپس در قسمت تنظیمات آن قسمتی با عنوان پرداخت به چشم می خورد که افزونه مربوط به درگاه پرداخت آنلاین واسطه ای که نصب کرده اید در آن قسمت قابل مشاهده است و شما می توانید از این طریق آن را فعال کنید. پس از انجام این مراحل باید اتصال سایت شما با شرکت ارائه دهنده خدمات درگاه پرداخت اینترنتی واسطه ای برقرار شود. شرکت ارائه دهنده خدمات درگاه پرداخت واسطه ای یک  کد اختصاصی برای این اتصال در اختیار شما قرار می دهد.

شما باید این کد را در قسمتی به نام api، وارد کنید تا اتصال برقرار شود. به همین راحتی و با صرف کم ترین زمان ممکن می توانید سایت کسب و کار خود را به یک درگاه پرداخت مطمئن مجهز کنید تا تراکنش های مالی به آسانی و از همه مهم تر با اطمینان انجام شوند. حتی این امکان نیز فراهم شده است تا در صفحه پرداخت نام کسب و کار شما به جای عناوینی مانند شاپرک یا شرکت ارائه دهنده خدمات درگاه پرداخت درج شود. پس اگر حوصله صرف وقت و ارائه مدارک مختلف را ندارید و می خواهید از همان آغاز فعالیت کسب و کارتان، پرداخت ها از طریق درگاه آنلاین صورت گیرد، درگاه پرداخت اینترنتی واسطه ای گزینه رضایت بخش تری خواهد بود.

معرفی درگاه های پرداخت اینترنتی واسطه ای

از آن جایی که در این روزها به تعداد شرکت های ارائه دهنده خدمات درگاه پرداخت اینترنتی واسطه ای افزوده شده است، این شرکت ها به صورت جدی با یک دیگر در حال رقابت هستند و مزیت ها و معایب مختلفی نسبت به یک دیگر دارند. در ادامه این مقاله تعدادی از برترین شرکت های ارائه دهنده خدمات درگاه پرداخت اینترنتی واسطه ای را معرفی می کنیم و به بررسی هر یک از آن ها می پردازیم.

  • زرین پال

می توان زرین پال را در زمره اولین و در عین حال برترین شرکت های ارائه دهنده خدمات درگاه پرداخت واسطه ای نام برد. این شرکت در سال ۱۳۸۹ زمانی که هنوز روش پرداخت اینترنتی چندان جا نیوفتاده بود، فعالیت خود را به عنوان بستری امن برای انجام تراکنش های مالی در بستر اینترنت آغاز کرد و در حال حاضر توانسته است به تنهایی پرچمدار این عرصه باشد. ارائه دهنده هر نوع خدمات و یا هر کالایی که باشید، پشتیبانی در سیستم کسب و کار شما نقش بسیار مهمی را ایفا می کند. یکی از مزیت های زرین پال نیز، داشتن پشتیبانی قوی است تا بتواند حداکثر رضایت مندی را برای کاربران خود فراهم کند.

زرین پال

از دیگر مزیت های جذاب زرین پال می توان به این مورد اشاره کرد که شما می توانید فرم پرداخت خود را به شکل دلخواهتان بسازید. این امکان نیز در زرین پال وجود دارد که درگاه پرداخت اخصاصی شما با نام کسب و کار شما ارائه شود. علاوه بر این زرین پال در روزهای سه شنبه، تسویه حساب را به صورت رایگان برای کاربران انجام می دهد. این شرکت با ارائه اپلیکشین این امکان را فراهم کرده است تا بتوانید در هر زمان و در هر مکان، حساب خود را به راحتی مدیریت کنید.

  • درگاه پرداخت رایان پی

رایان پی یکی دیگر از درگاه‌های پرداخت اینترنتی می‌باشد، این مجموعه زیر نظر هولدینگ رایانمهر فعالیت می‌کند و با بهره‌گیری از تجربه و توانایی سال‌ها هندل کردن تراکنش‌های شرکت‌های بزرگی مثل ایرانسل، همراه اول، بانک ملت، به پرداخت و ده‌ها شرکت پر تراکنش دیگر یکی از مطمئن‌ترین درگاه‌های پرداخت واسط در بازار تجارت الکترونیک ایران و همچنین یکی از جامع‌ترین و کاربردی‌ترین سیستم‌های وفاداری مشتری را ارائه می‌نماید.
مهم‌ترین ویژگی درگاه پرداخت رایان پی، مدیریت ۹۹ تراکنش در ثانیه می‌باشد که این مزیت برای فروشگاه‌های پرفروش بسیار مناسب است و دیگر نگران شکست در پرداخت نخواهند بود.

درگاه پرداخت رایان پی

از دیگر مزیت های جذاب رایان پی می توان به این مورد اشاره کرد که در دو ماه اول استفاده از گیت برای سایت کاملا رایگان است و هیچ کارمزدی بابته این دوماه پرداخت نمی‌کنید. فرآیند ثبت نام به راحتی می باشد و در کمتر از ۲ ساعت درگاه پرداخت فعال در اختیار شما قرار می‌گیرد.

دیگر مزایای درگاه پرداخت رایان پی عبارتند از :

• سرعت بالای انجام تراکنش و اعلام آنی مغایرت‌ها و پاسخگویی سریع و کامل در قبال آنها
• صحت بالای ۹۹.۸ درصدی تراکنش‌ها
• امنیت فوق العاده، مطابق با آخرین استانداردهای بین المللی و دستورالعمل های شاپرک
• امکان شخصی‌سازی درگاه پرداخت در نسخه درون برنامه‌ای
• راه اندازی چندین درگاه برای هر کسب و کار
• قابلیت تعریف چند شماره شبا برای هر پذیرنده و تسهیم مبالغ پرداختی مشتریان بین حساب‌های هر پذیرنده
• قابلیت پرداخت مستمر خریدهای تکراری یا Recurring Payment
• پشتیبانی خوب و قوی
• دریافت پلاگین جهت اتصال سایت به درگاه پرداخت
• سازگاری با تمامی صفحات نمایش اعم از موبایل، تبلت و رایانه

  • نکست پی

نکست پی یکی دیگر از درگاه های پرداخت اینترنتی واسطه ای در کشور ما است. این مجموعه نسبت به سایر رقبا کمی دیرتر فعالیت خود را آغاز کرده است اما توانسته است پیشرفت قابل توجهی از خود نشان دهد. یکی از مزایای متفاوت نکست پی این است که شما می توانید به مدت ۴۵ روز، بدون کارمزد از آن استفاده کنید. یعنی از زمان ایجاد حساب کاربری تا ۴۵ روز بعد با اعلام درخواست تسویه حساب، هیچ گونه کارمزدی از حساب شما کسر نمی شود. شما می توانید به صورت کاملا رایگان درگاه نکست پی را نصب کنید. به خصوص این که این شرکت مدعی است زمان راه اندازی نکست پی تنها ۵ دقیقه است!

نکست پی

شاید جالب باشد که بدانید نکست پی برای شما، قرارداد کتبی نیز ارسال می کند. اگر به خواهیم از دیگر ویژگی های مهم این درگاه نام ببریم، می توانیم به این موضوع اشاره کنیم که در صورتی که هنگام انجام تراکنش با نکست پی اختلالی از طرف یک بانک رخ دهد، به صورت خودکار و کاملا سریع پرداخت کننده به یک درگاه دیگر منتقل می شود. تسویه حساب در نکست پی بسیار سریع انجام می شود و علاوه بر این شما می توانید با معرفی اعضا جدید، درآمد جداگانه داشته باشید. البته این درگاه معایبی هم دارد مانند این که شما ارائه درگاه پرداخت با استفاده از نام و برند کسب و کار خودتان را در نکست پی ندارید.

