🔥 دوره‌های 20 میلیونی رو رایگان برنده شو!

چرا افراد کمتری جذب تبلیغات شما می شوند؟| نکات تبلیغاتی برای جذب مشتری

در مقاله قبل باهم خواندیم یکی از ابزار دیگر دیجیتال مارکتینگ بازاریابی درون گراست که یک بازاریابی ربایشی است. بازرایابی درون گرا بجای استفاده ازمتدهای قدیمی مانند خرید تبلیغات، خرید لیست های ایمیل یا تمس های غیر مستقیم، با استفاده از محتوای جذاب اعتماد مشتری ها را جلب می کنند.
نکات تبلیغاتی برای جذب مشتری

در این مقاله می خوانید

آیا مخاطبان جذب تبلیغات شما می شوند؟ با رعایت نکاتی که در این مقاله به آن ها اشاره می کنیم تبلیغات تان مخاطبان بیشتری جذب خواهد کرد.این روزها دغدغه ی بسیاری از افراد این است که چرا هزینه های زیادی بابت تبلیغات انجام می دهند اما بازخورد مناسبی نداشته اند و افراد کمتری جذب تبلیغ شده اند؟ برای بسیاری از کسب و کارها بازاریابی و تبلیغات کار مشکلی است و نمی‌دانند از چه طریقی این کار را انجام دهند تا بهترین نتیجه را بگیرند و کمپین های تبلیغاتی را با هزینه های چشم گیر اجرا کرده ولی افراد کمی جذب تبلیغات آن ها می شوند.

مردم مانند گذشته به برندها اعتماد نمی کنند و تبلیغات و تماس های غیر مستقیم هم مانند قبل در جذب مخاطبان تاثیر زیادی ندارد. در ادامه به 3 دلیلی که باعث شده افراد کمتری جذب تبلیغات شما شوند اشاره می کنیم:

1. افزایش رسانه ها

امروزه تعداد رسانه ها افزایش یافته است. با توجه به علایق هر فرد مجله، کانال تلویزیون، ایستگاه رادیو و کلی وب سایت وجود دارد و همه ی این رسانه ها پر از تبلیغات هستند.

2. تبلیغات فریبنده

مصرف کزیننده ها به تبلیغات اعتماد نمی کنند. بر اساس تحقیقات شرکت Edelman Trust Barometer 63% مصرف کننده ها باید 3 الی 5 دفعه تبلیغات یک شرکت را ببینند تا آن را باور کنند.

3. تکنولوژی به مصرف کننده ها قدرت داد

مصرف کننده ها می توانند با استفاده از ابزارهای خاص، پیام های تبلیغاتی را فیلتر کنند. مصرف کننده هایی که از پیام های تبلیغاتی، نامه رسان ها و تماس های غیر مستقیم خسته شده اند، می توانند از ابزارهایی مانند سرویس نمایشگر شماره تلفن، بلاکر تبلیغات و نرم افزار فیلتر اسپم استفاده کنند. اگر برندها در تولید محتوایشان به علاقه ی مشتری ها توجه کنند، مطمئنا مشتری های بیشتری را جذب خواهند کرد.

جذب تبلیغات

ساختن تبلیغ و متن تبلیغ کار زیاد سختی نیست، اما افزایش میزان فروش با استفاده از تبلیغات بحث دیگریست. با پیشرفت تکنولوژی و ابزارهای تحلیلی در دست مشتریان و اضافه شدن رقبای بیشتر به بازار، افزایش فروش از تبلیغات کاری بسیار سخت تر از گذشته است.

جالب است بدانید که تنها کمتر از 10 درصد بیزینس های کل دنیا دارای نرخ تبدیل تبلیغات بیشتر از 10 درصد هستند، بدین معنی که 90 درصد بیزینس های دنیا اکثراً دارای نرخ تبدیل بین 2-4 درصد هستند که اصلاً رقم خوبی نیست. بنابراین اگر می خواهید که تبلیغات شما و هزینه و وقتی که برای آنها صرف می کنید مانند این افراد بیهوده نباشند و جزو آن 10 درصد استثنایی باشید، قوانینی وجود دارند که باید آنها را رعایت کنید.

1 – کیووردهای مناسب انتخاب کنید

انتخاب کیووردهای درست و مرتبط با بیزینس شما برای تبلیغات شما بسیار مهم است چرا که به شما کمک می کند تبلیغات شما برای مخاطبان هدف درستی نشان داده شود و به همین علت شانس تبدیل شدن آنها بالاتر برود.

کیووردهای مناسب جهت تبلیغ
انتخاب کیووردهای درست و مرتبط با بیزینس شما برای تبلیغات شما بسیار مهم است

اولین کاری که باید انجام دهید این است که پا در کفش مخاطبان خود بگذارید، ببینید اگر شما به دنبال بیزینس یا محصولی مانند خودتان بودید چه کیووردهایی را جستجو می کردید. در قدم بعدی همیشه به یاد داشته باشید که تا جایی که می توانید دقیق باشید، به عنوان مثال اگر شما صاحب خرده فروشی هستید که کفش های مردانه برند ادیداس را به صورت آنلاین می فروشد، ” کفش آنلاین ” نمی تواند کیوورد درستی باشد، در صورتی که استفاده از کیوورد ” خرید کفش های مردانه ادیداس ” همان جایی است که شما باید باشید.

در قدم بعدی برای این که کیووردهای شما تا حد ممکن مرتبط با فعالیت شما باشند؛ کلماتی نظیر مترادف ها، جمع ها، نام دقیق محصولات، سریال نامبر ها و غیره را نیز در متن های تبلیغاتی خود قرار دهید. در نهایت می توانید با استفاده از تکنیک هایی نظیر الحاق کردن کلمات که با ابزارهای مختلفی مانند مرج وردز انجام می شود، کلمات جدا را به صورت معنی دار به هم بچسبانید تا تمامی کیووردهای احتمالی را پوشش داده باشید.

2 – لندینگ پیج های با کیفیت داشته باشید

لندینگ پیج ها مهمترین بخش استراتژی کمپین های تبلیغاتی شما هستند چرا که تمامی بار تبدیل کردن مخاطب به مشتری برروی دوش آنها سنگینی می کند. به همین دلیل است که لندینگ پیج های شما باید خیره کننده و دوستانه به نظر بیایند. لندینگ پیج های شما باید کاملاً با تبلیغی که کرده اید مرتبط باشند. به طور مثال اگر در تبلیغ خود ” ساخت لوگو به صورت رایگان ” قرار داده اید، باید لندینگ پیج شما این قابلیت را به مخاطبان بدهد که به صورت رایگان لوگو طراحی کنند.کیووردهای شما نیز باید کاملاً با لندینگ پیج مرتبط باشند. اگر این اتفاق نیفتد برروی کوالیتی اسکور شما تاثیر منفی خواهد داشت و علاوه بر آن تجربه کاربری ضعیفی را برای بازدیدکنندگان در راه خواهد داشت و به همین علت نرخ تبدیل شما کاهش قابل توجهی پیدا می کند.

طراحی لندینگ پیج مناسب برای تبلیغات
لندینگ پیج های شما باید کاملاً با تبلیغی که کرده اید مرتبط باشند

برای بهینه سازی لندینگ پیج های خود از هیت مپ و اسکرول مپ هم می توانید به خوبی استفاده کنید. هیت مپ ها به شما نقاطی که بیشترین کلیک برروی آنها شده است را نشان می دهند و اسکرول مپ ها به شما نشان می دهند که بازدیدکنندگان تا چه قسمتی از سایت شما را به پایین اسکرول کرده و سپس سایت را ترک کرده اند.

یکی دیگر از متدهای روانشناسی فروش همانطور که قبلاً در مورد آن صحبت کرده ایم ترس از دست دادن است. به همین منظور سعی کنید همیشه پیشنهاد خوبی را در لندینگ پیج خود داشته باشید و با اعلام کردن محدود بودن این پیشنهاد به مدت یا تعداد مشخصی، ترس از دست دادن پیشنهاد را در مخاطبان بوجود بیاورید تا نرخ تبدیل بالاتری را تجربه کنید.

3 – از سلسه مراتب بهینه سازی آیزنبرگ استفاده کنید

هر پروسه تبدیل مخاطب به مشتری یک سلسه مراتب مخصوص به خود را دارد. به همین علت ما به شما پیشنهاد می کنیم که اصول پنجگانه آیزنبرگ را برای بهینه سازی تبلیغات خود استفاده کنید.

اصول پنجگانه آیزنبرگ
سلسه مراتب بهینه سازی

این اصول عبارتند از:

  • مجاب کنندگی: تبلیغات شما باید مجاب کننده باشند، به این معنی که شما باید بتوانید با استفاده از تبلیغات درک و تصور ذهنی مخاطبان از بیزینس خود را تغییر داده و آن ها را به سمت خود بکشانید.
  • قابل فهم بودن: تبلیغات شما باید خوانا و قابل فهم باشند تا زمانی که مخاطبی با این تبلیغ به لندینگ پیج مورد نظر شما رسید، دقیقاً همان محتوایی را پیدا کند که به دنبال آن بوده است. به همین علت متن محتوای لندینگ پیج و همچنین ویژگی های بصری آن باید دقیقاً با تبلیغ شما تطابق داشته باشد و مسیر چشمی محتوا مخاطب را به سمت کال تو اکشن هدایت کند.
  • کارایی داشتن: هنگامی که شخصی برروی لینک تبلیغ شما کلیک می کند، صفحه ای که با آن مواجه می شود باید نسخه گسترش یافته ای از همان تبلیغ باشد. به عنوان مثال اگر در تبلیغ شما اعلام کرده اید که 50 درصد تخفیف برروی همه ی محصولات خود اعمال کرده اید، مخاطبان باید با صفحه ای روبرو شوند که همه ی محصولات دارای 50 درصد تخفیف باشند. به عبارت دیگر؛ شما نباید سعی کنید با استفاده از دوز و کلک مخاطبان را به صفحه خود بکشانید و به وعده ی خود عمل نکنید، مخاطبان شما این حق را دارند که به چیزی که به آنها وعده و قول داده شده برسند.
  • قابل دسترسی بودن: تبلیغات شما باید برروی هر دستگاه و پلتفرمی قابل دسترسی باشند. طراحی پویا به شما این اطمینان را می دهد که مخاطبان شما فارغ از نوع دستگاهی که با آن به گشت و گذار می پردازند می توانند تبلیغات شما را به سادگی ببینند.
قابل دسترسی بودن تبلیغات
تبلیغات شما باید برروی هر دستگاه و پلتفرمی قابل دسترسی باشند

کاربردی بودن: تبلیغات شما باید کاملاً بدون هیچ گونه مشکلی اعم از لینک های خراب، کال تو اکشن های خراب، متن تبلیغ ناقص، فرم های غیرقابل استفاده، صفحات غیرفعال و غیره باشد. اگر لندینگ پیج های شما دچار چنین مشکلاتی هستند و یا شماره تلفنی که برای تبلیغ خود قرار داده اید پاسخگو نیست، می توانید با نرخ تبدیل خداحافظی کنید!

4 – از گیمیفیکیشن در تبلیغات خود استفاده کنید

گیمیفای کردن تبلیغات، تبلیغات بصری را به یک سطح بالاتری می برد. ما در عصری زندگی می کنیم که تجربه های فعالیت برانگیز به استاندارد جهانی تبدیل شده اند. برندهایی که تبلیغات خود را گیمیفای می کنند و تجربه فعالیت و تعامل برانگیزی را برای مخاطبان و مشتریان به ارمغان می آورند تنها کسانی هستند که در فعالیت های تبلیغاتی خود موفق عمل می کنند و نتیجه می گیرند.

5 –تبلیغات خود را با تست های A/B امتحان کنید

همه ی ما می دانیم که بودجه نقش مهمی را در تبلیغات ما ایفا می کند به همین علت همیشه باید به دنبال راهی باشیم تا بتوانیم میزان بهره وری بودجه را افزایش دهیم و تست های ای و بی می توانند به شما کمک کنند تا هزینه های اضافی را از بین برده و نرخ تبدیل را بهبود بخشید. تست های ای و بی که به عنوان تست های جداگانه نیز شناخته می شوند به حالتی اطلاق می شوند که شما 2 لندینگ پیج متفاوت از نظر طراحی و محتوا را که هدف مشابهی دارند را بوجود می آورید با این هدف که ببینید که کدام یک از آنها از نظر نرخ تبدیل عملکرد بهتری دارند.

نکته ای که باید برای تست های جداگانه در نظر داشته باشید این است که درست است در بالا گفتیم که طراحی و محتوای متفاوت اما به یاد داشته باشید که شما نمی توانید 2 صفحه کاملاً متفاوت از هم ایجاد کنید چون در این صورت شما نمی توانید متوجه شوید که کدام ویژگی باعث افزایش نرخ تبدیل شما می شود، به همین علت در هر زمان سعی کنید 1 یا حداکثر 2 المان را تغییر دهید تا تحلیل بهتری از نحوه عملکرد لندینگ پیج بدست بیاورید.

تست های A/B برای تبلیغات
تست های A/B می توانند به شما کمک کنند تا هزینه های اضافی را از بین برده و نرخ تبدیل را بهبود بخشید

تا به اینجا در مورد راه های بهینه سازی تبلیغات در بازار امروزی که بسیار رقابتی و سخت تر از گذشته شده است صحبت کردیم. اما یکی دیگر از راه های درآمدزایی که بسیار رایج هم هست درآمدزایی از طریق جذب تبلیغات و قرار دادن تبلیغات دیگر کمپانی ها و بیزینس ها در وب سایت شماست.

اما درست همانند منتشر کردن تبلیغات، گرفتن تبلیغات نیز اصول و قوانینی دارد که رعایت کردن آنها توجه بسیاری از تبلیغ کنندگان را به سمت خود جلب خواهید کرد:

جذب تبلیغات برای تبلیغ کنندگان

رتبه صفحات خود را بالا ببرید

در حالی که میلیون ها سایت در دنیای اینترنت وجود دارد، گوگل نیاز دارد که آنهایی را که نسبت به بقیه اهمیت بیشتری دارند معرفی کند و بدیهی است که همه دوست دارند در سایت هایی که رتبه بسیار خوبی دارند تبلیغ کنند. کیفیت بک لینک های شما، کیفیت محتوای شما، سن سایت شما و تعداد بازدیدکننده های شما فاکتورهای مهمی هستند. شما می توانید رتبه دقیق وبسایت خود در دنیای اینترنت را با استفاده از ابزارهای مختلفی مانند و ب سایت ماز ببینید.

یک جعبه ابزار از وب سایت خود ایجاد کنید!

هیچ چیزی بهتر از یک صفحه پر شده از مدرک که سایت شما ارزش سرمایه گذاری را دارد برای تبلیغ دهندگان راضی کننده نیست. یک رزومه خوب از وبسایت خود درست کنید تا هنگامی که به تبلیغ دهندگان دسترسی پیدا می کنید ( یا آنها به شما دسترسی پیدا می کنند ) بتوانید از آن استفاده کنید.

امروزه اکثر تبلیغ دهندگان به دنبال داده ها و آمار و ارقام هستند و اگر نتوانید اطلاعات مورد نظر آنها را در اختیارشان قرار دهید، به احتمال خیلی زیاد آنها از خیر همکاری با شما خواهند گذشت. به طور معمول شما باید آمار و ارقام مربوط به رتبه سایت در ماز، رتبه سایت در گوگل، تعداد بازدیدکنندگان سایت در ماه گذشته، تعداد بازدیدهای منحصر به فرد روزانه، میانگین زمان حضور در سایت، نرخ پرش و تعداد دنبال کننده هایتان در شبکه های مختلف اجتماعی را آماده ارائه کردن داشته باشید.همچنین اگر وبسایت شما دارای مزیت های خاصی نسبت به بقیه وبسایت های رقیب است نیز در این بخش لحاظ کنید.

برای اکانت های شبکه های اجتماعی ارزش قائل شوید

تبلیغ دهندگان نه تنها داده های وبسایت شما را بررسی می کنند، بلکه همانطور که گفته شد اکانت های شبکه های اجتماعی شما را نیز زیر نظر می گیرند.

اهمیت شبکه های اجتماعی برای تبلیغات
تبلیغ دهندگان پیج های شبکه ی اجتماعی شما را نیز بررسی می کنند

چه تعداد فالوور در این پلتفرم ها دارید؟ آنها به چه صورت با صفحه شما تعامل ایجاد می کنند؟ آیا تبلیغی که این تبلیغ دهندگان به شما می دهند می تواند موضوعی برای بحث در شبکه های اجتماعی باشد؟

به برنامه های افیلیت مارکتینگ بپیوندید

بسیاری از تبلیغ کنندگان بزرگ تنها در برنامه های افیلیت مارکتینگ فعالیت می کنند، پس برای این که بتوانید آنها را جذب کنید، باید در شبکه های وابسته فعال باشید. اگر تبلیغ کنندگان متوجه شوند که تبلیغات افیلیت آنها در سایت شما باعث گرفتن ترافیک قابل توجهی می شوند، کسی چه می داند، شاید به صورت مستقیم نیز با شما تماس حاصل کردند.

برروی محتوای تعامل برانگیز تمرکز کنید

سخن دهان یکی از قدرتمندترین متدهای بازاریابی بوده و همچنان نیز در دنیای بازاریابان به همین عنوان شناخته می شود. آنها از خوانندگان می خواهند که با برندشان تعامل برقرار کنند، بنابراین شما باید وبسایتی را ایجاد کنید که این امر را ممکن کند. یکی از بهترین راه ها برای این کار منتشر کردن نقد و بررسی محصولات مختلف و پرسیدن نظر مخاطبان در مورد محصول مورد نظر است.

جمع بندی

وبسایت هایی که تبلیغ کنندگان را به خوبی جذب می کنند، وبسایت هایی هستند تعداد دنبال کنندگان بالا و محتوای با کیفیتی دارند. در واقع با جذب کردن مخاطبان به سمت خود می توانید تبلیغ کنندگان را هم به دنبال آنها جذب کنید. گاهی وقت ها لازم است که خود را در معرض دید بیشتری نیز قرار دهید تا تبلیغ کنندگان شما را راحت تر پیدا کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط