🔥 دوره‌های 20 میلیونی رو رایگان برنده شو!

گوگل ادسنس (Google AdSense) چیست؟ + 3 قدم کسب درآمد

گوگل ادسنس Google AdSense سرویس رایگان تبلیغاتی گوگل است که می‌توانید در آن نه به عنوان تبلیغ‌دهنده، بلکه به عنوان نمایش‌دهنده‌ی تبلیغ فعالیت داشته باشید. با خواندن این مقاله با گوگل ادسنس بیشتر آشنا می شوید.روش های زیادی برای کسب درآمد از وب سایت شما وجود دارد که بیشتر آنها تبلیغات محصولات یا خدمات شخص ثالث برای بازدید کنندگان وب سایت شما است.
گوگل ادسنس

در این مقاله می خوانید

گوگل ادسنس Google AdSense سرویس رایگان تبلیغاتی گوگل است که می‌توانید در آن نه به عنوان تبلیغ‌دهنده، بلکه به عنوان نمایش‌دهنده‌ی تبلیغ فعالیت داشته باشید. با خواندن این مقاله با گوگل ادسنس بیشتر آشنا می شوید.روش های زیادی برای کسب درآمد از وب سایت شما وجود دارد که بیشتر آنها تبلیغات محصولات یا خدمات شخص ثالث برای بازدید کنندگان وب سایت شما است. امروزه بسیاری از برنامه های تبلیغاتی وجود دارند که می توانند به شما در درآمدزایی کمک کنند اما محبوب ترین آنها Google Adsense است. روش های کسب درآمد گوگل مختلف است که این روش یکی از مهم ترین آنها است.قبل از هر چیزی باید متذکر شوم که کسب درآمد از Google Adsense برای ما ایرانیان کمی دشوار است و دردسرهای خود را دارد (مثالاً گوگل ادسنس از زبان فارسی پشتیبانی نمی‌کند). با این حال این کار غیر ممکن نیست، پس بهتر است در این مقاله با ما همراه باشید.

گوگل ادسنس چیست؟

گوگل ادسنس یک برنامه تبلیغاتی کلیکی است که به ناشران (هرکسی که مایل به قرار دادن تبلیغات در وب سایت خود باشد) اجازه می دهدتا در سایت خود تبلیغات هدفمند و مرتبط با محتوای آن وب سایت داشته باشد.یک خبر خوب برای وبلاگ نویسانیا مسئولان وب این است که Adsense ساده ترین راهی است که می توانند از طریق سایت های خود درآمد کسب کنند. در واقع این یک روش درآمد کلیکی گوگل است.

این برنامه تبلیغاتی در اواسط سال 2003 توسط گوگل راه اندازی شد و در حال حاضر یکی از محبوب ترین برنامه های تبلیغاتی در اینترنت است. ادسنس فرصت خوبی برای مدیران و صاحبان وب سایت ها ایجاد می‌کند تا بتوانند از ترافیک موجود در وب سایت خود سود ببرند.

گوگل ادسنس چگونه کار میکند؟

از ابتدا سوال های زیادی در ذهن شما شکل می‌گیرد؟ گوگل ادسنس چگونه کار می کند؟ آیا لازم است که این سرویس را در وبلاگ خود راه اندازی و اجرا کنم؟ همه چیز با تبلیغ کنندگانی شروع می شود که کلماتی را که دوست دارند تبلیغ کنند انتخاب می کنند. فرض کنید شما می خواهید خط جدیدی ابزارهای باغبانی را که به تازگی راه اندازی کرده اید تبلیغ کنید. شما برخی از کلمات کلیدی مانند “باغبانی، ابزارهای باغبانی، کشاورز ، کندن علفهای هرز و …” را پیشنهاد می کنید.

گوگل ادسنس (Google AdSense)
همه چیز با تبلیغ کنندگانی شروع می شود که کلماتی را که دوست دارند تبلیغ کنند انتخاب می کنند

سپس Adsense این تبلیغات را با موارد زیر مطابقت می‌دهد:

  1. آن سری از کلمات کلیدی خاصی که افراد در گوگل تایپ می کنند و آنها را در بالا و سمت راست نتایج جستجو نمایش می دهند
  2.  وب سایت هایی که تبلیغات Adsense را نمایش می دهند.

سپس گروه ادسنس ربات هایی را به وب سایت های مختلف ارسال می کنند تا ببینند محتوای آن در چه موردی است. اگر آنها متوجه شوند که محتوای این وب سایت ها برخی از همان کلمات کلیدی پیشنهادی شمارا دارد، (شما در اینجا نقش تبلیغ کننده را دارید)، سپس تبلیغات شما در این وب سایت در کنار مقاله ای که درباره‌ی ابزارهای باغبانی است نشان داده می شوند.

یكی دیگر از مزایای این برنامه تبلیغاتی ، تعداد بسیار زیاد ناشران و تبلیغ كنندگان است. گوگل به عنوان واسطه ای بین آنها عمل می کند پس بنابراین یکی دیگر از جنبه های مثبت آن، سطح بالای امنیت هم برای تبلیغ کنندگان و هم برای ناشران است.

انواع ادسنس

محتوا

تبلیغات مبتنی بر محتوا می تواند برای کاربران با علاقه های خاص استفاده شود. هدف گذاری می تواند CPC (هزینه برای هر کلیک) یا CPM (هزینه در هر هزار برداشت) باشد، تنها تفاوت قابل توجه در CPC و CPM این است که با هدف قرار دادن CPC، درآمد بر اساس کلیک انجام می شود در حالی که درآمد CPM صرفاً براساس هر بازدید یا مشاهده نیست بلکه در مقیاس بزرگتر و به ازای هر هزار برداشت است که باعث می‌شود استفاده از CPC رایج تر باشد.

تبلیغات به شکل های مختلف
تبلیغات می‌توانند متن، تصویر، تصویر متحرک، فیلم، ویدئو یا تبلیغات رسانه ای غنی باشند

اندازه تبلیغات محتوا مختلف است. تبلیغات می‌توانند متن، تصویر، تصویر متحرک، فلش فیلم، ویدئو یا تبلیغات رسانه ای غنی باشند. در بیشتر موارد، کاربران می توانند تغییر دهند که آیا تبلیغات متنی و چندرسانه ایبا هم نشان داده شوند یا فقط یکی از آنها. از نوامبر 2012 ، یک فلش خاکستری در زیر تبلیغات متنیادسنس برای شناسایی راحت تر ظاهر می شود. گوگل با توجه به تعداد تبلیغات در هر صفحه، یک به روزرسانی در خط مشی را ایجاد کرد و آن همحذف محدودیت سه تلبیغ در هر صفحه است.

جستجو کردن

ادسنس برای جستجو به ناشران اجازه می دهد تا تبلیغات مرتبط با اصطلاحات جستجو را در سایت خود نمایش دهند و 51٪ از درآمد حاصل از آن تبلیغات را دریافت کنند. تبلیغات جستجوی سفارشی ادسنس می تواند در کنار نتایج حاصل از موتور جستجوی سفارشی ادسنس یا در کنار نتایج جستجوی داخلی با استفاده از تبلیغات جستجوی سفارشی نمایش داده شود. تبلیغات جستجوی سفارشی فقط در دسترس برخی از ناشران می‌باشد. اگرچه سهم درآمد ادسنس برای جست و جو (51٪) کمتر از ادسنس برای محتوا است (68٪) اما بازدهی بالاتری دارد زیرا پتانسیل بالاتری برای کلیک کردن دارد که این به معنی درآمد بیشتر است پس در بلند مدت بهتر است.

ویدئو
ادسنس با محتوای ویدیویی
ادسنس برای ویدیو به ناشران دارای محتوای ویدیویی اجازه می دهد تا با استفاده از مکان های تبلیغاتی، درآمد کسب کنند

ادسنس برای ویدیو به ناشران دارای محتوای ویدیویی (مثلاً وب سایت های میزبان ویدئو) اجازه می دهد تا با استفاده از مکان های تبلیغاتی درآمد کسب کنند. ناشر قادر است تصمیم بگیرد که چه نوع تبلیغاتی با محتوای ویدیویی خود نشان داده شود. ناشران همچنین می توانند تبلیغات همراه را نمایش دهند. این نوع تبلیغات، تبلیغات نمایش داده شده در کنار محتوای ویدیویی در خارج از پخش کننده (player) است. ادسنس برای ویدئو برای منتشر کننده هایی است که از یک پخش کننده استفاده می‌کنند نه برای ناشران یوتیوب.

واحدهای لینک (Link units)

واحدهای لینک به برای هدف گیری علایق مخاطبان شما طراحی شده اند. از آنجا که کاربران به طور مستقیم با واحد تبلیغاتی در تعامل هستند ، ممکن است بیشتر به تبلیغاتی که ناگهانی مشاهده می‌کنند علاقه مند باشند. به ناشران AdSense برای کلیک بر رویاین لینک های تبلیغاتی پول پرداخت می شود. آگهی های موجود در صفحه این لینک ها، تبلیغات کلیکی گوگل هستند که مشابه آنچه در واحدهای تبلیغی AdSense معمولی نشان داده شده است می‌باشند.

استفاده از گوگل ادسنس در ایران

استفاده از گوگل ادسنس در ایران به علت وجود تحریم با مشکلاتی همراه است اما همیشه ترفندی وجود دارد. برای این منظور به نکات زیر دقت کنید:

  1. این سرویس برای ایران تحریم است و لازم است از ابزارهای تغییر آی پی استفاده کنید.
  2. برای پرداخت یا برداشت خود می‌توانید از سایت هایی که به عنوان واسط بین شما و گوگل هستند استفاده کنید. این وب سایت ها خدمات پرداخت را برای شما انجام می‌دهند.
  3. از دامنه com. به جای ir. برای وب سایت خود کنید.

چگونه در گوگل ادسنس ثبت نام کنیم ؟ ( ثبت نام در سایت گوگل ادسنس )

ساخت حساب گوگل ادسنس
روش ثبت نام در گوگل ادسنس با سه مرحله ساده شروع می شود

روش ثبت نام در گوگل ادسنس بسیار ساده می باشد برای استفاده از این سرویس گوگل، مانند بقیه سرویس ها تنها لازم است یک اکانت گوگل باشید. یعنی اگر فقط یک جی میل ساخته اید می‌توانید از این سرویس استفاده کنید. ابتدا وارد حساب کاربری خود در گوگل شوید و سپس وارد سایت گوگل ادسنس شوید و گزینه SIGN UP NOW را بزنید و اطلاعات مورد نظر را وارد کنید. با این کار می‌توانید این سرویس را بر روی جی میل خود ره اندازی کنید.

  • در قسمت اول آدرس وب سایت خود را وارد می‌کنید.
  • در قسمت دوم آدرس ایمیل خود را وارد کنید. در وارد کردن این اطلاعات دقت کنید.
  • در قسمت سوم دو گزینه مشاهده می‌کنید. این قسمت برای ارسال اطلاعات به شما برای بهبود و استفاده‌ی بهتر ازین سرویس می‌باشد. در صورتی که مایل هستید گزینه‌ی اول(yes) و اگر مایل نیستید گزینه‌ی دوم(no) را انتخاب کنید.

سپس بر روی گزینه‌ی save and continue کلیک کنید. در مرحله‌ی بعد صفحه‌ی جدیدی باز می‌شود که باید اطلاعات جغرافیایی خود را در آن وارد کنید. تیم گوگل پس از چند روز بررسی به شما اطلاع می‌دهد.

پس از افتتاح حساب گوگل ادسنس تعدادی کد HTML در سایت شما وارد می‌شود. اکنون گوگل تبلیغات هدفمندی را که به محتوای وب سایت شما مربوط است در صفحه شما نمایش می دهد و بازدید کنندگان وب سایت شما بر روی این تبلیغات کلیک می‌کنند و به شما هزینه ای پرداخت می شود.این کار درآمد کلیکی گوگل و یکی از روش های کسب درآمد گوگل است اما تعرفه گوگل ادسنس چگونه است؟

گوگل برای پرداخت مبالغ به ناشران، نیاز به یک حساب بانکی گوگل ادسنس دارد. همانطور که کمی قبل اشاره شد، به علت وجود مشکلات مربوط به تحریم، لازم است برای برداشت مبالغ خود، از وب سایت ها و یا شرکت هایی که این کار را انجام می دهند استفاده کنید. این سازمان ها برای شما یک حساب بانکی گوگل ادسنس ایجاد می‌کنند و یا خود دارای یک حساب هستند و پس از کسب درآمد پرداخت ها را به شما انجام می‌دهند.

به یک نکته‌ی مهم توجه کنید. بلافاصله پس از ساخت وب سایت، در این سرویس ثبت نام نکنید زیرا گوگل ترافیک سایت و کیفیت مطالب شما را در نظر می‌گیرد نه عواملی مانند تعداد مقالات (هرچند که تعداد مقالات مهم است اما ترافیک مهم ترین بحث این موضوع است). پس از تولید چند محتوای مناسب و مدیریت وب سایت و ترافیک ورودی به آن، در این سرویس ثبت نام کنید.

تعرفه گوگل ادسنس

تعرفه گوگل ادسنس
ناشران تقریبا 68٪ از مقدار پرداختی به ازای هر کلیک را دریافت می‌کنند

گوگل ادسنس بر اساس “هزینه برای هر کلیک” و “تقسیم درآمد” کار می کند. از تبلیغ کننده ها به ازای کلیک برای تبلیغات پول دریافت می‌کند و ناشران تقریبا 68٪ از مقدار پرداختی به ازای هر کلیک را دریافت می‌کنند. کمیسیون ناشران به شدت به حوزه کاری و رقابت آنها بستگی دارد. در عمل، کمیسیون برای هر کلیک می تواند بین 0.20 تا 15 دلار باشد. اکثر این حوزه های کاری ذکر شده، کمتر از 1 دلار به ازای هر کلیک برای ناشران درآمد دارند. بنابراین روش های پرداخت گوگل ادسنس بسته به حوزه کاری متفاوت است.

وظیفه اصلی شما به عنوان یک صاحب وب سایتاین است تا جای ممکن کلیک بسازید! اما سعی نکنید گوگل را فریب بدهید و به طور مصنوعی تعداد کلیک ها را افزایش دهید. بازدید کنندگان وب سایت خود را به کلیک بر روی تبلیغات تشویق نکنید و فراموش نکنید تحت هیچ شرایطی خودتان بر روی این تبلیغات کلیک نکنید.گوگل یک سیستم بسیار دقیق و پیچیده برای جلوگیری از کلاهبرداری کلیکی دارد. تنها کافی است تا متوجه یک فعالیت مشکوک در وب سایت شما شود یا در مورد کیفیت ترافیک و کلیک شما شک کند. آن وقت است که حساب شما را به حالت تعلیق در می آورد.

مبلغی که کسب می کنید تنها به تعداد کلیک بستگی ندارد. همچنین بستگی به این دارد که این تبلیغات چقدر با علایق مخاطبان شما مطابقت دارد، این تبلیغات در چه جایی از صفحه وب سایت شما قرار دارد و مواردی از این قبیل. بنابراین به محتوای وب سایت و ظاهر وب سایت توجه کنید و مکان های مختلف برای قرار دادن تبلیغات را تست کنید تا متوجه شوید بیشترین بازدهی در کجاست.

درآمد به میزان ترافیک هدفمند به وب سایت شما نیز بستگی دارد. فقط تعداد بسیار کمی از بازدید کنندگان شما روی آن تبلیغات کلیک می کنند (به طور متوسط ​​بین 1 تا 2 درصد) و بیشتر کلیکها کمتر از 1 دلار برای شما به ارمغان می آورد. اکنون می توانید محاسبه کنید برای درآمدی که می‌خواهید به چه ترافیکی در وب سایت خود نیاز دارید پس اگر می خواهید با گوگل ادسنس درآمد کسب کنید، باید حجم ترافیک زیادی داشته باشید که نیاز به کار زیاد و محتوای خوب نیاز دارد.

می‌توانید قبل از شروع هر پروژه ای، با ابزارهایی مانند Google AdWords کلمات کلیدی و پر بازده را چک کنید اما بهتر است در حوزه ای که اطلاعات زیادی دارید وب سایت بسازید. در این حالت، تولید محتوای با کیفیت برای شما بسیار ساده تر خواهد بود. انتظار نداشته باشید با یک وب سایت 10 صفحه ای  ماهانه 1000 دلار درآمد کسب کنید. توصیه می شود قبل از استفاده از این سرویس حداقل 20-30 صفحه مطلب ایجاد کنید.

پس به دو نکته به خوبی توجه کنید:

تعرفه گوگل ادسنس و روش های پرداخت گوگل ادسنس متفاوت است و می‌تواند از کم تا زیاد باشد که بستگی به حوزه‌ی کاری شما باشد. برای بالا بردن درآمد خود باید توجه کنید که وب سایت شما نیاز به مطالب خوب و سئو شده دارد تا با افزایش ترافیک شما، شانس شما برای کلیک بر روی تبلیغات افزایش یابد.

3 قدم برای کسب درآمد

پس از آشنایی با سرویس گوگل ادسنس، فرآیندی 3 مرحله برای کسب درآمد از طریق وب سایت وجود دارد که به آن می پردازیم:

1- ساخت حساب گوگل ادسنس

با افتتاح حساب گوگل ادسنس، گام اول را برای کسب درآمد از طریق تبلیغات برمی‌دارید. نحوه‌ی ساخت حساب گوگل ادسنس و نکاتی برای دور زدن محدودیت های این سرویس گوگل ارائه شد.

2- وب سایت خود را مدیریت کنید.

برای مدیریت صحیح وب سایت و کسب درآمد از طریق سرویس گوگل ادسنس، در سه بخش این موضوع را تشریح می‌کنیم.

الف) مدیریت حوزه کاری

لازم است در حوزه ای وارد شوید که در آن تخصص دارید. انتخاب حوزه کاری درست به شما کمک می‌کند بر ترافیک و محتوای وب سایت خود مدیریت داشته باشد و به خوبی با مسائل و مشکلات احتمالی روبرو شوید. برای مثال فرض کنید شما اطلاعات چندانی در حوزه صنایع غذایی ندارید اما تصمیم می‌گیرید محتوای وب سایت خود را در این بار بنویسید. شما مجبور هستید وقت زیادی را صرف مطالعه برای یادگیری مقدمات این حوزه کنید و یا نمی توانید محتوایی مناسب در این حوزه تولید کنید و یا پاسخ سوالات کاربران را به درستی نمی‌دانید. همه‌ی این عوامل دست به دست هم می‌دهند تا ترافیک ورودی به سایت شما کم شود.

ب) مدیریت محتوا

محتوای با ارزش
برای محتوای خود ارزش قائل شوید

انتخاب حوزه‌ی کاری مناسب پایان ماجرا نیست. برای محتوای خود ارزش قائل شوید. در درجه‌ی اول به کیفیت آن دقت کنید و سعی نماید محتوایی مناسب و گیرا تولید کنید. یک محتوای مناسب با ذکر منابع و استفاده از شکل های جذاب عامل افزایش ترافیک موجود در سایت شما است. این افزایش ترافیک شانس شما را برای افزایش تعداد کلیک ها بالاتر می‌برد.

ج) مکان مناسب را پیدا کنید

پیشتر اشاره کردیم که با تغییر مکان تبلیغات بازخورد بگیرید و مناسب ترین قسمت را برای قرار دادن تبلیغات پیدا کنید.این کار به شما کمک می‌کند تا با افزایش تعداد کلیک ها، درآمد بیشتری کسب کنید. سعی کنید مکان تبلیغات جایی باشد که در درجه‌ی توجه مخاطب وب سایت را جذب کند اما نباید حالتی مزاحمت گونه داشته باشد. همه‌ی با این تبلیغات برخورد داشته ایم و تمام تلاش خود را برای رها شدن از شر آن ها انجام داده ایم!

3- بازخورد بگیرید

بارها و بارها بر اهمیت بازخورد تاکید کرده ایم. با این کار و جمع آوری داده و اطلاعات، به بهبود هرچه بهتر وب سایت خود برای کسب درآمد کمک کنید. فراموش نکنید که “بهبود فرآیندی مستمر است” بنابراین به طور مرتب برای بهبود بازخورد بگیرید. پس از هر بازخورد، داده ها را جمه آوری و دسته بندی کنید. این کار به منظم شدن ذهن شما برای تصمیم گیری کمک بسیاری می‌کند.

در گام بعد با تجزیه و تحلیل این داده ها، اطلاعات مناسب به دست آورید . این اطلاعات را با اطلاعات گذشته و معیار ها و شاخص های خود مقایسه کنید آیا در وضع مطلوبی قرار دارد؟ یا نیا به تغییرات دارید؟ در صورتی که جواب بله است چه تغییراتی مناسب است؟ یک بازخورد مناسب می‌تواند در تسهیل فرآیند تصمیم گیری شما بسیا مناسب باشد.

google ads چیست؟

در توضیحات قبلی گفتیم که گوگل ادسنس چگونه کار می کند و همچنین توضیح دادیم که این یک سرویس درآمد کلیکی گوگل و یکی از مهم ترین روش های کسب درآمد گوگل می‌باشد. اکنون به این پرسش پاسخ می‌دهیم که google ads چیست و چه تفاوتی با google adsense دارد.

سرویس AdWordsgoogle که اکنون آن را با نام google ads می‌شناسیم،در 23 اکتبر سال 2000 راه اندازی شد. تمرکز این سرویس در درجه اول بر روی وب سایت هایی است که می خواهند در موتور جستجویگوگلدر اولین نمایش ها باشند. به زبان ساده تر شما مبلغی به گوگل پرداخت می‌کنید و هنگام جست و جوی برخی کلمات کلید، شما اولین وب سایتی هستید که نمایش داده خواهد شد.به لطف وجود موانع کم، تقریبا هر کسی می‌تواند از این سرویس برای وب سایت خود استفاده کند. Google Ads در واقع یک پلتفرم تبلیغاتی آنلاین است که تبلیغ کنندگان از آن برای نمایش تبلیغات، ارائه خدمات، لیست محصولات، محتوای ویدیو و حتی اپلیکشین های تلفن های همراه استفاده می‌کنند و در ازای آن مبلغی را به گوگل پرداخت می‌کنند. کسب درآمد از گوگل ادوردز به منبع اصلی درآمدزایی گوگل تبدیل شده و در سال 2017 مجموعا 95.4 میلیارد دلار برای این شرکت درآمدزایی داشته است. سیستم گوگل ادز مبتنی بر کلمات کلیدی تعیین شده توسط تبلیغ کنندگان است. گوگل ادوردز در واقع به معنی تبلیغات کلمه ای می باشد و هنگامی که شما کلمه یا عبارتی را در گوگل جستجو می‌کنید، 10 نتیجه اول گوگل وب سایت هایی هستند که براساس رعایت نکات فنی و اصطلاحا به صورت ارگانیک نمایش داده می‌شوند اما با استفاده از کمک گوگل ادوردز می‌توان به نوعی سفارش لینک های تبلیغاتی داد. این کار به شما کمک می‌کند که برای مثال هنگامی که کلمه‌ی “تلفن همراه” جست و جو شد، سایت شما با لینک و عنوان مورد نظر نمایش داده شود اما این کار مشکلاتی نیز دارد. شما تنها نیستید. برای این کار لازم است با سایر تبلیغ کنندگان رقابت کنید و در طی یک مزایده هر کسی که مبلغ بالاتری را پیشنهاد دهد، برنده است.

گوگل ادوردز، بسته به کلماتی که کاربران انتخاب می‌کنند و میزان سرچ یک کلمه، هزینه‌هایی برای آن تخصیص می‌دهد. در حقیقت این روش، رقیبی برای سئو است(SEO). این عدد بسته به شرایطی نظیر کیفیت متن تبلیغاتی و جذابیت موضوع آن و نسبت مشاهده به کلیک که به آن CTR گفته می‌شود تغییر می‌کند. تبلیغ ادوردز که یکی از بهترین انواع تبلیغات کلیکی برای کسب و کارهایی که وضعیت رقابتی دارند می‌باشد و برای آنها بسیار مؤثر است. جذابیت تبلیغ و هدفمند بودن آن، فاکتوری است که بسته به شرایط حوزه کاری تعیین می‌شود.

کسب درآمد از طریق جست و جو در گوگل

این روشی است که برخی سایت ها از آن برای کسب درآمد استفاده می‌کنند. لازم است شما کلماتی را سرچ کنید و بر روی لینک هایی کلیک کنید. این روش در واقع مبتنی بر استفاده از سرویس های گوگل ادز و گوگل ادسنس است و شما با افزایش آمارهای بازدید و کلیک درآمدزایی می‌کنید.

جمع بندی

به طور خلاصه ، می توانید با Google Adsense درآمد بسیار خوبی کسب کنید اما اینروشی نیست که بتوانید به سرعت با آن ثروتمند شوید. شما باید موضوعی را که می نویسید را دوست داشته باشید و درباره آن اطلاعات زیادی داشته باشید. به طور کلی می توان یکی از راه ها برای کسب درآمد از گوگل ادسنس در ایران دانست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

می‌خوای تازه شروع کنید؟

دوره مدیریت دیجیتال مارکتینگ

تخصصی ترین دوره دیجیتال مارکتینگ

  • اصول دیجیتال مارکتینگ 
  • طراحی سایت 
  • بازاریابی محتوایی
  • گوگل آنالیتیکس
  • گوگل تگ منیجر
  • گوگل ادز
  • سئو
  • ایمیل مارکتینگ
  • بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی
  • طراحی کمپین های تبلیغاتی
  • استراتژی دیجیتال مارکتینگ

برای مشاهده جزئیات دوره کلیک کنید

آخرین مطالب
مطالب محبوب
مطالب تصادفی