  • pay.ir

pay.ir زیر مجموعه شرکت سامان کیش است و از جمله مطرح ترین درگاه های پرداخت آنلاین واسطه در کشور است. این شرکت نیز مانند رقیب قدر خود یعنی زرین پال، از پشتیبانی قدرت مندی برخودار است. شما از طریق این درگاه پرداخت می توانید کیف پول خود را بسازید. همچنین امکان ساخت فرم پرداخت به صورت دلخواه نیز در pay.ir وجود دارد. تا کنون کسب و کارها بزرگ و معروف بسیاری از این درگاه استفاده کرده اند.

pay.ir
  • زیبال

یکی از خدماتی که مجموعه زیبال ارائه می دهد، درگاه پرداخت آنلاین است. از مزایای مهم زیبال می توان به این مورد اشاره کرد که کاربران شما را به مطمئن ترین درگاه ها متصل می کند تا نرخ تراکنش های ناموفق را به کم ترین میزان ممکن کاهش دهد. شما با استفاده از زیبال می توانید موجودی کیف پول خود را میان چندین حساب بانکی تقسیم کنید. همچنین این درگاه به صورت لحظه ای اطلاعات پرداخت ها و یا تسویه ها را به اطلاع شما می رساند.

زیبال

زیبال دارای سه مدل درگاه است:

  • یک درگاه پرداخت که کاربران را مستقیما به صفحه پرداخت منتقل می کند.
  • یک درگاه واسطه ای میان شما و مشتریان شما به صورتی که مشتریان برای منتقل شما به صفحه پرداخت باید در ابتدا اطلاعات را تایید کنند و سپس به صفحه پرداخت انتقال یابند.
  • یک درگاه پرداخت اختصاصی که نام و یا حتی لوگو برند شما بر روی آن درج شده است.
  • بیت پی

بیت پی نیز یکی از درگاه های پرداخت اینترنتی واسطه ای در کشور است که فعالیت خود را از شهریور سال ۱۳۹۵ آغاز کرده است. این درگاه پرداخت کیف پول را در اختیار شما قرار می دهد تا بتوانید به آسانی حساب خود را مدیریت کنید. از دیگر مزیت های خوب آن نیز می توان کم بودن کارمزد آن اشاره کرد. تسویه حساب در بیت پی به صورت کاملا منظم انجام می شود و از سطح امنیت و کیفیت قابل قبولی برخوردار است. علاوه بر این برای انواع CMS افزونه های مورد نیاز را ارائه می دهد.

 بیت پی
  • پی پینگ

پی پینگ یکی از متفاوت ترین سرویس دهندگان خدمات پرداخت آنلاین به صورت واسطه ای است. این مجموعه حتی از لحاظ بصری نیز به خوبی توانسته است خود را نسبت به سایر رقبا متمایز کند. پی پینگ حتی برای کسانی که صاحب کسب و کار نیستند نیز خدمات جالبی را ارائه می دهد تا بتوانند برای پرداخت های خود از پی پینگ استفاده کنند. برای استفاده از خدمات تجاری پی پینگ حتی می توانید فرم پرداخت مورد نظر خود را برای شبکه های اجتماعی ایجاد کنید. پس حتی اگر فروش محصولات و یا خدمات را خود را از طریق شبکه های اجتماعی محبوبی مثل اینستاگرام و یا تلگرام انجام می دهید، به راحتی و با سرعت می توانید از این درگاه برای تراکنش های مالی خود استفاده کنید. پی پینگ پرداخت آسان از طریق اپلیکیشن موبایل را مهیا کرده است و همچنین امکان ایجاد صفحه پرداخت شخصی نیز وجود دارد.

پی پینگ

در صورت استفاده از پی پینگ می توانید از لینک های پرداخت آماده و سریع در پیام رسان های مختلف استفاده کنید. همچنین این امکان وجود دارد تا صفحه پرداخت اختصاصی با نام برند و کسب و کار خودتان را به کاربران ارائه دهید. امکان تسهیم در این درگاه وجود دارد، یعنی شما با استفاده از پی پینگ می توانید موجودی کیف پول خود را میان چندین حساب بانکی تقسیم کنید. از دیگر قابلبت های جالب و بسیار کاربردی پی پینگ این است که شما می توانید در سریع ترین زمان ممکن، هر کجا که باشید، فاکتور آنلاین بسازید و آن را در اختیار مشتریان خود قرار دهید. اما اگر بخواهیم به سراغ معایب این درگاه پرداخت آنلاین واسطه ای هم برویم، باید بگوییم که متاسفانه تسویه در حساب های تجاری با اندکی تاخیر انجام می شود.

  • آقای پرداخت

اگر بخواهیم از شرکت های نوپاتری که قدم در این عرصه گذاشته اند نام ببریم، می توانیم به آقای پرداخت اشاره کنیم. آقای پرداخت در اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۷ راه اندازی شد و فعالیت خود را با رابط کاربری دلنشینی آغاز کرد. از آن جایی که تازه کار بود و نیاز داشت تا نظر کاربران را به خود جلب کند، کارمزدهای پایین، به میزان نیم درصد و یک درصد در نظر گرفت.

آقای پرداخت

اگر به دلیل کم بودن سابقه فعالیت این درگاه، برای انتخاب آن تردید دارید، لازم بدانید که آقای پرداخت نیز همانند سایر درگاه های پرداخت اینترنتی، فعالیت خود را به طور کاملا وابسته به شاپرک انجام می دهد. کار کردن با آقای پرداخت بسیار آسان است و این موضوع لذت استفاده از آن را بیشتر می کند. شما می توانید درگاه پرداخت آنلاین خود را در عرض تنها چند دقیقه در سایت آقای پرداخت بسازید. همچنین با ارائه پلاگین ها یا همان افزونه های مورد نیاز کار را بسیار آسان کرده است. علاوه بر راهنمای خوب و کامل استفاده از وب سرویس را در اختیار شما قرار می دهد. دارای پشتیبانی بسیار عالی به صورت آنلاین و تلفنی است.

  • آی دی پی

یکی دیگر از درگاه های پرداخت آنلاین، آی دی پی نام دارد که دو نوع درگاه پرداخت در اختیار شما قرار می دهد. یک درگاه پرداخت شخصی و یک درگاه پرداخت مخصوصی سایت و اپلیکیشن. پس از انجام ثبت نام در آی دی پی، این امکان وجود دارد که صفحه پروفایل خود را شخصی سازی کنید. آی دی پی کارمزد کمی برای خدمات درگاه پرداخت دریافت می کند و به صورت کاملا اتوماتیک ساعت ۱۱ صبح روز، تسویه کاربران خود را انجام می دهد. همچین انواع افزونه های لازم را برای اتصال درگاه پرداخت به سایت، در اختیار شما قرار می دهد. از دیگر مزیت های آی دی پی این است که از پشتیبانی خوبی برخوردار است. از دیگر ویژگی های این درگاه می توان به این موارد اشاره کرد که شماره کارت یا شماره شبا شما را به آی دی تبدیل می کند.

آی دی پی

همچنین امکان جا به جایی وجه به صورت روزانه از هر بانکی به بانک دیگر تا سقف ۵۰۰ میلیون تومان فراهم شده است. علاوه بر این می توانید لینک پرداخت شخصی بسازید و به صورت پیامکی برای مشتریان خود فاکتور ارسال کنید. اگر قصد دارید با کم ترین هزینه از درگاه پرداخت اینترنتی بهره مند شوید، آی دی پی می تواند گزینه مناسبی باشد.

جمع بندی

این روزها بازار کسب و کارهای اینترنتی داغ است و حتی کسب و کارهای آفلاین نیز به اینترنتی شدن روی آورده اند. اما یکی از قسمت های مهم یک کسب و کار آنلاین که حتما باید به آن توجه داشت، بحث چگونگی انجام تراکنش های مالی است. زیرا یک کسب و کار آنلاین وظیفه دارد، ضمن ایجاد سریع ترین زمان ممکن برای پرداخت وجه توسط مشتریان خود، بستری کاملا امن را برای این امر مهم فراهم کند. کسب و کار اینترنتی موظف است تا این اطمینان خاطر را به مشتری بدهد که اتفاق ناخوشایندی برای هزینه ای که پرداخت می کند، نخواهد افتاد. از طرفی انتخاب بهترین و مناسب ترین درگاه های پرداخت آنلاین، خیال صاحبان کسب و کار را از بروز اتفاقات احتمالی آسوده می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط