🔥 دوره‌های 20 میلیونی رو رایگان برنده شو!

چه زمانی برای شروع یک کسب و کار مناسب است؟

زمانی که دارید این مقاله را می‌خوانید احتمالا بارها به شروع کسب و کار خود فکر کرده‌اید. فرض می‌کنیم که ماه‌ها و یا حتی سال‌ها این کار را به تاخیر انداخته‌اید. زیرا فکر می‌کنید که الان زمان خوبی برای آغاز یک تجارت نیست. این فکر شما یک مشکلی دارد؛ چرا که هیچ زمان مناسبی برای شروع یک تجارت وجود ندارد و هیچ‌وقت یک لحظه‌ی ایده‌آل پیدا نخواهید کرد.

در این مقاله می خوانید

آیا فکر می کنید آمادگی شروع یک کسب و کار جدید را دارید؟ زمان مناسب شروع یک بیزنس کی می باشد؟

زمانی که دارید این مقاله را می‌خوانید احتمالا بارها به شروع کسب و کار خود فکر کرده‌اید. فرض می‌کنیم که ماه‌ها و یا حتی سال‌ها این کار را به تاخیر انداخته‌اید. زیرا فکر می‌کنید که الان زمان خوبی برای آغاز یک تجارت نیست. این فکر شما یک مشکلی دارد؛ چرا که هیچ زمان مناسبی برای شروع یک تجارت وجود ندارد و هیچ‌وقت یک لحظه‌ی ایده‌آل پیدا نخواهید کرد.

به یاد داشته باشید که همیشه موانعی بر سر راه کارآفرینی شما وجود خواهد داشت، پس به این نتیجه می‌رسیم که خودتان باید این “زمان مناسب” را ایجاد کنید. تنها خود شما می‌توانید این لحظه‌ی طلایی را به‌وجود آورید و یا همیشه منتظر این لحظه بمانید. اما چگونه تمام شرایط فراهم می‌شود تا شما بتوانید رؤیاهای خود را به حقیقت برسانید.

زمان مناسب برای شروع یک کسب و کار

از غرور و تعصب خود به عنوان یک منبع سوخت در این راه استفاده کنید

به آخرین باری که در زندگی‌تان یک هدف مهم را به سرانجام رسانده‌اید، فکر کنید. شاید در آن لحظه آرزو می‌کردید که جای سوپرمن بوده و یک بسته را در یک چشم‌برهم زدن دور دنیا برده و برمی‌گردید. تصور کنید که وقتی کارتان را تمام می‌کنید چه حسی خواهید داشت؟

به همین دلیل است که وقتی به هدف خود می‌رسید به خودتان افتخار می‌کنید. هر چیزی خوب و بد دارد. داشتن نوع خوب غرور، باعث می‌شود که یک نوع احساس خودارزشی در شما افزایش پیدا کند و این احساس که قدرت بالایی را به همراه دارد، باعث می‌شود تا انگیزه‌ای کسب کنید که هیچ‌وقت تصورش را هم نمی‌کردید. بنابراین چشم‌اندازی را که از این طریق بدست می‌آورید، هر روز در ذهن خود مرور کرده و حتی روی کاغذ بنویسید که زندگی رؤیایی شما بدون هیچ‌گونه محدودیت و یا فکر کردن در مورد چگونگی رسیدن به آن، تا مدت ۵ سال رقم خواهد خورد.

از غرور و تعصب خود به عنوان یک منبع سوخت در این راه استفاده کنید
داشتن نوع خوب غرور، باعث می‌شود که یک نوع احساس خودارزشی در شما افزایش پیدا کند

شما چه کسب و کاری دارید؟ اعضای تیم شما چند نفر هستند؟ اوقات خود را چگونه سپری می‌کنید؟ مردم در مورد کار شما و حتی خود شما چه می‌گویند؟ هر روز که می‌گذرد چه احساسی دارید؟ حال به آنچه که نوشته‌اید نگاه کنید و تصور کنید که همه‌ی اینها یک واقعیت است. غرور و افتخاری را احساس می‌کنید، که ناشی از ساختن چیزی است که صاحب آن خود شما هستید. این تصویری از نقشه‌راه موفقیت شماست که نقاشی کرده‌اید. اکنون که هدفی را دنبال می‌کنید، می‌توانید موقعیت بهتری را برای شروع و حرکت به سمت آن هدف داشته باشید.

داشتن آمادگی و پذیرفتن عدم موفقیت

آمریکایی‌ها طبق تحقیقاتی که از مردم‌شان انجام دادند به این نتیجه رسیدند که ۶۱ درصد آنها می‌خواهند که رییس خودشان باشند. اما به این نیست که آنها واقعا همان جایی هستند که روزی به رؤیا و اهداف شغلی‌شان نمی‌رسند. بلکه برعکس، بزرگترین اشتباه مردم این است که فکر می‌کنند همه چیز برای رسیدن به موفقیت و کارآفرینی، وقت و پول است. اما در اصل، دلیل واقعی این افراد برای اینکه کسب و کار خود را شروع نمی‌کنند این است که می‌ترسند شکست بخورند. دید شما نسبت به این قضیه و طرز برخورد شما با این مسئله، می‌تواند عدم موفقیت یا موفقیت همیشگی را برای شما پیش‌بینی کند. ترس از شکست، شما را به‌راحتی ناتوان می‌کند ولی این بدان معنا نیست که شما ضعیف یا ناتوان هستید. اگر بتوانید طرز تفکر خود را تغییر دهید، به این نتیجه می‌رسید که شکست یک وسیله‌ی خوب برای رسیدن به پیروزی است.

به جای اینکه از عاملی ناشناخته مثل “تمایل به شکست” فرار کنید، باید به این روند کار اعتماد داشته باشید. هیچ کسی را در دنیا پیدا نخواهید کرد که در کار خود شکست نخورده باشد. از اشتباهات خود درس می‌گیرید و متوجه می‌شوید که باید از آنها به عنوان فرصتی برای پیروزی استفاده کرد.

رویاها و اهداف خود را در اولویت قرار دهید

این گزینه مربوط به تعیین زمان موضوع خاصی نیست، بلکه مربوط به خود شما می‌شود. فقط خود شما این توانایی را دارید که داستان موفقیت خود را بسازید و این کار باعث می‌شود که افراد خاصی جزء مخاطبان شما باشند. همه‌ی شما با یکدیگر هم‌فکر بوده و فقط به تصاویر آینده در مورد تجارت خود فکر کنید.

رویاها و اهداف خود را در اولویت قرار دهید

شروع و رشد یک تجارت همیشه سخت بوده، بنابراین باید تمام تلاش خود را به‌کار گرفته و اراده کنید. مهم این است که شما تصویری را که در ذهن خود نقاشی کرده بودید را به یاد آورده تا بدانید که می‌توانید زندگی خود را کنترل کنید.

جمع‌بندی

حالا با این تفاصیر بهترین زمان برای شروع یک تجارت کدام است؟ همین حالا. گرچه در ابتدا اندکی سخت و ترسناک به‌نظر می‌رسد ولی با یادگیری آموزش‌های لازم که برای شروع یک کسب و کار نیاز است، این تجارت شروع خواهد شد. به هرحال فکر می‌کنید که مدت زمان یک سال از چه زمانی آغاز می‌شود؟ آیا هنوز هم آرزو می‌کنید که خودتان رئیس خودتان باشید و یا 12 ماه برای ساختن زندگی رویایی خود تلاش کنید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط